-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz BlacKSouL #5214 üzenetére
Annyira nem ért meglepetésként, a legtöbb cuccnál általában úgy van, hogy ahány ClubSmart pont, annyi Ft is, és megnéztem már előtte a neten. Nos, ennél pont nem így van.
[ Szerkesztve ]
-
-
MasterMark
titán
válasz BlacKSouL #5323 üzenetére
Az egy speciális motor, ami kifejezetten a kis viszkozitásra lett tervezve.
Egy régi poló motornak nem lesz baja a vastagabb olajtól.
szerk.: Illetve a cikkben is benne van, hogy ezt nem csak a viszkozitás különbsége okozta. Használattól is függ.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
-
szimi57
őstag
válasz BlacKSouL #5323 üzenetére
Na végig olvastam. Szó sincs arról a gyártó részéról, hogy az 5w30 akár egy egész csereperiódus alatt tönkrevághatja a motort. Az sem derült ki, hogy szintetikus volt-e a 5w30 vagy csak résszintetikus, egyéb paraméterekről nem is beszélve. Nincs mit megcáfolnom. Több fajta olaj létezik, más-más paraméterekkel. Arról is lehetne vitatkozni, hogy ugyanazon paraméterekkel, de más-más gyártó által forgalomba hozott olajok közül melyik a jó, jobb, legjobb. Most is ez történik, 5w vs. 10 w, csak épp nem hajolaj vs. gépzsir viszonylatban. Az, hogy sűrűbb a Castrol 10w sport olaja nem jelenti azt, hogy lekvár, azt meg végképp nem, hogy szarabb, mint az 5w-s.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz BlacKSouL #5333 üzenetére
Azért arra kíváncsi lennék, hogy egy afrikai 24 órás futamon mit teljesítene az ideális 0w20. Tudom, hogy nem utcai körülmények lennének, azt is tudom hogy a gyártást erre az olajra optimalizálták. De mégis?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
-
szimi57
őstag
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #5591 üzenetére
Nekem sima Shell 95-től elég hektikusan evett (azonos úton azonos körülmények között, bár tudom ez így nem elég objektív). Hol nagyon jól hol középszarul. Aztán sokáig Avia 95-öst tankoltam, azzal nem volt ilyen gond. Most meg már egy éve csak Auchan 98-as megy a gépbe. Alul picit nyomatékosabb tőle más különbséget nem vettem észre. Enni sem eszik belőle kevesebbet mert E5 95-el 8,43 volt a nagy átlag míg az E5 98-al meg 8,47.
#nincsbennetarcsi
-
szimi57
őstag
válasz BlacKSouL #5619 üzenetére
Vastagabb olajjal a lehúzó gyűrűk nem nagyon birnak. Ehhez nem kell hogy beégve legyenek. A hengerbe kerül az olaj. A modernebb autóknál erre nagyobb az esély, mivel a surlódás csökkentése érdekében a gyűrűk kisebb nyomást fejtenek ki a hengerpalástra. Viszont, ha az olajfogyasztást a szelepszár szimmering tömitetlensége okozza egy minőségi sűrűbb olaj használata eredményes lehet. Erre is vannak példák.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
BlacKSouL
addikt
válasz BlacKSouL #5641 üzenetére
El tudom képzelni a szituációt:
- Uram, meghoztuk a kolcsonzoi hondát.
- Remek. Most mutassa meg hogy kell kicserelni a pollenszurot.
- Maris uram. Kesztyutarto ket oldalát benyomom, leengedem, a műanyag tálcát kihuzom, kiemelem a régi szűrőt, beteszem az újat, visszatolom a tálcát, visszateszem a kesztyutartot. Kész.
- Remek. Ez mennyi időbe telt?
- 30 másodperc uram.
- Hahaha. Balfasz japánok. És mennyi a szervizido?
- 12 perc.
- Balfaszok... Na, akkor tervezzünk rendesen európai módon tisztességes autót. Mondják meg nekem hol a legszukebb az autó.
- Természetesen uram, aaa kormanyrud, a pedálok, a ventilátor, a kozepkonzol, a radio és vezetekei , a klimavezerlo, a beltéri burkolat és a tuzfal közötti terület.
- Kitűnő. Akkor oda tesszük be a pollenszurot. Mi nem csinálunk ilyen balfaszsagot mint a japcsik... 30 másodperc egy pollenszuro...sose fogom megérteni ezt a hülye azsiai tervezési kultúrát.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
tboldi
nagyúr
válasz BlacKSouL #5642 üzenetére
Mondjuk valószínűleg azért írnak 25 percet, mert igazából nem is Hondához való, hanem Daihatsuhoz, Fiathoz (Sedici), Suzukihoz (SX4), Subaruhoz (BRZ) és Toyotához (GT-86) - ezekben lehet, hogy tényleg több idő cserélni.
Valamiért mindenhol csak sima papírszűrőt írnak a Jazz-hez, még egy egyszerűbb aktívszeneset sem dob ki a kereső, de véletlenül ebbe is pontosan akkora szűrő való, mint a felsoroltakba, úgyhogy...[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
válasz BlacKSouL #5763 üzenetére
Ahol szoktam venni (meg az olajat is), ott csak 3200.
Mondjuk a leírás kicsit szegényes.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz BlacKSouL #5765 üzenetére
Azt nem is néztem.
Habár a Mann katalógusa nekem nem is hozza a /3-at, ezért nem is kerestem soha.De én nem gondolnám, hogy az a 0,5 mm sokat számítana, szerintem a /3 is jó lesz.
[ Szerkesztve ]
-
-
TommyY2
tag
válasz BlacKSouL #6302 üzenetére
Szia!
Úgy látom, hogy jól értesz a motorolajokhoz, esetleg tudnál nekem segíteni?Suzuki Sx4 s-Cross 1.4T (nem hibrid).
Az ajánlott olaj az EcStart F9000 5W-30, ami API SM minősítésű:
Általános tulajdonságok
Teljesítményszint API SM
SAE szerinti viszkozitás 5W–30
Megjelenés Világosbarna
Sűrűség (15 °C-on), g/cm3 0,85
Lobbanáspont (COC), °C 224
Kinematikai viszkozitás
(40 °C), mm2/s 59,0
(100 °C), mm2/s 10,55
Viszkozitási index 170
Dermedéspont, °C -51,0Mit ajánlanál helyette, illetve a következő olajokat lehetne-e használni helyette, amennyiben jobbak:
Eneos Hyper 5W-30, API SN és ACEA C3
Ajánlások: Volkswagen VW 505.00/505.01, Mercedes-Benz MB 229.31/229.51/229.52, BMW LongLife LL-04, GM Dexos 2Motul 8100 X-Clean+ 5W-30, API minősítés nem látszik, ACEA C3
Szabvány: ACEA A3/B4
Jóváhagyások: VW 504 00, 507 00; BMW LL04; MB 229.51; PORSCHE C30Motul X-Clean EFE 5W-30, API SN, ACEA C2/C3
Jóváhagyások: BMW LONGLIFE-04 ; GM-OPEL DEXOS2 ; MB-APPROVAL 229.52 ; OPEL/VAUXHALL OV0401547 ; VW 505 00 505 01 ; FIAT 9.55535-S1 / S3Motul 8100 Eco clean 5W-30, API SN, ACEA C2
Szabvány: ACEA A5/B5/C2; API SM/CF
Jóváhagyás: PSA B 71 2290, RENAULT RN0700Előre is köszönöm a segítséget:
TommyY -
8
senior tag
válasz BlacKSouL #6374 üzenetére
én is
50.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. Raiffeisen 55-60.000Ft, Curve €5 ajánlókód elérhető. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Privát üzenetben küldöm
-
sutszi
veterán
válasz BlacKSouL #6380 üzenetére
Nagyon nincs mit kifejteni... Az volt a mondat ami elhangzott, hogy motorféket használva a motornak van olajfogyasztása... (Azon felül ami esetleg feltételezhetően lenne...) Igazából nem tudom hogy fogalmazzam meg úgy, hogy a lényegi részen menjen a pörgés és ne a megfogalmazáson. Pedig érdekelne, hogy most mi az igazság.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
sutszi
veterán
-
szimi57
őstag
válasz BlacKSouL #6386 üzenetére
Látom jól elmatekoztál . Senkit sem érdekelnek ezek a számok. Csak arról volt szó, hogy lehet-e magasabb az olajfogyasztás több motorfékkel. Leírtam a véleményemet és tapasztalatomat, hogy lehet. Azt is leírtam, hogy miért. Mindenféle számítás nélkül világos, hogy sok motorfékkel sokat takaríthatunk meg. Egyszerűen képtelenség, hogy a motorfékezés annyi + olajfogyasztást eredményezne, hogy az üzemanyagon elért megtakarítás akár 10-20 %-át is elvigye! Ezért teljesen fölösleges volt annyi számolnod.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz BlacKSouL #6389 üzenetére
Képzeld el az egyszerű embereknek is mehet a matek és képesek bonyolultabb összefüggéseket is felfogni.
"Minden más csak fölösleges elmélkedés meg számolgatás." Na ez jó. Pont te kezdtél egy őrült számolgatásba teljesen más irányba. Nem furcsa ez egy kicsit? Nekem nagyon.[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz BlacKSouL #6393 üzenetére
Nem tudom elképzelni, hogy pont te nem érted ezt a vitatott mondatot, ezt külön ki kell fejteni a számodra. Más a szitu egy jól tömített és egy kopott motornál. Gondolok itt a henger-dugó tömítettségére vagy éppen a szelepszár-szelepvezető tömítettségére. Míg az előbbi esetben nincs érzékelhető különbség az olajfogyasztások között, addig kopott motornál plusz olajfogyasztás léphet fel a gyakori motorfék miatt. A miértet leírtam. Nem kell számolgatni semmit, pedig matekból osztályelső voltam a gépipariban. Egyébként erre a vitára nagyon egyszerűen pontot lehetne tenni egy tesztelés alkalmával, de nem ér az egész annyit.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
sutszi
veterán
válasz BlacKSouL #6393 üzenetére
Engem hagyj ki a fika részéből. Csak elmondtam mit mondtak mások. Ezt itt kulturáltan is ki lehet tárgyalni. Én is csak azt tudom továbbadni... mert nem tudom mire gondolt a költő. Egyébként a felvázolt alternatívákból a motorfék üzemben nagyobb mértékben fogy az olaj fedi azt amiről szólt a hozzászólásom. Ezt két oldalról lehet közelíteni. Az egyik, hogy igaz-e vagy sem. A másik, hogy elfogadjuk mint lehetőséget és megnézzük a matekost részt. Ez már érdekesebb. Mert rávilágít arra, hogy bizonyos szint alatt igazából nem kell foglalkozni olajfogyasztással, mert üzemanyagból meg jelentős a megtakarítás... Peace.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
szimi57
őstag
-
nagyúr
válasz BlacKSouL #7425 üzenetére
- évente van 2 hét, ez kb a felhasználás 4%-át érinti.
- egy jó 5w-30-as is vígan indul -30°C-on
- -20°C alatt indítás első 15 másodpercében van mérhető előny a 0w-s javára
- a motorban az olaj kb +10°C - +40°C-t az első félpercben eléri, még ha -30°C van kint, akkor is.
A hideg blokk kb eddig tudja visszahűteni a folyamatosan keringő olajat, de ahogy fokozatosan melegszik a blokk, úgy melegszik az olaj is."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Már elérhető a Star Wars: Hunters
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- Facebook és Messenger
- Sorozatok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Mini-ITX
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- További aktív témák...
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen