Új hozzászólás Aktív témák
-
cirmos87
újonc
@Bloghu http://sony872.blog.hu/2016/07/19/ikarus_autobuszok_a_magyar_egeszsegugyben?utm_source=bloghu_megosztas&utm_medium=twitter&utm_campaign=blhshare
-
cirmos87
újonc
én is indittottam egy buszos kedelöi klubot nem réggen én is kedelem a hazai buszokat autóbuszok http://autobuszok.network.hu/
-
koshmar
veterán
UP!
Az érzés, amikor az 50 perces hazavezető úton végre egy MAN Sg263-assal teszed meg, nem a jó öreg 280-assal.
-
tivadar9
csendes tag
Ilyen buszokhoz (is) gyártunk vezető melletti és utastéri ablakokat. Sajnos ma már csak pótalkatrész szinten.
Ma csak az CREDO, Auto Rad Controlle, NABI gyárt magyar buszokat.
Hol van már az IKARUS-os régi jó világ...
Ha valakinek szüksége van busz ablakra (vagy bármilyen más jármű ablakra),
keressen. -
Imre Fórum
újonc
http://www.gkikartya.hu/
-
koshmar
veterán
Hónapokig utaztam csütörtökönként egy 395-ös Ikarusszal, de egyszerűen nem tudtam rájönni, hogy milyen busz az.
Ma is egy ilyennel mentem be Debrecenbe (Körös-Volános). Hát gyermekeim, ilyen fejedelmi kényelemben talán még sosem utaztam (újabbakon se!).
A hátsó ajtó előtti ülésre ültem jobb oldalt. Szerény 30-35 centis lábtér, dupla hideg levegő befújás.
Végre normálisan ki tudtam nyújtani a lábaimat (nem vagyok alacsony).
Ezt egy MAN Sü363-ason szerintem még sosem tettem meg.Debrecenben már szinte fáztam. Aztán amikor leszálltam, arcon csapott a 28-30 fokos meleg.
Egyik kedvenc buszom.Örülök, hogy megtaláltam a topikot.
-
Sziasztok!
Nem tudom, jártok e még erre a topik fele..
Láttam, hogy sok szegedi van itt (is).Meg tudja mondani valaki, hogy Makkosházán a troli végállomáson, van egy oszlop, amire fel van tekerve pár méter vezeték, és a végén egy érintkező szerűség, és mikor indulnak trolik néha van hogy egy másik sofőr hozzáérinti a trolihoz, ezt a valamit, akkor kicsit rángatózik a jármű, majd elindul.. Ez mire jó? Földelnek vele?
Csatoltam egy képet is..
-
ABE
őstag
Képek az új Citarokról: [link]
-
Lenry
félisten
válasz
Fecogame #714 üzenetére
elég nehezen, de szerintem a Conecto O345G-kre gondolsz.
2002 - 2006-os évjáratok -
Lenry
félisten
válasz
Fecogame #709 üzenetére
2006-os évjárat.
Transport Database and Photo Gallerycsuklós mercik: azért egy rendszámot vagy legalább szolgáltatót / várost mondhatsz...
-
Kíváncsiság hajt...
Meg tudnátok mondani ennek a busznak a gyártási évét? Tehát hogy hány éves.
Meg vannak mostanában ilyen csuklós mercis buszok is. Azokról nem találtam képet. Azokat mikor gyártották?
-
MaciG
addikt
Persze, meg ingyen sör és dögös hosztesz lányok.
Viccen kívül ,régebben volt ilyen ,de "C"-s jogsi meg PÁV II kellet hozzá, a mezei "B" nem elég. Mostanában már nem igen van ilyen, meg felvétel se nagyon, de ha van akkor is inkább olyanokat keresnek akiknek már van "D". SZKT-nál azt hiszem kell legalább 3 év gyakorlat "B"-re. Tehát ha már 3 éve van jogsid és elmeséled milyen sokat vezettél a világ különböző tájain, akkor jó vagy.
-
Ck.
addikt
A TV-nél van-e olyan, mint az SZKT-nál, hogy odamegyek egy B-s jogsival és ingyé "átképeznek", levizsgáztatnak, ha aláírok x évet?
-
MaciG
addikt
Kicsit ki van halva a topik de hátha valaki még jár erre és tud segíteni.
Valakinek van esetleg olyan ismerőse aki külföldön (mind1 hol) buszvezetőként dolgozik? És ha igen meg tudná nekem adni az elérhetőségét? (Privátban is tökéletes pl. egy e-mail cím)
Vagy valaki tud olyan "buszos" fórumot mit látogatnak külföldön dolgozó sofőrők? (Az se baj ha nem magyar nyelvű)
-
madstunt
addikt
-
Lenry
félisten
válasz
madstunt #701 üzenetére
Az Ikarus évszázados története
mondjuk majd' 10 rugó a könyv. de lehet, hogy beruházok egyre...
-
madstunt
addikt
Tudtok ajánlani a témában irodalmat, ami a hazai buszgyártásról szól ? típusismertetésekkel, stb...
nem fontos hogy túl up to date legyen hisz a 2000-es évek közepe óta amúgy sem történt túl sok dolog (sajnos)
-
gazfickó
tag
Úgy látszik, ezek szerint nem csak én vagyok az E95-ösök megszállotja
forrás -
Dyrtyho
őstag
Ezt nevezem én Party busznak
-
Jamby18
senior tag
Tényleg létezik olyan, hogyha az ellenőr végigellenőrzi a buszt és talál bliccelőt akkor a sofőr jövedelméből levonnak 5%-ot és ha ez többször előfordul elbocsájthatják?
Tehát mégha le is ellenőrzöd az első ajtón felszállókat akkor még ott van aki felszál a 2-3 ajtón, azokat lehetetlen leelenőrizni és te jársz pórul a bliccelő miatt.
Létezik ilyen szabály a volánoknál? -
zsid
senior tag
A fehér füst télen(és ha jól láttam a videót akkor ott bizony hideg volt ) az összes AdBlues SCR-es autónál jelentkezik.. Azért ott a kipufogócsövön gyakorlatilag meleg kipufugógáz és vizgőz jön ki, ami hidegben elég látványos. Hidegben a mi euro5ös Volvónk is így "füstöl", tök normális.
-
MaciG
addikt
A füstre írtam, hogy adblue hiba, mert Szeged is van 3 hasonló ,bár az nem civis busz vagy mi a fene (legalább is nincs ráírva meg a belső tér se teljesen úgy néz ki), és én az egyikkel dolgoztam is fél évig és az is füstölt így ,de még így se annyira környezetszennyező ,mint egy régebbi Ikarus. Az ,hogy szarúl van összerakva a magyar cég szégyene, az ő munkájukat minősíti egyrészt, másrészt meg egy alacsonypadlós busszal nem úgy kell vezetni, mint egy Ikarussal,kerülgetni kell vele a kátyúkat és nem beledöngetni, mert akkor nyilván szétesik... Arról pedig, hogy a magyar utak olyanok, mint a földút, hát nem is tudom, elég szégyen ez az országnak. Azoknak a nagy része amit a honlapon írtak amit linkeltél csak amolyan szőrszálhasogatás.
pár példa:
"A második ajtóval szemben található állóhelyre felszerelt kerekes székeseknek kialakított háttámla " -Ikarusra fel se tudsz vele szállni...Az első ajtó utáni üveg, dekor lemez kombinációjú védőfal túlzottan benyúlik az utas folyosóba, ezzel lassítva az utas áramlást. _Iikarusra még lassabb a fel/leszállás a lépcsők miatt.
Az meg ,hogy az utasok nagy része inkább a régi Ikarussokkal utazna szerintem nem igaz, mivel az utazóközönség elég nagy része idős, nyugdíjas ember (van mikor az egész buszon szinte csak ők vannak...) csak ők nem fognak netezni, meg blogokat írni. Van olyan idősebb emberke akinek még az is nehézségeket okoz, hogy az alacsony padlós buszra felszálljon (és ilyen nem egy van, sok). Ha meg annyi ezresem lenne ahányszor hallom a régi Ikaruson (mikor épp avval dolgozom), hogy de magas ez a busz, mért nem alacsonypadlós jön,stb, már milliomos lennék és Ibizán áztatnám a golyóimat.
Egy szónak is száz a vége, én nem azt mondom ,hogy nem jók az Ikarusok (260/280), mert jó gépek voltak azok még annó, faxán össze voltak rakva, de eljárt felettük az idő, fejlődik a technika, igények,stb. Régen a gőzmozdony is milyen bitang jó volt, ma mégsem azok járnak.
-
Jamby18
senior tag
Elég siralmas, hogy egy volvo motor kéket kojtol szerintem, de valamelyik fehéret is [link]
A Hajdú Volán buszparkjába nem emlékszem füstölésre egy megállóból vagy kanyar után max. picit kormoltak, de mondjuk nem annyira mint a BKV-s buszok.
Kíváncsi leszek mikor lesznek a szólók váztörésesek, ez az alacsony padló nagyon xar, inkább legyen 1-2 lépcső de normális ülőhely, az alacsony padlóval a busz saját magát veri szét akármilyen jól össze van rakva egyszerűen szétrázza magát, a szólókon megfigyeltem, hogy ami nem látszik és amit nem tudtak jobban összerakni na oda jó a tömítő, csak ez nem megoldás, majdnem az össze buszon(szóló) az üzemanyagtartály elvált az oldalfaltól. Láttam olyat, majd ha elkapom lefotózom, hogy kézzel volt az illesztésnél kenegetve vagy 3centi szélesen a tömítő.
A kapaszkodók eleve rozsdásan lettek lefestve mindegyik alja rohad.[link]
A csuklósokra egy szavam nem lehet azoknak még mindig "új" szaguk van, vagy lehet inkább csak a fertőtlenítő szag, szép tiszták mindig. A szólón fülledt, hátrafelé meg még melegebb a motortól na meg gázolajszag. Csak sajna azokon a járatokon amikkel én megyek azon szóló van, felüdülés ha egy csuklóssal utazik az ember az valamiért nem vezet fel annyi úthibát. -
MaciG
addikt
Elolvastam. De arról, hogy a buszok szarul lett összerakva nekem az jön le, hogy inkább veszek külföldről drágábban buszt, mint olcsóbban valami magyar hulladékot...
"és az euro 5-ös minősítésű motorjuk rendszeresen kékesszürke füstöt eregetnek magukból." -Ez azért van nem nem működik jól az adblue rendszer és így akkor nem euro5-ös ,csak euro4-es, de még mindig magasabb ,mint az eur2-es/1-es Ikarusok...
-
Lenry
félisten
csak hogy felhozzam a topikot: egy kis EAG tánc
-
Zewa
senior tag
Köszi szépen!
Hát volt hozzá "szerencsém" egy kiránduláson most ca 800km.
2004-es évjárat ellenére ez csuklott-nyeklett... Azt modnta hogy a soför hogy ne csodálkozzak.. Csak egy ujabb "török fos".Kérdezgettem a buszos jogsi ára felöl..
Azt mondta hogy még régen alá lehetett írni 10 évre és a cég fizette a jogsit de mostanság nem igazán van már ilyen.. ha neked kell fizetni ca 1,5milla.durva...
-
MaciG
addikt
Valakinek van olyan ismerőse aki külföldön sofőr? Igazából az érdekelne kíváncsiság képen, hogy nagyjából mennyit fizet?
-
zsid
senior tag
-
Zewa
senior tag
-
MaciG
addikt
Amikor állsz be a megállóba akkor nyilván lassabban mész, mert ugye lassítasz a megálláshoz, viszont ha valaki ekkor lelép eléd akkor nem tudsz mit csinálni, elütöd. De ilyenről én még nem hallottam, hogy valaki direkt a busz elé ugrál a járdáról. Inkább arra kell vigyázni, hogy alacsony padlós buszoknál a tükör ne koppanjon oda egy magasabb ember fejéhez aki közel áll a járda széléhez.
Ha nem férsz be a megállóba akkor vagy saját felelőségedre kinyitod az ajtót, vagy megvárod még elmegy a busz és beállsz rendesen. Viszont ha mondjuk egy személyautó parkol ott vagy egy olyan busz ami nem fog elmenni rövid időn belül, akkor megállsz úgy ahogy legbiztonságosabb és a hangosba bemondod, hogy kérem fokozottan vigyázzanak a leszállásnál, mert a leszállítás nem a megállóban történik. Ez a hivatalos eljárás.
Visszapillantóba meg hiba figyeled felszállás közben az utasokat, ha valaki elesik, úgyse tudod megfogni. De természetesen nyilván fél szemmel azért figyeled, mert különben nem tudnád mikor fejezték be a felszállás,t és ,hogy mikor csukhatod az ajtókat. -
Jamby18
senior tag
Szia !
Te hogy oldod meg ha beállsz egy megállóba az utasforgalom figyelését?
Például, hogy egy utas ne essen be a busz alá, sokszor gondolkozok magamba, hogy én ezt hogyan oldanám meg, mert ugye elég súlyos következménye vannak. Ne adj isten éjszaka mikor eggyáltalán semmi fény nincs.
Ha nagyon ráálsz a padkára nyílván nem fordulhat elő ilyen, de ha mondjuk egy másik busz mögé állsz be és nem férsz be teljesen.
Illetve felszállás közbe nézed a bérleteket (ha elsőajtózol) vagy inkább figyeled a visszapillantóba a felszállókat.
Bocs ha hülyeségeket kérdezekde én most ebbe a korszakomba vagyok.
-
Száguldó
csendes tag
Hello!
1-2 saját képet hoztam, ha nem gond! -
MaciG
addikt
8. Nemzetközi Autóbuszfesztivál, ápr.28
Ha esetleg valakit érdekelne.
-
MaciG
addikt
Értem. Viszont ez a sofőr szakma olyan, hogy ide mindig kell ember. Nem olyan ,mint mondjuk egy autógyár, hogy ha válság van akkor rengeteg embert kirúgnak, mert nem fogy a termék, mivel buszokra mindig lesz szükség (lehet ,hogy egyszer majd nem emberek vezetik hanem robotok, de az még nem most lesz
). Kezdőként pedig szerintem ,meg még pár "öreg motoros szerint" inkább egy nagyobb cégnél/volán társaságnál kell próbálkozni ahol sok ember dolgozik, mert a maszek cégeknél jobban válogatnak (Persze ez nem feltétlen jelenti azt ,hogy ott jobb sofőr vannak.). Arról nem is beszélve, hogy ha egy maszek cég csődbe megy/nincs megrendelés akkor a te fizud is elmarad vagy megválnak tőled.
-
-
Jamby18
senior tag
[link]Ilyet se sűrűn látok.
-
ttpityu
csendes tag
Valamikor 2 - 3 éve szűnt meg, hogy kötelező sárga alapszínű rendszám azon buszokra, amelyek különjáratot, meg szerződésest csinálnak. Most ugyanúgy kell vizsgáztatni őket különjáratra, mint azelőtt, csak a rendszám nem sárga. A forgalmiban van jelölve a vizsga ténye.
A nálunk 2 éve forgalomba állított új buszok fele is különjárati engedélyes, és fehér a rendszám...innen a tudás. -
MaciG
addikt
válasz
Badman 4ever #653 üzenetére
Egy időben jött be ez a sárga rendszámozás (gondolom kellett egy kis plussz péz az államnak...) ,akkor pár busznál is lecserélték. És pl. a volt cora buszt mikor javítani kellett, akkor csak sárga rendszámos buszt tehettek be a helyére.
-
Lenry
félisten
az első a típusa (Ikarus 415), és igen a rendszám fejből megy, Szegeden helyi járatban alig 200-220 jármű (troli, villamos és busz) szaladgál, ha érdekel a téma, meg foglalkozol velük, akaratlanul is megragadnak a rendszámok és pályaszámok, így nem olyan nehéz megjegyezni őket
-
Lenry
félisten
válasz
Badman 4ever #648 üzenetére
különjáratot, szerződéses járatot csak sárga rendszámos busz teljesíthet, gondolom ezért.
(ha megnézed pl a Cora busz (Ik415, FLX-342) is sárga rendszámos) -
Badman 4ever
őstag
Napi rejtély, miért fut a szegedi buszok egy része sárga rendszámmal?
-
bubi92
őstag
hol találom meg, hogy mennyibe kerül kecskemét-budapest között egy havi diák bérlet? a volánbusz honlapján egy fasza kis üzit kapok a képembe, hogy márpedig ő nem segít nekem
másik kérdés, ha pl. én a volánbusz honlapján mégis csak megtudnék venni egy bérletet, akkor azt csak a VOLÁNBUSZ cég járművein használhatnám, vagy a többi társaság(tisza volán, kunság volán, stb...) járatain is használhatnám?
-
BMWFan
senior tag
Ez mekkora
-
MaciG
addikt
válasz
Badman 4ever #640 üzenetére
Áruló!
-
MaciG
addikt
válasz
Badman 4ever #638 üzenetére
Eleinte az összes helyin volt, csak átraktak 4-et helyközibe, mert a busz felépítéséből/motorjából adódóan ez inkább oda való, mint helyijáratra. Régebben főleg 2,83,84 és 90-es vonalon járt, szóval még mindig nem értem hogy nem láttál egyet sem közel 6 év alatt
-
MaciG
addikt
válasz
Badman 4ever #634 üzenetére
Akkor vagy nagyon keveset jársz a városban, vagy csukott szemmel.
-
Lenry
félisten
válasz
Badman 4ever #634 üzenetére
úgy 2005 óta
6 db van összesen, ezek közül 4 (KDJ-355 - 358) egy ideje helyközi járatokon szolgál, a maradék kettő (KFA-292 - 293) van helyin. -
MaciG
addikt
Csak, hogy legyen valami élet, Márciustól megújult a "Szőreg express"
-
makiverem94
újonc
Sziasztok! új vagyok itt ma regisztráltam! nem tom vkit érdekele amit a minap fényképeztem kkfházán!
Kicsit havas e94!!
-
MaciG
addikt
-
MaciG
addikt
válasz
Badman 4ever #628 üzenetére
Ha süt a nap akkor abban.
(#629) Ck.: PÜ
-
Ck.
addikt
ELM-294
02.19. 17:35
60Otthagyott a bartók téren páromat, engem és még három másik utast, csak mert a nagy utazóbőröndökkel nem tudtunk a 3. ajtótól az 1. ajtóhoz fejvesztve rohanni, hanem csak sietős léptekben sétálni... Ahogy megindultunk, s már elhagytuk a második ajtót is, becsukta az első ajtót, pöfögés, gázfröccs, aztán már tepert is, hogy elérje a piros lámpát. Ha nem párommal lettem volna, a minimum hogy utánafutok és leordítom a fejét amíg áll a pirosban...de ha csak szimplán bezúzom az ajtaját, talán az is megtette volna... Gyűlölöm az ilyen élvezkedős szemétládákat.
Hogyan tudom kideríteni, hogy ki volt?
-
-
MaciG
addikt
Ennek a román társaságnak vannak nagyon jó kis turista buszai. Nap mint nap összefutok velük, szóval biztos van egy jópár a készleten.
-
ABE
őstag
Nem tudom, hogy eladták-e, a link még él: [link]
Az általad mutatott Megaliner biztos nem létezik, csak koncepció, rá is van írva a képre, meg azért látszik rajta, hogy nem igazi fotó.
Ja, és ha rövid időn belül szólsz hozzá valamihez, akkor tudod használni a szerkesztés gombot, vagy egy hozzászóláson belülve tudsz több dologra is reagálni. Itt erre háklisak a modik, na meg a fórum is jobban átlátható.
-
ABE
őstag
Megalinert elvileg 93-ig gyártottak, de ha frissebb kinézetűt látsz, az valószínűleg azt jelenti, hogy egy másik modell elemeit ráműtötték. Ez buszoknál egyébként nem ritkaság, hogy egyazon gyártó frissebb modelljeiről rá lehet applikálni elemeket, mert mondjuk bizonyos méretek egyeznek, így nem olyan nagy munka.
Ha erre a MEglainerre gondoltál, akkor szerintem kb. úgy készülhetett, mint a felújított Jumbocruiser. A felújított Jumbo nemrég eladó volt, készítettem a hirdetésről mentést: [link]
-
OM442
csendes tag
Üdv!
Zgen, Dél-Amerikában használnak, és gyártanak 4 tengelyes buszokat: ilyen például a Marcopolo Paradiso 1800 DD, a másik pedig a Busscar Panormico DD, ami Scania, Volvo, és Merci motorokat kínál. Mindkét gép választható 6x2, vagy 8x2 kerékképlettel.
Hát igen, a Jumbocruiser nekem is nagyon bejön, ha érdekel, akkor a bussales.nl oldalon találsz egy felújított példányt. Már nem emlékszem, melyik oldalon olvastam, de ha nem tévedek, akkor 1973-1993-ig volt a gyártás, és 21 kiteres, V12-es Merci motor dolgozozz bennük potom 326 kW-tal, és 46 literes fogyasztással. -
OM442
csendes tag
Sziaaa!
Én is imádom a buszokat, főleg a turistabuszokat. Ezek a buszok léteznek, vagy tak tanulmánybuszok?Főleg a 2009-es Megalinerre gondolok, azt tudom, hogy korábban gyártották, de most? A Neoplan.de oldalon utánanéztem, de nem találtam. Lehet, hogy nincs is európai gyártásban? És az a Megaliner-szerű vanhool? Ilyet sem láttam sem katalógusban, sem sehol... -
Lenry
félisten
csak egy kis olvasgatnivaló, most számoltam össze.
-
ABE
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Sapphire Nitro+ RX 7900XTX 24GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 64GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2045, 95% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H510M i3 10100F 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1050 Ti 4GB Zalman N4 Chieftec 400W
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S21/Samsung Galaxy S21+/Samsung Galaxy S21 Ultra
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest