-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz parandroid #198817 üzenetére
Heves megye, ~250m emelkedő.
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
arcitec
addikt
válasz -=RelakS=- #198850 üzenetére
Hahaha, nekem is volt ilyen, sőt autó is. Az ilyen, főleg az autós, maradna otthon a karosszékben és nézné a természetet a youtube-on, számára sok különbséget nem nagyon jelentene. A viselkedést, az életet,(a szépségét a természettel) az iskolában kellene ....
[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
bszg@
tag
válasz Hasaggymeg #198841 üzenetére
Majd az idő megmutatja, hogy mit valósítanak meg belőle, én minden esetre drukkolok az erdélyi embereknek.
Jjeahh
Én ugyan csak könyvekből és elmondásokból ismerem Erdélyt, de azt nem gondolhatod komolyan, hogy annyi erdő van, mint mondjuk 200 éve.
Elhiszem, hogy nem a nagyapád korosztálya idején, hanem előtte, de csak elfogyott egy jelentős része. -
J.C.G.
aktív tag
válasz balintbaba #198840 üzenetére
Na peszmeg, de jó a vérkeringésed.
De most eszembe jutott amint kiéhezett anyukák süteményt, esetleg fagylaltot nyalogatnak, majd a kopogó hangot hallva felpillantanak az asztal fölött és tátva marad a szájuk. Biológia óra megvolt gyerekeim, innentől mindenki gender semleges, esetleg valami más.
Szóval véleményem szerint a sportnak is meg kéne húznia egy határt, mert gyerekek is mennek szurkolni. -
bardi
aktív tag
Akik waxolnak. Mosogatószer, hideg zsíroldó,brigéciol utánzattal majd alkohollal letakarítottam a láncot, meg kiszárítottam. A láncszemek külseje mitől nem fog rozsdásodni? Első felvitelnél oda is kéne juttatni a waxból? Mindenféle kenés nélkül hagyva egy idő után rozsdás lesz a külseje nem?
'92 Honda VFR 750
-
jjeahh
nagyúr
válasz bszg@ #198854 üzenetére
Azt nem tudom, hogy 200 éve mennyi erdő volt, de azt igen, hogy 15-20 éve nem volt több erdő, mint most és mégsem volt ennyi gond a medvékkel.
#198857 bardi: nálam csak télen rozsdázik és akkor is csak olyankor, ha havas-saras tekerés után mosatlanul szutykosan kint hagyom a hideg lépcsőházban. Szal "szezonban" semmitől nem fog rozsdázni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
stuka20
aktív tag
Milyen megbízható km számlálót / mérőt ajánlanátok 10ezer körül?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz stuka20 #198861 üzenetére
Szánj rá még tízet és kész is a km, szint, Strava minden, később meg majd ha kell pulzus, csapásszám, amit akarsz... mindez további bringára sterelt kütyük, vezetékek nélkül. Pl. [link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ígyvanferi
addikt
válasz Hasaggymeg #198863 üzenetére
Ez tök jó, hogy bringára ennyiért már ilyen cuccot kapni. Automatikus szinkronizálás, barométer, csatlakoztatható pulzusmérő, pedálfordulatmérő. Ha futás és óra, akkor az ennek a többszöröse (különösen a barométer, igaz ott jóval kisebb helyre kell mindent bezsúfolni, ez is lehet különbség). Azért az értékelések elég vegyesek, lehet hogy olcsó lé, híg hús esete forog fenn. Na mindegy, elsőre meglepett az olcsósága.
-
Alf65
csendes tag
válasz evilskati #198842 üzenetére
Csak egy apróság, remélem mindenkinek rémlik még, úgy hívják:
KRESZ
47. § Teherszállítás [link]
De hogy ne kelljen senkinek ÚJRA végigolvasnia (újra, mert a vizsgára ugye mindenki megtanulta az egészet):
OLDALRA a rakomány nem nyúlhat ki.
Elméletileg.
A kilátást nem akadályozhatja.
Márpedig ha túlnyúlik, akkor a tükör felejthető.
Vagyis kizárólag a rendőrön múlik, hogy megbüntet-e.Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
parandroid
félisten
válasz woodworm #198866 üzenetére
Engem is érdekelt, ki is kerestem:
47. § (7) * A gépkocsi hátsó részéhez rögzített rakományt úgy kell elhelyezni, hogy
a) a gépkocsi hátsó részén elhelyezett világító és fényjelző berendezések és a rendszámtábla látható legyen,
b) a gépkocsi hossztengelye irányában hátrafelé legfeljebb 1 m-re, oldal irányban legfeljebb 0,4 m-re nyúljon ki,
c) a rakomány szélessége 2,5 m-t ne haladja meg,p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Alf65
csendes tag
válasz woodworm #198866 üzenetére
Igen, valóban, bocsi.
Túlnyúlhat.
Akkor már csak a kilátással van némi gond.Tolatott már neked egy ilyen masina?
Engem akart már eltaposni, mert SEMMIT nem látott.
Pedig csak álltam gyalog az útszélén már akkor is, amikor, amikor odaért.Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
parandroid
félisten
válasz Alf65 #198869 üzenetére
Vezettél már furgont, vagy van-t? Esetleg valódi teherautót? Van két tükröd oldalt, és ennyi. Ilyennel tanulja meg az ember, hogy merőleges parkolóba orral előre soha nem állunk be. Illetve csak ha kimondottan tiltják a hátrafelé parkolást, vagy ha a csomagtérbe kell rakodnod, és ezért nem állhatsz rá a falra, de ilyenkor segítség kell a kiálláshoz. Vagy sok-sok bizalom, hogy aki jön az megáll, a gyalogosok meg nem sétálnak mögéd.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
woodworm
veterán
válasz Alf65 #198869 üzenetére
Szerintem akinek szokatlan a hasonló teher, az túlnyúlás nélkül is el fog sodorni. Nem a túlnyúlás a lényeg, hanem alkalmazkodni kell a megváltozott szélességhez. Az emberek nagy többsége egyszerűen nem tud tükörből tolatni, pláne, ha csak a külső tükrök használhatóak.
(#198871) woodworm
Hétköznapi ember számára felfoghatatlan például, hogy ha elég közel jön mögöttem, akkor egyszerűen egy személyautó is eltűnhet a holttérben.[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
válasz woodworm #198871 üzenetére
Ja, elvileg utánfutót (lakókocsit, lószállítót, csónakot) is húzhat bárki, de ez nem jelenti azt, hogy tud is. Németeknél nagy divat, hogy aki vontatni akar, az vesz pár órát egy autósiskolánál. Szinte az össze Fahrschulénak van ilyen ajánlata, gyakran látni is az utcán tanuló autókat vontatmánnyal.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
cettlee
őstag
hali!
a fékeimet szeretném uprgradelni
belső kábelezésü a bringában.
azt meg lehet oldani, hogy a hátsó fékcső marad ? shimano mt420-at szeretnék Zee-re cserélni. -
itouchfan
senior tag
válasz parandroid #198872 üzenetére
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget, akkor ezek szerint elvi akadálya nincs kis autóra hátra bringát tenni. Aztán lehet, hogy kerék kivétellel belülre is befér, ahogy írtátok néhányan. Köszi még egyszer.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
zsocy
őstag
válasz parandroid #198870 üzenetére
Évekig egy régi Ford Transitot vezettem Budapesten amin nem volt hátul ablak, tolatóradar, kamera, de szervókormány sem. Azon megtanultam
az úristen nevéta tükörből tolatást.
Annyi könnyítés volt a dologban hogy hátul vas fellépő volt rajta meg horog, egyedül a betonfalat nem tudtad arrébtolni vele. Kitolatásnál a határozottság volt a kulcs, nagyon lassan, de egyenletesen ki kellett gurulni, a többiek megálltak, max szólt a duda. De ilyesmi fehér furgonban már nem is érdekelt :) Nem sírom vissza azokat az időket :)
Ehhez képest a radaros-kamerás autóval tolatni felszerelt szállítóval semmiség. -
6030D
Ármester
válasz zsocy #198875 üzenetére
Öcséméknél az egyik szervizesnek volt olyan, hogy tolatott ki dobozos Dokkerrel a bolt parkolójából, és valami elkezdett kopogni hátul. Megállt, elhallgatott, lassan gurult, kopogott. Kiszállt megnézni mi az, és egy néni volt (az úton) banyatankkal, és a bottal verte a hátsó ajtót, ha mozgás volt. A Miért az út közepén várakozik?-ra nem tudott válaszolni.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ígyvanferi #198864 üzenetére
Tavaly november óta használom, teljesen jó...ennyiért nagyon jó vétel.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #198877 üzenetére
Te már meg is jártad a Hargitát?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
FeniX-
senior tag
Sziasztok,
csupán érdeklődésképpen kérdezem, hogy teljesen normális az, hogy tavaly kb. pont 1 éve vettem magamnak egy sima egyszerű trek bicajt (gepida alboin 100) és elég sokáig vigyáztam is a láncra (brigéciol, wd40-es mosogatás, törölgetés, kefével, ronggyal, újraolajozás) 1-2 alkalommal használtam terepen, és ma néztem, hogy a hátsó lánckerekeim szinte fullra lekoptak. Még nem szalad meg a lánc, de erősen kopott már.Ismerőseimnek vannak régi bringáik, amiken még a gyári belső gumi van, meg a gyári ezeréves lánc, és 0 nyúlás, semmi kopás. (persze heti párszor alkalomszerűen használják)
Nemrég csíptem megint egy teljesen egyszerű montit, amivel megyek földútra is, de semmi vadulás. (Neuzernek egy alap gépe) Kb. ennél is számíthatok rá, hogy a rendszeres mosogatás ellenére is 1 év és "kuka" ?
-
jjeahh
nagyúr
válasz FeniX- #198881 üzenetére
Nálam 2500km-t bír egy lánc, 5-6000km-t egy fogaskoszorú, igaz terepezek vele és sarat is kap, cserébe rendszeresen waxolom. Egy rosszabb minőségű kenőanyaggal egy alap fapados sor el tudom képzelni, hogy ennél kevesebbet tart.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz FeniX- #198879 üzenetére
Lehet pont a rendszeres wd40 alkalmazása akadályozta meg, hogy az olaj (vagy olaj mentes más kenőanyag) rendesen megtapadjon a láncon és bejusson a csopok közé ahova kell...
Illetve kérdés, hogy az 1 év alatt mennyit futott, milyen minőségi szintű a hátső fogsor (polc aljáról való nincs úgy felületkezelve, könnyebben kopik). A fő kérdés pedig milyen gyakran kapott kenést a lánc, amikor el is jotott a helyére a kenőanyag?
A lánc tisztán tartásában egy jó kenőanyag (száraz időben száraz) csodákra képes.
-
FeniX-
senior tag
válasz mobal #198884 üzenetére
Ez szerintem még menetes, de este megpróbálok fotózni valamit. Köszönöm szépen a válaszokat, már viszonyítási alapnak is nagyon jó. A 2500 szerintem simán megvolt azért.
Csak meglepődtem, hogy nem voltak nagy elvásárok a bicajjal szemben, de azért valamennyit bírjon már ki, normál felhasználás mellett.Akkor wd-zni nem is kéne, csak olajozni meg sima ronggyal szárazra törölni? kb. ennyi az alap lánc-ápolás?
-
J.C.G.
aktív tag
válasz FeniX- #198885 üzenetére
Nekem tavaly egy alap Sunrace kilences sort és egy ugyanezen márka láncát 3000 km után kompletten cserélni kellett, mivel nem figyeltem a láncnyúlásra. Idén két láncot cserélgetek, ebből az egyik már 0,5mm, lassan mérnem kéne a jelenlegit is. Így gazdaságosabb szerintem.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #198889 üzenetére
Na ott a nyíl irányába eresszed lefelé . Kicsit szar az idő ma, de legalább nincs meleg.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
szimpláncsak
tag
válasz ígyvanferi #198864 üzenetére
Azért futó órákon van még csuklós pulzusmérő is. Az is megdobja az árát.
-
Ringman
nagyúr
Hills Are NOT Harder Than Cycling On The Flat (Says Science) - bizonyos esetekben
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
szimpláncsak
tag
Strava és a beépített wattméréshez egy kis okoskodás
Lehet, hogy országútit jól mér, de hogy MTB-ra totál hülyeséget ír ki az biztos.
Nekem két féle bringa van beállítva. Egy MTB és egy Cyclocross. Mai gyors reggeli tekerés.
30.41km, 30,5km/h átlaggal, 42m szintemelkedés ( Nem röhög ) . MTB: 345w Cyclocross: 161w. Nyílván könyebb tekerni a cyclocross-t, de nem hiszem, hogy MTB-on több, mint dupla akkora teljesítmény kéne hozzá[ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
válasz szimpláncsak #198894 üzenetére
A 14kg-os monti nem 8kg-os outi....több watt kell egy azon tempóhoz. Mondjuk, hogy dupla annyi azt én is kétlem. Az én 26"-os montim és outi tekerésem között ugyanazon 25km-es távon Avg 4-5km/h a különbség.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
xy.zsolt
őstag
válasz szimpláncsak #198896 üzenetére
oooh verrry sorry viszont így még inkább hihetetlen a dupla watt igény
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
bardi
aktív tag
válasz xy.zsolt #198895 üzenetére
Az a különbség inkább a légellenállásból jön, mint a súlyból. Főleg, ha hasonló szintemelkedésről van szó, mint szimpláncsak esetében. Csak be kell állni egy busz szélárnyékába, hogy kipróbálja az ember. Hirtelen, mintha az égvilágon semmi ellenállása nem lenne a biciklinek, annyira egyszerű tekerni, mindegy milyen kerék van rajta, milyen pozícióban ülsz, hány kiló.
'92 Honda VFR 750
-
Ringman
nagyúr
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest