-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
balintbaba
tag
Fogyás témához:
Szerintem alapvetően jó gondolatok hangzottak el, pár helyen azért kiegészíteném a leírtakat.
Kerékpárnál elég szerencsések vagyunk, viszonylag jól meg lehet határozni az elégetett kalóriákat, mivel elég pontosan tudjuk mérni a leadott teljesítményt. A képlet: leadott watt (átlag)*idő (óra)*3.6=elégetett kalória. A pulzus nagyjából semmit nem jelent, Pelikán Janinak lehet 130 a pulzusa 300 watt mellett, ugyanazt a munkát fogja elvégezni, mint te 180-as pulzussal. Ebből jön az, hogy ahogy erősödsz, annál jobban is fogod égetni a kalóriákat is a megnövekedett teljesítményeddel. Amúgy a képletből látszik az is, hogyha sok kalóriát akarsz égetni akkor vagy nagy volumenben kell tekerned, vagy durva intenzitással, esetleg ha nagyon erős vagy és 400 watt neked semmi, akkor mehetnek a könnyebb menetek is.
Az éhgyomorra való edzésnek van valamennyi értelme, de a fogyásodat nagyban nem befolyásolja hosszútávon. Ha nem beilleszthető az életedbe, vagy kényelmetlenebb, mint betöltve tekerni, akkor teljesen felesleges ezzel bajlódni.
Végül pedig még annyi, hogy az emberek általában alulbecsülik az bevitt kalóriákat, az elégetettekét pedig túl. Amióta kint is tudom mérni a wattokat, már tudom, hogy milyen nehéz is tud lenni a 200 watt huzamosabb ideig, és ez óránként még csak 700 kcal (egy tábla csoki meg 600 ).
-
Maximum1
őstag
válasz balintbaba #197752 üzenetére
Jani 130as pulzussal zsírból fog kimenni a világból, Te meg a 180 asal elégsz Szentendréig, kicsit olvasgass még a témában.
-
-
emre
veterán
Itt keresett valaki CrMo vázzal tárcsás bringát?
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Major Lion
senior tag
Volt szó itt korábban váz festésről, kb milyen árban csinálnak ilyet, mondjuk egy outit?
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
Ringman
nagyúr
ha valaki gyorsan akar gurulni 27,5"-on/650B-n:
Panaracer GravelKing Slick TLC 27.5" Folding Tyre - OEM Packaging - 8,5 €/db [link][ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
válasz Major Lion #197757 üzenetére
50-100k, szerintem......ha minőséget is akarsz nem csak korongecsettel festést
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
eddie1978
aktív tag
válasz balintbaba #197752 üzenetére
Ez nem úgy van, hogy ha hirtelen odapörkölsz, akkor az a vérben és izmokban lévő szénhidrátból megy? Valami olyan rémlik, hogy kb 2500kcalt lehet így menni. Afelett, persze már közben is ha tudod hogy hosszút mész, már kell pótolni. Persze ez is egyéni mint minden.
-
válasz gabro0 #197762 üzenetére
Ja, kályhalakkal lefújni biztos olcsóbb. Egy rendes festés időben is alsó hangon egy heti munka, és akkor még semmi extra nincs benne, aztán erre jön az anyagár.
Személy szerint estembe sem jutna amúgy, akkor már inkább egy új bicaj, vagy váz. Persze valami überritka gyűjtői darab esetében kehet értelme.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Major Lion
senior tag
válasz parandroid #197763 üzenetére
A gond akkor van ha nincs olyan szinben a kinézett bringa mint amit szeretsz, amire elég nagy esély van mikor a gyárto egy színben dobja ki a modelleket, aztán várhatsz egy évig a következő színre
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
gabro0
őstag
válasz parandroid #197763 üzenetére
Karbon vázat én tuti lakkoznék, az gyorsan kész és még olyan előnye is van, hogy ha eladod akkor látszik hogy volt-e javítva. Ha fém akkor meg szinterezés.
De úgy látom új bringáról van szó, akkor én biztosan jobb felszereltséggel venném, nem lehet olyan rossz az a festés
-
Alg
veterán
válasz gabro0 #197765 üzenetére
Karbon váznál nem a lakkozás a problémás hanem a régi festés letakarítása...
Fém vázról valószínű le lehet kapni vegyszerrel (lásd pár nappal ezelőtti kép itt a topicban), karbont csiszolni kell...
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
37-622 méretben ha egy városban használt külsőről volna szó, aminek a defektállóság volna a legfontosabb (legalábbis részemről, mert elegem van az üvegszilánkokból...), mit ajánlanátok? Olvastam itt az Energizer tour plus-t, de pl a közeli boltban nekem olyan nincs. Valami ilyen, hogy "Continental Mountain King CX 700X35C" jó lehet ha pustán a defekt elkerülése érdekelne?
-
válasz csubuka #197767 üzenetére
Contik jók, de a honlapjukon típusonként is le tudod ellenőrizni a defektállóságot. Schwalbenál ugyancsak, nekik is van egy-két erősített modelljük.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
csubuka
addikt
válasz parandroid #197768 üzenetére
Köszönöm, megnézegetem akkor azt is. De olyan nincs, hogy maga a kialakíás már önmagában valamelyest defekállóbb? Pl ezek a terep-szerű mintázatok lehet, hogy jobban eltartják az aszfalttól a gumit és a tüskék kevésbé tudnak belemélyedni ,még akkor is, ha nincs spéci vastagított része a guminak?
-
-
xyzolesz
csendes tag
Sziasztok!
Biciklit szeretnék venni és nem igazán értek a biciklikhez, így segítséget szeretnék kérni.
Nagyrészt városban tekernék vele, időközönként túrázgatni vele, ezért valami cross/trekking kerékpárra gondoltam.
Kb 150k környékén, max 200k-ra gondoltam.Kinéztem két jelöltet:
https://www.bringabazis.hu/kerekparok-91/cross-trekking-kerekparok-109/csepel-woodlands-cross-11-cross-kerekpar-szurke-6699
https://www.bringabazis.hu/kerekparok-91/cross-trekking-kerekparok-109/csepel-woodlands-cross-21-cross-kerekpar-szurke
Nem tudom, hogy megéri-e a többlet pénzt a második opció.
Mindkettőnél az L-esre gondoltam, kb 188cm vagyok.Több ismerősöm említette, hogy használtan jobban megérné biciklit venni viszont mivel nem értek annyira hozzá, nem tudom, hogy milyen megbízható helyen vehetnék.
Esetleg tudnátok ajánlani valami használt kerékpár üzletet Budapest környékén?Válaszokat előre is köszi.
-
Beri
addikt
válasz parandroid #197763 üzenetére
Egy rendes festés időben is alsó hangon egy heti munka
Ha bármi 2 napnál tovább tart, az vagy pocsékul megszervezett munka, vagy színtiszta lehúzás és csak önigazolásból van elnyújtva. (oké, lehet, hogy valaki 4 színű flip-flopot akar extra réteg gyöngyházzal, de gyanítom, nem erről van szó)
Tudom-tudom, a bicikli egy ilyen műfaj. Minden ponton sokkal jobban lehúznak, mint bármilyen motorral hajtott járműnél (pedig azért ott is elég vastagon fog a ceruza), de azért azt nem magyarázhatja meg senki, hogy egy nyomorult biciklivázat bonyolultabb fújni, mint egy autót/motort.[ Szerkesztve ]
eladó Aromamizer RDTA V1
-
csubuka
addikt
válasz parandroid #197770 üzenetére
Köszönöm, értem.
Ahogy nézem a Schwalbenak van ez a "Marathon Plus" külsője. Az is tud annyit defektvédelemben, mint a Contik csúcsa? Olyan volna a közeli boltban
-
-
Ringman
nagyúr
válasz csubuka #197773 üzenetére
schwalbe marathonok elég jók szoktak lenni (és kopásállóság szempontjából is jók), csak nem a legkönnyebbek. itt egy cikk, hogy melyik mit tud [link]
nekem marathon 365 gt volt, 2 defektem volt kb. 2000 km alatt (ennek kb fele földúton), az egyik vsz. egy szög v. egyéb fémtárgy volt, a másik meg felütéses (földúton gödör), de én a megadott min. nyomás alatt használtam a gumit.
ez 4évszakos gumi, elmegy hóban és sárban is.Continental Mountain King CX 700X35C
ez cyclocross gumi, ott nem a tartósság az elsődleges[ Szerkesztve ]
-
woodworm
veterán
válasz parandroid #197775 üzenetére
Nagyon szép munkákat produkálnak a szinterezők! A 15-20ezres árban a homokfúvás is benne van.
-
SSJmeszes
senior tag
Festésben talán tudok én is segíteni Szeged (Hmvhely) mellett, ha esetleg valakit érdekel írjon.
YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #197775 üzenetére
Nem olcsó de hát a piac határozza meg az árakat. Mivel nem sokan foglalkoznak ezzel, jól meg még kevesebben szinte irreleváns mennyi idő kivitelezni, ha nem lehetne ennyiért eladni akkor biztos olcsóbb lenne... vagy nem csinálnák mert veszteséges lenne. Szerintem ennyi...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
jolti
senior tag
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy érdemes-e, vagy kell-e váltani hajtás rendszert egy négyszög-tengelyes trekking biciklin?
Azért kérdezem, mert el kezdett időnként kattogni a monoblokk a cangámban. Gondolom csere érett lett, mert lett kottya is.
Viszont a hajtáslánc is kezd megkopni, meg egy fog el is van törve.
Így, ha már cserélem a monoblokkot, akkor esetleg érdemes-e cserélni valami más, modernebb rendszerre?
Nyilván ésszerű, megfizethető kereteken belül. Pár ezer forint plusszot megér egy jobb rendszer, de nem fogok15-20 ezret kiadni ,hogy elmondhassam, hogy ezen ilyen, vagy olyan meghajtás van... Főleg, ha nem hoz akkora érdemi változást.
Ez csak egy trekking bicikli, hobbi biciklizésre és munkába járáshoz.
( Meg néha boltba, igáslónak. )
Meg ahogy nézegettem egyre kisebb a választék a négyszögtengelyes cuccokból.Ez meg racsnis ugye? ( ezt nem vágom, hogy mi a különbség a kettő között, csak nem akarok rosszat venni.
Köszönöm szépe előre is a jótanácsokat!
-
Beri
addikt
válasz parandroid #197775 üzenetére
Neeeem, én kertész leszek, ha már nem kellek mérnöknek
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jolti #197785 üzenetére
Attól függ milyen kerékpárról beszélünk 30 vagy 150 ezresről. Mindegyik racsnis, a racsni a kerregő szabadonfutót jelenti, ami megkülönbözteti őket a menetes és a kazettás rögzítés.... ez kazettás,a Gugli a barátod a kettő megkülönböztetésében. Pl. [link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jolti
senior tag
válasz Hasaggymeg #197788 üzenetére
Köszönöm!
Ezt a cikket olvastam.
Az új ára 160 ezer volt 4 vagy 5 éve vettem. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jolti #197789 üzenetére
Hát akkor cseréld integráltra, modernebb, egyszerűbb a cseréje és ha mondjuk az alján kezded talán nem is vág hanyatt anyagilag. Nem tudom most milyen van, de pl. ez nem annyira drága egy ilyen csapággyal. Persze láncvonal meg egyéb finomságokra (hány sebességeshez való, mi a mostani kiosztásod, mit kezel le az első átdobó stb.) nem árt figyelni mielőtt belevágsz, ha meg nem vagy egy mekkmester, de van egy megbíz6ó szerelő akkor inkább ő csinálja garanciával.
Ami meg a hátsó sort illeti a kerekedbe fűzött kerékagyad meg6ározza milyent kell venned, gondolom már nem menetes az sem.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz Major Lion #197784 üzenetére
Ebben egy full szinter van, kért színre (nyilván egy szín). Szétkapni a bringát neked kell, minden mást megoldanak. Vittem már 5-6 vázat oda, normálisan dolgoznak.
-
őstag
válasz jolti #197785 üzenetére
a képen egy CS-HG30 van, CS mint casette sprocket, HG mint HyperGlide
ha menetes racsni lenne, akkor MF-TZ (multi-sprocket-freewheel) lenne a neve
a kérdésre tehát az a válasz, hogy ez "kazettás"“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
ivana
Ármester
válasz jolti #197785 üzenetére
Meg ahogy nézegettem egyre kisebb a választék a négyszögtengelyes cuccokból. Hanyagoljuk már ezeket a marhaságokat, egyre kisebb a választék négyszögből, meg 26"-ból etc. Higgyétek el, hogy 50 év múlva is lesz mindkettő bőven
Amúgy ez kazis agy, így ne szedd szét. Le kéne szedni a sort mielőtt szétbombázod az agyat.
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #197796 üzenetére
De azt pont azért volt mert még mindig nagyobb rá az igény
(#197795) xy.zsolt Ha kerék nem is, felni meg agy tuti.
[ Szerkesztve ]
-
bardi
aktív tag
válasz -=RelakS=- #197798 üzenetére
Melóhelyen parkoló tele van 26os montikkal, 29es meg 27.5-ös alig van, ezek mellett van egy két outi, meg trekking bringák, szerintem inkább ez az általános, nem az, ami itt a topiklakóknak van. Átlag embernek egy 200k-s bringára is kerekedik a szeme, hogy mi kerül azon annyiba.
'92 Honda VFR 750