-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
flash-
veterán
válasz xy.zsolt #198635 üzenetére
én pesten csak szükségből tekerek déli-nyugati között
elég is.
ahol nincs bringaút ott a bringás csak feltartja a buszokat(mert mennek mint a hülye,nemhogy elengednék az autókat .),forgalmat,ahol van ott tele bringással főleg gyalogossal,járda ugyancsak off.továbbá egy két kerékpárút vezetése(pl széll k tér) botrány[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
jjeahh
nagyúr
válasz xy.zsolt #198649 üzenetére
Már egy ideje tyúkbeles vagyok, de amíg használtam belsőt, nekem más volt a tapasztalatom, a vastag, nehéz CST belsőkkel ritkán volt gondom, az extra light Schwalbe belsővel viszont kaptam pár defektet. A régi 250g-os CST belsőimet elnézve sok apróbb felületi vágás-szúrás volt rajtuk, látszik, hogy azokat egy vékonyabb belső nem bírta volna ki. De lehet outi belsőkkel más a helyzet.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
krono.
tag
Sziasztok!
Szeretnék a közeljövőben egy gravelbike-ra szert tenni, mert van a környéken pár jobb mezőgazdasági út, illetve olyan aszfaltfelület, ahol szívesen megyek is egy kis offroad után elérhető.
Ahogy a témában kutakodtam, rengeteg ilyen országúti és egyéb bringákból készült gravel biciklit láttam, nem tudom, hogy ezek mennyire lehetnek jók, vagy inkább csak a nézettség miatt jó, mert használtban (fb marketplace, jofogas) nem nagyon találok semmit.
Nem vagyok hardcore bicós, nem is szeretnék rekordokat döntögetni, szóval én leginkább elég budget megoldásokban gondolkodnék, de ismereteim szuper szűkösek a témában. Ha például saját magam alakítanék át valamit, azt sem tudom, hogy miket kellene rá néznem. Van valami/valaki, ami/aki útba tud igazítani a témában? -
sebgutkopf
őstag
válasz Vasinger! #198644 üzenetére
A kényelemnél és a zsebek témájától menjünk tovább az igazi okok felé. A montis cuccoknak kompatibilisnek kell lennie a védőfelszerelésekkel mint térdvédő, könyökvédő, esetleg egy teljes felső testet védő protektor ing (extrém esetben nyakvédő - hans).
Ezeket mind a nadrág és mez alá fel kell tudni venni és a ruhának kellően rugalmasnak kell lennie a hajlatoknál (pl térd, könyök), hogy a mozgásban ne gátoljon, míg a külső felén erősített anyagot igényelnek, hogy egy esésnél ne szakadjon már ki rögtön.
Montinál nem az a kérdés, hogy elesel, hanem az mikor, hol és mi lesz a következménye.Szóval az aero vs trail -> enduro -> dh öltözet milyensége a viselt védőfelszerelések mennyiségétől, vastagságától függ elsősorban és sajnos egyre jobban melegítenek. Szóval nem csak azért hordunk ilyeneket, mert az cool.
[ Szerkesztve ]
-
bardi
aktív tag
válasz Vasinger! #198653 üzenetére
Ha eddig megvoltál betétes cicanaci nélkül, utána is megleszel, erdőbe amúgy is jobb egy picit vastagabb anyagú nadrág, hogy ne vágja szét még a combodat is a növényzet. Felsőből nekem van feszülős, meg laza futó póló is, szerintem az a jó, amelyik neked kényelmesebb. A feszülős póló előnye nekem a cipzár nagy melegben, de pl én a zsebeket nem használom, hátizsák vagy hasitasi van nálam.
'92 Honda VFR 750
-
sebgutkopf
őstag
Ha már mtb és ruha. Ebben a műfajban egy teshezálló ruci nem lenne túl hosszú életű, de a bőrünk és csontjaink se ha semmi se védené.
Rövid élménybeszámoló videó Wexl trail-ről múlt csütörtökről: [link] -
ZolkoW
őstag
válasz krono. #198655 üzenetére
bikemag apró, és testbike bolha, amiket én nézni szoktam, ott fel-feltűnnek ilyen hibrid/épített megoldások is, ha okosan választasz váltást, akkor olcsón is meg lehet úszni a koskormányt, egy régi monti vázra építve.
Csak ezek még gyakran V-fékesek, és amint valami értelmes, ma kapható fékváltókart kezdesz nézegetni, annak az árából más komplett biciklit vesz
Ja, és ha nem volt még koskormányosod (nem tudom, ezt akarsz-e), akkor nagyságrendileg 5 centivel rövidebb váz kell hozzá, mint egyeneshez, tehát így kell vázat választani.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
krono.
tag
válasz nmate91 #198657 üzenetére
Én ilyen 150 körül maximalizálnám a ráköltött összeget, tudom, hogy ez nem sok, de első körben fáj a szívem többet költeni rá.
#198660 ZolkoW
Köszi, meglesem ott is. Igen, koskormányosat szeretnék. Ez a vízszintes hosszúságban értendő ugye? Odáig jutottam, hogy valami kalkulátorral kiszámoltam, hogy a 185 centimhez, lemérve a lábam hosszát (ezzel a könyv a láb közé dologgal) nekem 57es váz kéne (ez magasság) -
Ringman
nagyúr
válasz krono. #198661 üzenetére
ha újonnan nézed, akkor a decás rc120 a legolcsóbb. ehhez számolj hozzá egy külsőcserét (2×10k-13k körül lesz minimum)
de ez is elég korlátolt, mert nem fér el bele egy 40 mm-es külső, ami kényelem miatt szükséges lesz.decán belül van még az rc120 gravel, rc500 (sorával, de itt is kell majd külsőcsere) grvl 520 (ez már több, mint kétszerese a keretednek)
decán kívül a gravelek 300k körül indulnak.
a fentieket összegezve a 150k kevés lesz új gravel vásárlásához, érdemes legalább mindennel együtt még egy százast hozzárakni.
az rc500+külsőcsere a minimum, amivel elindulnék (ilyet vett bardi fórumtárs pár hete)
[ Szerkesztve ]
-
planbmokus
senior tag
válasz krono. #198661 üzenetére
Ennyiért egy alap vázszett szokott menni, nem komplett bringa...
Kicsit hozzáteszel, megvan az alap dekás Triban."Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
xy.zsolt
őstag
válasz truefx #198654 üzenetére
2 defekt 3000km alatt....még belefér az ingerküszöbbe pláne, hogy az egyikről én tehetek (ahogy írtam is)
én ismét állítom, hogy ami a külsőt átböki azt a belső nem fogja meg ....Szvsz a külső minőségén múlik a defekt, meg persze azon ami okozza.[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
nmate91
tag
válasz krono. #198665 üzenetére
Ha türelmes vagy és minden nap nézed a használt piacot, 60-70 körül lehet kifogni jó állapotú régi acél trekkingeket, Canti vagy V fékkel. Ezek általában 3x7 vagy 3x8 szettekkel jönnek (Shimano Deore, LX, néhol XT hátsóváltóval), itt nagyjából gumira, fékváltókarra és a kormányra kell költeni, esetleg jobb fékpofákat vásárolni és kész.
Egyéb opció Triban RC120. Én ilyet hajtok, csak felnifékesben, 2000km lassan, váltó finomhangoláson kívül semmi nem volt vele.
-
jjeahh
nagyúr
válasz xy.zsolt #198664 üzenetére
Szerintem egyszerű: próbálj meg átszúrni egy vastag gumi réteget és próbálj meg egy fele olyan vastagot. Ami egy vastag nehéz belsőn csak a felületet karcolja meg, az a vékonyat simán átszúrhatja. De mint írtam, mtb-n valszeg másabb a helyzet, sokkan nagyobbak-nehezebbek a belsők és a guminyomás sem 6-8 bar, hanem másfél. No de mindegy, lehet igazad van . Én ilyesmivel szerencsére nem kell foglalkozzak már. Ja, vagy valamennyire mégis, egy ideje extra light pótbelsőket hordok magammal és azt vettem észre, hogy a súrlódástól nagyon hamar kilyukadnak, ezért alaposan körbe kell tekerjem zacsival. A vastag nehéz CST belsőkkel nem volt ilyen gond.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
xy.zsolt
őstag
válasz jjeahh #198667 üzenetére
feladom a meggyőzésed.....igazat adnék ha a belső lenne kívül és a külső belül
A pótbelsőt én szorosra összetekerem szigetelőszalaggal úgy, hogy totál fedje....macerás kibontani, de annyit megér, hogy biztosan ne súrlódjon ki.[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Major Lion
senior tag
Ha már a belsők a téma, WTB Riddler Comp, 700 x 37c van a gravel bringámon, milyen belsőt ajánlanátok hozzá?
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
xy.zsolt
őstag
válasz gabro0 #198670 üzenetére
Ahol a defekt történik (az úttesttel való találkozásnál) ott minden belső hozzápréselődik a külső belső felületéhez....akármilyen nyomásról is legyen szó.....szerintem
Na jó, oldalról is kaphatsz montin szúrt defektet és a küllőnél is kilyukadhat a belső extrém esetben. Szóval utóbbinál van igazság abban is amit jjeahh mond[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Ringman
nagyúr
válasz Major Lion #198671 üzenetére
hát semmilyet
amúgy szerintem mindegy, amíg nem másfélszer akkorára fújod, mint a megadott max. átmérő (tehát ne olyan outisat vegyél, ami 28-as vagy max 32-es abroncshoz van kitalálva)
-
jjeahh
nagyúr
válasz xy.zsolt #198668 üzenetére
Lehet én is azt kéne csináljam, mert a fekete szemetes zsákban rondán néz ki .
Más: lehet, hogy szeptemberben megyek egyet Budapestre lagzira, már csak az nem tiszta, hogy bringát tudok-e vinni . Jó lenne feltérképezni a fórumos terepet.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Alg
veterán
-
jjeahh
nagyúr
-
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #198681 üzenetére
nemtom mi a szabályozás, de van olyan ic-vonat, ahol külön biciklis kocsi is van, szerintem alapból nem lehet mindenhová biciklit egészben szállítani, csomag max méretre is van megkötés (vonaton nincs csomagtartó, az ülések fölé tudnád betenni).
külön jegyet is kell biciklinek venni.a román oldalról nincs infóm.
-
XenHai
senior tag
-
Major Lion
senior tag
-
válasz XenHai #198685 üzenetére
Azért 500k+ körül már rendes biciklit is lehet venni, nem Rometet. Amúgy ezt a Shimano GRX-et nem tudom mi. Mi ez?
Szerk.: Áh, speckó gravel szett, a 400-as abból is az alap... Na, ezt nem tudtam én sem. Ez a Tiagra-szint lehet?
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Major Lion
senior tag
válasz parandroid #198687 üzenetére
Mi a baj a Romet-tel? Melyik alkatrész gagyi ebben a konfigban, vagy más gond van velük?
530ezret én is sokallom érte, de amúgy ez 400körül megy máshol, annyiért meg szerintem rohadt jó a felszereltsége. Pl a Cannondale topstone 2 az már 630ezer hasonlo felszereltséggel[ Szerkesztve ]
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #198687 üzenetére
tiagra szint, clutch hátsó váltással, viszont hidrós fékkel.
annyira tiagra szint, hogy azzal a váltókarral is megy. -
itouchfan
senior tag
válasz parandroid #198687 üzenetére
Igen, olyasmi. A 600 lehet kb a 105 szintjén, a GRX 800 meg a csúcs (Ultegra-XT). Ugye ez kuplungos mint a monti váltók, hogy ne csattogjon a lánc terepen.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Ringman
nagyúr
válasz Major Lion #198686 üzenetére
ja érdemes átugrani aztán hazahozni
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #198692 üzenetére
Felépítését tekintve inkább dörzsfék, de hát ha egyszer a tengeren túl klaccsnak nevezték...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Vasinger!
nagyúr
válasz sebgutkopf #198656 üzenetére
Igy mar vilagosabb koszi! Egyelore terdvedom van csak, de tervben van konyokvedo es protektoros hatizsak es persze egy FF sisak is.
-
ZolkoW
őstag
válasz krono. #198661 üzenetére
A méret koskormányosból reálisnak tűnik, ezek klasszik geometriával nagyjából ugyanilyen hosszúak vízszintesen. Ha a retro MTB (=26") irányába mész, akkor ezek viszonylag kicsi vázak lesznek, fél méternyi kilógó nyeregcsővel, de én is majdnem vettem egy Trek FX2-t, amin "csak" a kormányt kellett volna cserélni, meg a kapcsolódó elemeket, egyébként szinte mm-re megegyezett volna a mostani vázam méreteivel. Viszont ilyen retró átépítésnek szerintem bőven meg kéne állnia 100 alatt. Jó, el lehet szállni vele, de ha az ember hajlandó kompromisszumra, meg egyszerűbb váltás is megfelel..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen