-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
MM
őstag
2017 végi Megane 4-ben pl. már világít hátul is a helyzetjelző, ha elöl a menetfény ég.
De ez annyira nem általános sajnos. 2019-es Kadjarban meg nem... (Igaz, hogy az Zen és nincs benne fényérzékelő).
Ettől függetlenül ma délelőtt mentem egy órát M6-on lefelé szakadó esőben, a forgalom ugye nem túl nagy. Kb. 20% -nál nem világított hátul semmi, de a 20% 95%-ánál azért, mert elöl sem...
[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
Szerintem pedig pont, hogy a Renaultnál jól csinálták.
Ha van automata világítás kapcsoló, hátul is ég, ha nincs, akkor csak a menetfény magában.
Míg a 3-as Megane nem volt elég érzékeny (az utolsó Laguna is kb ugyanaz), a 4-es Megane már jól lövi be, és pl. ködben, szürkületkor mindig időben kapcsol.
Reggel, mikor sötétben indulok, sokszor már a nap is rég süt, mire lekapcsolja a tompítottat és átvált menetfényre.
-
MM
őstag
válasz Smith Ügynök #73074 üzenetére
Több százezer km-t tekertem M3-al, igaz 5 ajtóssal, de simával és facelifttel is pályán, 154-es tempomattal élhető gépek. Igaz, 1.5dci volt mindkettő. Mindenképpen facelifttel venném, sok apróság javult.
M4 Grandtour azért érezhetően jobb most, 1.5 110-es dci-vel 170 utazó is OK.
(Persze csak német autópályán... )
[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
válasz rob210 #74977 üzenetére
M3-ba (sima + FL) összesen ~300e KM-t raktam, most M4-el 100e körül járok.
Ha szervíz szempontból írtad ami írtál, az természetesen más tészta, de használat szempontjából (futómű, zajszigetelés, beltér minőség, ergonómia, kinézet) szerintem torony magasan az M4 vezet az M3 előtt. Igaz, hogy ez Intense, kisebb felszereltségűt nem próbáltam.
A motor az 1.5 dCi volt mindben, de abból is a mostani a legjobb nálam, igaz, egyik sem a legerősebb verzió volt. Mondhatni az első öt év kivételével végig követtem a motor fejlődését! Ha már szóba került:
M2 sedan 1,5 dCi 86 Le 5 seb (2008 FL): ment mint a golyó...
M3 5 ajtó 1,5 dCi 90 Le 5 seb (2011): a gépészek először azt hitték, elromlott a turbo, annyira pocsékul ment... De aztán kiderült, hogy mind ilyen, valmi EuroX update lehetett akkoriban.
M3 5 ajtó 1,5 dCi 95 Le 6 seb (2014 FL): ment mint a golyó, és ez már sokkal alacsonyabb fordulatról húzott, mint az előzőek, 130-nál hatosban jóval kevesebbet is pörgött -> sokkal rugalmasabbnak érződött a motor.
M4 kombi 1,5 dCi 110 Le 6 seb (2017): Ez kb úgy megy, mint az előző 100 km/h-ig, fölötte érezni a plusz kraftot főleg, autópályán hatosban gyorsításnál pl... Szernecsére ez még nem az AdBlue-s változat.Ezekbe így kb. 600e Km-t raktam, mindig figyeltem a turbo visszahűtésre pályán megállásnál, ...stb, soha egyikkel sem volt gond. (olajcsere/szervízek 30k Km-ként... de ez sok pálya mellett mindig éven belül volt) Az új 115 Le AdBlue-sok közül most is több M4 vár a szervízben AdBlue tartály cserére, de nincs belőle elég.
Kadjart második autónak használunk itthon a Tce 140-el, és a nagyobb / nehezebb kasztni ellenére úgy érzem, jobban megy mint a 110-es dCi. Kanyar vadászatra jobb az M4, de egyébként a magas üléspozíció és a komfortosabb rugózás megvett engem is kilóra, még egy 160 Le automatát el tudnék képzelni a következő 3 évre, csak essünk túl ezen a vírus helyzeten előbb...
[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
M4 Grandtour 2017 végi dci 110.
20e-nél stab. pálca cserélve (típushiba korai szériánál) bal első keréknél a Duna menti Renaultnál. (Ide hordja a cég a flottás Rönókat.) 25e-től nagyobb bukkanóknál fura hangok jöttek a bal első futómű felől, de nem volt gáz. 30e-nel szóltam, hogy kopog. Válasz: megnézték, minden rendben. 60e-nél megint szóltam róla, a válasz: kipróbálták, tényleg van hangja, de megnézték, minden rendben...
Elmentem vele még 30e km-t így, de 90e szervízre már Érdre vittem az Sz. betűsökhöz, mert amúgy is útba esik. Csak annyit mondtam, hogy kopog a bal első futómű. Mikor visszakaptam, annyit mondtak, látták a rendszerben, hogy stab. pálca cserélve volt, és a futóművel minden rendben, de mivel kopog, megzsírozták a toronyszilentet.
Mondanom sem kell, azóta minden OK, nem kopog semmi.Azért írom ezt, mert ez is csak egy olyan apróság, ami könnyen orvosolható.
Másrészt szakszervíz és szakszervíz között lehet k. nagy különbség is hozzáállásban.
[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
"Ha valaki eddig kérdezte, azt mondtam h ez egy kettes Megane, csak újracsomagolva."
M2-vel kb. 200e km-t mentem, M3-ból kettő is volt, azokkal bő 300e km-t autóztam.
M4-el ugyan még épp csak 100e felett járok, de fenti kijelentésedet barokkos túlzásnak tartom. Minden generáció váltásnál elég nagy szintlépés volt szerintem, vezethetőség, komfort és megbízhatóság szempontból is.
Az is hozzátartozik, hogy M3-ból a FL-el tűntek el az apró gyermekbetegségek, M4-nél is a 2016-os széria után sokat javult a helyzet, FL pedig most jön. Ez alatt felhasználói szemmel azt értem, hogy lényegtelen, de idegesítő hibákkal (pl. cúgol az ajtó) nem kell már foglalkozni.
Engem soha egyik sem hagyott ott. No meg azt se felejtsük el, hogy a sedan-t törökországban gyártják, mégha ma már ez egyre kevesebbet is jelent.
[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
válasz Gabesz87 #80456 üzenetére
Megane 4 kombi 1.5 dCi 2018 120k km
Kadjar FL 1.3 140 LE 2019 30k kmEzekkel volt mostanában tapasztalatom, ha nincs semmi extra, 70e körül van kb egy éves szerviz olajcserével. Szerintem a Talisman se kerül többe.
Garanciában nekem javították a klímát a Megane-ban, a csöveket cserélték mert valahol eresztett. Más baj egyébként nem volt egyikkel sem szerencsére.
-
MM
őstag
válasz forceberg #80461 üzenetére
A Megane céges/flottás, a számlát akkor látom pár mp-re, mikor a munkalapot aláírom.
Csak azt ugrik be, hogy kb 70e. Egyébként az elmúlt 14 évben 1.5 dCi Megane-okkal mentem kb 600e km-t, azaz 40e km/év átlagot. A 120e szervizek kivételével nem láttam ennél magasabb összeget, az is még a 2-es Megane-nal volt a hajtókar csapágy cserénél.A Kadjar a családi gép, megvan a legutóbbi számla, megnézem majd mi volt benne.
Más oldalról megközelítve:
Kadjart tesztautóként, fél évesen, elég nagy kedvezménnyel sikerült megcsípni. Hét közben gyerekjárat + bevásárlás + vidéki nagyszülő járat ~12e km / év. Még így is az értékvesztés + kötelező + casco + tankolás + gumizás + szervíz összesen 1-1,2M Ft/ évre jön ki, amit számoltam, ha még garanciálisan, 4-4,5 évesen cseréljük majd. Ez kb. 80-100e Ft/ hó. A szervíz így évente egyszer esedékes. Legyen 70e +-30e attól függően, hány szűrőt, ...stb cserélnek, esetleg fékbetét jön még szóba. Az éves költséget nézve azért arányaiban nem nagy különbségről beszélünk, többet nyom a latba, ha +-1000km-t autóznánk vele.2x km esetében még kevesebbet nyom a latba az éves / 30e km szerviz egyszeri díja.
10-12k km-es éves futást jelentősen öregebb/kisebb autóval le lehet vinni 50-60e Ft/hó körülre, de még akkor is alsó hangon 600e Ft/év költségről beszélünk. (korábban Nissan Micra volt a 2. autó 3-8 éves koráig, az ~50e Ft/hó volt mindenestül) Itt már nyilván nem a márkaszervíz a valószínű, de évi 1x szervíznél hasonló tól-ig azért még mindig 5%-on belül van éves szinten nézve.
-
MM
őstag
válasz polonic #80467 üzenetére
Melyik része brutális?
A szervíz a Kadjar esetben évente, azaz 10-15e km-ként van elvégezve.
A Megane szervizelése nem az én hatásköröm, ALD-s, ha akarnám sem vihetném hamarabb szervizbe, mint 30K. De ez is kevesebb, mint egy év alatt megy bele, főleg autópályán, ezért nem hiszem, hogy emiatt fog szívni a következő tulaj.
[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
2-3 évvel ezelőtt még biztosan 2 év volt az alap, ezt lehetett kiterjeszteni 5 év / 100e, 150e vagy 200e km-re különböző felárért.
Ha jól tudom, 2020 elejétől már az 5 év / 100e km az alap, és felárért a km növelhető.
Ezt nem kell vásárláskor, hanem az első évben bármikor meg lehet tenni. Egyébként nekem is az rémilk, hogy az első 2 év km korlátozás nélküli (vagy 200e), és eddig érvényes az Assistance is.A konkrét 70e Ft-os szervízben most olaj/olajszűrő/pollenszűrő volt benne.
Az a véleményem, hogy ha ennek van évente 1x 30-50e Ft felára a márkaszervízben, akkor bőven megéri, ha közben garanciális marad az autó. Utána nyilván már nem oda viszi az ember.Polonic:
Az értékvesztésre visszatérve: a 80-100e Ft/hó szumma költséget még 2019-ben számoltam, akkor még nagyobb értékvesztéssel kalkulálva. Az nincs benne, hogy most a 3 éves autó ugyanannyiért megy el, mint amennyiért vettük...
Persze árnyalja képet, hogy nem Suzukiról beszélünk, hanem Renaultról, úgyhogy itt nyilván nagyobb az értékvesztés, és az adott összeg mire elég 2 év múlva...[ Szerkesztve ]
-
-
MM
őstag
Beszállok én is a ritkán olajat cserélők oldalán!
Nálunk lízing cég kezeli a céges autók legnagyobb részét. Fel sem merül, hogy bármelyikben korábban cseréljék az olajat, mint a gyár által előírt periódus.
Az autók nagy része dízel, sokat mennek pályán, jellemzően 120-180e km / 3 év, olajcsere 30k km-ként (vagy évente, de az nem szokott összejönni... ). Csak a személyautókat nézve is több száz autós a flotta.
Van jó pár, amiről van infó további pár évig, mert aki használta, megveszi az asszonynak, szülőknek, ...stb. Nem szokott velük gond lenni. Persze ilyenkor már lassabban szalad a bele a kilométer, átállnak az éves olajcserékre. Lassan 20 éve ugyanott dolgozom, így volt szerencsém néhányat viszontlátni, beszélgetni róla a tulajokkal.
Előfordulnak a cégnél megvett autók is, amik többnyire kulcsos járgányként végzik, tízenX évesen is megvannak (ÉCS=0), ezekre sem jellemző a motor gond.
Főleg egyébként Renault/Peugeot vonal, jómagam is túl vagyok pl. 4 db Megane 1.5 dCi-n 2008 óta, ebből kettőt azóta is követek, 400e km felett járnak minden gond nélkül. (2008 Megane II 1.5 dCi 86le, 2011 Megane III 1.5 dCi 90le).
[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
válasz Morales72 #86074 üzenetére
Egyetértek azzal amit írsz, a "fel sem merül hogy gyakrabban cseréljenek olajat" egyértelműen anyagi megfontolásból van a flotta kezelő részéről.
A családi gépben én is 10-12K km-ként cserélem az olajat, de ez is inkább azért van, mert az éves cseréig annyi jön össze a 30k hellyett, igaz, ez benzines, 1,33 Tce 140. (Pedig ez is nagyrészt országút / pálya nagyszülő járat.)
Mindenesetre használt autóból inkább vennék 3 éves leinformálható gépet lízing cégtől, mint bizonytalan előéletűt kevesebb futással.
[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
válasz diablo1984 #88719 üzenetére
Volt két Megane 3 is nálam, 6 évig, aztán 3 évig Megane 4, ezalatt kb 400e km-t tettem beléjük.
A Megane 3 üléssel nekem sosem volt gondom, bár nem vagyok nagydarab. A Megane 4 kifejezetten jó volt (Intense "félbőr"). Utána pár hónapig volt szerencsem egy Golf 7 sportsvan-ben ülni, abban feláras masszírozós ülés volt állítható ülőlappal. Na azt szerintem az NDK női súlyemelő válogatott tagjaira tervezték, nekem kb olyan volt, mintha egy sörpadon ülnék... Most Oktáv 4, megszoktam már az ülést, Golfnál jobb, de a Megane jobb volt.
Szerintem pont hogy a Renault ülések mindig is jók voltak, felszereltségtől függetlenül, míg pl. Peugeot mióta Stellantis, elmentek abba az irányba, hogy alaparon sz@r az ülés, vegyél AGR-t, mint a VAG-nál.
[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
válasz vzsryl #91421 üzenetére
Nálunk volt a cégnél pár ilyen kombi Laguna, 2011-ben érkeztek, talán "Balck Edition", vagy valami hasonló felszereltséggel. Az elpusztíthatatlan és k. jól menő 2.0 dCi-vel, volt, amelyikbe 400.000 is beleszaladt...
Azoknál mind megvolt ez a feature, aminek mondjuk értelmét nem nagyon látom, de "csomagban" volt, mert ilyet külön biztosan nem rendeltek volna, szóval nem egyedi extra.[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
válasz norbert1998 #92900 üzenetére
2008-ban, legalábbis az első félévben a Faceliftes Megane II 86le és 106le volt 1.5 dCi-ből. Így valószínűleg 2007-végén is. Akkoriban már a hajtókar csapágy cseréket kezdték csinálni a kötelező szervízeknél, de tömeges motor elhullás emiatt szerintem már nem volt. (Legalábbis nálunk volt vagy 40 ilyen Megane II akkoriban, és inkább a turbók haltak meg, de csak azoknál, akik sz@rul használták)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen RAM-ot vegyek?
- E-book olvasók
- Xbox Series X|S
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- Építő/felújító topik
- Mobil flották
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest