-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz paler #196747 üzenetére
Hívjuk már magyarul, wax=viasz. Alapvetően azért az olaj sokkal elterjedtebb és jobb kenőanyag az esetek nagy részében. Ahol megfontolnám a viaszt az nagy sárban montizás, mert kevésbé gyűjti a koszt.
Régen viaszolás csak melegen volt megoldható, de mostanság rájöttek, hogy a padló viasz szerűen oldott formában is lehetséges ez a squirt.
-
jjeahh
nagyúr
-
ZolkoW
őstag
válasz ivana #196751 üzenetére
Nagy sárban, vagy egyáltalán sárban én sem érzem hogy előnyös a wax, úgyis lejön. De talán minden más esetben igen, főleg poros helyzetben. Én főleg az egyszerű alkalmazása miatt szeretem, és hogy nem koszol annyira össze engem sem.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
paler
aktív tag
válasz ivana #196751 üzenetére
Mi túrázni fogunk, úgy tervezem hogy 90%-ba aszfaltos utakon. Akkor szerinted az ilyen jellegű felhasználásnál inkább az olajozás a jobb megoldás?
JBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #196753 üzenetére
Én lehet viaszoznék ha jó lenne a becsúszóra meg váltóra is, de (tudtommal) nem, így egy anyaggal kenek mindent...és az nem viasz.
jjeahh...azért rendezhetnénk egy vetélkedőt kinek a hajtásán van kevesebb kosz összeszedve...mondjuk véletlenszerű akármikor.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Gyula84
veterán
válasz parandroid #196748 üzenetére
használtat meg nem szeretnék venni találtam egyet ahol júliust ígérnek, de attól félek hogy majd mikor oda érek akkor meg csúszik tovább [link]
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
válasz Gyula84 #196756 üzenetére
Van egy ára…
Amúgy nem rossz, bár a villa elég belépő szint. Főleg ennyiért. A 2x11 érdekes, nekem ugyanez a hátsó szett (M5100) van elöl 1x 32T-vel, azt a 36T-t irigylem róla, azzal egészen jól használható lehet, mászni meg ott a 26-os.
Német canyon-t nézd még meg, időnként van készletük, érdemes ránézni, és hollandokhoz biztos szàllítanak.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
xy.zsolt
őstag
válasz Hasaggymeg #196755 üzenetére
Én biztos nem gyertyázok Olvasztani, mártogatni, stb nyáron, melegben....és szerintem a wax wattokat is elvesz (tippre)
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Nutra
tag
válasz Sirandrish #196670 üzenetére
Sirandrish #mondeotetőtartó
A ajtónyílás belséjében vagy egy (ledugózott?) lyuk. Thule típusspecifikus láb, ami ebbe belefog és hozzá bármelyik neked szimpatikus Thule keresztrúd. -
6030D
Ármester
válasz ZolkoW #196753 üzenetére
Álltunk most a Bala-maratonon a rajtban, és tök jó volt, hogy a kordonra raktak vízpermetező fúvókát. Nem volt 36 fok, csak 33. De: bazzeg, telibe fúj, felhigítja a viaszt (no wax=magyar!)? Jó az nekem? Elindultunk, és az elején ordított a hátsó fék. Mi'fasz? Elsőt cseréltük, hàtsó még jó. Ja, hogy vizes a fék. Squirttel nem volt gond.
rétisün: grat, mennyi idő alatt?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Jester01
veterán
válasz paler #196754 üzenetére
Én teflonos viaszt használok országúton. Soha többet olaj
Több száz kilométert elmegy egy kenéssel (akár ezret is), víznek is jobban ellenáll és nem szedi a koszt. Csöpögtetős flakonban van, nem kell levenni a láncot meg kifőzni meg ilyenek. Ja és az előző lánc elment vele 18753km-t.Na de ez csak az én tapasztalatom mindenki azt használ amit akar.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Sirandrish
legenda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz rétisün #196759 üzenetére
Hűha, az jó sok!
6030D...ez hogy ment, valami bÉszámoló lesz nekünk félszerzeteknek?
#196763Jester01...tizennyócmiaf@szomezer egy lánccal?! 😳...ez komoly?!...mert akkor futok olyan kenőanyagért, hisz ez még száraz holland országúton, csakis 90+ csapásszámmal is döbbenetesen sok! ...vagy utána hajtást, váltást ki kellett dobni? 🤭
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Háziolvasmány...ha valaki még nem tudta. Tegnap a Decathlonban olyant láttam amit korábban csak a lopás ellen alkalmaztak, vagyis a valódi termék papír képét teszik ki a polcra, mert itt most már bringák életnagyságú karton fényképével kereskednek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nmate91
tag
Sziasztok! Van valami best buy felnifékes felni, amit szoktatok ajánlani és rácuppan a 32-es gumi? 28 lyukas létezzen belőle, ha lehet.
-
J.C.G.
aktív tag
válasz INTELligent #196728 üzenetére
-
arcitec
addikt
válasz J.C.G. #196772 üzenetére
Nem igazán figyelem a pedálfordulatot, csak itt olvasok többet róla. Ellenben évek óta rögzítve van és úgy 58-60 rpm körüli az átlag ahogy nézem. A max az úgy 100 körül, de volt 200 is.(gondolom valami nagy emelkedőn). Nyilván más egy outis és más egy mtb-s. Mint túrázó nem mindig megyek a sebességre, mert a természet-környezet "csodálata" is benne van, szóval mindig úgy megyek, hogy praktikus,kényelmes legyen a körülményekhez. Egyébként állítólag az alap "a jó használatra" mindenkiben benne van. [link]
Egyszóval erőltetni nem érdemes. (tudom, tettél egy próbát).
Fogyásra egyébiránt a futás, és/vagy "gyors" gyaloglás úgy 6km/óra sebességgel min 30perc a leghatékonyabb.(tudtommal). (gyaloglok/futok is )[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz J.C.G. #196772 üzenetére
"Persze beszélgetni már nem tudtam volna itt se"
Valószínűleg azért, mert a pedálfordulattal a tempót is növelted, anno amikor a haveromnak fájt a térde, mondtam, hogy pörgessen, de hamar elment a kedve tőle mert meghajtotta rendesen és nem bírta sokáig. Szerintem vissza kell venni a sebességből az elején, ha belejöttél, regeneráló szundikálós pulzuson is megy a 100-as CAD.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
INTELligent
senior tag
válasz Jester01 #196763 üzenetére
Én tegnap próbáltam ki a squirtet görgőn. Át is ment lopakodó üzemmódba. Én meg lettem győzve.
J. C. G. : ezt is szokni kell, meg persze mindenkinek lehet kicsit más, hogy hol kényelmes pörgetni.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
sebgutkopf
őstag
Tubelessesek figyelmébe ajánlom a hétvégi esetemet, melyet a még rögzítettem is, így lehet röghögni, vagy épp szemlélni az eseményeket, ami egyben tanulságos is:
[link]A lényeg, amikor egy éles kő akkora hosszúságban kivágja a gumit, hogy a tejnek esélye sincs megfogni...
Egyrészt örülhettem neki, hogy a trutyi annyit lassított a helyzeten, hogy nem azonnal eresztett le a kerék, így nem estem el és a felnit se vertem szét.
Ilyenkor jó, hogy ha az embernek erre is van terve, ami esetemben szerencsére volt. Beletettem 2 kukacot, amivel a maradék folyadék már legalább 1,1-1,3 bar-t meg tudott tartani anélkül, hogy eresztett volna (nagyobb nyomást nem), így a bringán le tudtam jönni a pályán és nem kellett még egy órát gyalogtúrázni. Ha nincs kukac (meg egy mini mtb pumpa) nálam... -
J.C.G.
aktív tag
válasz arcitec #196773 üzenetére
Ez a napi rutin tekerésem, egyedül a napfelkeltéért vagy esetleg egy ködös rész megnézésére érdemes már megállnom, lassítani. Amikor túrázni megyek, akkor a táj szépségeire (csajok) is odafigyelek .Amúgy meg fejlődni akarok, mind sebességben, mind pedig állóképességben.
Van amikor direkt lassan megyek, de olyankor mindig megelőz valaki és az meg gyorsabb tempóra ösztökél.Nem tempóra mentem csak a fordulatot figyeltem, de ugye az egyikből következik a másik. Áttéten nem változtattam 32-15 továbbra is. Az átlag fordulat 80 lett a végén.
Ott a pont, meg kell szoknom, gyakorolni kell.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #196777 üzenetére
Én is jártam pont így. Nálam volt belső is, de a kukaccal sikerült hazajönni és nem kellett az út szélén leszedni a gumit. Az ilyen eseteket belsővel sem úszná meg az ember, csak a Snakeskin-hez hasonló védelem segít, az új Schwalbe gumik pl. már nem csak oldalfalon, hanem a futófelületen is tudják, cserébe nehezebbek.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #196779 üzenetére
Ugyanerre jutottam, hogy ez belsővel se úsztvam volna meg. Annyira nem sajnáltam a gumit már volt annyira viseltes, hogy közeledett a csere.
A tempó miatt természetesen nem ilyen közelre nézek magam elé, a kő mérete meg nem érte el a bringa ingerküszöbét, ami miatt magára volna volna a figyelmem, hogy kerülni kéne.
Azon viszont elgondolkoztam, hogy lehet ennyire köves felület esetén érdemes lenne kicsit magasabb guminyomást beállítani?
Itt az elsőben 1,5 bar volt beállítva, ami nyivlán nem túl nehéz benyomni, cserébe jól tapad és kevésbé ráz. Vajon ha 1,6 vagy 1,7 bar lett volna beállítva akkor is kivágja? -
Friczy
senior tag
válasz Ringman #196744 üzenetére
Nekem is volt egy átalakított bringám, fitnesszbiciklit (Merida Speeder) alakítottam át országúti kormányossá, sok évig használtam, tapasztalatból írom, amit írok.
Először cantifékkel kezdtem, viszont a canti féknél szükség van egy plusz szemre a vázon, ami megtámasztja a bowdent. Ez persze nincs, mert nem erre tervezték a vázat. Lehet kapni néha úgynevezett 'zsiráfnyakat', [link] amit megfelelő helyre felszerelve megtámasztja a bowdent. Probléma akkor van, ha az a megfelelő hely nem elég erős. Az első villán szokott lenni egy átmenő furat sárvédő rögzítéshez, az nagyjából elbírja, a hátsó felszerelés pedig szintén működik, ha van sárvédő felszereléséhez furat a támvillát összekötő darabon. Viszont ez az összekötő elég gyenge, fékezéskor látszik, hogy hajladozik kissé, tartottam attól, hogy előbb utóbb elfárad az anyag (aluváz), úgyhogy megpróbálkoztam egy Tektro gyártmányú mini-V fékkel.
Ez működött, de még a mini-V is nagyobb bowdenhúzást várt volna, így a rendszer nagyon érzékeny volt a kerék egyenetlenségeire (a legkisebb nyolcast sem szerette), illetve a fékpofa kopására, gyakorlatilag folyamatos újraállítgatást igényelt, egy fékpofa életciklusában nem volt elegendő csak a finombeállítást használni, hanem a bowden befogáson is állítgatni kellett. Szóval kényelmetlen volt.
Végül aztán találtam más rögzítési módszert a bowden megtámasztására, amelyek stabilabban fogják a bowdent, mint a korábban említettek, és ismét cantifék lett belőle, és ez lett a végső befutó.
Azóta egyébként lecseréltem a bringát, áttértem gravelre. -
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #196781 üzenetére
Egy inserttel is próbálkozhatnál legközelebb.
https://barbieripnk.hu/
-
Toobee
veterán
válasz Csokicsibesz #196785 üzenetére
Dr. Bike-ot hívd fel, egy kérdést megér szerintem.
https://barbieripnk.hu/
-
xy.zsolt
őstag
válasz szuszinho #196767 üzenetére
Na, pont az ausztrál gurus videó után döntöttem úgy, hogy annak ellenére, hogy meggyőzött nem kell az a macera. Aztán akkor az alapanyagot sem lehetett éppen beszerezni....tavaly nyáron. (teflonos cuccot a megfelelő granulátumméretben)
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #196781 üzenetére
Amúgy felütötted, vagy csak simán kivágta?...mert ha előbbi, akkor biztos kibekkelted volna kissé magasabb nyomással.
#196787Mezga Aladár...+1
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #196781 üzenetére
Ja, attól függ felütted-e. Tegnapi körön a haveromat is megijesztegettem, megmértem a guminyomást a montiján és 75kg súlyhoz 1.3 bar-ra volt felnyomva. Nálam 65kg súllyal 1.6 bar-on a 2.25" gumi hátul már koppan a köveken .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
arcitec
addikt
válasz Mezga Aladár #196787 üzenetére
Aha, köszi. Valóban, mert az csak egy - egy kiugrás, valami pillanatnyi zavar. [244 rpm]
Akad ilyen, de érdekes minden túrában csak egy - egy,mondhatni éves szinteken egy - egy.
Apropó és szerinted mennyi lehet a max? Igazad van, 100 körül lehet ..[ Szerkesztve ]
-
-
6030D
Ármester
válasz arcitec #196792 üzenetére
Szerintem akkor csinál ilyen fals magas értéket, ha visszahúzod hirtelen a hajtókart. Montin gyakori, hogy mondjuk mászásnál úgy jön ki, hogy beleérne egy kőbe a pedál, ilyenkor egy negyed fordulatot visszateker az ember. Na, szerintem ez kavar be neki.
Hasaggymeg: versenyről sok mindent nem tudok írni, nagyon meleg volt, szerintem keveset ittam, kipurcantam, majd a végén beért a haverom, aki eltévedt, meg 5-6x leesett a lánca (ezután idegből visszaelőzte a fél mezőnyt), és a végén beverettünk együtt. A pálya jelölése most kivételesen jó volt. Ennyi. Kulacsok működnek.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
promagus00
tag
Sziasztok!
Az alábbi kerékpár vásárlásán gondolkozom:
[link]
Ár-érték arányban milyennek számít?
Van esetleg valakinek tapasztalata ezzel a márkával/typussal esetleg?Villanyszerelés, és minden más: https://nemmukodik.hu/
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Merida összteleszkópos kerékpár