Aktív témák
-
#40935168
törölt tag
C20LET, Coscast (Cosworth) hengerfejjel (többfélével gyártották, ez a legjobb).
Gyári, nem húzott, klubostól vettem másfél millióért, az összes előző gazdája tudta, hogyan kell használni, hajtás után lehűteni-járatni, stb.Egy phase3-at (300 LE körül keréken) meg lehetne lépni úgy, hogy Walter Hürlimann bácsi az F28 váltót megerősíti itt-ott, kap egy sperrt, illetve a hatodik fokozatot meghosszabbítja, hogy mondjuk kevesebbet forogjon pályán a motor. Utóbbi módosításokról nem tud a legtöbb tuner, csak a motornak küldik észnélkül aztán esik szét váltó, hajtáslánc, minden..
Amúgy a gép még soha (!) nem hagyott ott sehol. Nagyon szeretem és mindig megnézik. Aztán jönnek a Janik, többnyire 2.0 tádék, Passat, Mondeo, ilyen-olyan-amolyan céges és nemcéges középkategóriás dízelek, vagy jújjj az Alfások mert csípi a szemüket, hogy volt valaki az Opelnél, aki tudott 92-ben rajzolni
Jön a tél, letettem a garázsba, akksisaru lehúz.. havi 1x megmozgatom, járok vele 1-2 napig.
Ott a céges Toyota. Utálom, de ingyen van.. -
balpis
őstag
válasz Balinov #36599 üzenetére
persze ez elvi sebesség csak. A HDD-kben nincs gyakorlati különbség a SataII és III között, hisz maga a HDD lassabb a SataII-nél (max. pici file esetén, amíg a cache-be írsz) is.
A gyakorlat azt mutatja - jópár USB-s HDD-t néztem -, hogy kb. dupla sebességre lehet számítani az USB3-as külső HDD-vel, mint az USB2-essel - persze USB3 porton.
De való igaz, így már nem lényegesen lassabb külsőként használva sem a HDD, mintha betennéd direkt SATA portra.notebookba (lenovo T400-ban volt, de sok másba is jó) SATA-I HDD caddy eladó
-
A Zéé
addikt
D5200 is befutott szépen csendben.
D3200 szenzora, D7k AF és fénymérő rendszere.Just a simple Lineman...
-
L4mie
veterán
jaja néztem, annyira nem nagy szám, az meg külön unszimpi, hogy azt hozzák nagy cuccnak hogy majd jól fel lehet küldeni netre a képeket :[
Persze elfogadnám nem kérdés, de inkább D7k, sztem hasonló árban lesznek.Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
-
m3ss
veterán
válasz #40935168 #36602 üzenetére
ez calibra? nem is tudtam hogy volt belole turbos. mondjuk opeleknel annyira nem vagyok otthon. vicces lehet de jo ez az elso kerek+jo eros motor kombo? mondjuk sperrel egy fokkal jobb lehet. de kb az osszes ilyen eros elso kerekes auto "torque steerel", alulkormanyzott, stb..nekem volt 220 lovas elso kerekes alfam, nonszensz egyetlen elso kerekes auto amit probaltam es tetszett az az integra. keped nincs rola?
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Kleroo
veterán
Vegyes érzelmek.
Egy brutálisan rohadt jó váz. De ettől még egy agyonbutított,és korlátolt belépő.
Az tuti,hogy a D3200-D5200 kettős padlót töröl szvsz a mostani Canon belépőkkel.Én legalábbis ha most lennék kezdő csak a kettő között(és D5100) agyalnék. Canon nem lenne a kalapban.
Anno (D3000-D5000-D3100) bőven nézegettem a Canon irányt is.Hodor. Hodor? Hodooor!
-
m3ss
veterán
válasz Kleroo #36610 üzenetére
ja nekem is tetszik papiron, foleg a fokuszrendszer miatt. de hat biztos lesz vagy 180e+, nem? azert a d90 1 keresztpontos fokusszal annyira mar nem vonz. makronal eleg hasznos lehet a tobb. a statusz lcd hianyat meg biztos meg lehetne szokni, de ez a fogas
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
A Zéé
addikt
-
m3ss
veterán
válasz Degeczi #36614 üzenetére
micsoda? csak a kozepso oszlop keresztszalas? mi ertelme van ugy? canonnal is?
265e huf viccnek is rossz, ki veszi ugy meg? joval olcsobb a d7knincs vkinek elado nikonos af kozgyuruje? akar 1-2 db is erdekel, nem feltetlen kell teljes szett. azon gondolkozok hogy kozgyuru+50mm+raynox siman 1:1 alatt/kozeleben lenne, nem? af is marad, gyors fokuszalas is...bar kerdeses, hogy a termeszetes feny mennyire lesz eleg normalis dofhoz..
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
aleister
veterán
Tényleg csendben érkezett. Azért durva, hogy fénymérésre 4x annyi szenzor jut, mint az előd esetén. Én ezt tartom egyedül komoly fejlődésnek. Hasznos a több fókuszpont is, de elég helyzetfüggő a dolog,.Érdemben szerintem kevésszer profitál belőle a user.
m3ss:
Az info gombbal tudod behívni a fotózási paramétereket. Két állapota van. Elsőre csak kijelez, másodjára módosít is.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
m3ss
veterán
válasz aleister #36617 üzenetére
valoban ritkan jo, de akkor meg szinte mindig az oldalsok kellenenek. gondolom egy futo kutyat sima af pontokkal is megtalal a koveto fokusszal nappal, de pl makronal nagyon hasznos lenne, ha a szelsok keresztszalasak. szivok miatta rendesen, kenytelen vagyok kozepre komponalni mindig a temat makronal es kesobb kroppal komponalni, mert a szelso pontokkal sokszor csak tekeri az obit korbe-korbe
es ez az info gomb a keresore is vonatkozik? szoval nezed a keresot, megnyomod az info gombot es pl iso-t tudsz allitani az lcd nelkul?
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
aleister
veterán
Nem, az lcd-re. Tárcsával és programozott gombokkal természetesen lehet enélkül is állítani a különböző dolgokat. Ezzel tulajdonképpen az összes fotózási beállítást (nem fényképezőgép beállítást) tartalmazó képernyőre jutsz, ahol pl expo/vakukorrekciót, bracketinget, stb tudsz állítani.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
Degeczi
nagyúr
válasz aleister #36617 üzenetére
a tényleges mátrix fénymérésre akár 5 (öt!) szegmens is bőven elég lenne...
amiért nőtt a fölbontása, az az AF rendszerrel kapcsolatos: a követő AF dolgát könnyíti meg az, h a fénymérő finom (és RGB) szegmensei használhatóak mintafölismerésre, így érzékelni tudja, merre mozog a téma a képen belül (tehát nem mélységben, hanem keresztirányban)
ennek persze csak sok AF szegmens mellett van értelme, ezért kapta meg azt is -
Motaba78
őstag
Sziasztok
Olyan kérdésem lenne D5100 tulajokhoz vagy aki tudja, hogy egy d5100-ben hogyan lehet megállapítani, hogy "0" képet csinált, vagy esetleg már kattogtattak vele?
Előre is köszönöm.
-
L4mie
veterán
válasz Zolom89 #36613 üzenetére
nehogy azt hidd az annyival jobb.
Sőt, ha ilyen gyorsan kinőtted a 3200-t akkor legalább D90/D7000 kell neked, kérdezd meg Freddy-t mennyit ért a 3100 ről 5100 re váltás.
de szerintem inkább obiban gondolkozzDolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
-
#40935168
törölt tag
Calibra turbo, gyári (mindene). Ők csak összkerékkel jöttek ki és meglehetősen jó technológia volt, csak az összkerékre nem írt elő az Opel kötelező osztóműolaj-cserét, így megmakkantak sorozatosan, ahogy ment beléjük a kilométer. Nyilván az ápoltabb, GAZDÁS modelleknél tudta a tulaj a közösségből, hogy X-ezrenként kell az osztómű folyadékot is kiszipkázni belőle + pótolni, mágnesszelepet cserélni, nyomástároló gömböt cserélni és akkor mai napig szolgál az összkerék.
Csak a 2.0 turbo-s (205LE) és az első szériás, 92-es 2.0 8v szívókat (110LE) szerelték összkerekesre. Turbo-ból mindet, kivétel nélkül, 8v-ből vagy 10%-ot és gyengébb kardánnal, gyengébb lengőkarral, mint az erős turbo-sokat, de ők is unikumok a maguk nemében.
V6 2.5-ös volt, 170LE, de a blokk ugyanaz, mint az Omega 3 literes V6-ja, csak a hengerfej és a furat + vez. elektronika más (meg 1-2 apróbb alkatrész), tehát könnyű átalakítani a kettőfelest 3 liter szívóra.
A legnagyobb poén, hogy a v6-okat be lehet építeni a turbo-s motor helyére és összkerék + v6 lesz, ami már nem széria, de működik és ultra unikum Erre helyhiány miatt turbo-t nem nagyon, de kompresszor kitet lehet tenni és így is megvan a 300 LE, de a v6-ok "puhább" motorok, érzékenyebbek, nem lehet őket húzni úgy. A 2 liter turbo motorja, a C20LET bivalyerős, nagyon strapabíró és irdatlan jó favorit motorja lett az opelnek. Még éppen nem Ecotec, nem zabál olajat, nagyon megbízható (nem a cigányputri lelakott szarokra gondolok) és veszettül lehet stabilan húzni, hozzáértéssel persze.
Kamaszkorom álom autója volt, meglett.
Ma már a 2 méteremmel a Toyota Verso egyterű után olyan, mint egy gokart. Behúzom a fejem, alig férek benne kabátban (anélkül nincs gond) és kanyarban nem akar mindenáron felborulni, hanem fekszik mint cica az ágyban.
Télen állat az összkerék. Fékút ugyanaz, de jégen is elindul és a kocsik nagyja a lámpánál állva marad, míg én már félúton vagyok a köv lámpához. Egy lazább, tötymörgősebb nyári vezetés élményét adja hóban is, legalábbis gyorsulásban. Kanyarstabilitás is jobb némileg, nem dobja ki a seggét, hanem kilinccsel haladsz előre, jobban driftel és kontrollálhatóbb a gép.
Szeretem.
-
gab.m
senior tag
Jó cucc ez a HSM II-es Sigma 70-200
-- Eladó cuccok: Világítástechnikai szett, Slik állvány Giottos fejjel, Dell U2312HM IPS monitor --
-
Real_Necro
veterán
Gratula hozzá, meg jó fényeket. Nekem a "nagyobi" elnapolva jövőre vagy az utánra, bár jó lenne.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Kleroo
veterán
válasz #40935168 #36627 üzenetére
Jó olvasni soraidat,mennyire szereted a tipust.
Egyébként kíváncsiságból: Nem teljesen ideális körülmények között(lejtőn 70-el,hátszéllel) de városon kívül mennyit kajál?
A mondandód végét nem értem. Nem dobja a seggét,de kilincsel előre lehet vele driftelni? Ez eléggé ellentmond Azt hiszem sejtem mire gondolsz,de az nem drift
Összkerék mennyire fejlett benne? Mert ha netán Auditól csórták akkor tényleg egy szörny lehet. 0-eól megindulhat mint a disznó,és az extrém-alacsony légellenállás sem fogja vissza
szerk: Majd egyszer elmagyarázhatod anyósról,hogy meddig pörgethetem ...
[ Szerkesztve ]
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
m3ss
veterán
válasz #40935168 #36628 üzenetére
ja hogy osszkerekes, az ugy nem rossz. hany kg? gondolom 7 alatt akkor 100-on van.
amugy calibrak jol neznek ki meg mai napig, ha szep allapotuak. tobbi opel vhogy nekem nem annyiraKleroo: az a baj, hogy az audiokon az osszkerek se segit jo hoban meg rajtnal igen...mar vagy 30 eve ugy eloretoljak a motort hogy konnyfakasztoan alulkormanyzott kb mind a rossz sulyelosztas miatt r8 mar lehet jo azert mondjuk nem is palyaautonak csinaljak oket, de azert egy masik nemet markanak sikerul ezt megoldania
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
#40935168
törölt tag
válasz Kleroo #36631 üzenetére
Egy másik szintén gyári állapotú turbo-s kollégával megjártuk Debrecen-Eger-Debrecent, 110-120 között hatodikban, kényelmesen, országúton, a 33-ason végig a Hortobágyon.
6.6 klímával, mindkettőnknek.
Városban nekem egyébként - dinamikus, nem idióta - vezetés mellett klímával 13.
Ahogy anyám vezet, 11.Tehát ha nem nyomod neki nagyon, akkor picit vagy csak egy soványabb autó felett, mégis, ha olyan szitu van, hogy baszki be kéne férni a szembejövő kamion elé a négyesen (előzés közben) akkor ott a padló harmadikban és indul a mandula
Tiltásig pörgetheted, 6700, visszalöki az elektronika onnan. De ott már elfogy, ez nem Honda (mondjuk az is elfogy, hozzáteszem).
1400 kg + sofőr. Gyorulás előtt ha nem eszed tele Magad, nagyot ugrik A v6 picit nehezebb, de a forgalmiba ugyanaz van bevésve mindnek, nem a grammra pontos tömeg.
Nem dobja a seggét = összkerék kikapcsolva és ha kanyarban fékezel le nagy sebességgel, akkor kitörhet a segge mint a legtöbb autónak, de úgy, hogy az eleje forgástengely lesz, ergo a kocsi megpördülhet. Majdnem történt velem egy ilyen az M3 debreceni lehajtóján Józsánál, épp osztómű újralamellázáson volt a gép, így elsőkeréken mentem.
Normálban nem teszi, hanem túrja az orrát is, de ha ráfékezel, előre jobb lesz a tapadás, az eleje fordul, a segge meg felkönnyül és megcsúszik, mert veszít tapadást, persze vissza nem tapad azonnal, ergo pördülhetsz egyet.
Összkeréknél előre megy a tömeg, de az összkerék-hatás miatt (és itt most komplex fizika jön és nincs időm leírni, megyek el mindjárt) egy picit csúszik az első kerék (ellentétben az előző szituval), cserébe viszont a hátsók nem vesztik el teljesen a tapadást, hanem csak félig.. és a kocsi átmegy négykeréken csúszó, de sokkal biztonságosabb és kontrollálhatóbb drift-be, szó szerint kilinccsel előre.
Összkerék nélkül ebből pörgés lenne.
Az összkereke kifinomult, Visco kupplungos, keress rá neten, de nem gondolom, hogy egy 95-ös technológia versenyezne a mai legmodernebb Audi RS6 összkerékkel + a millió elektronikus menetstabilizátorral.
Annyit tudok, hogy Audiéknál szériánként változik az összkerék típusa és minősége is, van ahova gagyi kerül, van, ahova nagyon komoly (RS6-ba például a legkomolyabb, egy mezei A6 3.0 TDI Quattro-ba gagyibb, egy Allroad-ba megintcsak komoly, A4-be gagyibb, RS4 komoly)..
Egyébként nagyon jónak mondják a Visco-sat, csak működjön de nem rally öszkerék, hozzá kell tenni.
Mondjuk a Calibra sem egy Subaru Impreza STi verő autó, csak egy gyönyörű Vectra coupé ha úgy nézzük. A maga idejében a technika teteje volt mikor kijött, csak aztán gyorsan leharcolták és jöttek a törökök, jugók, oroszok.. aztán pedig a magyar. -
Motaba78
őstag
Egy d5100 18-105 obi csomagnak mit kell tartalmaznia gyarilag ?
A ket hivatalos Nikon garipapir az ok.
Kinyomtatott magyar nyelvu kezelesit tartalmaz?Elore is koszi.
-
#40935168
törölt tag
válasz t_a_m_a_s #36636 üzenetére
Igen, SAAB900-at gyűjtő barátom is közölte anno, hogy úúú mit veszel, bohócautót ? De ma már ő is ezt mondja és együttérez velem, az ő 900-asa ("csótány") szintén 2L turbo-s, kis unikum autó, imádja, most újította fel de komplett.. 20 éves..
Én csak azt látom, hogy a nagyon férges Calik már kipotyogtak az utakról, elbontották őket, nem tudják tankolni, nincs pénz újítgatni, alkatrészeket cserélni, így végül csoki. Nekem ez jó, mert igen, unikumok lesznek
-
Real_Necro
veterán
válasz Motaba78 #36638 üzenetére
Elvileg benne kell lennie egy használati útmutató könyvnek, meg egy gyorssegédletnek is. Én a D90 + 18-105 kombó mellé kaptam még az obihoz egy szütyőt is.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Real_Necro
veterán
válasz #40935168 #36641 üzenetére
Nagyon kanyarodik már autós témába a topic, szerintem tereljük át ezt a témát másik vágányra, eléggé szét lett megint offolva.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
#40935168
törölt tag
válasz Real_Necro #36642 üzenetére
Igen épp néztem és bocs, befejeztem.
-
t_a_m_a_s
őstag
válasz Real_Necro #36642 üzenetére
szerintem tereljük át ezt a témát másik vágányra
Most akkor az autók után beszéljünk a vonatokról is???
Na jó, befejeztem, megyek gyereket fürdetniHolnap majd jól beletépünk...
-
#40935168
törölt tag
Kenon jön a 24-70 IS-sel. f/4.
Megnyugodtam, vehetem a Tamron 2.8 VC-t, nem holnap jön Nikon 24-70 2.8 VR -
kutymorg
tag
Sziasztok!
Lenne egy kis problémám a D5100-mel, mégpedig az, hogy a programváltó tárcsa forgatására nem, vagy rosszul reagál a szoftver. Pl.: autó állásból mindként irányba P-t jelez. Csak a M, A, S, P, Auto és Effects módok elérhetőek, de nem csak a piktogramnak megfelelő helyen... :/
Találkozott már valaki ilyen problémával? Mivel lehet gond?
A váz szerencsére még garanciális.
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen