-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz #79335424 #72561 üzenetére
Én egy ilyet vettem. Nagyon baba. Kompakt mérete ellenére 15 ampert le tud adni, ami azért tekintélyes. Simán le is adja, én 300 db 5050 smd RGB ledet járatok róla (5V-on). Igaz egyelőre csak rövidtávon, amíg játszadozok. De még csak komolyabb melegedést se tapasztaltam.
Még csak asztalon fejlesztgetem a projektem, de motorra lesz felrakva cuki kis projekt dobozkában.(#72572) bogyo112
Egy ideje már használok ilyen boost-buck konvertereket és az se ökölszabály, hogy akkora fesz. különbségnek kell lennie. Pl. tavaly amit készítettem analóg ledes világítást, az 5A buck konverterrel ment és álló motornál se esett be 12V alá a kimenő fesz. Jó most pár század ingadozás belefér. A boost-buck konverter meg elvileg két lépcsőben állítja elő a kimenetet, ha nem tévedek nagyot, szóval nem kéne problémának lennie, ha a bemenő és kimenő fesz. közel ugyanaz.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Chrys_ #72761 üzenetére
Halk a kipuff.
Nálam ezen a sebességen a motorhang miatt nem hallottam a szelet.(#72777) SymbianOS
Miért nem veszel egy motoros farmert?
Lábbeliből én motoros cipőben gondolkodok fagyizni járni - azok, amik utcai cipőnek tűnnek elsőre.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Kolondrum #72790 üzenetére
És szted az mennyire gáz, hogy a hét minden napján ugyanabban a farmerben voltam tavaly nyáron, ha fagyizni kellett menni a városközpontba motorral?
Mondjuk D3O betétes Richa farmerből épp nem volt "kedvem" venni 6 váltást.Amúgy meg nem tudták mondani, hogy nem utcai cucc. Kényelmes is hordani, csak épp motorra ülni benne nem az. Az ülepe kicsit szűk és ha terpesztek, akkor felhúzódik a lábszára és befordítja a térdprotektort is. Úgy kell beigazítanom magam a nyeregbe. Mindenre jó, csak motorozni nem az igazi.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz TommyGun #72793 üzenetére
Nem vagyok elégedett azzal a román márkával. Csizmám van tőlük és nem az igazi. Olyan széles, hogy lötyög benne a lábfejem. Cserébe rövid és nyomja a nagyujjam. Olyan mint a gagyi munkavédelmi bakancs, mintha téglára szabták volna. Jah és majdnem dobtam már benne egy-két hátast is a talpa miatt.
A protektor benne meg kiábrándító. A sípcsontvédő egy 20x70-es műanyag lap vízszintesen betájolva a szárában. Azon kiakadtam, hogy miért nem teljes hosszában keményített a nyelve?!
Ezek a cipők lehet jobb védelemmel bírnak, mint az a csizma.
Szerencsére itt külföldén nem árulják ezt a márkát.Nekem special az a Rev'it tetszik, amit linkeltem.
Annál jobb védelmet pénzért sem kapni cipőben.(#72796) canniball
Még a jogsihoz kellett vennem egyet kapásból. Nem akartam a legolcsóbbat.
De a nehezen megkeresett magyar forintokat azért sajnálom rá. Nem volt jó befektetés nekem.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz runner 125 #73111 üzenetére
Attól függ milyen ütemben villogtat a vezérlő.
Nálam az 5-10 hz-es felvillanásokat egyáltalán nem tudta követni az izzó. Nem látszott semmi az effektből, csak pislákolt kicsit.
LED-re cseréltem, úgy fasza.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz runner 125 #73635 üzenetére
MO-n nem illegális?
-
Teasüti
nagyúr
Tudtok olyan youtube videót, amitől azoknak is megjön a kedve a motorhoz, akik nem motoroznak?
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #74353 üzenetére
Vmit nem értek. Túl kezdő vagyok még.
Akárhány esős-kelős videót nézek, ha közúton elindul a gép hátulja kanyarban, akkor az esetek többségében low slide lesz belőle.
Ezek a srácok itt meg konkrétan driftelnek méghozzá offroad, ami eleve csúszós aszfalt után.
Ezt hogy a fenébe csinálják esés nélkül?
Láttam már streetfighter onroad driftelést is motorral, de ha jól figyeltem ott inkább első kerékre helyezik a testsúlyt. Itt viszont normál üléspozíció van vagy kiállva és nagy sebességgel.
Értem én, h ellenkormányzás, de miért nem dől el a motor?
Ha én most kimennék az útra és kanyar közben húznék egy erős gázt, akkor vagy lemegyek az útról, vagy megelőz a hátsó kerék. Nem?
Vagy ez amolyan pengeélen táncolás, mint a blokkolás nélküli maximális fékerő megtalálása: vagy sikerül, vagy nem?Lehet le kéne tolnom pár kört azon a hülye amcsi ovál dirt pályán, amin ilyen elbaszott motorokkal driftelnek körbe-körbe és megérteném.
[ Szerkesztve ]
-
-
Teasüti
nagyúr
Üdv urak!
Honda új egyensúlyozó koncepciójáról van vmi infó, hogy milyen fizikai elven működik?
Mire jó pl a fejcső szögének változtatása?
MTB-nél van csak némi fogalmam erről, ott stabilitást ad a laposabb fejcső, de az inkább terepen nagy sebességnél hasznos. Ez meg gyök kettőnél hasal le. Érdekes.Amúgy nekem kajak bejön a dolog, simán vennék egy ilyen gépet. Én lennék a legnagyobb műmájer, ahogy besétáltatnám egy találkozóra.
Meg mekkora flash lenne, ha nem kell kitámasztani.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz runner 125 #77527 üzenetére
Találtam közben egy tök jó videót, ami bemutatja a rendszert kicsit közelebbről.
Úgy tűnik olyan egyszerű elveken nyugszik, hogy az a csoda, hogy nem találták fel már évekkel ezelőtt.
Épp azon filózom hogy tudnék átépíteni egyet ilyenre.
Még ha motoros kormányzás nincs is, a villaszög lapításával már jóval könnyebb volna az ember dolga gyök kettőnél.Vagy olyan motort keresni, amin negatív trail hossza van a keréknek. Nem tudom létezik-e ilyen. Valószínűleg nem.
(Nem. Usában pl szabályozás van rá, h minimum ~5 cm pozitív trail hossz kell minden kétkerekű motorra.)A legnagyobb kihívás DIY vonalon az új alkatrészek megtervezése és legyártása.
Leginkább az egyedi vállak kimunkálása, amihez pillanatnyilag nincs kéznél CNC.
A kormányzáshoz bőven elég lehet egy ablaktörlőmotor, vezérléshez meg mikrokontroller, akár Arduino is.
A gyorsulásmérő + giro szenzor meg nem tétel.Ahhhh, még egy projekt, amiből nem lesz semmi.
De 5 év múlva veszek egyet.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz -Mosquito- #77531 üzenetére
Azért a moddolás még tervben van. Ami nagyon piszkálja a fantáziám, az az elektrolumineszcens fényezés, zónákra osztva. Az interaktív, diagnosztikai portra kötött led világítás hardver szinten nem kihívás, csak a szoftvert kalapálom már pár hónapja hozzá.
Indexeket is RGB ledekkel szeretném cserélni, egyben helyzetjelző és féklámpa funkciókat is kapva.
Féklámpa vezérlés negatív gyorsulásra szintén alap, ha már okosítom a gépet.
Láncolajzó szintén nem kihívás, és ha már mikrokontroller lesz a vason, akkor full automata lesz az is.Összességében véve ha minden jól megy, akkor még negyed évi spórolás és veszem a vasat.
(#77530) Bogyó bá'
Hátőőő... nagyon fasza a VR, de azért én inkább kimennék a szabad levegőre kockáztatni az életem.
Amíg nem tudja a testünk összes érzékszervét becsapni, addig nem lesz igazi alternatíva. Ez még több évtized, mire Mátrix lesz belőle. Utána már jöhet, nem gond.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Vki azt találta mondani nekem a minap, hogy CBR-t a nők vesznek. (Az illető 675-ös Daytonával jár. A nőjének CBR-e van. )
Nem kaptam szikrát hirtelen.
Most mondjátok, én vagyok túl nőies, ha nekem tetszenek a CBR-ek?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Melyik alkalmasabb mindennapos ingázásra és hétvégi túrázásokra (évente egyszer akár másik országba, vagy át Európán)?
Egy 2016-os ER6F, vagy egy 2012-2014 Z1000SX?
És melyik kényelmesebb az utasnak?
Vki ötlet?ER6F jobban illene a szintemhez, mivel második motorom lesz és összesen van 3000 mérföld tapasztalatom eddig. ER6N-en már ültem, kényelmes, kezes és szelíd. Viszont az utazója 5-6000 között van, aminél azért már fogyaszt rendesen. A naked legalábbis megevett több mint egy tank benzint 240 mérföld alatt autópályán, két személlyel. Hétköznapokra király lenne, viszont nem biztos, hogy ezzel vágnék neki Európának. Bár lehet a fejidomos változat kényelmesebb és takarékosabb.
A Z1000SX-et élőben még nem is láttam és drágább is, viszont túrázásra papíron jobbnak tűnik. Viszont nem tudom milyen lenne a hétköznapokban. Gondolom koncentrálósabb menni vele, már csak a nagyobb tömeg miatt is. Meg mennyire lenne veszélyes rám nézve a kis ER6-hoz képest.
Btw ABS verzió lesz választástól függetlenül.
Meg utóbbi mellett szól még a jobb felszereltség. Jobb felfüggesztés, stb.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Ma megveszem az első olyan motorom, amin állítható felfüggesztés van: egy honda cbr600f4. Ismerkedek a kézikönyvvel, állítható oda- visszaút csillapítás, előfeszítés. Épp csak azt nem tárgyalja a könyv hogyan kéne személyreszabnom.
Ebben tudnátok segíteni kérlek? Hogyan kell motoron belőni egy SAG-et és milyen szempontok alapján a csillapítást? Sima közúti használatra lesz.
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #83246 üzenetére
Aha... És a SAG?
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Milyen eszközökkel érdemes védeni a gépet a lopástól?
Illetve milyen konkrét márkák és típusok ajánlottak?
Gondolok itt féktárcsazárra, riasztóra (motorba), stb.
Láncom az már van, mondjuk nincs mihez de filózom még egy horog lefúrásán is (amennyiben lyukakat furkálni nem túl illegális itt ).
Beszerzési forrásnak Ebay, Amazon volna célszerű.
Köszi![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz -Mike- #83381 üzenetére
LOL
(#83382) mrhero
A pénz meg se fordult a fejemben. Hmm. Jó ár érték arányú eszközöket keresek, nem indokolatlanul drágán. Pénz az épp akad.
Mondjuk Abus, Kryptonite?Ami a felhasználást illeti. Nincs garázs, ezért kompromisszumból egy olcsó motor mellett döntöttem és utcán vagyok kénytelen lerakni éjszakára a ház előtt.
A lánc természetesen nem marad kint éjjel-nappal, csak amíg motor is lóg rajta. A riasztót ha meg én meghallom, az elég.
Esetleg ha küld egy jelzést telefonra, az meg még jobb volna.
Akkuval az előző motoromon se volt probléma sose. Sőt, én még építettem bele mikrovezérlőt is és egyéb fogyasztókat. Télen lemerült, na bumm.Ezek tudatában akkor rátérhetnénk az én kérdéseimre?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Tanácsra volna szükségem, kvázi távdiagnózisra. Ugye vettem egy Honda CBR600F4-et 60k km-rel és még tart az egy hónapos kereskedői garancia. Nos mivel még csak ez a második szezonom, kezdő vagyok, így most tanulgatom a rev matching-et. És vannak szar váltások, mikor nem érzem úgy vagy szar pillanatban eresztem el a kuplungot. Na most előjött egy kerregő, daráló hang üresben felengedett kuplunggal, ami eddig nem volt. Ha behúzom a kuplungot, akkor megszűnik a hang. Kerregés közben érezhető a kormányon is, h vmi vibrál, nem ok. Olyan lóg a bele érzésem támad tőle. A váltó eddig se volt vmi határozott. Időnként külön figyelnem kell rá visszaváltásoknál, h emeljem fel a lábam rendesen, különben hiába pumpálom a kart, nem akar leváltani sorozatban. Bár olajat most fogok cserélni, nem tudom mikor volt utoljára.
Szóval a kérdéseim, h mire utalhat ez a kerregés, okozhattam-e a bénázásommal és érdemes-e visszavinni, h srácok ez nekem úgy tűnik, h nem okés?
Köszi![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #83694 üzenetére
Pont a cbf jutott eszembe, amin tanultam. Abból is jöttek érdekes hangok, de az tanuló motor volt, gondoltam szétgyalázták már.
Hát ha eddig volt is hangja, nem tűnt fel.
Meg nem érződött a kormányon.
A száraz kuplung, ha olaj nélkül jár? Hmm, ideje megcsinálni az olajcserét. Remélem nem szólnak be, ha a parkolóban nekiállok szerelni.
A lefelé váltásokat természetesen menet közben nem veszi mindig, ha a kar nem tud feljönni teljesen a lábamtól. Gondolom vmi rossz szokásom, amin csiszolni kell. Bár a GPZ-n nem volt ilyen gondom, h nem vette a fokozatot, amíg nem vettem le róla a lábam teljesen.
A kerregés akkor normális? Én már azon izgultam, h tönkretettem a váltót a szar kuplungolással.Nagyon nehezen áll össze nekem fejben ez a rev match. Igaz még csak pár hete gyakorlom, de rá kell koncentrálnom rendesen és kb csak 20%-ban sikerül úgy, ahogy kéne. Vagy túlpörgetem, vagy lassan eresztem a kuplungot és már megint visszaesett a fordulat, vagy totál elbénázom és kap egy pofont a mechanika...
Youtube-on olyan könnyedén és természetesen csinálja mindenki...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #83706 üzenetére
Jézusom, mi ez a zakatolás?? Nagyon beteg hangja van. Vinném a bontóba...
-
Teasüti
nagyúr
válasz 2thletme2day #83901 üzenetére
Én most egy 2004-es CBR600 F4-et hajtok. Pár hete vettem. A másik alternatíva épp az ER6F lett volna. ER6N-en van alkalmam motorozni, cimbinek egy 2012-es példányt hoztam haza januárban 250 mérföldes túrával. Nos a lényeg, h ha túrázni akarsz, akkor a CBR-t messze elkerülöd. Én 186 magas vagyok, és eléggé előre dőlős a pozíció még úgy is, ha a tanknál van az ágyékom. Túrázni iszonyú kényelmetlen. Már pár km után nyomni kezdi a tenyerem. Szerintem jövőre el is adom. (Vagy veszek egy kormány átalakító készletet, úgy 300£ körül, ha esetleg nagyon a szívemhez nőne ez a szutyok...)
Az ER6-ra átülni ellenben egy kész megváltás!
Felegyenesedett testtartás, magasabb kormány. Nincs súly a karomon, teljes élvezet mindenféle kényelmetlenség nélkül. Jah és cimbi elmondása szerint az utasnak is egyértelműen az ER6 a jobb. CBR-en nem tart semmit az ülés, rám csúszik fékezéskor, stb.
Amúgy a teljesítmény nem érdekes, csak a végsebesség szempontjából. Az ER6 pl. erősebb 3 Nm-el, mint az én CBR-em és alacsonyabb fordulaton is adja le. (Az újabb évjáratok egyre erősebbek a CBR-ből, tudom. De azok megközelítőleg sem ennyibe kerülnek.)
200 felett jobb a CBR, alatta meg kb egálban vannak. Na bumm. Az életben nem fogok ennyivel menni közúton.A fenti pénzből igazából más nem is igazán jöhet szóba, csak az ER6 ami értelmes ajánlat. Egyedül a Yamaha XJ6 még, ami olcsón megy. Minden más motor feltűnően drágább azonos évjáratban. Vagyis inkább fordítva. Az ER és az XJ az ami kirívóan olcsó a többihez képest. Nem tudom miért. (Mondjuk az XJ6 eléggé silány minőség ránézésre. Megtekintettem néhányat és már a 2014-es is rozsdásodott. )
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
És? Enyémen pl rövid a váltó. Alig 500 rpm különbség van két fokozat között. Nem is értem miért van rajta 6 sebesség... Teljesen fölösleges.
Oké, egyben elhúzom autópálya tempóig, ennyiben tud többet. Na és mit számít ez túrázásnál? Semmit az ég adta világon. Cserébe bedurran az alkarom, amíg az ER6 váltogatás nélkül tud haladni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz CyberPunk666 #83930 üzenetére
Másfél éve napi 2-3 órákat töltök konditeremben heti 4x. Elég erősnek tartom mindkét testrészem. Ettől függetlenül derékból kitartani a felsőtestem előredőlve, h ne legyen súly a karomon... Nos ezt szerintem te se gondolod komolyan. Ez nem edzés kérdése, itt egyetlen pózban kéne tartanod magad órákon keresztül úgy, h pár percig se kényelmes a testnek egy statikus pozíció. Pl. hajolj le álló helyzetben, csak úgy! Ha ez neked kényelmes órákig és nem kezd el görcsölni a derekad alig pár perc után, akkor hajrá!
Sport motor ugye nem arra van kitalálva, h statikusan ülj rajta órákig utcai használatban.
Én adtam neki egy próbát, mert sok vélemény szerint nem olyan gáz az hétköznapi használata, sőt pár elvetemült sport motorral túrázik. Gondoltam saját tapasztalat, úgyis rövid távú megoldásnak vettem. Majd utána veszek túramotort, gondoltam.
Háát... Én megbántam ezt a döntést.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz 2thletme2day #83938 üzenetére
Ezt hol olvastad? Az F széria is ugyanolyan vérbeli sportmotor, mint az újabb RR.
-
Teasüti
nagyúr
válasz CyberPunk666 #83936 üzenetére
Írhatnám erre, h a statikus plank nekem bemelegítésre se jó már... De a plank-et se órákig tartod, ugye?
Szóval szerinted mi lenne a helyes? Izomból statikusan tartani magad semmiképpen nem az.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #83935 üzenetére
Teljesen igaz. De eddig csak olvastam róla, most már tudom is.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest