-
Fototrend
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
BiriBum
őstag
Mindent össze lehet hasonlítani mindennel. A Tamron fix fényerős alapzoom, míg a Canon változó fényerejű ultrazoom a maga 7,5-szörös átfogásával, ehhez képest azonban korrekt képminőséggel (ugye az STM-es verzióról beszélünk!) és csendes fókuszmotorral.
Az utóbbi utazózoomnak kiváló, beltérben, rossz fényviszonyok között viszont a Tamron a nyerő, arról nem is beszélve, hogy nyitott rekesszel is sokkal élesebb képeid lesznek.
Ha sokat szeretnél videózni, akkor a 18-135 STM jobb.A nem STM-es verziót jobb számításba se venni.
-
BiriBum
őstag
válasz
fungeld
#18230
üzenetére
Tegnap már említettem, de eltűnt a hozzászólásom. A 75-300-asra rá kell celluxoznod egy ezrest és kirakni a kuka mellé, hátha elviszi valaki. Az 55-250 IS kissé műanyagos, de meglepően jó képminőséget produkál. Ha ilyen árszegmensben gondolkodsz telében, akkor Canon véggel ez a legjobb választás.
-
BiriBum
őstag
válasz
krisztian7
#18139
üzenetére
A kombóval sem jársz rosszul, nagyon jó az 55-200, főleg az árához képest.
-
BiriBum
őstag
válasz
forceberg
#18133
üzenetére
Nem mondanám, hogy gyenge volt, de kb. a 18-55 meghosszabbított verziójának tűnt, annál se jobb, se rosszabb.
A Sigma a rövidebb vég ellenére verzatilisebb volt (fényerő, közelpont stb). ezen kívül a jpg-es színvilága se csúnya (a Nikoné is jó, de ez nekem jobban tetszik).
-
BiriBum
őstag
válasz
aleister
#18130
üzenetére
Én nem a tesztekből mondtam, hogy jobb, hanem saját tapasztalat alapján. Igaz, a 18-105-ből csak egy példányt próbáltam (Nikkorban elvileg nincs minőségi szórás
), a 17-70-esből is csak kettőt, amiből az egyik nem HSM és K-bajonettes volt (jelenleg is használom).
A Sigma sokkal komolyabb, masszívabb objektív és a 2.8 kezdő sokat számít.A Tamron 17-50-est itt sokan szapulják a nagy minőségi szórás miatt, én személyesen nem próbáltam még.
-
BiriBum
őstag
válasz
krisztian7
#18120
üzenetére
Alkalmas, 17-70 2,8-4,5. Kb 21mm-ig 2,8 a fényereje. Nem rossz általános obi, nálam is sokszor van fent.
-
BiriBum
őstag
válasz
imyourfriend
#17613
üzenetére
Nekem régi (Stabi nélküli K-mount, no HSM) van és 1:2,3 a maximális nagyítása.
-
-
BiriBum
őstag
válasz
kulerr
#17436
üzenetére
Minden a fotózási szokásaidtól függ. Az 50 és 70 mm közti tartomány lehet, hogy hiányozni fog. Másrészről a 17mm és az "igazi" UWA tartomány között azért jelentős különbség van. Ha UWA tartományban szeretnél többet fotózni, akkor a 17mm bizony vékony lesz. Ebben az esetben egy Sigma 10-20 jó vétel lehet.
-
BiriBum
őstag
válasz
role_of_72
#17190
üzenetére
Nem vagyok annyira vájtszemű, de mintha inkább a kép bal oldala lenne kissé életlenebb

-
BiriBum
őstag
válasz
role_of_72
#17179
üzenetére
Ez eléggé nehezen hihető. Ha 10 mm-en F4-gyel 20 méterre fókuszálsz, akkor kb. másfél métertől a végtelenig minden éles lesz.
A 10-20-as közelpontja 24 cm, ennél közelebb nem tudsz élesre állítani semmit. Ha oda fókuszálsz, akkor 29 centiig minden éles (10mm). Ugyanez 20mm-en már persze csak kb 2cm. -
BiriBum
őstag
válasz
vation
#17147
üzenetére
Makró előtétet ne rakj rá, mert iszonyúan nagyít és rontja a portréd minőségét.
A dedikált makróobjektív pedig túlzottan éles, az összes bőrhibát kiemeli (gyereknél mondjuk ilyen nem nagyon van).
Kicsit hosszabb gyutávú objektív segít (nem lesz ilyen fényerős), vagy croppolj a kép közepéből.
Milyen vázad van? Manuális az 50-es? -
BiriBum
őstag
válasz
andris1602
#17048
üzenetére
ebay-en 15-20k, itthon lehet valamivel drágább.
-
BiriBum
őstag
válasz
uffneked
#17037
üzenetére
A Tokinát meg lehet venni ennyiért, de a makró funkciója csak egy vicc. Ha kifogsz egy manuális K-s 100-as makrót, azzal jobban jársz. Alternatíva a Raynox DCR 250-es, drágább megoldás a Pentax 100-as AF, vagy a Tamron 90-es makró.
A Pentax 28-as nem egy világbajnok obi. A Chinon 50 nem rossz, nekem volt ilyen és volt egy 1.4-es is, utóbbi sokkal jobb képeket produkált.
A helyedben megpróbálnék felhajtani egy Pentax A1.7-est (lehet, hogy az enyém eladó lesz)..
Manuális telézni még jópofa kis szerszám a Chinon 135/2.8.Mindegyik obinál fontos, hogy nézz át rajta nyitott rekessze, hogy nem gombás-e és próbáld ki a rekeszt, hogy akadásmentesen működik-e.
-
BiriBum
őstag
Jó a régi is, nekem az van.
-
BiriBum
őstag
válasz
bibliator
#16900
üzenetére
A Pentax 18-135 ár-értékben nagyon gyenge, szerintem felejtsd el.
A Pentax váznak lényegesen jobb a szenzora és világosabb a keresője.
A Canon jobb videóra.
A 18-55 WR jónak mondható alap kitobi szinten, a Canon 18-55 IS úgyszintén.
A Pentax 55-300 lényegesen jobb a Canon 55-250 IS-nél.
Az ergonómiát kézbevétellel mindenképp ellenőrizd, minden egyéb szempontnál fontosabb.
-
BiriBum
őstag
válasz
kiskornel
#16877
üzenetére
Object focal length of the eye = 16.7 mm
Image focal length of the eye = 22.3 mmFocal length of the human eye.
Az éles látás zónája kb 46-50 fok, amit a az 50mm-es objektív tud kisfilmen. Ugyanezt a látószöget produkálja APS-C-n a 30-35mm-es gyutávú obi.
Azt, hogy melyik objektív melyik alfajhoz tartozik, a gyújtótávjuk alapján dől el. "Alapobjektívnek" tekinthető kisfilmes rendszernél a kb. 50 mm gyújtótávval rendelkező objektív, mert ennek a látószöge esik legközelebb az emberi szeméhez (cca. 46°-50°).
Nem vagyok nő, ahogy te sem vagy egyszemű és nekem is van perifériás látásom, mindenesetre a z összes nő nevében kikérem magamnak, hogy hülyének néztél, mert nőnek hittél.

Boldog Karácsonyt és jó fotózást, remélem nincs harag.

-
BiriBum
őstag
válasz
kiskornel
#16868
üzenetére
Mindenkinek igaza van.
Az emberi szem fókusztávja kb 17-22 mm, nem 50mm. Az 50mm lencse látószöge felel meg a normál kétszemes látás éles látómezejének, ami kb. 46-50 fok. Ezért az 50-es a normál kisfilmes objektív, a maga kb 48-52 fokos látószögével. APS-C vázon a 35 mm-es gyutávú objektívnak ugyanekkora a látószöge.
A teljes perifériás mezőt is felölelő látómező kb 130-140 fok. -
BiriBum
őstag
Rettentő drágák...
Manuális teléből PK-s Chinon 135 2.8 nagyon baba és fillérekért lehet szerezni az ebay-en.
Kötelező darab Pentax M50 1.7 vagy még inkább A50 1.7.Ezzel az 50-est letudtad. Nézd meg a 35/2.4-es kis csodát. A gyutáv megfelel a natúr emberi látószögnek és nagyon jó képe van. Én inkább ezt használom, nem az ötvenest.
-
BiriBum
őstag
válasz
gubisadam
#16551
üzenetére
Rovarok: Tamron 90, Sigma 105, Canon 100 ( ha van rá pénzed Sigma 150)
A nagy gyutáv előnye, hogy nagyobb tárgytávolság mellett is megvan az 1:1 leképezés, tehát nem kell beleállni a modell szájába.Tárgyfotók, virágok, egyéb statikus témák (pl. ételfotók): elég a Canon 60 vagy a Sigma 50. Itt az 1:1 leképezéshez jóval kisebb tárgytáv kell.
Jó állványra és esetleg körvakura szükséged lesz - a nagyobb mélységélesség elérésére erősen rekeszelni kell és így persze fogy a fény...
-
BiriBum
őstag
válasz
RoryBreaker
#16503
üzenetére
Akkor marad a 18-55 IS. Nem olyan rossz az.
-
BiriBum
őstag
válasz
BigBlackDog
#16282
üzenetére
egy-két vékony hajszálkarcot, akkor mennyire ajánlott a vétel elkerülése?
Ezt olvasgasd. Nem mondom, hogy lekarcolt bevonatú frontlencsével kell venni az objektívet, de paranoiásnak sem kell lenni.
-
BiriBum
őstag
válasz
BigBlackDog
#16252
üzenetére
Majd a Nikonosok megmondják a tutit, de jó eséllyel sokkal gyengébb, mint a 18-105, ami már maga is a 18-55 kitobi szintje. Jobban jársz egy 55-200-zal, ha kell a 200-as gyutáv.
-
BiriBum
őstag
válasz
imyourfriend
#16128
üzenetére
Sok-sok objektívet kell vinni, hogy eltaláld a témához illő gyutávot.

-
BiriBum
őstag
tájképeket meg végképp nem
Ezzel azért erősen vitába szállnék. Gyakorlatilag bármivel lehet tájképet fotózni. Sok kezdő fotós hibája, hogy mindent bele szeretne zanzásítani a képbe. A jó tájkép lehet egy tájrészlet is, nem kell egyből gömbpanorámában gondolkodni.
A teleobjektívek összehúzzák a teret, messziről is le lehet kapni csodálatos részleteket, a fények játékát, áttűnéseit, amit a széles látószög nem mutat meg.Itt van két, Canon 500mm-es objektívvel lőtt kép (Ondřej Prosický | NaturePhoto.cz)


-
BiriBum
őstag
válasz
WhiteWalker
#15994
üzenetére
Semmi GIF-ről nincs szó. A sportot JPG-ben szokták lőni. Nem szórakoznak a RAW fájlok tuningolásával, mert közben a konkurens kolléga már el is küldte az újságnak a csodafotót. Tehát JPG-ben tudjon a váz gyors sorozatot, a RAW sorozat teljesítménye érdektelen.
-
BiriBum
őstag
válasz
WhiteWalker
#15992
üzenetére
Érdemes lenne inkább a Sony szenzoros vázak felé orientálódni, mégpedig azok felé, amelyek minimum 4-5 fps-t tudnak jpg-ben.
-
BiriBum
őstag
válasz
HollyBoni
#15904
üzenetére
A háttérmosás helyett szerintem a mélységélességre gondoltál, a fényerő helyett pedig a rekeszértékre.
Itt van egy online DOF számoló, ami megmutatja, hogy adott gyutávon, rekeszértéken és tárgytávolsággal mekkora lesz az élesség sávja.
A DOF a fentieken kívül a szenzor nagyságától is függ, azt is be tudod ott állítani.A háttérmosás kifejezést inkább két hasonló objektív összehasonlításánál használják. A "szép" háttérmosás az objektívbe épített lencserendszertől és a lencsebevonatoktól függ.
-
BiriBum
őstag
válasz
liszi70
#15836
üzenetére
Gyakorlatilag ugyanaz a két lencse! Kicsit más rajta a felirat és hasonló egyéb külalaki változások vannak, de a lényeg ugyanaz. Az IS is ugyanaz benne. A lencsebevonaton lehet, hogy változtattak, de a különbséget érdemben nem fogod érezni.
A 18-55 IS hasonló ráncfelvarráson ment át, de maradt ugyanaz, mint az IS mk1.Ha esetleg megvennéd a 75-300-at, érdemes celluxszal ráragasztani egy ezrest és kitenni az utcára - így talán könnyebb megszabadulni tőle.

-
BiriBum
őstag
válasz
Motion_Blur
#15739
üzenetére
Kitekered 200-ra és átlátsz hozzájuk.

-
BiriBum
őstag
válasz
Motion_Blur
#15732
üzenetére
Jól vetted.
-
BiriBum
őstag
válasz
Motion_Blur
#15695
üzenetére
-
BiriBum
őstag
válasz
Motion_Blur
#15691
üzenetére
Ezt olvasd el. Nem akarok helyetted dönteni, de különbség nem akkora, mint ami az árból következne.
-
BiriBum
őstag
válasz
kovaripeti
#15660
üzenetére
Lehet rekeszelni és a "fényerő fix".
Nikkor 55-300mm f4.5-5.6 - változó fényerő
Nikkor 200-400mm f4 - állandó fényerő a teljes zoomtartományban, ezért olyan piszok drága
Mindkettőt lehet rekeszelni persze
, sőt az itt tárgyalt objektívek 99%-át szintén. Kivételt képeznek a tükörobjektívek (nincs bennük lencserendszer). -
BiriBum
őstag
válasz
psycroptic
#15598
üzenetére
A gyakorlatban 150 € alatt nem foglalkoznak a csomagokkal.
-
BiriBum
őstag
válasz
krisztynna
#15568
üzenetére
Szerintem próbálj ki egy 55-200-ast mielőtt nagyon sokat ráköltenél.
-
BiriBum
őstag
válasz
krisztynna
#15565
üzenetére
Az 55-200 vr teljesen rendben van, nagyon szép képeket lehet vele készíteni. Előnye, hogy kicsi és könnyű, ami egyben némileg hátrány is, mert kicsit "műanyagos" érzete van - a bajonett is műanyag.
A 300-as vég valamivel többet nyújt átfogásban, de tényleg nem sokkal. Itt tudod összehasonlítani. A vázat DX-en kell hagyni és a csúszka húzásával látható lesz a látószögbeli különbség.
Külső gyártótól a Sigma 70-300-ast elfelejteném. Ami nagyon megéri, az a Tamron 70-300 vc USD, de az már 100 felett van. Stabilizátorra szükséged lesz, kivéve, ha állványra rakod a gépet, akkor ki kell kapcsolni. Ne vegyél stabi nélküli teleobjektívet. -
BiriBum
őstag
válasz
forceberg
#15548
üzenetére
Az 1.7-szerező teljesen más, az még teleobinál is határeset, mivel "csak" 1.5 stoppot vesz le, a kétszerező viszont már kettőt. Én közgyűrűt rakok a 90-es makró elé, ha kell. Persze ez Nikonnál úgy tudom nem működik, Canonnál talán kissé jobban.
Egy 50 körüli makrót 2-szerezővel használni nem túl szerencsés, akkor már inkább Raynox előtét. -
BiriBum
őstag
A kétszerező natív hülyeség, annyira rontja a képminőséget és olyan sokat levesz a fényerőből.
-
BiriBum
őstag
Most viccen kívül, lehet, hogy a rovar korzózott egyet a szenzoron (lazábban volt rajta a vázsapka), innen vannak a fekete porszemek.
-
BiriBum
őstag
válasz
gubisadam
#15392
üzenetére
Az összes verzió '95-ben jelent meg A kérdéses stabis cucc valószínűleg inkább Japánban és Észak-Amerikában került piacra. Kis olvasnivaló.
-
BiriBum
őstag
válasz
pempellini
#15252
üzenetére
Megjárja... Főleg lerekeszelve. A végén eléggé lágy.
-
BiriBum
őstag
válasz
pempellini
#15250
üzenetére
Volt ilyenem, semmi extra, az ultrazoomok minden nyűgjével. Ha olcsón hozzá tudsz jutni, el lehet vele lenni, ha nem szeretnél lencsét cserélgetni.
-
BiriBum
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Mesterséges intelligencia topik
- Akciókamerák
- eBay-es kütyük kis pénzért
- 3D nyomtatás
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- GL.iNet Flint 2 (GL-MT6000) router
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Ingatlanos topic!
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4077
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- iKing.Hu-Samsung Galaxy S25 Ultra Titanium Black 12/256 GB-karcmentes Garancia 2028. 08. 23-ig
- Keresünk iPhone 16/16e/16 Plus/16 Pro/16 Pro Max
- Samsung Galaxy S9 4/64GB / 12 hónap jótállással!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
), a 17-70-esből is csak kettőt, amiből az egyik nem HSM és K-bajonettes volt (jelenleg is használom).


, sőt az itt tárgyalt objektívek 99%-át szintén. Kivételt képeznek a tükörobjektívek (nincs bennük lencserendszer).

