-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz Micsurin #101989 üzenetére
Ja, irídium gyertyákat raktam bele csütörtökön, most lehet osztogatni a kúpokat.
Amúgy egész hétvégén WagonR-eztem, a Jazz ki sem mozdult a garázsból.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Formaster #102018 üzenetére
Próbáld ki!
Én kizárólag Shell V-Power 100-ast tankolok a Jazz-be,
mert boyracer vagyokmert képes hozzáállítani az előgyújtást, és a benne lévő adalékanyagok miatt kevesebb dzsuva rakódik le az EGR-rendszerben.
Illetve gyakran kevesebb a prémium nyálak etanoltartalma, mint a simáké. Az arra fel nem készített járművek nem igazán tolerálják, ha sok etanol van a benzinben, bár az MT-07-nél már nem hiszem, hogy ez gond lenne, inkább a régebbi motoroknál/autóknál jelenthet problémát.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz CyberPunk666 #102150 üzenetére
Szereldmagad?
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz CyberPunk666 #102157 üzenetére
Nem tudom, sosem voltam még ott, Mosonmagyaróvártól kicsit messze van.
A legutóbbi Totalcar videóban (BMW E39 szilentcsere) nem tűntek olyan rossznak a szerszámok.
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz gergobaby #102449 üzenetére
Ott helyben köthetsz a neten, akár a netrisken vagy a biztositas.hu-n, akár valamelyik szimpatikus biztosító oldalán, de fontos, hogy előbb tedd meg, mint hogy az adásvételit kitöltenétek (rá kell írni az órát/percet, és neked már attól a pillanattól kezdve biztosítással kell rendelkezned). Elég az ajánlat is, azt már el kell fogadniuk a kormányablakban is, hiszen ennél többet nem tudsz tenni (a díj kifizetésén kívül persze, de arra van 30 vagy 60 napod, már nem emlékszem pontosan), a többi már a biztosító dolga.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Geresics #102699 üzenetére
Egyesek szerint a Shell prémiumjai is Schwechatból jönnek. Mások meg azt mondják, hogy csak az osztrák határ közeli kutakra megy csak onnan. Mindenesetre én V-Power 100-ast szoktam tankolni Mosonmagyaróváron, szóval megvan a két elmélet metszete.
Amúgy tapasztalataim szerint az itteni OMV MaxxMotionök elég változóak minőségben, egyszer tök jól megy a motor/autó, máskor meg elég lagymatag menet közben. A Shell-ben még soha nem csalódtam.
szerk.: A V-Powerekben 5% etanol van egyébként.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz Formaster #102767 üzenetére
Nem fog elindulni a korrózió, mert egy nagyon vékony olajfilm marad minden alkatrészen, mivel nem tökéletesen sima a felületük.
Ferdzsoo leírta zanzásítva a lényeget, én még annyival egészíteném ki, hogy:
- Hidegebb időben az a 10-15 mp, amit korábban említettél, az arra (sem) elég, hogy "feltörd" a megdermedt olajat. Ilyenkor a legtöbb alkatrész gyakorlatilag kenetlenül dolgozik.
- Ha tovább járatod, az sem feltétlenül jobb, mert már ugyan körbe fog érni az olaj, de mivel még nem érte el az üzemi hőmérsékletét és ezzel együtt a megfelelő folyékonyságát, a siklócsapágyaknál nem alakul ki a megfelelő kenés, valamint az olajlehúzó gyűrűk sem tudják elvégezni rendesen a feladatukat. Ezért felhígul benzinnel az olaj, szétesnek a kémiai láncok, nem fog rendesen kenni - ez még a kisebbik baj, mert könnyen orvosolható egy hamarabb elvégzett olajcserével, viszont az elkopott fémet nem tudod visszapótolni. Minél többször eljátszod ezt ugyanazzal az olajjal, annál rosszabb lesz csak.
- Egy helyben állva nagyon sokáig kellene járatni ahhoz, hogy bemelegedjen, addig meg csak kopik, kopik, kopik... Közben meg egy métert nem tett meg a motor, ergo teljesen felesleges ez az egész.szerk.: Ja, és a hideg kipufogórendszer ha találkozik a meleg gázzal, akkor páralecsapódás lesz belőle, amit ilyen formában "ki sem tud dolgozni", és szépen lassan, hosszútávon elrohad belülről a kipufogó.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Teasüti #102770 üzenetére
Kicsit pongyolán fogalmaztam. Úgy értettem, hogy addig jár gyakorlatilag kenetlenül, amíg a vezérműtengely(ek)hez nem ér el az olaj. Egy 10W-s olajnak általában tizenvalahány mp kell ehhez, egy 5W-nek úgy ~8, egy 0W-nek pedig nagyjából ~5*. Nyilván a motor alsóbb részeiben (forgattyúsházban) található dolgok hamarabb részesülnek az éltető nedűből.
A megdermedést meg úgy értsd, hogy egyszerűen csak nehezebben fog folyni (nagyobb lesz a sűrűsége), mint mondjuk +20 fokon. Ezért is írtam idézőjelben a feltörés szót.
Ilyenkor nehezebb szivattyúzni, megnő a motor belső ellenállása, lassabban fog elérni a hengerfejbe.
Amúgy olajfüggő is, 10W40 és 10W40 között is lehetnek nagy különbségek.*A Jazz-ben 0W30-at használok, olykor hallani is, hogy indítás után 3-5 mp-ig ciccegnek a szelepek, amíg el nem ér odáig az olaj.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Egész jól sikerült az új Suzuki Katana.
-
tboldi
nagyúr
-
-
tboldi
nagyúr
válasz Teasüti #102973 üzenetére
Nem feltétlenül, de a legtöbb esetben ha a hideg oldalt változtatjuk, a meleg oldali viszkozitás is változik valamennyire ugyanabba az irányba, hiába van ugyanúgy 40-es pl. ráírva. Persze minden az adott olajon múlik.
Nem marad meg (csak egy vékony film, ami a felület érdességéből adódik), de akkor már nem is mozognak/súrlódnak azok az alkatrészek.
Az lett volna a mondandóm lényege, hogy mondjuk ahol 15W az előírás, oda ne akarjunk 0W-s olajat rakni, mert nem lesz jó, hiába jobb olaj az utóbbi önmagában.
-
tboldi
nagyúr
válasz vendingo #102980 üzenetére
A fácse csoportokban nem lehet bízni. Bocs, hogy megint autós példával jövök, de muszáj.
Szóval a Jazz-be, meg úgy minden Honda autóba csakis gyári váltóolaj való, mert csak abban van olyan adalék, amitől a szinkrongyűrűk nem kopnak szét idő előtt. Erre vannak, akik mindig beírják, hogy bármilyen 75W90 jó, akárhányszor felmerül a kérdés. Oké, jobb, mintha olaj nélkül futna, és nem is fog tönkremenni a váltó egyik pillanatról a másikra, de idővel olcsóbb lesz egy bontottat keresni, mint gyűrűket cserélni a meglévőben.A gépkönyvre meg írtam a VW-es példát. Sőt, mi van akkor, ha időközben változtat az előíráson a gyártó? Volt már ilyen, az egyik évjárathoz még ez az olaj való, a másikhoz meg az, pedig a motor csavarra ugyanaz maradt. A Jazz-nél pl. az API szabványon szigorítottak faceliftkor, és csak a légszűrőház változott, ami ebből a szempontból egyáltalán nem releváns. Meg elektromos lett a gázpedál és a folytószószelep, de ennek sincs köze hozzá.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs