-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
imibogyo
veterán
válasz V.Stryker #94225 üzenetére
Van ahol piroson is áttolja vagy 80-al... Lehet én vagyok az ügyeletes lúzer akinek nem jön be az ilyen barom módon közlekedés, de vállalom... Szerintem nem a motor nem fog elmenni 100.000 Km-t, hanem a pilóta...
Sajnos saját és családi rossz tapasztalatom is van az ilyen "profi pilótákkal", akiknek csak egyszer nem adja ki a dolog, miközben lehet, hogy már 20 éve vezet tényleg balesetmentesen. Aztán amikor mégsem jön össze a dolog, akkor mégis csak megöl egy másik embert és mindezt miért, mert ő menő, "és ő így élvezi a közlekedést". Én is élveztem volna a nyaka köré tekerni az infúziós csövet, de annyit kaptam volna érte, mint egy normális emberért...
[ Szerkesztve ]
-
BoB
veterán
válasz V.Stryker #94310 üzenetére
Ez attól is függ merre, milyen terepen mennél. Ha nem viszed túlzásba a terepet, akkor egy Suzuki freewind tökéletes lehet.
A geresics majd mindjárt jön javasolni az olasz nem-is-tudom-mi-van-neki gépét, de ahoz nem lesz úgy alkatrész keleten mint ehez. Ráadásul megbízhatatlan olaszPéldául Mongóliában egyáltalán nem olyan gáz. Nézd meg mivel járnak a helyiek, retró ETZ féle gépekkel amik nagy részén klasszikus retró országúti gumi van. Elmennek mindenhol azzal is.
Az on-the-run blog-os csávó is ezzel indult el, olvasd el a blogjában miért választotta ezt. Sajnos melóhelyről nem tudok linkelni mert le vannak tiltva a blog-os oldalak.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Geresics
addikt
válasz V.Stryker #94310 üzenetére
"Mit lehetne megszerelni a világ f.szán abból ami ott van? Mihez lehetne legnagyobb eséllyel alkatrészt kapni?"
Ez attól függ, merre mész. Ha Tibetbe, akkor Royal Enfield. Oroszokhoz? Biztos van külön oda gyártott csoda is (Ural?) Nordkap? Oda bármi, amiből nyugaton sok fogyott (BMW, KTM, stb.) Olasz csimma? Akkor bizony szarolasz!
Amúgy a Freewind tök jó, és kő egyszerű!
Amire meg (#94316) BoB mester utalt, az a Pegaso. Régi változata ugyan azt a Rotax blokkot kapta, mint a BMW F650GS, az új változata (ami nekem is van) ugyan azt a Minarelli blokkot kapta, mint a Yamaha X660-ak, és még sok minden más! Nem véletlenül szeretik ezt a blokkot!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz V.Stryker #94323 üzenetére
187 cm és kb. 100-105 kg vagyok. A Pega 35kW-os, azaz 48LE. Pályán is simán jól haladtunk, pedig szépen fel voltunk pakolva:
kép
48 literes doboz hátul, 2x25 literes oldaltáskák, 14 literes tanktáska, meg egy rossebb tudja hány literes hengerzsák a hátsó ülésen - ebben volt pl. a sátor is.Olajcsere 10ekm-enként - ezzel azért el lehet menni egy darabig.
17-18 literes a tank, túrafogyasztás 4,5-5,5 liter/100km csukló, terep, és autópálya függvényében...Ez a világ legjobb motorja? Nem! De 1 személynek még felmálházva is jó, és kimegy a világból. Viszont később én is váltani fogok, de még 20-25ekm-t simán beletekerek!
Suzuki V-Strom-ot akart venni haverom, azt mondta az túl "fotel", és nem volt semmit élménye a Ducatijához képest, ezért maradt a Multistrada.
[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
vlevi
nagyúr
válasz V.Stryker #94323 üzenetére
Mennyire túra, mennyire enduró?
Kb én is ilyen magas és súlyú vagyok, 2004 évjáratú, 650-es V-Strommal, de csak "túra" módban, szinte semmi enduró.
A világ végére elvinne, meg azon is túl, egyedül a hosszú autópálya szakasz nem tetszik nekem rajta.
Bírni bírja, nem ezzel van gond, csak a 130 az óra szerint már több, mint 140, és valahol 7000körül forog. Egy Nyíregyháza-Kőszeg távot így lenyomni nem szerencsés. A motor bírja, nem arról van szó, csak nekem nem tetszik ez a használati tartomány. Viszont 100-120 körül istenien megy.[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz V.Stryker #94329 üzenetére
Bizony!
Mondjuk a Bulgária-Isztambul-Ázsai kör is megállt 4ekm-ből! Igaz, előtte mentünk egy Montenegro-Albánia kört, az 3 nap alatt 2ekm volt, és mellé még belefért az egész éves hazai szórakozás is!Szerk.:
ahogy a legtöbben, úgy én is csináltattam hátra egy bukókeretet, ami eltartja a táskát a kipufogótól![ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
HSM
félisten
válasz V.Stryker #94329 üzenetére
Amúgy ez a csere-dolog is nagyon olaj függő is.
Azt mondják, motoroknál még a 6000km sem feltétlen jó ajánlás, mert ott a lazábban illesztet dugattyúk miatt alapból több benzin higítja az olajat, tehát sok esetben jobb lenne kicsit gyakrabban cserélni, de akár gagyibb olajjal. Legalábbis egy kenéstechnikában jártasnak tűnő külföldi fórumos erre jutott, elég meggyőző érveléssel, mérésekkel, ő 3-4000km-ben látta az ideális periódust.
Ezzel szemben a saját tapasztalatom, hogy pl. nálam 5000km alatt kuka lett pl. a Motul 5100, érezhetően elgyengült a végére, míg a 7100-assal nem éreztem semmi változást, mikor 6000km után lecseréltem frissre, tehát azzal még úgy tűnik nekem mint laikusnak, hogy mehettem volna még, és ez két cserénél is így volt. Pedig nálam sok a városi rövidebb út, ami elvileg nem barátja az olajnak. -
vlevi
nagyúr
válasz V.Stryker #94329 üzenetére
Nekem a 650-s V-Stromon nincs gond a dobozokkal és a kipuffal. Értem ez alatt, hogy nem láttam, hogy a meleg miatt nyoma lenne. De a 650-es stromon van egy hővédő lemez a kipuffancson, ami többóra motorozás után sem tűzforró. Megkockáztatom, a napon hagyott fekete műanyagdoboz annál melegebb.
Cserébe viszont a V-Strom, oldaldobozokkal majdnem olyan széles, mint hosszú
Ez egy újabb modell, de a régebbiek is kb ilyen szélesek, ha fel vannak dobozolva.
[link] -
vendingo
veterán
válasz V.Stryker #94323 üzenetére
Transalp (nem fekete blokkos), DR BIG, Freewind, Xt600, Kle500, Xtz750, Pegaso....Milla körül meg már ott az AT.
Hirtelen ezek jutottak eszembe, mint alternatívák.
Kle500 és Pegaso kivételével szard le a kort, és a futott kilométereket.Africaról tudok írni tapasztalatot: ~60ló, megpakolva simán szerpentineztem vele, pályán tartotta a 150-et egyhuzamban, miközben egyenesen kényelmesen ültem rajta. 120-130 környékén simán lehet vele előzni, nem kell fosni, hogy hirtelen elfogy az erő, 160-ig szépen húz.
Okosan közlekedve (90-110km/h) 400 kilométert tud a 23 literes tank, de bővíthető ~70 literre.
Nagyon bolondul, sok 150-es pályával ez csökken 300 kilométerre. Amikor kigyullad a lámpa, hogy fogytán a benya még lazán elmész 100-at.
2 személlyel lazán hozta a 160-at miközben szlalomoztunk a kocsik között.
Gyári és utánagyártott alkatrészek bőségesen kaphatók, használtan is van hozzá bármi.
12000-es szerviz intervallum se utolsó dolog, ha világot akar valaki kerülni.Kettő nagy gondja van a típusnak: a súlya, és az ára.
Amibe én teljesen bele vagyok habarodva jelenleg, az az új 300-as versys.
Egész jó áron kapható, könnyű, pont elegendő erő van benne, hogy 1 személy csomagokkal nekivágjon a világnak. 2 hengeres, jó a fogyasztása, sok kiegészítő kapható hozzá. Tud mindent, mint a nagyok.
Nem sok hiányzott, hogy ilyet vegyek, de nem szívesen ugrottam volna bele egy nagyobb hitelbe.Nem tudom hova valósi vagy, de ha gondolod tehetsz egy próbát az AT-vel, csak hogy tudd, milyen hatalmas monstrum, mire számíthatsz, ha belevágsz a nagyendurózásba.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Gaboman
nagyúr
válasz V.Stryker #94343 üzenetére
Nekem 63300 kilométer volt az 1999 Pegasoban, olajat nem ette, semmi füst, csendes, bontatlan blokk, erős, pörgős, jó váltó, futóműve nagyon kellemes még terepen is, endurógumival atom stabil, crossal már sajna ingatag.
Súlypontja lent van így nagyon könnyű terelgetni, nem venni észre a súlyát ami egyébként egy SV650N feltankolt tömege, kényelmes ülés jó pakolhatóság.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
vendingo
veterán
válasz V.Stryker #94341 üzenetére
Nézegessed meg az f650gs kínálatot is. Egész jó árban viszonylag nagy kínálat van belőlük.
Africaval az a gond, hogy folyamatosan megy fel az áruk. Milla alatt nem nagyon van épkézláb belőlük.Tenere kategóriájában a kor legerősebb típusa, viszont ha húzod neki, akkor hajlamos enni.
Szerintem a freewind tűnik a legreálisabb választásnak. Igazi csataló.
Nem a legnépszerűbb modell, ezért ki lehet belőle fogni szebb példányokat is jó áron.Terepezek és hosszú túrákat is megyek, így nekem a ~8000 lesz a megfelelő, de ha 12000 lesz, akkor se fogok kétségbe esni.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Geresics
addikt
válasz V.Stryker #94333 üzenetére
Ázsia bővebben?
Statisztikailag igaz állítás: Isztambulban átmentünk a Boszporuszon! Az már Ázsia! Ott ittunk egy jó török kávét, és visszamentünk!...mondjuk az isztambuli közlekedésnél életveszélyesebbet még nem tapasztaltam, pedig bejártam Németországtól kezdve, Olaszországon át, Albánián keresztül, egészen Bulgáriáig mindent! De az botrányos, ami ott megy!
Injektorosok jobbak?
Nem hiszem, de én nem szerettem volna (hozzá-nemértésem miatt) karbisat! Ma már tudom, hogy azt is meg lehet tanulni, akárcsak minden mást!(#94335) BoB
Jön az is, ne aggódj!
Elég sokan csesztetnek miatta az ismerősi körből is, de addig még annyi videó van vissza... Ha láttad az utolsó videóm ( ), akkor tudod miről beszélek! - Ez volt a reklám helye!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-
Gaboman
nagyúr
válasz V.Stryker #94381 üzenetére
Nem, semmivel nem drágább mint a japán gépekhez.
Ugyan olyan megbízható mint bármelyik japán, itt is csak azon múlik az előző tulajok mennyire vigyáztak rá mennyire adták meg neki ami kellett.
De ellenben a nehéz, latymatag futóművel és fékkel rendelkező Japán motorokhoz képest ezen felüdülés a terepezés is.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
tboldi
nagyúr
válasz V.Stryker #94482 üzenetére
Azt már a BMW-sekre sem lehet rásózni, mert már van ilyen is.
Egyébként apumnak vettem balck friday alkalmával egy TomTom Start 60-at 50k helyett 30k-ért lifetime frissítésekkel.
-
zgospel
őstag
válasz V.Stryker #94568 üzenetére
A facebookon a chemtrailben is sokan hisznek és osztják róla az észt, aztán mégse úgy van
De hogy relevánsabb példát hozzak, napi 5-6 videó jön velem szembe hogy éppen ki hogy indítgatja a garázsban 2-3 percre a motort, huzogatja a gázt, aztán leállítja, mert azt hiszi hogy azzal jót tesz neki.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Teasüti
nagyúr
válasz V.Stryker #94653 üzenetére
Dióhéjban mikor a forró gáz kirobban az égéstérből, akkor a kipuffban lévő gázoszlopon egy nyomáshullám fut végig hangsebességgel (ez adja a hangot, amit úgy szeret itt mindeki). Amikor ez a hullám elér egy keresztmetszet változást (pl. a kipuff szabadba nyíló vége is egy keresztmetszet változás), akkor egy ellentétes irányú hullám keletkezik, ami visszamegy a hengerbe. Többhengeres gépeknél a leömlők összenyitásánál indul meg ez a negatív hullám a többi henger felé, ami jó esetben a szelepösszenyitás pillanatában érkezik meg, így rásegítve a feltöltésre. Egy hengernél csak tippelek, hogy erre szolgálna talán az a bunkó a leömlőn, ami egy rezonátor, ha nem tévedek nagyot.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #94651 üzenetére
egyszeru valasz: mer' ugy jo
bonyolultabb valaszNem menekülsz a csendőrség elől.
-
tboldi
nagyúr
válasz V.Stryker #94664 üzenetére
De jó, hogy nem vagy elfogult.
Szerintem meg pont ez a rossz, mert túl nagy a választék, mindegyik tetszik valamiért.
Autó esetén könnyebb a dolgom, újonnan csak a Suzuki SX4 S-Cross GLX 1.4T 6MT 2WD jöhet szóba (5.280.000 Ft, és ebből 1,2 millió még lejönne, ha nem akarok a Jazz eladásával vacakolni). Kacérkodtam még a Honda Civic Sport 1.5T-val is, de túl drága, és a Suzuki jobban felszerelt. De még van 1-2 autó, ami szóba jöhet 2-3 évesen, párezer km-rel is (9gen FL Civic 1.8, Mk7 Golf GTI pl.).
Motorból csak újat szeretnék.[ Szerkesztve ]
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz V.Stryker #94989 üzenetére
Rengeteg összecsukható gázégő van, olyat válassz, amihez szelepes (és nem felszúrható) palack kell. Ez ugyan drágább, de bármikor le tudod szerelni róla az égőt, így sokkal kisebb helyen elfér, az olcsóbbat csak teljes kiürülés után.
(#94991) emre: ha jól válogatod meg a cuccokat, akkor meglepően kis helyre elfér az egész. Igen, még egyszemélyes kotyogó kávéfőzőm is van, a főzőedénybe meg pont belefér a palack. Az egész egy kis neszesszerbe becsomagolható.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
emre
veterán
-
HornedReaper
senior tag
válasz V.Stryker #95000 üzenetére
Oszt' még pontokkal 15,74 USD-ért elhozható a protektoring, ha valaki gyakran vásárol ott. Nemtom lehet-e itt hirdetni a csoportot, de ott van az aláírásomban
Kezdő koromban de jó lett volna ennyiért, akkor is 2x ennyibe kerültek itthonFeliratot meg nem tudnak mindenre nyomni Lehet hogy annak kell aki megrendeli
[ Szerkesztve ]
Keress kínai shopokhoz kuponokért
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg