Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
válasz jjeahh #36663 üzenetére
"a g3 pl dxo szerint annyira nem bírja a magas iso-t"
Pont hogy majdnem mindegy neki, hogy ISO 200, vagy 1000, a sötétekben van zaja, de szerintem nem vészes... szerinted meglenne nekem még a G3 (illetve szereztem volna egy másodikat anno), ha gázos cucc volna? Csak a rawokat írja lassan kártyára, amúgy szerintem elsőrangú váz (kicsi, mégis benne van egy csomó jóság, a képminősége meg baba)
-
hegyimorc
senior tag
válasz jjeahh #36669 üzenetére
" talán megbocsájtanám neki a kisebb evf-et meg a peaking hiányát"
A peaking minden belenagyítós kereső + fényerős obi párosnál a CA. Ennél jobbat még nem láttam és nem is kell. (Ne fossa már össze a képet mindenféle színezéssel egy gép, mikor a CA pontosan mutatja, hogy elé vagy mögé fókuszálok )
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
Mercutio_
félisten
válasz jjeahh #36663 üzenetére
Szerintem ez inkább fotózási stílus és téma kérdése.
Ha egy kocsmázás alatt lősz emberenként 1-2 képet, amikor épp minden klappol, akkor jó lesz a sikerült képek aránya, de ilyenkor inkább fotózol, mint kocsmázol, mert amikor nincs előtted a gép akkor is - ha más nem tudat alatt - azt nézed mikor van "helyzet". Ha viszont nem a fotózás miatt vagy a kocsmában, akkor nem ezzel töltöd az időt, hanem lősz amikor és ahogy sikerül, aztán majd utólag válogatsz.A spontán street képeket már nem is említem, ott aztán max szerencsével lehet élesre expózni vagy rekeszelsz ezerrel
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
FEDman
addikt
válasz jjeahh #36687 üzenetére
Az X-E1-nél is azt tapasztaltam, hogy az EVF-ben kicsit pontosabb és a focus peaking. Kicsit pontosabb és pont emiatt kicsit kevésbé látható is.
Meg arra azért felhívnám a figyelmed, hogy csak erre azért ne építkezz, mert könnyen érhet csalódás. Sokan írták már, hogy a focus peaking nem csodaszer és most hogy nekem is van, már látom is, hogy miért mondják.
A legnagyobb probléma vele, hogy nagyobb tartományban jelez vissza, mint a valós élességi tartomány. Ennek megfelelően simán lehet vele olyan képeket gyártani, hogy a keresőben gyönyörűen bejelez, aztán visszanézed a képet és kiderül, hogy mellé ment..
Szóval jó móka, videózásnál biztos hasznos is, de fotónál eddig nekem csak arra volt jó hogy jól félrevezessen. -
gorgo
őstag
válasz jjeahh #36687 üzenetére
nincs itt semmi bizonytalankodásnak helye. A G3 nem rossz gép, és tényleg jó a magas iso teljesítménye, ami miatt én em5-öt vettem az az, hogy viszont az alacsony isos teljesítménye lehetne jobb. A nex-et nem ismerem, egyszer volt a kezemben kapásból meg is győzött. Biztos istenkirály, csak nem az volt az érzésem, hogy fényképező van a kezemben.
Mivel most manuál obiteszteléssel szarakodom a napokban, abszolút így van, lila/zöld CA-t simán lehet élességállításra használni. Nálad még az a hátrány sincs, hogy Panáról váltasz, azaz neked az AF előrelépés lesz, nem pedig visszalépés.[ Szerkesztve ]
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
need
addikt
válasz jjeahh #36710 üzenetére
lehet hogy én rosszul látom a dolgot..
de a második képnél szétmossak ha nem a hirdetésen tull még van élet.. hisz ez egy utca..
hát buksi f1,4...? szerintem az se gyerebe lett volna..[ Szerkesztve ]
D750+Tami 24-70..Nikon 70-200 f/2.8 vrII....Diablo3 Battletag: norennord#2734 Division 2 noren73
-
b.vr
őstag
válasz jjeahh #36811 üzenetére
Azt írta az állvány fix helyen van, így a perspektíva ugyanaz lesz.
Természetesen lehetséges a két képet teljesen azonosra vágni (az apsc-n lesz szélesebb a látószög, abból kell kivágni), és (most idealizálva a szenzorok közötti felbontásbeli, gyártástechnológiai, stb) különbségeket, az azonos objketívvel készült két kép azonos lesz (azaz mindegy hogy a szenzorok fizikailag vannak kroppolva, vagy photoshopban az elkészült kép)Jó dolog a karácsony, az összes "örökzöld" téma terítékre kerülhet
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
Mercutio_
félisten
válasz jjeahh #36827 üzenetére
Navazz, egy 20-ast még táskában kallódós melóbajárós váznak is megérne talán
Az mondjuk vicces, hogy a barna GF3 váznál egy GF5 kép szerepel
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
xedos
addikt
válasz jjeahh #36891 üzenetére
Ő…
Előtte lévő gépem egy Canon Sx230HS volt, amit azért adtam el, mert ennyit tudott…
A korábbi Canon S3 IS agyonveri mindkettőt…
A saját vakuját használom, 2m-re csak elég????
Vaku nélküli ISO 1600-al ki vagyok békülve, de ISO 200-on vakuval egy ilyen zajkavalkád 14mm-en???
Alapra van állítva minden, P módba készítem a képek többségét…
A fehéregyensúly vagy automata vagy vaku módban van.
Holnap feltolok valahova képeket.Lassú Víz - igen, ezt várom!
[ Szerkesztve ]
-
-
FEDman
addikt
válasz jjeahh #36975 üzenetére
A legnagyobb baj jelenleg szerintem is a fejekben van. A közvetlen környezetemben is nap mint nap tapasztalom, hogy az emberek fejében a minőség = DSLR még mindig az egyetlen lehetséges egyenlet.
Legutóbbi tapasztalat, hogy fotós iskolában a Pana G3 + 20/1,7-est még a Canon 1100D tulajok is magasról lenézték. Az elején.. Aztán az első gyakorlati feladat után meg vakargatták a fejüket, hogy hogy a fenébe lehet, hogy a kis Pana jobb képeket csinál, mint ők a tükrös csodájukkal.
Szóval míg a mirrorless gépek roham tempóban fejlődnek, addig az évtizedek alatt az emberekbe beégett tévképzetek lerombolása egy sokkal hosszabb folyamat lesz.
[ Szerkesztve ]
-
-
FEDman
addikt
válasz jjeahh #37010 üzenetére
A Sony nem kicsit pofátlan módon meg is teszi ezt. A Sony A3000 nem csak úgy néz ki és olyan vastag is, mint egy DSLR, de még a típus elnevezése alapján is tükrös Sonynak kellene lennie, pedig nem.
Ezzel szerintem a 2013-as év átverése díjat simán meg is kaphatná a Sony.[ Szerkesztve ]
-
b.vr
őstag
válasz jjeahh #37010 üzenetére
nem az itt szerintem a lényeg hogy dslr-e vagy sem (ez a userek nagy részét nem érdekli, akit mégis azoknak meg könnyen meg lehet(ne) mutatni az előnyöket/hátrányokat), hanem hogy ki gyártja és milyen rendszerbe érkezik. A hatalmas meglévő "installed base"nek (nem csak a fényképezőknél, mindenhol) szintén hatalmas gravitációs hatása is van, mind a meglévő, mind az új vásárlók felé. Majd ha a a canon/nikon komolyan odaáll apsc vonalon, hibrid af-fel, visszamenőleges objektív-kompatibilitással, (meg persze plusz natív üvegek) a MILC mellé (és gyártási/gazdasági okokból fokozatosan úgyis oda fog), akkor ezt fogják tenni a vásárlók is.
Az egy másik kérdés hogy ez a folyamat jó lesz-e a mostani milc-gyártóknak vagy sem...Amúgy hogy OPiiPO linkje szerint a canon eos m ilyen jól szerepelt a japán eladásokban, hát azon meglepődtem, mert arról kb. egy jó szót nem lehet olvasni (na jó, legfeljebb hogy videoban nem rossz) Persze mivel egyetlen típus, így a típus szerinti csoportosítás neki kedvez, úgy más lett volna ha összeadták volna az összes sonyt, összes olyt, összes panát, stb.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
Mercutio_
félisten
válasz jjeahh #37132 üzenetére
Ja, csak share-elni nem
Tin_Shield: gorgo jóideje használ együtt E-M5-öt és G3-at, és bizony az utóbbi AF-jére kevesebbet panaszkodik.
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
HÁZIGAZDA
válasz jjeahh #37162 üzenetére
a fehér égbolt zavaró, de a bebukott árnyékos részek közel sem. persze, aki egy sötét utcát fényképez és még a felhőket is látni akarja, az szív, de az ritkán indokolt képileg (néha igen). és ezzel együtt elég szűk dinamikában a régi 12 mp-es mft lapka, ez tény.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Lassú Víz
őstag
válasz jjeahh #37175 üzenetére
Ízlések és fotonok. Most nézem a sorozatot és nagyon bejön. Sok elméletileg tudott dolog világosodik meg tőle.
Van 7 része a II. évadnak is, de nem találtam a neten. Nem tud róla valaki valamit?A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
b.vr
őstag
válasz jjeahh #37269 üzenetére
"mostanában kezdett telelenni a hócipőm raw feldolgozással"
Mivel ez rendszeresen előkerül, most már nem állom meg rákérdezni: pontosan mi a fárasztó magában a raw-feldolgozásban?
Nálam leválogatás - ACR - photoshop a workflow - na ebből pont az ACR (maga "a raw feldolgozás" rész a legkevésbé energiaigényes.
(egy-egy napból (nyilván attól is függően mennyit fotóztam) 5-10-20 képet tartok meg.A kiválogatott képeknél _kicsit_ igazítani (forgatni, dönteni, vágni) úgyis mindig kell (ha épületet fotózok, akkor perspektíva-korrekció), kisebb képhibák is mindig vannak amiket clone-ecsettel el kell távolítani (vagy akár nagyobbak - pl. egy csordulásig megtömött kuka a főbejárat előtt... ) , levels-curves -höz is mindig hozzányúlok (lehet ha baromi jó lenne a gépből kieső jpeg, akkor nem kellene _annyira_ - de ha már úgyis hozzá kel nyúlni, egyébként tökmindegy) , végül átméretezés és megint eltalálni a pontos élesítést, sok esetben szelektíve különböző mértékben.
Végül esetleg valami szolid effekt.Na ezen kábé semmi érzékelhetőt nem gyorsít egy jpeg, bármilyen jó is (viszont utána végig dolgozhatsz csatornánként 8 bittel, nem pedig 16-tal (ami persze felfelé interpolált a 12/14 bites raw-ból, de ez most mindegy, a különbség nagy)
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz jjeahh #37274 üzenetére
"a sz*r notim teljesítménye "
Ez mondjuk valós problémaforrás...
"a kis olympus-om amúgy baromi jó jpeg-eket köpköd, ha nem égne ki 100 portrémon 98 arc, hétköznapi, emlékképekre sosem használnék raw-ot..."
jaja, erre is akartam írni a múltkor, hogy ott azért valami nem oké... Nekem volt GF3, abban nem ugyanez a 12 mpixeles szenzor van? Mindenesetre a 45/1.8cal semmi ilyesmi problémám nem volt.
(a jpg-re is értve, (szinte) mindig raw+jpg-re állítom, hogy amiket aztán nem dolgozok fel, ott már csak a jpg-t tartom meg, ráfuttatva egy leméretezést hd-re)Szerintem tölts fel valahová raw és jpg párokat. _Ha_ az expozició amúgy jó, akkor lehet hogy a gépi jpg konverter van elállítva. (de gondolom az expozíció jó, hiszen ott a histogram, live view, meg a visszanézés)
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz jjeahh #37280 üzenetére
ha a raw is "kiég", akkor ott valami az expozícióval nem oké. Ha magától föléállít, akkor korrekciózni kell (ha a live view valamiért nem ad jó visszajelzést, a live histogram igen. Azért egy portrénál az arc dominálja a képet, ha az kiég, akkor ennek a problémának a histogramon is meg kell mutatkoznia.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
HÁZIGAZDA
válasz jjeahh #37286 üzenetére
egy biztos: te is beleestél abba a hibába, hogy azonnal a szenzorban keresed a hibát... a d70 óta a nem-kompakt szenzorok közül az összes jó. jók és még jobbak. szóval nincs ilyen, hogy mindig kiég az arc, vagy mindig bebukik az égbolt, oda kell fényt mérni, ami fontos
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
titán
válasz jjeahh #37280 üzenetére
raw-ok is ugyanúgy kiégnek, csak azokot sokkal könnyebb visszahúzni
Ha a RAW-ot sikerült visszahúzni, akkor az nem égett ki.Biztos, hogy jól van beállítva a jpeged? Van egy beállítási lehetőség, ami vela jpeg konverziósgörbéjét lehet meghatározni. Nem emlékszem már, hogy melyik almenü alatt.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Studi
addikt
válasz jjeahh #37286 üzenetére
még egy dolog: az Olyk menüjének a mélyén van valahol egy fénymérés finomhangolás, ha jól emlékszem. Ha mindig kiég/túlexponál, nézdd meg, nincs-e ott elállítva valami. Ez elvileg úgy működik, hogy ott be tudsz állítani fénymérési módonként külön expo-korrekciót, amit aztán használat közben nem tüntet fel a képernyőn (tehát az expo-korrekciót továbbra is a nullától tudod -/+ pár FÉ-re eltolni), de a képet az eltolt expo alapján nyomatja. Ha készítéskor is állítasz be korrekciót, akkor a kettőt összegzi.
-
gorgo
őstag
válasz jjeahh #37277 üzenetére
Annyiban igazad van, hogy a Heliosnál kontrasztosabb a képe az OM-nek, viszont még így is az egyik legkevésbé kontrasztos obi... Ha veszel valami gyorsabb manuált (ami nem zuiko), vagy AF-es natív m43 obit, annak tutira kontrasztosabb lesz a képe.
Arckiégés: hogyan és mennyire ég ki? csak a piros csatorna ég ki, felteszem. Ha a kiégett részek pirosa 255, mennyire ég ki a többi?
Amúgy -magánvélemény-, de vannak ezzel így többen is- enyhe túlexpó jót tesz a portréknak (nyilván nem mindig mindegyiknek)."Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
Studi
addikt
válasz jjeahh #37306 üzenetére
Megnéztem, E-P3-nál fogaskerék menü, ott is a J pont, és expozíció eltolás a neve. 1/6EV-ként lehet finomhangolni, mindhárom fénymérésnél külön-külön. Nézd meg, hogy ezek az értékek 0-n vannak-e, mert ha nem, az bekavarhat. Ha meg igen, akkor itt tudsz beállítani egy -1/6, -1/3EV korrekciót, és akkor automatikus fénymérésen expo korrekció nélkül is menekülhetnek a kiégett részek.
-
gorgo
őstag
válasz jjeahh #37333 üzenetére
Nekem még van egy megjegyzésem ehhez az egészhez. Minden gép a "saját feje szerint" jpeg-hez optimalizálva állítja be az expozíciós értékeket. Azaz nem veszi figyelembe hogy te raw-ban fotózol. Ez azzal jár, hogy akár +/-1FÉ eltolódás is lehet amit majd a kamera megfelelő módon kezel. (Ez mondjuk Fuji gépeknél van így, de sztem más márkákkal is előfordul). Más kérdés, hogy mivel nem készít jpeget, ezért egy elsőre kicsit félreexponált raw igen gyakori lehet. Nem komoly mértékben, de +/-1/3FÉ lazán lehet.
A másik full idióta beállítás, a stabilizátorhoz kapcsolódik Olyéknál. Vegyük alapul az em5 stabiját, ami statikus témák esetében még a legfakezűbbeknek is ad +3FÉ-t. És hogyan választ expozíciós értéket a gép? Totál konzervatív módon! Azaz feltolja az iso-t a picsába ha auton hagyod, mintha nem is lenne stabi. Jó nagy faszság! )
[ Szerkesztve ]
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
FEDman
addikt
válasz jjeahh #37360 üzenetére
Megnéztem az első 3 képet, mind iso100.
Iso100-on még a Fujim is sokkal könnyebben és gyorsabban beég, nem is használom, te se tedd!
Ahol nem valós érzékenység az iso100 ott ez az érték szinte csak dísznek van ott. Pont az ilyen napfényes helyzetekben szívat meg, mert a pull hívás miatt nagyon hirtelen minden átmenet nélkül ég ki és emiatt nagyon nehezen kontrollálható.
Ezen túl a 3. és a 4. képen pl akkora a kontraszt különbség, hogy azt átfogni amúgy is kihívás lenne, még egy FF szenzoros gépnek is.
Az ilyen képet max erős alexpoval és durva utómunkával lehet megúszni kiégés nélkül. Ami viszont meg sok esetben meg már a természetesség rovására megy.
Szóval első körben felejtsd el azt az iso100-at, másodszor meg ne várj lehetetlent a gépedtől. Durva napsütésben sokszor olyan nagy a kontraszt különbségek, hogy azt lehetetlenség egy kis alexpo nélkül kiexponálni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen