Aktív témák
-
#40935168
törölt tag
válasz
Real_Necro #35922 üzenetére
Magánvélemény: csak ha a pénz nem engedné, akkor venném az új f/4-et, a meglévő 2.8 helyett. Miért ?
Pofonegyszerű: nem fulltágon rajzolnak az obik a legszebben és ez alól az f/4 sem kivétel. Lehet, hogy alapvetően jól indul, a közepén, de a szélek felé puhul, persze nem egy Sigma mértékben
Rekeszelni kell (ha egész képes élesség a cél és ahol fontos a bokeh, máris buktál sokat f/5.6 körül azonnal, mert f/4 volt a kiindulás).
Egy 2.8-as obi f/4-re rekeszelve mindenhol élesebb, mint egy f/4-es úgy full tágon natívban és a vignetting is kisebb 2.8@4 esetén, mint 4@4 esetében + CA, stb.. mindenre jó hatással van a rekeszelés és ha f/4 bokeh-ja is elég a hátteret kenni mondjuk egy portrénál, egy 2.8-assal itt már eléggé sweet spot körül lősz (minden paramétert nézve) és megállhatsz, nem fontos 5.6-6.3-8-ig eltekerni.
Canon 70-200 f/4L IS USM
Vignetting f/4 @ f/4, 200mm: 1,2 EV (expozíciós érték) bukta a kép közepéhez képest.
Élesség f/4 @ f/4, 70mm: 3200/3000/2800 vonalpár/oldalmagasság, középről kifele haladva.Nikkor 70-200 f/2.8 VR 1 (direkt nem a VR2)
Vignetting f/2.8 @ f/4, 200mm: 0,82 EV bukta a tökvilágos középhez képest.
Élesség f/2.8 @ f/4, 70mm: 3700/3200/3000 vonalpár/oldalmagasság, középről kifele haladvaÁrban pedig a jó "öreg" Nikkor 70-200 2.8 VR1 nem hinném, hogy számottevően felette lenne a nemsokára debütáló vadonatúj Nikkor 70-200 f/4-nek, jól látom ? (Jól).
Fentebbi eltérés minden obira igaz azonos kategórián belül, a profi vonalban nyilván kisebb az eltérés, mert alapvetően Canon L kategóriájú minőségre mindkettő említett obi, de mondjuk olcsóbb obiknál nagyobb is lehet akár az eltérés, Sigma-k pl. tipikusan középen vadállatok, de a széle rohamosan puhul fel, nem "csak kicsit", ergo Sigma-nál egy 2.8-as obi középen jó, szélen egyáltalán nem, de f/4-en már az is karcol szélek fele haladva is. Tehát lehet, még gyorsan be is veszem a Sigma-t is az összehasonlításba
Lássuk csak..
Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX OS HSM (FX)
Vignetting f/2.8 @ f/4, 200mm: 0,97 EV bukta a tökvilágos középhez képest (szinte Nikkor szint)
Élesség f/2.8 @ f/4, 70mm: 3600/3150/3000 vonalpár/oldalmagasság, középről kifele haladva (szinte Nikkor szint ismét). Erre szoktam azt mondani, hogyTehát rekeszelve mind a Nikkor 70-200 VR1, mind a Sigma 70-200 OS közel ugyanazt hozza a paraméterekben (2.8-on a Nikkor picit jobb), és kéz a kézben "járva" mindkettő ráver valamennyit a Canon 70-200 f/4L IS USM-re. Na nem sokat, k* jó üveg az is, de most itt összehasonlítás van (=normalizáltam), nem abszolút értékben nyilatkozom hogy szar a Canon. (Sőt).
Kérdés ?
Kijön a Nikkor 70-200 f/4 VR, valszeg VR2-es minőséget hoz majd üvegben csak mivel VR1 nem volt belőle, nem kap VR2-es jelölést.
Képminőségben gyalázni fogja a Canon 70-200 f/4 IS-t, mivel abból meg nincs IS II (még). Ki tudja, jön-e.
Mindenesetre az új 70-200 f/4 Nikkor valszeg úgy fog teljesíteni, ha nem mákszemnyivel jobban, mint a fentebbi összehasonlításban a Sigma-Nikkor 2.8-asok 4-en. Ami önmagában nagyon szép már.
De még mielőtt beleógna kezünk a bilibe, még mindig ott a 70-200 2.8 VR2, ami rekeszelve f/4-re még így is meg fogja adni a neki járó pofont az új f/4-es Nikkornak
Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8 G ED VR II:
Vignetting f/2.8 @ f/4, 200mm: 0,76 EV bukta a tökvilágos középhez képest.
Élesség f/2.8 @ f/4, 70mm: 4028/3480/3391 (majdnem 3400) vonalpár/oldalmagasság, középről kifele haladva. Nem szarral gurít.Ilyen élességre csak a 85 fix 1.4 G képes meg a 60 micro-nikkor (szívem csücske kezd lenni utóbbi)
És ezeket a teszteket 24MP-s 5D Mark II-n (Canon 70-200) illetve Nikon D3x-en (a többi) csinálták, tehát felbontás ugyanaz, vonalpár/oldalmagasság nem eltérő, hogy ne lehessen egymás mellé tenni a számokat, és a puszta tény, hogy egy 24MP-s szenzoron ilyen eltéréseket még lazán kimutatnak, jelzi, hogy bizony a mai szenzorsűrűség mellett 2x is meg kell nézni, milyen obit vesz az ember mennyiből, és az mit tud.
Tehát én ha belekalkulálom azt, hogy 36 MP-n igazából rohadtul csak a legdurvább üveggel kellene foglalkoznom, máris sírva fakadnék, de a 70-200 VR1 fehérben nagy fétisem lett, ott azért nem váltok VR2-re, viszont minden másban be fogom szerezni a legkarcossabb üvegeket, mert kelleni fog.
És az APSC brigádnak is, aki 24-26 MP közeli pixelsűrűséggel dolgozik, vagy felette. Ergo, most Közületek is elég sokan máris dobhatnák el az üveget, mert a szenzora többet tud (már most!).
Disclaimer: nem kell mindent véresen komolyan venni, csak sarkítok, hogy érthető legyen.
Ennyit a technikáról ma estére, jó fényeket[ Szerkesztve ]