-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
xy.zsolt
őstag
válasz hl225 #196950 üzenetére
kíváncsi leszek más outis tapasztalatára is.....anno előbb összefosta magát mindkét gumim minthogy itt rákérdezhettem volna
a mai tervezett uticélom konkrétan egy qrvahideg vízű kék kút volt....70km volt oda vissza
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
szkink
aktív tag
válasz maximilian4 #196934 üzenetére
Annyira azért nincs meleg hogy piacra dobjad a CX-et
-
válasz szkink #196948 üzenetére
Elite Custom Race ( [link] ). Az összes bicajomon ez van, nekem bejött. Valamennyire dörzsöli, persze, de ez az ára, hogy szorosan tartsa. Nem karcmentesek így egy év után, de nem is néznek ki nagyon viseltesnek. Amúgy iszonyat, mi port össze bírnak szedni út közben, gondolom főleg az karcolja főleg, ahogy ki-be mozgatom őket.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
szkink
aktív tag
válasz parandroid #196954 üzenetére
Hát köszönöm,akkor nem lesz váltás,más gondom nincs a jelenlegivel [link] a dörzsölésen kívül,de akkor nem egyedi eset van itthon ilyen Race-m is
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #196946 üzenetére
Egyrészt drága (utoljára én kerékszettet vettem annyiból 🤭), másrészt meg nem elég fehér.
#196947hl225...hát Sáfrányos linkedet nézve elég érdekes kukacot(+18!) próbálhattál oda betunkolni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
hl225
tag
válasz Hasaggymeg #196956 üzenetére
Nem tudom, hogy hoztam össze!
Ilyen a kukac:
https://ebike.hu/termekek/kerek/defektvedelem/129725_joes-no-flats-tubeless-repair-kit-defektjavito-keszlet/ -
jjeahh
nagyúr
válasz hl225 #196947 üzenetére
Ha vágás, azt a kukac sem fogja meg, az csak nagyobb szúrásos defektekre jó. Outin nem tudom lehet-e ilyent a magasabb nyomás miatt, de mtb gumit én megfoltoznék belülről, belsőre való ragasztós folttal. Sőt, már csináltam is ilyent, gmbn-en láttam a trükköt.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
válasz Hasaggymeg #196956 üzenetére
Amúgy Garminokra lehet kapni mindenféle színű szilikonbugyit, ha ez szempont. Én is mindig veszek, leejtés elleni védelem gyanánt (illetve mert nekem inkább a fekete a zsánerszín, nem a fehér).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
J.C.G.
aktív tag
válasz Hasaggymeg #196956 üzenetére
Azért talán animált nem kéne. Az tuti valami póniló.
-
J.C.G.
aktív tag
-
szuszinho
őstag
válasz Hasaggymeg #196918 üzenetére
Foglaltam is szállást
-
maximilian4
addikt
válasz szkink #196953 üzenetére
Azt nem a meleg miatt. Országútira váltok. Nem sok értelme van ha 80%-ban aszfalton használom. Kinéztem egy 2019-es “fullkarbon” giant defy -t, hidrós 105 szettel, kurva jó áron, persze elvitték előlem… Leginkább valami endurance országútin gondolkozok használtan 500 ezerig. Az a defy jó lett volna…
szerk.: valaki nem tud valami best buyt ismerőstől/ rokontól/ szomszédtól stb.?
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
xy.zsolt
őstag
válasz maximilian4 #196965 üzenetére
Ha még párszor csak 31kmh-s átlagot tolok melegben akkor eladom neked az outimat Bár tegnap már javult a helyzet (33.5)
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
szkink
aktív tag
válasz maximilian4 #196965 üzenetére
Olvastam hogy váltasz,majd csak össze jön valami,a mostani helyzetben nem csodálom hogy a jó áron kínált bringára hamar lecsapnak,mire jó idő lesz a tekeréshez meg lesz az
-
Csokicsibesz
tag
válasz maximilian4 #196965 üzenetére
Nem éri meg csak külsőt cserélni a Meridán?
Szerintem az egy baromi jó bringa. -
ZolkoW
őstag
válasz parandroid #196954 üzenetére
A tartójukkal teljesen elégedett vagyok, de a fém kulacsukkal nem, a kupakja is lehetne jobb, a szopókája is - folyat is, kényelmetlen is-, a rozsdamentes test pedig valami érthetetlen okból le van lakkozva, tehát idővel bármilyen kulacstartó összekarcolja ocsmányra, már elterveztem, hogy szálcsiszolt lesz házilag, az legalább jól néz ki. Ennyi munkát persze csak akkor érne, ha tényleg jó lenne . Bezzeg amit tombolán nyertem a múltkori SUP versenyen, az hibátlan... (nem tudom, milyen márka)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz maximilian4 #196934 üzenetére
Én is hideg párti vagyok, ezért is tekerek inkább reggel ha lehet. A cx-et én sem adnám el, de persze te tudod. Ha van megfelelő áttétel és egy jó gumi tubelessesítve, el tudom képzelni, hogy outis tempót lehet menni vele és egy kis tereptől sem ijed meg. Felénk én pl. ha aszfaltozok is mindig van benne terep, mert a kitűzött célig szinte sosem tudok kizárólag aszfalton elgurulni. Oké, lehet úgy is tekerni, hogy nem egy tó, hegytető vagy egyéb látványos cucc a cél, csak aszfalton random gurulgatok, de na... számomra akkor elveszne a tekerés értelme. Itt a környéken van pár haverom, akik cx bringával tekernek outisokkal, egyikük pont Meridás és elég komoly tempókat megy: [link] . Sok ismerősömnek sokáig észre sem vettem, hogy nem outija van,hanem cx . Na meg nagyon menő is a bringád, nem tűnik el a sok outi között .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #196790 üzenetére
Nem ütöttem fel. Ha nem jön a trutyi észre se veszem, hogy mi történt, semmi kopp vagy hasonló hang.
Valahol a hátsó kerekembe is kaptam egy kisebb vágást, de azt megfogta a tej, későbba bringa mosás közben vettem észre, hogy hátul ott figyel a tej kívül már koszosan és puhább a gumi mint az általam beállított.Ezzel a gyári szerelésű E13 külsők korszakának vége. Jól tapadtak, de fél év se kellett, hogy elkopjanak és íly módon elég csúfos véget is értek.
Már fent figyel a gépen az új maxxis szett. Elől assegai 3c maxxterra, hátul dhr II 3c maxxterra és mindekttő exo+ -os. Pár hónapja már ott voltak a szekrészben várták mikor kerül rájuk a sor. -
Ringman
nagyúr
válasz maximilian4 #196965 üzenetére
neked merida cx 600-ad van, nem, annyira nincs messze az defy geojától, nem? [link]
miért nem próbálod ki mondjuk egy pirelli cinturato velo tubelessel vagy egy conti gp 5000 tubelessel a meridát? + rátehetsz egy 44T-s lánctárcsát.
-
válasz Ringman #196974 üzenetére
Miért akarja mindenki tubelessre rábeszélni?
Országútira alakításnál nem tök mindegy?Másrészt, ha jól rémlik, a kolléga nemrég vett fasza új kerékszettet, esetleg érdemes lenne egy csere-szettet tartani, egyiket országúti, másikat cx gumikkal.
Harmadrészt meg teljesen megértem, ha új bringát akar, ha egyszer belekerül a bogár az ember fülébe, akkor már a régi bicaj sose lesz ugyanolyan jó, akármennyire is szeretted régen. Nem mellesleg karbon bicajokat nézeget, ami azért egy komoly minőségi ugrás az alu merida után.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #196975 üzenetére
Gondolom gyorsulni akar, ezért ajánl mindenki gyorsabb külsőt és tubeless-t (bár eddig is tubelesses volt asszem), kisebb lesz a gördülési ellenállás.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #196977 üzenetére
szerintem nem árt a tubeless a szar utakon, úgy kicsit kisebb nyomáson is lehet hajtani, ha szükséges, pl: [link]
ha lesz még egy kerékszettem, akkor aszfaltra nagy valószínűséggel a 35 mm-s cinturato velot fogom rátenni.
-
Mezga Aladár
veterán
válasz parandroid #196977 üzenetére
2 hete a Jánoshegyi úton bringázta. Előtte reggel ellenőriztem a nyomást az abroncsokba.
Másnap reggel nézem puhább a hátsó abroncs. 2 bar nyomást engedett el és a vázon láttam a tej maradványát. Úgy kaptam defektet hogy az egészből nem vettem észre semmit.
Több mint 2 éve nem volt úgy defektem(kop-kop), hogy szerelni kellett volna az úton.
28mm Mavic tubeless abroncs.[ Szerkesztve ]
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
balintbaba
tag
válasz parandroid #196975 üzenetére
Én még pattintanék rá egy aero kormányt és akkor már sok watt tényleg nem veszne el a Gianthoz képest. Plusz lenne egy olyan bicóm, amit terepre is ki tudok vinni. Vagy akkor már követni az n+1 szabályt és az aero országúti mellé egy xc/fully.
-
Ringman
nagyúr
válasz balintbaba #196980 üzenetére
akkor már egy ride farr aero kormányt: [link]
bár kérdés, hogy az ennyire flared kormány mennyire lehet aero -
válasz balintbaba #196980 üzenetére
Svájci bicska nem létezik. Vagyis igen, de sose lesz olyan jó, mint egy célszerszám.
Mezga Aladár: Értem én, hogy mire való, csak amit itt látok, hogy még a tubeless apostolai is mit szívnak a tejjel, felrakással, és még így is kell azért ezt-azt vinni magaddal, ha biztosra akarsz menni... na ez a nem meggyőző. Országútival egy defektem volt közel 10k km-en, az is csak másnapra engedett le, szóval nem útközben kellett szerelni, pedig valami 60-80 km-es ride volt. Be van készítve a nyeregtáskába a multitool, a gumileszedő, meg a tartalék belső, pumpa úgyis kell a tubelesshez is, és ha beüt egy defekt, max 10 perc a csere az út szélén. Ok, súlyban lehet nyerni valamit a belső kivételével, de a TL külső, meg a tej súlya meg rámegy, és ha valami nagyobb defekt talál be, úgyis belsőzni kell, ráadásul tiszta trutyi leszel a szereléstől.
Szóval én egyelőre nagyon nem vagyok meggyőzve, hogy ez kell nekem.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
xy.zsolt
őstag
válasz parandroid #196982 üzenetére
+1 Én tavaly ugyanerre jutottam csak a saját káromon A kíváncsiság hajtott, de megbántam nagyon. A TL abban jó amit akár tüdővel is felfújok...pl monti külső
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Alg
veterán
válasz parandroid #196982 üzenetére
Tubeless ott az igazán jó ahol sok apró szúrt defektet lehet kapni, azaz sok a tüske - erdőben, montira vagy gravelra. Meg ahol fontos hogy ne üsd fel a belsőt alacsony nyomáson - azaz szar utakon, de főleg ez is terepen.
Amúgy én sem látom nagy előnyét outin, barátnőm DT Oxic felnijére azt tettünk, de csak a szívás van vele a belsős felálláshoz képest (hetente rá kell pumpálni, egy kínszenvedés le/felszerelni, aztán figyelni a folyadék szintre benne...).
Cserébe elmegy vele 60psi-n és a macskakövön nem ráz annyira
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
eddie1978
aktív tag
válasz hl225 #196947 üzenetére
Ugyanez a helyzet nálam is a kukaccal. Egyszerűen kidolgozza magából a külső, mert annyira vékony a fala, hogy nem tud megkapaszkodni.
[link] vettem ilyet. Ezt 5mm vágás felett ajánlja a gyártó. Nos kisebbe tényleg nem érdemes beleszuszakolni, mert leszakad a szövet a műanyag kúpról. Ez van akkor, amikor nem olvassa el az ember a leírást. Akkor még sima Stans folyadék volt a külsőbe töltve, ami nálam nem fogta meg a kis vágásokat teljesen. Most Stans Race van benne. Azóta nem volt vágás. Viszont nekem a mind a Mavic hookless és a DT peremes felnivel sokkal jobban tömít a Stans Race. A sima másnapra sokat eresztett. A Race pár napig elvan a Mitas X-Field külsővel.
Ami nagyon fontos és már többen is leírták itt, hogy a folyadékot alapos felrázás után azonnal be kell tölteni a belsőbe, különben leülepszenek a szemcsék. Úgy meg nem sokat ér. Korábban kimértem kis adagoló edénybe. Nem jó, mert ott is benne marad egy része a szemcséknek. Fecskendő ugyanez. Egyből a belsőbe. Nálam ez vált be.Alg és mindenki máshoz
A hetente rápumpálás az miért probléma? Teljesen komolyan kérdezem. Az a kis időráfordítás szerintem simán bevállalható. Én minden tekerés előtt ránézek. Aszfaltra nagyobb nyomást állítok be a CX-re mint általában szoktam vegyes vagy tisztán terepre.[ Szerkesztve ]
-
Igen, ez lenne az egyetlen előnye. De mivel nekem az országúti kizárólag országúton megy, a trekking meg max jó minőségű, kavicsos úton, legfeljebb az MTB esetében jöhetne szóba, de azzal meg még sose volt defektem, igaz, méltatlanul keveset is használom, amikor meg igen, akkor aszfalton összetöröm magam vele, szóval láthatóan nem is értek hozzá.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Alg
veterán
válasz eddie1978 #196985 üzenetére
Egyrészt azért mert elfelejti az ember, másrészt azért mert hogy ha választhatok hogy gyakorlatilag minden tekerés előtt rá kell nézni, vagy kb. havonta egyszer, akkor nyilván az utóbbit fogom választani, főleg hogy kb. semmit nem kapok érte cserébe.
Outin nem olyan fontos a nyomás pontos beállítása mint terepen - kb. ha nem ütöd fel akkor onnantól mindegy, max. jobban fog rázni.
Én eddig ~fél év alatt csak hátrányát láttam a tubelessnek, hangsúlyozva hogy nagyon jó minőségű utakon, outin.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
flash-
veterán
válasz jjeahh #196976 üzenetére
mondjuk akinek van wattmérője annál megnézném hogy x leadott wattnál tubeless v nem tubelessnél mennyi a sebesség különbség ,ugyanez 8 kilós vagy "kőnehéz" 10 kilós országúti bringánál) (vagy mondjuk 25kmh nál hány watt így hány watt kell amúgy..)
(szerintem nem lesz mérhető mert méréshatáron belüli lesz a különbség
(súly mizériát eleve nem értem, senki sem akar 5kg ot fogyni mert azért meg kell dolgozni de inkább vesz +200 ezerért fél kilóval könnyebb bringát...[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
xy.zsolt
őstag
-
vasskos
csendes tag
Sziasztok! Neuzer Courier kerékpárra tudnátok e KONKRÉT csomagtartó típust ajánlani, mert a hagyományos kialakításúak ugye nem mennek fel rá, és többet nem szeretnék kidobni a kukába. Elsősorban olcsó árkategória érdekel, mindössze 1 Balaton kört fogok menni vele, majd leveszem. Köszi előre is!
-
maximilian4
addikt
Amúgy én is imádom a meridát, ráadásul tényleg feltűnő jelenség, csak mindig bennem van az érzés hogy akár már egy endurance outival is sokat gyorsulhatnék aszfalton, és tudnék én ennél sokkal többet. Persze lehet alakítani rajta, de szerintem mindenhogy kompromisszumos lenne. Outi gumikkal próbáltam, de úgy meg baromi bután néz ki a bicaj és nincs szívem elcsúfítani, főleg 40-es gumik után, persze van 35-38-43-as panaracer semislick, de azért az még úgy is zabálja a wattokat aszfalton, már csak a szélessége miatt. Az 1x is kompromisszumos, mert nincs meg a fokozatok között az a finom átmenet. Legszívesebben megtartanám és vennék mellé egy outit, de azt meg nem tehetem meg. Sok az érdeklődő amúgy, meglepően rohadt sok, nem tudom miért, viszont még senki nem jött érte, szóval nem tudom. Meglátjuk mi lesz.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
arcitec
addikt
válasz maximilian4 #196991 üzenetére
Bocs nem értek hozzá, de a könnyebb bicóval TE leszel gyorsabb, vagy a bicó?
És hova ez a sietség? Leszel ezzel edzettebb, ha a bicó lesz a gyorsabb? -
xy.zsolt
őstag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nálam nem probléma rápumpálni (nem hetente hanem!) 2 naponta sem, de csak azért mert...látszik a Stravan mennyi defektet javítottam az idén hóban, hidegben, esőben, szürkületben, vagy rohantam haza még amíg van a gumiban szufla. A hátsóra szerintem 2 hetente sem kell, de az első nem állt össze, és úgy érzem már jobban nem is fog, valamit nagyon elb@szott ott az Alexrims annál a felnitoldásnál. Egy biztos, hogy ha mondjuk évente lett volna <5 defektem akkor soha nem tejezek én sem, hisz súlyra különbség csakis akkor van ha sokkal többet költesz rá mint korábban (tudniillik a belső nélküli abroncsok alapból drágábbak, abból a könnyű meg még drágább), én továbbra is 1,8-2,2bar körül érzem jónak, biztonságosnak és megfelelő gördülésűnek ~85kg menetkész súlyom alatt, továbbá így még azt a spur (fillérb@szó? ) gyakorlatomat sem folytathatom, hogy első abroncs hátra fuss, mert tejesen a fene fogja mozgatni őket. Ugyanakkor ezt az egész mizériát még mindig bőven kompenzálja a tudat, hogy már nem kell féljek a tüskéktől, majd ha leveszem és kifordítom a gumit gyanítom olyan lesz mint a sün és a kígyó szerelemgyereke.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Mezga Aladár
veterán
válasz parandroid #196982 üzenetére
A szívásról annyit, én nem átalakítottam a kerekeimet hanem gyárilag UST Mavic kerék szettet vettem. Itt minden mindennel passzol.
Semmi sz@pás.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
nmate91
tag
válasz maximilian4 #196991 üzenetére
Nehéz, minden bringából kéne egy Monti, gravel, cx, outi, singlespeed városi.
-
Alg
veterán
válasz Mezga Aladár #196995 üzenetére
Na ez a másik gond, hogy ha nem a Mavic/Zipp/Giant felni+gumi szettet veszed, akkor full véletlenszerű hogy mi mivel hogy fog működni... de lehet hogy a mostani mavic felnihez 5-10 év múlva vett Mavic gumi (ha még lesz olyan egyáltalán) is picit máshogy illeszkedik majd...
Valahogy kezd divat lenni a gyártóknál ez amúgy, kitalálnak valamit ami a tervezőasztalon, tökéletes és egyforma méretezéssel baromi jól működik, aztán a gyakorlatban össze-vissza sikerül legyártani (khm... pressfit).
A másik divat meg a MTB világból "kényszeresen" outra áthozott "fejlesztések".
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
jjeahh
nagyúr
válasz flash- #196988 üzenetére
Vannak kalkulátorok, amikket lehet ilyesmiket számolgatni és ott a rollingresistance oldal. A kalkulátorok mondjuk az egyik leglényegesebb dolgot nem tudják kiszámolni: hogy pl. sprintelgetéssel egy könnyebb bringával mennyit nyersz.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Mezga Aladár
veterán
"mostani mavic felnihez 5-10 év múlva vett Mavic gumi"
Nem hiszem hogy évi 8-10 ezer kilométerrel számolva ez a kerékszett 5-10 év múlva üzemelni fog.
Természetesen értem a problémát.
Talán az, hogy az ust szabványt használják több biztonságot ad hosszabb távra.
Gondolkoztam a conti 4000 tubeless abroncson de nem mertem megrizikózni mert a neten sokan sz@ptak vele Mavic ust felnivel.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.