-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz DeFranco #117696 üzenetére
En most talaltam vegre egy korrekt lakatost, aki nagyon szepen dolgozik. Hollandiabol jott haza nemreg, aztan itthon nyitott egy muhelyt.
Nekem a kovetkezoket kell megcsinalni: Bal hatso ajto alja rohad, kivagja a lemezt, uj lemezt hajlit, visszahegeszti majd visszaperemezi mint a gyarit, ugyan ennek az ajtonak a kozepen van egy horpadas, azt eloszor femig csiszolja, majd geppel kihuzza (nem tom mar mi a neve a gepnek), tovabba a kilincs mellett van egy meghuzas azt is kiszedi, a meghuzas folytatodik a sarvedon, azt is ki kell szedni, a leheto legkevesebb gittet hasznalva. Utana hatso lokos alatt mindket oldalt van 2 lemez ami ossze van hegeszte, belulrol nyomja szet a rozsda. Ezt kivagja, uj lemezt formaz, majd visszahegeszti vegigvarrva, nem 1cm-enkent egy pottyel mint masok Hatso futomu bekotesi pontokon van kis feluleti korrozio, azt lecsiszoljak, majd alvazvedelem, ugyan ez a kuszobok auto alatti reszeinel. Ezutan kifujjak a hatso sarvedoiveket + kuszobot belulrol uregvedovel, minderrol pedig fenykepes dokumentaciot ad, garanciaval. Fenyezni igy ket elemet kell, az ajtot + hatso ivet, mindennel egyutt 150k-t mondott ra. Oktober 5-re kaptam idopontot
-
!Overdose!
őstag
válasz DeFranco #117688 üzenetére
Természetesen felületi rozsda előfordulhat, az nem okoz gondot, de magyarországi, rozsdásodásra nem különösebben hajlamos modellek esetén nem jellemző a rozsda a padlólemezen. Pláne, ha még ápolva is van az autó.
A gondot az okozza, hogy Magyarországon nagyon sok a külföldről behozott autó. Ezek nagy százaléka pedig Ausztriából érkezik, ahol extrém mód tudnak rozsdásodni a télen is használt autók már pár éves korukban is.
A Fordod szerintem egy nagyon jó autó, de rozsda szempontjából sajnos már kevésbé, ahogy nagy általánosságban a többi Ford is sajnos. Punto II-t pedig pont megnéztem többet is, mielőtt a Polo-t vettem és ott is azt tapasztaltam, hogy az osztrákok hajlamosak rohadni, míg a magyarok nem igazán.
Az ajtód alja egyébként házilag nem menthető? Korant, csiszolás, festés?
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
DeFranco
nagyúr
nem tudom megmondani, hogy más országokban ez hogy működik. feltételezem, hogy jobban, de nem mernék rá mérget venni.
@!Overdose!: direkt nem hoztam fel a fordot példának, mert a korrózióvédelem tényleg nem az erőssége (bár vannak bőven rohadósabb modellek, itt inkább neuralgikus pontok vannak, sárvédő, ajtók alja)
azt sem mondtam (mindig azt kell magyaráznom mit nem mondtam ) hogy a többi is / mind ilyen, csak azt, hogy aminek én alánéztem, az ilyen volt. random márkák, passz.
modellek esetén nem jellemző a rozsda a padlólemezen
mármint felületi vagy "éles"?
Az ajtód alja egyébként házilag nem menthető? Korant, csiszolás, festés?
De, menthető, csak úgy indultam neki, hogy legyen rendesen megcsinálva, főleg a sárvédő, belülről is kipucolva, rendbe téve, üregvédelem, stb. Az ajtóknak most már nekiállnék én magam.
[ Szerkesztve ]
-
válasz DeFranco #117704 üzenetére
Azért Mágus2 futóműállítása jól példázta hogy itthon van inkább a baj. Elvitte mert nem középen volt a kormány. 20€ volt, nem iskerült beállítaniuk. Visszavitte, megint nem sikerült- ekkor felajánlották neki h visszaadják inkább a zsét mert nem tudják megcsinálni. Mágus2 megkérte h mutassák meg hogy csinálják. Kiderült h csak szemre lőtték be középre, nem pedig a kormány szögjeladóját kérdezték le.
MOD itthon szerintem ez nem így ment volna.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
DeFranco
nagyúr
válasz bitpork #117705 üzenetére
addig a pontig itthon is megtörtént a dolog nem is egyszer, hogy felajánlották a pénzvisszát, a többi meg Mágus érdeme értelemszerűen.
de mondom még egyszer, nem jelentettem ki az ügyben semmit, csak azt, hogy nem tudom megítélni. még mielőtt újra magyarázkodnom kell.
-
-
veterán
válasz Declare #117694 üzenetére
Miért rozsdál jobban az osztrák autó, mint a magyar?
Mert itthon vízzel főzünk, azaz sóval (NaCl) sózzuk az utakat mondjuk minimum 90%-ban. (csak ha nagy a gáz, akkor keverik a sót kalcium-kloriddal)
Ausztriában viszont kolbászból van a kerítés is, több a zsé, ezért ők a hatékonyabb és környezetbarátabb calcium-kloridos "sózást" sokkal sűrűbben alkalmazzák. Cserébe gyorsítottan rohasztja az autóikat (lásd: hátrányok), de mivel kolbászból van a kerítés, ezért nem igazán izgatja őket.[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz focvis #117710 üzenetére
Valami ilyesmi volt az alapgondolatom nekem is Most mar csak az a kerdes, hogy erdemes e ezzel nekem most valamit tennem? Most 7 eves, par evig meg szeretnem megtartani, de azert nem cel, hogy 15 evesen is en hajtsam (ergo ha eladom es az uj tulaj akarja, csinaltassa meg ezt ö, vagy erdemes egy alvazvedelmet ratolni, mert jobban el fogom tudni adni vajon? )
Majd dobok fel az autos topicba par kepet, kivancsi vagyok ki mit mond.
-
veterán
válasz Declare #117711 üzenetére
A karosszériás kérdésedre nem tudom a helyes választ.
Azt mondanám csípőből, hogy tegyél rá, többe lesz a leves, mint a hús... de amikor belegondolok, akkor megsajnálom szegény autót.Én annyit szoktam csinálni, hogy télen, télies útviszonyok melletti autópályázás után beállok egy benzinkútra és nagynyomásúval lecsapatom az autót fentről, ill. a küszöb alatt is megpróbálom leöblíteni amennyire csak lehet (Agip kúton beleszórok kb. 3-400 Ft-ot).
Itthon főleg autópályán alkalmazzák a kalcium-kloridot. Ez hagyja a fehéres/opálos bevonatot az autón.
-
TaaT
veterán
válasz Declare #117691 üzenetére
Én mondjuk a rozsdás futómű alkatrészeket nem tartom bajnak (tudom bizonyos esetekben pl valamelyik mercinek talán a tojáslámpás E-neka bölcsője elporladt, ami baj) mint mondjuk a rozsdás alvázat
Viszont egy gyári nyégyesgolf alváz ('98) ha nem volt bolygatva az nem rohad. Nekem is csak az emelési pontnál jött le az alvázvédő és ott elkezdett rohadni.
focvis: "Itthon főleg autópályán alkalmazzák a kalcium-kloridot. Ez hagyja a fehéres/opálos bevonatot az autón."
Ha erre gondolsz akkor az egy számjegyű utakon is előfordulhat. [link]
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
válasz Declare #117711 üzenetére
10 év körüli/fölötti autók 80%-a úgyis megy keletre, ott meg megszűnik nekik az áldatlan állapot sózás szempontjából, szóval a magyar (bolgár/román/ukrán) tulaj majd rendberakja, és elmegy az még 110 évet.
Szerk.: A 110 typo lett, de igazából akár maradhat is.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
stickermajom
addikt
2012/03 havi magyarországi első forgalomba helyezésűnek mondott autónál MBT-*** rendszám reális?
[ Szerkesztve ]
-
nesa
veterán
válasz stickermajom #117715 üzenetére
Az enyem 2012 01 08 es MAH szerintem realis.
-
Integrale
veterán
-
bajnokpityu
félisten
válasz roberto211 #117473 üzenetére
volt tesztkör, alkudozunk. 2 szalonban voltunk, egyiknél látom a szemén, hogy lenne még miből engedni, de egyelőre nem enged, a másik meg élből elutasítja. úgyhogy megyünk tovább.
tesztkör közben vettem pár zavaró dolgot észre.
teljesen nem megy középre a kormány gázadásra. utolsó 15foknál megragad.a csúcsfelszereltség alatti ülések csúszósak, ezért úgy tűnik, hogy nem tart. a párnázat ugyanaz az összesben. kérdés, h huzat megoldja-e..
nincs normális hely a karjaimnak. ablaknál kemény, könyöklő meg nincs, ill drágán rendelhető lenne.
rövid az ülőlap.motorja. hát oké, aránylag erős lent, de középen langyos a régi fókuszhoz képest, fönt nem járt, még bejáratós volt.
amúgy nagyjából stabil, bár ez, h nem megy középre a kormány, full szopó lenne pályahasználatnál. mérete miatt érzékeny oldalszélre. árához képest a belméret jó, elég tartósnak is érződik. persze kemény minden, de nem recsegropog.
mozgása amúgy tetszett, egész agilis, fordulékony, fékje is rendben van.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
runner 125
nagyúr
válasz DeFranco #117696 üzenetére
Persze, értem amit írsz és a magyar iparos piac, főleg ezen téren tényleg ilyen.
Nehéz, sőt, 150.000ft-ig kizárt olyan szakit találni, aki az utolsó pöttyöt kicsiszolja, hisz bontás nélkül sok esetben fizikai korlátai vannak, h egyáltalán hozzáférjenek.
Ha már alapos, teljeskörű alvázvédelemről beszélünk, akkor beleesünk a restaurálás fogalmába. 100%-os munkát csak úgy lehet végezni, ha az autó komplett alja lebontásra kerül, futóművestől, kipufogóstól, fékcsövestől, mindennel együtt. Senkinek nem kell ecsetelni h csak a szerelés hány emberes meló és mennyi idő.. Nyilván egy tizen + éves, napi használatos autónál ez még a legfanatikusabbak számára sem éri meg.Ha valakit zavar, márpedig engem zavar egy tizenéves korrodált autó is, egyszerűen elébe kell menni. Vásárlás előtt utána kell olvasni h mely típusokra jellemző az idő előtti roszda, illetve célszerű vétel előtt felemeltetni és megnézni h milyen mértékű korrózióról beszélhetünk, majd mérlegelni h ettől lehet-e még korrekt vétel.
Talán emlékszel amikor kerestem SUV-t tavaly, elmentünk innen a nyugati határ mellől jó pár telefonos beszélgetést követően ("..jöjjön csak, az autó terepen soha nem futott, rozsdamentes az alja is..") egy Vitara-ért Jászberénybe. Csatoltam akkor fotókat, természetesen full rozsda volt az egész autó alja, bálamadzaggal körítve, merevítőkön fűcsomós sárkupacokkal.. Ezen kívül rendben volt, de annyira csúnya volt az alja, h inkább nyeltem egy nagyot és eljöttünk nélküle, mert tudtam h ott tényleg ember nem lesz aki helyrehozza.Ettől függetlenül úgy gondolom, h nem lehetetlen olyat találni, aki legalább a nagyon csúnya helyeken korrekten, becsületesen megcsinálja.
Linkeltem tavaly itt is, autóápolós topikban fotókkal együtt beszámoltam róla, ahogy Csontosék megcsinálták a Honda alját.
Ott vannak az általuk lőtt képek is, pontosan úgy kivitelezték, ahogy megbeszéltem velük. Annyiban persze hozzájárultam, h a vonóhorgot előtte magam lebontottam és amennyire lehetett átcsutakoltam körömkefével az egész alját.
Mivel vásár előtt felemeltettem és átnéztem, láttam már akkor is h hol kell azonnal beavatkozni. Két első kerék mögött a vázmerevítő alsó sarkán volt felületi korrózió, a legcsúnyább viszont a vonóhorog konzol fölötti két váznyúlvány volt, hisz megállt a két lemez között a víz.
Szerencsére nehezen hozzáférhető pontokon (kipufogó alatt, kardántengely járatában, futóművek fölött) nem volt korrodált, így egyértelművé vált h emiatt nem fogom elvetni."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
vendingo
veterán
válasz Kornel #117721 üzenetére
Már megnéztem, de végül lemondok róla. Rejtély, hogy mi van a jobb hátuljával, engem meg frusztrálna, hogy javított. A másik ok, hogy megtudnám venni, de nagyon nyögvenyelősen jönnék ki a dologból, ki lennék centizve anyagilag és száraz kenyér és víz lenne hónapokig, téli gummára se lenne lóvé, pedig aktuális lesz lassan. Télen jön egy kisebb pénzmag hozzám, azt hozzátéve a mostani kocsim árához inkább keresek valami fiatalabb patika gépet, nem sürgős a csere. Nézegettem fiesta ST-t is, de abból is szegényes a választék
Kivárok télig aztán lecsapok az első patent Cliora, lehetőleg CUP futóművesre.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Gergőke88
addikt
válasz bajnokpityu #117720 üzenetére
Astrat is megnezed?
-
bajnokpityu
félisten
válasz Gergőke88 #117725 üzenetére
megvolt, de üléspróba utána skippeltük. nagyon passzentos.
vitara jóval nagyobb autó belül.előző focus még tetszett belül, ez a mostani nagyon nem, úgyhogy nem is haverkodtunk tovább.
általánosságban nem túlzottan tetszenek a mostani alsóközepes autók, igénytelenek belül. vitara is, de legalább nem nyöszög újonnan, és nagy belül.
piros fekete lesz.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Gergőke88
addikt
válasz bajnokpityu #117726 üzenetére
Vitara nagyobbnak erzodott?
Nem nezed meg a regi uj focust? Talan meg van valahol facelift elotti. -
DeFranco
nagyúr
válasz !Overdose! #117718 üzenetére
nincs ilyen képem, csak a neuralgikus pontokról csináltam felvételt, de az biztos, hogy a tiéd patika az enyémhez képest (meg ahogy meg tudom ítélni objektíven is)
@runner 125: ez így ok, csak általában ez deriválódik arra a mindennapi társalgásban, hogy be kell tolni alvázvédelemre 'szjóvan. problémásan rohadni meg úgy is a kis résekben fog, mert ott van a felfogatás, csavarmenet, gátlóbak akármi. persze az ajtót küszöböt sárvédőt lehet mentegetni, de mondjuk a futómű felfogatási pontokat már fújhatod, azt nem fogja neked kireszelni szerintem.
de amit írsz, abban persze igazad van, ez egy jó megoldás, csak megvannak az erős korlátai. de attól még jó.
-
vendingo
veterán
Néztem, de valami fiatalabb, kevesebb futásút szeretnék. Clio-t 2012-ig gyártották, biztos lesz majd valami fiatalabb példány is. Viszonylag hosszabb távra terveznék vele, és unom, hogy mindig 10+ éves autóim vannak. Jó lenne egy 2010 körüli CUP-os clio-t megcsípni Recaro ülésekkel.
Sajna elég szűk a lehetséges autók kínálata, mert ragaszkodok a szívó benzinhez, meg ahhoz is, hogy ne egy agyonfojtott környezetbarát motor legyen, amiből kinyírták a huncutságot. Clio Sport, Focus ST, Swift Sport, Panda 100HP amiket eddig találtam. Nem ragaszkodok a sok lóerőhöz, csak legyen játékos. MX5 lenne az ideális, de nem férek el benne, meg az utasok se
Valaki hozzám vághatna egy GT86-ot.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
válasz bajnokpityu #117726 üzenetére
bajnokpityu: Mazda 3?
vendingo: Cooper (S)?
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Van valaki 78658 Zimmern o. Rottweil, Deutschland közeléből?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
vendingo
veterán
válasz Kornel #117730 üzenetére
Kis autót nem szeretnék, a clio is kisebb a kelleténél, illetve túl sokat twingoztam. A mostani G4 elött évekig twingot hajtottam.
peterkeT: Drága a fenntartása, illetve nagyon mini belül.
A clio már régi vágy, a golf előtt is képbe került a régebbi RS, na meg nagyon régen a tech run-ra izgultam, csak akkor még drága volt nekem.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
roberto211
őstag
válasz bajnokpityu #117720 üzenetére
Most en ezt nem értem.
Hogy érted azt h "nem megy középre a kormány "?
Amúgy ülésen en nem csuszkaltam anno. GL+ vezettem.
Hat igen a könyöklőt azt válogatja embere,de ha nagyon kell azt utólag is belehet szerelni.Szerintem jók az ülések ,tartanak rendesen ,stb. Ülőlap valóban nem nagyon hosszú de vmiert biztos így van
Bár engem nem zavart. Moci az szerintem is bőven elég bele. Fent kezd el menni igazából. Viszont alacsony fordulatnal hihetetlen jo fogyasztást lehet vele produkálni a kasztnihoz képest.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
vendingo
veterán
válasz Kornel #117735 üzenetére
Az a vicc, hogy a megane RS olcsóbb és majdnem hogy dunát lehet velük rekeszteni. A gond az, hogy városba bekéri a 12-14 litert is, és akkor még oda se léptél neki. Mindenki szabadulna tőle. A másik gond, hogy turbós nem kell.
Clio V6 a vágyam, de nagyon ritka, és az első példányok is 3 milla fölött szoktak nagyon hamar elkelni.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
blt.62
őstag
Szerintetek C4 picasso 2007-2008-ból vagy Ford S-max 2007? Most 2002-es picassom van. Az S-max nagyobb? Jobb is hosszú távra?
MegtorloXp
-
bajnokpityu
félisten
válasz roberto211 #117734 üzenetére
átlag autóban, ha kanyar végén gázt adsz, akkor szépen visszatekeri a futóműgeometria a kormányt középre. no, ez nem tekeri teljesen középre. nem is megy ilyenkor egyenesen, kormány sem áll be középre. kérdeztem a mitfárert, aszongya "terepjáró". hülyeség, sokat vezettem B2500 valódi terepjárót, és azért az is visszatalál egyenesbe... nyilván megszokható, de nekem furi, hogy folyamatosan korrigálni kell az egyenesen menéshez.
mutatom mitfárernek, hogy szépen átkóbászol a szembesávba.arra tippelek, hogy alapvetően személyautónak tervezték ezt a kormányt, csak annyira megemelték, hogy ilyen lett. Nekem ez a legnagyobb bajom vele
ülj be egymás után a glxbe és a gl+ba az ülés tényleg ugyanaz, de a burkolata más. a glxben beleragadsz, a gl+ban lentebb csúszol. ezért hamar elfárad a hátad.
csajautó, sztem azért rövid. ettől függetlenül sztem többet fogok vele menni, mint feleségem.
bőven elég? hát, el vagyok kényeztetve, ezek szerint.korrekt, de nekem elkélne bele több nyihaha, de főleg nyomaték. város környékére tökéletesen elegendő, oda készült.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Gergőke88
addikt
válasz parandroid #117731 üzenetére
4m a keret és új kell.
-
Kornel
veterán
válasz bajnokpityu #117740 üzenetére
Lancert nezted?
-
roberto211
őstag
válasz bajnokpityu #117740 üzenetére
Ja hogy így érted. Így mar más.
A bőven eleget nem ugy értettem h huhh mekkora versenyautó hanem termetehez meg arra amire kitaláltak arra elég bőven. Nyilván nem lesz olyan ugrós mint egy személyautó de ellehet vele lenni
Városi terepjáró ,ár értek aranyban jo ,jó felszereltség , méretben jó ,megbizható , jól fogyaszt.
Mást nem szabad várni tőle ....
T1: Golf gti ...... Osztálytársam golf gti vel veret suliba , kérdezi h Én mennyit javitgatom autómat? Mondom nem valami szervizigényes nem kellett nagyon javítgatni miért ? Ezután elkezdi sorolni ,hogy neki mennyi javitani való van a gti-n csak nincs money megcsinalni . Hat mondom igen ,szokott ilyen lenni.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
vendingo
veterán
Egyenesben tud menni, de kanyarokban megeszi a clio, még a focus rs-t is megszorongatja. Megane RS 4 dugattyús brembo fékeit kapta meg, kicsi a súlya, szélesített nyomtáv, alacsony súlypont. A CUP futómű meg brutál jó. A kocsit az F1 team tervezte, azok meg tudják a dolgukat. A clio simán ready to race.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- sziku69: Szólánc.
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Kerékpársportok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- PDF topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...