-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Na igen, a rendszám elég igénytelenül van rácsavarozva, valszeg olasz import...
Szerk ON: tegnap felkerekedtem. Kb. 2 km múlva már a hátamat verdeste...
De mivel siettem, nem álltam meg igazgatni a hevedert. (Sőt! Tkp. még jól is jött,
hogy ameddig hátbavág kb. az összes úthibán, addig tudom, hogy nem esett le.)Hazafelé már elég hideg volt a rakpart meg elég kihalt, szóval tempó + hideg...
Nem az igazi párosítás. Vissza akartam rakni a nagyplexit. Erre ma meg 18 fok?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Időjárás előrejelzés szerint holnap kéne menni fogyasztás-tesztelő karikára.
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #20204 üzenetére
Végre jó idő lesz (bár este meg reggel nem sokkal...), kicsit fázós volt ez az elmúlt pár hét, pedig fent van a tukánka is.
-
csongi
Topikgazda
Karburator.
Ha befogom a torkot kezzel, es kitakarom 80%ba jar a motor.
Ha nem leall.
Ha elzararom a levego utjat nagyon felporog.
Keves vagy sok a benya?
Szerintem keves. -
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #20204 üzenetére
Első körben remélem holnap kibírja a benya a fizuig, majd utána lehet tesztelni.
-
SzlobiG
félisten
Sziasztok.
Gondolkodok, hogy jövőre beújítanék egy 125-ös xmax-ra. (idén már nincs értelme a szezon vége miatt).
Van esetleg itt xmax tulaj? (125).
Jelenleg egy 125-ös leoval tolom már évek óta voltak is vele gondok, de mindig sikerült megoldani mondhatni jó szolgálatot tesz na meg eléggé át is alakítottam. Kapott egy 180-as hengert, multivart, gyorsítós karbit. Nem tudom mekkora lehet a teljesítménye, de olyan 15 le körül saccolom pont mint az xmax lenne gyárilag.
Városba használom és az lenne a kérdés az xmax mennyire jó oda? A leo pont az a méret, hogy könnyen lehet ugrándozni vele, de a xmax jóval nagyobb meg nehezebb is, viszont a nagy tároló hely meg jól jönne.
2010 utánit vennék mindenképp, tudtommal az a yamaha blokk egy örök élet...
-
bajnokpityu
félisten
válasz SzlobiG #20211 üzenetére
görcsöltem én is, hogy aerox után mennyire lesz széles egy nagyrobi, de aránylag kicsit. a kormány meg tükör szélessége elég változatos, azt nézd meg, a burkolat lényegileg mindegy.
nomeg ilyenkor kell robit venni, alacsonyabbak az árak.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
SzlobiG
félisten
válasz bajnokpityu #20212 üzenetére
Egy Nexus-tól azért kisebb az xmax, nem? Fontos azért, hogy ne legyen túl nagy a sok városi használat miatt könnyebb azért az autók között ugrálni, de lényegében szokás kérdése meg azért néha megyünk ketten is hosszabb távra.
Ja tudom, de most már a leoval akarom ezt az évet befejezni azért meg hogy álljon a garázsba az új nem akarom. Néztem nyáron is az árakat kb ennyiért mentek.
-
yodamastah
őstag
válasz SzlobiG #20211 üzenetére
Ha 125ös xmaxot akarsz mázlid van mert eléggé lent van az áruk
Xmax városban jó, de LEO jellegű agilitásod nem lesz. Nem tudsz úgy forgolódni az autók között. Méret hasonló a nexus 500hoz. Az xmax hosszabb kicsit. A tengelytávja is nagyobb.
Ha a város BP, akkor inkább 250est vennék.
[ Szerkesztve ]
-
Plero
tag
Ismeri valaki, Váradi Csabát Debrecenben? Nagy ECU guru. (Aprilia Atlantic 500)
[ Szerkesztve ]
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
SzlobiG
félisten
válasz yodamastah #20214 üzenetére
Igen jól lement az áruk és tetszik is maga a típus.
Ettől féltem, mondjuk ez nem bp tehát itt nincs akkora forgalom közel sem, de ez tetszik a leoba, hogy könnyű vele a kocsik között ugrálni.
Jogsi miatt a 125 játszik csak sajna.
Jövőre meglátom még, lényegében a leo is jó, de az xmax jó 1 literrel kevesebbet is enne.
-
DigitXT
félisten
Mottó: Ha a tankban van 11L benzin, és ebből kifogyasztasz 12L-t,
akkor 1L-t kell rátankolnod, hogy a ne legyen benne semmi.189.3-nál kifogyott. Kis tolás után viszont 11.21-et sikerült tankolni,
ami nagyon kevés: tavaly épp a középsztender sikeres hegesztése
után jött ki a fehér füst, szóval még nem volt sok tapasztalatom így.
(Érezni, hogy másképp emeli a motort, tehát másképp is dől rajta.)Mertugyebár, ha rendesen telerakom, kifolyik (fékezéskor). Sőt akár
a hőtágulástól is (föld alatt hideg, levegő meleg ill. fűti a motor, stb.),
ezért NEM szoktam csurig tölteni. Csak úgy, ha a középsztenderen
előredöntve tartom a motort. Tapasztalat szerint a hátradöntés és az
előredöntés között akár 1,5-2L különbség is adódott. Nem mindegy!
Az a nem nyerő, ha hátradöntve csurig rakod... Akkor rögtön elkezd
belőle buzgárkodni a tanksapkán át, amint lejön sztenderről.Szóval. Mostanában sosem volt benne 12L, csak azt hittem. És hát
a 6-os fogyasztás nem változott, így nem jutottam 200 km-ig. Pech!
(Egér - Balatoni kereszteződésben állt le, frankó bicikliút van vissza,
egy szakaszon kellemesen lejt is: kb. 15-20 km/h-t is kigurultam!
A vicc, hogy Budaörsön akartam tankolni... 3 km: kellett volna 2 dl.)Lazán kapcsolódik: a V-Power 100 alatt is ott virít, hogy E5... Mióta?
Azóta tankolom ezt a lónyálat, hogy úgy tudom ez még benzin. Volt.Szerk: meglepő módon a lónyál mint keresőkifejezés hasznos...
12.37L vs. 11.21L
És 9.38-nál csatt.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Beszeltem mar vele telefonon. Normalisnak tunik a srac. De motorral kell menni, mert csak az ecu keves egy javitashoz.
Digitxt: Valamit nagyon nincs a helyen. 6Liter igen sok.
4.5-5 kozott kajalt a karbis 500 Kymco.
Minden fuvoka , tuszelep, benzinszint rendben van?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #20218 üzenetére
Valóban sok a 6L! De nem Kymco-hoz kell hasonlítani, főleg nem vmi országúti
adathoz. Korábban 5.5 körül volt a városi fogyim, ahhoz kell nézni... Itt sokszor
piros a lámpa, addig meg csak alapjáraton pocsékolok, utána meg lenyelezem,
ahogy kell... Biztos tudnék most is spórolni valamennyit, ha kevésbé ugrabugra
mód közlekednék, de hát ezt szeretem benne, hogy ha "kell", akkor ugrik.
A benzinszint még sanszos, hogy picit magas: enyhén dús a keverék "érzésre".Most ugye elég könnyű súlyok vannak a J.Costa-ban, ezért is megy vele jobban.
Mármint annál jobban, mint amilyen a J.Costa gyárilag volt, amit nagypappernek
neveztem: iszonyat lusta volt, 5500-on váltott. Keveset eszik, viszont nem megy.
Ezt csak azért írom, mert önmagában a tuning varió rá tud dobni simán fél litert!Teszem hozzá, hogy volt már nekem tuning varióm korábban is... Viszont jártam
a "pappervarióval" is valami fél évig. De volt durván "félrekarburálva" is a motorka,
5 éve 7-8L városi fogyival, meg ilyenek. Habár országúton úgy is 4.7 jött ki, mert
csak az alapjárati csavar volt "picit" eltekergetve. Teljes átlagom 5.722 L/100 km -
bajnokpityu
félisten
válasz SzlobiG #20221 üzenetére
1litert simán számit, hogy ki mennyire húzza.
kawára a tesztelők 3.5litert irnak, de nekem valahogy 4.2 inkább.
bár most már kezdem egyre finomabban használni, remélem ez is csökken.hozzátenném, nekem az 50ccm rezos, nagykarbis agyonb*sztatott roxim is 6ot evett. sőt, volt 6.5 is, akkor végig nyél. 6literes tankból nem volt vicces.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
DigitXT
félisten
válasz SzlobiG #20221 üzenetére
Nem 500-as, csak 400-as, de szeretik az 500-ashoz hasonlítani, ha fogyi a téma,
mert az ugye nagyobb, aztán mégis kevesebbet eszik... Csongi legalább karbisat
mondott, de Malagutiék pl. a SpiderMaxot, az meg injektoros. Az sem mindegy...De azért emlékszem én kcsa 500-as Kymco-jára, ami az injektora ellenére 6-7L-t
is evett, amikor tuning varió volt benne. Ment is mint a meszes, de akkor kajált is:
gyárira visszaállással orvosolta, normalizálódott a fogyasztás. Csak lomha lett.Megjegyzem, nekem rekordom egy viszonylag szabályos Balatoni körön 3.7L/100
De kicsit dinamikusabban is ilyen 4.1-4.2 környéke, HA országúton használom.
Általában nem ott használom. (Tesztelni szoktam menni, azok a tüskék a képen.)Ezért lennék most kíváncsi még egy ilyen tesztre, mert ha pl. benzinszint a gond,
akkor garantáltan sokkal többet kéne ennie a tesztkarikán. Csak nincs rá időm.[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
válasz DigitXT #20223 üzenetére
van nekem is példám az injektoros többletfogyasztására. pl cbr 600F4 vs F4i. az első injektoros szériában nem volt lambda szonda, cirka másfél literrel többet evett, mint karbis. aztán lambdával visszavettek karbis szintre.
de a VFR is ilyen volt. az első injektoros VFR800 szintén vagy másféllel többet evett.az 500as kymconak volt lambdája?
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
kcsa
veterán
válasz bajnokpityu #20225 üzenetére
Volt. De egyszerűen a sportvarió+könnyű görgő annyira magasan tartotta a fordulatot, hogy ennyi lett a vége.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
De a kocsi messze nem megy úgy.
Tegnap volt szerencsém egy tmax-oshoz (pár éves lehetett), több lámpánál is együtt álltunk. A faszin lévő cuccokból simán új SH300-ast lehetett volna venni. Na de a lényeg: lelógatott jobb lábbal ment, rögtön nyélgázt húzott, egész szépen el is ment, bőgött a motor (ocsmány nagy hanggal). Ez a motorok meggyalázása kb. Amúgy is akkora az a gép, hogy motorral is el lehet járni ahelyett, csak fel kell rakni egy nagyobb topcase-t.Szerintem a helyismeret és az aktuális forgalmi állapot (csúcsidő vagy sem) sokkal jobban befolyásolják a fogyasztást, mármint ezekkel a nagyrobogókkal senki sem megy lassan.
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #20228 üzenetére
De a kocsi messze nem megy úgy.
A kocsi leginkább sehogy nem megy el a sorok közt. Márpedig itt legtöbben ha
csak melóba járunk be, azért megyünk motorral, hogy ne a dugóban kelljen ülni.
Motorral nekem "csúcsidőben" is 15 perc, ami autóval ekkor min. 45 perc.Azért látni hébe-hóba szabályosan közlekedő nagyrobogósokat. Ritka, de látni.
A tükörben... Halálom, amikor csinálgatná a lane-splitting-et, csak nem meri,
aztán inkább satul ott, ahol még a Madison is simán elmegy... Ő meg egy jóval
kisebb vasat terelget: akkor legalább engedjen előre, majd én "töröm az utat"...
Én is előre engedem a gyorsabb kollégákat, legutóbb egy pl. egy sportmotorost
(bőgette is rendesen, hogy engedjék már, ocsmány nagy hanggal, és bevált).Csak hát az ilyesmihez használni kellene a tükröket is, az meg nem szokás.
(Nyilván ezért bőgetik egyesek, hogy akkor legalább hallják meg, és elengedik,
aztán van, akit ez direkt idegesít, és csak azért se. Én türelmes szoktam lenni.
Általában. De ma pl. felhorkantam, hogy minek megy ez 50-nel! Aztán rájöttem:
tök szabályos, persze! Csak közben meg a komplett sor előzi jobbról, szóval...)bajnokpityu: az derék! Sajnos Madisonból nem gyártottak injektorosat, így nincs
viszonyítási alapom. És lambda szondám sem. Egyelőre... Mondjuk ha lenne is,
az is csak arra lenne jó, hogy megmutassa, hogy épp mi van, hol lehet hangolni.
(De annyira precízre nem lehet belőni a karbit, mint egy korrekt injektorvezérlést,
viszont csak azért, hogy csökkenjen a fogyim, nem alakítom át injektorosra...)[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #20229 üzenetére
Én nem vagyok híve a motor bőgetésnek (sőt, ellenzem), sőt, ha lesz normális árú villanyrobogó, azonnal veszek egyet. Nincs rosszabb, mint 5 naponta benzinkútra járni, a hangját is unom már, persze motorból amíg van, benzinest veszek majd.
Nekem az a taktikám, hogy nagy határozottsággal érem utol a lassabban evickélő, félve sorozó robogóst és vagy elenged, vagy kikerülöm. Motoros nem nagyon előz meg, nem emlékszem ilyenre, maximum annyit tudnak, hogy lámpánál elmennek, de az is ritka, felesleges. Igazából az sh városban van olyan erős, hogy ép ésszel már ez is ténylegesen sok, ennél motorral se megyek gyorsabban (pl az AT-nel se, sőt a nehezebb sorozás miatt lassabban).
T-max-szal a reggeli csúcsban nem szoktam találkozni, ezek a népek máskor járnak.
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #20230 üzenetére
Akkor egyetértünk: nekem is ellenszenves volt, viszont hatásos... Én is általában
a fürgeségre hagyatkozom, azaz nem kell, hogy elengedjenek. Elég, ha nem húz
befelé és már ott sem vagyok. Ha meg beszorultam, mert közel állnak, hát annyi:
pirosnál ha van értelme, centizem. Ha elengednek, megköszönöm. Ha nem, nem.Villanyrobogó nekem is tetszene, főleg, ha csak rövid távokra kell menni. Hangját
én nem unom a benzinesnek, mert általában zenét hallgatok... Vagy ha gyorsabb
a tempó, akkor meg a szélzaj elnyomja. De olyan, amilyen: tompító nélkül büntet.
Akkor aztán húzódnak le rendesen, nem kell röfögtetni sem. De tirpák hangja van.Mondjuk ha évente kétszer rámjön, akkor kiveszem a tompítót és röfögtetem.
Ui: reggeli csúcsban én sem tudom, mikor voltam utoljára: délután fordul csak elő.
T-Maxost amúgy is viszonylag ritkán látni. Nincs azért olyan sok belőle szerintem.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Szegény Scarabeo kissé szét van esve
De már egybe van újra, és jár is végre. Majd a végfejleményről is teszek fel videót. -
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #20232 üzenetére
Lassan fél éve a Gladius-szal járok dolgozni (Most már 54k km fölött van). Hasznos az a kuplung+gázfröccs. A dudára "megsértődnek", gázfröccsre csak felfigyelnek az autósok. Munkába járni sok, bár a fogyasztása így is 5-6L közt megáll, pedig rövid távokon használom. Túrán se megy 5L alá (igaz ott már ha meleg 5000RPM alá sem engedem ) Számomra meglepő, hogy ennyire keveset eszik, 650ccm 72LE. Ha elkészül a Maja, akkor városban nem fogom gyilkolni.
www.dongosofor.hu
-
Burt1793
veterán
válasz huszi.gyb #20234 üzenetére
Persze ez helyfüggő, ahol én járok, ott az sh-val elmegyek akkor is, ha nem engednek el, mert elférek. Az autók állnak reggel a dugóban, nekem meg nem kell sok hely. Egyedül a busznál kell egy kis segítség a szemből jövőtől. Motorral viszont nem férek el ilyen kényelmesen, ott néha kell a figyelemfelkeltés. Én vészvillogózni szoktam.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Burt1793 #20235 üzenetére
Én is vészvillogok. Alapvetően elférnék, ha nem b.zin állnának meg, össze-vissza mint az ökörh..zás. Bár a Gladius baromi keskeny, így ahol a Maja elfér, ő is. Csak azért nem erre van kitalálva, robogóval sokkal kényelmesebb.
szerk: Meg hiába karbis, 4L-ből eljárok... Bár amennyit megyek (havi kb 200km munkába + egy pici), lényegében a fogyasztás mindegy.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #20236 üzenetére
Hát, ha ezt nézzük, a fogyi nekem is mindegy: a benzinköltség a legkevesebb.
Mondjuk ha az a 2 deci még benne lett volna, akkor nem kell tolnom, de mindegy.Szóval igen, a dudára naná, hogy megsértődnek. Teljes joggal! (Nem szeretem,
ha valaki erőszakosan nyomul, utána azokra is haragudnak, aki szolid mint én.
A gázfröccs se mindegy, milyen: valaki tiltásig felpörgeti. Tiszta bolond. És utána,
ha nem engedték el, akkor még be is ugat. És én kérek elnézést, "motorosként".)Szerk: én vészvillogóval kifejezetten csak megköszönni szoktam, ha vki elenged...
Annak nem vagyok híve, hogy folyamatosan megy. Mi több, nincs is rá kapcsolóm.
(Eleve nem volt vészvillogó a Madisonon, a fénykürt helyére applikáltam, mert soha
nem volt rá szükségem. Cserébe nyomógomb: addig villogok, amíg rajta az ujjam.)Szerk: a linkelt cikkben parádés 4.6L-es városi(!) fogyasztásról írnak: valószínűleg
a tesztelő nem hajtotta annyira. Engem is inkább csak azért érdekel, hogy ha vmi
nem kerek, akkor még időben kiderüljön... Most is vmi furcsa foltot vélek felfedezni
a légszűrőház hátulján. Olajfolt, mintha sok lenne az olajpára a kartergázban: wut?[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #20237 üzenetére
Dudálni a sorok közt nem szoktam, de amikor sávot váltanak tükör nélkül... Akkor is megsértődnek érte, mert a saját balf.szságukra figyelmezteted, és a pici egójukat tönkre vágod ezzel.
A cikkben a 4,6-os fogyasztáson elgondolkodtam... Egyrészt akkor vitték a 12k km-es szervizre, most 54k+ van benne... Másrészt 6km-re járok városban, ezalatt éppen elkezd bemelegedni (olajhőfok 60fok körül mutat, valós kb 70, mivel lefelé csal)... Ez is felnyomja a fogyasztást rendesen...
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #20238 üzenetére
Ja, hogy úgy duda! Az normális: sértődjenek. Hiszen csak az életeddel játszanak.
Olajhőfokmérőd is van? Ne csigázz: nem hangzik rosszul. Nekem sem melegszik
be rendesen azon a 8 km-en, ezért sem feltétlen kéne gyorsulgatni, de hát ez van.Szerk: tegnap pl., amikor megyek át a bőven zöldben, de keresztbe a (nekik) már
bőven pirosban még nem egy, nem kettő, hanem konkrétan NÉGY autó igyekszik,
hát rátapadt a kezem a dudára. Így csak három slisszolt át. Egy meghúzta magát.
Nem tudom, mit gondolnak ilyenkor. Ha elég közel mennek, akkor még belefér?Jah, ha már duda... régebben nézegettem az "elektromos légkürtöket", csak ugye
az se lenne vicces, hogy egy kis csippantás helyett (elbambult vki) az szólal meg.
Viszont most eszembe jutott, hogy úgy működhetne, hogy a vészvillogó kapcsoló
húz be egy relét, tehát dudálás közben rányomva aktivizálódna a hajókürt.[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
Hát testvéreim az Úrban há itten halljak meg ha éz nem egy teljesen kölcség mentes tökélétes vas.
Csendesen jönn megy villog ha kell minden. Papírok fullba okésak, kilométer egészen bsztosan gyári igazolom ha keeell!Legalább olcsón mérik a szart. Mielőtt nekem esnétek gondolom senki nem gondolja, hogy ez ennyiért ebben az állapotban tényleg jó cucc.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
DigitXT
félisten
OFF, de kicsit kiverte a biztosítékot: elmegy "németbe", majd
cikket ír arról, hogy full illegbe nyomja egy SMKP-val, és még
a fotókat is mellékeli, amin rajta a rendszám. Újságíró, vazze!Majához még annyit, hogy esetleg donornak jó lehet.
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #20241 üzenetére
Amugy vicces, de szerintem teljesen korrekt a hirdetes, ezzel az arral.
Kivulrol keprol egesz jo allapotunak nez ki, es 200k-bol tisztessegesen rendbe lehet rakni a hajtast, fekeket, mindent, de meg a blokkot is. Ok, munkadijat nem szamolok, de ha a sajat szemszogembol nezem, ugy hogy magamnak kellenne siman megvennem ennyiert, es felujitanam.
Meg mindig 1000x tutibb lenne ugy kb 300k-bol, mintha majd ugyanannyiert magyarpapiros vagy "bizonyisten megkimelt"-kent megveszed ezt az allapotot.
Ha igy araznak a kulfoldi leharcolt blokkos vasakat, nem lenne problema mert kb ez a realis ara egy 20 eves foldet korbejart blokkos robogonak, amiben nem csak meterek vannak mar hatra. -
huszi.gyb
senior tag
válasz nyogo83 #20244 üzenetére
Na ezt ismerjük...
Rá lehet locsolni 300k-t úgy, hogy még mindig ne tökéletes, csak jó legyen...DigitXT: Sturcz
számomranem újságíró... Csak a munkaerőhiány miatt felvett TC/TB dolgozó... Személyesen jófej, rendes srácnak tűnik, de a munkásságát nem bírom. Irritál, szakmaiatlan...[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Microsoft Excel topic
- Házimozi belépő szinten
- Elektromos autók - motorok
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Végre megjelenési dátumot kapott az xDefiant
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Formula-1
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Videós, mozgóképes topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen