-
Fototrend
Általánosságban a napenergiáról (alapinformációk)
Kezdjük Ádámtól, Évától! Napenergiát nagyon sok mindenre lehet hasznosítani, nagyon sokféleképpen, de ezek közül a legelterjedtebb a napelem és a napkollektor.
Napelemmel villamos energiát lehet előállítani, napkollektorral hőenergiát állítunk elő, amivel vizet vagy levegőt lehet melegíteni, amit a használati meleg víz melegítésére, vagy épp fűtésrásegítésre lehet használni. Utóbbi előnye, hogy rendkívül magas hatásfokkal (<95%) tudja a beeső napsugárzást hasznosítani, hátránya, hogy akkor adja a legnagyobb meleget, amikor süt a nap – jellemzően amikor nincs rá szükségünk (nyáron)! Mosodáknak, autómosóknak (ahol sok hőenergiára van szükség nyáron is) ideális befektetés! Háztartásoknak már több problémát hordoz, mint előnyt, mert a nyáron keletkezett energiával valamit kezdeni kell, különben néhány év alatt saját magát fogja károsítani a rendszer!
Könnyű megjegyezni, hogy melyik-melyik, mert anno iskolában majdnem mindenkinek volt napelemes számológépe! Ez a topic a napelemekről szól!
Új hozzászólás Aktív témák
-
313313
addikt
válasz Metocar #26834 üzenetére
Ahogy asdf_ imeg írta.
Ugyan azt az órát rakjuk HMKE-ra, H tarifára, profilos mérésre, azért bontja így. Neked a 180-at kell nézni az a vett villany meg a 280-at az a visszatáplált villany.[ Szerkesztve ]
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
umisu80
csendes tag
Sziasztok
Több kérdés is felmerült:
- 1 ki tudna eldönteni megmondani, hogy az aktuális szabályzás szerint az inverter cserénél bukom e a szaldot.
-- igen olvastam mar itt tobb hozaszolast
-- van olyan ceg aki azt mondja nem bukom (nvsolar)
-- van olyan aki azt mondja hogy bukom mert az engedélyben benne van a SN (eon)- 2 az egyuk ceg azt mondja:
-- felesleges az atvonlulo arnyekok miatt agodjak
-- csak optimalizalt rendszet lehet tenni hozzam az atvonulo arnyekok miatt- 3. a froniusznak is van mar optimalizáloja?
- 4. ha egy 7 es inverterem van de tulterhelem a megengedett 20% al (8,4) ehez mit szol a szolgaltato azt ertem hogy az inverter tudja papirszerint de a szerzodesben 7 es inverter van...
Koszi elore is.
-
Fr3eWar
őstag
válasz umisu80 #26852 üzenetére
4. Az inverter vágni fog egy bizonyos pont felett (hiába van több panel és több termelési "lehetőség" nem fog többet termelni.)
Huawei esetén ez a névleges +10% (5-ös inverter = 5,5kW max ami lejön). Hiába van 20-30%-al túlpanelezve. Míg ahogy olvastam fronius esetén +0% azaz egy 5.0-ás Fronius 5kW-nál nem fog engedni többet termelni.
A szolgáltató tudja ezt a +10%-ot. -
nebancsa
senior tag
Sziasztok!
Van 16db. Longi Mono Perc 310W napelemem és Fronius Primo 5kW inverterem.
Maximális termelésnél kb. 4,7kW amit elér, azon gondolkodok hogy raknék fel 4. db. plusz napelemet, ennyi még simán elfér a tetőn. Viszont 310W-os panelt már nem árulnak. és még márkán belüli panelt sem látok hirdetni.
Így akkor én le is mondhatok a bővítésről, vagy nyugodtan rakhatok a 16db. elavult panel mellé modernebbet is? Ha igen melyik típust ajánljátok?
Előre is köszönöm a segítséget! -
gabor9991
őstag
válasz Fr3eWar #26854 üzenetére
Ezzel a +10%-kal csak óvatosan
Elméletben tudja az inverter ez igaz.Nálam mivel magas a hálózati feszültség ezért a 4kW-os inverter 50%-kal túlpanelezve 3960W-nál vág 10:30tól 15:30-ig
Azt mondta a telepítő hogy ez jelenleg ilyen nem tudja kihasználni az inverter a maradék ~400W-ot mert ahhoz még feljebb kellene emelnie a feszültséget de az meg korlátozva van.
Szóval ez a névleges teljesítmény nem minden esetben kihasználható ,de ahol jó a hálózat ott tudja.[ Szerkesztve ]
-
Fr3eWar
őstag
válasz gabor9991 #26856 üzenetére
Az hogy mi-mi alapján emeli a feszültséget nem tudom, ennyire nem vagyok e-téren járatos. A 10%-ot huawei esetén katalóguadatként írtam (mertem mondani nyugodtan).
Nálad ez esetben nem is mehetne 5-ös inverter? Vagy az más eset ha 5-ös inveren megy 4,4kW, és más ha 4-es inverteren megy 4,4kW. -
gabor9991
őstag
válasz Fr3eWar #26857 üzenetére
Elvileg nincs különbség a 4 és az 5kW-os között csak szoftveresen le van korlátozva, nekem ezt mondta a telepítő, sőt azt is mondta hogy pl. 1 fázisú huawei/fronius inverterek is igazából csak szoftveresen vannak beállítva másképp a fizikai beltartalom ugyanaz.
Nem tudom kipróbálni hogyan viselkedne egy 5-ös inverter ugyanitt ugyanilyen körülmények között de azt gondolom ha ez az inverter nem képes betermelni a hálózatba mert eléri a feszültséglimitet akkor a nagyobb vagy bármilyen más inverter is ugyanezzel szembesülne. -
HunChris
senior tag
válasz gabor9991 #26856 üzenetére
Ott valami más is lehet, nem csak a magas fesz, ha sosem magasabb, mint 4kw. (Magas fesznél 253V felett lekapcsol Cos fi1-nél, és nem korlátoz meddővel.)
Ha tudod loggold a feszültséget is és nézd meg.
Esetleg nem valami korlátos új fw?
Elvileg a meddő lehet még, ami bekavar, ha túl zajos a hálózat. (viszont ez sem állandó, hanem változik)[ Szerkesztve ]
-
senki68
senior tag
válasz gabor9991 #26856 üzenetére
Ezzel nemigazán értek egyet.
Nem ismerem annyira az inverter belső lelkivilágát, de az, hogy egy 4kW inverter 3.9kw-nél vág nemigazán feszültségprobléma.
Nálam mikor 6kW-al megy egy szemmel sem kisebb a feszültség, mint mikor 10kW-al megy.
Az, hogy egy adott inverter mennyit enged meg a névleges teljesítmény felett , csak gyártói beállítás. Az SE nem enged 10%-ot, 7kW 7,4 10 kW 10.6.
Volt itt régebben a growatt az valami eszméletlen sokat enged. -
NSX82
csendes tag
válasz MrZed001 #26575 üzenetére
Kedves MrZed001!
Abban esetleg tudsz tanácsot adni, hogy az inverteremen (jó öreg kék ) milyen pinouttal van az az rj45 csati aminek a végén com port van a wifi modulhoz? Milyen kábellel tudnám számítógéppel összekötni? Gondolom ez nem egy standard utp kábelnek való aljzat. Amig nem érkeznek meg a cuccok és nem tudok továbblépni, kipróbálnám a grafanas dolgot ha sikerül valahogy.
köszi, NSX82[ Szerkesztve ]
-
liszkai 2
csendes tag
Ma fenn voltam a tetőn, látom,hogy a napelemeket belepte a sivatagi homok. Nem vastagon de látszik a vörös por rajta. Lemossam sima vízzel vagy várjam meg a nagyobb esőt? Van valakinek hasonló tapasztalata?
-
Andras6800
senior tag
válasz venom8888 #26848 üzenetére
Szia,
Ez az egész sztori alapjaiban van félinfókkal átszőve.
Van pályázat, már ha marad pénz 2. körre, és itt nem csak az kap, akinek van pénze. De ahogy mondtam az időközi első körös varálas miatt nem tudom mennyire lesz 2. kör. Volt erről komment, de szerintem pályázati kiírásban megtalálható.
"Meg hogy a szar napelemet szerelik fel ami 10 even belul elbaszodik,es kezdheted elolrol. A Dragat kell felszerelni,mert aztart sokaig,es az a jo."
Jobbára nem a napelem megy tönkre, hanem az inverter. De az itthon engedélyezett és telepíthető ingerterek azért nem a gyorsan kuka kategória. Ennek kapcsán van leírás az összefoglalóban, hogy melyik Inverter-ről mi a topicgazda gyűjtött véleménye. Napelem kapcsán annyiból igaz, hogy Tier1-et szabad csak venni. de azon belül azért van szórás. Sokszor volt itt már link. Napelem szövetség oldalán tudsz kérni ajánlatokat címre. Aztán a műszaki tartalomból lehet mazsolázni. (Link szintén az összefoglalóban).
Az árajánlatok közül pedig lehet szemezni, hogy melyik cégről mi a vélemény. Akár itt rákérdezni. De ez így most megválaszolhatatlan. Eleve melyik országrész?
"Mondtam nekik hogy lehetne venni plug in hybrid autot amit ingyen tankolnanak a napelemrol, jajj azt sem kellett volna mondanom, mert azt mondta after, nagyon dragan csinaljak, es a mai autokat 5 evre csinaljak, nem ugy mint regen. "
Erre lehetne most írni egy regényt statisztikáról, meg élettartamról és felhasználói profilról. Az igaz, hogy egy hybridben kb dupla a hibafaktor egy benzin/diesel vagy tisztán elektromoshoz képest. Ergó én saját magamnak több évesen használtan nem mernék venni. Itt amúgy az a fő kérdés, hogy mennyit mennek vele. Nem-e lenne jobb egy full elektromos.
De amúgy a pályázati pénz az az előző évi villanyszámla kiváltásra (Azt is max 5 kWp-ig) van, szóval + elektromos autót nem fedez.
Nem követem szorosan, nem tudom ezt így valahogy be lehet-e húzni.[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
chungey9
tag
Bár nem tőlem kérdezted, de tudok segíteni ebben, sima UTP kábel is jó, a narancsok az rx/tx a teli barna a gnd. De rs232 szabvány így kell egy konverter a ttl jelszinthez pl max3232, baud rate 2400 és pingelni kell qpigs üzenettel, egy számsort ad vissza space-el tagolva, ez az általános protokoll.
-
gabor9991
őstag
válasz senki68 #26863 üzenetére
Nem értek hozzá, nekem ezt mondta a telepítő miután tegnap feltett plusz pár panelt és én is érdeklődtem nála hogy miért nem engedi azt a +10 százalékot.
Ez volt tegnap itt látszik hogy volt amikor az inverter megpróbálta 4kW fölé emelni a teljesítményt de kis idő múlva vissza is vette.Ma meg se próbálta megemelni egész nap folyamatosan 3.96-nál vágta.
-
gabor9991
őstag
válasz HunChris #26859 üzenetére
Cosfi nálam nem 1 hanem jó esetben 0.9 vagy kevesebb jelentsen is bármit az érték.
Erre is mondta a telepítő hogy a 4400VA az nem egyenlő 4400kW-tal csak akkor ha cosfi 1.
De ezeket nem is értem mik is valójában csak emlékszem hogy beszélt róla
(Remélem nagyjából jól írtam le mit mondott és nem írtam túl nagy hülyeséget)[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
válasz venom8888 #26848 üzenetére
Nem egyszerű a történet. Ha 100% támogatásra csinálod bruttós az elszámolás (értsd: a nyáron megtermelt energiát nem tudod télen elhasználni, hanem havi elszámolás van) Ha 50
% támogatásra vagy te fizetsz zsebből akkor lehet éves elszámolás (szaldós elszámolás).
A napelemeknél sztem cscak arra figyelj hogy nagy gyártó legyen és EU-s képviselettel tud gariztatni. Inverternél Huawei, Fronius, SMA, SAJ, SolarEdge (SE) játszik nagyban és megbízhatóan. Napelemes cég rengeteg van(5-7000 db). Mindegyik tud mindent papíron. De van pár azért ami talán tényleg értelmesebb.
Az E autózás meg gyerek cipőben jár. Olcsón jársz vele, de marha drága az autó és ha szervizelni kell az se kis lóvé. És akkor még nem beszéltünk az otthoni töltő költségéről meg a teljes vezetési szokások átalakításáról. Ha valaki irányítás mániás az nem fogja szeretni, mert itt bizony az embernek kell idomulnia az autóhoz. Jelenleg még nekem sincs.... túl sok kompromisszum kellene. És kétlem hogy 5 évig lennének jók. 15-20 év tutti van bennük. Ami itt kérdés az a korrózió védelem és a szoftver. Ezek egyikére se vennék be mérget.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
HunChris
senior tag
válasz gabor9991 #26871 üzenetére
Cosfi beállítást nézd meg az inverteren, ha nem 1, akkor állíttasd 1-re.
Magyarországon Cosfi=1 (Direkt nem gyárt meddőt a feszültség (és teljesítmény) szabályozás miatt, mint pl németben)
Ettől függetlenül fog egy kisebb/nagyobb meddőt is gyártani, ami a hálózat zajosságától, invertertől, teljesítménytől függ. (Látszólagos teljesítmény (2) = aktív telj (2) * meddő (2) )
4000VA-nál kb. 10-15Watt megy meddőbe. (itt elég sok, de semmi a 400Wattodhoz képest, az brutál sok.)De elvileg 4kw felé kellene menni, ahogy írják a többiek is, akár 4,4kw-ig a hivatalos adatok alapján +10%. Milyen firmware verzió van rajta?
Tudod valahol nézni a pillanatnyi látszólagos, aktív és meddőt nézni az inverteren?[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz HunChris #26876 üzenetére
Cosfi az magyarra fordítva teljesítménytényező?
Ha igen akkor ilyet ki tud jelezni a Huawei [kép]
Engedi 4kW fölé menni de csak néha [kép] így én azt gondolom hogy nem a beállítások vannak rosszul megcsinálva de valószínűleg nem is venne jó néven a telepítő ha laikusként beállításokkal kapcsolatos tanácsot adnék neki -
cOxeR
Ármester
válasz kiliti #26860 üzenetére
Ma kaptam egy másik panelre ajánlatot, 430W, teljes cella, 12 busbar. Kiváncsi vagyok a teljes paraméterezésre.
Teljesen napos az egész felület, így nem kell optimalizáló, és a félcella se annyira domináns. Cserébe ugye kisebbek a panelek. Mondjuk összességében drága az ajánlat. -
cOxeR
Ármester
válasz Geresics #13028 üzenetére
mod: valamiert friss hsz-nek láttam
Pont jókor tetted ezt be. Nem annyira számít az összegben az inverteres közti árkülönbség, de mi a jobb egy 10-es inverter 12-ig panelezve, vagy egy 12-es 12-ig. (vagy ha már kapok kedvezményt toljam túl 20%-al? Fogyasztásunk idővel kevesebb biztos nem lesz, “50%”-al olcsóbban viszont biztosan most éri meg venni.[ Szerkesztve ]
-
süti5
őstag
válasz 7Heads Drago #26874 üzenetére
Az e-autózás részére reagálnék. Nemrég kimúlt a régi autónk és gondoltam egy nagyot, vettem egy nissan leafet, 2016-os évjárattal a legkisebb, 24 kWh-s akkuval, de jó akkuállapottal. Eddig nem az hogy nem bántam meg, de a legjobb döntésnek tartom....
Kb. 3000 km-t mentem vele egy hónap alatt, mindenhova ezzel megyünk gyakorlatilag. A kis suzukival megyünk anyósékhoz messzebbre, de az ritkán van, évi párszor.
Napi 80-100km-t megyek vele, lazán tudja. Éjjelre felteszem tölteni, csak egy korrekt konnektor kell hozzá, semmi töltőpont meg ilyesmi amitől mindenki fél, mennyibe kerül...
Az alkatrészek, karbantartás sem vészes egyáltalán, pl. elvittem egy kifejezett eautó szervízbe és a fékolaj, váltóolaj, hűtővíz és pollenszűrő cserére fizettem 48 ezret munkadíjjal együtt. Nyilván ha peches az ember és olyan szarik be rajta, az fizetős tud lenni, de kb. minden kocsinál vannak kockázatok.
És ami nem mindegy, a 3000km alatt nem tankoltam bele egy fillérért sem, amúgy a 30x8 azaz 240 liter benzin 115.000 Ft lett volna eddig...
Ja nagyon erős, nyomatékos, nem lassú. Nyilván majd télen oda kell figyelni, hogy ne nyomjam neki, de a 80-100 kmt most úgy teljesítem, hogy kb 40% még az akkuban van, mikor hazaérek. -
Fr3eWar
őstag
Itt jön az amit senki68#26862 posztolt nekem.
Hogy mennyire érdemes túlpanelezni.
A tájolástól és tagozottságtól függően mehet +20% vagy fölötte is a névleges inveter teljesítményre.
Szóval mondjuk 12kW inverterre (amiről maximum 13,2kW jön le egy időpillanatban) mehet 14,4kWp panel - 430-asból 33-34db. Maximum ideális időben- hűvös szeles de szikrázó napsütéses idő néha kicsit vág az inverter azaz a maximum 13,2 termelés van, az is dél körül +-1,5 óra.
Meg kell találni az arany középutat. Ha felpakolsz rá 18kWp panelt, akkor már 9 óra körül elérheted a maximum termelést és azzal megy délután 3ig az inverter ha süt a nap (viszont itt már tényleg sok lenne a vágás miatti veszteség) ha csak 20%-al panelezed túl, akkor épp hogy a "normál eloszlás görbe" csúcsát hozod ki egyenesere, kicsi ott a veszteség, cserébe a görbéd szélessége mindenhol megnő, ott többet hoz reggeltől estig.
Ha csak 12kWp panelt raksz, akkor jó eséllyel soha az életben nem fogod elérni az inverter maximum outputját. -
cOxeR
Ármester
válasz Fr3eWar #26887 üzenetére
Köszi!
Igen, de a nagyobb inverter viszont nem tétel a teljes volument nézve, szóval miért kellene azon spórolni? (5kw szegmensben van mérvadó %-os többlete) A panel a drága összességében, ilyen ~30 panel mennyiség esetén. Miért korlátoznék be egy rendszert balgasag miatt, hogy nem tudom betermelni az egészet?[ Szerkesztve ]
-
leslieke
Jómunkásember
A következő a gondom: Huawei 8-as inverter naponta 4-5 alkalommal újraindul, mivel valamelyik fázis túlmegy a 253-on, mindig másik, nem ugyanaz. De amúgy mindegyik fázis 245-250 között van folyamatosan.
Jelentős fogyasztó nincs, mivel ez egy nyaraló, csak a hűtő van bekapcsolva.
Jelezzem a szolgáltatónak vagy esetleg egy villanyszerelő is tud segíteni ezen?A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
-
senki68
senior tag
Ez csak az autóhasználati szokáson múlik. Van akinek elég a napi 80-100 km munkába járni, de főleg a vidékiek azért hosszabb utakra használják.
Mi a személyautót csak hosszabb utakra használjuk, jellemzően 2-3000 km. Nem is kicsi tehát nem sok alternatívája van elektromosban. Ebben a méretben.
Árban meg kb 10X annyi lenne az elektromos, mint a mostani. Tehát soha nem térülne meg.
Kisteherautót az gondoltam lehetne cserélni elektromosra, viszont rengeteg kompromisszum kellene. Eleve nincs egy olyan amivel egy pesti utat meg tudnék csinálni. Másrészt lassúak. A legtöbbnek 130 km/h a végsebessége. És azért néha kimegyek a városból is Az ára meg itt is kb 10X a mostaninak. Tehát megint egy soha meg nem térülő beruházás.
Ami lesz ha cserélek, az hibrid. Azt se kapok normálisat 10 milla alatt, úgyhogy egyenlőre halogatom a cserét. -
süti5
őstag
válasz senki68 #26890 üzenetére
Nyilván nem annak való az elektromos, aki hosszabb távokra használja, viszont sokan félnek tőle, szerintem indokolatlanul. Itt Pest környékén a végsebesség se számít, hiszen max a nulláson használom, ahol ugye 110 a max, a leafnek meg 144 a vége gps szerint, szóval bőven jó erre. A mérete is megfelelő bőven, majdnem 4,5 méter hosszú, nagy termetű vagyok, de kényelmesen elférek benne, csomagtér is bőven elég, gyerekek is kényelmesen el vannak hátul.
Én a hibridet nem preferálom, mert úgy vagyok vele, hogy ha kétféle motor van valamiben, akkor dupla a hibalehetőség is, csak józan paraszti ésszel. Ezért van egy benzinesem külön, meg egy villanyos külön. Esetleg bármelyikkel gond van, a másikat még mindig tudom használni. -
süti5
őstag
Én 100%-ban itthon töltöm, még kábelem sincs az oszlophoz, minden este töltőre teszem és reggel indulok dolgozni. Hétvégén is ezt használjuk, jellemzően Pestre vagy a környékre megyünk, vasárnap általában pihen, az a szabadnapja
Az i3 is nagyon klassz, képben volt nekem is, csak árügyileg jobban kijöttem a leaffel. -
313313
addikt
válasz senki68 #26890 üzenetére
Cégnél van Nissan eNV200-as. Ha full fel van töltve 250-280km-t ír, 40-44kWh-os akkuja van, de....
Városban nagyon jó, van rajta visszatöltő mód ha fékezel.
Ha bekapcsolod a fűtést, vagy nyáron a klímát -50km.
Városon kívül is nagyon jó, ha 60-65-el mész valóban bírja a kb 250km-t, ha már legalább 80-al mész az már csak 180-190km.
Felraktam 20%-ról töltőre a gyári 3kW-os 230-as töltővel 16 óra lett volna, van az udvaron 7kW-os töltőoszlop azzal 7-8 óra volt.
Jó-jó autó, csak majd belefagytunk(mondjuk ülés/kormány fűtés alig eszik), városba nagyon jó dinamikus, csak ne kelljen vele egy nap 150-180km-nél többet menni, és műszak vége/műszak kezdése között legyen fixen 16 óra....HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
cOxeR
Ármester
Ugyanez a gondolatmenet, én se vettem rex-et, mert az az olajcsere meg a benzines motor többi velejárója nem hiányzik. Vételekor rendbetettem mindent amit kellett, azóta nem voltam vele szervizbe… difi olajat akarok cserélni megelőző karbantartás okkal.
Én viszont megyek vele “messzebb” is, Bp-Balaton, Bp-Győr, de voltam vele cseheknél is többször, ami ~330km egy irányba. +1-1,5 óra benzineshez képest de valamit valamiért, évente az a pár alkalom bele kell, hogy férjen.
Tudna gyorstöltőn 50 helyett 75 vagy 100-at felvenni, még jobb lenne.
Leaf is jó, igazából mindegyiknek van előnye hátránya, de jobb lenne ha több 4-7M közötti sokak számára elérhető használt lehetőség lenne, mintsem a 25-30M-os verziók, amik használtan is 15-20 körül lesznek 3-5 évesen.
Nekem is van mellette benzines, de szószerint fáj azzal menni, 10-11l, 100-as benzin.[ Szerkesztve ]
-
senki68
senior tag
Én nem félek tőle, csak az én használati módomhoz nem jó.
Akkor lesz igazán alternatíva, ha kompromisszukok nélkül le tudom cserélni a mostanira. Hatótáv, teljesítmény végsebesség.
Hibrid egy sokkal kiforrottabb technológia. Szerintem. Ott nem kell kompromisszum. Valódi alternatíva.
Amúgy érdekes olvasni a mai világban, hogy " ha kétféle motor van valamiben, akkor dupla a hibalehetőség ". A mai autók, meg mindenféle eszköz, már olyan bonyolult, hogy egyel több hibalehetőség nemigazán számít. De mivel megbízhatóak, így ez számomra nem tényező.
Ezért biztos nem tartanék 2 autót. Arról nem beszélve, hogy 2 autó sokkal több hibalehetőség, mint 1 autó. Na meg fenntartani is drágább. -
joghurt
addikt
Van külön villanyautós topic. Folytatnátok ott? Köszönöm.
A tej élet, erő, egészség.
Új hozzászólás Aktív témák
Az összefoglaló tartalma:
1. Alapfogalmak
2. Napelemekről
3. Napelem típusok
4. Inverterekről
5. Várható termelés kiszámítása
6. Mi történik működés közben?
7. Mi az engedélyeztetés menete?
8. Rendszer-méretezés és hibák(!)
9. Villámvédelem
10. Árak és megtérülés
11. Hibrid rendszerek
12. A megújuló energiák helyzete napjainkban
13. Egyéb
14. Telepítés után
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- DIGI kábel TV
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Foxpost
- bambano: Bambanő háza tája
- Autós topik
- További aktív témák...