-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
arcitec
addikt
válasz Hasaggymeg #196248 üzenetére
maximilian4 : Az írta lehet nem jó a tej én a helyedben akkor is [EZT] raknám bele.
Mint írtam ez egy nagyon jó cucc. Az, hogy épp, hogy ereszt, azt is jelenti(számomra), hogy nem jó a tej. Mert mi a célja? Hogy tömítsen , ha szökne a levegő.
Szökik a levegő? Tömít? NEM! Akkor? Joe's No-Flats.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz arcitec #196251 üzenetére
Jó a tej, Joe's is jó, de valszeg hiába jó, azzal is ugyanúgy eresztene, mert nem a gumi van kiszúrva, amit könnyedén tömítenek ezek, hanem a felni illesztésénél van egy hosszúkás szép nagy rés. Sz*r a felni, ilyen a topikgazda szerencséje, ez van. Gumireszelék vagy szmötyis tej lehet megoldja, de lehet csak a reszelés fog segíteni. Szerintem vannak a jó tejek és vannak a rossz tejek (meg vannak a nagyobb lyukakra is jó szmötyis tejek), fölösleges belemenni a hitvitákba, ami tesztek és reviewek szerint jó, azt lehet venni, tökmindegy milyen márka. Joe's valszeg csak akkor segítene, ha abban vannak gumidarabkák, de lehet akkor sem, ahogy a vágásos defekteket sem fogja meg a legjobb tej sem .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
xy.zsolt
őstag
válasz jjeahh #196252 üzenetére
Inkább egy normális TL felni a megoldás. Ha nem kapna defektet minden körön akkor mondanám, hogy maradjon a belsőnél, de mint láttuk az sem nyerő.
Én csak azt nem értem miért csak idéntől van neki ennyi defektje Talán a külsővel van gond....nem az úttal amin előtte is ment évekig (kevés defekttel)[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zsohi #196250 üzenetére
Úgy felráztam azt a sz@rt, hogy végül a hab miatt töltöttem a gumikba kevesebbet mint kellett volna ...amikor elment a habja palackban akkor láttam végül kevesebb hiányzik mint 200ml belőle. Azóta persze orvosoltam ezt is, utánatöltöttem, most van elég bennük...utána természetesen forgattam, oldalán tartottam, összeráztam és kádban teszteltem, de ott, azon az egy helyen lassan mindig szivárgott.
arcitec...sok utána-olvasás után döntöttem a nem túl olcsó Stan's mellett, és nemcsak hogy mindenhol (hátsó kerék telibe, első kerék körben ezen az egy helyen kívül) egyből összejött, de 99%-a annak is, hogy legalább 5 szúrást már összeszedhettem/megfoghatott, mert amint azt már írtam, pótbelsővel a nyeregtáskában direkt belehajtottam az összes dzsindzsába teszteljem a tyúkbelesítést...és jól vizsgázott. Olyannyira, hogy ma már pótbelsőt sem hordok sehova magammal. Ugyanakkor értem feltevésedet, számomra is teljesen érthetetlen, hogy egy ilyen parányi szivárgást (alig látszik a víz alatt) nem képes megfogni a tej, itt valami a rés milyenségében lehet ami miatt oda még tej sem kerül, hisz nem fúj ki egy grammot sem. ...és nem a felnitoldáson keresztül ereszt, hanem ott ahol a felnitoldás találkozik a külső oldalával.
Így visszaolvasva erős déjá-vum van, egyértelműen beléptem azon rinyálók táborába akik hozzászólásait olvasva kerültem korábban a tubeless-esítést mint ördög a szentelt vizet. 🤭[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #196144 üzenetére
A tavalyi futam még ettől is sárosabb volt. Most az edzés lett jó dagonya, a vasárnapi versenyre azért egész jó lett.
Egyébként te is jó helyen kezdted. A maribori world cup pályának a sziklakertje a versenyzők szerint is az egyik, hanem a legikonikusabb és nehezebb akadálya a teljes sorozatnak.Visszatérve a dagonyára számomra teljesen felfoghatatlan, hogy ott egyáltalán ilyen körülmények között le tudnak menni. Ezek a meredek gyökeres részek még ideális tapadás esetén is nekünk mugliknak inkább az életünkért folytatott küzdelem (már aki egyáltalán le tud és mer menni), ehhez képest ahogy a versenyzők mennek elképesztő.
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #196248 üzenetére
nemtom' hogy megy a garanciális ügyintézés, de szerintem itt nem a tubelessítési folyamat milyensége a lényeg, hanem a gyártási méretpontosság/pontatlanság.
első körben fotót küldenék vmi mércével (pl tolómérő, vagy valamilyen mérőkártya segítségével - nem tudom magyarul mi a neve, de ilyet lehet nyomtatni is):
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #196254 üzenetére
ha ez segít, én nem aggódom, meg fog ez oldódni!
Valszeg azért ne mtömít ott, mert majdnem felül van, a futófelületen nincs gond egy ilyen méretű lyukkal.
Egyszer egy munkatársnak elpasszoltam két drótos külsőt, meg hozzá belsőt, amibe lötyit is töltöttem neki, hogy ne legyen gondja a szúrásokkal... egyszercsak mondja, hogy kétszer is leeresztett, másodszorra már autós segítséget hívott. Mondom miaf*sz?! hát az volt, hogy a drótsodronyból kijött valami szál, és az szúrta ki a belsőt kétszer, ott felül persze nem segített semmit a tej. talán ha tudta volna, hogy oda kell forgatni, és úgy hagyni kicsit, bár akkor sem biztos, hogy eltömíti..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #196254 üzenetére
Szerintem meg a felni belseje felé megy el a cucc. Ez szegecselt felni? Ott nem látszik semmi szivárgás? Minden mindegy alapon én valami tömítőanyaggal kitölteném a felni összeillesztést. Ötletem nincs, gondolom a melóban ti többet használtok, de valami epoxi, vagy ha van, akkor alu tömítőt tennék. Legpuruttyább megoldásként pillanatragasztót. De szerintem ez nem kifelé engedi, mert akkor ott löttynek is kellene bugyognia, ami látszana, meg tömítene. Lehet, hogy két rés van, az egyik ez, a másik a felni felé, és az a nagyobb?
Vagy megadom a Varázsló telefonszámát, aztán diskuráltok.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #196256 üzenetére
Itt azért jól látszik...ugyanakkor lehet ez a "normális méretpontosság" amit ezek az OEM felnik hoznak, csak hát eddig ez nem érdekelt.
3060D...kádba tettem mind2 kereket mikor kész volt, úgy, hogy a víz ellepte a küllőfejeket is és 3 bar nyomásnál (a Stan's azt írja 2,7-ig mehet) sehol egy buborék nem jött, kivéve azok a gyatra toldások érintkezésénél a gumival.
Valahogy úgy kell elképzelni mint a jobboldali buborékfüzért, szinte alig látszik.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #196254 üzenetére
Nincs szerencséd a kerekekkel, a Mavic jó volt, de azok atom megbízható kerekek . Anno a Shimano kalapácsokkal is szívtál, asszonyod Fulcrumjával is és most az Alexrimsel is. Mondjuk tegyük hozzá, hogy Alexrimsre nem a tiéd az első panasz, azokra az XT agyakra sem és a Fulcrumnál már hagyomány a beázás. Mavic fronton nekem csak egy bajom van: nem értem a küllők miért nem rozsdamentesek. Következő bringámra ha új kereket fejlesztek, az tuti fűzetve lesz, mert nagyon úgy tűnik, hogy csak különböző gyártóktól összeválogatott alkatrészekből lehet hibátlan megfizethető kereket összerakni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #196260 üzenetére
Ott meg majd a fűzéssel lesz a baj. ...az a helyzet, hogy ha igazán használod, hajtod őket, odafigyelsz rájuk és igényeid is vannak, akkor bizony kiderül, hogy sok baj van a ma gyártott tömegtermékekkel.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #196261 üzenetére
Ja lehet. De lehet alattam 65kg súllyal nem lenne gond. A Mavic kerekeimben van már 10-11.000km dagonya és még soha nem voltak centírozva, az egyik ipari csapágy beázott, cseréltem és ennyi gond volt velük. Ha a küllők rozsdamentesek lennének, azt mondanám, hogy hibátlan kerekek, de sajnos ahol a tej rájuk szivárgott, picit korrodálnak. Mondjuk nem is a küllők, hanem az anyák. Szal ha fűzetnék, valszeg a felni Mavic lenne, a küllők franc tudja, talán Sapim, az agy meg valami DT, mert agyon vannak dicsérve. Habár a DT agyak hangja nagyon idegölő tud lenni, brutálisan hangosak.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #196262 üzenetére
Én pont a mavic felnikből láttam jópár repedtet, pedig van egy két kerékszettük, ami vállalhatónak tűnik. Bike componentsnek van saját márkás kerékszettük, én lehet majd egyszer arra nevezek be, van hozzá mindhárom kazetta test, 28 mm belső szélessegű a felni, és egész jó a súlya, könnyebb, mint a dt m1900 25 mm-es változata. Kár, hogy szinte minden kerék egyenes küllőkkel van fűzve.
'92 Honda VFR 750
-
szuszinho
őstag
Pénteken az egyik kerekem már nekem is belső nélküli. Szerencsére nem szívtam vele, ezért a másikat is megcsinálom a napokban. Külső le, belső ki, mosószeres szivaccsal felnit és a külsőt is letakarítottam. Utána még IPA-s tisztítás a felnin, majd szalag. Tej nélkül megnéztem mit mutat a mosószeres, habos külső nyomás alatt.
De! Az összes YT-os csóka, aki műhelypumpával fújja fel, elmehet a 'csába. Hiába fújtam, ráztam a kereket, nem tudtam felfújni. Szerencsére van itt egy kézi autómosó, ahol van kompresszor. Mivel az óra nem mutatta a nyomást, nem vittem túlzásba vele, így a pumpámmal raktam még bele, hogy 40 psi-n pihenjen másnapig.
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #196259 üzenetére
pont az a lényeg, hogy a tubeless felniknél nagyobb méretpontosság szükséges az üzemszerű működéshez, ezt kellene a gyártónak produkálnia, sajnos itt nem sikerült.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szuszinho #196264 üzenetére
Én műhelypumpával rárobbantottam mint állat...igaz előtte koncentrált mosogatószeres lével megkentem a frissen felragasztott szalagot, hogy csússzon és a szelepmag nélkül fújtam fel, de odatettem magam és olyan gyorsan fújtam, hogy egyből rápattant ...utána leengedtem, betöltöttem a tejet a szelepen, visszatettem a szelepmagot és már lassan fújva is simán felfújtam, sőt, onnan kezdve, hogy először rápattant már szerintem minipumpával is ment volna. Szerintem (és most egyetlen elvégzett után elő is adom a nagy tyúkbelesítőt 🤭) fontos szárazon (vagyis szappanosan) rárobbantani még tej nélkül, mikor még nem kell aggódni, hogy a tej szétfröcsköl, mert ha az sikerül onnan kezdve sétagalopp az egész.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szuszinho
őstag
válasz Hasaggymeg #196270 üzenetére
Nem a robbantással volt gondom, hanem, hogy egyáltalán nem tudtam felfújni semennyire. Nem maradt benne a levegő.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szuszinho #196271 üzenetére
Van még egy pár Setting up tubeless without compressor/charger/ booster pump YT videó ahol bár kissé nyögve nyelősen, de felhúzzák előre a gumit a felni belső peremére...pl.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
RexpecT
addikt
Erre valaki?
Milyen droppert ajánlottok 60 ezer körül?
31,6 mm nyeregcsőhöz, hardtail bicóhoz és 168cm/73kg -hoz? Elsősorba külső bowdenezésű érdekelne, esetleg karos. Még az sem tiszta hogy mekkora mozgásút kellene vennem, de elvileg 12,5cm-es az jó lehet.
Vagy minél hosszabbat érdemes? Most a "kilátszó" nyeregcsövem 18cm hosszú.[ Szerkesztve ]
-
szuszinho
őstag
válasz Hasaggymeg #196272 üzenetére
Na b@meg, még egy csaj is fel tudja fújni Ezt a "the secret" részt valóban kihagytam.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #196270 üzenetére
Lehet felnifüggő is, ezek szerint nem mindenkinek megy fel pumpával a Conti sem. Schwalbe gumival a tipped amúgy sajnos nem mindíg működik, mert annyira szűk és merev az egész gumi, hogy amikor leengeded, hogy tejet is önts bele, visszacsúszik a gumi pereme a felni közepére . Amúgy kíváncsi lennék milyen egy ilyen normál műhelypumpával tyúkbelesíteni, mert nekem montis SKS van, ami egyszerre sokkal több levegőt nyom ki magából, cserébe ezzel nem lehet gyorsan pumpálni, mert nehéz.
SYD trükkje meg valszeg csak a laza gumikkal és az ilyen felnikkel működik, amin van az a "Hump", mert ha az nincs a felnin, a gumi pereme állandóan csúszik vissza a középső árokba.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
RexpecT
addikt
válasz balintbaba #196275 üzenetére
Köszi
~1050km van benne, de még nem most akarom cserélni, csak a szerszámokat megvenni.
Igazából lövésem sincs hogy mennyit megy el egy sor, én sokat megyek síkon, gondolom ha az kíméli a láncot, akkor a sort is ugyanúgy. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #196277 üzenetére
Áááhhh, ha egy sor nem megy egy minimum 5-6 ezret akkor megette a fene! Méred és cseréled időben a láncot (bár azt én sem tudom meddig, mert 0,7-ig engedni akarom amit amíg még nem próbáltam ki nem ajánlok senkinek ), és egy sor legalább 2 láncot el kellene vigyen.
szuszinho...azért liheg a csaj is rendesen utána.🤭
jjeahh...akkor már csak ezt kellene eldöntenem most jó, vagy rossz ez a felni. Amúgy meg ha visszacsúszik a közepére akkor azt nincs is értelme tej nélkül felfújni, hisz ahogy leengedted vissza is csúszik. Nekem eddig mindegyik felnim belső szélére felszaladt a gumi pereme, még a korábbi Cube-os régi nem TLR Alexrimsre is, a Mavic ugyanakkor meg infarktust okozó lövéssel tette ezt, még belsővel, lassan fújva is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #196278 üzenetére
Köszi, most a láncnyúlásmérő még nem igazán mutat semmit, ha szépen belerakom, de ha lenyomom erősebben, akkor 0.7-et mér.
A következő lánc már megvan, szóval jó leszek egy darabig. -
Ringman
nagyúr
ma megjött a kínai karbon nyeregcsövem, ami kevesebb idő alatt elért kínából bp-re, míg a bp-i elosztóból házhoz
a cube integrált 2csavaros nyeregrözgítő-csavarját mennyire húzzam meg?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #196280 üzenetére
Check this out. [link]
#196279RexpecT...láncnyúlásmérők is különböznek, sok megbízhatatlan van a piacon, de egyiket sem kell beleerőszakolni, be kell essen...amúgy meg fura, hogy be tudod erőszakolni a 0,7-et csupán 1000 km után.🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz Ringman #196280 üzenetére
arra figyelj, hogy attól, hogy a nyeregcsövön X helyen van a "min. insert" felirat még nem jelenti azt, hogy az a vázadban addig kihúzva használható is.
jelöld be rajta, hogy az eredeti nyeregcsövön mennyinek kell a vázban belül lennie, és az új szintén így (minimum ennyire) legyen bele dugva.
tudom, hogy triviálisnak hangzik, de egy új nyeregszár garancia vesztést okozó tényező, ha nem így van kezelve.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Ringman
nagyúr
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #196281 üzenetére
a vázon belüli gyári zsírozást hagyjam úgy, ugye?
-
Major Lion
senior tag
Tudnátok mondani egy két üzletet ahol Focus bringákat árulnak vagy szeretnének árulni ha lenne készleten
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
Jester01
veterán
válasz bigdady #196193 üzenetére
Ha csúcsidőben jössz a part tele lesz. Inkább nálunk Kápolnásnyéken a központban. Ha úgy alakul hozzám is beállhatsz, írj privátot.
Jester
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #196284 üzenetére
Hagyd,én hagynám.
MajorLion... Vác a Duna parton [link] , és Budapest ugyanott. [link] [link] 😆... ja és van (volt?) egy a Reno udvarban is. [link]
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz Hasaggymeg #196287 üzenetére
úgy tudom a Reno udvarból költöztek a régi Wilker helyére a Komjádi uszodához, nem?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Major Lion
senior tag
válasz Hasaggymeg #196287 üzenetére
Az első link inkább tűnik valami foci rajongói klubnak, egy poszt sincs a bringákról de annál több a meccsekről
A focuskerekparbolt.hu jó lenne, csak gravel bringa nincs
A focus-bikes.hu szintén halott.Azért köszi, kb ezeket találtam én is
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
csurgoi
aktív tag
Tudtok olyan elemmel müködő kismérű pumpát ami hatékony és megbízható?
https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
arcitec
addikt
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz csurgoi #196290 üzenetére
Nekem ilyen [link] van lassan egy évtizede, megbízhatóak az ilyen felépítésűek. [link] [link] [link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Melorin
addikt
Van ötletetek arra, hogy mivel tudnám kiszedni a telóból a V-fék tartó pöcköket? A 8-as kulcs kicsi hozzá, a 9-es lesarkazza, a franciakulcs szintén.
-
Major Lion
senior tag
Három bringa szervizben voltam az elmúlt egy hónapban, és senki nem tudott rájönni mi okozza a kattogást a pedálok felől, esetleg nektek van valami tipp?
Az a gond hogy mindegyik szerviznek van egy ötlete aztán annyi, kicserélték már a monoblokk-ot is az egyik helyen, meghúztak mindent, bezsíroztak mindent de senki nem járt sikerrel
Minden tekerésnél van egy klikk, ha állok a bringán akkor is, ha elengedem a kormányt akkor is, szóval nem az ülésnél van feszültség vagy a kormánynál. Ha esik az eső akkor nem hallom egy darabig, kb amíg megszáradOn a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
arcitec
addikt
válasz Major Lion #196296 üzenetére
Mondjuk nekem volt egy pedálom mire a szerviz azt mondta nem az, pedig az volt.
No meg állítólag a duplán húzott alu váz is csinálhat ilyet, ha pl elmozdul az egyik a másikon.
Nem én állítom, bringa szervizes mondta.
#196292Hasaggymeg: Baby elemmel mennek? -
6030D
Ármester
válasz Major Lion #196289 üzenetére
Telefonon hívd őket, weblappal nem foglalkoznak. Ők a forgalmazók, legjobb eséllyel náluk lesz, ha lesz.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla