Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz fokukac #41773 üzenetére

    Nekem a téli szettben egy kerék gyári 15" acélfelnin GY UG7+ gumival: 15 kg.
    A nyári gyári 16" alufelnin Conti PC5: 19 kg.
    Tehát nyáron egy átlagos (idealizált)férfi súlyát lebegteti maga alatt holtsúlyként a kocsi, télen meg egy átlagos nőét.
    Feltételezve, hogy a 16"-os nyári, és a 15"-os téli a gumi esetén azonos gumisúlyt ad, mivel az oldalfal és a szélesség majdnem kompenzálják egymást,(valójában a szélesebb futófelületben nagyobb arányú az anyagtöbblet, mint a magasabb oldalfalban), mondhatjuk, hogy a nyári könnyűfém felnik összességében 16 kg extra terhelést tesznek a futómű vállára.
    De kétségtelenül szebbek. És valóban, nekem, mondjanak bár konzervatívnak, a gyári 5 vastagküllős alufelninél szebbet, pontosabban az autóhoz jobban illőt nem tudtak még mutatni. Valószínűleg tudják ezt a gyáriak, ezért kerül annyiba 1 db gyári felni, mint 5 db prémiumnak mondható rávaló gumi.

Új hozzászólás Aktív témák