Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
-
titán
te szereted a melegfelvonulasokat? Ezt nem tudom, hol olvastad.
Én magam egyáltalán nem biciklizek, nem megyek CM-re, hanem a mindennapokban autósként vigyázok rájuk, és örülök, hogy nem autóval jöttek, mert akkor annyival nagyobb lenne a dugó. Nem dühöngök, mikor a kerékpáros átmegy a piroson, amikor semmi veszély nincs, esetleg van egy-két gyalogos, hiszen a kerékpár agilisabb közlekedési eszköz a többinél. Sőt, a cégnél mindent kerékpáros futárszolgálattal szállíttatok, mert gyorsak és megbízhatók.
Persze pár éve sokat kerékpároztam, Székesfehérváron, fel a Vértesbe, tök egyedül, járatlan utakon. De mivel Pesten nincs más, aki kényszerűségből ott kerékpározik, azt ott illeti meg a figyelem.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Mr.Csizmás #11497 üzenetére
Nem. Ha van rajta kapcsoló, akkor megy oly vázon is. Tuti.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Az állandó LiveView miatt a MILCek először zárják a redőnyt, és csak ezután indítják az expozíciót. Ez az első zárás egy lökéshullámot indít, ami végigfut a vázon és az objektíven, és mikor odaér a hullám a stabilizáló lencsetaghoz, akkor az beráz. Ha a pont akkor ér oda, amikor az expozíció tart, akkor bemozdul a kép. Ezért csak egy bizonyos záridőnél tapasztalható a probléma. De nem csak ezt az objektívet érinti, a Oly E-P1 is produkálta ugyanezt a kitobival az első időkben, de aztán egy fw frissítés időben áthangolta a redőnyzárást úgy, hogy legyen ideje végigfutni a hullámnak, mielőtt megkezdődik az expozíció. Valószínűleg a Pana is megoldja a problémát, már ha a fw frissítések meg nem oldották azóta. Ha jól tudom, itt még senki nem tapasztalta, szóval valószínű, hogy a probléma már rég a múlté.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Mr.Csizmás #11511 üzenetére
Nem, f*ngom sincs ki (ez lehet az én alulműveltségem).
Csak annyit akartam mondani, ha neki jobb az X Pro 1, mint az M9, akkor minek bolondítja saját magát minden hülyeséggel.
Aztán Parci hozzászólásából az derül ki, hogy emberünk inkább hülyéskedik, mintsem bármi komolyat ír, szóval így nagyjából helyére kerül minden
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz schawo #11517 üzenetére
Ez vagy nem Panasonic szenzor, vagy a Pana elfelejtett bekötni egy zsinórt a szenzorba, vagy a Techradar mérése kalap sz@rt se ér.
Hogy lehet 13+ EV dinamika? 14bites RAWba dolgozik?
(#11518 ) nord_ Az RAW konverzió volt? Vagy ooc jpeg? Mert a teszt alapján a jpeg minőség egyáltalán nem fergeteges, egész pontosan a lehetőségekhez és a többi géphez képest elég gyér.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz FEDman #11527 üzenetére
Az új Lightroomnak jobb a dinamikakompresszora, mint a réginek. Tehát jobban konvertálja a 12-14 bitet 8 bitre. De ettől még nem lesz nagyobb az eredeti dinamika, és nem lesz jobb vele a kompresszió nélküli konverzió (RAW->TIFF).
Továbbá a dinamikatartomány nem növelhető. Sosem jöhet ki 13+EV egy 12 bites RAWból.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Gondwana #11540 üzenetére
Itt is ezt a problémakört tárgyalják éppen pont az OM-D-vel kapcsolatban, hiszen 12bit, definíció szerint, csak 12EV dinamikatartományt tárolhat. Még nem olvastam el a hozzászólásokat, de mindjárt átrágom magam rajta. Én inkább audió világot és az ottani adatrögzítési technikákat ismerem, de az sehogy sem fordulhat elő, hogy 16 biten több mint 96dB információt tároljunk. 6dB pedig 1EV-nek felel meg.
(a + 6dB) / a = 2
éppúgy mint
(a + 1 EV) / a = 2És egyébként pont ebből következik az, hogy minden bit egy EV-t tud tárolni. De mindjárt elolvasom, mert kíváncsi vagyok, hogy oldják fel az anomáliát.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz schawo #11547 üzenetére
Jó, ennyi elég volt, nem olvasom tovább. Ennyi baromságot egy helyen összehordva ritkán látni. Amikor egy csomó műszaki analfabéta próbál megfejteni egy a fizika (és matematika) korlátai közé szorított rejtélyt az vicces eredményeket szül. A pár hasznos hozzászólás alapján valószínűleg a DxO EV fogalma matematikailag nem korrekt semmilyen fényképezőgépnél, de az adatok egymással összevehetők. Az OM-D korrekt valós dinamikatartománya 11,9, viszont az összes gépnél DxO által mutatott értékből egyszerűen le kell vonni kb másfelet. Tehát egy PL1 valós dinamikatartománya kb 9, egy GH2-é 9,5.
(#11548 ) ROBOTER
Ez megfejtésnek akár jó is lehetne, ha az Oly RAW nem lineáris kvantálást használna. Ellenpélda a NEX, mert ott tényleg nem lineáris a kvantálás.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
titán
válasz Mr.Csizmás #11739 üzenetére
Még kártyás áron sem venném azt a p2-t a kitobi miatt. Akkor inkább pl2, amihez jobb kitobi van ugyanannyiért.
joco73 ( #11738 ) A pl1 kis kitobija nem nagy eresztés, a 14-150 nem csak átfogásban jobb. Mivel a PL1 kit ára nagyon felment a hozzáférhetőség csökkenése miatt, és így a PL2 kit már csak 20 pénzzel drágább, így sokkal inkább azt vinném.
Persze, ha valahonnan sikerülne szerezni E-PL1+14-150-t olcsón (amire sajnos szinte semmi esély), akkor nem lehet kétséges a választás. Az obi szólóban többe kerül, mint az egész gép.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
válasz Mr.Csizmás #12063 üzenetére
Én összesen egyetlen obival ellennék, amit viszont mindkét listáról hiányoltam: 25/1.4
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Nagyon jó volt ez a bemutató nap. Az ezüst-fekete volt a kedvencem képről is, de élőben még sokkal szebb. A mai "minden gép fekete" korban pont, hogy az ezüst/fekete kombó a kevésbé zavaró.
Fogásra nekem nagyon jó volt, a markolat pont akkora, amekkora legalább kell, de még nem ormótlan. A képminőségét, meg egyéb tulajdonságait nem teszteltem, arról bőven elég infó van már így is.
A 12-50 viszont nekem sehogy sem jött be. A motoros zoom módban, hát, motoros, a kézi mód meg kellemetlen, darabos érzetet nyújt. A 12/2 viszont zseniális. Minden rendes méretű fixet ilyen manuálisra megoldásúra kellene csinálni. Nagyon jó volt használni.
Olympusnak köszönjük a bemutatót, a pogit, cukrot, meg az ajándékokat. A csereobis OM-1 kulcstartó haláli.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
titán
Akkor mi a különbség a most is létező RAW és a megálmodott 12/16 bites jpeg között? Egyik sem használható átalakítás nélkül. A jpeg only feature-ök pont a 8 bites dinamikakompresszióval vannak összefüggésben, vagy a 8 bitből adódó kisebb fájlmérettel jöhettek létre.
De egyébként most is létezik ilyen, csak tiff-nek hívják. Tud 16-bitet, többféle veszteséges, és veszteségmentes tömörítést, stb.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest