-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #58606 üzenetére
nem neked megy szemelyesen bogyo, csak gondolom erdemes errol beszelni, h az esetek tobbsegeben user error szokott lenni, mert mindenhol azt olvassak, hogy az olajtol vajpuha tud lenni egy valto.
egy valto nem attol lesz vajpuha. az a gyarbol jon ki ugy. millio dologtol fugg.A kapcsolomu kialakitasa milyen, a tolovillak mozgatohornyai, a kapcsolotengely csapagyazasa, a tolovillak tengelye, a villas korom kialakitasa, a rogzitovalyu melysege, (pont ezt csereltek a ktm rc8 nal, mert sokan panaszkodtak a csontos valtora) ezeken mulik a valtasi erzet. ezek az alkatreszek, barmilyen fura, kopnak. es az ido elorehaladtaval nem jobbak lesznek. ha valamelyik alkatresznel nagyobb lesz barmilyen csapagyazas illesztese, meg tud feszulni, es ront a valtasi erzeten.
olajjal csak azt tudod befolyasolni, hogy mennyire tapadjon a kuplung meg akkor is, ha behuzod a kart.
olajtol nem fog megjavulni semmilyen valto. csak ki tud "emelni" rendesen a kuplung.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
veled ellentetben szedtzem szet valtot, es kiserleteztem kulonbozo olajokkal, a versenymotorjaimnal nagyon nagy szuksegem Volt arra, hogy ne csereljek pl kuplungrugot, hanem inkabb egy masik olajjal oldjam meg a nagyobb kuplungtapadast. megelhettem azt is, mit befolyasolnak a kapcsolomu alkatreszeinek csereje, mit tesz a valtasi erzettel. es mit tesz egy laza csapagyazasu, befeszulo kapcsolokerek, addig te itt homalykodsz, hogy mit ken ott az olaj ember neked fogalmad sincs mi folyik ott. megis a valtovillanal mit a fraszt ken vagy a horonyban vagy a kapcsolokerek csapagyazasaban mit ken amikor 8cst a viszkozitas?
te max a kuplungot erezheted semmi mast (nem szakad meg tokeletesen a kapcsolat, amit eddig is magyaraztam)
szoval neked a magyarazatom az egeszre ennyi hogy : NEM
ezt fejtegesd tovabb a fotelben,na, igyal egyet az egeszsegemre.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz -Mosquito- #58614 üzenetére
ah, mostantol egyszavasok lesznek a kollega hsz einek ertekelese, igy megkimelhetjuk a sok fassagtol a jonepet.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Inditasnal kene az akkun feszt merni.
Es egy jo akkut belerakni. Ez alacsony feszultseg, ami lehet rossz akku, vagy a rele. A generator es a fesszab vizsgalata bonyolultabb. Nem csak ennyi. De nem ott lesz a hiba. Sztm meg mindig szar akku van benne. Csak nem tudsz rola.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Polemius #58731 üzenetére
Ausztriaban B kategorias jogositvannyal olyan motorokat is lehet vezetni, amelyeknek maximalis loketterfogata 125 ccm es teljesitmenye 11kW 15Le, akkor, ha legalabb 5 eve birtokolja folyamatosan (a jogsit), es egy vezetesi iskolaban (nalunk autosiskola), vagy automobile klubban 6 tanorat vesz a fent emlitett motorkerekparral.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Villaolajokkal kapcsolatban semmifele tapasztalat nincs a kezunkben. Van nehany tablazat, hogy mennyire ter el a viszkozitasuk egymastol a jeloleseik ellenere, de alapvetoen milyen a nyirasstabilitasuk? Nem tudjuk. Viszkozitasindex adatlapon van. Nincsenek osszehasonlito tablazatok sem, mint a motorolajoknal.
Motulbol az expertet es factory line-t hasznaltam, hatso rugostagba ohlins olajat rakott a futomuves. Panaszom nem volt ra, de fogalmam sincs mi a kulonbseg ezek kozott. En nem ereztem semmit. Koridoben sem jelent meg. Vedd a dragatNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Az valoban egy supermoto.
Viszont hogy helyezned el az uszot?
Nezz meg egy sima robogo benzintankot. Nagyon pontatlan az is. Az uzemanyag lotykolodeset magneses mutatoval vedik ki, aminek eleg nagy a reakcioideje.
Drz be be nem raknek ilyeneket mert az kokanyolas. Ha egermozi kell, akkor egy szoftosabb motort valasztanek.
De szerintem a motorozashoz ennek semmi koze.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz baboss #58890 üzenetére
Ezt igy megmondani nem lehet.
Valoszinuleg keveset. De. Mivel nagygazra csinalja, olyan, mintha valamiert nem mukodne az allandonyomaskulonbsegu karbiban a vakuumtolattyu rendesen. Vagy kirepedt a membran, vagy az uszoszint nem jo. De ezek talalgatasok szigoruan.
Ha kireped a membran, akkor falsot sziv, ezert kap keveset. Ha fennakad a tolattyu megintcsak keveset kap nagygazon, mert lecsokken a sebessege a gazoszlopnak, ezzel egyutt a nyomasa novekszik, igy nem tud annyi benzint felkapni. Nem lesz akkora nyomaskulonbseg a legkori nyomas es a karburator venturi csoveben levo gazoszlop nyomasa kozott.
Ha szep finoman huzod ra, mindig lesz akkora nyomaskulonbseg, hogy megfelelo mennyisegu benzint kapjon.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz FIREBLADE78 #58903 üzenetére
Gyerekek, mi a fsz van itt?
A szokasosnal is tobb az gondolkodas nelkuli hsz ek szama, jo, a tieid eddig sem voltak a felso polcon, de most valami front van.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz stereodead #58906 üzenetére
Nincs ilyen szabaly. Sosem volt.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz StoneBridge #58916 üzenetére
Ezt a temat is kiveseztuk regebben.
Velemenyem szerint nincs ertelme cserelni. Beinditani sem inditanam a tel alatt.Vizsgaljuk meg, miert kell olajat cserelnunk.
Van egy olajunk, ami oriasmolekula lancokbol all, amik a hasznalat soran tornek. Igy az olaj nem tartja meg ugyanazt a viszkozitasat. Hideginditasnal elegetlen tuzeloanyag is higitja. Konstrukcio fuggo dugattyugyuru elofeszites fuggvenye. Vannak benne adalekanyagok, amik lereagalnak. Pl extreme pressure adalek, a valto fogaskerekeihez, vagy szennyezodes lebegteto detergens adalek, oxidacio gatlo adalek stb. Es tele megy az olaj szennyezodessel.Tovabba van egy masik jelenseg, ami az olaj hideg tarolasanal kovetkezik be, ez pedig a viaszosodas. Eppen ezert nem cserelnem az olajat, es nem inditgatnam a motort telen sosem.
A regi olajban nem fog semmi elrohadni. Erre van benne adalek. Kuplungkopadek, femreszelek biztos le tud ulni az aljara, ettol nem aggodnek, felmelegitve tavozni tudnak. A teli inditgatasok alkalmaval megintcsak benzinnel higitjuk tovabb az olajat, a kipufogorendszerben pedig kondenzviz jelenik meg. Az olaj viztartalmat is noveljuk ilyenkor. Amikor a viz felmelegszik, az olaj meg mindig nem uzemmeleg. Sztm semmi ertelme. Akkor jobb ha ugymarad.Tavasszal raer az uj olaj.
Szedtem szet tobb evre lerakott motorokat. Sosem volt bajuk az olaj savasodasaval. Sosem kezdett el rozsdasodni, meg az sem, amelyiknek eresztett az olajterben a vizpumpaja. Ettol a jelensegtol egyaltalan nem felnek. Az olajiszaposodas csak nagyon elnyujtott csereperiodusoknal fordul elo, es nem gondolom az olaj hibajanak. Nincs manapsag olyan, hogy rossz olaj. Sot. Regebben tobb kentartalmat engedelyeztek olajoknak, mint manapsag. Az ep adalek egy kenvegyulet zarojelben jegyeznem meg.
Egyedul rozsdas alkatreszekkel pajtaban elrakott motornal talalkoztam, es az olaj tetejen egy reteg viz allt.
Tul van parazva ez az egesz.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz StoneBridge #58935 üzenetére
Azt a sportszurot es kipufogot sztm felejtsd el, es tanulj meg motorozni abbol a penzbol.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz StoneBridge #58940 üzenetére
Minel tobbszor csereled, annal jobb.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
A baj ezzel az, h orrverzesig ismetelgeted, h mi a jo neked. Sztm mindenki megtudta h osszefostad magad a gsxr tol, annyira jo.
El nem tudom kepzelni, hogy utcan svnek hogyan hajszoltad a hataraig a (puha rugos) futomuvet, de ettol tekintsunk el. Ami nagyon leri, h teged atbasz a kemeny futomu. Tenyleg jo ha nem supped be az eleje, holott sztm te meg boven a gyenge lancszem vagy a kepletben. Sv kupaban is mennek ezzel a futomuvel. Bele lehet nyulkalni, bar nalad utcan bezzztossan akkora tempo van, hsz alapjan legalabbis te akkorakat fekezel h lengeted a belso iven a labadat, es a feneke a levegoben van vegig, mindezt uthibakon. Az uszonyereg mas teszta. Normalis betettel az is harap akkorat mint egy monoblokk. Palyahasznalatnal jonnek ki melegedesnel a gondok es asszimetrikus kopas. De alapvetoen olcso betet miatt nem erzed azt a fekhatast, esetleg femszovetes fekcso, de leginkabb betet minoseg. Gondolom utcan igy mesz, mert allandoan irod ezeket. De fekhatas az nem a nyereg felfuggesztese, es a nyereg fajtaja szabja meg. Az csak a tovabbi problemakat oldja meg nagy terhelesnel.
Nekem az mz kupaban megfelelt az effajta futomu, es nem gyozom hangoztatni, h nem egy jo futomu, nagyon fapados. De nem ertem a probemaidat. Te almat a kortehez hasonlitasz jelenleg, es megint ebben az arrogans bicskanyitogato stilusban. Kopkodod h micsoda szar, amikor alap dolgokkal nem vagy tisztaban itt sem.Szivesen.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Baszki, hatra veszel rugostagot, amikor az elejeben van puha rugo. Es az eleje miatt nem tudsz nagyot fekezni, mert a puha rugo miatt himbilimbi. Total nem ertelek.
A TL 1000 S nel akkor tudott a versenyzotarsam 21 et menni az euroringen, amikor teljesen kinyitotta a nyomofokozati csillapitast az elejeben. Arra szeretnek utalni ezzel, h a kis sv nek nincs nyomofokozati csillapitasa. Egy normalis rugo belekerulne nem ismernel ra.
De ha ram hallgatsz elkuldesz mindenkit az anyjaba, es csinalod a teljes hulyeseget.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Ferdzsoo #59008 üzenetére
Csak a leeresztocsavart ritkan huzod meg kerekcsavar nyomatekkal. Ahhoz legtobbszor kisebb kulcs kene, es azert van olcson ilyen nyomatekertekekkel, mert ha nagyon elallitodna, akkor sem tudod beletepni az olyan csavarokat, amiket ebben a tartomanyban huzol. Ettol fuggetlenul jo, csak hamar elallitodik. Legalabbis ami nekem otthon van, az eddig jo, de alig hasznaltam, amit a muhelyben mindennap nyustoltunk, ott nagyon komoly kulonbsegek jelentkeztek.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz FIREBLADE78 #59044 üzenetére
Akkor az elmult hszek mehetnek a kukaba.
De legalabb a tobbiek gugliztak helyetted.Megvarni nem fogod. A hatso rugostagot szetkapni, feltolteni nitrogennel, essatobbi. Nem elotted fogja csinalni.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #59051 üzenetére
Amikor gs en csereltem a gepkonyv szerint eloirtat raktam bele, se markara, se viszkozitasra nem emlekszem. Konkret olajat nem tudok ajanlani sajnos. Porvedot akkor cserelj ha ki van repedezve, rozsdas. Ha funkciojat ellatja, akkor bennehagynam.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Khaosz55 #59057 üzenetére
Ezt neked kene kikeresni, egy kicsit melos lesz.
Valamelyik köhém rendelet szavalyozza ezt is. Elmeletben szerintem (hangsulyozottan szerintem) tipusbizonyitvanynak kell lennie, es be kell vezettetni a forgalmiba a valtoztatast. Termeszetesen teljesen illegalissa valik katalizator nelkul, de meg db killer nelkul.is, katalizatorral.
Mivel magyarorszagon nem nagyon foglalkoznak ilyesmivel, ezert itthon csak akkor fogjak megnezni egy mozgo muszaki allomas es ket rendorjaror kisereteben, ha nyaron valahol sok a motoros, es felnyomjak oket a lakok, megjegyzem jogosan, mert mindegyik fostalicskan hangos dob van egy normalis gumi helyett.
Tehat ha nem szeretned, h az elozo kollega mintajara mas kaparja ki a gesztenyet, neked kell gugliznod ra.
De legingkabb ne vegyel dobot mert semmi ertelme.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #59108 üzenetére
az, hogy ossze kell szerelni, miert zarja ki azt, hogy egy tombbol van?
hengerelt alubol egy labtarto az nekem nem bizalomgerjeszto. bar nem tudom, hogy mennyivel nagyobb egy egytombbol cnc zett vagy barmilyen alakitasi technologiaval eloallitott elotermeknek a szilardsaga, de talan itt szallnak el a koltsegek.
ott el kell birnia egy szep sulyt, aztan van mindenfele otvozet, mindenfele hokezelessel, teljesen valtozo rugalmassaggal. az acel faradasa sokkal kiszamithatobb, mint az alue. az alu ugy torik le, hogy eszre sem veszed. epp ezert nem mindegy hogy mibol hogyan van csinalva. persze azt a reszet, ami a csizmadat vedi attol hogy ne erjen a lengovillahoz, csinaljak hengereltbol, de a tobbit ne nagyon. es nagy kulonbseg lehet ket termek kozott. de ennek nagyon utana kene jarni, mert nincsenek pontos adatok a kezunkben.
en meg ehhez nem ertek.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Something_ #59146 üzenetére
Valahonnan aluminium kenodik ra. De hogy honnan? Az a feknyeregben van csak. A feknyerged nem all keresztben? Nincs kikopva az uszocsap?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Something_ #59153 üzenetére
Hat ranezesre nincs mar hatul beteted, es vas a vason fog. Lehet nem is alu.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Medence topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPhone topik
- Mobil flották
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Többet költenek a PS5 felhasználói
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- További aktív témák...
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen