-
Fototrend
Manual, analóg, filmes, MF objektívek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Coporno
aktív tag
válasz
Mega Bass #12492 üzenetére
Manuális obizni, hobbira/videóra tökéletes az A7II, de igazából még az A7 is, én a hibái/hiányosságai ellenére is mindig eljátszom a visszaváltás gondolatával, valahányszor felkerül egy az apróra. Komolyabb igénybevételnél pedig a feladattól/pénztárca vastagságától függ, hogy mi a jobb döntés, a Canon mindenesetre az ilyen esetek többségében sajnos még mindig egyszerűbb, olcsóbb választás. (Bár igazából ez is csak attól függ, ki mit vállal be, A7-tel, manuális obival is esküvőfotóznak, szóval semmi nem lehetetlen.)
(#12494) 80hun: A számok nem hazudnak, de a Canon valahogy szofisztikáltabban oldotta meg, emlékszem, A7-en már egy rövidebb sorozat után is csak a kártyára írást mutatta jó darabig Sandisk Extreme Próval, a 6D legalább egy kisebb felbontású előnézetet igyekszik megmutatni a fotókból, így kevésbé idegeli az embert.
(#12496) MrChris: Ahhoz az obiparkhoz nem is gondolkodnék máson!
-
Coporno
aktív tag
válasz
MrChris #12479 üzenetére
Az a fajta manuálfókuszos-lelassulós fotózás, amire az A7 kiválóan alkalmas volt, alapvetően közelebb áll hozzám, de egyre gyakrabban adódtak olyan helyzetek, amikor hasznos lett volna az autófókusz, illetve körülöttem szinte mindenki kenonozott, tudtam rá kölcsönkérni stabis 70-200/2.8-at, TTL-es vakut. Elég alaposan körbejártam a témát, de végül elbukott az A (fényveszteség, kisebb fókuszlefedettség), E (kevés obi, az is többnyire magas áron) és EF (nem elég kiforrott, néha bizonytalan még A7II-n is) bajonett A7-en és A7II-n is, úgyhogy fájó szívvel, de váltottam. A Sonyban számomra volt valami plusz, a 6D-re inkább csak eszközként tudok tekinteni, amiben a legtöbb jó dolog vagy kívülről jött (MagicLantern, DSLR Controller stb.), vagy az évtizedekre visszatekintő múltnak tudható be (leginkább a használtpiac mérete), így a váltástól azért nem lettem egy csapásra hithű canonos, sőt. Viszont így visszanézve már A7-re sem váltanék vissza a gyenge ergonómia, kattogós, kicsi gombok, hangos zár, részben műanyag bajonett és rövid üzemidő miatt. Az A7II több ponton fejlődött, plusz jött a szenzorstabi, bár a tetűlassú kártyára írás már-már önmagában is elég taszító, ennek ellenére majdnem tettem vele egy próbát, de arra jutottam, hogy nagyjából ugyanannyi kompromisszumot kéne kötnöm vele, mint a 6D-vel, csak más téren, így felesleges ugrálni.
Úgyhogy jelenleg ez van, lődözök a haddével, és türelemmel várom, hogy jöjjön egy olyan, még elérhető árú alternatíva, amire tényleg szinte kompromisszumok nélkül válthatok. -
Coporno
aktív tag
válasz
Zozzant #12477 üzenetére
Báhh, bocsánat!
Teljesen jogos, rémlett, hogy valaki javasolta, de hirtelen nem találtam, így másik hozzászólásra reagáltam. (Meglepően pörög a topik, én az A7 eladása óta nem nagyon jártam erre, és azt hittem, hogy ahogy Sonyra is szivárognak az obik, és a használt piac is lassan, de bővül, itt majd hullaszag terjeng mindenfelé, de nem, és nagyon jól van ez így.) Természetesen mindenkinek ezer köszönet a tippekért.
-
Coporno
aktív tag
válasz
MrChris #12437 üzenetére
No, ránéztem az 50/1.2-es SMC Pentaxra, nem kellett még az öt csavart sem kitekerni, hanem a bajonett oldalán fogta 3 icipici csavar, ezek kitekerése után szépen kijött a tarajos rész, ami kb. a bajonettel egy magasságú, nem nyúlik mélyebbre. Nem tudom, mennyi árnyékoló szerepe volt, mindenesetre ennek eltávolítása után a blendeállító pöcök már nem zavarja a tükröt.
Amíg nem jön meg eBayről a vakupapucsba való gömbfej és a rácsavarható telefontartó, gányoltam magamnak egy régi vaku, egy leselejtezett telefontok és DSLR Controller felhasználásával "forgatható kijelzőt", a hétvégén lődöztem is vele, kis méretben, erősen megbabrálva itt találtok párat. Szerencsére a felhős időben nem jött elő a 6D 1/4000-es leggyorsabb záridejének hátránya, így végig tudtam az 1.2-t használni, ahol kicsit lágy az obi képe, de utómunkával javítható, cserébe viszont tényleg úgy mos, mint a nagyok, csak itt nem kell annyira messze menni a témától (ami egy látógatókkal zsúfolt találkozón nagy ajándék). -
Coporno
aktív tag
válasz
MrChris #12437 üzenetére
Ebben teljesen igazad van. Viszont ami nekem útban van, az a hátsó lencsetag körül lévő fekete gyűrűből áll ki, tehát külön kivenni biztosan nem tudom.
Mondjuk 1.2-es obival valószínűleg nem fogok keresőből lődözni, úgyhogy lehet, hogy maradok a tükörfelcsapás-obi felrakás-élőképes fotózgatás-obi levétel-tükör visszacsapás rituálénál, és akkor nem bántottunk senkit.
Tényleg, Canonon valaki próbált már törőékes mattüveget? Van értelme, vagy úgyis olcsók már az A7-ek, ne járjon az agyam hülyeségeken? -
Coporno
aktív tag
Sziasztok! Pentax 50/1.2-t szeretnék Canon 6D-vel házasítani. Az első fotó ellövésekor felemeli a tükröt a gép, visszafele is elindul, de egy ponton megakad, és csak az objektív levételekor, kb. 2-3 mm-nyi elfordítás után csapódik le teljesen. Itt látszik, hogy a kiálló kis pöcökről van szó (nem a blendemozgató külső, hanem a fix belső), aminek felcsavarást követően az emelkedő oldala néz felfelé. Ennek a felső része kb. a 6D tükrének bal alsó sarkához esik (illetve inkább a műanyaghoz, a tükörbe nem ér bele). Mivel az obi nem az a tipikus filléres darab, így nem szeretnék nekiállni reszelgetni, elsőre arra gondoltam, hogy nagyon óvatosan, alápárnázott fogóval kihajlítanám a lemezt épp addig, hogy a külső blendemozgató pöcköt még ne zavarja (bár 6D-n nincs jelentősége), de ha van jobb tippetek, vagy létezik rá bevált megoldás, előtte azért azt is örömmel fogadnám.
-
Coporno
aktív tag
válasz
masterful87 #9506 üzenetére
Én is beszállok a játékba.
Pana G6, Canon 100D, Pana GH4, Oly E-M1, aztán valami négyharmados tükrös Oly, Nikon D3x00 vagy D5x00 és valamelyik háromszámjegyű Canon.
-
Coporno
aktív tag
Megint én...
Nagylátónak szoktátok ajánlani a Yashica 28/2.8-at, a 24/2.8 hol helyezkedik el hozzá képest? Illetve hasonló paraméterekkel mit érdemes még, ha nem őt?
-
Coporno
aktív tag
(#9227) MrChris, (#9228) 80hun, (#9229) p_adam: Köszi mindenkinek a portréobi tippeket, átrágom magam ezeken az opciókon is!
Első körben egyébként a Nikon 85/2 és a Canon FD 85/1.8 jött szóba, illetve drágábban a Tokina 90/2.5 Macro, amit nagyon dicsérnek, és a makró képességekért cserébe elnézném azt a minimális fényerő-hátrányt. A Nikon 105/1.8 piszkálja még a fantáziám, az se filléres darab, de alapból is tisztességgel mos, és a nagyobb gyútáv miatt egy kis brenizerezés is jobban beleférhetne, ha még nagyobb mosodára vágynék... Ezekkel mennyivel járnék jobban/rosszabbul, mint amiket fentebb említettetek (Canon EF 85/1.8, Oly OM 100/2.8, Minolta MD 85/2, Pancolar 80/1.8)? -
Coporno
aktív tag
85-105 mm között van valami tuti tipp fullframe-re mondjuk 60-80 ezerig bezárólag (esetleg nagyon indokolt esetben kicsivel drágábban)? Természetesen minden kell, minél erősebb háttérmosás, szép bokeh és nyitva is minél élesebb, hibáktól mentes kép. Gyakran fotózom autókat, a szembefény és a krómok csillanása sok obin ki szokott fogni, nyilván ezt jó lenne elkerülni.
-
Coporno
aktív tag
válasz
Victoryus94 #8932 üzenetére
Épp tegnap bohóckodtam egy analóg FM2-vel, de a Zeiss Sonyra menne, túl lesz élve.
Köszi a segítséget, ha minden oké vele, elhozom az obit.
-
Coporno
aktív tag
Annyit dicsértétek a 135/3.5-ös Zeisst, hogy én is rákaptam, pedig nem akartam 2.8-nál sötétebb obit.
De ha beválik és nem kell vadul rekeszelni, akkor a 90 centis közelpontja valószínűleg kárpótol.
Van neki egy electric verziója, ami elvileg egy késői változat, a korábbiakhoz képest még egy picit jobb képminőséggel. Ti tudtok erről valamit? Van bármilyen negatívuma ennek a verziónak? Illetve ha szép állapotban van, mi lehet a korrekt ár érte? -
Coporno
aktív tag
válasz
Balinov #8732 üzenetére
Én se sokat láttam még a témában, ezért próbálom kisilabizálni, melyik rendszerrel számolhatok.
(#8733) 80hun: Köszi! Nekem ez az FD-féle megoldás szimpatikus, nyitott rekesszel pontosan élesre állítom, aztán csak pöcc, ugrik, ahova kell. Azt nem tudom, mennyivel könnyebb/nehezebb ugyanezt egy gombot nyomva eljátszani... Az Oly végül is alapból zárt blendére áll, és a gombot megnyomva nyit? Van, ahol ez fordítva működik?
Azt tudom (azt hiszem), hogy Minoltán és C/Y-n se az obin, se az adapteren nincs ilyen pöcök...
Ja, és igen, az az E12 ütött, bár folyamatosan volt hová kapkodnia az embernek a fejét. -
-
Coporno
aktív tag
válasz
Balinov #8727 üzenetére
Az a Nikon adapter piszok jónak tűnik, az FD-n mindig keresni kell a blendeugrasztó gyűrűt, ezen tuti nem téveszteném el.
Mekkora úton mozog a gyűrű?
A régi Nikon obik általánosan magasabb árát egyébként az adja, hogy mind a mai napig átalakító nélkül használhatók bármilyen Nikon vázon, vagy képminőségben is tudnak valami pluszt mutatni? -
Coporno
aktív tag
Jó szokásához híven a Kultmobil szombaton ismét összetrombitált nekünk egy Autók és Kávét a Kincsem Parkba, én pedig szintén jó szokásomhoz híven kimentem lődözni A7-estül, Canon FD 135/2.5-östül. Ezek kerekedtek belőle. Na jó, a cipős-mercis fotó Yashica ML 50/1.7-tel készült, amit most már biztos, hogy rosszul raktak össze, enyhén decenteresnek tűnik a csóri.
Közben egy nagylátós-szembefényes összehasonlítást is összedobtam az azóta jórészt elfogyott obijaimmal. És én hülye nem a Sonyt tartottam meg.
-
Coporno
aktív tag
(#8649) p_adam: Köszi, de alapból F1.8-as kisteléket kerestem, a makró képességekért egy fényértéket még csak-csak beáldoznék, még egyet már nehezebben, mivel abszolút univerzális obinak kéne lennie.
(#8658) faki_: Ahogy néztem, a 90/2.5-ösök a Tokina tesói, csak más a bevonat, meg talán egy-két apróságban különböznek. Itt mondjuk ódákat zengenek a Tokináról, egy a bibi, hogy fémen csillanó fényekre erősen hajlamos CA-zni, ami nem jó, mert portrék mellett tárgyfotó és szabadtéri autófotó is bőven készülne vele.
Esetleg egy Canon nFD 85/1.8, 100/2 vagy SMC Takumar 85/1.8 plusz makró közgyűrűkkel jobban járhatnék? És ha igen, akkor a három közül melyik negyediket ajánlanátok?
FD 85/1.8-cal ilyet találtam, itt se szép a CA; ez mind ilyen, fogadjam el, vagy van más opció is? -
Coporno
aktív tag
Minden világos, köszi a linket!
85-105 mm körüli obit kerestem, az Oly 90 F2 Macróra és a Canon FD 85/1.2 L-re való nyálcsorgatáson már túl vagyok, de jól jönne az a makró, eddig a Tokina 90/2.5 szimpatikus, esetleg a Nikon 105/2.8. Itt böngészgettem, van még innen ajánlható cucc, esetleg más tipp, 100-110 ezerig bezárólag, fullframe-es Sony A7-re?
A vámtól ezeknél mennyire kell tartani? -
-
Coporno
aktív tag
Régi makró obiknál teljesen általános az, hogy a legnagyobb nagyításukat csak rekeszelve érik el? Ennek pontosan mi az oka? Technikai akadálya van, a képminőségre lenne hatással, vagy egyszerűen csak nem lehetne rendesen befogni egy kisebb akármit megfelelő mélységélességgel, teljesen nyitott rekesz mellett?
Végül is egy 90/2.8-as makró 2.8-on hogyan viselkedik egy hasonló gyútávú, szintén 2.8-as nem-makró obival szemben? Itt is közelebbre tud élességet állítani, vagy ez a képessége csak rekeszelve jelentkezik? -
Coporno
aktív tag
válasz
MrChris #8531 üzenetére
Köszi. Tehát folyamatosan ott van a rekesz, ahova ténylegesen állítottad? Az obin lévő beugrasztónak így nincs is szerepe?
Az FD-t nekem is szoknom kellett, de már egész gyorsan megy a dolog, nyitott rekesszel élesre állítok, lezárom oda, ahol használni akarom, ha kell, még kicsit igazítok a kompozíción, és hadd szóljon. Yashicán ugyanez úgy néz ki, hogy 1.7-en élesre állítom, aztán számolom a kattanásokat, ami szintén szokható, de hozzá kell tenni, hogy elképesztő finomsággal jár, és feles osztások sincsenek a rekeszgyűrűn, úgyhogy nem akkora nyűg a dolog.Hirtelen csak nagyapám öreg Sentrájának a váltójához tudom hasonlítani, és láss csodát, ez az obi is az öregtől van.
-
Coporno
aktív tag
Sony A7-en melyik régi rendszerrel lehet a blende beugrasztást fixálni? Canon FD-vel megy, az adapteren ott a Lock/Open. M42-n ugyanez sokszor az obin váltható és rögzíthető, Yashicán, Minoltán nincs se az adapteren, se az obin, Olympuson OM-en ahogy láttam, adapteren nincs, obin van, de csak addig marad úgy, amíg nyomom.
Olynál az obin lévő gomb alapesetben nyitott rekeszt zár, vagy fordítva?
Nekem azt hiszem, az FD-s megoldás lenne a legjobb, timelapse-hez vagy önkioldós szituációkban legalábbis mindenképp, így elsősorban az érdekelne, hogy melyik rendszerekből választhatok objektívet, ha ezt a módszert szeretném használni. -
Coporno
aktív tag
Köszi mindenkinek a tippeket! Pár napja Allphotolensesen, eBayen és hasonlókon élek, mostantól a fentiek fényében keresek tovább.
-
Coporno
aktív tag
Sziasztok! A7-re szeretnék venni egy manuális sort, egyelőre 24/2-2.8-as, 50/1.4-1.8-as és 135/2.5-2.8-as obikkal (vagy ezekhez nagyon közel állókkal). Később valószínűleg jönne melléjük egy 35-ös, 85-ös és 200-as fix is, de leggyakrabban az 50-135 közötti tartományt használnám, így ezek minősége a fontosabb. A részben műanyag bajonett kímélése és a maximális helytakarékosság érdekében ugyanazzal a csatlakozással szeretném összeválogatni őket, természetesen fontos a már nyitva is vállalható, kellemesen éles, kontrasztos kép, illetve lehetőleg az objektívek kis mérete és súlya és az érzésre is minőségi felépítés (utóbbi miatt ódzkodom a Canon FD üvegektől, mert bár kézenfekvőek lennének, de az eddig látott Yashicák, Olympusok rekesz- és fókuszgyűrűi sokkal finomabban jártak). Az első három obira együtt legfeljebb 120 (nagyon max. 150) ezret szánnék (remélve, hogy egyszer majd A7II-n virítanak, AF-es adapterrel
). Ezek alapján melyik rendszerben, melyik obikban lenne érdemes gondolkodnom? Előre is köszi a tippeket.
-
Coporno
aktív tag
Láthatod, sajnos A7II kell alá; sima A7-tel nem megy, mert fázis alapú fókuszrendszert használ.
Mellesleg Techart hiányában is összeszedtem ma magam és a nálam lévő manuálokat, és összehasonlító célzattal végigkattintgattam pár képet különböző rekeszértékeken, közel azonos képkivágással. A Minolta MD 50/1.7 meglepett, tényleg kiváló ár-érték arányú obi, a többiek itt végignyálazhatók, az objektívek neveit és az aktuális rekeszértékeket a fájlnevek tartalmazzák.
-
Coporno
aktív tag
Ha viszont onnan nézed, hogy mennyi egy nagylátó-alap-tele kombó FE-re, és mennyibe kerül ugyanez adapterrel karöltve, jobb minőségű manuálokból összeválogatva, akkor megint csak öröm-bódottá. Na meg elvileg tovább adapterezhető a cucc, és szerencsére a Leica bázistávja kb. mindennél kisebb, amit rá akarhat rakni az ember. Most kell még betárazni, mert gondolom, ezzel még jobban felverik a manuálok árait, elvégre innentől kezdve megszűnnek manuálnak lenni.
-
Coporno
aktív tag
válasz
ccs2929 #8155 üzenetére
Köszi, akkor nem erőltetem.
Más: próbálok rájönni a Nikon adapterek közti különbségekre, de tuti, ami tuti... Van ilyen, amin ha jól sejtem, a kis pöcök ugrasztja a blendét, és van ilyen, OFF-ON állással, ez meg az újabb obikkal is tud blendét ugrasztani, de ugyanúgy működik a régiekkel is. Jó úton járok? A pöcköt mindkét esetben befelé kell nyomni, vagy a laposat a váz felé kell húzni?
-
Coporno
aktív tag
Sziasztok! Sony A7-re csavarnék Yashica ML 50/1.7-et, viszont eBayen még a drágábbak közt sem találok olyan adaptert, ami a lerekeszelt obi blendéjét ki tudná nyitni. Erre az FX-2-es Yashicán a bajonett alján egy gomb szolgált, és most fura, hogy egyik adapternél sem gondoltak rá, stúdióban pedig baromi jól jönne. Adjam fel és számolgassam inkább a rekeszgyűrű kattanásait?
Nagyon szemezek egyébként mostanában a híres Super Takumar 50/1.4-ekkel; adna egy ilyen obi annyi pluszt a Yashicával szemben, hogy érdemes legyen beruházni rá?
-
Coporno
aktív tag
Sziasztok! Sony E bajonettes vázra szeretnék Nikon obit csavarni, a többi adapternél nem volt gond, de itt kicsit összekavarodtam, mert alapvetően háromfélét látok. Az egyiken csavar van, a másikon pöcök, a harmadikon pedig a pöcök mellett egy on/off kapcsoló (nem sikerült túl szakszerűre a magyarázat, de azt hiszem, a képeken látszik a lényeg). Ennek a rekesz állításában vagy az objektív rögzítésében van szerepe, és végül is melyik megoldással járok a legjobban? Előre is köszi.
-
Coporno
aktív tag
Sziasztok! Régi manuális obit hol érdemes javíttatni? Csurgó Istvánról és Domonkosról hallottam, de valaki említette a Vörösmarty utcát, ott viszont találtam egy Megapixet és egy Sárközi Jánost is. Utóbbi kettővel van valakinek tapasztalata?
-
Coporno
aktív tag
válasz
MrChris #7365 üzenetére
Vájá, vájá!
Ez még a régi, 60 ezer körül mozgó, és 24 megapixeles fullframe szenzort kéne kirajzolnia, 4/3-os obik erre nem tudom, mennyire alkalmasak.
Azóta a Nikont elvetettem, akkor inkább Samyang 85/1.4, leginkább újonnan, mert használtan nem tűnik túl gyakori darabnak.
A többieknek is köszi a tippeket, így elsőre a Canon 85/1.8 tűnik még jó alternatívának, annak úgyis szemeztem az 50/1.4-es tesójával is; körülnézek, hogy miből mit találok. -
Coporno
aktív tag
Sziasztok! Sony A7-re szeretnék a 28/2 mellé beújítani egy manuális obit, leginkább portréra, lehetőleg minél jobb háttérmosással. Hirtelen felindulásból végigpörgettem egy-két adok-veszek oldalt, és első körben a Nikon 85/1.8-on akadt meg a szemem. Ez a gyújtótávolság jó is lenne, még épp tudnám másra is használni, így a kérdésem, hogy van-e olcsóbban ajánlott, jó minőségű objektív hasonló paraméterekkel. Előre is köszi a tippeket.
-
Coporno
aktív tag
Sziasztok! Pár napja lázasan keresgélek manuális obit az A7-re, itt is visszaolvastam pár száz hozzászólást, valaki a Yashica 50/1.7 ML-t a Zeiss 50/1.7-tel emlegette egy lapon, ránéztem hát nagyapám régi FX-2-esére, és láss csodát, ott volt ő! A következő lépés tehát egy Yashica > NEX adapter beszerzése lenne, mivel egyelőre nincs másik obim, ezért lehetőleg minél hamarabb. EBayen ők ígérnek viszonylag gyors szállítást:
goldcityuk (Németországból, egy hét alatt, de úgy a legdrágább, hogy közben az adapter is ismeretlen, és az eladó is viszonylag új)
eshop4may (from Italy... brrr)
rainbowimaging
foliefrog-au
Ráadásul egyik sem Fotga, amivel úgy láttam, el-el kell játszani, de végül mindenkinek működött a dolog. Bevállaljam vajon a fentiek közül valamelyiket vagy lőjek egy Fotgát és várjak türelmesen?
Direkt Fotgára keresve viszonylag keveset dob az eBay, de fotókon rengeteg olyan adapteren is ott virít a Fotga felirat, amit amúgy teljesen noname-ként hirdetnek; ilyenkor a fotónak vagy a hirdetésnek higgyek? Vagy van esetleg kipróbált, ajánlott eladó?Más: az objektív eleje a szűrőmenetnél egy helyen erősen meg lett nyomva valamikor, illetve a fókuszgyűrű a végpontoknál felkeményedik. Szét lehet ezeket szedni úgy házilag, hogy használhatóra össze is tudjam rakni, vagy ha nagyon zavarnak, vigyem inkább szakemberhez?
Előre is köszi.
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Fájdalmasan gyenge kijelzőt válaszott a Switch 2-höz a Nintendo
- PlayStation 5
- A sógorokhoz érkezik a kompakt Vivo X200 FE
- Kuponkunyeráló
- Autós topik
- Milyen videókártyát?
- Milyen monitort vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- Kingmax 1x2GB DDR2 800 RAM eladó
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M4 MAX 36GB RAM 1TB SSD garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone 14 Pro 128GB, Kártyafüggetlen,
- Új! HP 230 Vezetéknélküli USB-s Billentyűzet
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest