-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Teasüti #83933 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy kényelmes dolog hosszú ideig úgy tartani magad, de az semmiképpen sem helyes, ha a kormányra terheled a súlyodat.
Egyébként mentem már a kis plexi mögé totál összehúzva magam a ninjámon és 1-2 órát simán elutazgattam így és nem volt kényelmetlen, csak megérkeztem. De túrázni én sem így mennék.
Bár mondjuk én hetente 3x edzem erre a területre és kimondottan sok benne a statikus tartás (gerincprobléma miatt tolom a gyógytornát. plank folyamatosan.). Szóval nekem könnyű, mert kimondottan meg van erősítve ez a rész. Sokkal jobban, mint egy átlagos embernek.
[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz Teasüti #83933 üzenetére
Természetes hogy nem jó a tartás rajta, lehet itt edzeni meg megtanulni hogy háttal és combbal tartsd magad, akkor is nehezedik a csuklóra és karra.
Sőt a fejedet is emelni kell folyamatosan az előrenézéshez, egy idő után a váll és a nyakcsigolya sem szereti és fájni kezd, egyértelmű hogy nem természetes tartás.
Nekem is volt ilyen gépem, nem szerettem vele hosszabb távot menni, nem jó vele, már az út végén alig vártam hogy leszálljak róla.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
2thletme2day
őstag
válasz Teasüti #83927 üzenetére
Érdekes amit a CBR-ről írsz mert akárhol utána olvastam mindenhol azt láttam, hogy ez küllemre sportos, kényelemre viszont sokkal jobb mint egy sportmotor, akár túrázni is lehet vele komfortosan. Éppen emiatt nem hagytam el a CBR 600F-et mint alternatívát.
(#83931) Gaboman
Rákerestem a TDM-re gyorsan guglin. Képeken nem úgy néz ki mint ami passzolna hozzám méretben. 170cm/65kg vagyok. A 2002-től gyártott VFR800-asok nagyon tetszenek és arról is csupa jót olvastam de lehet kisebbel kéne kezdenem (mind méretben, mind erőben kisebbel) meg ahhoz, hogy normális példányt tudjak venni még gyűjtenem kéne 1-2 hónapot.
Szerkigyelmetlen voltam és csak most látom, hogy a TDM "csak" 80Le szóval gyengébb mint a CBR viszont valamivel erősebb a Kawánál.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #83929 üzenetére
Pontosan. 500rpm, ha 3000-nél elváltod. Nem arra való a motorod, hogy tötyögj vele harmad fordulaton. Ha szépen kiforgatod 12 000-ig máris nem 500rpm lesz az. Ott az erőkülönbség is szépen előbújna az ER6-hoz képest.
Nem abban tud többet, hogy eléred az autópálya tempót egyesben, hanem ha egyesben kihúzatod, az ER6-ot válthatod el 70-nél, miközben ez még 100-nál is egyesben az első kerekét emelgeti....
Túrázásnál ennek ott van jelentősége, hogy egy tempósabb hegyi szerpentinen az ER6-al kétszerannyit fogsz váltogatni, miközben lassabban fogsz haladni, mint a mostani gépeddel. Persze, ha csak hatodikban krúzolsz fix 130-al, ottt nyilván nem lesz különbség, hogy egy 30 lóerős 250-essel vagy egy 200 lóerős 1300-as motorral mész...
(#83930) CyberPunk666: Ezt már be sem mertem írni.
(#83933) Teasüti: Ezekszerint rosszul használod a motort.
(#83936) CyberPunk666: Nekem se konditerem, se gyógytorna, és mégis 20+ órát lehúztam egyhuzamban a csutkakormányos SV-n mindenféle hátfájás és csuklófájás nélkül... Azért is mondom, technika és egyénfüggő is. A lábam volt kicsit kényelmetlen olyan sokáig összehajtogatva, mert kicsit nagy vagyok a motorra.
(#83937) Gaboman: Ez sem minden sportmotornál van így, de tény, hogy a nyaktörő fejemelős tartás már nagyon kényelmetlen. Nekem kerékpáromon volt olyan, nagyon gáz.
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Teasüti #83941 üzenetére
Nem, de közel sem ugyanaz a terhelés.
A plank nincs olyan, hogy olyan edzett vagy, hogy nem jó.
Ha könnyű és nem fáradsz, akkor lehet növelni az időt, illetve extrákkal kiegészíteni, mint a lábpakolgatás például.Mindegy, hiába vitázunk ezen.
A motoron nem a kormányon kell támaszkodni, még a sportmotoron sem. Ha pedig nem bírod magad tartani, akkor nem jó motort vettél az adott célra. A sportmotort nem arra tervezték, hogy órákig utazza rajta.
Minden további duma erről a témáról csak ennek a körülpisilése, nem több. -
HSM
félisten
válasz Teasüti #83947 üzenetére
1. Nem ajánlottam sportmotort. Azt mondtam, nekem kényelmesebb a sportosabb SV-kormány, mint a mérter széles egyenes kapaszkodók.
2. Azt írtad, egy perc után fáj a csuklód. Igen, egészen biztosan rosszul csinálod, ha ez így történik.
Teljesen komoly.
(#83950) Teasüti: Egyszerű a tanács. Üljön rá párra, és próbálja ki, neki mi felel meg.
[ Szerkesztve ]
-
-
Gaboman
nagyúr
válasz Teasüti #83958 üzenetére
Természetesen az a jobb tartás ha combbal és háttal tartod megad, de ne legyenek illúziói senkinek sem, abban is elfáradsz egy idő után,
Ha a kezedre helyezed jobban a sújt az előbb fog elfáradni, ugye sokkal kisebb az izomcsoport ami tart.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #83962 üzenetére
A hiba ott van, hogy az izmok nem bírják a statikus terhelést. Már miért ne bírnák? Azok miatt tudunk egyáltalán a lábunkon állni.
Nézd, az lehet, hogy brutálisan hosszú az a CBR, és brutálisan alacsony a kormány, és így valami extrém kényelmetlen rémség (nem ültem rajta, nem tudom), de nekem mikor GSXR1000-t teszteltem (L3 körüli), fél óra után se volt baj tartanom magam derékból, a saját gyári kissé emlet csutkakormányos SV650S-emmel meg megjártam Angliát oda-vissza egyhúzásra. Értsd úgy, hogy reggel 8-kor elindultam, és kisebb megszakítások után másnap dél körül szálltam le róla.... És nem, nem fájt se a derekam, se a csuklóm/tenyerem. Egyedül a behajtogatott lábam volt rendszeresen kényelmetlen, sok párperces pihenőt szükségessé téve.(#83964) Teasüti: Miért nem hagyod pörögni? Mentem egyszer nagyobb gépekkel szerpentinezni (100-120 ló) és nem győztem rakosgatni (SV650, 72 ló "nyomatékosan"), hogy bírjam a tempójukat, amit fele váltással kényelmesen hoztak.... Nekem meg folyamat váltogatnom kellett, ne essek 6000 alá, mert akkor már nyúltak is el a horizonton...
Szerintem ha nem váltogatok, kb vissza is gurultam volna hozzájuk képest...
Persze, meg lehet oldani "nyomatékból" kevés váltással, de hogy fürge úgy nem lesz se az SV650, se az ER6, az is fix.[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz Teasüti #83964 üzenetére
És ez így is van, a CBR egy pörgősebb motor ami nem igazán virgonc alsó és középső tartományban.
Az ER6N pedig pont ott combosabb, arra a tartományra van jól eltalálva.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #83962 üzenetére
Figyelj. Forum. Itt mindent kezelj fenntartasokkal. Erted, most veszekszel te, akinek ket motorja volt eddig, egy olyan emberrel, akinek egy motorja volt. Egy harmadik felorult meg beleokoskodik, aki egyebkent az alsogatyajat is forditva veszi fel, es megmagyarazza, hogy te vagy a fasz. Nekem baromira tetszik egyebkent, ne hagyjatok abba
Hogy enis beleugassak.
R6 oson ~400 km a rekordom egy nap. Konyokoltem tankon, es tamaszkodtam kormanyon. Nyilegyenesen minek tartsam magam combbol, meg minek szakadjak meg? Amikor kanyarodok, oke, de autopalyan? Lofaszt. Vagyok a motoron, ahogy vagyok. Nem kell ezt tultolni.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #83967 üzenetére
Igen, de itt nem gugolni kell, hanem csak egy viszonylag kis szög mellett ellentartani a felsőteted dőlését, ami az én esetemben a [link] oldal alapján 27 fok. A GSXR1000-en pedig 35 fok, azt érezni is lehetett, hogy jobban kell tartani.
Amit még tudok, a régi S1000RR-re 36 fokot mond, na, azon is ültem, és az a szög már eléggé nem tetszett, nagyon messzinek tűnt a kormány az üléstől. De lehet azt is meg tudtam volna szokni, nem volt lehetőségem sokat próbálgatni.185 centire a sima CBR600F-re (2011-est találtam, nem tudom olyanod van-e) 25 fokot ír 185 centi mellett, a régebbi F4-ekre 29 fokot, az se vészes.
(#83969) persuader: A tankon könyökölés sztem alap egy hosszabb úton ilyen motorral. Kicsit átmozgatod magad. A combból tartás meg pont azért hasznos olyankor is, mert nem fog mindend fájni mikor leszállsz, és el tudsz menni 400+ km-t is.
(#83970) Teasüti: Dinamikus volt határozottan, de ön és közveszélyes? Határozottan nem. Ön és közveszélyes tempóra alapból nem alkalmasak a fakerék keménységű öreg dunlop gumijaim, amikkel gyárilag szerelték a vasat....
Nem tudom, nálad mennyit enne az a motor, nálam az SV így forgatva evett 6 liter körül a túrán. Ha kevésbé forgatom, megelégszik 5-el. Ha nagymama tempóban gurulok szigorúan 90-el, akkor 4. Nem olyan óriási difi. Próbáld ki egyszer. Ha sokat kér, akkor majd finomkodsz vele legközelebb.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #83981 üzenetére
A nyomatékgörbe elég beszédes amúgy, ha értesz is hozzá. De még mindig nem sokat árul el a váltó áttételről, kiosztásról, amit szintén sok motornál eléggé elbaltáznak. Pl. sportmotoroknál nagyon hosszú az egyes általában és utána sűrűn jönnek a fokozatok. Első hallásra ilyen a CBR-ed is. Leginkább ennek köszönheti az ER6 és hasonlóak az előnyüket. De azt is vissza kell váltani, vagy "szétforralni" a vizet.
Értem, amit mondasz, pont ugyanez volt a GSXR1000 is amit próbáltam, elinduláskor 4-5000-ig semmi, aztán meg...
-
Gaboman
nagyúr
válasz Teasüti #83981 üzenetére
A CBR nem sok mindent csinál addig a fordulattartományig, sőt inkább 6000 felett kezd el élni.
Az ER6 már 3000 fordulatról szépen megy, a megoldás az a CBR-el hogy mindig a 6000 fordulat környékén kell tartani ahhoz hogy legyen lendület, 1 vagy akár 2 sebességfokozatot vissza kell váltani.
Aki szereti pörgetni a motort neki ideális választás lehet a Honda, felül szépen szedi a lábát csak ez az alsó és középtartomány rovására ment.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Something_
őstag
válasz Teasüti #83977 üzenetére
Hidd el, ha 10.000nel valtanal el, akkor sem enne tobbet, mint 6.5-7 liter. De akkor legalabb mosolyognal kozben, nem a fogad szivnad, hogy 100 km-enkent tobb lenne 200-400 ft-tal a tankolas.
Ha 5000nel elvaltasz, akkor kb ugy mehet a motor, mint egy 250es robesz. Az meg el van 3 literbol.Irtad ulespozra, hogy ugyanolyan verbeli sportmotor az F4i, mint az RR. Ultel RR-en?
Maga idejeben termeszetesen verbeli 600as sportmotor volt a gep, 20 eve. Nagyon sokat valtoztattak rajta bizonyos idoben. -
Tarill
őstag
válasz Teasüti #83962 üzenetére
én is S-es motort vettem utólag kicsit bánom is de szerintem hozzá lehet szokni a csutkakormányhoz, olyan 6ezret mentem már vele a kezdeti fél óra utáni komplett testhalál után már egy olyan 180-200km sima egyseggel combal ráfogok a tank oldalára és csak minimális súlyt engedek a kezeimre, arról nem is beszélve hogy 5x jobb manőverezni így mint mikor rátámaszkodsz a kezeidre
-
#81556480
törölt tag
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #84110 üzenetére
Tegnap baboss elnyomott nap vegere egy felkover abs feliratot. Immunis lett a topic. Teljesen tunetmentes mindenki. Szerencsere a motoros topic meztelen lantmuvesze sem kezdte a ballonkabatjat szethuzni es mutogatni magat mindenkinek, tehat en a topikot gyogyultnak nyilvanitom.
Kicsit nem ide tartozik, mert motoros tema:
[link]Az ortodox, venlelku papak lehetoleg ne nezzek meg, mert a motornak nincs lampaja, azaz nem lehet vele motorozni. Sot be sem lehet elso lampa nelkul inditani. Sot. Ra sem lehet ulni.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Lomha 8V
addikt
válasz Teasüti #84110 üzenetére
"... hirtelen pirosra váltott a lámpa és besatuzta a féket, majdnem lefejelte a kormányt, majd váratlanul állóra fékezte a motort és eldőlt, mint egy krumpliszsák... "
Azért ez így elég kemény. Ha rajtam múlna, többet motor közelébe nem engedném. Amúgy már ketten kérdeztük, hogy miért kell neked a rev-matching, de nem jön válasz.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #84116 üzenetére
Ilyen regi motornal olyan nem lesz.
Az nem kommunikal sehogy. Szerintem meg a gyujtasa sem digitalis.
Y kabellel tudnal nezni jelet az ecubol, a sebesseg az egy indukcios jelado.
Ahhoz nagyon uj motornak kell lennie, hogy can bus legyen rajta, es jellemzoen az europai markakon lesz bmw ducati ktm. Es kb 2010 tol. (Bar a 749 2003 ban mar ezt hasznalta, pontosan nem ismerem a rendszeret)Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Lomha 8V
addikt
válasz Teasüti #84128 üzenetére
Az nem "kezdő baki", hogy fékez, aztán nem számít rá, hogy ettől a motor fékezni fog. Legalábbis ha majdnem lefejelte a kormányt, nekem abból az jön le, hogy nem számított rá. Mikor pedig megáll, akkor eldől. Régen túlhúzták a féket és elestek. Úgy látszik ezeket az ABS sem menti meg.
A Rev Matching nem hülyeség, de rettenetesen fel van fújva. Alapból össze kell hangolni a gáz és a kuplung kezelését, nem kell ennek díszdobozos név meg külön oktatás. Te is belejössz, ne félj. Aztán ha veszel egy másféle motort, akkor kezded elölről. De akkor már hamarabb fog menni.
-
demars
addikt
válasz Teasüti #84157 üzenetére
Kanyarodásról, ellenkormányzásról és hátsó fék használatról nekem sem mondtak semmit anno
Öreg szivar volt az oktatóm, jó fej meg minden, de állandóan szerelgetni kellett a k.va leharcolt ER5-t mielőtt elindultunk. Jó esetben egy henger ment végigAz áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #84439 üzenetére
Ezt igy nem lehet megallapitani.
Altalaban az emberek java resze megcsuszasnk erzi, ha van egy szar futomuve, es hirtelen beomlik az eleje a motornak kanyarban, vagy a hatulja gazra.Szar utcai gumival (altalaban az osszest nevezhetjuk szarnak nagyon keves kivetellel) ha tuldontod egy korforgalomban, megint millio dologtol fugg, mi fog tortenni.
Mennyire poros, vagy milyen az ut egyaltalan, hogy van beallitva a futomu, es az milyen, eppen hova terhelodik mi, gazt adsz, vagy motorfekezel...
De ha tuldontod kijelenthetjuk, hogy fika lesz a vege[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #84443 üzenetére
A csillapitasnak ilyenkor nem sok szerepe van.
Ilyen lassu haladasnal csak azt erezheted meg, ha beomlik valamilye.
Az meg rugoero. Ilyen evjaratu japan motornal a csillapitas tekero csavar disznek van altalaban. Beleszolna ebbe a csillapitas, de azt annyira kis intervallumban tudod allitani, mintha semmit nem csinalnal.
A megrogyik a gumi nem tudom mit jelent. Nehezen hiszem el, hogy megcsuszott, de nem voltam ott, fotelfizikazok, de az is lehet, hogy rosszul erezted, es klasszik beomlott az eleje volt.Az utcai korulmenyek kiszamithatatlanok, igy mint irtam korabban, ahany eset, annyi modon jelentkezhet. Nem lehet igy megmondani, hogy mi fog tortenni.
Nem tudom elkepzelni, hogy egy korforgalomban megcsusztattad az elejet. Ahhoz szar guminak es alapvetoen rossz, pl feheraszfalt tapadasu utnak kell lennie.
A hatuljat eleg konnyu megerezni, az elejet meg akkora lenduletbol tudnad megcsusztatni, semleges motornal, hogy az hirtelen tortenik, es nagyon ledontott motornal, ami szerintem nem eletszeru az esetedben.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #84457 üzenetére
Mekkora korforgalom ez, hogy nem kell egyik oldalarol a masikra donteni?
Tobb dologtol terdel le az eleje hirtelen.
Novekvo terhelesre az elejen nagyobb suly van pl erosebb hatso rugo eseten, (bar elmeletileg lemerted, kerdes hogy nem rosszul) vagy ha kezzel tamasztod a kormanyt kanyarban, vagy ha ragad az elso villa, mert valami nem stimmel vele, vagy nem jol mondod el sztorit, es teljesen mas dolgokat ereztel, az ismeretlen dolgokat kesobb kovetkeztetted ki.
Nem mondtad mije csuszott a motornak, en felteteleztem az elejet, mert ezeknek altalaban az eleje puha. Azt megcsusztatni stabil gazzal kb labtartot huzva lehet.
Tehat nem koherens a sztori.
Ezert en a rugout hirtelen valtozasara tippelek.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #84463 üzenetére
De, legtobbszor ugy sajnos. Nekem legalabbis.
Az eleje a legproblemasabb. Palyan nagy fekkel mesz be kanyarba, es ott nem mindig erzed, hogy meddig lehet huzni neki lapon, de a kiskobcentis konnyu, viszonylag eros motoroknal kanyarbol kifele is elmehet az eleje. Azt jobban megerzed, mert elkezd alulkormanyzott lenni es tolja az elejet. De az elso kerekes csuszashatar az a legtobbszor perec.
A hatuljat nagyon konnyu erezni es nem ennyire veszelyes. Ez az en tapasztalatom.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #84439 üzenetére
A körforgalmaknál nagyon kell vigyázni!
Alapból kifelé lejtenek, és rengetegszer van, hogy teherautós (traktoros, stb.) csurig tankol, és az első körforgalomnál megszabadul némi gázolajtól! Eddig már vagy 10x találkoztam ilyennel... Mondjuk a Ladások élvezték!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen