-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
Ma hazavittem a Giant-t, hogy az elmaradt téli takarítást megcsinálom, de mivel a "retro " gépet szereltem, ezért kb annyira jutottam, hogy a hátsó sort lekeféltem szárazon, de az nem volt nagyon koszos, viszont a láncom nagyon gatya volt, ilyen barnás trugyinak nézett ki ami rajta volt... beleraktam egy üveg brigécol d3-ba összeráztam, aztán ott hagytam....hagy pihenjen...
lesz baja, ha csak holnap délután veszem ki?
utána öblítés, szárazra törlés, és mehet rá a bike works max wax...
vagy vegyek inkább egyből új láncot................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Gaben92
őstag
válasz etomcat #234444 üzenetére
Egyszer = Az elmúlt 4 évben egy alkalommal hajnalban. Nincs azért olyan rohadt hideg nálunk, általában a leghidegebb január-február végig -17 és -23 között mozog, aztán mindig van 1-2 hét ami hidegebb.
jjeahh: Nálunk az ilyen nem fenyeget. Ilyenkor amúgy még simán lehet élni DHR II-vel még akkor is ha van hó. Mert, hogy csak hó van. Az igazi művelet az árilis - május mikor már 0 fölé megy a hőmérséklet, nappal megolvad este pedig lefagy... Próbáltam szöges nélkül idén, konkrétan életveszély.
andrisbandi: Nyomtam mindkettőbe 100ml kék Bontragert, aztán csak kibírja. Mondjuk most elgondolkodtam rajta hirtelen, hogy ezek a tejek mennyire szerethetik a -15 fokot.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
ígyvanferi
addikt
Mint kiderült, mikor próbáltam utánajárni, mi lehet a hiba a rendszerben, hogy eltört egy pici visszahúzó rugó a váltókarban. Egy Shimano STX-RC, ősrégi 7 sebességes fékváltókar.
Erről a rugóról van szó:Ebben a yt videóban pl. 11:57-nél rakja vissza a helyére. Pontosan nem is igazán tudom, mit húz, de elég fontosnak tűnik, mivel most használhatatlan a váltó.
Szóval a kérdés, hogy mit lehet tenni? Forrasztani nem tudok vagy ilyesmi, nem tudom egyáltalán lehetséges lenne-e. Azt sem tudom ez mennyire speciális méretű, kialakítású valami, vagy többféle váltóban is lehet ilyen és van rá esély, hogy egy szervizben hozzá tudok jutni? Esetleg csak az maradt, hogy cserélnem kell a váltókart? Az sem tragédia, de hátha lehet pótolni egy ilyen kis fityfenét.
-
senior tag
válasz Hasaggymeg #234453 üzenetére
Akkor jó...
Decás 10-s lánc patentszemmel 7000 pénz, elvileg kmc-vel közösen... lehet egyet elteszek tarcsiba................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #234449 üzenetére
Ugyanilyen van nekem is. Sokkal több hasznát veszem, mintha tolómérővel kellene szerencsétlenkedni. Láncnyúlást mérni azt nem lehet vele. Alkatrészek méretét, lánc vonalat stb. lehet arra jó.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ígyvanferi #234455 üzenetére
Forrasztani felejtős, ez acél, ha eltört annyi neki...cseréld a kart, vagy valami kiszuperált karból keress bele rugót, ha egyáltalán talál bele.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
válasz Maximum1 #234457 üzenetére
Akárhova teszik, valaki mindig sír, hogy neki nem jó Egy MTB ösvényre is el kell menni, nem? Vagy a kertkaputok az erdőbe nyílik? Biztos vannak ilyenek is, de legtöbbünknek utazni kell 1-1 jobb túráért, hegyi ösvényért, akármiért, szóval tényleg nem értem ezt a fajta hozzáállást.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Maximum1
őstag
válasz Dark Archon #234460 üzenetére
Olvasd el, hátha megérted
[link]
[link]
még van vagy 100 cikk a témában, talán átmegy a lényeg.
Ha csak a térképet megnézed láthatod, hogy ahol most van 0 a tömegközlekedés, a mai világban nem engedik a lurkokat csak úgy utazgatni, és kevés embernek adatik meg cipelni a gyereket edzésekre.
A tervezett/régi velodrom itt volt a Keletinél, vonat, metro, buszok, rengeteg gyereknek elérhető helyen.
Szóval nem magamra gondoltam.....[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Maximum1 #234461 üzenetére
Ja, így már jobban értem. De azért a KÖKI-nél is megállnak a vonatok, meg nem kevés BKV jármű is, onnan meg adja magát, hogy bringával guruljon az ember gyereke, vagy épp rollerrel.
Hogy történelmi jelentőségű építményeket hagynak lepusztulni, sajna nem ez az első, és nem is az utolsó.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Speedy007
őstag
-
Maximum1
őstag
-
balintbaba
tag
válasz Speedy007 #234464 üzenetére
Szarul lett lefestve, bár biztos kapta is az ívet, abban a 3 évben a kerékpár.
Olyan drágák az újrafestéshez az anyagok (a kerékpár értékéhez képest) és olyan sok szép órát venne el az életedből, hogy én inkább nem foglalkoznék vele. Addig használnám, ameddig tényleg teljesen szét nem rohad, de ez csak az én meglátásom.
-
Speedy007
őstag
válasz Mezga Aladár #234466 üzenetére
De hogy is Neuzer Nelson vatta újonnan vettem használtan 3 éve 3 havonta takarítva télen-nyáron minden féle időjárási körülmények között volt használva aszfalton és évente volt szervízbe hordva
-
ZolkoW
őstag
válasz Speedy007 #234464 üzenetére
nem vagyok szakértő, de rossz hírem van: ennyire csak a gyengébb minőségű acélok rozsdásodnak bicikliben, szóval ez is, meg a gyenge felületkezelés is okozta, ha 3 év alatt így néz ki. (jó, mondjuk nem mindegy, mennyit jártál sólében, és úgy általában mennyit használtad ez alatt a 3 év alatt) Ettől függetlenül egy rozsdamarózást+ bármilyen felületkezelést kaphat, csak ne költs rá sokat, szerintem.
ok, már válaszoltál..
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Speedy007
őstag
válasz ZolkoW #234469 üzenetére
ez azért fura mert eddig a használt kerkékpárok fordultak meg nálam köztük egy neuzer vagy hauser? azok is a kínálat aljáról azok nem rohadtak ennyire az utólsó használt kerékpáron ahol az előző tulaj leverte a festéket a lánccal a vázról máshol nem is rohadt ez meg mintha 20 éves lenne legalább.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Speedy007 #234472 üzenetére
Alu kellene, vagy karbon, azok jobban bírják a korrodáló behatásokat (nedvesen tárolás,sós sárlé, latyak,stb.)...ez a Neuzer meg felejtős márka úgy ahogy van, irány a Decathlonba egy Riverside-ért.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Speedy007
őstag
válasz Hasaggymeg #234473 üzenetére
Alura gondoltam én is de amit találok az mind teleszkópos nem értem miért erőltetik azt használtan is az van többségben aki tudja mit árul az megkéri az árát is érte.Ha meg hiányos a hirdetése és elektronikusan próbál érdeklődni el küld a fenébe mert szerinte komolytalan vagyok lásd tegnap érdeklődtem egy KTM kerékpár után itt hogy mennyire ajánlott kategória nagy nehezen ki szedtem belőle hogy "14-s váz méretű találtam nála egy nekem megfelelő KTM Chicago-t utána zárta le a beszélgetést hogy szerinte komolytalan vagyok. De még ott a Swim Csepel Magnum alu vázas elvileg de csak 19-s méret van és teleszkópos neuzer mistral szintén alu vázas elvileg de teleszkópos. Illetve az utóbbi csak fekete vázzalérhető el színesben nem is lehet találni
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Speedy007 #234474 üzenetére
Ott még a merevvillás acél Riverside-ok vázára is élettartam garit adnak.🤭...de vehetsz egy telóst is,majd ha nagyon xar szépen lecseréled egy kínai karbon villára. A Swim Csepel meg mi, vízibicikli?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
meszi85
csendes tag
Sziasztok, kis segítség kellene.
Hátsó váltónál a láncvezető görgők pozíciója hogy van?
Az egyik görgőben van egy fém persely (Centeron G Pulley) [link]
Tisztítás miatt szétszedtem, nem gondoltam hogy ezek különböznek.
Shimano Alivio váltó -
Speedy007
őstag
válasz Hasaggymeg #234475 üzenetére
Rosszul emlékeztem rá "schwinn csepel magnum" így van helyesen
-
Maximum1
őstag
válasz Speedy007 #234474 üzenetére
Nem tudom mi a kereted és mire használod a bringát, de lehet találni értelmes vételeket merev villával.
-
Speedy007
őstag
válasz Maximum1 #234478 üzenetére
100.000-nál többet nem szertnék adni érte jó lenne merev vázas mert azzal is tudnék spórolni mivel a jelenlegi cangáról át tudnám pakolni a sárvédőket,csomagtartót mivel ezek nem kompatibilisek teleszkópos kerékpárokkal és arra valókért meg komoly felárat kérnek el a merev verzióhoz képest
-
Gaben92
őstag
válasz meszi85 #234476 üzenetére
Guide pulley ami közelebb van a sorhoz, Tension pulley ami a kanál végén van. Centeron G Pulley a Guide pulley. Arra figyelj, hogy általában ezek forgásirányosak, vagy van rajtuk nyíl, vagy pedig a Shimano honlapjáról (váltó dealers manual-ja) kell lehúzni, hogy melyik milyen orientációval megy be. Ha nincs nyíl akkor általában az alapján határozzák meg, hogy melyik oldalon vannak a feliratok, de fejből nem tudom melyik merre.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Speedy007
őstag
ezzel érdemes foglalkozni vagy felejtős? [link]
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz Speedy007 #234479 üzenetére
Ahogy írták riverside, alu gátlóval, acél, használt alu
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Speedy007 #234485 üzenetére
Hacsak nem váltasz teljesen keresztbe, ami azzal a váltóval aligha lehetséges,kizárt,hogy 21 sebességet használsz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Speedy007
őstag
válasz Hasaggymeg #234486 üzenetére
első hajtómű/racsni nem tudom pontosan hogy hívják a legnagyobb fogas keréken szoktam használni a hátsót 6-7-ik fogas keréken
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Speedy007 #234487 üzenetére
Hacsak nincs hosszú, aszfaltos lejtőtől 10%-os terepen mászásig minden, nem kell 10 sebesség sem. Pontosan végigszámolva te miket használsz azonnal rá is jössz erre.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Speedy007
őstag
válasz Hasaggymeg #234488 üzenetére
tehát amit küldtek nekem decatlonos trekking kerékpárok azok olyan tekerés érzetet nyújtak a 8/ 9-10 sebességükkel mint mikor én az említett módon használom a Nelson-t?
[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz meszi85 #234490 üzenetére
Akkor azok nem forgásirányosak valószínűleg. Újabb 12-es görgőkről tudom, hogy azok de nem tudom mikor jött be mert a régebbi szériák még nem voltak azok. Itt egy kép (ez egy M8100 12 sebességes váltó) csak a biztonság kedvéért. Centeron G Pulley = Guide pulley, az megy fentre.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Ringman #234492 üzenetére
Becsapósak tudnak lenni. Emlékszem régen még a 7-es váltón egyik se volt forgásirányos, most a 12-es XT-n mindkettő az, de valahol féltávon volt olyan, hogy a T pulley forgásirányos volt de a G nem. Engem mondjuk az lepett meg, hogy a 12-es váltón a guide is beton stabilan áll a kanálban. Régen a guide oldalra tudott mozogni elég sokat és csak a T volt ilyen feszes de - tippre - a 12-es láncok karakterisztikája miatt erre már nem nagyon van szükség.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Speedy007
őstag
HT Xcc Xtreme az milyen kerékpár márka hová lehet sorolni?
-
Ringman
nagyúr
nem tudom hogy rajtam kívül nézi-e valaki, de szerintem francis cade 2 Bikes 1 Wheelchair 3000 Miles Across The USA napi vlogja nagyon jó.
-
flash-
veterán
válasz Zoliwrc #234441 üzenetére
nyúlásmérőből sem mind egyforma ott még a márkások se mind megbízhatóak..
van erről is irodalom a neten, foglalkoztak a témával, kiemelkedőnek,megbízhatónak csak 1-2őt tartanak, egyik k a Shimano TL-CN-42 amit lézerrel vágnak és sok helyen tartják hivatkozási alapjank, másik a Parktool CC-2 próbálni nem próbáltam még őket.egy átfogó cikk a témában
[link]
mégegy
meg mégegy[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
-
Fall-N
veterán
válasz balintbaba #234467 üzenetére
Én is így látom. Venni kell egy hasonló vázat, akár használtan, meg váltót és át kell szerelni az alkatrészeket.
Például a sózott utak télen ami nagyon nem tesznek jót az acél váznak és alkatrészeknek. Itt valószínűleg maga a váz festése is rossz minőségű volt.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest