-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
LustaDick123
tag
A legfőbb gond ebben az ABS flowban, hogy más miatt raknak ABS-t a kocsikba és más miatt a motorokba.
A kocsi 4 keréken gurul, álló helyzetben is stabil, igaz blokkoló kerekekkel nem lehet kormányozni, mert csak csúszik amerre a lendület viszi. Az ABS megakadályozza, hogy a kerék blokkoljon, azaz kormányozható maradjon a kocsi.
A motornak 2 kereke van, álló helyzetben nem stabil, a stabilitását a kerekek perdülete adja. Satufék környékén nagyon nem is tudod kormányozni (hiszen egyszr küzdesz a motoron maradásért, másrészről gyakorlatilag első keréken van a motor), tehát a kormányzás miatt nem feltétlenül kell az ABS. Ami miatt kell az az, hogy a kerék perdületét fenntartsa, azaz ne blokkoljon az első kerék, mivel ha a kerék blokkol a motor elkezd dőlni abba az irányba, amerre a kormányt jobban nyomod és elesel. Így keletkeznek az elfektettem a motort kezdető történetek és ez látszik számos ABS tesztelős motoros videón is. Amíg gurul a kerék a motor stabilan megy, de amint megáll a kerék rögtön dől a támasztókerekekre.
Szerintem.
-
LustaDick123
tag
válasz V.Stryker #56777 üzenetére
Nem értem, hogy miért nem mentek fel tovább a Tátrába, az 577 Selmecbányától már nincs olyan messze. Onnan még százfelé jöhettek haza, nagyobb akár kerülővel is.
Ha csak Selmecbányáig mentek én így mennék: http://binged.it/1Nq7Hdk
Ezt tudjátok variálni, sok helyen le tudjátok rövidíteni. Az 524-es út szép, de sokszor van rajta kavicsfelhordás (mint sok más helyen is, főleg eső után). Ha ezt az utat választjátok, akkor 10-10 kilométeres szakaszokat leszámítva kb. A 2/a útig kanyargós, motorral élvezhető úton mentek egész nap. Van benne bőven kis, egysávos út is.
-
LustaDick123
tag
válasz zsolt19900 #60158 üzenetére
Volt ebben a kombinációban, a google képkeresőn megtalálható:
http://www.motorlife.be/Graphics/Artikels/Suzuki%20Bandit%20650%20S%202005/05_bandit650S_1.jpg
http://www.objectif-moto.com/suzuki-bandit-650-n-un-bandit-sympathique-mais-trop-sage/
http://www.motorradonline.de/sixcms/media.php/11/thumbnails/MRD_12_2005_Suzuki_Bandit650SABS.jpg.1659647.jpgElső: A fejidomon a matrica nem tűnik viszont gyárinak, a kipufogó horpadt. További apróság, hogy a K5-ön narancs, a K6-on pedig fehér az indexbúra (innen lehet a légolajos 650-et megkülönbözetni).
A 48000-től ne félj, ezek a blokkok szinte golyóállóak, az elmúlt 30 évben volt idejük "bejáratódni". Anno a GSX-R750-ben jelentek meg, aztán voltak mindenféle 600-650-750-es változatokban különféle Suzukikba beleszerelve. Ez a változat volt az utolsó a GSXF750-nel, utána kifutott a környezetvédelmi előírások miatt.Naked: nakedre kár ekkora plexit rakni, mert azért naked. Kis plexit lehet rá rakni, de az nem sok szelet fog (a fejidomos sem). Ennek a motornak a deknije is kapott. Miért sérült a gyújtáskapcsoló konzolja?
Ha megfogadsz egy tanácsot olyan motort keress, ami fel van "extrázva". Egy bukócső használtan is 20000, teljes doboztartó konzol elmegy 30-ért, dobozok is drágák és sorolhatnám még sokáig. Ezeket senki nem fizeti meg, vételkor, újonnan drága, használtan pedig hosszú idő összevadászni. Egyszerűbb és olcsóbb, ha olyan motort keresel, még drágábban is, amin eleve rajta van (pl.: http://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_gsf_650-8692505 vagy akár http://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_gsf_600_s_bandit_auto_motr_csere-9416204 - NEM ismerem egyiket sem)
[ Szerkesztve ]
-
LustaDick123
tag
válasz zsolt19900 #60209 üzenetére
Ígéretesnek tűnik.
Arra számíts, hogy a szervizre és a szokásos apróságokra (bukócső, konzol stb.) rá kell dobnod egy kisebb vagyont még. Ha sokat motorozol éjszaka ne a "rókaszeműt" keresd, mert ezeknek le szokott porosodni a foncsoruk és csak a lámpatestet szétszedve lehet takarítani.
A 600 vs. 1200 gondolkodol, akkor a fogyasztás kb. azonos (az 1200-es kicsit töbet kér, de az is tud takarékosan járni), azonban amíg a 600-as blokkja szinte problémamentes addig az 1200-es váltója gyakran kotlik meg, több fokozat fogaskereke is pittingesedik, a váltó búgni kezd. Az 1200-es a 600-hoz képest eszi a gumit.
-
LustaDick123
tag
Csendes beolvasóként kívánom neki, hogy egyszer legyen lehetősége ráülni egy olyan motorra, amin van rendes fék és ABS (FJR, R1200GS, K1300, de akár egy gyengébb fékű dual-CBS Honda is) és fékezzen vele párat. Akár esőben, olajos, koszos úton is.
Amíg a fos kétdugós Tokico féken (7 évig volt Banditom, tudom miről beszélek) kívül mást nem próbál, addig az az isten. Amíg szakadő esőben autópályán, egy hideg fehéraszfaltos lejtőn vagy nyálkás aszfaltú alagútban nem kell fékeznie nagyot, utassal, csomaggal addig úgysem hiszi el, hogy van a világán kívül és más igazság. Akkor talán majd magának bevallja.
Nektek meg kitartás.
-
LustaDick123
tag
válasz Geresics #75468 üzenetére
Egyet értek az előttem szólókkal, az indexes topicban kissé erős volt a kezdés. Most már te is látod, hogy vannak ott páran, akik a szomszéd falu fagyizóján is túlmentek. Legalább egyszer.
Én azt javaslom, hogy keress témát. A bukósisak bemutatós meg hasonló témák már csontig vannak rágva mindenféle nemzetközi oldalakon és az sem túl izgalmas sokak számára, hogy 40-nel mész egy traktornyomban. Lássuk be, van még pár téma és kifogysz a mondanivalóból.
Legyél tényleg vándor. Van egy rakás látnivaló az országban (akár Pécs körül is), ahova "csak" enduróval lehet eljutni (vagy legalább egy darabig), pl. templomromok, várak, kilátók, elhagyott laktanyák, repterek stb.). Gyűjtsd össze ezeket, járd be őket, ajánlj utazásokat, túratippeket, túraútvonalakat. Tudom, ilyenből is van egy rakás blog és írás, de mondjuk ha motoros szemmel publikálod (ne kelljen sokat mászkálni motoros ruhában, hol van olyan ösvény sorompó, ami akadályoz stb.) rögtön más lesz. Példának ott a motorostura.hu, ami már nem nagyon frissül, pedig jó kis oldal volt. Egy hasonlót létrehozni, először akár a helyi dolgokkal, kis leírással, fotókkal, track-kel, videóval nem sokkal több dolog, van egy rakás ingyenes blog oldal.
Hidd el több néződ lesz. Persze ez csak egy ötlet, másoknak más fog eszébe jutni. -
LustaDick123
tag
válasz Geresics #75511 üzenetére
Itt egy példa, hogy mire gondoltam: http://www.motorostura.hu/uvegtigris-es-eger-vara/
Én nagyon sok ilyesmi túratervet, látnivalót gyűjtögetek és ha van egy kis időm simán elmegyek és megnézem őket, felfűzöm egy útvonalra. Ez a látnivaló lehet egy rom, egy félig elsüllyedt hajóroncs, egy kilátó, szép táj vagy emlékmű, gyakorlatilag bármi, ami megtetszik valami miatt.
-
LustaDick123
tag
válasz Rendo84 #80871 üzenetére
A nyáron az osztrákoknál voltam (a cseh pályát nem ismerem).
A jegyet ismerős hozta, az állójegy volt 100€, ez kb. mindenhol annyi lehet, maximum esetleg elővétel miatt olcsóbb. A futam előtt kb. két héttel derült ki, hogy megyünk, a booking.com-on már csak 70 kilométerre volt szállás, minden tele volt.
A pályát könnyű megtalálni, jól szerveznek, terelnek az osztrákok, de nagyon meg kell nézni, hogy hova szeretnétek menni és hol parkoltok le, mert nagy távolságok (+ kordonos terelések, lezárások) és szintkülönbségek (hegyoldalban van a pálya) vannak. Volt körben ingyenes kisvonat (gumikerekes, mint a nyaralóhelyeken), de ez 5 másodperc alatt telik meg, erre nem számítanék. Érdemes időben érkezni, mert a közeli parkolók hamar megtelnek, azokat a helyeket is körberakják hamar székekkel, ahonnan jól lehet látni. Esős időben a parkolók (szántóföldek, legelők) nehezen parkolhatóak.
A fűben fetrengős helyek a pálya legmagasabb pontján vannak (kb. a 2-3 kanyar közötti C szektor, http://f1destinations.com/wp-content/uploads/2016/06/red-bull-ring-parking-and-facilities-map-905x1024.jpg), főleg lelátós ülőhelyek vannak. Polifoamot, kempingszéket, nap/esernyőt, kaját, italt, naptejet vigyetek. Az árak kb. mint itthon egy F1 futam alatt + tömeg és sor.
Mi a D lelátó mellett ültünk, sokat lehetett belátni, volt előttünk kivetítő is. A kocsit a jobb felső sarokban lévő parkolóban hagytuk, gyalog az út kb. 2km, 30perc biztos van a tömegben, végig kaptató.A pálya körül van rengeteg kemping (domboldal körbekerít, toitoi), ezeket külön színekkel és matricákkal jelzik és szűrik a forgalmat, egész nap megy a tuctuc és a buli.
Vannak motoros parkolók is, sokszor ruhatárral is. Az oldaltámasz alá műanyag lapot adnak, hogy ne süllyedjenek el a motorok.
A rajongói cuccokat motoros boltokban lehet venni (pl. www.vr46.it), de a helyszínen is találtok bőven. Az egész pálya körben egy nagy zsibvásár, kb. annyi VR46 bolt van, mint az összes többi együtt. Az árak is kb. *1.5-2 a többi versenyzőhöz képest, pl. egy baseball sapka 30-35€ ha Rossitól veszed. Az egész lelátó fekete-sárga, kb. 90%-a a lelátónak Rossi egyenruhában feszít.
-
LustaDick123
tag
válasz Rendo84 #81048 üzenetére
Hogy jobban értsd túrtam neked pár képet is. Nyisd meg a térképet, hogy tudd követni: http://f1destinations.com/wp-content/uploads/2016/06/red-bull-ring-parking-and-facilities-map-905x1024.jpg
Mint írtam rengeteg ereklyeárus van körbe a pályán, volt több nagy Rossi-store is. Ez éppen a célegyenes épülete mögötti rész.
Kb. ennyit látsz a felső részen lévő állóhelyekről (C rész a térkép tetején). Mint látod nem ti lesztek egyedül Rossi szurkolók. :-)
Ide nem jönnék, mert itt baromi gyorsan, teli gázon mennek a motorok miután a célegyenes utáni egyenesben felértek a hegyre, kb. pillanatokra látod a motorokat.
A kivetítőtől jobbra az a kis fehér folt a parkoló autók a lap alján lévő S36 autópálya túloldalán (és még azon is túl).Mi a D tribün "feletti" részen ültünk, kb. ennyit láttunk.
A jobb felső sarokban lévő parkolótól kb. az alábbi úton kellett felmenni: https://goo.gl/maps/CqFaAnismGC2
Ez egy keskeny út, amin tódul fel-le a tömeg, autók araszolnak, kisvonat jön stb. kalkuláljátok bele felfelé vezető az utat bőven az időbe.A domborzatot jól mutatja az alábbi kép, ez éppen a jobb felső sarokban lévő "pink camping" a felfelé vezető út mentén. A lakóbusz teteje feletti osztrák zászló már a pálya célegyenesre fordító festése (műholdon látszik). Jól érzékelteti a kép a szintkülönbségeket.
Én úgy vagyok ezzel a versenyre járással, hogy egyszer jó, de másodszorra már meggondolom. Nem sok mindent látsz, messze ülsz, mindig valaki óbégat körülötted és vagy tűz a nap vagy hideg van és szakad az eső. Egyszer meg kell nézni, egyszer meg kell látni, hogy a TV mennyire nem adja vissza a tempó és a hangokat, de ha a verseny élvezni is szeretnéd, akkor TV és hideg sör.
-
LustaDick123
tag
válasz Polemius #81051 üzenetére
A pálya mellett rend volt, körbenéztünk. Széket és/vagy polifoamot kell vinni. Székben lehet jó ücsörögni, a polifoamon aludni egyet a szünetekben és egyik sem érzékeny a vízre, mint pl. a mezei pléd.
A parkolók már neccesebbek voltak, mert pénteken esett az eső, még vasárnap is mocsárszerű volt a parkoló talaja a fű alatt (értsd kb. mintha a fű alatt szivacs lett volna). Aggódtunk is, hogy egy kis újabb eső, pár falábú ember és felássa a parkolókból kivezető utat vagy rosszabb esetben nekimegy egy kocsinak.
-
LustaDick123
tag
válasz CyberPunk666 #81606 üzenetére
Bekamerázott, proxys, portásos teremgarázsból loptak el autót, falhoz láncolt 50-es robogót (kamera pont azt nézte az ajtó mellett), törtek fel autókat (köztük az enyémet is) és tárolókat.
A biztonsági kamera meg annyira rossz képet adott a sötétben, hogy semmit sem ért, magamat nem ismertem meg rajta. Ez akkoriban még VHS-re ment, ez adott egy újabb csavart a kép minőségének.De a rendőrség is érdekesen áll a dologhoz, mert mikor felnyomnak több autót és tárolót egy nap még véletlenül sem mennek bármilyen bűntényhez közelebb két méternél, nehogy tegyenek valamit, nem vonják össze az eseteket stb. magyarul nem foglalkoznak vele.
Az egyedi garázs meg azért jó, mert felnyomja az ajtót és becsukja maga mögött, senki nem zavarja meg.
A casco az egyetlen jó megoldás.
-
LustaDick123
tag
-
LustaDick123
tag
válasz Something_ #81687 üzenetére
Van rengeteg videó a youtube-on, mikor robogóval jön két tolvaj, egyik ráfekszik az ülésre, lábbal kinyomja a kormányzárat és a robogóval meg eltolják vagy elhúzzák a lopott motort.
De van több is, amin megáll a furgon, tolóajtó ki, motor be és mennek is tovább. -
LustaDick123
tag
válasz CyberPunk666 #82154 üzenetére
Várj egy frontot, mikor mindenki őrült.
Várj egy szakadó esőt, mikor mindenki tötymörög, te meg haladnál, mert már a golyók vizipólóznak.
Várj egy hosszú hétvége előtti hétvégét, mikor kalkutta a város.
Várd ki a 40 fokot, mikor majd lesz olyan barom, aki direkt rádhúzza ne tudj elmenni, te pedig megsülsz a cordurában, talpig bőrben, miközben a töködet finoman melegíti a blokk forrósága, a lábadról leég a szőr a motorosnadrágon át a blokk melegétől. Természetesen röhög rajta a klímázott kocsiból és hogy ne legyen meleged ad egy kis ablakmosót esetleg még egy csikket is az öledbe.
Várd ki az útépítéseket, tereléseket.
Várd ki a robogóra majd most ülő mazsolákat, akik pl. nem mennek be a kocsik elé pirosnál, nem engednek el stb. (igen, vannak, akik 5 métert nem tudnak menni egyenesen, de a sorok között kacskaringóznak, te meg haladnál).És az egész feladatsort konstans próbáld beadni egy 300 kilós motorral, mint Mosquito.
Tény, hogy az elmúlt 15 évben sokat fejlődtek az autósok, jobb a morál, mint korábban volt. Rájöttek, hogy engedik a motorokat, akkor nekik is jobb, nem tartják fel őket.
-
LustaDick123
tag
válasz -Mosquito- #82234 üzenetére
Miskolc Rally van, azt tudod? Rengeteg út le lesz zárva.
-
LustaDick123
tag
válasz CyberPunk666 #82452 üzenetére
Ha magas vagy akkor túraenduró (Vara, DL650 stb.) vagy ha sporttúra, akkor K1300.
Ezeket a DL650 kivételével nem gyártják, a motorok többsége vagy kicsi vagy nagyon hegyes a térdszög. Ne keverd össze a köbcentit a motor fizikai méretével. -
LustaDick123
tag
válasz CyberPunk666 #82466 üzenetére
Ha ez a motor rendesen át esett a nullrevizión, akkor azért 1000km után nem sok mindent kell rajta állítani...
-
LustaDick123
tag
válasz Topiccsendőr #82474 üzenetére
Azért abban egyet érthetünk, hogyha azokat a bowdeneket jól beállították és csavarokat előírt nyomatékra húzták, esetleg csavarrögzítővel behajtották nem szabadna lazának lennie.
Egy ilyen 1000-res szervíz egy olajcsere és pár csavar esetleges meghúzása, ellenőrzése, szemrevételezése, nem több. 1000 kilométert egy-két nap alatt lehet menni motorral.
-
-
LustaDick123
tag
válasz runner 125 #82859 üzenetére
Nyilván, írtam is, hogy nagyon sokat csalnak ott már az órák, de mióta asszem valamelyik R6-nál kiderült, hogy a fordulatszámmérő is csal vagy 2-3000 fordulatot a magasabb tartományban bármi lehet.
Amúgy meg azokkal a fékekkel mindegy, hogy 200 vagy 240. -
LustaDick123
tag
Átlagmotoros esetében, közúton nem a motorteljesítmény (ha technika, akkor inkább fék és futómű) a döntő sok esetben egy szerpentinen (főleg lefelé), hanem a motoros tudás a golyók mérete.
Ha lendületből mész, van kanyarsebességed akkor nem kell tiltásig forgatni a motort, ellenben ha "nagygáz-nagyfék" módszerrel mész soha nem érsz utol egy rutinos motorost.
Sokszor látni is ezt, mikor az Alpokban egy-egy helyi erő körbemotorozza szinte bármivel a turistákat (lásd a youtube-os osztrák gyereket a CB500-on). -
LustaDick123
tag
válasz dellfanboy #84880 üzenetére
Asszem a tulaj régebben irogatott a sportmotoros Bandit topicba.
100k körül végzetek egy teljesítménymérést és simán hozta a gyári értékeket. -
LustaDick123
tag
válasz CyberPunk666 #85439 üzenetére
Túlvariálod megint, agyúval verébre.
1. Veszel egy nyomásmérős pumpát. Ára kb. 5000ft (pl. Decathlon bringás pumpa).
2. Veszel egy sima nyomásmérőt, akár a fenti linken szereplő is jó (nekem pont ilyen van, valami 1000huf volt anno barkácsboltban).Indulás előtt felfújod találomra a gumit, és egy kicsit többet. Rárakod a nyomásmérőt és leengeded a kívánt értékre a nyomást. Megjegyzed a kiírt számot.
Elmész motorozni, és a tapasztalatod függvényében legközelebb kicsit kevesebbet vagy többet fúj a gumiba indulás előtt és kész.Sok idő el fog telni, mire eljutsz oda, hogy a guminyomás lesz a határ a köridőben.
[ Szerkesztve ]
-
LustaDick123
tag
Ha megnézel több gyártót és beírod a motorod típusát a honlapjukon kidobja az arra általuk ajánlott gumi. Ezek azonos méretűek és minden műszaki paraméterük, ami az oldalára vannak írva azonosak.
Ennek ellenére mégis azt tapasztalod, hogy hatalmas különbség van már eleve a gumik kialakításában, egyiknek laposabb, másiknak hegyesebb a profilja, egyiknek erősebb az oldalda a másiknak robban rogyik. Másképpen viselkednek hidegben, melegben, másképp minden aszfalttípuson vagy ha esetleg alacsonyabb/magasabb a nyomás stb.
Ezt mindenkinek magának kell kitapasztalnia, hogy neki mi és hogyan tetszik.
Ehhez pedig idő és türelem kell, el kell koptatni az adott motoron pár garnitúrát, amihez "átvágtatok a városon munkába" túrából sok kell. -
LustaDick123
tag
válasz Moleman #86867 üzenetére
Ha 100 körül 5000-et forog hatodikban, akkor az a gyári áttétel.
Elárulom olyan 6000 körül egy kicsit tétovázik, aztán elindul. Olyan 9000 körül pedig még jobban elindul.
Hagyd így az áttételt, jó a gyári. Előzéskor így is vissza kell ezeken rúgni párat, főleg hegyre fel.[ Szerkesztve ]
-
LustaDick123
tag
válasz Moleman #86892 üzenetére
A Bandit egy gyerekbringa a nagy túramotorokhoz képest, és hidd el pont elférsz ott, ahol a robogóval is.
A sor4 600 dolga meg hogy forogjon, még akkor is, ha az alul nyomatékosabb fajtából van.Ha a lábtér elég, akkor vidd el az ülést kényelmesíteni és egy jó igáslovad lesz.
-
LustaDick123
tag
válasz baboss #87188 üzenetére
Full teltház van.
Ha rövid időre és sátor, akkor Isztria (közel van), van kemping Lovranban, Rabacban, Medulinban stb. sok helyen.
Egy jó tanács: péntek reggel érkezz. Ennek oka, hogy a horvátoknál szombaton van turnusváltás. Kisebb a forgalom az autópályán (értesd csak 1km a sor a fizetőkapu előtt) és a külföldi lakókocsisok elindulnak hazafelé már pénteken, hogy hétfőn dolgozni tudjanak. Ilyenkor nagyobb az esély a kempingben a jobb helyekre (egyáltalán helyre). Ennyien egy lakókocsis helyre be tudtok menni, érdemes olyan kempingbe menni, ahol van hűtőbox a recepción (kajának, sörnek). -
LustaDick123
tag
válasz vendingo #87214 üzenetére
Hidd el, voltam párszor már, 2002 óta szinte évente mentem a horvátokhoz, Krk, Makarska, Isztria stb.
Sajnos az árak elszálltak (bár azóta talán mérsékeltek egy kicsit az utóbbi időkben), ma már tök mindegy, hogy hova mész nyaralni (görög, olasz, horvát tengerpart), mert az árak kb. azonosak.
Voltunk sátorral, egyedül, többen, a jó helyekhez szerencse, türelem (lehet mész 100 kilométert, mire találsz egy jó helyet egy kempingben). Mint írtam a napon, sziklán, lejtőn, WC/út/kocsma/étterem/játékterem mellett mindig van hely.Van pár utazási iroda, ahol tudsz foglalni, de ott szinte csak szombattól-szombatig, ekkor viszont rászabadul minden mazsola/lakóautós/lakókocsis/hajót vontató/félkómában vezető (a tetszőleges kombinációban) az utakra. Booking-com és társai szinte ismeretlen.
Sokszor voltunk úgy, hogy két fő esetén egy számunkra tetsző faluban megálltunk a "tourist info"-nál (ez vagy egy kis üzlet vagy a széken "sobe" táblát tartó néni) és lett szállásunk. Sokszor olyan rosszatt akartak ránksózni, hogy mentünk tovább. A "tulaj fél óra múlva jön" és hasonlók miatt sajnos ez időigényes. Igen, volt szerencsénk is, pl. szombat este 9-kor elsőre Baskában, főszezonban a tengerparton lett 5*-os szállásunk olcsón. A gond az volt, hogy ki volt adva, és hétközben költöznünk kellett. :-)A lejutás viszont elég macera a nagy forgalom és a fizetőkapuk miatt (kocsival voltam mindig).
-
LustaDick123
tag
válasz baboss #91173 üzenetére
A 600-650-es egy kicsit kevésbé nyújtja a kezedet, mint az 1200-es. A lényegi különbség, hogy míg a kicsi nekifutásból éri ezt tel, az 1200-es helyből. A 100+nm nyomaték a vicces a nagyon, nem a 98LE.
Mielőtt Banditot veszel, azért fékezz is vele egyet, mert egyiken sincs acélos fék. Ha pedig a nagyon búg a váltó, mint egy Ikarus difi, akkor az váltófelújítás.
A 2000-2004 közötti fejidomosnak ("rókaszemű") kb. nincs első világítása, mert olyan gyenge, és porosodik a foncsor. A 2005 utáni ráncfelvarrott motorok alapban ugyanazok, de pl. a kényelmes ülés áldozatúl esett a desingnak. (nem véletlenül van ezen a sokat futott GSF650-en is alakítva) -
LustaDick123
tag
válasz Geresics #103115 üzenetére
Nem szeretnék a megmondóember szerepében tetszelegni, de nem azért kaptad az ívet, mert 150-nel szeretnél menni, hanem mert olyan motort keresel, ami gyakorlatilag nincs. Tudsz venni olyan motort, ami tud egész nap, tartós 150-et autópályán (írták is, hogy az már FJR szerű motor: milyen motorja is van Runnernek?), de az nem tud átmenni árkon-bokron bütykösgumin mindenen.
Pehelykönnyű, terepképes, felpakolható, autópályán tartós 150-et tudó motor nincs. Vannak nagy, terepképes endurók, pl. a KTM kínálatában, de azok felpakolva már nehezek az általad favorizált kategóriához képest. Ezek a motorok nagyon jól néznek ki a youtube videókon, ahogy ugratnak velük,de ugye ott komoly stáb van az ilyen-olyan világbajnokok mögött és nem is biztos, hogy elsőre ugrott át mindenen vele.
Hiába tudják ezek a motorok a kívánt 150-et elérni és akár egy-egy 400 kilométeres szakaszra tartani, de el fogsz fáradni, mert nem erre van a motor kitalálva. Szinte mindenki ezt írta neked abban a fórumban, de ne menjek messze kettővel a te hozzászólásod alatt is vendingo is pontosan azt írta, amit a többiek. Minden motornak van egy kényelmes tempója és óhatatlanul is beáll oda emberfia, mert ott stresszmentes.
Szerinted BIKE-R miért „szívatta magát” a DRZ-400 nyergében Magadanig meg vissza a végeláthatatlan hosszú egyenes orosz aszfaltos utakon? Aztán miért csinált gyorsan egy motorgenerált valahol Szibériában, mikor egyszer nem nézett ré az olajszintre és beállt a motort (90 helyett valami 110-et ment vagy hasonló és a motort megette a blokkban lévő valami 1.5 liter olajat).
Ha autópályáztál már hosszút (nem, a 400km autópálya az nem hosszú), ami tartott 15-18 órán át és mentél 1000-1500 kilométert, akkor tudhatod, hogy még egy kényelmes kocsiból sem tudsz kiszállni olyan zombi vagy. Én volt, hogy leszálltam a motorról és azt sem tudtam hol vagyok, gyakorlatilag nem tudtam egyenesen menni 16 óra autópálya után. Erre, ahogy mindeki írta az kell, hogy kényelemben, stresszmentesen tudja haladni nagy átlagsebességgel és nem nagy csúcssebességgel. A tartós 150 nem ez, hidd el, próbáld ki.
A „felugrok Pécsről Pestre” esetben pedig kb. 15 percet nyersz, ha 150-nel mész 130 helyett. De ha messze mész is, akkor is 1000 kilométerenként nyersz kb. 1 órát tartós (ami gyakorlatilag átlag, mert nem számolunk a lassításokkal, stau-val, fizetőkapuval, határral stb.) 150-nel 130 helyett, ami elhanyagolható különbség. Gyorsítasz, fékezel, stressz, több üzemanyag, gyakoribb tankolás és máris buktad az előnyt. Még kocsival is.
-
LustaDick123
tag
válasz Geresics #103129 üzenetére
Ezekkel már kompromisszumot kötsz valahol, mert terepre már nehezebbek, autópályára pedig libikókák… Egy Land Rover terepjárását akarod egy nagy utazólimuzin autópályás tempójával.
De mint írtam, próbáld ki, azután rájössz, ha a motor bírná is te nem fogod, mert a motor nem arra van kitalálva. Lehet vele menni 150-nel egy egyenesben két falu között, ez nem összekeverendő az egész napos, tartós 150-es autópályával.
-
LustaDick123
tag
válasz LustaDick123 #103142 üzenetére
https://tesztmotor.hu/suzuki_gsf_650s_09_a_regi-uj_bandita/
Középtájékon van egy kép a motor bal lábtartójáról, a lábtartó mögött a villa alján lévő láncvédőre tippelnék. -
LustaDick123
tag
válasz runner 125 #105835 üzenetére
Mindaz, amit írtatok igaz a kordura vs. bőr vonalon.
A kordura ruhák egy dolgot tudnak, amit a bőr ruhák nem, az pedig a variálhatóság. Ha kell aláöltözővel 0-5 fokban és kipakolva a termo és esőbélést (ahol ez lehetséges), lecipzározva minden szellőzőt 30+ fokban is tudod használni.A kérdés jogosan felmerül, hogy miért fontos ez a 4 évszakos viselet? Például elég egy ruhát beszerezni (ezek a kordurák sokszor a bőr ruha árával vetekszenek már). Nem tipikus, de belefuthatsz olyan túrába is, hogy egyik nap motorozol 5 fokban másnap 40 fokban, ilyenkor jól jön a ruha variálhatósága.
Nyilván ha sok bélést kivesz az ember a ruhából valamikor vagy szűk lesz vagy lötyögni fog, de ezek a ruhák valamelyest szűkíthetőek/bővíthetőek.
-
LustaDick123
tag
válasz Ferdzsoo #105887 üzenetére
Nem adott napon belül van a hőmérsékletkülönbséggel, hanem a többnapos túrán.
Elindultunk tipikus hosszúhétvégés túrára: korán reggel volt talán 10-12 fok és szél az autópályán. Fennt pl. a Glockeneren sem volt melegebb, a völgyben már 20 fok és napsütés. Mire hazaértünk éppen jött a melegfront, 40 fok volt.
De természetesen lehet még bőven fokozni, gondolj akár csak egy etnies által emlegetett London-Budapest túra (nem is kell feltétlenül egy Nordkappra gondolni ahol a hazai 40 foktól kezdve a 5 fokos, nedves, ködös, szeles esőre, téli időre is fel kell készülnöd).
Erre inkább a 4 évszakos kordura a nyerő, míg pályára a bőr.
-
LustaDick123
tag
válasz Ferdzsoo #105947 üzenetére
A túrások a kényelmet és a praktikumot keresik, lemondanak a kopásállságról, hiszen nem feltétlenül kergetik a másodperceket és keresik a határaikat a szerpentineken, feldobozolva, utassal.
A pályások lemondanak a kényelemről, ott a biztonság a fontos.
Az endurósoknak megint más fontos.Szóval lezárva a flame-et, mind igaz, amivel mindenki érvelt, és kijelenthetjük nincs mindenre jó ruha (ahogy motor sem) és mindenki mást keres és szeret a saját motorjában/ruhájában/sisakjában/olajában és ABS-ében.
-
LustaDick123
tag
válasz -Mosquito- #109802 üzenetére
Strada della Forra és a Passo San Boldo is jó buli, de tényleg annyi, amennyit a fotókon látsz.
Maga a Garda tó jó hely, a part motoros szempontból nem egy paradicsom, mert a tóparti úton folyamatos a forgalom. Ha turistaként mész oda, várost, vízesést, várat nézni, hajókázni vagy kirándulni, akkor ajánlott desztináció. -
LustaDick123
tag
válasz Geresics #110449 üzenetére
Ne vitatkozzunk rajta, hogy pl. a Varadero mennyire túra-enduró vagy nem, de ott a tank alatt van a légszűrő. A tankban rossz esetben 25 liter benzin, fennt egészen a szuszogó csövek, lennt két oldalt a benzincsapok. Az idomokat elméletileg le kellene venni a tank levételéhez, de szerencsére óvatosan kifűzhető.
-
LustaDick123
tag
válasz Geresics #110465 üzenetére
Ezekkel nem mennek többnyire terepre. Olajcserét illik üres tankkal elvégezni, ha légszűrőt is akarsz cseréltetni.
Sok BMW-n illetve ha jól tudom az új AT-n is az akksi a tank alatt van. OK, vannak bika/töltőpontok, de nem tudom mennyire lehet egy lelazult saruhoz hozzáférni.
De ha itt tartunk, beszélhetsz akár az izzó vagy biztosítékcseréről is. Anno a totalcaros PappTibi rakott fel egy videót, ahol timelapse videóban cserélte a robogója izzóját, ami másnak lehet csak egy mozdulat. -
LustaDick123
tag
válasz -Mosquito- #112388 üzenetére
Valószínűleg róla van szó.
A 80 kicsit túlzás, normál túrás tempóban használja a motorját. Az viszont igaz, hogy nála kevés szórakozottabb pali van, simán kinézem belőle, hogy rugalmasan kezeli a szervizintervallumokat.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok