-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
yodamastah
őstag
"A legfontosabb, hogy az ember a motoron az autók mozgásából olvassa az eljövendő helyzeteket, ehhez nem kell refi, sztem."
A téma indító szitu a dugóban álló türelmetlen autós aki kivág eléd a busz sávba szabálytalanul. Itt nincs mit olvasni a forgalmon, vagy lát az emberünk a tükörben, vagy nem lát.
Mindegy .... itt a fórumban sokan vagyunk akik napi szinten motorozunk BP-en, szerintem nem kell magyarázni hogy bármi amivel jobban látszódik egy motoros, az hosszú távon pluszos tud lenni. Nekem is az volt az utolsó fekete sisak a fejemen amiben 2012-ben elütöttek...
[ Szerkesztve ]
-
kisp113
tag
válasz yodamastah #20051 üzenetére
Hja, én 15 éve fekete motorral, fekete ruhával és fekete sisakkal nyitottam.
Aztán most inkább úgy nézek ki mintha búcsúbol jönnék -
nyogo83
senior tag
válasz yodamastah #20051 üzenetére
lathatosagra +1.
Pont emiatt csereltem le tavaly egy fluo-sarga szinure a szurke sisakom, de telen a robogo is kap valamifele hasonlo fenyezes upgradet. ami akar tukorbe pillantva azonnal feltunik.
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #20051 üzenetére
Az a baj, hogy aki így tesz, gyakran nem néz a tükörbe: hiába látna, ha nézne.
Ahogy nyogo említette a BKV busz nagy is, meg szép kék is. Aztán még úgy se.Egyébként egyetértek, hogy ha észrevesznek, akkor előbb engednek el! De csak
ezért én nem tolom fel a refit. Ha éppen nem engednek el, akkor így jártam.
Van aki ilyenkor még túráztatja is, meg villog, esetleg folyamat vészvillogózik: az
is feltűnő, de van aki nem tudja értelmezni, és zavarja a dolog a forgalomban. Én
csak megköszönöm vele, ha láthatóan lehúzódott, vagy legalább próbált segíteni.Mondjuk nekem meg xenonom van: talán ezért is vesznek komolyabban alapból?
(Egyszer csak felkapcsoltam a xenont a Lágymányosin, erre félreugrott előlem a
kocsi, pedig ment vagy 90-et: abszolút nem akartam levillogni, meg semmi LOL.)Ui: anno a kis Majában is volt. Vizsgára került vissza a 25W Ba20d. Hát az fájt...
Simán leléptek elém, és sötétben meg nem láttam vele. Szóval alapvetően tök jó
hogy minél feltűnőbb a motoros, így az üvöltő kifufogódob is pont ide tartozik, azt
meg ennek ellenére sokan mégse kultiválják. (Még én se, pedig nekem is van.) -
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #20051 üzenetére
Nyugodtan menj távolságival, mondom, eddig egy motoros világítása sem zavart.
Az én robogóm maga fehér, a két szélén egy-egy helyzetjelzővel, középen magasan tompítottal. Szezononként 10 ezer km-t raktam bele (ez most a 3,5. év), ez Budapest és az agglomerációja. Szerencsére mindig észrevesznek, veszélyes eset elvétvesemvolt, sajnos félek, hogy lassan összejön valami, az a jó, hogy motorozás közben nem parázok ezen.
A sisakom fehér, de na.A helyismeret fontos, Budapest jó nagy részét ismerem motoros szempontból. Az Erzsébet hídon két éve minden nap átmentem, Pest felé délután a dugóban (szép lassan, kocsikat figyelve, hidd el a kivágásnak is van előzménye, persze lehet pont akkora szopás, hogy nehéz észrevenni), visszafelé meg este, amikor a leglassabb autó is 80-nal megy...
Ahol most járok, ott nagyjából minden eshetőség előfordult és így megyek, 100%-os koncentrációval, nem kocarobogósként, ahogy ti sem.
Mondom még egyszer, igen, kell szerencse is, de nagyon sok mindent ki lehet védeni az említett figyelmességgel, helyismerettel és józan ésszel, mást nem lehet tenni, nincs mit ragozni.(#20054) DigitXT: Napközben a xenon világítás se segít sokat, mert a legtöbben egyáltalán nem használják a tükröket, nincsenek jól beállítva, vagy csak szimplán nincs benne eléggé a perifériás látásukban, nem szokták meg a használatát. Ha meg észrevesznek, akkor elég nekik a jármű, elég fény visszaverődik arról is. Ma pl (kocsival voltam) egy papi 30as zónában gurult 20-szal (nem is nagyon akartam megelőzni), majd lassult, szép lassan megállt (volt vagy 30 másodperc), álltam mögötte (elvégre hétvége van) 5 másodpercet és csak utána vette észre magát. Tehát 1 percig mentem a seggében egy nem kis autóval (amit mindhárom tükörben kényelmesen láthatott volna...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #20055 üzenetére
Nem értem a papis sztorit: miért nem kerülted ki? Amúgy baromi egyszerű
a teszt. El kell menni gurulni egyet, és megnézni a másik motorján a tükörből
mi látszik? Anno a 250-es Maját nagy élmény volt látni. Mint "mini Goldwing".
2x55W világított, és teljesen jól nézett ki: 1x55W kevesebb, és hülyén mutat,
mármint a féllámpás megoldás, nekem sosem tetszett. Csak a szimmetrikus.
SH-nál eleve nincs ilyen gond, mert az küklopsz.De legalább kanyarlámpa.Ha meg észrevesznek, akkor elég nekik a jármű
Eegen, csak nem mindegy, hogy minek gondolják? Biciklistákat ugye nagyon
leszarják, SMKP-kat szintén nem sokba veszik: nagyobb motoroktól tartanak.
Mert az jön, gyorsan meg minden. Persze ettől még kib.szásból rádhúzhatják.Szerk: simán lehet, hogy Madison a dupla xenonja miatt nagyobbnak mutatja
magát, mint ami valójában, és emiatt előzékenyebbek vele az emberek...Szerk2: tompítottal nem világítok be az autók ablakán. Azt figyeltem meg, aki
mókusokra vadászik, az bizony csúnyán bevilágít, és abból lesz nagy vakítás.
Persze nappal ezt nem szó szerint kell érteni, olyankor csak szimplán zavaró.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #20056 üzenetére
Nem fértem el, szűken két sávos volt az út és nem a szélén ment a csórikám. Plusz, ha kicentizve kikerülöm és arra lefordul, az nem jó móka. Az ilyen papik veszélyesek.
Nem szoktak smkp-nak gondolni, amikor 30-40 km/h-s sebességkülönbséggel utolérek valakit. Láthatóan lehúzódnak, akik meg nem, ott nagyobb ívben kerülök, vagy lassítok.
Az sh küklopsz, de van két helyzetjelző a két sarkán, szóval elég jól látható.
Amúgy tegnap bicikliztem, néztem a motorokat, tényleg elég soknak ég a távolságija országúton. Persze ezek általában 10-15 éves motorok, kopott búrával stb, így nem is vészes. Nem a tavalyi 1200GS LED-es lámpája... mondjuk azokon meg van ködlámpa.
[ Szerkesztve ]
-
Flashback
addikt
Burgman 400 városban élhető?
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #20054 üzenetére
Én refivel csak a régebbi, sz.r lámpájú robogókon szoktam menni, pl Cygnus. Azzal még éjszaka sem villogtak rám Sokat elárul. Gladiuson sosem megyek refivel a városban, a Fekete-Sárga ruha, sisak, kék-fehér motor elég feltűnő a szolíd sport dobbal. Max egy pici gáz üresben, és már észre is veszik magukat, sokszor dudálni sem kell. A sorok közt vészvillogni szoktam, az feltűnő, a többség érti is.
www.dongosofor.hu
-
yodamastah
őstag
válasz Flashback #20058 üzenetére
Városozni van jobb nagyrobogó, de még vállalható a 400as burgman.
Tavalyelőtt próbáltam egy 2008ast. Ami nem annyira tetszett azon szempontok szerint ami nekem fontos volt: 13/14 kerék, alacsony ülés, 210+ kiló, széles test.
A 2017ben a 400ast megújították. Magasabb lett az ülés, keskenyebb a motor teste és az első kerék 15ös.
2007 vagy utánit nézz ha használtat akarsz. Ezekkel kevesebb a baj. Készülj fel hogy 1M alatt javarászt tekert import motorokkal fogsz találkozni.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Flashback #20063 üzenetére
Amúgy van neki egy egész nagy fóruma, ha a konkrét típus érdekel: [link]
Én csak azért partizánkodtam ott, mert egy Burgisnak adtam el a Multivart.
Meg a J.Costat is el akartam, de azóta, hogy vettem bele könnyebb súlyokat,
nagyon örülök, hogy nem sikerült, mert kiválóan teszi a dolgát, selymesen jár.huszi.gyb: hát a Cygnus is összevissza világított az tény. De izzócsere, illetve
magasságállítás után ég és föld lett az is, csak kár, hogy szanaszét tört aztán.Apropó, a héten lesz lomtalanítás. Gondolom a blokk nem kirakható...
Tudom, vigyem a MÉH telepre, de ott nem veszik át, mert motoralkatrész. Ehh!
Viszont a kerék érték belőle, azt nem dobnám ki, s olyan sok helyet nem foglal.[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
Fényvisszaverő matricát használ valaki?
itt van egy rakás.
Rendörcsikos pl sztem -tök okéeladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #20071 üzenetére
Felnicsíkot raktam fel nemrég. Jól néz ki, de ennyi. Viszonylag ritkán megyek
úgy keresztbe autóknak, hogy ez legyen az egyetlen, amit észrevesznek...
A rendőrcsíkosat passzolom, hogy hova férne a motor hátulján. Dobozra max. -
kisp113
tag
válasz bajnokpityu #20071 üzenetére
Én. A fél ebayt raragasztottam 😀
-
csongi
Topikgazda
válasz bajnokpityu #20071 üzenetére
Ahogy enblatom, a nem eszrevetel a jarmu oszlopainak kitakarasabol adodik.
Semmilyen csik, vagy lampa, vagy lathatosagi melleny nem segit. Persze minel tobbet teszunk a lathatosag erdekeben annal jobb. Igyekszem ugy helyezkedni, hogy lathato legyek tukorbol, oldalrol. Probalom kerulni a jarmuvek holtereit. -
Flashback
addikt
Aprilia Atlantic 250? Van tapasztalat?
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
csongi
Topikgazda
válasz Flashback #20075 üzenetére
Piaggio blokkos.
Egy jo konstrukcio, jo koztes allapot.
Az olaszoknal komoly konkurencia a kymco, es tenyleg ajanlott marka tud lenni. Ar ertek aranyaban verhetetlen.
Jo allapotba kellemes kis vas.
De itt ha talal az ember jo allpotu xcyting 250et vagy Dowton 300at, jobb valasztas lehet.
Fo alkatreszek beszerzese macerasabb.
A tobbi nem gond.[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Flashback #20075 üzenetére
Öreg olasz robogót szeretnél 400k körül? Gatyád kösd fel Haver júniusban vett egy 500as x9-et 450 körül. Azóta összesen kb 2 hétig nem volt szervíben a motor. Ráköltött kb 400ezret eddig. Mondtam neki hogy vegyen japán robogót 1millió magasságban, de sokallotta az árat. Hát lassan ott tart már árban
Másik haver vett xciting 500R-t (újabb verzió) 650-ért. Na az egy jó vétel volt, hibátlan a motort. Sajnos ritkán van belőle eladó. MOndjuk nem értem miért esik így a kymcok ára. Egy hasonló éjváratú/állapotú 400as xmax bőven 1M felett van.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz yodamastah #20078 üzenetére
Az x9 bármelyik halmazállapotában képes annyi pénzt benyelni
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #20079 üzenetére
Javasolnék egy Madison 400-at olcsón, mondjuk 340K-ért. Tuti vétel... Amúgy
elnevetgélünk ezen, de én azért megértem a kollégát. Hasonló cipőben jártam...
Szeretnék vmi jó gépet, de nincs rá sok pénz, de aki lebeszél, az csak károg.És ha már kiadok "ennyit", akkor legyen nagyköbcentis, menjen jól meg ilyenek!
Szóval igény lenne rá, csak kár, hogy a gyakorlatban nem igazán található típus,
és még egyszer hangsúlyozom, nem azért, mert nem próbáltuk. (Van aki persze
nem a saját hibájából tanul, hanem máséból, s meséli a haverom így járt sztorit.)Flashback: haverom úgy járt, hogy vett egy öreg olaszt olcsón, aztán misi fölött
költött rá. Ez persze nem jelenti, hogy te is így fogsz járni, csak van rá sansz.
Szerk: amúgy tavasszal még 300-ast néztél Xcitingből, az jobb vétel lenne, valsz.
(500-as ugyan erősebb, de sokkal nehezebb, így annyival nem jobb, és típushiba
is előfordul, ami zsebbenyúlós, ha nem javítják időben... Vezérlés-kenés? kcsa?)Amúgy az 500R, amit yoda említ már duplalámpás, az nekem is tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz bajnokpityu #20084 üzenetére
Vagy ott is ugyan azt a xemetet veszed meg...
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
Ma esti kép, bevásárlás után...
Szerk: ha lehet hinni az időjárás előrejelzésnek, holnap lesz az utolsó nap idén lazán (protektoringben), és lassan időszerű lesz a nagyplexit is visszarakni... Fogyasztásom még mindig sok (6.2L/100) kíváncsi leszek, számít-e a plexi, vagy az már mindegy.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #20091 üzenetére
Jó kis kép!
Az tényleg nem kis fogyasztás, most a héten, meg a következőn az Africával járok ugyanott, ahol az sh-val szoktam, 5,6liter/100km-es a fogyasztása eddig, ami annyira nem vészes, de azt észrevettem, hogy ez a motor sokkal allergiásabb a forgalomra, egyrészt sokszor muszáj fékeznem, mert nem fér el mindenhol, másrészt nagyobbat gyorsítok vele. Mondjuk ez nem az én hibám, úgy megy ez a mocsok és olyan hanggal, hogy muszáj kicsit kiforgatni. Szóval esténként az üres városon jövök keresztül, fix tempóval, 6-osban, olyankor jóval kevesebbet fogyaszt (80-90-nél 4 liter alatt), ezeknek az átlaga az 5,6. Mondjuk te meg nem a legnagyobb dugóban jársz általában. -
-
bajnokpityu
félisten
Milyen tipusú lehet a j300 izzója?
[link]A wiring diagram 12 V 33 W/35 W-t ir rá. mivel fejidomot kell bontani az izzócseréhez, ezért ezt logikusan 1x szeretném megcsinálni.
megmondom őszintén elég b*szó az xmax300asé, kéne valami hasonló hidegfényű oszlató fotonágyú.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #20094 üzenetére
HS-1 [link]
-
kisp113
tag
válasz bajnokpityu #20094 üzenetére
Nekem tavaly sikerült a dt300 on nőgyógyászatilag cserélni, pedig a könyv ott is bontást írt.
Az egyik gyereket kérd meg hátha segít -
bajnokpityu
félisten
válasz kisp113 #20096 üzenetére
összefogdossa a halogén üvegét, aztán kezdhetem előlről némi tűzoltás után
burkolat, váz más a j300on, mint a dt300on, szóval ami ott működött, itt nem biztos, h fog, de majd elválik.próbált már vki ócsó kinai ledes izzót?
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #20097 üzenetére
Olcsó kínai ledest fényszóróba? Felejtős. Helyzetjelzőnek, műszerfalba mehet...
-
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #20094 üzenetére
Hát sztem vegyél valami hidegebb/emelt fényű HS1 halogén izzót, aztán ott a vége amit ebből ki lehet hozni. Napsütésben meg refi. Aki ezt nem veszi észre az a Kamaz elé is kijön.
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #20099 üzenetére
HS1-be be lehet rakni H4 xenont, aztán azzal lehet "oszlatni". Ha kell az kékes is.
Csak hát nagyon parasztos megoldás: sok a szórt fénye így refi nélkül is vakít stb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Aliexpress tapasztalatok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- SSD kibeszélő
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Futás, futópályák
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Politika
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Formula-1
- További aktív témák...
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest