-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Beri
addikt
válasz paolinho #196435 üzenetére
Kb semmit nem számít, mennyire párnázott a nyereg ilyen helyzetben (sőt, ha sokat tekersz túlságosan pufi nyergen, az is tud fájni), inkább azt próbáld meg eltalálni, hogy jó helyen legyen a kormányhoz, pedálokhoz képest, meg helyesen ülj rajta (ne mozogjon a lábad a pedálon, ne pattogj az ülésben, rendesen tudj tekerni, stb.). Nyilván az se hátrány, ha nyereg mérete helyesen van megválasztva. Nekem volt olyan, hogy 2-3 ujjnyival előrébb mentem az üléssel és megváltozott az életem tőle
Nameg ahogy mondod, az ökör nincs hozzászokva az igához. Szezon elején szerintem mindenki megérzi a nyerget, aki nem rakja neki télen is. Jó dolog a rugós nyeregcső, de az csak azon tud segíteni, hogy a nagy ütéseket ne seggel tompítsd. Neked valószínűleg inkább a súrlódástól vannak fájdalmaid, de nem írtad le, hogy mennyit mentél és milyen körülmények között, így csak tippelek.eladó Aromamizer RDTA V1
-
varsam
őstag
válasz venember83 #196450 üzenetére
-
arcitec
addikt
válasz Melorin #196449 üzenetére
Ahhoz egy sima átlagos gumis "felületű" kvázi amit adnak mondjuk egy jobb trekkinghez az
akkor bőven megfelelő. Mondjuk nekem ilyen van: [link] ez bevált, tartós és nem bringás cipővel használom, nem teszi a cipőt tönkre ez sem. U.I: Azonban a előzőekben említettek is megfelelőek, max nem lesznek annyira tartósak. -
Cicero
őstag
Sziasztok! Bicikli tartóval kapcsolatban tud nekem valaki segíteni? Bp-en hol tudnék vásárolni, úgy hogy ki tudom próbálni, személyesen megnézni?
-
paler
aktív tag
válasz Hasaggymeg #196422 üzenetére
Na, én pont ezért vettem a páromnak egy e-bikot, ezzel már tudja tartani velem a tempót, sőt emelkedő előtt én elkezdek vadul pörgetni, olyankor el is hagyom a drágámat. Majd egyszer csak azt veszem észre az elmelkedő közepén, hogy utolért, majd szépen lassan vigyorogva megelőz, miközben én kezdem kiköpni a tüdőmet, ő lazán halad felfelé.
JBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen
-
flash-
veterán
válasz paler #196457 üzenetére
én úgy oldom meg feleségemmel, hogy vele általában alapozó edzést végzek,ami nekem álloképességi zóna az neki valószinü magasabb de amúgy tök mindegy nem? ezen a szinten akár tolhatnék csak z4,et na mindegy magasabb intenzitású tekeréseket meg egyedül tolok vagy ha emelkedő van és olyanom van felsprintelek a dombra, majd fent megvárom, kibirja azt az 5 percet
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
paler
aktív tag
válasz Hasaggymeg #196459 üzenetére
Az ő baja én viszont a Gaint Toughroad EX után lehetséges, hogy beruhazok majd egy e-bikeba is. Nekem tetszik a pedelect életérzés is
JBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen
-
paler
aktív tag
válasz Hasaggymeg #196461 üzenetére
Inkább kettős ügynök
JBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen
-
maán
csendes tag
Sziasztok,
Tudnátok segíteni első MTB vásárlásban?
Jelenleg ebből a kettőből van a méretemben (187 cm):
https://www.cube.eu/hu/2021/bikes/mountainbike/hardtail/aim/cube-aim-sl-blacknorange/
https://konaworld.com/fire_mountain.cfm
A Kona 20K-val drágább lenne de én inkább ezt választanám bár nincs rajta semmi Shimano és a kerék is csak 27,5.Melyiket ajánljátok?
-
INTELligent
senior tag
válasz parandroid #196334 üzenetére
Örömmel hallom, hogy akkor azért elég jól sült el a dolog .
Az egészséggel kapcsolatban bennem is hasonló gondolatok voltak. Nekem nem volt gipsz, csak ilyen pólyaszerű rögzítő izé, de minden reggel úgy éreztem, hogy alig tudom mozgatni a kezem.
Ezeket a sorokat már két kézzel írom, úgy, hogy nem is tőnik fel közben, hogy megvasaltak.xy.zsolt: sejtettem, hogy ennyire eltérőek. Dehogy kell nekem power meter, ahhoz nemvagyok edzett eléggé, főleg most...
[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
[Bringás statisztika kjövetése elemzése]
Futós topikban jött szembe, de sok sportot kezel, alapból ingyenes és sokkal többet tud, mint az elevate for strava - itt most a fittség nyomonkövetésére értem ezt elsősorban. Ez a runalyze.
Az egyetlen hátránya, hogy stravaról nem tud automatikusan syncelni (Garminról és egyéb eszközökről igen) - de ha minden igaz, egy szinkronizáló appal megoldható. Ha sikerül, majd beszámolok.[SPD technika fejlesztése]
Most, hogy van görgőm, gondoltam fejleszteném kicsit a becsatolós technikámat - ha jól rémlik, akkor 6030D javasolta, hogy így könnyebben lehet. Mire érdemes figyelni?Illetve azért érezhetem kényelmetlennek a görgőn a nyerget, mert kihagytam kb 1 hónapot, vagy valami nagyon más? Úgy érzem, mintha előre dőlne, de megmértem, vízszintes.
[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
venember83
nagyúr
válasz INTELligent #196470 üzenetére
Picit állíthatsz a nyereg szögén a kényelem jegyében, nem szerepelt Mózes kőtábláin, hogy a bringa nyergének abszolút vízszintben kell lennie.
-
balintbaba
tag
válasz venember83 #196471 üzenetére
Igen, de ő úgy érzi, hogy a teljesen vízszintes nyereg dől kicsit előre, ha ezen változtat, akkor a nyereg hátrafelé fog dőlni, az meg max. a bmx-eseknek, dirt bike-osoknak jó. Nem szentírás a vízszint, de hátra ne dőljön a nyereg.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz INTELligent #196470 üzenetére
Amit mérsz az nem biztos teljesen vízszintes, terhelésnél másképp nyomódhat be a párnázás, hajolhat a nyeregváz. Én ezt például furán hátra kellett döntenem ahhoz, hogy aztán vízszintesen üljek rajta, nejemét is picit hátra kell dönteni, hogy jó legyen.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
venember83
nagyúr
válasz balintbaba #196472 üzenetére
Lásd Hasaggymeg válaszát.
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #196473 üzenetére
ez nekem sem egyértelmű, melyik két pont között kell szintezni?
-
flash-
veterán
válasz INTELligent #196470 üzenetére
lehet emeltél a nyeregmagasságon így lejjeb került a kormány jobban előre dőlsz és azért érzed előredöltnek? bár görgőn eleve más a pozició meg ott jobban kijönnek a dolgok mert hát a tartás is mozdulatlanabb
egyébként az én tapasztalatom pedig az hogy hátrafelé pár fokkal döntöd nem lesz nagy probléma(nekem is úgy van egy néhány fokot hátra dől)
volt előre dőlős is, ott az a karomat szedte szét pedig edzek karra is, de órákat tartani magad az azért kinyírja az ember karját rendsen[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
evilskati
aktív tag
válasz Hasaggymeg #196444 üzenetére
Nehéz körülírni, de nem úgy hagy ki, hogy olyankor "könnyebb" előremozdítani a hajtókart, hanem mintha valahol kicsit megszorulna, és nagyobb erővel kb. 5 fokot kell előrébb mozdítani a hajtókart, ez generálja a kattanást is, majd utána megint megy rendesen.
Az is érdekes, hogy nem mindig ugyanannál a hajtókar állásnál történik, hanem bárhol előfordulhat és időben sem periodikus a dolog.
Megpróbálom megfigyelni, hogy hátulról vagy középről hallom-e. Köszi!
-
arcitec
addikt
válasz Melorin #196476 üzenetére
Az tovább bírja, úgy tudom a kosaras könnyebben kikopik. De majd válaszolnak talán szakértők is ... Egyébiránt olyan gond lehet, hogy nyikorog kis idő után stb ..
Tudom mert ezeket le kellett cserélni. Ami nem jelenti azt , hogy nem lehet benne jó darab is.[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz INTELligent #196470 üzenetére
Ha görgőn más, akkor nem vízszintes a bringa. Nézd meg, hogy mondjuk a tengelyek egyforma magasan vannak-e a földtől. Ha nem, akkor az első kerék támaszán változtass.
Azt hittem, hogy a ki-be csatolást akarod gyakorolni görgőn, de rájöttem, hogy a hajtáshatékonyság lesz a kérdés. Egylábas tekerések például, vagy úgy, hogy szétbontod a tekerést, és mindig csak egy adott izmot erősítesz.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz Melorin #196476 üzenetére
Kerekeknél arra esküszök, de pedálokból a Shimano spd pedáljai annyira tönkretehetetlenre sikerültek, hogy azt kell mondjam, a kosaras is lehet jó. Valszeg nem annyira a csapágy konstrukciója a fontos, hanem az, hogy mennyire védett a víztől-portól, pl. a PD-M520 ilyen szempontból zseniális. Mélyen bent van a csapágy a zárt pedáltestben, szvsz soha a büdös életben nem fog beázni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #196459 üzenetére
Annak idején az enyém is azt mondta, hogy nem kell, aztán találtam egyet, ami ahhoz képest, hogy mit tud, kifejezetten olcsó volt. Azóta nagyon dicséri, és mióta vettem egy tartalék akkut, nincs gond a távolságokkal se.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #196475 üzenetére
Ezért kell nagyjából belőni, aztán ha úgy érzed csúszol előre (folyton vissza kell ülj hátra, terheled a kezed stb.) akkor billentheted picinként hátra, ha meg éppen hátra csúszol (nyom elől a lágy részeknél, amit a nőknél gátnak hívnak stb.) akkor előre. Ennek kapcsán jut eszembe, hogy főleg időfutamon látom pár csapásonként visszatolja magát a bringás hátra a nyeregben, mert folyton csúszik előre.
Melorin...legtöbb komoly kerék és kerékagygyártó zárt, cserélhető csapágyazással gyártja kerékagyait, leginkább a Shimano tart ki cup & cone, vagyis csésze és kónusz rendszerénél, isten tudja miért. Ha nem vagy egy műszaki beállítottságú, keresd az előbbit, mert a kónuszt beállítani nem egy leányálom, ha meg berágódik a golyópálya, ami egyben az agy is, kuka az egész kerék. Másiknál csapágy ki, új csapágy be és a kerék mehet tovább.
#196479evilskati...láncot leszedve hamar kiderül mi is az ábra a hajtóműcsapággyal, úgy terhelés nélkül forgatva érezhető ha rág, akadozik, hangos stb....de ha kivetted a monoblokkot úgy is érezned kell a tengely hogyan forog. Ha az rendben van, akkor akár pedál is lehet, hisz ha az szorul ugyanúgy fogod érezni azt, hogy egy ponton nehezebben megy a hajtókar, de azt is érezned kell kézzel forgatva a pedált.
#196485Friczy...veszel az enyémnek is egyet, hogy a te fejedhez vágja ne az enyémhez?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Véreshurka
senior tag
válasz Melorin #196476 üzenetére
Szerintem nem fontos. A lényeg, hogyha találsz egy neked megfelelő nem ipari csapágyas pedált az legyen szétszedhető, amit szedj is szét már az első tekerés előtt, takarítsd ki a gyári zsírt, zsírozd újra és állítsd be megfelelően. Ha ezt minden évben megteszed akkor viszonylag sokáig ki fog szolgálni a pedál.Sajnos (főleg az olcsóbb pedálok csapágyait - mint a linkelt Spyral is) nem szokták megfelelően beállítani, szerintem legfőképpen ezért szoktak gyorsan tönkremenni. Én mondjuk első használat előtt a golyókat is ki szoktam cserélni.
El Psy Kongroo
-
jjeahh
nagyúr
-
flash-
veterán
-
INTELligent
senior tag
válasz 6030D #196482 üzenetére
A tengelyeken kijött szépen, hogy az első magasabban van. Igen, hajtáshatékonyság volt a kérdés. Köszi a tippeket.
xy.zsolt, Hasaggymeg, venember83: köszönöm szépen a tippeket!
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #196487 üzenetére
A Shimano azért (vagy legalábbis azzal az indokkal) tart ki a kónuszos csapágy mellett, mert a kereket nem csak függőleges terhelés éri, hanem oldalirányú is, és ezeket az erőket a kónuszos csapágy jobban tolerálja, lévén a hatásvonal nem függőleges. De valahol azt olvastam, hogy a Shimano új 12 sebesség kompatibilis agyában nem kónuszos csapágy van, tehát lehet, hogy feladja az eddigi koncepciót.
-
arcitec
addikt
válasz Véreshurka #196488 üzenetére
Hát azért ezt sokan nem teszik meg, jómagam sem. Ez kb. az átkos beli Dacia kategória, vedd meg , rakd össze ,zsírozd meg. Ez mára már múlt, tegye az aki ....
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Friczy #196492 üzenetére
Egyik Deore agyuk iparis, a többi mind kónuszos. Az oldalirányú terheléses elmélet elméleti szinten oké, a valóságban meg tökmindegy.
Friczy: én a Mavic agy egyik csapágyát sikerült tönkretegyem kézi permetezővel
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
venember83
nagyúr
A fék miatt inkább a Cube-ra szavaznék, cserébe a Konán marginálisan jobb a teleszkóp. A Cube-on van elöl váltó, ezt döntsd el, hogy előny vagy sem. A fékek és a fizikai adottságaid miatt inkább a Cube-ot választanám, 187 centihez szerintem jobban passzolnak/használhatók a nagyobb kerekek. De a Kona is bőven jó/használható bringa.
-
6030D
Ármester
válasz venember83 #196497 üzenetére
Szintén a Cube, mindegyik rugós teló, viszont a Shimano fékkel nem lesz gond. Illetve a Microshift váltók sem nagyon elterjedtek még mtb fronton, bár az outisok nem panaszkodnak rá.
Annyi, hogy a Konának kúpos a fejcső. Cube-ot venném Hasaggymeg színben.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
sebgutkopf
őstag
válasz venember83 #196450 üzenetére
Annyit azért had javasoljak, hogy ha tényleg szeretnéd élvezni a lejtőzést, akkor ragaszkodj mindenképpen az 1x hajtáshoz, mert az tudja garantálni, hogy nem fog leesni a rázkódástól elől a lánc és mindig ahelyén marad. Az 1x12 ma már tényleg egyeduralkodó az össztelósoknál, tudatosan ha spórolni akarsz, akkor használtnál be lehet vállalni az 1x11-et (egy 11-46-al is mindent meg lehet mászni, ami nagyobb különbség az lent a 10 hiánya), de akkor ennek egy diszkont tényezőként érvényesülnie kéne az árban.
Ma már minden gép átutőtengelyes és legalább boost szabványos. Ellenben nem érdemes ragaszkodni a legdrágább felfüggesztéshez, mint a 3x árfelhajtó fox factry által nyújtott arany kashima. Ugyanazon teleszkóp és hátsó tag (márka és típus) estetén is vannak olcsóbb variánsok, amik nagyon jól működnek, de sokkal olcsóbbak. Cserébe pár tekerentyűvel kevesebb, ami ha nem vagy versenyző, akkor még jó is, mert pont 2-3 paraméterrel, tekerentyűvel kevesebb, amit el lehet rontani, ha nem vagy szakértője a felfüggesztés hangolásának.
Ahogy feljebb Toobee is írta, vázból minél frisebbet, mert tényleg érezni a különbséget, sok minden történt az elmúlt években. Az, hogy karbon vagy alu.... mindegy. Amelyik neked tetszik, van, meg tudod fizetni.Első lejtőzési élvezetekhez nagyon hosszú rugóutas gépet se kell venni (nem kellenek a 170-180mm-ek), az majd kiderül később érdekel-e tovább, mit szeretsz, mi tetszik. Egy 140-160mm kellemesen elég, itthon nem feltétlen kell több bringa az élevezetes lejtőzéshez.
A 14 kg-októl viszont ne félj, nem akkora tragédia az. Felfelé a geo (effektív nyeregcső szöge), a felfüggesztés hangolása (anti squat karakter) sokkal többet számít mászásnál mint a súly abszolút értékben. Egyedül a kerék és gumi súlya az ami hatása a gyorsításra (tehetetlenség) és a felfüggesztés teljesítményére (rugózatlan tömeg) jobban kihat.