-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
szimpláncsak
tag
válasz Speedy007 #234598 üzenetére
Az a fura, hogy sokallod a riverside-ért a 120-at (Ha szerencséd van még kapsz M-es méretűt ennyiért), miközben amiket 90 körül nézegetsz meg a forgalmazója szerint is ipari hulladék. Amúgy a riverside-hoz 9ezer a gyári sárvédő szett meg 5,5 ezer a gyári kitámasztó (de van olcsóbban is)
A sebességek száma meg nem egyenesen arányos azzal, hogy mennyire könnyű vagy nehéz tekerni. Attól, hogy valami 27 sebességes még nem feltétlenül jelenti azt, hogy nehezebb is tekerni., mint egy 21 sebességest. A riverside első tányérja 36 fogszámú, a hátsó legkisebb meg 11. Nekem a montin(27,5-es, de 2.2-es gumik vannak rajta) 40/11 és vígan bele lehet tekerni 40 km/h-nál lefelé is. Kétlem, hogy ne lenne elég síkon a 30-35 km/h-hoz.
Amúgy a legtöbb bringásbolt beüzemelve küldi a bringákat ( az első kereket kell berakni, a pedálokat betekerni, meg a kormányt elfordítani 90fokkal, ami az ahead-es befogatásnál 3db imbuszos csavar betekerését jelenti), de váltót, féket meg ilyesmit nem kell állítgatni.
Más: Bike-discount mai ajánlata: Bryton rider 15 neo E magyar áfával 32euro -
Speedy007
őstag
válasz szimpláncsak #234601 üzenetére
És mi igaz amit terjesztenek róla? az az hogy a kerék gagyi minőségű? illetve monoblokk van benne?Azóta trekkinkegeket nézek jófogáson. csak ott sem tudom melyiket érdemes venni márka szerint
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz szimpláncsak #234601 üzenetére
A riverside első tányérja 36 fogszámú, a hátsó legkisebb meg 11. Nekem a montin(27,5-es, de 2.2-es gumik vannak rajta) 40/11 és vígan bele lehet tekerni 40 km/h-nál lefelé is. Kétlem, hogy ne lenne elég síkon a 30-35 km/h-hoz.
38/11-be 40 fölött is bele lehet tekerni teljesen síkon, persze az fárasztó
30-at meg 38-15-tel is. -
andrisbandi
őstag
válasz sebgutkopf #234581 üzenetére
Sram Code RSC vs. TRP DH-R Evo
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
válasz Speedy007 #234602 üzenetére
Ahhoz képest, amiket te nézel, ezek űrtechnikás kerekek. Amúgy ja, egy rendes bicikli valahol 200e körül kezdődik. Ha normális teleszkópról is beszélünk, meg egy jó váltásról, akkor inkább 300. Vagy még inkább 400. Pláne olyan kerékszettel, amire a hozzáértők sem fanyalognak. És ez csak a belépő. Tudom, hogy sok, de először a covid miatt mentek fel az árak, aztán az áruhiány miatt, közben a forint bukott vagy 20%-ot az értékéből, meg volt még minderre egy 20+ %-os infláció is. Szóval ami anno, 2020 előtt 100-150k volt belépő bringa, az most a duplája.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Speedy007
őstag
válasz parandroid #234607 üzenetére
Én nem akarok teleszkóposat.De arról nem tehetek hogy már a tolókocsit azzal szerelik és a csapból az folyik különböző méretben és minőségben.
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #234607 üzenetére
most lehet jönni, hogy trekkingbe minek drága kerékszett, de a dt-swiss 1600-as széria 430€-nál kezdődik, az majdnem 200k csak kerékre.
-
Ringman
nagyúr
erről mi a véleményetek?
CYCPLUS CUBE - Tiny Bike Pump - [link] -
fulton
addikt
válasz chubby2o6 #234604 üzenetére
monti:laikus gyerek, szülővel bemegy bolt, eladó ad bringa, örülsz, fizetnek, távozol.
csepel: laikus, bevisz montit rendbe kéne tenni, áá ezt nem lehet venni ujjat, meggyőz, én mondá 185, Ő hoz csepelke 21 treking, "ez jó lesz neked", én ülni fel rá nem az igazi, semmi baj hoznak ki stucni magas kormány nyereg, mostmár jó, öröm fizet eljön. vége.
jah "megnőttem"
Már most nem így történne a vásárlás.[ Szerkesztve ]
-
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Hasaggymeg #234554 üzenetére
Köszi!
Ismerem ezt az osztásos számítást, csak nem voltam benne biztos, hogy pontos is.[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz fulton #234612 üzenetére
Hát ja, 26 év kihagyás után, 46 évesen kezdtem újra bringázni. Vettem egy használt acélvázas Neuzer Altrix nevű csodát, teleszkóp, tárcsafék, minden játszott, bár a teló be volt rohadva, az első fék csak egy kicsit fogott, a hátsó meg egyáltalán nem . Mikor kb. minden kezdett megindulni rajta, akkor elkezdtem szép lassan felújítgatni, aztán vázcsere, telócsere, stb. Na, akkor vettem a Giant Iguana vázat használtan, 19", egy jó magas fiatal srác árulta, mert ő kinőtte. Nem igazán tudtam, mit jelent a gyakorlatban a 19", 174 cm vagyok, erősen felfelé néztem a srácra, gondoltam, ha neki kicsi, nekem biztos jó lesz . Háát...nem lett jó . Nyilván lehetett használni, de a kényelmestől messze volt. A bringaépítés is olyan, mint a házépítés a mondás szerint, az elsőt az ellenségednek építed, a másodikat eladásra, a harmadik már mehet magadnak .
-
szimpláncsak
tag
válasz parandroid #234607 üzenetére
Még covid előtt játszottam le hasonlót haverommal. Szokásos:" bicajt akarok venni, segíts már valami jobbat". Elküldtem neki párat, ment a szörnyűlködès az árakon. Teszem hozzá, hogy 150.000ft körül küldtem, mert tudtam, hogy még ezen is ki lesz akadva . ( Mondjuk előtte pár hónappal vettek egy új skoda rapidot 3,5 millióért ) Szerencsére ő megértette, hogy hidraulikustárcsafék meg legalább altus/acera alá ne adja, mert csak a kínlódás lesz a vége. Végül egy Kelly's Madman 50 mellett döntött. Mondjuk durva, hogy 3 éve 150.000 körül volt, most meg 290.000
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz jjeahh #234616 üzenetére
Durva fejlesztések vannak, Kínában IS!
-
fulton
addikt
válasz chubby2o6 #234615 üzenetére
Nálam fene tudja honnan jött ez a "bringázás", sose voltam ilyen típus. Sőt a "menj már biciklin?" kategóriába tartoztam...és miből lesz a cserebandé
Én akkor visszafele megyek me a csepel az első amit megépítettem, a második a montii (bár nem tom kinek kéne a kis csufim ) akkor még csak most lesz az igazán nagy durranásom? feltalálom a karbonra rögzíthető kitmásztót átlátszóba
Jó dolog az eszkábálás, összerakás, magadra építés és igen ez a folyamata a dolgoknak.ha már monti, erősen 18as karika, a nyeregcső nem adta magát könnyen .. a sok sok év parlagon heverés eső és minden is megtette hatását. pedig amit itt látsz már a véghez folyamodás, előtte mindent próbáltam. Nem így fest már, itt épp a varrat folyamat van. annyira szépre sem csináltam pont hogy kis csufi legyen
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
Baromira nem értem, hogy kéne ennek az ERG módnak működnie
Kiírja a Zwift, hogy majd a görgő adja az ellenállást nekem nem kell figyelnem, de hát baromira nem ez történik.
Kiosztja az effortot és konkrétan semmi változás nincs az ellenállásban. Totál ugyan úgy tudom tekerni tovább.
Amikor freeride-ban vagyok, akkor viszont az emelkedőt jól szimulálja a görgő.
Nem értem, hogy mi a baj. Mert groupride alatt rendesen szimulál, edzés alatt viszont nem. -
fulton
addikt
válasz Csokicsibesz #234623 üzenetére
Fejlödtél A gép már nem tud akkora ellenállást kifejteni amit megérezz.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz Csokicsibesz #234623 üzenetére
nem lehet valami egyszeri agymenés a progi részéről? (progi = app, hogy a fiatalok is megértsék)
Én próbálgatom a MyWhoosh-t, amit itt ajánlott valaki, és ha jól értem, tökingyenes, cserébe mondjuk egyik nap csinált olyat, hogy ERG mód ellenére nem akaródzott állítania az ellenállást, majd BT ki-be után már jó volt, közben nem szakítottam meg a tekerést. Ugyanannak az "edzésnek" (magammal összefüggésben sosem fogalmaznék így) a végén meg gondolt egyet, és hiába volt ellenállás is (már amennyi, az a 100W levezetésnek), a sebességem valamért 0 és 3 km/h között ingadozott, úgyhogy amikor elegem lett, akkor lőttem ki. De azért alapban jópofa, remélem még kicsit csiszolják, és megbízhatóbb lesz. Szóval a mondandóm lényege, hogy esetleg ilyen bugokkal is számolj más appoknál is.
Amúgy ami végül nálam a Suito irányába döntötte a mérleget, hogy azt írták valami tesztben, hogy az ERG mód jobban működik vele, mint az elődjén, pedig néha nehéz eldönteni hosszabb használat híján, hogy a fejlesztések melyik irányba sikerültek.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #234615 üzenetére
Az az igazság, hogy a fulton esete egy régimódi bringaboltos vásárlás, amikor egyféle méret volt csak vagy maximum kettő. Utána lehetett égig kihúzni a stucnit és a nyeregcsövet. Régen mint látjuk a Camping biciklivel is elmentek, meg mennek is a nyugdíjasok (kábé úgy is fest a két bicikli). Manapság vannak vázméretek, meg táblázat rajzzal, így ha az ember tudja mi a megfelelő neki, akkor könnyebb dolga van.
Finoman szólva is az eladó egy idióta volt. Nem volt azon a Csepelen kívül semmi másik bicikli? Vagy miért kellett rátukmálni? Vagy a Csepel fizetett az eladások után jutalékot? Samsung csinálja (csinálta?) a mobilszolgáltatóknál ezt.
-
lsebestyen
addikt
Nekem meg a legutolsó zwift update óta néha kínkeservesen tudja csak visszaaktiválni az ERG módot, ha valamiért le kell szállnom a bringáról.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #234617 üzenetére
Nemcsak amiatt. Bognár Tamás (Tommey - ex-BikeMag) is említi a 2020-as XTR szett videójánál, hogy a tárcsafék kar kapott megtámasztást, így növekszik a fékerő, mert nem tud úgy nyúlni a fékkar útja, merevebb. Többi féknél még nem nagyon láttam még erre példát, házon belül sem.
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Oryctolagus #234600 üzenetére
Biztos van,nézz körül ott a Deca honlapján, vagy esetleg mondjuk itt. [link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Csokicsibesz
tag
válasz ZolkoW #234627 üzenetére
Az a baj, hogy következetesen csinálja. Tehát edzés indítás közben mindig ugyan ez a buli megy.
Hétvégén csináltam egy 2 órás group ride-ot, az alatt viszont minden emelkedőt frankón szimulált.
Ennek szerintem egy mechanikának kell lennie a görgőben, mert mind a kettő az ellenállást állítja. Ez működik.Igazából lehet, hogy ERG mód mellett kéne váltanom?
Az a baj, hogy sikerült frankón elállítanom a hátsó váltot. Néztem hozzá videót, hogy állítsam be, de csak rosszabb lett. Ezek után nehéz megint nekiállni, hátha majd most sikerül... -
Ringman
nagyúr
válasz fulton #234634 üzenetére
ez jól néz ki, francia honlapon van súly is: [link]
GCR Rival/RR9 S: 8.8 Kg
GCR Rival/RR9 M: 8.9 Kg
GCR Rival/RR9 L: 9.0 Kg.
GCR Rival/RR9 XL: 9.1 Kg ( disponible courant janvier 2023).persze valahol meg kellett húzni a vonalat, 1 millióért is egypálcás kerékszett van benne és alu nyeregcső, szóval min. fél kilót még lehet hozni a súlyon, hogy grammozzak is.
a 38-44T áttét meg jó, kb így kell kinéznie egy gravelnek, nem 48-as meg 50-es első tányérokkal.
itt a geo, elég rövid a wheelbase és a chainstay, nem hosszú bringa.
[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
válasz Csokicsibesz #234636 üzenetére
Zwift companion appal ha csatlakozol az edzéshez, akkor ott írja h ERG módban vagy? Pause gombtól balra. Ha incline-t ír, akkor nem vagy ERG módban.
szerk.: akár be is dobhatsz egy két strava linket, megnézzük a görbéket, hátha kiderül belőle valami.
[ Szerkesztve ]
-
-
lsebestyen
addikt
válasz Csokicsibesz #234640 üzenetére
Teljesen jó ez. Inkább az lehet, h alacsonyra van állítva az FTP-d, ezért neked túl könnyű edzéseket ad. 120W és 150W között tényleg nehéz észrevenni a különbséget. Súlyod és magasságod pontosan adtad meg?
szerk.: szerintem ne a lite ramp testet csináld, hanem a normálisat. Ha az megvan, akkor beírja a profilodhoz az új FTP-t, de azért majd csekkold le. Ez alapján tud neked edzéseket összerakni, ha nem free rideot mész.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
Azért jó mert váltok Látom, hogy nem érem el a megadott wattot és lejebb váltok.
FTP az kicsit alul van mérve, mert a ramp up teszten is az van, hogy nekem kell 1 percig hoznom a watt átlagot, nem pedig az, hogy a görgő adja a wattot. -
lsebestyen
addikt
válasz Csokicsibesz #234642 üzenetére
Tehát pl az első linkednél a lap 9-et is úgy toltad le pontosan 150 wattra, hogy végig váltogattál?
-
RexpecT
addikt
válasz Csokicsibesz #234623 üzenetére
Nekem meg az utóbbi két edzésen random eldobja az ellenállást. A kapcsolat okés, csak az ellenállás szűnik meg és leesik a watt 0-ig úgy hogy közben tekerek, utána 10-20mp-el később újra érzékel, és vissza is tudok állni ERG módba.
ZolkoW:
Egész pofás ez a MyWoosh is, adok neki egy esélyt.[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz lsebestyen #234643 üzenetére
Ez konkrétan freeride volt, nem volt beállított érték azt én mentem magamtól.
Utána kellett volna 220 wattot mennem, de éreztem, hogy el van cseszve az egész teszt (mert minden watt zóna épp a pulzus zónám alját hozta) és felhúztam magam. Erre mentem 330-at, a 220 helyett, hogy végre felmenjen rendesen a pulzusom (nem ment fel rendesen). -
jjeahh
nagyúr
Pinkbikeék megint összetörtek egy méregdrága bringát.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz arcitec #234648 üzenetére
A múltkor egy alu Pole bringát is tönkretettek . Meg még amire emlékszek náluk a közelmúltból: törött hajtókar, törött DT Switt kerék. Bírom, hogy náluk a tesztek nem fizetett mindent agyon dicsérő stílusúak, mint bikemagon, hanem lazán összetörnek és lehúznak bármit, majd felveszik a kapcsolatot a gyártókkal és azt is közzéteszik, hogy mit válaszoltak, mi lett az ügy vége, milyen volt a gyártó hozzáállása a dologhoz.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Speedy007
őstag
[link] ezt találtam mélyen az ár alatt állítólag meg van még és jó állapotú. Elengedtem hogy minőséget vegyek mert ha ki tolnám a keretet akkor se találnék megfelelő felszereltséggel magamnak valót. Így elkezdtem nézegetni KTM, Pegasus és Hercules kerékpárjait állítólag ezek még jó minőségűek de itt jön egy kérdés a kerékpár méret táblázattal kapcsolatban hogy mi alapján válasszak megfelelő méretet magasság vagy a belső lábszár hossz számít mert ha magasságot nézem alig van az én méretemben (175cm) trekking vagy annak tűnő kerékpárok között de ha belső lábszár hossz szerint keresek (73-74CM) akkor jóval több a kínálat.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen