Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Frozzy #31858 üzenetére

    Tényleg jobb a dobfék rollereken?

    Igen jobb.

    A dobfék teljesen zárt, nem vagy csak nagyon lassan koszolódik el.
    A korrózióra is kevésbé hajlamos.
    Az elektromos járművel esetében a fizikai fékrendszer ritkán van használva. Az elektromos fék szinte mindenre elég.

    A tárcsa fékek korrodálása ellen kizárólag rozsdamentes acélból készült tárcsával lehetséges. (és még így sem kerülhető el teljesen a rozsdásodás).
    A rollerek esetében a kerekek kialakítása optimális a dobfékhez.
    Olcsóbb az előállítás.
    A rosszabb fékezési tulajdonság hatása viszont nem jelentkezik a széles kerék miatt. Elegendő a hely a hatékony fék kialakításához.

    A tárcsafékek előnye a jobb hűtés. Ezért hatékonyabb a fékezés.
    Kerékpárok esetében csak a tárcsafék jöhet szóba. Nincs hely a dobfék számára. A tárcsafék magasan a föld fölött van, kevésbé hajlamos a koszosodásra. Például olajos szennyeződésre.

    A fenti példák mutatják nem csak egyetlen tulajdonságot érdemes figyelembe venni, hanem az összes körülményt.

    Érdekesség.
    Még mindig lehet olyan Mercédeszeket látni az utakon, aminek a tárcsafékébe egy mini dobféket építettek be.
    Mivel akkoriban a német közúti járművekről szóló törvények dobfékek feletek meg kéziféknek.

Új hozzászólás Aktív témák