-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
A felsoroltakból a d7100-d7200-at venném én, de azért megjegyezném, hogy:
- bulb záridőt kb. bármelyik gép tud
- a milc-ek ugy-e nem a státuszkijelző hiánya miatt estek ki? Mert evf-el teljesen fölösleges ficsőr, sőt szvsz kényelmesebb-gyorsabb a keresőben állítgatni a dolgokat, mint folyton elemelni a gépet a szemedtől. De gondolom fz200-al erre te is rájöttél .Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Throme
veterán
válasz jjeahh #42251 üzenetére
Dslr keresőben is megvannak a szükséges információk a fotózáshoz. Még állítgatni is lehet, szemről levétel nélkül.
A státusz kijelző akkor is jó, ha csak rá akarsz nézni a gépre, hogy éppen mi és hogyan van beállítva, nem kell kukucskálni. Sötétben is látható.
Energiatakarékosabb, és nem kell a hátsó LCD-t kapcsolgatni....sem egy evf-et. -
Rapid136
őstag
válasz Throme #42252 üzenetére
Ja, sötétben is látható akárcsak a téma a tükrös gép keresőjében
Meg az elkészült kép amit nem tudsz visszanézni csak ha elveszed a szemedtől
Siralmas élmény volt a haverom aki a nemzet szinészét fotózta ugy hogy kattint, szemtől elvesz, szemüveg le, megnéz, szemüveg fel, kattint...Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Tin_Shield
őstag
válasz Throme #42252 üzenetére
Én inkább úgy fogalmaznék a minimális információk megvannak. Egy gyakorlottabb fotósnak ezek már többé-kevésbé elégségesek, de pl a wb-t, az expo kompenzációt, a beégést/bebukást stb nem mutatja, és ezeken - főleg egy tapasztalatlanabb fotós esetében - legalább annyi kép elhasal mint egy rosszul megválasztott záridőn vagy blendén.
-
Throme
veterán
válasz Tin_Shield #42256 üzenetére
Nekem tökéletesen elegendőek, és nem vagyok gyakorlott fotós, hiába kattintgatok kisgyerek korom óta. Sőt én buta fotós vagyok és ezért RAW-ban fotózok már. Ilyen WB (ami auto-n, vagy ezen belül is specifikálva), meg expo kompenzáció bizonyos határokon belül állítható utólag is. Nem is van idő mindig mindent beállítani. Jah és auto iso .
Általában A és S mód (rekesz vagy záridő) van beállítva, sőt, mióta van user 1 és 2 mód, azóta még sok minden más is - úgymond - standardizálva van. Persze állítgatok ezen belül, de 2 mozdulat és minden visszaáll azén alapértelmezésemre.(#42254) Rapid136: Hát sötétben sötét témát fotózni nem lehet nagy élmény , ehhez lehet tényleg milc kell.
Az én témáim sokkal egyszerűbb, napfényes/nappali, vagy vakus/fényerős fixes beltériek. Ez a sötétben a feketét, már nem.[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz Rapid136 #42254 üzenetére
lejárt a szerk....
"Meg az elkészült kép amit nem tudsz visszanézni csak ha elveszed a szemedtől"
Ezzel szoktatok pedálozni, de nekem semmilyen pluszt nem jelent.
Ha van időm akkor nem nagy kaland (amúgy sincs beállítva, hogy expo után megmutassa a képet) visszanézni, ha meg nincs, akkor ne mutogassa nekem még akár a keresőben se.
Kompakttal volt ilyen funkció, és ott sem használtam ki.
Másfelől ha csak kis mértékben bemozdult a kép, azt egy 3" kijelzőn nem fogom biztosan megállapítani, vagyTi belezoomoltok minden expo után?De hogy mondjak én is erre egy ellenpéldát, ha elveszed a szemedtől és úgy nézed meg, akkor más is láthatja milyen király képet lőttél ezt a milccel nem tudod megtenni,ha csak az evf-ben nézegeted vissza... hátsó LCD esetében meg már ott vagy a dslr-nél...
#42255) Econ: Ezt eléggé kitárgyaltuk anno a nikon fórumban. Akkor elhatároztam, ha 7100-zat ajánlom bárkinek is, mint alternatíva (és nem egyedüli jó megoldás), akkor megemlítem már ezt is. Egyrészt előbb-utóbb valaki úgy is bedobja, másrészt ne is töltsön isőt vele az illető, ha ijesztőnek találja a dolgot.
[ Szerkesztve ]
-
Rapid136
őstag
válasz Throme #42258 üzenetére
Oké, vegyük a (nem profi) természetfotózást, hasalsz a réten a lepke mellett:
DSLR - elveszed a géped a szemedtől, elveszted a kompoziciót, elszáll a modelled
MILC - meg se mozdulsz, egy gombnyomás a kép visszaellenőrzése, már exponálhatod a következőt
és igen belenagyítunk a képbe, az EVF-fel mire pislog a modelled már túl is vagy azon hogy éles-e a szempillája a lánynak
amúgy meg automatikusan az LCD és az EVF között, szóval ha mutatni akarok képet, csak elveszem a szememtől
és ez tudod miért vicces? mert a Sony csinált egy appot ami ezt használja ki arra hogy érintésmentesen exponálhass
nincs távioldód, de szeretnél egy bemozdulásmentes képet? rakd le a gépet bárhová és tedd a kezed az EVF elé
persze exponálhatsz mobilról is, sőt a főbb funkciókat is beállíthatod róla...[ Szerkesztve ]
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
MrChris
nagyúr
válasz Throme #42258 üzenetére
Számomra egyik nagy előnye az EVF-nek, hogy zebrában mutatja a kiégés közeli területet, amiről nélküle nekem fingom sincs, hogy lenne e és így egyúttal látom azt, hogy ha akarom merre korrekciózzak. Másik nagy előnye természetesen a manuális fotózáskor jön elő, az élesség állítás sokkal könnyebb és pontosabb.
Ki kellene próbálnod egy rendes mai evf-es vázat, sejtésem szerint ilyenhez még nem volt szerencséd. A benne látott képméret nagyobb a legtöbb dslr-énél. -
Throme
veterán
válasz MrChris #42260 üzenetére
Ezért jó megtudni a kérdezőtől, hogy mire használná a gépet. Én pl nem manualozok, és így nekem még a belépő dslr keresője is elég lenne, persze jobb a haladó vázé, ami még mindig kisebb a milceknél.
OMD EM10 I. keresőjébe pár éve néztem. Nekem túl pixelesnek tűnt. OVF után kevéssé természetesnek (ez mondjuk érthető is). Szubjektív dolgok.
Gondolom az újabbaknak már jobb a felbontása.Ami nagyon tetszett az a D800 keresője. OVF és nagy a látott kép.
Kiégéssel már rég nem volt dolgom. Többnyire a rawból tudok annyit korrigálni, hogy ne legyen kiégés. Vagy picit alexpos képet lövök, illetve A, S módokkal, és auto iso-val (amit tovább is lehet skálázni) nem igazán futok bele a kiégésbe. A szenzor szerencsére partner ebben.
M módot nem használok, mert annyira nem érzem magam jónak és vacakolni sincs kedvem. -
p_adam
addikt
válasz Rapid136 #42259 üzenetére
Konkrétan erre a legelső dologra sokkal inkább választanám az optikai keresőt és a gyors AF-et mint bármilyen mirrorless gépet, a teleobjektív úgysem lesz kicsi, a nagyobb váz, több gomb, stb. itt mindenképp könnyít a használaton. Ha pedig liveview kell, akkor az ugyanúgy rendelkezésre áll az újabb modellekben a kijelző is kihajtható (esetenként jobban, mint a Sony, érintőkijelző is jobb)
Itt állvány nélkül bizony nem sokat ér a belenagyítás (a remegést is felnagyítja és eltűnik a kompozíció is), sokkal nehezebb közelebbi távra manuálisan fókuszálni, rolling shutter az elektronikus keresőben stb.
Ott hibáztam, hogy nem próbáltam ezt ki hamarabb, azt gondolva, hogy a DSLR elavult, erre sokkal jobb használni (meg az se mellékes, hogy optika is van hozzá rengeteg, minden kategóriából), a helyes expóra persze oda kell figyelni.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz p_adam #42262 üzenetére
"Konkrétan erre a legelső dologra sokkal inkább választanám az optikai keresőt és a gyors AF-et mint bármilyen mirrorless gépet"
Én meg a kisebb telét, forgatható kijelzőn is gyors-pontos autofókuszt (nem kell hasalni), szenzorstabit (nem kell állványt cipelni)
"a teleobjektív úgysem lesz kicsi"
Ha kicsi nem is, de kisebb-könnyebb lehet. Nekem inkább az a gondom, hogy megfizethető fényerős tele nincs milc-re.
"állvány nélkül bizony nem sokat ér a belenagyítás (a remegést is felnagyítja és eltűnik a kompozíció is)"
Valahogy én mégis megoldom már lassan 5 éve a manuálokkal . És az újabb milcek többségében már szenzorstabi is van.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
p_adam
addikt
válasz jjeahh #42263 üzenetére
Próbáltam, a szenzorstabi 200mm felett már nem sokat ér, sokkal jobb ha az objektívben (is) van és a súlyeloszlás is sokat számít nagyon. Persze az m43 már egy jobb opció lehet, de ugyanúgy nagyon drága és nem fényerős.
Nem azt mondom hogy nem lehet használni, csak egyszerűen sokkal könnyebb azzal, legalább én megdöbbentem, hogy mennyit segít.
Ráadásul a Sony esetében az APS-C gépeknél oldalt van a kereső, még kisebb a váz és ez tovább nehezíti a helyzetet, a FF gépek jobbak, de a croppos gép egy adott árkeret alatt jobb, mivel ugyanaz a lefedés kisebb és olcsóbb, több pénz marad optikára. Egy jobbfajta adapter (MC-11) árából manapság egész jó DSLR vázat lehet venniPersze aki állvánnyal fotóz meg videókat is készít, annak nagyon jó opció lehet a Sony + manuál kombináció.
[ Szerkesztve ]
-
Rapid136
őstag
válasz p_adam #42262 üzenetére
Ja közben más vagy, mint akivel korábban vitáztunk, az utolsó mondat neki szól
Halkan jegyzem meg hogy úgy 3 éve fotózok egy A7-tel szinházban egy 700g-os 3,8-4/70-210 Adaptall telével.
Oké, a súly durva és az előadás végefelé azért valahogy nehezebbnek tűnik viszont nincs gondom a beremegéssel.
Érdekes módon AF-ben jóval ritkább a 2,8/135 mint a régi MF korszakban, pedig azok nagyon kompakt méretűek. Mellé egy Jupiter3 távmérős 1,5/50-es obi és egy Heliar nagylátó, na az egy cuki pehelysúlyú szett bármilyen DSLR-hez képest.
Leszakadt a vállam a Sony A850-től meg a hozzá tartozó objektivektől, macera volt előhalászni a táskából az utcán és rögtön megbámultak hogy mit csinálsz. Egy MILC vázzal rád se bagóznak.Sorolhatunk akárhány érvet, de az elektronikus kereső gyakorlatilag az elkészülő képet mutatja, mélységélességgel, becsillanással, alá- és túlexpoval együtt. Ez pedig mind a profiknak, mind a kezdőknek komoly előny a legtöbb helyzetben.
Szemüvegeseknek meg úgyszintén, ez volt a másik amikor a szemüvegem alatt kukucskálva néztem az a850 LCD-jén a képet hogy sikerült-e.
Azért örülök hogy a Sony A7 sorozat tapasztalatának a hiányában akarsz meggyőzni bármiről is...[ Szerkesztve ]
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
p_adam
addikt
válasz Rapid136 #42266 üzenetére
200mm-ig még jó, itt a 4-5-600mm(+) ami az érdekes
Tapasztalat hiánya, persze, egy héttel ezelőttig egy DSLR vázam sem volt soha (NEX-5N volt az első) és most sem éppen egy mai darab van És a méret meg egyéb képességek (ISO, néma üzemmód!!) miatt már nem is lennék képes megválni az A7S-től közvetlen utód nélkül, de ettől még nem mindenre a mirrorless a legjobb, mint ahogy azt sokan állítják.
Aki meg már használt egy ideig ilyet egy adott témára, annak elvileg ismernie kéne a gépet annyira, hogy tudja hellyel közel mik a témára vonatkozó helyes beállítások (a háttér eközben változhat és sok esetben nincs idő korrigálni, tudni kell az expót meg ismerni mikor mit mutat a fénymérő és kész)
Igen, a MILC sokat segít, nehéz vele hibázni ezen a téren. De a tanulási "folyamatot" inkább gátolja, mint segíti, aki meg filmmel kezdett annak mindegy, mert már vannak onnan szerzett ismeretei. Vagy van, aki ezt nem is akarja megtanulni, csak az a cél, hogy minél könnyebb legyen, ezt is meg lehet érteni, kicsit olyan ez, mint egy "hiperokos", nagy szenzoros, cserélhető optikás telefonnal fotózni.[ Szerkesztve ]
-
Rapid136
őstag
válasz p_adam #42267 üzenetére
ez kicsit olyan kézi váltó-automata váltó vita
a cél hogy eljuss valahova és ebben az automata jobban segít, pl. nem teszi tönkre a kuplungolással a térdedet a dugóban...
a fotózást meg a képért csinálja az ember
szóval miért baj ha látod a képet és minden változtatást lereagál a kereső? mélységélesség? miért kéne beugrasztgatni ha egyszer követhetem a keresőben az élességi tartományt?
miért ne láthatnám a túlexponált képet olyannak amilyen aztán lesz?
gyakorlatilag rögtön megtanulod mitől mi változik, nehogy már egy DSLR-sel ez könnyebb legyen
és egy MILC vázat magaddal viszel bármikor, a DSLR-t háromszor meggondolod, aztán vered a fejed a falba hogy mit láttál[ Szerkesztve ]
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
p_adam
addikt
válasz Rapid136 #42268 üzenetére
Na igen, de ez nem is rossz analógia, az automata váltó nem jobb mint a kézi, csak modernebb, kényelmesebb, de drágább és komplikáltabb.
A kis mérethez pedig csak kellenek a fix manuálok, én is azokat használom. De amikor ott lenne egy jó nem statikus kép és félre van fókuszálva, az bizony fájó tud lenni és nem számít hogy 1.8 vagy 5.6 úgy is eléggé pontosnak kell lennie. Nem tudom miért, de távmérősön mindig kevesebb megy mellé közel távon, pedig elvileg az egy "elavultabb" technológia és nincs élőkép sem, mégis odafigyeltem, hogy jó legyen az expo. És a végeredmény sem ugyanaz.Az pedig megint stílustól függ hogy melyik a jobb, az instant center fókusz DSLR-en, ami újrakomponálást igényel, vagy ami nagyobb területet lefed, intelligens, arc v. szem-felismerő, de azért érezhetően lassabb, vagy néha "túl okos" és azt se tudja, mire fókuszáljon.
Egyszerűen mérlegelni, kell hogy mi a fontosabb, de egy biztos, a modern technológiának (egyelőre) bizony szép felára van (vagy egyéb kompromisszum, szenzorméret, fényerő stb.), és ez nem biztos, hogy mindenkinek megéri. Sok profi fotós nem azért használ DSLR vázat, mert nem akar erről a változásról tudomást venni, hanem mert egyszerűen működik, méghozzá elég jól.
És mivel vannak, akinek megéri váltani, emiatt akadnak jó vételek.[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz p_adam #42265 üzenetére
Manuál 180-as obival m4/3-on IS-el elég jól lehet lődözni. Redbull Air Racen próbáltam ki. Az IS 'kiveszi'
azoxigént, a rollingshuttert és fókuszáláskor jól megfogja, hogy lássam is mi éles.[ Szerkesztve ]
-
tvamos
nagyúr
válasz p_adam #42262 üzenetére
Akkor nézd meg, hogy mekkora az 1 Nikkor 70-300, (ekv. 820mm-rel a végén,) mert az konkrétan elfér a zsebemben. Csak egészen konkrétan nem futja rá.
(#42268) Rapid136 válasza p_adam (#42267) üzenetére
No igen. Én is ott álltam a boltban, ott volt előttem két szetapp: a Nikon 1-em, 30-110-zel, meg a Sony A7 + FE100-400. Az ára is brutális, meg a mérete is. Amúgy tetszik az A7+MC11+Sigma 150-600 is, az mekkora már...[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
p_adam
addikt
válasz tvamos #42271 üzenetére
Ahogy írtam, erre meg az ár mellett az egyéb kompromisszum vonatkozik: szenzorméret+fényerő (már ameddig be nem szüntetik, ha fejlesztenék tovább, akkor még lehetett volna több értelme, de már nem fogják)
Vagy még a 300/4 PF ED VR is jó lehetett volna hozzá, ha rendes támogatást kap.[ Szerkesztve ]
-
Rapid136
őstag
válasz tvamos #42271 üzenetére
Mondjuk nem túl korrekt a Nikon mikroszenzoros gépét méretben összevetni a fullframe A7-tel :-)
Pl lehet hogy egy hasonló érzékelős bridge meg kisebb lenne nála.
De az A7 meg a Jupiter 1,5/50mm összehasonlítva egy tükrös (akár ff akár aps-c) géppel + 1,4/50-nel, hát azért ott azért lesz különbség.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
tvamos
nagyúr
válasz Rapid136 #42273 üzenetére
Mondjuk nem túl korrekt a Nikon mikroszenzoros gépét méretben összevetni a fullframe A7-tel :-)
Igen, egy reszrol igazad van. Igy ertettem: Az A7-tel sokkal-sokkal jobb kepeket lehet loni. Ha alad van... Igy korrekt?
Amugy meg muszaly osszevetni. Amikor elmesz gepet venni, (vagyis elmentem,) hogy lsz@rom... kikohogom erte a 25 ezret, (vagy 800 ezer jMF, ha igy jobban tetszik,) megha kis hitel is belecsuszik, de a gep mindig a fiokban marad, mert egy nagy batar, akkor azert csak ossze kell hasonlitani. Nem? Most a D80 nyugszik a fiokban, mert nem fert a kezipoggyaszba a gyermek ajandeka miatt, de az annyira azert nem bant...
Nekem ez nagyon komoly dilemma...(#42272) p_adam válasza tvamos (#42271) üzenetére
Teljesen jol ertem, amit irsz.[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Rapid136
őstag
válasz tvamos #42274 üzenetére
Öööö...
Nem jobb képeket, más képeket a fizikából (nagyobb érzékelőből) adódóan.
Amúgy meg simán az oldalamra akasztom az A7-et esti kutyasétánál, tükrössel nem jártam. Baromi jó volt a fonódó villamos építési területén éjszaka kis mélységélességgel képeket lőni, amit a Nikonnal lehetetlen lett volna.
Az a fő probléma hogy mig a Nikon az érzékelő és a lencsék mérete miatt kisebb a többi gépnél, addig a tükrös gépek bumszli méretét nem sokminden igazolja.
Az A7 pont akkora mint bármelyik manuálfókuszos filmes váz. Tényleg nem tudom hol romlott el a világ és lett kétszerakkora egy ujkori AF váz, a digitálisról meg nem is beszélve amikor a filmnek sem kell már hely, sem az oda-vissza tekerő motornak...
Számomra ezért egyedülálló az A7, mert a kisfilmes érzékelőméret köré pont akkora vázat terveztek mint ami éppen elég. A II sorozat már elvesztette ezt a tulajdonságát a a beépített képstabi miatti váz vastagodásával.
(ok, ez az én szubjektiv véleményem és nyilván gépcserénél kénytelen leszek stabis vázat választani)[ Szerkesztve ]
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
tvamos
nagyúr
válasz Rapid136 #42276 üzenetére
Ugy gondolom, hogy valamifele alapjan az emberek igenye ez volt?!.. En nem hiszem, hogy az a hobbija a CaNikonnak, hogy batar vazakat keszitsen, az emberek akarata ellenere. Es amugymeg a Sony is egyre nagyobb vazakat csinal A7 < A7II. Ha jol latom, az A9 meg talan ugyan akkora, mint az A7II.
Nem tudom...(#42275) Ear001 válasza tvamos (#42274) üzenetére
Nem tudom... az MFT-k meg mindig nem mozgatjak meg a fantaziam, az APS-C gepekkel meg mar ott vagyok arban is, meg meretben is, hogy nem nagyon kisebbek, mint az A7, esetleg dragabbak.[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Rapid136
őstag
válasz tvamos #42277 üzenetére
Ha még csak a CaNikonnak lett volna hobbija, de a Minolta és a Pentax is felfujta a vázait.
Az A7II pont annyival nagyobb mint amennyi hely kellett a képstabinak, ezért pont akkora az A9 is.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Muerte68
addikt
válasz tvamos #42277 üzenetére
Méretben az A6000-300-500-nem nagy egyáltalán,az A5000-kimondottan kicsi
A fuji vázakból is vannak kisebbek,bár ott a gatyád rámegy az obikra bár minőségileg is ott vannakLáttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
tvamos
nagyúr
válasz Rapid136 #42278 üzenetére
De az hogy van, hogy nemelyik MFT vetekszik meretben az A7-tel...
No mindegy is, csak arra akartam reflektalni, ha valaki telezik, jo fenyek mellett, akkor a Nikon 1 az 1 Nikkor 70-300-zal jo kis parositas lehet. Nagyon pofas kepeket toltottek fel vele profi fotosok. Olyanokat, amiktol csak lestem.... tehat nem a gep hibaja, hogy nem tudok olyanokat.
(#42279) Muerte68 válasza tvamos (#42277) üzenetére
Annyi penzbol akar A7-et is vehetek...Ez azert nem feltetlen igaz...[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
topikk
senior tag
válasz tvamos #42280 üzenetére
Az MFT-nél csak a "pro" vázak nagyok, gondolom az időjárásállóság és a nagy sebesség miatt (szenzorhűtés?). Az E-M1 ii pl 60 képet is tud lőni egy másodperc alatt, az már jelentős hőt is termel. Ezenkívül tervezési kérdés is, a legjobb obik szintén súlyosabbak, nagyobbak, ahhoz meg kellhet a nagyobb váz a kényelmes fogás miatt.
-
jjeahh
nagyúr
válasz tvamos #42280 üzenetére
Neked hassy x1d kell, abban nagy a szenzor és méretben akkora mint egy gh5 . Amúgy meg én tokkal használom a "kis" g3-ast és így az is akkora, mint az a7(s), tetszik? Szerintem manapság az, hogy egy milc mekkora, már nem (csak) a szenzorméreten múlik, hanem azon, hogy hova pozicionálják.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MrChris
nagyúr
válasz tvamos #42280 üzenetére
Mert azok amik testesebbek komolyabb felhasználóknak való akiknek sok gomb kell, jó evf, meg jó fogás. Akinek meg erre nincs igénye vannak nagyon kicsi modellek is. Pl egy GH5 képességű váz ennyi gombbal GM5 méretben már elriasztóan zsúfolt lenne. Tartani kell egy praktikus távolságot a kezelőszervek között, mindezt ésszerű kiosztással és ergonómiával.
-
greg77
csendes tag
Sziasztok!
Az alábbi céloknak/feltételeknek megfelelő géphez kérnék tanácsot.
Ugyan a kérdés talán inkább a kompakt kategóriába tartozik, de nem zártam ki a cserélhetős objektíves megoldást, hátha mégis ez lesz a jobb.- Gépre szánt összeg? (Max és nagyon max). Ha csak gép, azt az összeget. Ha objektívvel együtt, akkor úgy megadni.
Max 200 eFt.
- Felhasználás? (Lehetőleg "mindenre, bármire" kerülve legyen, próbáld minél jobban belőni, mi lenne kedvenc témád).
Családi események beltérben / kültéren, kirándulások, minimális természetfotózás - és ezek a nap minden szakában. A végeredménynél lényeg lenne a minőségi (színhűség, élesség, zajmentesség) FullHD felbontású kép (számítógépen való megjelenítéshez, nyomtatáshoz, esetleg minimális átdolgozáshoz /RAW?/).
- Méret számít? (Súly, foghatóság, hordozhatóság, strapabíróság).
Fogásra a "nagyobb", így számomra stabilabban tartható gépek állnak kézre. Eddig ilyenből a bridge kategóriában találtam, mind méretben (12-13 cm), mind súlyban (300-500 gramm).
- Videóra szükség van ? (Igen: komoly minőséggel és tudással, vagy csak átlagos minőségben ? Nem: teljesen hiányozhat akár, bár ez egyre ritkább, lassan minden gép tud videózni).
Átlagos tudású elegendő.
- Csak új gép jöhet szóba vagy használt is?
Lehetőleg új.
- Egyéb kívánság, speciális igények?
Tanulás, fejlődési lehetőség: későbbi, komolyabb fényképezés céljából egyrészt ezzel a géppel szeretnék tanulni magáról a fényképezésről (manuális beállítások).
Másrészt a mobilitás miatt egyelőre az egybegépek érdekelnének inkább. Nem áll szándékomban több obit magamnál hordani, cserélgetni - ez ugye nem azért nem zárja ki a MILC kategóriát egy jobb obival, ha az megfelel a fentebb leírt céljaimra. Meggyőzhető vagyok DSLR kategóriában is, bár itt ugye ez a mobilitás faktor valamennyire csorbát szendved ... de valamit valamiértA válasz(oka)t köszönöm!
Gergő
-
jjeahh
nagyúr
válasz greg77 #42286 üzenetére
Ha természetfotózás alatt nem oroszlánok meg madarak fotózását érted, akkor panasonic lx100. Igaz nem egy duci kalapácsmarkolatos gép, de a többi igényeidnek valszeg megfelel, sőt képileg talán jobb is, mint egy m4/3-apsc milc vagy dslr kitobival.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz KawaBazsy #42288 üzenetére
No igen, a 12,8mp ma már kicsit sovány lehet, bár felhasználás kérdése, cropnál sokat számít az obi élessége is. A pana féle kontraszt af-től nem kell félni, ha nem sportfotózol (ezzel az optikával nem is igazán lehet), akkor bőven jó.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
#31733248
törölt tag
válasz greg77 #42286 üzenetére
Javaslom, ismerkedj meg a Sony A6000-rel. Egy egy méltán népszerű modell (egyben a legnagyobb darabszámban eladott MILC). Írtam róla egy gyakorlatias ismertetőt, minden fontosabb tudnivalót megtalálhatsz benne.
-
jjeahh
nagyúr
Megfontolandó lehet, bár a kereső elég gyengusnak tűnik és az optika sem egy extra fényerős, főleg a tele vége fele. Akkor már én az lx15-öt venném, az F1.4–2.8. vagy egy normális milc-et kitobival, pl. a gx80-at vagy a6000-et.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zolko74
tag
Az LX100 szeptemberben lesz 3 éve, hogy megjelent. Szerintem sanszos, hogy érkezik az utódja.
[ Szerkesztve ]
-
Gáboromm
tag
Kezdésnek. Tök lamer vagyok a témában.
Telefonomon tudok jó képeket csinálni, de az a gép minőségének köszönhető inkább, mint nekem. (Note edge)
Viszont kellenek a jobb fotók, és inkább videók.1- Gépre szánt összeg? (Max és nagyon max). Ha csak gép, azt az összeget. Ha objektívvel együtt, akkor úgy megadni.
120ezer esetleg 180ezer nagyon max.
objektívvel együtt.- Felhasználás?
Előadások teremben - jó minőségű felvétele.
Éjszakai felvételek jó minőségben. Mint itt is.
https://www.youtube.com/watch?v=p9E_FiL5wAc
Bár tudom, hogy ez fotós tudás is kell. De na!Nappali felvételek is. Ugyanúgy ahogy éjszakai beállítások, és kisebb előadások felvétele.
Tehát van pl. egy táj hátul, vagy városi életkép (nyüzsgő), és előtte frontban az "előadó", és magyaráz, magyaráz.Remélem így érthető!
Fotók: éjszakai, nappali vegyesen. Főleg emberekről. Nem profi felhasználásra, de azért jó minőségú legyen!
- Méret számít? (Súly, foghatóság, hordozhatóság, strapabíróság).
Eddig kamerát használtunk! Toshiba Camileo x200. De éjszakai felvétel fos! Előadás még csak-csak, de az is 720p-ben ment.
Súly: annak jó volt. Könnyű volt fogni. És könnyen lehetett hordozni is.
- Videóra szükség van ? (Igen: komoly minőséggel és tudással, vagy csak átlagos minőségben ?
Igen: komoly minőséggel és tudással.
- Csak új gép jöhet szóba vagy használt is?
Használt. Szerintem az új horror áron van.
Pl. ezt néztem.
https://hardverapro.hu/apro/nikon_d7000_18-105vr_kit_6770expo_9honap_garancia
Ez jó lenne? Nem értek hozzá. Nem vágom, hogy mi az, hogy tükrös, nem tükrös. Apukám fotós volt, de ő is a 70-es években. Azóta se fotózott.
- Egyéb kívánság:
Hacsak lehet legyen rajta audió bemenet, hogy a mikrofon ráköthető legyen könnyen. (Főleg terepen érdekes, mert teremben külön vesszük a hangot inkább.)Eladó cuccaim, kontrollerek, játékok: http://bit.ly/2Y5nUyA