-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz Maximum1 #235929 üzenetére
egy olyan pár külsőt eladtam munkatársnak, amit már nem használtam (főleg mivel nem voltak TL readyk), és adtam hozzá töltött belsőt is, neki sajna kiszúrta az egyiket égy eltévelyedett drótszál a peremből. mivel felül volt, és szintén én sem voltam vele, nem tömítette, azt nem tudom, segített volna-e, ha odaforgatja.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
planbmokus
senior tag
válasz fulton #235953 üzenetére
Eléggé negatívan. Mivel a gumi és a belső közé kerül egy vastag, nyúlós réteg.
Hétköznapi melóba-boltba járós, kocsmázós bringába nem számít, ha a védelem az elsődleges, de ha szeretsz hatékonyan tekerni, akkor el kell engedni.
A fentebb linkelt táblázatban is jól látható, hogy egy Zefal-t vagy egy Tuffy-t meg sem érzel szinte, addig ez a másfélszeresére emeli a tesztelt gumi ellenállását.
Cserébe a Zefal majdnem tízszeresét hozza védelemben."Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
szimpláncsak
tag
Csak, hogy kicsit negatív legyek.
A súly önmagában csak egy szám, ha nincs mellé írva, hogy ki milyen magas.
Szerintem a családom elkezdene erősen aggódni,ha a 180cm mellé 60kg lennék.Más: Akosbike itt a megbízható boltok listáján van?
[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz szimpláncsak #235956 üzenetére
Szomszédom két bringáját (250e és 450eft érték) is ott vette, használtak voltak, csak netes képek alapján választott. Előtte telefonon lebeszélte a dolgot, utalta a pénzt és jöttek a bringák dobozban. Minden gond nélkül ment mind a két esetben, azt kapta amit várt. Alig használt, szinte új volt mind a kettő, 2020 és 2022ben vette őket. Ajánlott bolt.
-
andrisbandi
őstag
válasz szimpláncsak #235956 üzenetére
Igen, megbízhatók, normálisak.
A bolt mögötti lakótelepen szoktam látni ahogy engedik kipróbálni a bringákat.
A boltban egész sokminden van készleten.Kérdeztem egyszer a használt bicók honnan vannak; - Németből.
Átnézés, ha kell karbantartás után, garival árulják.-----
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
szimpláncsak
tag
válasz varsam #235957 üzenetére
És andrisbandi : köszi a választ. Alkatrészt rendelnèk tőlük, náluk a legolcsóbb ( még külföldről is drágább lenne)
-
fulton
addikt
válasz planbmokus #235954 üzenetére
Igen gondoltam.
-
6030D
Ármester
válasz szimpláncsak #235956 üzenetére
Csak hogy még negatívabb legyek. A cm/kg is csak egy arány, ha nincs mellette a test-/zsigerizsír%. Ehhez társítsunk még egy FTP-t, és meg is érkeztünk.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
Belépő 4 dugattyús teszt, meglepődtem, hogy dicsérik. Sőt, ha jól értem a robbantott ábra után szidja a komolyabb Shimanokban lévő servo-t. Haverom sokat szívott a 8000-es XT fékekkel a vándorló nyomáspont miatt, egyiket leváltotta MT500-ra, egy ideig elégedett volt, de hosszú távon már azt mondja az sem jobb . Lehet, hogy ez a servowave baklövés?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sherlock82
senior tag
Sziasztok, pár napja kora reggel a Deseda tónál tekertünk a cimborámmal és nagy munkagépekre lettünk figyelmesek, nem tudom közületek ki szokott arra biciklizni, de igen igen tudja mennyire szép az a környék, és ahogy láttuk tovább fejlesztés van folyamatban.
Iphone 8, Adidas ultraboost 22, Casio G-Shock GBD-200-9ER
-
addikt
válasz szimpláncsak #235956 üzenetére
+1
Kedvesek, segítőkészek, többször vásároltam már én is ott, személyesen is. Meg aztán hivatalos Cube képviselet.
sherlock82: régebben rendszeresen jártam arra egy kedves barátommal. Utoljára talán úgy 2-3 éve, de akkor már meg volt szépen körbe a kerékpárút. Csak az árnyékolta az összképet, hogy a szép fahidakat hagyták karbantartás nélkül pusztulni. Nem tudom, azóta sikerült-e felújítani őket.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
senior tag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #235962 üzenetére
...vagy a haverod egy baklövés. Viccet félretéve, én használtam BR-M 395, BR-M 446/BL-M506, BR-M 615, BR-M 8100 és Hayes Stroker Trail-t meg Tektro TRP HY/RD-t (utóbbi kettőt csak zasszonyén kipróbálva) de tapasztalataim alapján mindegyiket ajánlom..pedig aztán itt 80+kilogrammot kell megállítani, nem vaságyastól ötvenet.
A Shimiket természetesen ketegória szerint, de a 615-től (most 6100, vagy mi) simán lehet terepezni...de hát neked is az van, nem jó?[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #235966 üzenetére
Nekem filléres 446 van, servo nélkül
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
avl
aktív tag
válasz planbmokus #235954 üzenetére
elvi kerdes, pszichek mozoghatnak, de nagyon fontos fejben tisztazni: mi a cel ?
ha nem versenyzünk, a pszichet le tudjuk gyözni (jaj a kütyü / km óra nem mutat annyit), es pl. fizikum, edzettseg a cel, akkor a gördülesi ellenallas valamekkora növekedese mennyit szamit ????
...azt nem mondom, hogy könnyü a kütyüket legyözni, de résen érdemes lenni
...nekem nincsenek ilyen "gördülesnehezitö vagy egyeb extrak" defektvedelemre sem az orszagutimon (sima Continental, belsövel, hisz 15 eves a felni), sem a varosin (azon sima schwalbe landcruiser van)
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz stickermajom #235968 üzenetére
Fogalmam sincs az Sramokról
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Csokicsibesz
tag
válasz stickermajom #235968 üzenetére
Amennyire én tudom más a kettő.
A servo wave az én értelmezésem szerint abban segít, hogy kevésbé keljen behúzni a fékkart, mert a fogáspont feljebb kerül.
Pont azt szokták a Sram-osok hiányolni a Shimanoból, hogy nem modulálható eléggé a fékerő. Van 1 pont ahol fog és kb. ennyi.Mondjuk nekem ez így jó egyébként, nem váltanék Sramra.
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #235962 üzenetére
Nem szidja feltétlenül csak arra gyanakszik, hogy a Servo Wave okozza a komolyabb Shimano fékek vándorló nyomáspontját. Ha tényleg amiatt van akkor az MT500-al haverod ugyanott van mert amennyire tudom az is Servo Wave.
Nekem amúgy MT410 van M4100 karokkal ami gyakorlatilag ennek a 2 dugattyús változata és igazság szerint nem tervezem lecserélni. Páromén az MT200 az valami borzalom volt, felraktam neki most ugye az M6100-akat és teljesen lesokkolt a különbségtől. Az MT410-hoz képest nekem (mondjuk nem sokat voltam vele kint, csak szerelés után egy gyors körre vittem el) inkább csak furcsa volt eleinte mert érzetre más kicsit, de gyakorlatilag az a rövid tesztkör volt a megerősítés, hogy felesleges fékbe invesztálnom.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Csokicsibesz #235971 üzenetére
Ennek eddig nem is olvastam utána, de így látszólag van értelme, hisz a betét azonnal rámozdul a tárcsára már a fogás elején, amikor (valamiért, valahogyan ) gyorsabban/többet mozog kifelé a dugattyú, hogy aztán már csak további szorítással adagold, magyarán nincs üresjárat mikor 0 a fékerő és a betét csak éppen közelít a tárcsához, de még hozzá sem ér, hanem szinte egyből rácuppan, majd szorítással modulálod...legalábbis én így értem. Amúgy meg használtam kicsit 6030D Sramját (nemtom melyik típus) de nem éreztem sok különbséget.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz 6030D #235915 üzenetére
Na, az első nap kapásból nem sikerült abszolválni a korai kelést, 6-kor keltem a 4 helyett.
Hiába volt este 8-kor lámpaoltás, még 9-kor is ébren volt a nagyobbik gyerek.
#235928Dark Archon
Gratulálok a fogyáshoz, elég kemény akaraterő kellhetett hozzá.
Én 170cm/68 kg-ról fogytam 62-re, sport nélkül, csak kalóriaszámlálással. Azóta már visszajöttem megint 65-66 közé, de nem a súly az igazi probléma, hanem a magas testzsír százalék és az alacsony izomtömeg.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #235973 üzenetére
Ez bók? Sram Guide R
(#235974) Szakbarbár: együttérzek, itt még 10kor pörgött... hétfőig pedig vissza kell szoktatni a korai kelés/fekvésre, mert végre lesz bölcsi. Ha már a héten nincs, hogy ne kelljen fűteni, de legalább van 10 fok. Majd jövő héten fűthetnek.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #235973 üzenetére
Sramot (vagy bármelyik NEM Shimit) a teljesen kezdő bringás is ügyesen tud kezelni.
Nagyobbat kell húzni a karon, így apránként fog.
Plusz direkt, az elején kevésbé harap.A Shimi egyből harap, kis mozdulatra (a szervósok).
Aki megszokta, és legalább átlagos képességű, az normál körülmények között ügyesen tud manőverezni ezzel is.
A többi márka kezelése ilyennek könnyen megy.Sokáig XT vallású voltam.
Egyszerre használtam Sramot az egyik montin, XT-t a másikon. Boldogan.Majd jött az egykerekezés, a fékek rémálma
Állandó pici fékezés.
Shimivel nehéz nagyon, mert harap.
Srammal, Magurával próbáltam, azokkal gyerekjáték. Így nálam nem jöhet szóba többet XT/Shimi fék.
De átlag bicózásra, vagy aki nagyon ügyes, annak bármire tökéletes lehet.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
addikt
válasz Szakbarbár #235974 üzenetére
Köszi Így visszagondolva nem volt annyira nehéz, hogy rájöjjek, miért is éltem le a fél életem túlsúlyban. A vérnyomásom, vérképem is helyreállt. Tartani meg már könnyebb, megszoktam. Testzsírt nem mértem, majd egyszer a patikai gépen, ha nagyon unatkozom.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
6030D
Ármester
A mtb versenyzést is utolérte az infláció.
3-6 versenyre egyben előnevezve (dec végéig/jan végéig) 8-11e Ft/verseny, csak egy versenyre nevezve időponttól függően 12-15e Ft/verseny. Ez mellé párosul a 700 Ft-os üzemanyag...Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #235978 üzenetére
MIndezért lényegében nem kapsz semmit Na jó egy csippet tartalmazó rajtszámot.
Bár igazából szerintem mindenki tudja mi van a hazai versenyeken, ugyan az a pár száz ember jár el kb. minden évben, a szervezők is ugyan azok stb.Így átgondolva nem is értem mi a fenének nézegetek mostanában bringákat, objektíven nézve totál hülyeség.
-
chubby2o6
senior tag
Nyavalyás posta megint lenyúlta a DHL-es csomagot, aztán persze baxtak kézbesíteni. Csak az értesítést hagyta ott, a track szerint "zárt lépcsőház" miatt hiúsult meg a kézbesítés. Ezzel csak az a gondom, hogy a postaláda is a zárt lépcsőház ajtón belül van, szóval szokás szerint a k...a anyjukat. Ráadásul - csak hogy teljes legyen az örömöm - két ünnep között valami büdösparaszt béna f.sz meghúzta az autómat, ami így most a fényezőnél van, szal mehettem a postára villamossal .
Ezek a mai szerzemények: Shimi SM-RT86, 160/180, + a kötelező piros csavarok hozzá.
Igazából ráértem volna akkor elmenni érte, mikor visszakapom az autót ( elvileg péntekre kész lesz ), mert most tutira nem állok neki tárcsát cserélni. Még akarok hátra fékbetétet venni [link], ( elöl is ilyen van ), de ezzel várnom kell kilencedikéig. -
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #235978 üzenetére
szomorú... az a baj, ez öngerjesztő lesz, drágább, tehát kevesebben jönnek, tehát drágítani kell... fogalmam sincs, mennyi a költsége egy ilyen rendezésnek, én nem sajnálom tőlük, csak hát abszolútértékben ez már érezhető.
15 ezresért menniy plüssállatot lehet venni például!Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
chubby2o6
senior tag
válasz andrisbandi #235983 üzenetére
Köszi, meg is rendeltem. Azért is akartam várni vele kilencedikéig, mert akkor már dolgozom, és nekem az a legegyszerűbb, ha melóhelyre rendelem, ott mindig át tudja venni valaki. Csak hétfőtől melózunk, szal így most csomagpontra kértem, abból nem lehet baj .
-
Dottore
addikt
Kis adalék a fékek téma margójára ha valaki nem ismerné:
Mountain bike brake force visualisation
Egyébként mindig Shimanot használtam, de mikor kipróbáltam egy Magurát azonnal megtértem. Nem kimondottan a Magura, sokkal inkább jól adagolható fékerő miatt. A Magurának is vannak "hibái" persze. -
RexpecT
addikt
BÚÉK mindenkinek!
Hogy legyen valami pozitív is a megnövekedett nevezési díjak témához: a tavalyi elég brutál KLND áremelés után az idei események árán nem emeltek amennyiben január 31-ig benevez az ember.
Ahogy nézem csak egy nyomkövetős tracker bérleti díja olyan 14 ezer forinttól indul. Ez már majdnem a harmada a 45 ezres Hungarian Divide féltáv nevezésnek.
Nekem ez lesz az idei "versenyem" jó lenne 4 napon belül beérni, ami napi ~182 kilometert és 3250m szintet jelent. -
jjeahh
nagyúr
Haveromnak épp segítenék a párszáz kilómétert futott szinte új full XT Canyon montijára új kerékszettet venni, mert a kerekeken spóroltak a gyárban, a Tourney agyak tönkrementek és a felni sem tubeless ready. Mavic kéne, erre nézem, hogy gyorszáras már csak a Crossride van, a Crossmaxból csak átütőst lehet kapni . Hivatalosan is leáldoztak a gyorszárnak . Pedig tetszene neki az instant drive 360.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
XenHai
senior tag
Én is agyalok a Crossmax-on de elvileg adniuk kéne.
Front axle: convertible from 15mm thru axle to Quick Release with adapters (delivered with non-boost wheel)
Rear axle: 12mm thru axle, convertible to Quick Release with adapters (delivered with non-boost wheel) -
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #235989 üzenetére
Én is most vettem kerékszettet és még leveleztem is velük, az ID360 adapterezhető még akár QR Boost-ra is. És amennyire én tudom a non-boost átütőshöz adják a QR adaptert, a boost verzióhoz viszont nem. Arra készülj, hogy ha mégse adnák akkor külön kb beszerezhetetlen az adapter. Találtam Rose-nál Crossmax XL Boost 27,5”-et jó áron (ami nagy szó mert 27,5” beszerezhetetlen XL verzióban) de sehol nem találtam QR adaptert csak kétes helyekről, nálunk meg nincs Mavic képviselet szóval letettem róla. Lett helyette Bontrager Line Comp 30, Rapid Drive 108 hubbal amihez a héten megjöttek a Boost QR kupakok és a Microspline freehub is (már át is van szerelve), szóval hétvégén gumiszerelés.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Wombath
HÁZIGAZDA
-
Gaben92
őstag
válasz ZolkoW #235993 üzenetére
Én se értem miért kellett... Trek, Scott és az Orbea is tolta egy időben de mára amennyire tudom már csak a Trek erőlteti és ők is csak az XC-ben. Már az új Roscoe-k is átütővel jönnek és szerintem ha az XC kap frissített vázat (idei modell nem kapott) az is azzal fog jönni. Valamikor régen még az átütő megjelenése előtt lett volna értelme de azzal párhuzamosan behozni halott ötlet volt... Annyiból szerencsés a helyzet, hogy a világ összes értelmes Boost QR agya kupakcserével átalakítható Boost TA-ra szóval nem öntöd a lóvét feleslegesen egy halott cuccba, de akkor is... Ha lett volna más alternatíva én is elől-hátul átütős vázat veszek de olyan halott volt a piac akkoriban, hogy örülök, hogy egyáltalán tudtam venni bármit...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
n.gab
aktív tag
Sziasztok!
Barátom szeretne elektromos kerékpárt venni.
Decathlonból tetszene neki a e-st 900as.
Van esetleg valakinek tapasztalata ezzel a kerékpárral? Negatív vagy pozitív? Vagy teljesen felejtős? Esetleg más jobb alternatíva hasonló árban?
Max 50km-es Mátra túrákra lenne használva erdei utakon. Aszfalt nem nagyon. Ha esetleg ez lenne, van valami amit érdemes cserélni rajta? -
sebgutkopf
őstag
válasz Fall-N #235949 üzenetére
Kényszerből használok az egyik bringám hátuljában ilyet (felni kivágott ta a vacsa új DD oldalfal gumit, belsővel és tannussal még el tudom használni). Az ára relatív én úgy voltam vele, hogy a 8k sokkal olcsóbb, mint egy DD casing-es dhr II, ami 25k (vagy már még több?)
.
Defektem, felütésem tannussal még nem volt. Előnynek tartom, hogy a belső miatt kevesebb nyomást veszít egy hét alatt, nem szárad bele a tej és nem is kell vele foglalkozni. Ami érdemi hátrányát érzem, hogy azért nem úgy terül vele a gumi mint tubeless-el, így érzem, hogy többet ficánkol a bringa hátulja. Ezért amikor elkopik a külső (nemsokára), akkor visszaállok tubelessre. Mentőövnek bevált, de maximális teljesítmény és tapadáshoz nem ez való.
Aki nem megy annyit, hogy érdemes tubeless-t használnia, azoknak viszont talán a legkényelmesebb defekt és felütés védelem.
ui: minden insertet nehéz felrakni, ez is. -
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Toobee
veterán
Volt egy kis fotózás, mert meghirdettem a Fujit. Megjárattam az Izzot, mert végre elkészült. Azért ezek a Kenda Hellkatok nem a könnyen tekerhető kategória tartoznak, cserébe lefelé olyan tapadásom volt, amilyennel még nem találkoztam. 1 bar alá is be lehet vinni szerintem, még ott is nagyon jól tart. Az előző szett (DHR+Dissector) 1,2-1,5 között futott. GX AXS minőségű váltásról idáig még álmodni sem mertem, ez tényleg bitang jó. Majd meglátjuk idővel mennyire romlik le. XX1 láncot kapott. Úgy tűnik, a Code RSC-vel is meg lehet állni
https://barbieripnk.hu/
Új hozzászólás Aktív témák
- Wise (ex-TransferWise)
- Politika
- iPhone topik
- Call of Duty: Mobile
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Okos Otthon / Smart Home
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Eredeti játékok OFF topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest