Új hozzászólás Aktív témák

  • ABE

    őstag

    Sziasztok,

    Következő a gondom: 2011-es Clio 1.5 dCi (K9K 770, Euro 5, 88 Le), már jó ideje úgy éreztem, hogy hiányzik pár lóerő, illetve a fogyasztást is sokalltam. Elvittem szerelőhöz, kitisztította az EGR-t, a városi fogyasztás javult, a végsebesség viszont 160-ra csökkent. Hoppá... Kiderült, nem állították tisztítás után alaphelyzetbe az EGR-t szoftveresen, így mindig kicsit nyitva maradt. Ezt most beállították, így a végsebesség 170 km/h lett, a 0-100 gyorsulás olyan 13 sec. A gyári értékek ~175 km/h és 12 sec 0-100 km/h - nyilván ezek csak kontroll értékek, nem versenyezni van az autó -, sajnos érezni, hogy 110-120-ról már nem tud 5-ösben megindulni, vissza kell váltani egyet. Amúgy a fordulatot veszi rendesen, ha kell, simán 4000 fölé lehet pörgetni, de az lenne a kellemes, ha 3000 fölé nem nagyon kellene hajszolni.

    A fogyasztás most alacsonyabb fordulatszám mellett rendben van: 70-nél 3-3,5 liter, 80-90-nél ~4 liter, 110-nél már 4,5-5 liter (itt a fordulatszám 2100-2200 körül jár). 120-nál viszont egyértelműen magas az 5,5-6 liter, 130-nál pedig a 6,5-7 liter, ami még a hideget számításba véve is jó 1 literrel több, mint kéne (az átlagfogyasztás város-autópálya használatban 6,5 körülre jön ki).

    A diagnosztika szerint a részecskeszűrő rendben van, nincs egyéb hibakód sem, az érzésem az, hogy valahol tömítetlenség van, nem épül fel a rendes turbónyomás. A 2000-3000 fordulatszám tartományban kicsit csörgős is a motor hangja, utánaolvasva azt láttam, hogy ez is lehet EGR hiba következménye. Már volt, aki megerősítette, hogy hasonló tüneteket tapasztalt, igaz, az még egy Euro 4-es 106 lóerős verzió volt (az EGR kiiktatás ott megoldotta a gondot).

    Találkozott már valaki hasonló problémával?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák