-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Burt1793
veterán
válasz SzlobiG #20253 üzenetére
Házilag rendesen megcsinált tucano-val lehet bírni, nekem a tank 5 nap alatt kiürül, ha megyek. Szóval decemberben és januárban csak akkor járok vele, ha nincsenek lefagyások az utakon.
Télikabát és aláöltöző amúgy mindenre elég, végül is a síelés ugyanez, mész 60-70-nel plexi meg mindenféle védelem nélkül egész nap. -
-
SzlobiG
félisten
Ma reggel sztem 10 fok alatt volt ezt még bírtam én is, de hó végén jön a lehules ahogy nézem, ott már necces lesz. Farmer+motor nadrág, felül meg bőr kabát. Ebből a szempontból jobb lenne az xmax ott jobban van védve a láb ahogy néztem na meg ha van plexi akkor felül is.
-
yodamastah
őstag
válasz SzlobiG #20259 üzenetére
Kordura bélelt kabát, téli motoros cipő, nagy térdvédő, téli kesztyű, nyakmelegítő, markolatfűtés kombóval a combom fázik először xmaxon farmerban. Vettem is most egy neoprén tépőzáras comb melegítőt ami nagyon beválni látszik. 5 fok alatti motorozáshoz kell mindenesetre lábtakaró, vagy valami sígatya szerűség.
Ülésfűtés, markolat fűtés, fűtött kesztyű ezek erősen meggondolandó cuccok. Markolatfűtés szerintem alap hogy legyen. Ez néha még nyáron is jól jön pl amikor elkap az eső...
-
kisp113
tag
válasz yodamastah #20260 üzenetére
"neoprén tépőzáras comb melegítő"
Egy linket kaphatnék? Kösz! -
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #20260 üzenetére
Nekem van Oxford markolatfűtésem, maximum ősszel használom, ha nyárias kesztyűben este hidegebb az idő. A téli kesztyűm egy jó meleg Vanucci, 70-100%-ra kell állítani a markolatfűtést, hogy minimálisan érezzek valamit 5 fokban belőle. Tehát elég jól szigetel a kesztyű, nem is használom a markolatfűtést ilyenkor. Sőt, esténként a vadveszély miatt, meg forgalmas helyeken a sok autó miatt a bal kezem a fék felett van, ilyenkor semmit nem ér a markolatfűtés. Az ülésfűtés is kis felület, a derekad, lábad jobban fázik. Téli kabát és tucano kombó elég jó. Én most is csak simán farmerban ülök be a tucano alá és nem fázik a lábam, bár már nincs melegem, max napközben.
-
yodamastah
őstag
válasz Burt1793 #20262 üzenetére
Én is 100%on használom téli kesztyűvel a markolatfűtést (yamaha gyári). De én bekapcsolom a vastag kesztyűvel is is mert hiába a fasza téli kesztyű, amikor fogod az 5 fokos markolatot az szívja el a hőt. Nekem mindenesetre érezni hogy megy, sokkal jobb mint nélküle.
Legjobb a fűtött kesztyű, de azzal meg macera van (kábelek, vagy akku), és nincs mindig nálad.
Ülésfűtést én sem akarok, de csak kellemetlen ráülni az 5 fokos motorra 1 szál farmerban
Combmelegítő: [link] Nyilván nem helyettesít egy téli motoros gatyát, de ez is olyan hogy bent van fixen a dobozban, aztán ha hirtelen kell akkor feltekered pár másodperc alatt. Ha meg bemész valahova, bedobod a csomagtartóba, és normál öltözetben tudsz megjelenni. Na meg ez is csak úgy jó, ha fent van egy térdvédő ami nem hagyja hogy a térd kihüljön.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
Hogy ez a nagyplexi mennyire rohadt hangos... Alig hallom a zenét már 60-nál.
Cserébe leveszi a szelet a mellkasomról, csak ugye a turbulens áramlat a sisakon. -
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #20263 üzenetére
Nekem nem fázik a kezem a téli kesztyűben, persze ha mégis, akkor bekapcsolom (de ez már simán 0 fokos idő).
Én a motorban lévő hideg kabátot nem szeretem felvenni, van ahol több helyre megyek, miközben ott áll a motor a parkolóban és akkor jobb otthagyni, de jól ki is hűl a cucc.(#20264) DigitXT: Simán megéri szerintem a turbulens sisakzaj (csendes sisakkal ), csak ne tépjen le a szél a motorról, az szar. Én 60 alatt soha nem megyek, afelett pedig már kapaszkodni kell, ami kellemetlen.
Tegnap volt egy meglepő élményem, mentünk ki a városból este 7 körül másokat vezettem a robogóval, ők kocsival jöttek utánam, de olyan lassú volt a forgalom, hogy a kuplung nem tudott soha rendesen zárni (az autókkal haladtam, hogy ne húzzak el), volt egy kis emelkedő is, már a kuplungnak se tetszett egy idő után (éreztem, hogy bemelegedett), aztán bekapcsolt a hűtőventilátor is, pedig a külső hőmérséklet 15 fok volt maximum. Amikor magam megyek csúcsidőben, még nyáron is csak elvétve kapcsol be a hűtő a 35 fokban.
Hihetetlen nagy szopás az autó Budapesten, na...
Egy idő után azt csináltam, hogy előre mentem a lámpákhoz és ott megvártam őket, igazi motoros start-stop rendszer. -
#31733248
törölt tag
válasz yodamastah #20260 üzenetére
"Kordura bélelt kabát, téli motoros cipő, nagy térdvédő, téli kesztyű, nyakmelegítő, markolatfűtés kombóval a combom fázik először xmaxon farmerban."
Ugyanez érvényes az SH-ra is. Zselés, tépőzáras térdvédőt használok, meleg alatta a térdem, nagyon jó dolog. A reggeli 20 kilométerem felét elé tempósan szoktam megtenni, olyankor érzem a combomnál a hideget, de 10-15 fok körül még nem igazán zavar.
A budapesti forgalom pedig tényleg horror, nekem kocsival, a város széléről a Belvárosba járni csúcsidőben kereken egy óra... És sokszor még 19.00-kor is dugul itt-ott. Ha ugyenezt a 20 kilométert robogóval teszem meg, sietség nélkül is bent vagyok 25 perc alatt.
Arra van valami tippetek, hol érdemes olyan sötétkék és fekete motoros farmert néznem, amibe nem rohadok bele és simán horhatom egy zakóval (térprotektor nélkül)? Értelemszerűen az oldalzsebes és a térdnél kívülről betehető protektoros darabok, térdnél szterccsesek kiesnek, maximálisan utcai kinézetűek jöhetnek csak szóba.
-
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #20265 üzenetére
Persze, érzésre sokkal könnyedebb úgy menni, csak zavaróan hangos.
Kisplexivel azért tol a menetszél, és 130 körül már nagyon kellemetlen:
plexi nélkül az igazi, selymes csend, és kegyetlen menetszél 90-nél is.Szóval a skálán végig lehet menni, nyilván hidegben plexi nélkül halál...
Anno, amikor eljöttem a Cygnussal, gondoltam, maszk sem kell. Majd'
odafagytam rá már 50-nél is, mert azon konkrétan "0" szélvédelem van.Szerk: Cygnuson a térdem is fázott 5 fokban, hiába a térdvédő... Azért
nagyon sokat számít, hogy a felépítmény mennyire fogja a szelet.Szerk2: gondoltam, gyorsulásban is számít, de nem mérhető.
Viszont nagyon el lehet szokni tőle... Lágymányosin néztem, hogy mit
tötymörög ez a furgon, aztán nézem az órát, hogy már bőven sok az...
(Mivel kevésbé kell küzdeni az elemekkel, kisebb a tempóérzeted is...)Szerk3: esetleg vmi magasító kéne, ami átdobja az áramlást a sisakon.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz Micsurin #20269 üzenetére
Köszi! Rákerestem a gyártóra: nini egy T-Max. Tök jó ez a virtuális szélcsatorna,
meg, hogy kiszámolják, mennyivel kényelmesebb a gyárihoz képest, de a hang?Szerk: T-Max kisplexivel. És végül egy X-Max. Innen szemezgettem...
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz DigitXT #20270 üzenetére
Azt tudom egyik barátom tett a Dl650-re, és ő szereti neki levette a sisakról valamennyire a szelet, annyival dobja feljebb, hogy nem sípol neki a sisak légbeömlője.
De ezek szerintem nagyon motortól és sisaktól és embertől függhetnek. Rideresek jó arcok ha van nekik készleten lehet engednek egy pórba kört. Az árpád úton van egy Puig viszont eladó bolt is, fejből nem megy a neve majd megírom.
Paraszt dolog de ha netről rendeled véd téged az elállási jog a távoli felek közti szerződés miatt. Én volt, hogy így próbáltam ki cuccokat és derült ki nekem az nem lesz jó.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
DigitXT
nagyúr
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #20276 üzenetére
Annyira "baráti" ár, hogy olaszoktól szállítással együtt is megáll 30K-ból, LOL.
(Na nem mintha annyiért már nem tartanám túlárazottnak, de az mégsem 40K...)Burt: mekkora szélvédőd van neked, hogy a te magasságoddal zavarja a kilátást?
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz DigitXT #20277 üzenetére
Én ilyet használok: [link] Ugyancsak a zaj miatt. Nagyon bevált. Főleg a 250esre kellett, ott iszonyat szélzaj volt, pont rosszul kavargott a levegő a sisak körül. A 300 jobb ebben, de felraktam ide is. 300on is kb felére vette a zajt.
Kipróbálásra oda tudom adni, fél perc fel/le szerelni.
Givi annyival jobb, hogy jobban néz ki. De keskenyebb és kisebb tartományban állítható.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz yodamastah #20278 üzenetére
Na, ez jól hangzik. Ha valamikor összefutunk, megejthetünk egy próbát.
Burt: uh, ne is mondd... Nekem a kis Maján volt egy böszme túraplexi. Kétszer
használtam. Először, és utoljára. Hazafelé* elkapott egy kis eső, szinte semmit
nem láttam. Levettem, bedobtam a pincébe, inkább jártam plexi nélkül.
Évekkel később elpasszoltam aprópénzért (thx2huszi). Legalább másnak bevált.*: emlékeim szerint aznap, amikor elhoztam a kereskedésből. Jó ronda is volt...
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz #31733248 #20267 üzenetére
Teljesen friss tapasztalat: alul utcai farmer, felül ing, Forcefield protektoring, hálós dzseki, szélálló láthatósági dzseki, kötény, őszi kesztyű (markolatfűtés nélkül), 9 fokos külső hőmérséklet, 70 km 80-120-as tempóval. Egyáltalán nem fáztam, egyedül a combom felső és külső részén volt egy kb. 20-20 centis szakasz ami kihűlt, valamennyire bejött a kötény mellett a szél.
-
DigitXT
nagyúr
Tegnap kicsit hamar jelzett a csóróságjelző, furcsálltam... mondom megtankolom!
138.5 km-re ment bele 9.33L, ami barátok közt is egy 6.7-es fogyi. Na ezt már én
is sokallom. Viszont mivel az összes benzin E5-ös volt, kapott "olcsó" 95-öst...
Eszi nem eszi, nem kap mást. Amúgy nem érzek dinamikai különbséget.Viszont volt valami folt a motor alatt, ami akár picit csöpögő benzin is lehetne. Ez
némileg magyarázná a túlfogyasztást. Esetleg múltkor nem raktam csurig. Akkor
nem 6.0 vs. 6.7, hanem átlag 6.3-ról beszélünk. Egyik se túl kedvező persze LOL.Forza 300-as eljár 3.6L körül binárisan vezetve: azért az egész barátságos...
-
csongi
Topikgazda
Nálam is lassan össze állt a csomag.
Kapott még egy külső szíjtárcsát. persze a Malossi pár mm-el szélesebb, ezért a deknibe bele ért egy helyen.
Egy kis csiszolás és elfér.
Most emeltem az üzemanyag szinten, ész indulási hőmérsékleten egy picit bizonytalanabb az alapjárat, de amint ezt átlépi, és a melegebb hőmérsékletbe ér, stabil 1500.
Eddig a meleg állapotba magasabb volt és emelkedett az indulási ( a mutató eléri az alsó jelet. ) hőmérséklethez képest.DigitXT:
Hamarosan be tudok számolni egy keihin 30-as Scarabeo karburátor cseréről kínai verzióra.
Ennél is jöttek elő a hibák, kopott tűszelep, üzemanyag szintről sehol semmi adatot nem találtam.
Elrepedt gumimebrán, a fúvókák sem mai darabok benne.
Remélem sikerül kiváltani. Elméletileg ehhez a típushoz jó, tulajdonképen külsőre ugyan az mint a gyári.
Miért írom ezt? Ha sikeres a csere, lehet létezik a tiednek megfelelő Kínai verzió, és akkor elegendő lehet egy egyszerű csere, és megoldja a karbi szenvedést. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #20283 üzenetére
A városi bináris vezetés nagyon forgalomfüggő, ha nem szopó az út, ahol bejár a fószer, akkor megy az 50-es táblánál 80-90-et, amihez alacsony fogyasztás társul és nincs folyamatos fék-gáz... vagy nem annyi stb.
Amúgy én nem láttam a szokásos omv kúton az E5-10 jelöléseket. Én mindig a sima 95-öst tankolom, egy robogó nem érdemel mást.
Most nekem is 3.6 körül fogyaszt, pedig nem nagyon megyek másképpen, mondjuk fent van a tucano, lehet, hogy nagy sebességnél számít. Pár perce értem haza, a budakeszi úton álltak az autók, nekem meg valszeg pár decivel magasabb lett emiatt a fogyasztásom azon a szakaszon. Persze ez már tankolás után volt.
Szóval a 3.4-hez kell pár km laza városi rész, ahol lehet konstans 70-et menni.
Az még eszembe jutott, hogy most kicsit hanyagoltam az edzést, így nem 23 órakor érek haza. Edzés után a városban nem kell megállni, utána országúton meg lassan megyek a vadak miatt.[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz DigitXT #20283 üzenetére
A tesztből kimaradt hogy a kulcsnélküli hátsó doboz 250e ft
Xmax300hasonlóan fogyaszt. Most tisztán belváros hüvösebb idővel rövid utakkal se megy 4 fölé. A gyári 3.2 átlagot nyáron simán hozta. 4 fölé csak autópálya tempóban megy. (Bejáratás alatt országúton gurulásztam vele, első 1000km-en 2.6 volt az átlag )
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #20286 üzenetére
Rátankolással mérve vagy a BC szerint? Az új sh-n és valszeg a forzán is csal pár decit a fedélzeti...
-
-
#31733248
törölt tag
válasz DigitXT #20283 üzenetére
"Forza 300-as eljár 3.6L körül binárisan vezetve: azért az egész barátságos..."
Ez egybevág az SH-s tapasztalataimmal. Minél komolyabb dugók vannak városszerte, annál jobban imádom ezt a gépet. A szélvédelem annyira jó, hogy napközben hálós dzsekiben nyomom, alatta egy sima inggel.
-
DigitXT
nagyúr
válasz yodamastah #20288 üzenetére
Egyrészről tökéletesen egyetértek, a bénázás pontatlanságot okoz. Sőt, azzal
is egyetértek, hogy nincs ennek akkora jelentősége. Ettől függetlenül nem tudom
elképzelni egyetlen járművem üzemeltetését se anélkül, hogy logolnám mi történt.
Ebbe természetesen beletartozik az óraállás rögzítése, minden tankolásnál.Amúgy én sem számolgatnám, egyszerűen felírom. A proggi kiszámolja, én meg
nézek ki a fejemből, hogy már megint mi a fax baja van... Most már némi zörgést
is hallani vélek a vízpumpa felől. Fél éve volt kompletten felújítva. Eszem megáll...Ui: nekem a 250-es Maja evett eddig a legkevesebbet, ill. a 180-as Multivar nélkül.
Multivarral az is ugyanott volt nagyjából, valami 4L környéke rémlik. Madisonnál is
inkább csak az zavar, hogy már megint vmi félrement (+romlik), ha elkezd zabálni.Econ: nekem napközben sok a cordura. Elviselhető, de sok ilyen 20 fokban. Csak
nem akartam visszaállni protektoringre, mert este meg már kevés lenne: pech...
(Amúgy nekem is viszonylag jó a szélvédelem, csak ne lenne ilyen rohadt hangos.
Azon gondolkodtam, hogy amíg nincs kifejezetten hideg, visszarakom a kisplexit.)Jah amúgy majdnem minden járművemmel eljátszottam a kifogyást. Na jó, csak a
többségükkel. De a motorokból 4-ből három állt már meg alattam ilyen okból, LOL.
Ezért sem tartom teljesen elborult ötletnek egy pontosabb "BC" használatát, csak
olyan motorom még nem volt, amin gyárilag lett volna. (Madisonra csináltam ugye,
csak az meg lehalt, amikor levegőt szívott a szivattyú: bénán raktam össze na.)[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #20288 üzenetére
Mobilon ott az alkalmazás, 3 számot kell beírni, olyan okos az app, hogy a legtöbb paramétert az előzőn hagyja (hol tankoltál, hol mentél, hogy mentél), így azokat nem kell változtatni, ha ugyanott mész.
Az elején lehet, hogy "van bénázás", de amikor ennyit tankolsz, eléggé elhanyagolható lesz. -
-
kcsa
veterán
válasz yodamastah #20292 üzenetére
Nem vagyok én se méricskélős,se nem dokumentálós, de néha kiszámolom. Segítséget ad: egyrészt tendenciaként látható hogy változik-e, másrészt ha egyszer megugrik fél literrel azonos körülmények között, az meg hibára utalhat.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #20292 üzenetére
Nem mondtam, hogy írd te is, csak annyit, hogy miközben sétálok a pénztár felé beírom a tankolt mennyiséget, az árat és az ODO-t. Ennyi. Nem is a költségek miatt vezetem, csak érdekességképpen, nem plusz idő.
-
#31733248
törölt tag
válasz yodamastah #20292 üzenetére
"Az xmax költségeim nagy része úgyis az értékvesztés, ha csal 3 decit a BC akkor az meg éves szinten is a "kitérdekel" kategória "
Ez pontosan így van. Számomra a megtakarított idő a legnagyobb hozam, ma reggel a legnagyobb csúcsban átmentem Budapesten, 23 kilométert tettem meg 25 perc alatt, (ésszel vezetve). Hogy 6 literrel kevesebbet eszik, mint a Mondeo, ehhez képest már csak ráadás. Nekem átlagosan napi másfél órát spórol az SH, az pedig nagyon sok.
-
DigitXT
nagyúr
válasz yodamastah #20295 üzenetére
Szükség van ilyen "bolondokra" is, na!
-
nyogo83
senior tag
Van valakinek otlete, hogy milyen gumit kellene vennem ami birja a strapat 4-5 fokig a Heidenau K62-n kivul?
Tegnap szomoruan vettem eszre, hogy a kicsit epphogy nedves uton ugy viselkedik a hatso gumim, mintha jegen mennek.
Parszor lampatol sikerult powerdrifttel elindulnom, illetve kocsisor melle befekeznem/becsusznom.
Nem bantam meg ezt a gumit, de max 2 szezon, 10-12k km es csere. Nyari idot szerintem siman kibirja, mert max 60%-os lehet, de igy nekem csere mert december vege-januar eleje kivetelevel allandoan hasznalom.(esetleg ha valakinek kell, akkor oda tudom majd adni 120/70 r13)
Az egyetlen baj vele, hogy amint a nagy butykok felulete simara kopik, szerintem hasznalhatatlan lesz hideg, nyalkas idoben. -
yodamastah
őstag
válasz nyogo83 #20299 üzenetére
Metzeler Feelfree Wintec. 2-3 fokban még elindultam vele. Ennél hidegebb időben nem használom már a robogót. Hóra jégre nem jó, viszont nyáron nagy melegben is teljesen jó. Vizen sem volt vele bajom. Korrekt 3 évszakos gumi, de a neve ellenére télre (hó/jég) nem ajánlott.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest