-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
TayRol
nagyúr
Hali!
1.6 dízel 3-as Grand Scenicről mi a vélemény? Főleg a motor érdekelne, illetve hogy a kéttömegű meg a fap a szokásosan kényes-e .. Illetve mennyire lomha ezzel a blokkal a bódé?
Köszi!
-
meroly
veterán
válasz forceberg #48703 üzenetére
Nah mentem vele (nem bírtam várni 8-ig). Majdnem 6 órát állt a mínusz 10-ben, szóval ki kellett hűlnie, mert előtte sem mentem sokat.
Indít, fél percet vár, elindul. Semmi gond. Majd kettes (lehet korán volt) és dadogás kezdődik, kuplungol, dadogás megszűnik. Lehet már én vagyok a szőke és tényleg nem kellett volna még kettes.
Ezek után többször megálltam, vártam, indítottam, de nem tudtam produkálni a hibát.
Kell még idő mire a gyári értékeket használja vagy most jó lett? A visszaállítás és az FHP kontakt spray megoldotta volna a problémát (meg persze az előtte lévő gyertya csere és fojtószelep tisztítás)?
Impossible is nothing
-
mycso
Topikgazda
válasz TayRol #48705 üzenetére
Szia, az 1.6dci még viszonylag friss (ezzel váltották az 1.9/2.0dci motorokat), ezért kevés a tapasztalat. De amik vannak visszajelzések, azok szerint nagyon jól sikerült motor.
Én megane 4-et vezettem ezzel a motorral, az elég dinamikus volt, nekem bejött a karaktere.Illetve a merci C osztály 200CDI-ben is ezt a 131lovas1.6dci(136) -t használja. Meg van valami 180CDI is 116 lóval, ez valami butított 1.6dci lehet.
Renault szervizes szerint a 2.0dci "mintájára" készült, ami egy nagyon megbízható és strapabíró motor. (ez is a nissannal közös hegesztés)
Én röviden ennyit tudok róla.
(#48708) diablo1984: na ja, a fínom -20 fokban. Ma reggel is -18-ban indultam dolgozni, kíváncsi vagyok, hogy holnap hajnalban mi fogad.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
TayRol
nagyúr
Köszi az infókat. Akkor a motor a legkevesebb, amitől tartani kell? 140e körül van benne.
Más gyerekbetegsége van? 5-6 éves kocsi, gondolom a rozsda itt nem nagyon játszik (még), elektronikusan mennyire érzékenyek? Az asszony clio campusa szuper, de az egy faék egyszerű 1.2 benzin.
-
meroly
veterán
válasz rob210 #48707 üzenetére
Jo eg tudja.
Allt egy masfel orat es eljottem. Most nem csinalta. Figyeltem hogy azert gazt is adjak ne csak a kuplungot emeljem mert szokasom (swiftem volt, ezres)
Meleg motornal 3asban 4-5ezer fordulaton porgettem 10km-en keresztul hogy minden szelep kinyiljon meg amiket irtatok.
Fustolt az elejen aztan mar nem.
Pici egett szag is jott. Lehet most egett el a sok ev alatt lerakodott korom?[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
rob210
Topikgazda
válasz TayRol #48710 üzenetére
A renault 2000 től nem rohadós fajta.
Ezt az egy dolgot leszögezhetem neked, a kiszemelt motorról nem tudok mondani semmit.
Az elektromos része attól függ melyik nap gyártották
Viccet félretéve, szerencsére a köztudatban, az van, hogy szar megbÍzhatatlan francia, Így olcsón hozzá lehet jutni.
De egy jó ideje már nem sok baj van a renaultokkal.
Mostanra pedig egy megane IV talisman, szerintem simán meglépi a VW szinjét is.
Én elfogult vagyok, de sokkal szivesebben ülnék bele egy IV es meganeba, mint egy VII es Golfba.
És a Talisman is jobban tetszik és töbre tartom mint a Passatot.
Talismant volt szerencsém vezetni, egy állom csendes kényelmes mindent tud amit egy kocsinak tudnia kell.
A passatot is vezettem, az is jó kocsi de kényelemben a fasorba sincs.
A talisman futóműve 10 csillag 5 bőlRenault power
-
Gyuszee69
újonc
Van egy (nekünk első)Renault Clió III. 1.5 dizel 86 Le autónk ami most a hidegben nagyon nehezen sokadjára indul be és kiirja "einspritzung defekt", és ilyenkor elől füst jön belőle :-( Mire számíthatunk??? Mi lehet a baja?
-
Predator2
addikt
Helló
Házilag hogy tudnám kimérni/ellenőrizni az izzítógyertyákat? (szájbarágósan)
Csak a kíváncsiság hajt, mert még garisak, hogy jók e még.THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
mycso
Topikgazda
válasz Predator2 #48722 üzenetére
Szia, a tuti megoldás a kiszerelés és megműködzetés: [link]
Ha nehezen kiszedhető, akkor multiméterrel lehet ellenállást mérni: lecsatlakoztatod a gyertyáról a kábelt/csatlakozót. Majd mérsz egy ellenállást a gyertya tetején lévő "érintkező" és mellette a blokk között. 0.3-0.7 ohmot írnak normálnak. De ezen mérés kivitelezése miatt az 1ohm környéke jó.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz TayRol #48721 üzenetére
Remault fap gondokról nem igazán tudok, nem törvényszerű. Ha normálisan van használva és tud rendben regenerálni, akkor nem lesz problémás, vannak bőven érintetlen dpf-ek 300k km feletti futással is.
A kéttömegű szintén használat függő, bár itt sem tudok horrorsztorikat, hogy sok tönkre ment volna idő előtt.
A 200k km, szerintem kevés. Vegyes használattal is simán többet bírnak. Pályás használattal meg bőven 300k km felett is rendben üzemelnek.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
válasz TayRol #48721 üzenetére
A kettős tömegű előző gazda gondosságán múlik, van aki 70ezer alatt széttiporja, van aki 300ezernél még a gyárit használja, erre nem tudok okosat mondani.
Ha látjátok, hogy gondos gazdától veszitek, akkor bÍzhatsz benne, hogy sokáig jó lesz még.
Egy trükk, ültesd be kérd meg indÍtsa be,állÍtsa le, ha kinyomott kuplunggal teszi ezt meg erre figyelj, akkor sokáig jó lesz még.Ha kereskedésből, veszed akkor ez nem nyert, akkor marad az ima és bizakodás.
A regenerálás jól működik bennük, ha van ideje és fordulatszám tartomány ahol végbe tud menni.
Csak városi használatra én modern dieselt nem vennék!!![ Szerkesztve ]
Renault power
-
pècsimunkás
addikt
válasz rob210 #48725 üzenetére
Nekem azt mondta az egyik Mercedes szerviz főnöke , hogy soha ne hagyjuk az autót sebessègi fokozatban állni , az meghosszabbítja a kettőstömegű èlettartamát !
Szerk.: Ès termèszetesen , gáz ès kuplung nèlkül indítsunk .
[ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
diablo1984
veterán
válasz pècsimunkás #48727 üzenetére
sebesség fokozatban állni? azt hogy? ha jár a motor és sebességben van, akkor gurul, ha nem jár a motor, akkor meg a kettős tömegű is egy pozícióban, konkrétan nem feszített pozícióban áll, ergó nem lehet benne kárt tenni!
-
meroly
veterán
válasz diablo1984 #48708 üzenetére
Nah egy fokkal jobbnak tunik.
Motor indit. Alapjarat szep. Hagytam is kb egy percig jarni mig lesorportem a havat. Aztan rakom egyesbe gurulnek ki a parkolobol. Megtorpan. Kirakom uresbe de annyira alacsony volt a fordulat meg js allt. Ujraindit picit nagyobb gazzal de nem padloig nyomva indult. Menet kozben nem jelentkezett semmi hasonlo.
Kb mekkora fordulaton kell lennie a motor nak indulaskor? Elozo kocsikon ekeg volt kuplungot emelni. Neki kell 1500-2000?
Impossible is nothing
-
üszök
őstag
válasz Predator2 #48722 üzenetére
Leveszed a motor takarót,lehúzgálod a gyertyákról a kupakot,fogsz egy darab vezetéket ami elér az aksitól a legmesszebbbi gyertyáig,ráteszed az aksi + ra a kábelt a másik végét hozzá érinted a gyertyákhoz. Ha szikrázik jó,ha nem, nem jó. vigyázz ha rátetted a kábet a + ra a másik végét ha fémhez érinted véleteln,szikrázni fog,mert zárlatot csinálsz!
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
rob210
Topikgazda
válasz pècsimunkás #48727 üzenetére
Az a mercedes szalonos egy zseni.
Eleve van olyan kocsi kettős tömegűvel kártyával, ahol el se tudod indÍtani ha nem nyomod be a kuplungot.
Magyarán akkor állj a kocsival a parkolóban nézegesd és ugy sose romlik el ebben mondjuk van igazság
Szeretem az ilyen embereket, életében nem látott még kártyás rendszert?Renault power
-
Cane
őstag
válasz pècsimunkás #48727 üzenetére
Kettőstömegű kímélése:
-kuplungos indítás
-kuplungos leállítás
-az alacsony fordulatszám kerülése (inkább pörgetni kell)[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Wiz Khalifa
veterán
A Thalia-ban csak egy vezetékköteg megy be a motortérből az utastérbe? Méghozzá az ami ott van a bizti táblánál? Mert akkor nagy szopás lesz nekem...
Mert a 10mm2-es kábel nem megy át azoknál szóval kicsit babrálni kellesz hogy nagyobb hely legyen ha nincs más lehetőség...
Illetve a műszerfalam tetejét hogy lehet megbontani? Nekem még nincs kijelző középen hanem tároló rekesz van. Azt láttam hogy ha kinyitom az első ajtókat ott van 1-1 csavar de a többi kb hol van?
Smoke some weed nigga!
-
diablo1984
veterán
válasz meroly #48729 üzenetére
Hidegen a motor is küzd, lehet így nincs akkora nyomatèka, hogy elbírja gázadás nèlkül. Pont az opel topicban beszèljük, hogy az etanollal kevert benzin nem biztos hogy szereti a -20at, lehet ilyenkor nem árt adalèkolni a benzint is. Ismerősöm is egy 1,4 16v clio2-vel panaszkodik most, hogy a gèp nehezebben indul, rángat, fulladozik, nem tetszik neki az időjárás....
üszök: egy multimèterrel ellenállást mèrni könnyebb, ha van, mert a motortèrben egy + ággal ès figyelmetlensèggel könnyen lehet zárlatot okozni....
[ Szerkesztve ]
-
meroly
veterán
válasz diablo1984 #48735 üzenetére
Legalabb nem vagyok vele egyedul. Kicsit ha nagyobb gazzal indulok mint a semmi akkor megy.
Es egyebkent ezt igy ra lehet fogni az idojarasra? Mint egy fejfajas? Mechanikus vagy elektronikus hiba a korabban emlitetteken kivul nem lehet?
Rob210: koszi. Ez nalam is igy megy tehat akkor rendben. En indulaskor korabbi autokon nem adtam sok gazt mondvan igy is 1100on porog elviszi az. Ugy latszik neki kellene adni?
Tudok vezetni de mar kezdek magamban is ketelkedni ezek utan.
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
pècsimunkás
addikt
válasz diablo1984 #48728 üzenetére
Mármint úgy parkolni .1 órát , 1 hetet , stb , stb
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
rob210
Topikgazda
válasz meroly #48737 üzenetére
Na ácsi, most arról beszélgetünk, hogy hidegindÍtásnál gáz nélkül akarsz elindulni a magasabb fordulatszám miatt?
Mert akkor igen veled van a baj.
Gázt kell adni, hogy ne essen vissza a fordulatszám, ezz minden renaultnál Így van ami benzines.
Az autó elindÍtásához kell valami energia, tehát ott az emelt alapjárat nem elég, az simán le tud esni és lefullad a kocsi.
Ezt diselnél meg tudod csinálni benzinesnél büntetlenül nem!Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz pècsimunkás #48738 üzenetére
"Szerk.: Ès termèszetesen , gáz ès kuplung nèlkül indítsunk ."
Ez akkor sem igaz!!!!
A sebességben parkolás meg egyik kocsinak sem tesz jót.Renault power
-
pècsimunkás
addikt
válasz rob210 #48732 üzenetére
Lehet , igaz amit írtok itt többen , de a tapasztalatom az volt , hogy 2 Sprinterel dolgoztam , 10 èv , több százezer km , ès 13-14 èvesen adtuk el őket . Eredeti turbóval ,kettőstömegűvel , egyikben kellet 2db injektort cserèlni . Kèzifèkes parkolás volt , kuplung mellőzèse indításkor , leállításkor .
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Savanya
addikt
Tudnátok ajánlani egy jó villamossági szerelőt aki ért a Renaultokhoz ?? Budapest és környéke lenne jó . Sajnos nem EGR szelep hibám van az 1.5DCi-nél hanem szakadás valahol .
Mobilszámom: 70-516-8068
-
üszök
őstag
válasz diablo1984 #48735 üzenetére
Semmivel nem könnyebb. Ugyan annyira kell szétszedni mindkettőhöz,kis szikra meg bele fér.
sok embernek még egy multiméter sincs otthon. Egy darab vezeték meg csak akad.Jah... akkor ezekszerint nég egy arany szabályt szegek meg. 7 éve otthon hátramenetben áll a kocsí,mert kicsit lejt a terület.
[ Szerkesztve ]
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
speedydb23
senior tag
válasz meroly #48729 üzenetére
Ne haragudj meg, de itt nem a kocsival lesz a gond... Ez inkább sofőr fail, minimális gázt kell adni a kuplung felengedése mellé, hogy ne rázzon indulásnál az autó (dízelnél a kuplung is elég persze, ha nem akarsz kilőni)... Szerintem ez alap, hogy csak kuplunggal nem igazán indulunk el, kb semmi értelme nincs, maximum dugóban araszolásnál...
-
diablo1984
veterán
válasz pècsimunkás #48738 üzenetére
Nem, a kettőstömegűnek álló motornál nincs szerepe, a sebessègben parkolásnak a váltóterhelèssel van összefüggèsben, főleg ha egy hegyen laksz ès mindig csak ferdèn tudsz parkolni, na akkor nem okès a sebwssègben hagyon ès kèsz dolog, mert feszül a váltó! De a kettőstömegűnek álló mptornál nincs szerepe, nyugalmi helyzetben van akkor, pont mint a boltok polcain a dobozban.
-
pècsimunkás
addikt
válasz diablo1984 #48746 üzenetére
A mi Sprintereink ponyvásak voltak . Azèrt a szèl tudta mozgatni őket , lehet azèrt szóltak , h ne hagyjuk sebessègben . Amúgy a telephely talaja sík volt .
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
meroly
veterán
válasz rob210 #48739 üzenetére
Nem mondtam hogy gáz nélkül, de kis gázzal. Azért vezettem pár autót már, mondjuk benzies renaultot még nem, de reméljük tényleg csak ennyi.
Egyébként úgy vélem érzem mikor akar lefulladni a kocsi és akkor kuplungra vagy gázadásra mennie kell, de ez a szegény valamelyik reggel úgy sem ment és füstölt nagyon. Jó azóta volt a nullázás meg a tisztítás, szóval reméljük ott az volt a gond.
Mondom egyszer még a gyertya cserék meg a tisztítások előtt néztük a házi diaggal a kocsit és akkor ugye bent ültünk járó motorral és volt egy szakasz, amikor már melegedett és engedte vissza a fordulatot, na akkor is meg akart állni.
(#48745) speedydb23 : minimálisat adtam, de úgy látszik neki ez is kevés volt.
Kényes kis dög az biztos.
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
diablo1984
veterán
válasz pècsimunkás #48747 üzenetére
Nálunk is van ponyvás sprinter, jártam èn is ilyennel, de max rakodáskor húztam kèzit, fenènek sem hiányzott, hogy befagyjon, vagy beragadjon, csak ès kizárólag sebessègben parkoltam vele! Indításkor ezeken ha nem nyomod a kuplungot, akkor nem is indított! 400 ezer alatt 2x hányta el magát benne a kettőstömegű mindkettőben ès mindkettőben 1-1x váltót is kellett cserèlni a "gyere haza a szervízbe vele" szlogen miatt!
Ja, ès 90% pályán használtuk a gèpeket...
-
pècsimunkás
addikt
válasz diablo1984 #48749 üzenetére
Akkor lehet , hogy mindez amit írtál engem igazol ? Mert nekem semmi ilyesmi nem volt . Mint írtam a drága alkatrészek közül , 2 injektort cserèltünk . Ès ennyi ...
[ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs