Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz Reggie0 #14322 üzenetére

    Meglehet, de ugye a fostalicska Wolf King GT-ből kimaradt, így picit veszélyes.:D
    (De azért elfogadnám, szó se róla, max. nem használnám legerősebb módban.:DDD)

  • DigitXT

    félisten

    válasz phoenix1989 #14325 üzenetére

    rendes kapaszkodni kell
    Akkor neked valami tuning M4 Pro jutott. Vagy rosszul állsz rajta.:))
    Picit érdemes előre terhelni, ha gyorsulási rekordra hajtasz... Főleg, ha a
    roller elöl (is) hajt. Ha csak hátul, akkor mindegy. Csak kormánynak nem
    annyira nyerő, ha kapaszkodónak használod. Elvégre az inkább kormány.

    Óhatatlanul kapaszkodik bele az ember: erősebb vason pláne. De tényleg
    nem tudom, hogy mit szedett az a Kugoo, amikor a 2000W-os masina kb.
    4 másodperc alatt gyorsult 24-re, azt érezte nagyon soknak az M4-es tag.
    A 4000W masina meg értelemszerűen hamarabb, 2.3 s alatt megvolt vele,
    pedig ott a hátsó motor viszonylag lassan pörgött rá a témára. Ez ilyen.:D

    Sajnos Kugoo M4 Pro nincs a táblában, és lehet, hogy az is csak az első
    pár méteren lusta, aztán belehúz, de nem teszteltem hosszú távon...:R
    Egyszerűen az nem tetszett, hogy nyélgáz, és semmi reakció...:))

    Pár tizednél még nem gyanakodnék nagy akku hibára. Max. vmi balance.
    Majd helyreáll: akkor kezdenék aggódni, ha több, mint 1V-ot esik hirtelen.
    Az már inkább utal törött akkura (és olyankor a hatótávolság is bezuhan).

    BMS: battery management system. Az akku része, felügyelője és őre.:DDD
    Jó esetben nincs dolgod vele: ha bekapcsol rajta a védelem általában oka
    van, sokkal ritkább, amikor maga a BMS füstöl el, és onnantól nem véd...
    (Az viszont elő szokott fordulni, pl. G-Booster betegség, hogy közepesen
    töltött akkunál a 800W motorok akkora áramot rántanak indulásnál, hogy
    annyira alacsonyra esik a fesz, hogy a BMS letilt, így a roller kikapcsol...
    Tök kellemetlen, mivel amúgy még tudna gurulni jó pár km-t, csak kisebb
    gyorsulással: ha az ember készült, lekapcsolhatja az egyik motort előre.)

    Ui: a töltő nem kapcsol le, az ott fog állni adott feszültségen, aztán ha az
    áram már kellően kicsi, akkor zöldre vált és kész. (De a feszt tartja attól.)

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz phoenix1989 #14327 üzenetére

    Ha szétcsúszik a balance, akkor lehetnek ilyen tizedes történetek, de azért nem
    az a jellemző, hogy egy vadonat új roller az első töltése után már akkuhibás...:D
    Inkább hosszú távon degradálódik az akku, sokezer km-t ki kell(ene) bírnia.:R

    Mondom, ha eltörik az akku (S1 típushiba, az M4-nek más az akkuja, bár azt is
    szidják, mint a bokrot), akkor ez a feszesés töltés után sokkal nagyobb lenne...

  • DigitXT

    félisten

    válasz phoenix1989 #14334 üzenetére

    A kijelző bekapcsolása simán leránthat 1-1 tizedet, az így semmi:
    ne foglalkozz vele. 54.6 az elméleti max. Ha alá tölt az jó az akku
    élettartama szempontjából, és marginális kapacitás csökkenés...
    (Maga a gyújtáskapcsolós feszmérő is tévedhet valamennyit...:D)

    Szerk: 54.1 ugye 4.16V celláként, megintcsak nincs jelentősége...
    Nagyon messze van attól, hogy csak 80%-ra töltse: jó az 9x%-nak.

    Szerk: nekem pl. még 100%-nak jelzi most hasonló feszültségen...

    Bekapcsolom a kapcsolót, bekapcsolnak a vezérlők, a lámpa, stb.

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz phoenix1989 #14336 üzenetére

    Nekem a másik BMS 97%-nak írja. Az első akku meg nem méltóztatik
    kapcsolódni BT-on a kijelzőhöz, nem tudom a mi baja, biztos megijedt
    hogy lassan ki lehetne menni egy teszt körre. Sebességmérő nélkül is.

    Lehet, hogy pont az a baj, hogy megfogta a telefont, és nem ereszti.:DDD

    Szerk: és valóban. Várni kellett picit, aztán megvan a jel...:R Az
    mondjuk az én hülyeségem, hogy anno két számjegyű százalékos
    kijelzőt rajzoltam, ezért a 100% nekem itt 99.9% lett (jólvanazúgy).

    Ha belemegyek a részletes adatokba, természetesen ott a 100%...

    Az a mW-os kijelzés viszont szintén egy picit tévedés, de majd ha
    frissítem a firmware-t (:D) letakarítom vmi értelmesebb értékre...

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz phoenix1989 #14338 üzenetére

    Nem mondasz baromságot, mivel nem lineáris egy li-ion akku kisütései görbéje.

    Annyi, hogy inkább az elején szokott gyorsan esni, majd középen lassabban. És
    a végén hamar összeomlik a feszültség... továbbá ez erősen függ a mindenkori
    terheléstől. Pl. más ha csak lassan gurulsz síkon, és megint más az emelkedőn.
    (Továbbá megint más nyáron és télen. A nagy hideget kifejezetten nem szereti.)

    A legrosszabb, ha már lemerült akkuval kellene felfelé kaptatni az út végén.:R
    Az ugye nagy terhelés + eleve kevés már a fesz, s még be is szakad, rendesen...
    Ilyenkor a jobbik eset, ha a vezérlő visszavesz: alig gyorsulással, de felkúszik.:D
    Rosszabb eset, ha próbál erőlködni, nagyot esik a fesz, BMS tilt, roller kikapcsol.

    Mindkettőben volt részem. Annyi a tanulság, hogy nem kell kicentizni az akkut...
    Persze amikor nem tudod, hogy mennyir bír, egyszer muszáj lemeríteni...:))

    ez a rolleren van neked? ennyi adat?
    Igen. Nem fogom menet közben nézegetni, de majd elmentem egy SD kártyára,
    aztán utólag lehet elemezni, hogy hogyan "viselkedett" a vas. Mennyit eszik stb.
    (És ha esetleg leég a motor, tudjam mi volt sok...:DDD) Nem véletlen nem mentem
    vele idén, mert egy csomó ötletem volt, miket lehetne még monitorozni, s mind
    neki is estem, hajrá... Aztán jöttek a buktatók: rádiós probléma, BT probléma, ill.
    maga a kijelző meghajtása is erőforrásigényes, miközben reagálni kellene ugye
    a kerék forgására, de azonnal, hogy legyen pontos sebesség/távolság mérés.:K
    Szóval végül sokba került, csak részben van kész, és sokmindent "elengedtem":
    guruljon végre jeligére. Igazából nem is kell kijelző a teszthez, van rá a Dragy.;]
    De nagyon kíváncsi vagyok, hogy fog viselkedni, milyen lesz a teljesítménye, azt
    hogyan fogja bírni a két akku: meg lesz-e 50-60 km hatótávolság kényelmesen?
    8000W ide, vagy oda, nem fog annyit leadni folyamatosan: 46Ah meg bírja már.

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz Ayg0 #14429 üzenetére

    Fúrd le az egész fejet, kerék szétszed, a kiálló csavar fogóval kijön.:K
    Borzalmasan hitvány minőségű csavarokat használnak a kínaiak...:O

  • DigitXT

    félisten

    válasz Grafiqs #14480 üzenetére

    Annyit írjatok ezeket a kormány töréseket, hogy szabályosan féltem ma
    a nagy vason, hogy nekem mikor törik ketté? Kéne rá vmi olyan, mint pl.
    a Wolfnak van. Dupla teleszkópos, marha masszív. Kipróbáltam ma ezt
    a rettenetet.:D De azon kívül, hogy a gumi nagyon tapad, s tök csendes,
    nagy tűzijátékról nem tudok beszámolni... 1-2 km/h végsebesség ment
    a levesbe a kisebb kerék átmérő miatt. Miközben a gyorsulás nem nőtt,
    amit egyáltalán nem értek. Hiszen sokkal nagyobb az összteljesítmény.

    Mondjuk ha emelkedőn is simán megy a 40, arra azt mondom jól húz...
    Az akkuk meg ugye akkorák, hogy bőven kiszolgálják a vezérlőket.:R
    Hatótávolságot passzolom. Órát még nem csináltam meg viszont ugye
    az ismert útvonalon attól még lehet tudni, hogy mennyit mentem eddig:
    20-21% merülést mondanak a BMS-ek, 13.5 km-en, a végén a 1.5 km-es
    emelkedővel, ami anno rendesen terhelte az akkut. Hát még 3000W-nál.

    Szóval, ha és amennyiben 5x ennyit tud, akkor az 67.5 km. (Síkon több.)
    Persze, ezeknek a százalékoknak sose hittem. Majd ha Ah-t ír ki a BMS:
    már csak azért is, mert amíg picit pihent, visszament 88%-ra a nagyobb.

  • DigitXT

    félisten

    válasz Grafiqs #14496 üzenetére

    Nem a vezérlőktől féltem, hanem a gyökerektől.:DDD Mármint a bicikliúton a rossz
    minőségű szakaszon* azért rugózás ide, vagy oda, pneumatikus gumi ide, vagy
    oda, van egy mozgása a szerkezetnek, és az ember óhatatlanul is kapaszkodik
    a kormányba, akkor is, ha nem kéne. (Próbálom hagyni kimozogni, de érted.:D)

    Amúgy természetesen igen, kicsit lehet finomítani a hátsó motor hajtásán, mert
    most direkt a legdurvább gyorsulásra van rakva, amivel ha nem figyelsz, és pont
    úgy jön ki, meg tudja emelni az elejét. Emiatt is tud elforogni az első kerék picit.

    Bár messze nem olyan kezelhetetlen formában, mint a Wolf King GT tette anno,
    szóval ha úgy tetszik, ez az előnye is... Persze többet vártam, dehát ennyit tud!
    Azért sikerült jó 1 másodperccel jobb 0-40-et mérni jobban feltöltött akkukkal.:D
    Sajnos kitalálta, hogy volt 1% lejtő, ezért invalid. Szerintem meg mérési hiba.;]
    Lényeg, hogy nem megy szarul, viszont nehéz, de menet közben ebből semmit
    nem érezni. Csak emelgetni ne kelljen, meg feltolni vhova rásegítés nélkül.:R
    A másik lényeg, hogy viszonylag nehéz úgy "látványosan gyors" 0-40-et menni,
    ha a végsebessége 44-45, mert előtte már rendesen lecsökken a tolóerő.:))
    Cserébe gondoltam, hogy legalább a 0-32-n villant, de igazából az sem: 3.25.:B

    (A miheztartás végett a Wolfnak ez megvan 2.4 alatt: na AZ látványosan gyors!)
    Szerk: azért nem nagy durranás, mert gyengébb vezérlővel is ment 3.70 alatt.:D

    *: meglepő módon nem az egész szar. De ahol a gyökerek feltúrják, ott nagyon!
    Ellenberger: nap közben mentem egyet a Tierrel, hát az mennyire durván ütött...
    Tömör gumi és zéró felfüggesztés: kezed szétveri, vesekő sem marad, semmi...
    Az enyém legalább hátul jól rugózik. De az eleje csúnyát be tud koppanni sajna.

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz Somatom #14594 üzenetére

    Nekem a PMT-re azt írják, hogy max. 3 bar, 2.7-re fújtam, mivel ahogy
    melegszik, benéz 2.9-be így is, viszont azt mondta aki legutóbb ment
    egy kört, hogy szerinte ez így lapos, több kéne bele... felmentem 3-ra,
    de még nem próbáltam (nekem is volt egy kormány törés, csak kicsi).

  • DigitXT

    félisten

    válasz Reggie0 #14648 üzenetére

    Tök jó, csak minden évben belinkeli valaki, hogy huhú, elektromos roller 100 éve,
    pedig nem: az nem derült ki a hozzászólásodból, hogy "kár, hogy benzines volt".

    Szerk: én valami 43 kg-nak mértem a dögöt, de van benne ~46 Ah akku.:))
    Tekintve, hogy 40 km/h körül karistol 1000W körül, lehet vagy 80-100 km hatótáv.

    Más kérdés, hogy amikor az Arduino túlmelegedés miatt lefagy, s lehúzza a Hall
    szenzort testre, akkor ledadog a cucc (hiszen egyik Hall így kiesik a vezérlőnek).
    Szóval szép meg jó, hogy méter pontosan méri a megtett távot, csak így necces.
    Amúgy nem kellene kijelző a haladáshoz, az csak ilyen extra infókat nyújt, lol.:DDD

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz gergo5991 #14665 üzenetére

    Az a 0-50 km/h 1.5 mp alatt, az hogy? Ráadásul egy motorral?:))
    Komoly gép az biztos, komoly árral, de ilyen adatok honnan jönnek ki?

    Szerk: közben még linkeltél, majd megnézem. De szerintem a kolléga
    (érdeklődés szintjén) nem hinném, hogy többmilliós gépet keres.:R
    Ez mellesleg megmagyarázhatja, hogy miért nem látni élőben ezeket.

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz gergo5991 #14667 üzenetére

    Hát nem tudom, nekem kicsit meredeken hangzik.:D Ilyen Wolf King GT-t
    brutálisan lealázónak. Pedig az is 8kW. Nem lehetetlen, csak nekem fura.
    (Azt írják 55 kg, és csak egy motorja van, csoda ha nem főzi meg magát.)

    Szerk: belenéztem ebbe a videóba. Megyen. Egyúttal rögtön látszik, hogy
    a méretarány miatt sem feltétlen olyan elterjedtek, rohadt nagynak néz ki.

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz levant #14771 üzenetére

    Igen, az első esetben közel a kétszeresére nő a hatótávolság.
    48V-ra nem feltétlen lehet csak úgy cserélni. Ki kell bírnia azt
    a többlet feszültséget mind a vezérlőnek, mind a kijelzőnek...

    Ha ezek a feltételek adottak, akkor a cserével a végsebesség
    nő meg jelentősen, kivéve, ha szoftveresen korlátozott...:R
    A nagyobb tempó viszont csökkenti a hatótávolságot sajnos.

    Szerk: a motornak teljesen tökmindegy, áramtól melegszik.:K
    (Magyarán a 350W 36V mellett kb. 10A folyamatost elbír, így
    ha 48V akkut raksz alá, rá lehet fogni, hogy ~500W-os motor.
    Az zavar be a képbe, hogy a fázisáram lehet sokkal nagyobb,
    főleg, ha a vezérlő nem is méri, így azért egy 48V tuning picit
    jobban terheli a motort. Cserébe jobban gyorsul, és tovább...)

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz levant #14774 üzenetére

    Ha nem akarsz sebességet növelni, ne növeld a feszültséget.:))

    Annak, hogy mi fér be az eredeti akku helyére fizikai korlátai vannak,
    nevezetesen adott helyre hány darab cella fér. 30Ah is lehetne ugye,
    csak az már fizikailag annyival nagyobb, hogy kizárt, hogy elférjen...

    Ajánlás nincs, lehet venni a gyárinál nagyobb kapacitású cellákat, s
    ha koppra ki is volt töltve a hely, azzal növelni. A mostani akkud, kb.
    10s3p lehet 2600-as cellákból: 3500-as cellákból elfér 10.5Ah pont.

    Ennél nagyobb kapacitás (főleg duplázás!) szinte biztos, hogy csak
    külső akkuval érthető el. Külön táskába kell tenni. Nehezebb is lesz
    tőle a roller ill. ha magasra kerül, parkolás esetén borulékonyabb.:D

    Abból kellene kiindulni, hogy mekkora a fizikai hely a gyári akkunak.
    Szerk: első körben segítene, ha leírnád, milyen roller az alany...:R

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz levant #14776 üzenetére

    Amennyire a képekből (2nd gen) látom ez nagyon pálcika, azaz minimális
    hely van benne az akkunak, max. a kormányra fér el nagyobb: sajnos nem
    lehet úgy kétszeres, háromszoros kapacitást belerakni, ha nincs neki hely.

  • DigitXT

    félisten

    válasz phoenix1989 #14789 üzenetére

    Ha egy konkrét útvonal érdekel, tele van a Market GPS sebességmérő
    alkalmazással, amik gondolom mind tudnak útvonalat is rögzíteni...:K
    (Én az Android Speedometert használom régóta, talán már fent sincs,
    de a mai napig működik. Csak annyira pontos, mint a telefon GPS-e...)

  • DigitXT

    félisten

    válasz bajnokpityu #14796 üzenetére

    2 km-en 100 méter az átlag 5%. Teljesen átlagos emelkedő. A néha jobban,
    néha kevésbé egy kicsit bezavar, mert amikor mondjuk 10%-ra felkúszik, ott
    nagyon be fog lassulni a versenytechnika. Az előttem szólókkal ellentétben*
    nem mondom, hogy ehhez brutál nagy teljesítményre van szükség, tekintve,
    hogy a murvás úton az autók se valószínű, hogy 50-nel húznak el melletted,
    magyarán nem akkora érvágás, ha ~10 km/h-ra visszalassul a gyenge roller.

    Az inkább a kérdés mi az elvárás: mennyivel menjen ott felfelé?:D Az ehhez
    szükséges teljesítmény egy darabig egyenesen arányos a tempóval, amíg a
    légellenállás elhanyagolható. 20-25 km/h-nál már az is számít, 40-nél sokat,
    és oda fel is kell gyorsulni, és aztán kellhet neki 2200-2500W, folyamatosan.

    *: de nem az ellenkezés miatt, csak hogy árnyaljam kicsit a képet...:))

    Volt / van egy nekem standard hegymenet tesztem, ami csak 500 m, de kb.
    ilyen 5% emelkedő végig, viszont a dupla motoros roller csúcsteljesítménye
    nem mérvadó: viszonyításként írtam fel, mert csak a gyorsítás elején adja le.
    (Ahogy közelít a végsebesség, egyre korlátozottabb az áram a BEMF miatt.)

    Vegyük észre, hogy a fenti ábrákon a motorok ugyanazok, csak az akku, ill.
    a vezérlő(k) változnak közben... magyarán egy alap 350W motort rövid távon
    nagyon túl lehet hajtani, sokat kibír. (Akár ilyen 1500W-okat is le tud adni.:D
    Csak aztán elmelegszik, leég esetleg csak leolvad idővel. Kellemetlen... Ezt
    ugye az M365 tulajok tudnák elregélni. Amikor szoftverből felengedik 1000W
    körülre, és aztán azt vagy bírja hosszú távon, vagy nem: felhasználás függő.)

  • DigitXT

    félisten

    válasz bajnokpityu #14801 üzenetére

    Ha ilyen formában gondolkodsz, akkor az elterjedsége okán inkább valami M365
    variáns, azokhoz aztán minden kapható pl. tömör gumi is, ha sok lenne a defekt.

    Szerk: azt tudni kell, hogy egy hosszú emelkedő min. "duplán" terheli az akkut...
    Tehát az az akku, ami 15 km-re jó síkon, folyamatosan felfelé 7 km-en már halott.
    (Ehhez kell arányítani a 2 km igénybevételt. Nagyon kis akkus roller nem ajánlott:
    Xiaomi Pro2-ben van az egyik legnagyobb akku gyárilag a pálcika rollerek között.)

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz bkiky01 #14806 üzenetére

    Hogyne, hosszú távon eltörhet a váz. Attól még, hogy egy próbaúton
    nem fossa össze magát, nem biztos, hogy kísérteném a sorsot vele,
    hiszen a gyártó se hülye: ha garantáltan bírja a 120-140 kg terhelést,
    miért ne írná rá azt? Több eladása lenne... nem írja rá = nem ajánlott.

  • DigitXT

    félisten

    válasz creedszl #14848 üzenetére

    Egy átlagos pálcika roller egyáltalán nem nagyobb értékű, mint egy
    normálisabb kerékpár. Utóbbit, ha nem zárod le, bárki el tudja vinni.
    És ha olyan a környék, el is fogja (ha nem olyan, akkor se árt a zár).

    Egy rollert is ugyanígy el tudnak tolni, ha semmi védelem nincs: egy
    sodronyzár is jobb, mint a semmi, alkalmi tolvaj nem jár erővágóval.
    Ha komolyabbat akarsz, akkor U lakat. Ennél tovább nem mennék...

    Motoron szokás tárcsafék zárat használni, de rollernél nem nagyon
    lenne értelme, mivel nincs olyan önsúlya, ami pluszban megvédené.
    (Amúgy igaz a mondás, hogy amit nagyon el akarnak lopni, azt el is
    fogják, de tudni kell mit jelent. Tehát nem azok ellen védekezel, akik
    rendelésre megfújják a spéci drága rolleredet, és bedobják akár egy
    furgonba, és nesze neked riasztó, GPS követés, meg kiskutya füle...
    Hanem mondjuk azon viszonylag jól ismert csoport ellen, akik 5-10
    tökegyforma Xiaomi közül a tiédet fogják kölcsönvenni, "kipróbálni",
    mert azon nem volt semmi védelem, a többin meg legalább zár volt.
    Ha pedig bazidrága rollered van, válassz értékarányosan védelmet.)

  • DigitXT

    félisten

    válasz Vicoo #14921 üzenetére

    HA amiatt dob hibát, mert indulásnál túl nagy teljesítményt kérsz tőle,
    akkor egyrészt nem jó ötlet a hibakód elrejtésével "tünetileg kezelni" a
    problémát (szerintem!), másrészt igen, lomhább lesz, ha kisebb lesz a
    maximális teljesítmény (fázisáram korlátot szokta a Xiaomi nézni), de
    pont ez a célod, hiszen adott tuningot a jelen állapotában nem bírja.:N

    Ha minden marad ugyanúgy, nem hinném, hogy meggyógyul magától.
    Ja és max. sebességnél nagyon nem max. az áramfelvétel, főleg nem
    magas a fázisáram (nagyjából egyezik ilyenkor - de csak ilyenkor! - az
    akkuból kivett árammal), szóval ha az okoz gondot gyorsításnál jön ki.
    Amikor kicsi a sebesség és nagy gázt adsz, na akkor száll az égbe.:DD

  • DigitXT

    félisten

    válasz Vicoo #14924 üzenetére

    Xiaomikat nem hajtottam... de amikor 1500W-ot kértem a ~400W-os
    Kugoo vezérlőtől, az nem rinyált, leadta. Később égett le a retekbe.:D
    Az annyira primitív volt, hogy nem mérte a fázisáramot. Bár mindegy
    is, hiszen pont úgy lett tuningolva hardveresen, hogy az akku áramot
    se tudta már pontosan, cserébe füstölő kerékkel lehetett indulni vele.

    Én annyit tudnék javasolni, hogy a más által "tuti tuningnak" mondott
    vmit hanyagoljuk, ha problémákat okoz, főleg mert lehet, hogy zsoké
    alkatú pilóta alatt -20 fokban volt tuti tuning, és egy BMI-károsult (:D)
    ebben a rohadt melegben esetleg felsül vele... Megjegyzés: fizikailag
    sokkal, de sokkal (tényleg) nagyobb vezérlő 4-5x annyi MOSFET-tel...

    És még az is megfogja a fázisáramot 230A-nél, mert tuti ami fix.:R
    Miközben az akku áramkorlátja 80A. Ezt csak a miheztartás végett...
    (És mivel 48-72V között bármivel elketyeg, 4000-6000W között lesz.)

    Ui: ha gyári firmware hibákat dob, akkor lehet szimplán sz.r a vezérlő.

  • DigitXT

    félisten

    válasz Casseius #14926 üzenetére

    Nem Greentime, YKZ. Mindent kibír, de ekkora méretben ezt el is várom.
    A másik azt passzolom. Vmi 48V 600W mutatóujjas gázkarral. Azzal én
    soha nem mentem, az előző tulaj használta. De a miheztartás végett az
    is jóval nagyobb, mint a Kugoo vezérlő volt, ami ugye a legkisebb: 6 FET.
    És a Xiomi se nagyobb, szóval nem véletlen beszélnek a megerősítésről
    amennyiben vki komolyabb tuningra gyúr. De ezt nálam jobban tudod.:K

    A másik, amit most használok, nincs még ezen a képen. (Vmivel kisebb,
    de az a 80A, a régi csak 75A + nem programozható, hogy rohadjon meg.
    Bár első kerékre pont jó, hogy lomhán indul, nem kezdi el burnoutolni.:D
    Azért egy kicsit tud pattogni. De a PMT gumi nagyon jól megoldja.:R)

    Szóval a fast start, meg minden kutyafüle ellenére CSAK közel vannak a
    Wolf eredményei, s ahogy nő tempó úgy marad el.:D Picit nagyobb fesz
    ezen sokat segítene. Csakhogy én nem is akarok 60+ km/h-ra gyorsulni,
    szóval az sem baj, ha van egy ilyen hardveres korlát 45 km/h-nál. Ahogy
    FID fogalmazta a minap, nem épít halál-rollert. Ergo nem kell 80A@84V!
    (B-L-A-C-K fórumtárs tolt ilyen vezérlőket anno a Thunderbe 20s10p 40T
    akkuval, aztán PMT gumi ide vagy oda, nem lehetett kordában tartani* a
    csúcsban kevesebb, mint 14kW-ot sem. Azaz teljesen felesleges lenne.)

    *: tudom, valami rendes vezérlővel azért ki lehetne használni, de ezekkel
    sajnos ennyi. Nincsenek benne speciális megoldások kipörgés ellen stb.

    Ui: a képen látható óriási vezérlő amúgy jóval kisebb, belül, csak durva a
    hűtőborda rajta, gondolom inkább eBike-hoz tervezték csomagtartóra.:DDD

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz saril #14929 üzenetére

    Figyu, nem véletlen nem olvasom a baromságaidat. Egyedül azért reagálok most, mert konkrétan lehazugoztál. A következő ilyennél remélem kiraknak, gondolkodni!

    Két dolog... Egyrészt nem mindegy, hogy az okosok hülyéskednek, vagy a hülyék okoskodnak... Másrészt ha nem tudsz valamit értelmezni sem, nem biztos, hogy abban kell keresni a hibát, aki megfogalmazott egy adott állítást, ugyanis egy tök másik állítás alapján vitát kezdeményezni, ami ugye csak a te fejedben létezik ha hozzáköltöttél az eredetihez még ezt-azt se nem fair, se nem túl értelmes... Noch da zu lehazugozni az eredeti állítást tevőt, mert számodra hihetetlen, amit ír = LOL

    Nem állítottam, hogy mérési eredményem van arról a 230A fázisáramról, de attól még nem lesz hazugság, még csak nem is hihetetlen kategória (pláne nem nevetséges), csak értened kéne a BLDC motorok illetve vezérlők működését...:W A kimenő teljesítmény - a veszteségektől eltekintve - megegyezik* a bemenő teljesítménnyel, szóval ha az effektív (motor) feszültség kisebb, márpedig kis motorfordulatokon szükségszerűen kisebb, a fázisáram bizony többszöröse lesz olyankor az akku áramnak. Pont. Nyélgázon a nyomatékot pedig a fázisáram határozza meg, emellett természetesen a motor melegedését is, tehát nem véletlen van értelme korlátozni.:)) Ha valami nevetséges, az az okoskodásod úgy, hogy szemmel láthatólag fogalmad sincs a témáról, de bizonyítékokat követelsz, és amíg azt nem szállítom neked, addig a szemedben HAZUG vagyok...

    Nézzünk egy picit a tények mögé... Ez a vezérlő 75A akku áramnál szabályoz le. Ez tény. Mért adat. Következésképpen semmi hiheteten nincs benne, hogy 48V** névleges akku feszültségnél 3600W leadására képes... Anno mellette volt az első keréken egy gyári Kugoo vezérlő ~16A-nél szabályozott le, így a kettő együtt 91A. Mivel viszonylag szar volt az akkum, ezért ez a 91A áram nagy feszültségeséssel járt, tehát csúcsban jött ki nagyjából 4000W két vezérlőből. Ez is mért adat. Tény: viszonylag jó gyorsulást tudott, de az igazán durva rollereknek ez a bemelegítés.:)

    Természetesen vannak lakatfogós méréseim, de 100A fölött nem tud mérni a kicsi multiméterem, szóval arról nincsenek (nem beszélve arról, hogy menet közben ezt oda nem fogod, álló helyzetben meg kicsit necces ekkora terhelést rárakni, gumit, vagy féket lehet vele égetni, esetleg vezérlőt), bocs. Bár szerintem nem kell neked bizonyítanom, és kibírom a kalap emelésed nélkül. Újfent: ugyanis nem ez az első eset, amikor lehazugoztál, kezdesz fárasztani...:U (Igazából nem teljesen világos, hogy kinek gondolod magad ebben a topikban. De a tevékenységed inkább rombol, mint épít: ezen gondolkozz el, ha eddig nem sikerült. Nem kell válaszolni, tényleg.)

    ---

    Amúgy ha már akkukat gyártasz (?) feltételeztem volna, hogy tisztában vagy, hogy mitől működik a (pont)hegesztés... Igen, az átmeneti ellenállástól, ahol az a bazinagy áram (hiszen lényegében az az akku zárlati árama) az ellenálláson hőt gerjeszt, így olvad össze a fém... Namost ugyanez akkor is megtörténik, ha egy zárlatos alkatrészt kötsz rá az akkura, miközben ha fixen össze vannak kötve, és közben jön a zárlat, nem robban fel az egész, mivel a BMS nézi ezt, és jó esetben pár ezredmásodperc alatt lekapcsolja a MOSFET-eket, megvédve ezzel téged, az akkut, meg mindent. De ha széthúzod a cumót, egy idő után ez a védelem leold, az akku újra élesedik... Éééés ha ekkor dugod vissza rá a hibás alkatrészt (jellemzően egy dupla MOSFET-hibás vezérlőt), akkor jöhet az ív, és akkor szétolvadnak a dolgok még azelőtt, hogy a BMS leverte volna, mint vak a poharat a nagy áram miatt. Pl. eltűnik a csatlakozó tű (egy szép pukkanással) az XT60-ból akár, vagy éppen a motorkábel vége: ne kérdezd honnan tudom.:D Viszont ez már (nem szándékos) ívhegesztés: ha hegesztettél már így ("rendesen"), akkor teljesen jól mondod, hogy 60A*** is elég hozzá, viszont kell hogy ív alakuljon ki, majd azt fenn is kell tartani... Ha ez nem sikerül és letapad az elektróda, ott már nem lesz ívhegesztés belőle, viszont gyönyörűen fel tud izzani a kezedben a cucc, szerencsére picivel hosszabb idő alatt.:D Ha ilyenkor lerántod az elektróda fogót, akkor meg nem véletlen sercen, mert ott keletkezik egy ív - meg is ég a fogó kicsit... Ez van.:K) Ja és ha volt már a kezedben hibás ponthegesztő, láthattál már csodát, miszerint ott nagyon nem szerencsés az ívképződés, hiszen csak kicsit, kontrolláltan akarod megolvasztani a két fémet, és véletlenül sem kilyukasztani.:O

    *: picit kisebb ugye, azért melegszik a motor és a vezérlő, de ami biztos, hogy semmiképp nem nagyobb.:D Ha valaki véletlenül beszorozza az akku feszültségét a fázisárammal, és abból akar "motorteljesítményt" számolni, csúnyán benézte.;]

    **: ugyanez 72V-on ennek a másfélszerese lenne = 5400W. Hihetetlen volna?:R Nagyobb számok, mint az átlag pálcikarolleres láthat? Igen. Egy nagyságrenddel. És? Nem is úgy gyorsul az ilyen vas, és nem is annyi a végsebessége. Pl. amikor 5-10%-os emelkedőn megy 40 km/h-val felfelé, és eközben 2500W fölött jelentenek az akkuk, akkor szerintem az elég konkrét (mért) érték, és nem egy NAGY HAZUGSÁG.:DDD Nem igazán értem, hogy milyen érdekem fűződne ahhoz, hogy hazudjak a rollerekről, vezérlőkről, amikor engem mérnökileg érdekel a téma, ezért szimulátorokat se vagyok rest használni, aztán az ott megismert elméletet visszaellenőrizni. Mi ebben a baj? Ne aggódj, nem száguldozom napi szinten a vassal, most is darabokban van, mert újracsapágyazom, stb.:)) Arról is beszámoltam nem egyszer, ha túltoltam, és leégettem valamit, mert abból is tanultam, és más is tanulhat belőle: a tuningnak is vannak korlátai... De ha sosem léped túl, nem tudod, hogy hol volt! Más hibájából a legjobb tanulni: jóval olcsóbb...

    ***: 40A szerintem max. nagyon vékony elektródával, ill. vékony fémlemezekhez: komolyabb vasakat valószínűleg még nem tud összehegeszteni, arról meg ne is beszéljünk, hogy akku ponthegesztéshez mennyire kevés lenne ez az érték...:R

  • DigitXT

    félisten

    válasz Casseius #14932 üzenetére

    Az YKZ7280JA is egy ilyen "noném kínai", mégis pakolják bele tuningosok a nagy vasakba. Vannak konfigurálási lehetőségei. Bár tény, hogy nem egy VESC. Azzal meg az a baj, hogy alapból problémás neki a 48V akku: 50V felett szeret dögleni... Magyarán jönne az, amit te is írsz, hogy a 75V verzió kell, de az mocsok drága.:D

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz Vicoo #14935 üzenetére

    A tömör gumi lesz a probléma, elég szarul tud gurulni, mintha lapos
    gumival közlekednél: a hangja is arra hajaz, mert deformálódik.:R
    Van olyan tömör gumi, ami nem ilyen, de ez a lyukacsos szerkezet...
    (Nekem is többet fogyasztott anno, tehát kényelem vs. melegedés...
    A megoldás végül a légcellás "Raptor" gumi lett, kényelmes is volt, s
    jól is gurult. Viszont mert 200x60 alig fért be villába/reszelni kellett.)

  • DigitXT

    félisten

    válasz Vicoo #14952 üzenetére

    Utóbbi ugye BMS (kommunikációs) hiba, éppenséggel lehet szar a BMS is,
    és adott esetben jelenthet olyan extrém akku hőfokot tévesen, amitől ugye
    egyrészt hibakód generálódik, másrészt tilt a hajtás. Ha még garis, szerviz.

  • DigitXT

    félisten

    válasz Vicoo #14955 üzenetére

    Ha a BMS hőmérője rossz, akkor nem tudhatod, hogy melegszik-e.:R

  • DigitXT

    félisten

    válasz Vicoo #14966 üzenetére

    Szenzor csere után simán lehet, hogy jó is lesz... Amúgy jogos: az
    abnormal az jelenthet túl alacsony hőmérsékletet is (a hiba miatt).

    Nálam is egyik szenzor alámér, egy másik meg áll fix 24 fokon...:D
    Ha bárki nézné, valószínűleg letiltana, hogy ez most hogy...:))

  • DigitXT

    félisten

    válasz Thunderzolee #14985 üzenetére

    Mondjuk nekem nem teljesen világos, hogy akkor (a gyártó szerint) ez a 6 km/h
    akármeddig kitart-e, mert arról nem szólt a fáma, hogy milyen hosszú emelkedő.
    Márpedig ha a követelmény része, hogy 15 km/h lendülettel kell nekifutni, és így
    lassul vissza 6 km/h-ra, kérdés, hogy azt tényleg tudja-e tartani hosszú távon.:DDD

  • DigitXT

    félisten

    válasz akyyy #15022 üzenetére

    Ahogy megtaláltad: az akku javítható, de persze vehető bele nagyobb
    kapacitású is, jó pénzért, max. 10.5Ah, de ennyi. Ha amúgy "kinőtted"
    én tuti szabadulnék tőle, mielőtt utolér a másik típushiba, a villatörés.

    Szerk: 15K-ért szórtam ki az S1 akkukat, simán ki lehet fogni annyiért,
    de semmi garancia nincs rá, hogy pár hét/hó után eltörnek, vagy sem:
    azt lehet csak letesztelni, hogy eladáskor jók-e (mekkora a kapacitás).

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz akyyy #15028 üzenetére

    Azért, mert nem 10x3.4V az a 34V (ahogy normális esetben), hanem
    nagyjából 3.45x9+3V a törött cellacsoportnál, így az az egy túlmerült
    cella a roller elindulásakor egyedül kellene, hogy leadja a 11A-t. Nem
    tudja, leesik a feszültsége, a BMS meg megvédi a kigyulladástól (tilt).
    Amikor viszont megszűnik a terhelés, idővel visszakapcsol. Ugyanez
    megy töltésnél, csak visszafelé... az egyedül maradt cella arányaiban
    túláramot kap, a feszültsége gyorsabban megy fel, és itt (is) tűzijáték
    lenne a vége, ha a BMS nem kapcsolja le a töltést. Magyarán az ilyen
    törött akkut tovább használni nem csak kellemetlen (kisebb hatótáv),
    hanem veszélyes. Töltésnél konkrétan tűzveszélyes (elég ha beszarik
    a BMS, és nem kapcsolja le a töltést). Én biztosan NEM tenném.:R

    Szerk: ez a villatörés meg nem hangzik jól
    Tele van vele a Kugoo Klub Hungary csoport a FB-on: ezek ilyenek.:K
    Akinek eddig nem tört el persze "cáfol". (Szerintem meg szerencsés.)

    Szerk2: egyébként igen, az sem szerencsés, hogy amíg ment 10 km-t
    a ketyere, a törött cellacsoport 2-3x akkora áramot kellett leadjon, így
    valóban van kockázata a túlmelegedésnek, s amiatt a kigyulladásnak.
    (Mindezt úgy, hogy bár van hőmérő benne, nem a cellák között mér...)

    Szerk3: azért sem jó közlekedni vele (ha nem is azonnal gyullad ki:D),
    mert amikor véletlenszerűen kikapcsol, akkor nincs e-féked sem.:R
    Amúgy amiért még ment a kijelző az pont a BEMF. Ha rögtön fékezni
    kezdek, akkor az amiatt beütő feszültségtüske talán visszakapcsolta
    volna: később tapasztalatam ezt kifejezetten rossz akkuval (teszten).

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz Casseius #15060 üzenetére

    Nálam van kettő ilyen "kifolyt az olaj belőle" hibával.:DD Rettentő érdekes módon
    hibátlanok voltak több, mint 2000 km-en át, majd egy fékbetét csere után rögtön
    mindkettő összefosta "magát". Véletlen volna? Kötve hiszem: szerintem itt arról
    van szó, hogy mivel fél-hidraulikus, így nincs külön tágulási tartály a kormányon,
    viszont a kopó betéthez időközben néhanapján utánállított fékmunkahenger nem
    került vissza alaphelyzetbe, az új betét visszanyomta a dugattyúkat, és az lökte
    ki a tömítést...:K (Azért gondolom ezt, mert amúgy teljesen hibátlan volt minden
    tömítés, nem a dugattyúnál jött ki az olaj, máshol meg nem is igazán tudna.:F)

    Aztán cáfoljon meg valaki, ha rosszul gondolkodtam (nekem is ilyen fékem van,
    eddig nem okozott semmi problémát), de rettentő gyanús, hogy pont egyszerre
    döglik meg mindkét féknyereg egy "házi" beavatkozást követően. Neked pár hét
    alatt mi volt a tapasztalatod? Lehet, hogy nekem azért bírja eddig, mert alig kell
    használni? (Eddig a hátsó fék a gyári mechanikus volt, általában azzal lassítok,
    plusz persze motorfék, ami elég combos. Most rakok fel hátra is HB100-at...:DDD)

    Ui: azért van nálam, mert a betét még használható volt benne, és annyit megért.
    Amúgy meg kíváncsi voltam rá, hogy mi mehet szarrá benne (nem sok minden):
    írjátok, hogy komolyabb fékezés után esett szét. Kinyomta a tömítést akkor is?

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz Bazsi1987 #15085 üzenetére

    Segway garanciáztatáshoz nem tudod használni a Xiaomi kézi kompresszorát.:DDD

  • DigitXT

    félisten

    válasz Casseius #15144 üzenetére

    Tubeless esetén nincs kidörzsölődéses defekt, így ez ilyenkor nem feltétlen igaz.

  • DigitXT

    félisten

    válasz Casseius #15152 üzenetére

    A G30 gyárilag tubeless, szóval hiába nem PMT, attól nem fog kidörzsölődni, ha 2 baron is használják, mert nincs benne semmi (belső), amivel megtörténhetne.:) Amikor a Tuovt-t használtam belső nélkül, és lassú defektem volt vmi tüske miatt, az is elketyegett 1 baron is, pont azért jó a tubeless, mert durrdefekt nem igazán lesz vele... Szerk: nyilván 1 baron már szemre is lapos volt, pont azért szólt a mögöttem jövő bringás, de amúgy én nem igazán éreztem még, hogy stabilitást vesztettem volna (hátsó kerék, elsőn valószínűleg megérzem).:DDD Hosszú távon persze rendellenes kopás, és egyéb következmények várhatók akkor, ha nincs megfelelő (!) guminyomás, de azért a 2 bar szerintem még nem ördögtől való.:R

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz Somatom #15161 üzenetére

    Még csak az sem baj, hogy ajánlja. Hadd tegye. A baj az, hogy számonkéri, hogy
    mások miért nem tesznek ugyanígy a topikban?! (Miközben nincs más, akinek az
    adott típussal tapasztalata lenne. De ez persze az elnyomó xiaomi-lobbi miatt van.
    Én csak azt nem értem, hogy ha egy egész "közösséggel" van problémája, minek
    jár még mindig ide a követelt, de sajna egyelőre meg nem kapott, megerősítésért?
    Az ember tapasztalata változó. Az első törésig a váz gyengesége nem tűnik fel.:N
    Viszont egy komolyabb baleset után bekövetkezhet a teljes pálfordulás! Miszerint:
    az adott típust bottal se piszkáljuk inkább. Vagy maximum gyerekjátéknak jó...:D)

    Ray: igen, amikor a sokszázezres vas törik össze, akkor az ember elgondolkodik,
    hogy mégis mennyit kellett volna (még) rálocsolni? Más kérdés, hogy ezek eléggé
    más igénybevételnek is vannak kitéve: az átlag, munkába járós, 25 km/h fölé sose
    nem merészkedős rollerhasználónak igenis fáj, hogy a tök olcsó, kicsi, és könnyű
    vasának mondjuk az első villája egyszer elköszön egy kis úthibán, lassú tempónál.
    (Ugyanez 70-80-nál kátyút fogó, majd szanaszét törő nagy vassal másképp élhető
    meg. Bár a következményei az utóbbinak valószínűleg még súlyosabbak lesznek.)

    Tamás9x: szerintem attól nem romlik a fórum szintje, hogy különböző vélemények
    megjelennek. Sőt, színessé teszi. Elfér... Csak helyén kell kezelni mindent. És ha
    valaki úgy gondolja, hogy neki is megfelel, megveszi. Ha neki is beválik, majd lesz
    több tapasztalat. Egyszerűen arról van szó, hogy azért a nagy többség nem olyan
    mélyen van belebuzulva a rollertémába, hogy érdemben tudjon állást foglalni. Jóval
    kényelmesebb ajánlani egy bevált típust, mert azzal nagyon nem lehet mellélőni...
    (Nyilván benne van egy torzító hatás is, hogy akinek egyetlen rollere volt, és bevált
    neki az adott időpillanatig, bátran ajánlja másnak, hiszen ez az ő tapasztalata..:D)

    A fórum a véleménycsere helye. Teljesen nyugodtan lehetne itt beszélgetni. Csak
    a beszélgetéshez két, vagy több normális emberre van szükség. Aki folyton ilyen
    agresszív, személyeskedő stílusban tolja, azt előbb utóbb ki kellene penderíteni...

  • DigitXT

    félisten

    válasz R a y #15206 üzenetére

    Egyébként a töltés egyáltalán nem konstans 60W-on megy. Az max. a névleges
    teljesítménye a töltőnek... Az elején, amikor a CC szakasz van, akkor még kicsi
    a teljesítmény (áramkorlát van, a feszültség meg alacsony), és folyamatosan nő,
    majd amikor a CV szakaszba ér, a max. teljesítménytől folyamatosan csökken...

    Pont az szokta a töltés végét jelenteni (zöld LED tipikusan), amikor az akku által
    felvett áram bizonyos szint alá csökkent. Ami egy viszonylag kicsi, de nem nulla
    érték, mivel a Li-Ion nem szereti a csepptöltést... Ha a BMS és a töltő nincsenek
    összehangolva (vagy baja van az akkunak), simán lehet, hogy a BMS lekapcsolja
    a töltést, s a töltő zöldre vált, hiszen nem folyik áram egyáltalán. Normál esetben
    viszont nincs szükség a BMS beavatkozására, hiszen a töltő is úgy van beállítva*,
    hogy adott áramerősség alatt szépen befejezi a CV szakaszt, ezzel a töltés kész.

    *: ez gyári töltőknél nem gond, akkor probléma, ha valami saját gyorstöltőt akarsz
    használni, az meg ugye nem tudja, hogy mekkora akkut tölt: van, hogy beállítható
    emiatt a lekapcsolási áramerősség. Mondjuk 100 mA, és kész.:D Az egy 36V-os
    akkunál (végfeszültség 42V) kevesebb, mint 5W, de nem nulla.:N Ha meg sokkal
    nagyobb ez az érték, akkor egy kis pakkot nem fog teljesen feltölteni. Igaz, hogy
    amúgy sem ajánlott egy túl nagy áramú töltővel egy kis pakkot hergelni.:))

    Megjegyzem, a 42V 1.7A csúcsteljesítmény (leadott!) 71.4W-ot jelent, viszont az
    elején a töltésnek ilyen 30V körül indul a történet, ami még "csak" 50W körül van.
    És erre jön rá a töltő hatásfoka, meg úgy általában a töltés hatásfoka. De persze
    plusz mínusz 5 Ft-okon nem fogunk összeveszni. Elhanyagolható egy ilyen kicsi
    akku otthoni töltése, akár naponta kétszer is... Senki nem fog belerokkanni.:R
    (Amikor mondjuk a plug-in hibrid cégautó otthoni töltésére kötelez a cég, az picit
    már necces kezd lenni, mivel az sok kW-os történet: havi szinten "észrevehető".)

  • DigitXT

    félisten

    válasz R a y #15218 üzenetére

    Szerintem arról lehet szó, hogy a névleges akkufesz. 36V, a töltő meg 1.7A-es,
    tehát a 61.2W egy teljesen egzakt átlag.:D A csúcsteljesítmény viszont 71.4W.
    P = U * I még mindig, azaz 42V * 1.7A = 71.4 W, illetve 36V * 1.7A = 61.2 W...

    nem hiszem hogyha 10%ról indul a töltés akkor egyből 120wattal töltene
    Persze hogy nem: nem is tud annyit soha, ha ugye 1.7A az áramkorlátja.:R
    Amúgy azt a 71W-ot se biztos, hogy eléri, mert amennyire emlékszem írtátok,
    hogy nem is tölt 42V-ig (kíméli az akkut). De papíron az a maximuma. Ennyi...

    Szerintem ilyen mélységben csak akkor érdemes vele foglalkozni, ha érdekel a
    dolog fizikája. Attól még egy szoftver írhat ki hülyeséget. (Nekem is hiába tudta
    az adott szoftver az aktuális áramot és feszültséget, ahelyett, hogy beszorozta
    volna őket, elfogadta az "üres" adatot a BMS-től... Emiatt van az adott videón a
    megtévesztő 9999W folyamatosan kiírva, valójában csúcsban volt kb. 4000W...)

    Ugyanez töltésre: méri az áramot, méri a feszt, ebből számolja a teljesítményt,
    szóval elvileg csak annyira pontos, mint amennyire az áramot, ill. feszt jól méri.
    Egyik sem triviális feladvány olcsóbb cuccokkal: nálam is kalibrálható a BMS...
    Ennek ellenére tud baromságot számolni... Nagy kedvenc, amikor a pakk teljes
    feszültséget csonkolja 1 tizedesig, így mondjuk 54.44 helyett 54.4-et ad vissza,
    ami persze nem baj, de az, hogy utána EZT elosztva 13-mal számol átlag cella
    feszültséget, az már gond... amikor kihozza, hogy az átlagos(!) cellafeszültség
    alacsonyabb, mint az amúgy 3 tizedesig szintén általa mért minimum, vicces...
    (Nincs neki jelentősége, csak egy picit értelemzavaró... Ha az ember nézegeti.)

  • DigitXT

    félisten

    válasz janes1976 #15227 üzenetére

    Tömör gumi, nulla felfüggesztés: egy élmény lehet gurulni vele.:))
    Arról nem beszélve, hogy a képek nem fotók, ki tudja mit küldenének...

  • DigitXT

    félisten

    válasz AliasB #15289 üzenetére

    Ameddig a roller motorokra névleges teljesítmény van írva, addig az ég világon
    semmi értelme ezzel kapcsolatban kritériumokat megfogalmazni törvényben.:N
    Mégpedig azért nem, mert egy átlag pálcika roller "350W" motorja éppen azért
    kapta ezt a címkét, mert 36V akkuval 10A akkuáram (alatt) tud végsebességet.
    És ez a végsebesség jellemzően 30 km/h alatt van: eközben nem melegszik túl,
    ettől "350W-os". Ám azt az összes Xiaomi felhasználó tudja, hogy gyorsításnál,
    vagy hegymenetben kétszer-háromszor ennyit is be tud rántani, illetve firmware
    módosítással szabadulnak a szoftveres 25 km/h korláttól/mennek ~30 km/h-val.

    Ezután viszont hiába játszanak a szoftverrel, nem lesz nagyobb a végsebesség,
    de ez nem a motor hibája, és nem is a motor limitje. Az adott konfiguráció ilyen.

    Erre mondja Casseiuss, hogy ha rárak* 60V akkut, már lehet is vele száguldani,
    pedig a motor ugyanaz... ez így van, csak azt nem számolta ki hozzá, hogy egy
    ilyen módosítás mennyire tartós? A másik, hogy hótziher, hogy nem lesz legális:
    turbót sem heftelhetsz az autódba brahiból.:D Versenypályára oké, de közútra?
    Engedélyeztetni kell, különben nista műszaki/forgalmi/rendszám... (Márpedig az
    "akkucsere" adott esetben megfeleltethető a benzinmotor "megfújásának".:R)

    Mi a baj az ilyen tuninggal? Az, hogy a papíron 350W motor ekkor 60V-os akku
    mellett ugyanúgy jól tudná érezni magát 10A-rel - ám ekkor kb. 2x teljesítményt
    ad le, s "mellesleg" durván ki lett tolva a maximális fordulatszáma. Szerencsére
    azért fizikai akadálya is van annak, hogy "büntetlenül" lehessen így száguldozni,
    nevezetesen a légellenállás nagyobb tempónál nagyon büntet... Egyre nagyobb
    teljesítmény kell, hogy legyőzzük, pl. ami 32 km/h-nál kényelmes, 500W, ahhoz
    42 km/h-nál már közel a duplája kell, mondjuk egy 900W. Innen belátható, hogy
    a motor ekkor kb. 15A-t fog kapni folyamatosan, ami miatt túlmelegszik.:))

    Viszont ha nem megy folyamatosan végsebességen, akkor elég élhető lehet...
    Sokkal jobban gyorsul minden tartományban. Miközben a címkéje (!) 350W.:K
    Esetleg a szimpla motoros rollerből dupla motoros lett időközben, és akkor ez
    a teljesítmény a két motor által jön össze? Tehát simán rendben lesz a hűtése.

    De mondok fordított példát: egy ismert (akár mért!) csúcsteljesítmény adatból
    önmagában nem lehet megmondani, hogy adott roller milyen végsebességre(!)
    képes. Egyszerűen nincs ilyen összefüggés: a Wolf King GT 8400W csúcsban
    és megy 100 km/h-t végre... Én is építettem egy hasonló (csúcs)teljesítményű
    vasat éééés... Ugyanúgy 45 km/h a végsebesség, mert csak 48V rendszer, és
    kisebb motorok. (Kisebb méretű kerék, vékonyabb vezetékek, meg minden.:D)

    Szóval teljesítmény alapon mondanál AKÁRMIT erről a két rollerről, és semmit
    se tudnál eltalálni, ha nem ismered a konkrét konfigurációt. A Wolf hegynek fel
    még 75 km/h-nál is húz, mint a disznó. Az enyém csak tartja a 40 km/h-t, mivel
    már nem tud nagyobb áramot felvenni, mert olyanok a motorok + akku. Ez egy
    rendszer, így nincs értelme komponensenként szabályozgatni...
    Sebességlimit?
    Oké, az kell, de értelmetlennek tartom azért kitiltani a kerékpárútról az "500W"
    címkéjű motoros valamit, mert a jogalkotó szerint akkor az már száguldani fog:
    egyáltalán nem biztos! Lehet benne olyan korlát, amitől nem TUD száguldani, s
    ez lehet akár hardveres is (amivel nagyon "mókolnia" kellene a "tunernek"), így
    békésen közlekedhetne a kerékpárúton, de nem: szívjon majd az emelkedőn...

    Mert ugyebár belátható az is, hogy emelkedőn haladni, akár csak a legális(nak
    tervezett!) 25 km/h sebességgel, sokkal nagyobb teljesítmény igényű történet,
    mint síkon tenni ugyanezt. Tehát HA teljesítményt korlátozol, azzal egyszerűen
    az emelkedőn való használhatóságot, ill. a gyorsulást korlátozod. (Közvetetten
    persze végsebességet is, mert a légellenállás lesz, amivel egyensúlyba kerül.)

    De kérdem én, ha "csak" teljesítményt növelt a "tuner", akár firmware hackkel,
    az hogyan fog kiderülni? Nem száguldozik, de emelkedőn is tud menni 25-öt...
    A névleges teljesítmény ettől nem változott, azt ugye a gyártó adta meg, véste
    a motorra, a konkrét csúcsteljesítményt meg nem mérik: vagy mérjék ezentúl?
    Akkor az összes vas megy a levesbe, mert mind többet ad le csúcsban...:R

    *: azért általában a vezérlő is adott feszültséghez van tervezve, nem lehet csak
    úgy rárakni nagyobb feszültségű akkut. Általában vezérlő csere is jár hozzá.:D
    S mivel az adott vezérlő kommunikál a kijelzővel is, akkor már kijelző csere stb.
    Szóval egy komolyabb tuning igen költséges, hiszen lényegében teljes átépítés,
    amikor csak a váz marad, meg az eredeti a motor(ok). De ha kimaxolod, akkor
    motor is szétégethető seperc alatt. Ha meg azt is megoldod a váz is széttörhet.

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz kovyhun #15310 üzenetére

    Esetleg jobb a motor hatásfoka adott (lassú) utazó sebességen.:))
    Ezeket a gyári hatótávolság értékeket érdemes fenntartásokkal kezelni.

  • DigitXT

    félisten

    válasz Casseius #15331 üzenetére

    Nem azt írta, hogy a két motort egyszerre használná... Csak cserélné a
    gyárit a 2nd genre, mert az (ki tudja miért) jobb. Egy dual átalakításhoz
    kellenek azok, amiket írsz, egy motorcseréhez nem kell semmi.:))

  • DigitXT

    félisten

    válasz gyuri6 #15337 üzenetére

    Szerintem simán kézipoggyász kategória, nem lépi túl, nem kell rá fizetni.:R

  • DigitXT

    félisten

    Épülget ez + az, csak lassan...:))

    Ez még nagyon work-in-progress:

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák