-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #302644 üzenetére
Tippek és trükkök rész következik, ha már a becsúszók karbantartása feljött.
Nyilván az ajánlott 50 óránkénti láb lehúz, kipucol, szivacscsűrű kiszed, "újraolajoz" történet a legjobb, ha ismét egy szépen, finoman működő villát szeretnénk - és itt most nem mennék bele, hogy a többség többet is elmegy viszonylag szép mozgás mellett és abba sem, hogy 2-3 sarazás és az az 50 óra inkább jobb, ha 20-25, az egy másik sztori! (Szerintem a DrBike-osok és villaszervizzel foglalkozók tudnának mesélni - meghagynám ezt a lehetőséget a számukra! )
No szóval, jó pár éve, lustaságból és/vagy időhiányból a következő merész ötletem támadt. Szervizhez közel, 1x esetleg nagyon max 2x el lehet játszani tapasztalatom szerint:
1) becsúszók alaposan megpucol
2) egy csepp olaj a becsúszókra
3) villa átmozgat, porlehúzóknál minden maradék koszt ismét lepucol
4) 3 db, 3-4mm széles gyorskötözöt óvatosan a porlehúzó alá bedug
(lehetőleg úgy, hogy a szivacsgyűrűig elérjen, RS, Fox esetén sima ügy)
5) a 3 gyorskötözőt egyik kézzel óvatosan megfeszítve porlehúzó a becsúszótól 1-2mm-t elhúz
6) egy fecskendőből a villához való olajból a résbe csepegtet
7) az olaj amint leszivárhott, ismét 1-2 csepp - 6) pont még 2-3x
8) gyorskötöző kihúz, másik becsúszón a 4) ponttól a korábban felsoroltak
9) go ride & have funSzívesen!
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz vallas #302657 üzenetére
Teljesen megértem. 2k EUR egy jó minőségű, Made in EU vázért, ami ráadásul nem "open mold", sajnos már-már olcsónak számít manapság. Speci S-Works váz 4k, többi nagy gyártó 3-3.5k EUR, Stoll 4.5k EUR, elképesztő árak ezek.
Hogy mennyit ad a bringázáshoz, azt nem tudom, de nekem maga az építés is szenvedély, ahogy maga a bicajozás is az. Nem feltétlenül egy racionális döntés eredménye, finoman szólva. De már 2.5 éve vadásztam egy hasonló vázra. 1.5 évet bújtam a német és magyar apróhirdetőt például egy 2nd gen Canyon Exceed CF és 2018 utáni S-Works vázra, használtan is horror áron mentek.
-
semmiho
tag
válasz vallas #302596 üzenetére
Elég annyi, hogy egy Merida, Specialized, Trek stb. csúcs felszereltségű bringa árának érzékelhetően kevesebb, mint a feléből kijöttem - és azoknál ez jóval könnyebb lesz! Váz és végül a kerékszett új a fődarabok közül, apróságokat vettem csak, mint vázban a szivacs cső, a Garbaruk váltókanál és görgők, 1 db új külső, 2 db 14 ajrós tárcsa stb., többi gyakorlatilag használt. Fék 6+ éves, váltás, Quarq XX1 hajtókar, bowdenek stb. mind 6-8 éve meglévő használt cucc vagy tartalék volt. Mondjuk ezért is telt hónapokba, mire összevadásztam mindent az építéshez, végre.
-
semmiho
tag
Elhangzott korábban, hogy a mai XC bringák tömege nehezen vihető hardtail esetén 9, fully vonatkozásában 10 kg alá. Ahogy a régi orosz mondja, legalábbis a műveltebbje: "Hold my beer!"
Bővebben és a végleges tömeget tekintve majd pár hét múlva! -
semmiho
tag
válasz balintbaba #302513 üzenetére
Az ingyenes GoldenCheetah is ismeri a W'-t, azaz anaerob munkakapacitást, a CP mellett én ezt javasolnám monitorozásra. Bővebben: http://edzo.info.hu/index.php/component/content/article?id=70:wbal-wprime-w-anaerob-munkakapacitas
Pár éve már nem igazán követem a szakirodalmat, így inkább nem szeretnék mélyebb fejteketésekbe bocsátkozni, meg amúgy is, kókler szintig jutottam csak. Ha egyáltalán... -
-
semmiho
tag
válasz dom1n0 #302029 üzenetére
Nem vagyok ám annyira ügyes, sőt, "safety first" módban versenyzem általában és lefelé összeszedek 1-1 versenyen 2-3-4 perc hátrányt ezzel. Oké, tudok (tudnék) gyorsan is menni, de nem véletlenül nem estem 15 éve gyk. soha nagyot, maximum elcsúsztam/eldőltem és nem lett komoly bajom. Azt is 2-3 évente ha 1x, noha Köszeg enduro, Sopron DH, Wexl trails stb. stb. elég sok volt - igaz, nem is vagyok a top10-ben sehol! (:
-
semmiho
tag
válasz lsebestyen #302013 üzenetére
Érdekes táblázat és teszt, kétségtelen.
Jól elvagyok az XX1 Eagle arany és rainbow láncokkal. 11-sebességes országútin is... Montin amíg 9000-9500 km-t elmegy egy ilyen lánc Squirt lube-bal MTB-n, lánccserélgetés nélkül, full igénytelen módban, télen-nyáron, hóban s fagyban is használva, versenyezve stb., nekem elég ennyi. (Országútin meg nem mérhető a nyúlás 20k km után .) Majd 1x megpróbálok mást is, de van még vagy 1 liternyi Squirt lube-om, azt elhasználom előtte. -
semmiho
tag
válasz lsebestyen #301993 üzenetére
De van, ahogy 10 éve csinálom és még csak főzni sem kell. Szemenként csepegtetek egy kicsi SquirtLube-ot, utána körbe mozgatom a láncot a hajtásláncon 4-5x és ennyi. Esetleg egy 5 mp-es művelettel körbe törlöm a láncot kenés előtt, de még azt sem mindig.
(Karbantartás terén egy igazi lusta dög vagyok, nekem ez a főzés nem /sem/ való, szóval nehogy túl komolyan vegyetek!) -
semmiho
tag
válasz lsebestyen #301989 üzenetére
Biztos az is ~125 EUR lesz majd!
-
semmiho
tag
válasz MC Pite #301969 üzenetére
Szerintem a Salzon már a B távon elmegy a merev villás monti, a C-n merev villával mentem. Azt nem mondom, hogy a szétfékezett, rázós schotteren a kanyarokban nem kínlódtam itt-ott, de a fully szerintem a D és az A távon jó. Ott viszont nagyon!
Egyébként osztrák maratonokból, ha valaki vágyna igazi montis pályára 10/10-es szervezéssel, akkor KitzAlpBike, Ischgl Ironbike és a leogangi Mountainbike World Series XCM - mindegyikben enduro flow trail és/vagy komoly enduro trailek vannak.
Osztrákoknál a "sima mezei" pályák sem piskóták, egyik kedvencem a határhoz közeli Dirndltal MTB Race, 40 km-ben van 2000 szint (!!) és ennek megfelelő a pálya! Aki unja a dózert meg a nyomvályúkat és igazi montizásra vágyna, akkor ezen sorozatok közül bátran válogathat: TopSix MTB series, KTM MTB Challenge.
Pár verseny kivételével jártam az összesen, kérdezzetek bátran!
-
semmiho
tag
válasz Ixion77 #301835 üzenetére
Pedig szerepel: https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/schwalbe-thunder-burt-super-ground
2019-ben építettem egy grammozós bicajt, elől-hátul 2.1-es SnakeSkin Thunder Burt-ök voltak fent, 530-550g/db volt (!), de még a szúrós tekintetem is kibökte!
Azóta a 2.25-ös verzióból elvásítottam a hátsó keréken 3-4 db-ot, megbízható, de nem túl tartós gumi. Megbízható azóta lett, mióta a Schwalbe 40-50g-mal több anyagot tesz a külsőibe.
Csak példaképpen: 29-es Rocket Ron Snakeskin 2.25-ös méretben 590-600g volt 6-7 éve még, Racing Ray/Racing Ralph első verziók 630-640g körül - most inkább 680-690g/db. Megbízhatóságban viszont jelentősen javult az utóbbi 3-4 évben a Schwalbe.Szóval, van tapasztalat a Thunder Burt külsőkkel és bőven!
-
semmiho
tag
válasz lsebestyen #301424 üzenetére
Köszi mindenkinek!
Pár apróság, aki Wattmérővel versenyezget, mennyit számít a tervezés, ha egy versenyen hosszú egybefüggő mászások vannak. Ezen esetben ez egy 600m, 700m és 560m-es egybefüggő nagy mászás volt nálam, az elsőben egy híres-hírhedt, rettenet meredek szakasszal (Salzberg). Ennek megfelelően, ezeken végig Z3 tartományt terveztem (Salzberg résznél Z4 alja-közepe, ott nincsen választás).
Szóval, a Wattokkal csínján bántam, az első hosszú emelkedő egy meredek cikk-cakk, köves, csúszós és fém vízelvezetőkkel keresztben (borzasztóan csúszott a reggeli eső után) - itt beragadtam az előttem menők mögött, így a tervezett kb. 300 Wattot nem tudtam végig tartani (előzés szinte esélytelen, szűk a hely és veszélyes - szakadék van egyik irányban az ember mellett, hálót is feszítenek ki a verseny idejére itt). Aztán Salzberg felső részen 30+ %-os aszfalt jött (nem elírás, az élmezőny egy része is általában tolja itt), amit úgy terveztem, kitekerek. Sikerült - és még csak el sem pukkantam, szóval jól tartalékoltam erre a részre (34t - 10-50t sorral volt az áttételem egyébként) és a maradék szintet is még jó erőben abszolváltam.
A 2. nagy mászás ugye 700m szint egyben - 290W-ot terveztem (Z3 közép-felső tartomány kábé most), nagyjából össze is jött, pár Wattal mentem fel kevesebben - de itt sem fogytam el a végére egyáltalán.
Ez olyannyira igaz, hogy a 3. mászáson még 3 rövidke sík illetve rövid lefelét belevéve is, ahol nem tekertem, azzal együtt is összejött a 280+ -os átlag.A merev villát sajnálom csak kissé, lefelé többet hozott volna egy rendes villa, mint amit elvesztek a +1 kg által, ezzel tisztában vagyok - de utolsó pillanatban nem szerelünk és nem cserélünk bringán fődarabot, alapszabály! (...és tapasztalat... ) A DH-kon, FlyBy alapján a mögöttem bejövő 1-1.5-2 perceket hozott rajtam, majdnem beért (2 percre közelített). Egy lengyel be is ért egyébként, a végén a síkon ott húzatta magát velem a célig, több sprinttel is próbálkoztam, nem bírtam leszakítani - végén persze fél keréknyivel nyilván lesprintelt. (Igen, úgy egy tizedmásodpercen múlt az összetett 10. hely és master2-ben a 4. hely - jó, így sem panaszkodhatok, sőt! )
Szóval a lényeg: érdemes előre jól átgondoltan, szintrajz alapján indulni egy hasonló, külföldi versenyen. Az adataimból láthatjátok, a pulzusom is aerob extenzív volt, többnyire 155-157-es átlaggal másztam csak - egy rendesen megtolt versenyen ezek 165-170 körüli átlagok is lennének, Z4 tartományban általában.
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
Gratulálok mindenkinek, aki eljött a Salzkammergut Trophy-ra, különösen az A-táv teljesítőinek!
Jómagam a megfelelő edzések és felkészülés hiányában, valamint a plusz kilókra való tekintettel a C-re neveztem csak. Az edzőbringával indultam, gondoltam úgyis gravel az egész - hát, a kifékezett, rázós aprókavicsos kanyarokban hiányzott a jó öreg SID!
Viszont 11. hely összetettben, valószínűleg az egészen jó. [link]B-re kevés lettem volna idén bőven, egy 3. A-ra viszont lehet, visszajövök 1x még, most sokkal gyorsabb az A táv és könnyebb is, mint 2014 és 2016-ban volt.
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #300788 üzenetére
Köszi!
Jó kis verseny volt, nem túl hosszú ugyan, de kihívásokkal teli. -
semmiho
tag
válasz flash- #300651 üzenetére
20+ éve ismerem őt, még a timeslip.hu-s időkből (autós gyorsulási versenyző is volt, mérte anno az én autómat is).
Rengeteg bringásnak lehet példakép, amit és ahogy művelt - Andris nagyon jól összefoglalta.
Nyugodjék békében és részvétem a családjának! (Nagyon, nagyon sajnálom, hogy így, ennyire hirtelen ment el... ) -
semmiho
tag
8 éve nem tekertem már körbe a Balatont, tavaly megfordult a fejemben, de elmaradt. Őszre szerintem jó lesz - bár igaz ami igaz, az északi részen a gyönyörű Káli-medence dombjai és hegyei és úgy általában az északi rész vonzóbbak!
...adok példákat kedvcsinálóképpen: [link] (104 km/1350m szint)
[link] (123 km/~1800m szint - vannak fotók is) -
semmiho
tag
Tyű, az szép!
Mennyire gáz a kerékpárút állapot, illetve a forgalom?
Anno 2015-ben körbetekertem bringaúton magam is, Júliusban. Sokkoló volt (lásd amit írtam hsz.-ban és úgy általában).
Mind valami öngyilkos küldetést tejesítő, úgy gondolok vissza rá, én sem voltam oda való. -
semmiho
tag
Kommentár nélkül. [link]
-
semmiho
tag
A régi Duna Maraton még Budáról a várból indult és Visegrádon volt a befutó. 2002-ben még így ment.
Esetleg valakinek megvan az útvonal .gpx-ben, vagy emlékezik nagyjából az útvonalra?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz jjeahh #299935 üzenetére
Azok a régi Exustar Ti-pedálok valamilyen durván tuningolt cucc lehet, a gyári ~210g körüli volt. Plusz van itt egy-két igazi csemege megoldás.
-
semmiho
tag
válasz balintbaba #299517 üzenetére
Jobbulást!
A Z2-zés elég hasznos dolog. 2.5 éve feladtam a tervezett edzést, de a tekerések nagy része nekem még mindig az - pontosabban, GA1. Az aerob extenzív zónát meggyőződésem, érdemesebb pulzus-alapon végezni - már ha nincsen valakinek sportszíve (szív bal kapra hipertrófia).
Egy jó alapálló-képességre és hatékony zsírbontásra pedig bármilyen kitűzött célt jól építhet az ember. Hozzá kell tennem, azért a szimpatikus-paraszimpatikus egyensúlyt érdemes legalább érzésre figyelni, ha HRV-t nem is mértek. Résztávok nélkül idegtépő a túltolt aerob extenzív edzés, szerintem sokan átéltük ezt már. -
semmiho
tag
Új Magura Gustav.
...és akkor egy kis retró!
-
semmiho
tag
válasz SteveAd #298630 üzenetére
Nehezen értelmezhető a DT Swiss árképzése. Ha csak a Newmen új Phase 30 Light és Phase 30 VONOA Light szettjét veszem, EUR 1300 / 1600 EUR áron mennek a kerékszettek. Az elmúlt pár év inflációját véve már-már olcsónak számít. Ezek ~1350g és ~1165g (a karbon küllős VONOA).
Vagy ha DT agyakat szeretne valaki megbízható felnikkel, 110 kg-ra méretezve, 1250-1300g körüli szettet fűzethet az R2-őn a DT-nél egy ezresért olcsóbban, mondjuk Newmen vagy Duke SLS4 felnikkel. -
semmiho
tag
válasz MPowerPH #298610 üzenetére
Ez csak egy rövid hír, pusztán tényközlésekkel, bónusz egy teszttel.
Ahogy jjeah írja, XCO kupákon többen mennek/mentek idén XCO versenyen ennél vélhetően jóval könnyebb (sőt, vélelmezem, jóval 120 kg alatti limittel bíró) kerékszettekkel. Például, Alan Hatherly Cannondale fully-ja Berd spokes küllőkkel sem hiszem, hogy sokkal több lenne, mint 1050-1100g.
Pauline Ferrand Prevot bringája, valamint Tom Pidcock bicaja szintén zenész: P1 felnik, Berd Spokes + a piac egyik legkönnyebb NONPLUS agyakkal fűzve. Inkább az 1000g környéke, akár alatta.
Idehaza nézz küröl egy maratonon, hányan mennek Porte Rathe/Duke Ultra SLS4/stb. felnis, PI Rope / Berg küllős és egyéb high-end cuccokkal, ahol a limit 90/95 kg! Súgok: többen, mint gondolnád! -
semmiho
tag
A DT Swiss hivatalosan is kijött az új XRC/XMC 1200 szériával. Az XRC 1200 tömegéből 200 grammot faragtak, alig 1300g most: [link]
(Fun fact: hónapok óta aki új Canyon Lux CFR-t rendelt, már ezzel a kerékszettel kapta a bicaját - ami hivatalosan nem is létezett még kereskedelmi forgalomban. )
Egyébként a felni tömegéből faragtak le jelentősen, kb. 450g/db (!!) volt a korábbi XRC1200/30mm felni a netes mérések szerint. Az új is némileg túlépített lehet ~350 grammal. Összehasonlításképpen, a 110kg maximális össztömegre limitált Duke SLS4 30mm ~310g, az új Newmen szintén hasonló tömegű - hogy csak a megbízhatóbbakat említsem. Rathe (korábban Berg) és tsai ~260-270g/felnit is kínálnak 90kg körüli össztömeg limittel, de ezen irányban most nem mennék el. Szóval, végre megújult a DT topmodell felhozatala!XMC 1200 teszt és technikai részletek bővebben itt: [link]
-
semmiho
tag
válasz dom1n0 #298372 üzenetére
Megbízható, tartós cuccokból állították össze, a GX váltás például + pont. Tömegadat sajnos valós, ez így kb. ennyi. Csak a hátsó PG-1230-as sor (amit elírtak, XG-1230 nem létezik) az majd' 620 gramm! Kerékszett inkább a 2 kilógoz közeli, külsők 750g/db körül, nyeregcső, kormány alu (tippre ~300g/~220g környéke lehet), egy acélpálcás nyereg simán lehet 280-300g. De ár-érték arányában rendben van szerintem. A váz ugyan nem a hyperkönnyű RR SL (862 gramm!), de sokkal nem lehet nehezebb a csúcs váznál.
-
semmiho
tag
válasz Ixion77 #298300 üzenetére
Igen, az ideit linkeltem a hsz-ban, a fotó alatt.
Inkább költői kérdés persze, miért ennyire "nehezek" a pro riderek bringái. Nyilván ha Darimo kormány + nyeregcső lenne rajtuk, Pi Rope küllős 910 grammos kerékszett és a FlightAttendant helyett hagyományos felfüggesztés, 8.7-9.5 közt lenne egy fully. De a szponzorok azt várják el, hogy a nagy gyártók tömegcuccaival menjenek és azt reklámozzák - hát, ez egy ilyen business!
Hardtailből meg, azért elég könnyű 7.5 kilósat építeni, többé-kevésbé megfizethető alkatrészekkel. Magam is egy ilyet építek, íme, pár mérlegelés fotó: [link]
Az Excel-táblázatom szerint 7460g lesz pedállal, kulacstartóval, "rendes" SID villával és egy viszonylag nehezebb, 1230 grammos kerékszettel és a vastagabb oldalfalú, 620-640 grammos 29x2.2 RaceKing ProTection külsőkkel.
És nem vitrinben tartom majd, első tesztkör tuti, a Sopron Downhillen a Freeride nyom lesz! -
semmiho
tag
válasz Ringman #298329 üzenetére
Örömmel olvasom, hogy követitek Dylant, évek óta az egyik leghasznosabb szakmai YT kontentek a videói! 2016-2020 közt sokat bújtam a PubMedes tanulmányokat a témában és ő sok mindent nagyon jól és érthetően foglal össze.
Full amatőrként és feladva 2021-ben a tervezett edzést, már nem foglalkozom ám semmivel. Ami jól esik, úgy megyek. Tavalyi Salz B-n megfőttem dolgot is úgy kell érteni, verseny módról átváltottam túra üzemmódra és inkább élveztem az egészet.
2015-2020 közt vettem elég komolyan - talán túl komolyan is. Munka mellett egyfajta második melóhely volt az edzés. Jó volt, szép volt, elég volt!
Hát igen, 2020-ban nagyon haladtam, 71 kg voltam kicsivel 360 Watt fölötti FTP-vel (nem, nem 20 percre, 1 órára) - de iszonyat sok energiát kellett belefektetnem. -
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #298285 üzenetére
Szerintem semmi különleges nincsen bennem.
Sport fiatalon!? Ne sértegessen uram , szinte semmi nem volt! 21-22-23 évesen terep-futogattam heti 2x és heti 3-4x visszafogottan kondiztam - de utóbbit is csak azért, hogy jól mutasson egy rocker a diszkóban!
Futást abba kellett hagynom idejekorán, orvosi tanácsra (térdeimben idő előtti porckopás). Aztán rákaptam a gyalogtúrázásra 2006-ban, majd 2008-ban megpróbáltam ugyanazt bringával. Ennyi a történet.
Mérleg: max az övé; enyém nem rossz, bringaboltos ismerős pont most szombaton mérte le szintén, ő is 10.06-ot mért.
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
Csak én vettem észre Luca Schwarzbauer bringáján azt a fura fekete műanyagot azzal az 1 csavarral?
Igen, az egy KIS Steering Stabilizer!
Ebben a cikkben találtam: [link]
Érdekesség, hogy ezek a fully-k nem annyira könnyűek, mint az ember gondolná. Nekem most többé-kevésbé teljesen gyári a Lux CFR, még a kormány is a gyári és visszatettem a remote lockot tagra és villára egyaránt - 10.06 kg. Pedállal, kulacstartóval. Gyári XRC1200 kerekekkel... Hogyan a fenébe jön össze a +800 gramm Luca bringáján, nem tudom. Oké, elektromos lock/Flight Attendant, meg a KIS is lehet egy 150g. "Tire insert" is van a kerekekben (2x70-80g talán), de akkor is furcsa. -
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #298161 üzenetére
Igen, láttam már ezt-azt, pedig későn kezdtem a versenyzést. 30 évesen ültem montira és 32 voltam az első versenyemen.
Őszintén szólva én valamiféle kvalifikációhoz kötném az A-távon való indulást. Pedig liberális eszméket vallóként (no politiksz, csak úgy általánosságban ) amondó vagyok, mindenki úgy teszi tönkre magát, ahogyan akarja - amíg békén hagy másokat.
2x mentem végig, aki szívesen kínozná magát, a 2014-es beszámolóm itt: [link]
2016-os: [link]Lehetséges, 1x megpróbálom még. Mikor tavaly megfőttem a B távon, felvetődött bennem, az A jobban ment volna, mert legalább de. 10-ig egy jó 4 órát kellemes körülmények közt tekerhettem volna (38 fokot is mértem. 1500m magasan!). Vagy a C-n.
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #298154 üzenetére
2014-ben ott voltam a Salzkammergut Trophy-n. Finoman szólva kemények voltak a körülmények - tiszta mázli, hogy én nem az 'E'-n, hanem csak az 'A' távon mentem. Az első 6 óra hol szakadó, hol közepesen hulló esőben.
De 3 éve az Ischgl Ironbike sem volt kutya, ahol az első nagy hegyen a szakadó eső átfordult 2600m fölött a viharos szélben hófúvássá. Augusztusban... -
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #297910 üzenetére
7-8k km-t megyek montival egy évben, az edzéseim zömét tavasztól őszig a merev villás MTB-vel abszolválom. Ebben van mindig jó 100k mászás és lejtőzés. Kb. 50%-ban a Piccola volt fent, szóval nem a nemdohányzó, garázsban/vitrinben/formaldehidben tartott, megkímélt - bár első tulajdonostól.
-
semmiho
tag
Kis technikai érdekesség. Légtelenítettem már sok féket, régi és új Magurákat, Shimano XT/XTR-t, Avid fékeket, de a Trickstuff olajcsere és légtelenítés a legegyszerűbb talán. A gyári toolkit szintén kiváló ehhez. Egy Magurát közel sem szervizelek le ennyire könnyen, pedig van benne már gyakorlatom.
Az alábbi fotón pedig éppen a friss Bionöl olajat küldtem át a bal/lenti fecskendőből, a féknyereg oldaláról át a rendszeren a jobb oldali fecskendőbe. 2 év használat után láthatóan sötétedett az olaj színe.
-
semmiho
tag
Az egyik legjobb móka a sárban bringázás - kár, hogy annyi vesződség van utána az emberrel magával és a ruhamosással, mint ahogy a bicajszervizzel egyaránt.
Tegnapi fotó Sopronból, ahol meglehetősen sok csapadék hullott az elmúlt 1 hétben. [link]
Ez a környék meglepően esőbarát egyébként, viszonylag kevés az agyagos terület, inkább köves, kavicsos a talaj.
Egyúttal megpróbáltam a Sopron Downhillen a Freeride nyomot is, kihúzott nyeregcsővel. Háromszor. Félős és óvatos vagyok ám, szóval, a nagy ugratókat kerülöm a chicken way-eken. 1-2 azokból sem egyszerű persze. (-: (Mindig meglep, eső után mennyire jól járható a pálya. Itt-ott nem árt figyelni persze és van 1 rész a legvégén, ahol nagy a sár ilyenkor, de azon csak át kell lavírozni.) -
semmiho
tag
válasz 6030D #297531 üzenetére
Marcinak megvan még ez a Speci, szín ide vagy oda, szerintem klassz gép!
Specinek idén is van hasonló modellje és szerintem piszok jó cucc - remélem, nem orrol meg a gazdája, hogy belinkelem!
(Utólagos elnézést a közízlés megzavarásáért! )[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
Végre van egy kis haladás a Bike Ahead projekttel. Talán a legkényesebb része az, amibe kezdtem ma. Megosztok egy fotót, szerintem nem túl gyakori látvány Trickstuff Piccolából ez a régi, 2018-as modell a C21-es féknyergekkel.
-
semmiho
tag
válasz Fall-N #295549 üzenetére
Köszi és köszönöm mindenkinek! Az erős emberek jó része mondjuk a Tour de Mátrán volt vagy a KLND gravelen indult.
Az a magas rpm nem tudom valós-e, bár simán tudok 139rpm-nél többet - szerintem Ti is tudtok hasonlót! Íme 2 régi edzésem, benne frekvencia-piramissal:
191rpm max: [link]
202rpm max: [link] -
semmiho
tag
válasz ZolkoW #295504 üzenetére
Uhh, ne már! Ott parkoltunk tőled 20 méterre, emlékezem a bicajodra! SS-el?!? Kemény vagy!
Töltöttem fel pár fotót Stravára, hogy néztem ki utána. Anyám alig ismert volna rám... (-: [link]
Első körben szenvedtem, mikor leszakadt az ég, de a 2. körben már élveztem a sarat. (Bicajom kevésbé...)[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #295464 üzenetére
Csak 1 bringán, javarészt azért, mert 1x11-es Eagle AXS nincsen, másodrészt a -200g tömeg miatt (váltó+sor).
Szóval, semmi gondom az elektromos váltással, csak a megfogalmazásom nem volt elég pontos. -
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #295441 üzenetére
...és amit posztoltam, mindazt úgy, hogy elektromos 12-es Eagle AXS-ről térek vissza 11-sebességes mechanikusra - igaz, csak 1 bringán, első körben (?).
-
semmiho
tag
13-sebességes SRAM Red AXS prototype, gravelre!?
[link]
...vagy jöhet ilyen MTB-re is, akár? -
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #294567 üzenetére
Köszi mindenkinek! Nagy rejtélyről hullt le a lepel.
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #294547 üzenetére
Ez a térdes, alias térgyes dolog honnan, vagy hogyan jött?
...1 ilyen fotót készítettem én is tegnap, adózva e fura - nevezzük úgy - hóbortnak. [link] -
semmiho
tag
válasz Mezga Aladár #293323 üzenetére
Így van, viszont a GPS firmware frissült külön és azóta nem fagy.
-
semmiho
tag
Nekem a 830-cal is rengeteg bajom volt. Adatvesztések tömkelege... Aztán ~2 hónapja valami lefrissült rajta és azóta nem fagy menet közben és nem kapcsol ki.
Szerintem az Edge 130 Plus a legjobb Garmin, a régi Edge500 utóérzése, csak naprakészen! Lassan 4 éves lesz az enyém, 0 lefagyás, 0 adatvesztés. Apró, de még nekem is jól látható a kijelzője, pedig nem túl jók már a szemeim. Tudja az MTB metrics-szet, navigálni** (nem igazi navigáció igazából, csak mutat egy útvonalat az üres képernyőn és kész - bőven jó!), power meter támogatása van, garmin radar support, satöb'. [link]
-
semmiho
tag
válasz Roland861010 #292452 üzenetére
Dehogy, sőt! Nagyon későn, 30 évesen kezdtem el montizni. Van rendes "civil" munkám, mérnök-infósként végeztem és ebben is dolgozom már nagyon régen - a sport nálam szenvedély és sajnos túl sokat költök rá.
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #292425 üzenetére
Kis sztorival indítanám a választ - talán belefér.
2016-ban, mikor 2. alkalommal szőrösödött ki a CX bringábon a Shimano 105 fékváltókarban mindkét oldalon a váltóbowden, hirtelen felindulásból vásároltam egy SRAM Red eTap szettet. Lassan vált, az átdobót sosem tudtam tűpontosan beállítani, a bowdenes tárcsafékek sem túl erősek (TRP Spyre, jelenleg), de imádtam és most is elégedett vagyok vele.
Az eredeti, 8 éves akksik még mindig bírnak 20-30 óra körüli folyamatos használatot.2019 nyarának elején, egy akciót kihasználva vásároltam a montira SRAM XX1 AXS Eagle váltást (ismerősnek a hajtókar kellett, nekem a váltás). Azóta is elégedetten használom és összesen 2 alkalommal tapasztaltam hibát: 1 éve a váltó leállt 1x és az akksi kivételével majd visszatételével helyre jött. A másik, az eredeti XX1 AXS váltó beadta a kulcsot - ami helyett vettem durván akciósan egy GX-et, pont mikor kijött az új XX rendszer (kb. féláron adták).
Van még egy 2018-as Canyon országútim is régi Red eTap rendszerrel és egy fully-m XX1 AXS-sel, valamint a játszós trail HT bringámon GX AXS van. Nincsen mechanikus váltós bringám jelenleg. Pontosabban, egy 1x11 mechanikus éppen építés alatt.
Borzasztóan régen használtam már mechanikus váltót. Ami viszont bevillan, hogy ha elfogult is vagyok, de a terhelés alatti váltás - AXS Eagle esetén ez sosem okozott problémát nekem. Plusz, 1x beállítottam 2019-ben a hátsó váltót a régi montimon és azóta sem kellett hozzá nyúlnom. Az előny?
A 12-es Shimano XT/XTR is tudja állítólag a terhelés alatti pontos váltást, de azt nem próbáltam soha. Egyébként Shimano fan voltam 2019-ig - de csak a 11-es Shimano rendszerekig jutottam.
-
semmiho
tag
Jön az elektromos dropper a Foxtól, FOX Transfer Neo néven. Egy fotó szivárgott ki pár érdekes részlettel:
Release date: 2024-07-05 , ár ~859 USD, remote 259 USD
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
Visszatérnek a Ti-Nitride becsúszók?
Igen, ez egy RockShox és nem Fox. Igen, spy shot is egyben (bónusz a Flight Attendant).
...ez pedig a Marzó:
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
Posztolok bicajt, mert lassan veterán lesz ez a gép és ilyet már alig látni.
Régi 15x100mm/12x142mm átütős, 2016-os Acros 29 XC carbon kerékszett, 2016-os váz + Fox Terralogic 29 villa, 2017 eleji Quarq XX1 GXP hajtókar, PRC nyeregcső, kormányszár és kormány, MT8 fékek. Váltás 2019-es XX1 Eagle AXS. Nyugdíjas svéd fogorvos házaspártól, minden csak vitrinben tartott, természetesen vizet, sarat sosem látott.
-
semmiho
tag
válasz Fall-N #290147 üzenetére
12-sebességes SRAM esetén a GX-től már rendben van a hajtás.
SX/NX váltóval és váltókarral várásoltam a Giant Fathom 1 29-et még 2020 végén, a lánc ~700 km-t bírt a Strava szerviznaplóm szerint 0.5 nyúlásig, a váltókarban pedig ~1500 km után elnyalódott a bowdent kezelő dob. Csak hogy mutassam, miről beszélek:
...mindezt edzés közben. Egyik pillanatról a másikra lett SingleSpeed, "vicces" volt - különösen a Sopron DH-n a porban keresni az alkatrészeket, miután szétszedtem és darabjaira hullott az egész. (össze tudtam rakni, de maradt SingleSpeed - még aznap rendelnem kellett 1 új váltókart)
Utána olvasta a neten, sok hasonló fotót találtam - sőt, a hátsó váltóról is, ahol eltört a paralelogramma része. Szerencsére nekem ez nem következett be, mert eladtam (gyakorlatilag gombokért), felhívva a vevő figyelmét, hogy sokat ne várjon ettől... (Az más kérdés, hogy a csávó 2 napra rá már hirdette 3x-os áron... ) -
semmiho
tag
válasz jjeahh #289723 üzenetére
Strava - My Routes az prémium feature, vagy elérhető bárki számára? [link] (új útvonal tervezése: [link] ) Szerintem egészen korrekt, jól használható.
Sok éve ezzel tervezem az útvonalakat, beállítható, hogy "follow most popular" vagy "follow most direct", továbbá az útfelület típusa és a szintemelkedés figyelembe vétele. A "Map Preferences" attribútumok már csak hab a tortán (KOM-ozós szegmensek útvonalba vételére is jól használható akár). Két pontot ezek szerint köt össze és az esetek nagyobb részében egészen használható módon.
Az útvonal aztán exportálható .tcx és .gpx formátumba egyaránt, export után csak a Garmin "NewFiles" mappájába bemásolod a fájlt és az Edge bekapcsolása/újraindítása után már ott is van az útvonal a kütyün.
-
semmiho
tag
Szép csendben megújult a DT Swiss 240 hátsó agy, 240 DEG néven: [link]
Az EXP nevű kitérő után (természetesen a palettán marad az is) ismét 2 rugó nyom össze 2 db gyűrűt és - ha hihetünk a gyártónak - többé nincsen szükség speciális szerszámra a csapágycseréhez. 90-et reteszel 360 fok alatt - kissé bátor, de hátha jól működik![ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
Újabb prémium gyártó az MTB-s fékek piacán: Beringer. [link]
100% Made in France, ára ennek megfelelően 1000 EUR / 1200 EUR (custom).
eMTB, Enduro, DH felhasználásra. És persze nyálcsorgatásra, mert bármennyire is féltégla, attól még... -
semmiho
tag
Köszi mindannyiótoknak!
Következő verseny Gyenesdiás: [link]
Sajnos jelentős túlsúlyt cipelek még, remélem, júliusra lemegy, mint minden éven.
-
semmiho
tag
Kis versenyzés téma: a mai Parádsasvár összességében egészen jó volt, bánhatja, aki nem jött! Amennyire hallottam, a KLND Gravel verseny és a montis is jól sikerült - utóbbin mentem magam is, 'hosszú' távon. Ami középtáv inkább, de ebbe most nem mennék bele mélyebben.
De hogy ennyi és ilyen mély nyomvályúkkal tarkított versenyen nem mentem meg!... Jó volt persze, kis technikai edzés! (akit érdekel a log: [link] ) -
semmiho
tag
-
semmiho
tag
válasz jjeahh #288078 üzenetére
Ezen így az én szemeim is kikerekedtek!
Mérnöki szempontból biztosan zseniális - az esztétikai élmény bármiféle értékelésére még csak az utalást is szándékosan kerültem. Volt anno DT Swiss OPM villám (szintén reverse arch, még a régi 15x100mm átütős verzió) - na ha az boostos lett volna, még mindig meglenne, az tuti! 700 EUR -ról árazták le anno a Rose Bikes-nál 211 EUR-ra, vettem is egyet.Itt a Fox esetén, a villa vállánál alkalmazott 0mm offset olyan érzetet kelt elsőre a mainstreamhez képest fordított híddal, mintha hátrafelé nézve építették volna be azt a villát.
-
semmiho
tag
A Fox meglépte, amire páran nem gondoltak volna még a spy shot fotók alapján sem.
[link]
...egyúttal az új arany design is itt jelenik meg először:
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz Roland861010 #287797 üzenetére
-
semmiho
tag
válasz mike1334 #287501 üzenetére
Inkább csak érdekességképpen.
Eléggé fehér bőrű vagyok és leégésre hajlamos. Mindig 50+ -os naptejekkel kentem a bőrömet - egészen 5-6 évvel ezelőttig. Fura módon azzal is leégtem, hiába kentem a börőmet 2-3x is egy nap.
Aztán, sajnos (?) a naptejek kivétel nélkül ekcéma-szerű tüneteket és egyre durvább kiütéseket okoztak nálam. Hiába vettem meg a drágábbnál drágább cuccokat. Aztán 4 éve gondoltam egyet és többé nem kentem be magamat.Én nem tudom hová tenni, de azóta 1x, azaz egyetlen alkalommal égett le a 2 combom egy egész napos, szeles edzésen.
(Nem is akarom tudni, milyen, a szervezetem számára egyértelműen méreg anyagokat tesznek manapság a naptejekbe.)
Szóval a módszerem: fokozatosság elve, 1-1, majd 2-2, majd egyre hosszabb időre a napon és szépen adaptálódik a bőröm. Szerencsére az anyajagyek is elkerülnek.
Nem beszélve arról, évek óta még csak náthás sem voltam. "Kovidos" sem! (Lehet, mégis jó valamire ez a D-Vitamin!).
Nézzétek el nekem, hogy ennyire offtopic témával hozakodtam elő, a PubMed-en egyébként - nevezzük úgy - "érdekes" irodalma van ennek a témának is - legalább is, mindenképpen elgondolkoztató! Azért, valahol ennyi millió évnyi evolúció nem tévedhet...
-
semmiho
tag
válasz Ixion77 #287211 üzenetére
A vázad PressFit 30, szóval jó eséllyel egy Wheels Manufacturing-féle 24mm-re átalakító található a vázban (ABEC-3 talán?). https://cannondaleexperts.com/collections/pressfit30-bottom-brackets
Fotót csak a 30mm-es tengelyhez passzolóról találtam:
Nem teljesen vagyok képben ezekkel, plíz javítsatok ki, ha tévednék!
-
semmiho
tag
A 11-sebességes XT Di2 és XTR Di2 után a(z eléggé megbízható forrásból származtatható) pletykák szerint legelőbb év végén, de 2025 elején jöhet a Shimano új MTB-re szánt elektromos váltórendszere.
Nagyon megkésve, de a japánok alaposságát ismerve egy kiforrott rendszer érkezhet. Ha már ennyit molyoltak vele... -
semmiho
tag
Pulzus kapcsán; véletlenül se gondoljátok, hogy beletrollkodnék a pulzusalapú edzések világába, sőt; tényleg, csak mint érdekesség: egy bizonyos edzettségi szintet elérve vannak olyanok, akiknél az alapállóképesség megszerzése után, kardiológiai hatásként kisebb-nagyobb mértékben kialakulhat a szívben egy ún. bal kamra hipertrófia. Ez nagyon alacsony nyugalmi pulzus és a szakirodalom szerint jobb hatásfokú tápanyag-felhasználás mellett, szembetűnő módon például alacsonyabb nyugalmi pulzusban manifesztálódik, gyakorlatilag mindenkinék (egyénfüggően, hogy mennyire). Manifesztálódhat továbbá - és erre akartam kitérni - a teljesítményalapú és a pulzusalapú zónák egymástól eltolódásában.
Jó néhány magyar sportolóról tudok, akik esetén ez a hatás annyira számottevő, hogy edzetlenül például Z3 zónája mondjuk 300 Watt és ehhez átlagos 160-as pulzus társul, viszont 3-4 hónap edzésmunka után beáll egy olyan szintű szív hipertrófia, hogy a 160-as pulzus átlag 20-25 ütéssel is bezuhan és még sorolhatnám. (Például Pogi, egyik friss tekerése: [link] , de sok embert említhetnék még.)
Ők például nem vagy alig-alig tudnának pulzusalapon edzeni, számukra a kerékpáros Wattmérés elterjedése szinte létfontosságú volt.Szóval, csak ennyit szerettem volna és hajrá mindenkinek!
-
semmiho
tag
válasz jjeahh #286307 üzenetére
Bejönnek ezek a natúr alu színű cuccok.
Első körben tényleg a tartalék alkatrészek felhasználásán alapuló építés mellett teszem le a voksomat, aztán később még változhat bármi.
A következő lépés az egyik legnehezebb lesz: atomjaira szedni a Trickstuff fékeimet, ahol minden tömítést cserélek majd. Ha nem sikerülne, hetekkel vetheti vissza az építést, szóval akad bennem némi para! -
semmiho
tag
válasz f4lcon #286282 üzenetére
Igen, ez megvan, hogy semmi nem tiszta alumínium, hanem minden ötvözet, amit mi alumíniumnak mondjunk. Csak próbáltam utána nézni, a villák lábait milyen ötvözetből készítik. Nem találtam róla semmit.
Viszont, ha már viszonylag otthonosan mozgok pár éve a tudományos publikációk kincsestárában, a PubMed.edu-n, egyből találtam érdekességeket. Az Mg is eloxálható - például íme, egy nanocsöves technológiával eloxálás! RIttyentek is egy ilyen labort a garázsban! (oh, wait!...)
[link]
[link] (Ha érdekel, nézz rá ezekre, piszok érdekesnek tűnő tanulmányok!)
Gyanús, hogy a villák lábait is ún. Magnesium Alloy AZ31B-ből készíthetik, mint például a laptopok, fényképezőgépek és mobiltelefonok vázát. Szóval, elvileg lehetséges, több helyen is említik, eloxálható.Elengedem ezt a témát egyelőre, 2-3 hónapig úgysem lenne időm foglalkozni ezzel - de aztán visszatérek majd rá. Köszi mindenkinek!
-
semmiho
tag
válasz f4lcon #286240 üzenetére
Nagyon köszi a hasznos tanácsokat és külön a linkeket!
Ez a Bosch szivacs nagyon jó és ötletes, eszembe sem jutott volna. Pedig a villa lábnál pont rengeteget segíthet.
A villa láb Al-Mg ötvözet a normál Al-ötvözeteknél jóval magasabb Mg-tartalommal bír (passz, hogy mennyivel); vajon használható lehet az elox technika ezen is?Dangerholm esetén láttam anno, hasonló zselés anyagot használhatott, mint amit írtál.
Csiszolásról itt ír: [link] -
semmiho
tag
válasz semmiho #286050 üzenetére
...egy fotót beteszek még a vázról. A doboz, amiben érkezett, nagyon igényesen csomagolt volt, kár, hogy a kinyitását nem örökítettem meg. Garanciajegy és papírok mértani pontossággal egy belső papír védőkartonra teve egy zipzárral zárt kis fekete szütyőben. A kartont kiemelve bent a váz pedig jól védetten, azon belül is egy len anyagú, zárható nagy zsákban volt, csatolok egy fotót erről. A Thomson pakolta a cuccait régen ilyenben, ennyire igényesen. Sem buborékos fólia, sem műanyag nem volt a dobozban.
Élőben gyönyörű egyébként. Sőt, belül is, ami látszik a felületből, eléggé rendben van.
-
semmiho
tag
válasz Fall-N #286194 üzenetére
Köszi, hogy utánanéztél!
Egyelőre nem sürgős, maga az építés eltarthat 1-1.5 hónapon át, kutakodom a témában még addig. Első körben marad a kék szín úgyis.Az autófelnis ötletet, illetve forráskeresés nem tudom, melyikőtök írta már; elindultam abba az irányba és találtam még színtelen lakkot is, ami felvihető polírozott felületre és ellenállónak írják a kisebb behatásokkal szemben. Több, nagyon vékony rétegben fújják a felületre, így nem folyik meg - legalábbis ezt állították egy helyen.
A festék leszedése lesz egyszerű majd: 20+ éve egy haverom foglalkozott ilyesmivel, ők ipari méretekben, pormentesen zárt kamrában kromofággal végeztek festékeltávolítást, teljes védőruhában, maszkban, stb. Nekem valami egyszerűbb, kevésbé veszélyes módszert kellene találnom. -
semmiho
tag
válasz 6030D #286112 üzenetére
Végeztem némi kutatómunkát ezen a téren; vagyis, az idő előtti mattulás, illetve oxidáció hogyan lenne megelőzhető egy felcsiszolt villa lábain. Egyelőre nem találtam rá túl sok hasznos információt. Olvastam olyat egy motoros, Harley-Davidson fórumban, hogy a lehető legfinomabban felpolírozva a felületet évekig kitart. Csak azok a villák tudtommal más Al-ötvözet. Nálunk bringásoknál, a magasabb Mg-tartalom miatt a leírtakban nem lennék ennyire biztos. Volt, aki WD-40-el bekenést írt és egyéb vad(nak tűnő) ötletekkel is találkoztam már.
Bárkinek bármi hasznos infója van ezen ügyben, ne legyen rest megosztani azt és köszi!
(mire gondoltál azzal, hogy "sinálninnem"? Nem bírtam megfejteni.)Gumik most a Lux CFR-en, szóval első körben ezek: Racing Ray 2.25 SnakeSkin + Thunder Burt 2.25 SnakeSkin.
Később, előre és hátra is Continental Race King 2.2 ProTection száraz időre, esőre első kerékre CrossKing 2.2 ProTection.
-
semmiho
tag
Sokan jeleztétek érdeklődéseteket a Bike Ahead Composites vázas projektre, így írok pár sort elöljáróban.
A projekt többé-kevésbé grammozós, viszont csak megbízható, bevált alkaltrészek felhasználását tervezem, melyek ha könnyűek is, de már bizonyítottak az utóbbi években nálam. A pontos alkatrészlistát még nem tudom, de egy biztos: 1x11-es váltással épül és rugózós villával. Még csak tervben sincsen a merev villa.
Feltűnhet a fotón látható régi, használt SRAM XG-1195 soron a kék "tányér": nos, ez egy 2018-ban vásárolt WolfTooth GCX 44t tuning a gyári 42t helyett. Sajnos évek óta nem gyártják már - mázli, hogy anno rendeltem egyet. Hogy a váltás megbízhatóan működjön a 44t-n, a hátsó váltóhoz kissé hozzá kellett nyúlnom. Utóbbi egy régi, használt SRAM GX. Szóval, a kanál nem gyári, hanem Garbaruk, jockey wheels pedig Alugear.
A váltóval lesz még munka: alu színűre felcsiszolom és kikönnyítem (brute force - szerintem vannak sejtéseitek, hogyan).A hajtómű Quarq XX1 lesz, amit a Giant Fathom bicajomról szerelek majd re és erre jön egy 104x4mm 30t WolfTooth narrow-wide tányér lesz majd.
Fékek 2018-as Trickstuff Piccola szett, a régebbi, C21-es féknyergekkel.
Kulacstartó egy használt, de alig 20 grammos Topeak (nagyon megbízható, soha nem esett még ki kulacsom belőle, 6 éve versenyzek ilyennel).Az L-es Bike Ahead Composites váz nagyon könnyű, 4 db kulacstartó csavarral + bowdenház gumodugóval 846 grammot mértem.
Középcsapágy SRAM DUB lesz, többé-kevésbé bevált és olcsó is. Az építés trükkös lesz majd, először kell a fékcsövet és váltóbowdent végig vinnem a vázban, természetesen a fenti fotón látható Capgo szivacscsőben áthúzva és csak aztán préselhetem be a középcsapágyat. A váz egyébként IS 42/52 csapágyakat fogad, amihez felülre PRO SL csapágyat, alul régi tartalék Cane Creek A.E.R. csapágyat használok majd fel (évekkel ezelőtt rendeltem 2 szettet, szuperkönnyű és tartós, a merev villás setupomban 5 éve megy egy már).Villa a fotón látható 2020-as SID Carbon, csillapítás ebben már 3 éve nem gyári: Race Day csillapítás található benne: Trickstuff Dackne "dióval", tengellyel és Cane Creek "crow race"-szel együtt 1369 grammot mértem. Frissen szervizelve, új porlehúzók a lábban stb.
Nem marad érintetlen ebben a formájában: hosszabb távú tervem a kék festés eltávolítása és a láb felpolírozása fényes alu színűre.
Megjegyezném, a 2020-as SID Carbon amellett, hogy talán ha ~20 grammal nehezebb csak a 2021-es új SID SL-nél, jóval nagyobb a sárférőhelye, akár 2.6-os gumit is fogad és jóval merevebb - nem nyeklik-nyaklik annyira, mint az új SID SL - igaz, menet közben azon sem érezni különösebben.Kormány egy használt Berg 760mm, amit 740-re vágok és PRC 70mm stucni.
Egyelőre itt tartok. Kerékszett első körben a Lux CFR-em gyári DT Swiss XRC1200 30mm szettje lesz. A váz az, ami egyedül új és pár apró alkatrész. Kb. 200 EUR-t ruháztam be az egész projektbe a váz árán túl, minden alkatrész régi és használt, tartalék volt, stb.
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
Építek egy új MTB hardtail bicajt, rugózós villával, merev nyeregcsővel, többé-kevésbé grammozós, de tartós alkatrészekkel. Bőven 9 kg alatt lesz, de egyelőre nem írnám le, mennyivel. Igen, pedállal. Érdekel valakit, írjak majd róla?
Annyit egyelőre, hogy az MTB váz, amire építem, 836 gramm L-es méretben, pár csavarral 846g. -
semmiho
tag
válasz jjeahh #285705 üzenetére
Nyilván ismerem, ismerősnek is van olyan - szóval, klasszikus, cserélhető küllősre gondolok, természetesen.
Mindezek mellett ismerek kisszériában gyártó amerikai manufaktúrát, aki évek óta kínál montis szettet cserélhető karbon küllőkkel, de az egyrészt nem mainstream, másrészt nem is 1600 EUR. -
semmiho
tag
válasz Ixion77 #285703 üzenetére
650g a hátsó + 510g az első a specifikáció szerint. R2-őn jó eséllyel 1-2 nap, és lesz pontos, mérleges mérése. Ott már fent vannak a kerekek.
-
semmiho
tag
Technikai újdonság: megjelent az első, szériában kínált karbon küllős MTB kerékszett a piacon: [link]
-
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #284732 üzenetére
Volt már gondom a csuklóimmal merev villázás miatt. Szerencsére rájöttem az okára. Egyrészről, gyenge volt mindkét karom válltól kézfejig - ezt (is) 6 éve minden télen konditermi edzésekkel edzem. Másrészről, a technikám sem volt megfelelő, részben a korábban gyenge törzsizomzatom, részben a nem megfelelő terheléselosztás miatt. Pár éve nincsen már gondom ezzel, a csuklóim nem sok mindent kell, hogy csillapítsanak egy-egy lejtő egyenetlenségeiből.
A mai Keszthelyi-hegység túrám is merev villás volt, a Csodabogyós barlanghoz a mászás/lefelé szerintem össztelóssal is kihívás - én meg azt mondom, élvezetes! -
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #284229 üzenetére
Evickéltem már le ott full merevvel. Nem mondom, hogy élveztem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- KNOX a Samsung erődje!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Hogwarts Legacy teszt
- World of Tanks - MMO
- Xbox tulajok OFF topicja
- Programozás topic
- További aktív témák...
- Frederick Forsythe: Isten ökle (nem olvasott)
- DJI Mavic 3 Classic drón RCN1 távirányítóval - 4/3" Hasselblad kamera +táska +töltő
- Braun Series 9 Pro+ 9577cc - PowerCase mobil töltő, 6 az 1-ben SmartCare tisztító- és töltőegységgel
- DJI Mini 3 Fly More Combo drón szett - újszerű, garanciával
- DJI NEO Fly More Combo (FMC) drón szett - 2 év Care Refresh biztosítással
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest