Új hozzászólás Aktív témák
-
Studi
addikt
-
Studi
addikt
Azért az m43 topikba olvasgasd picit vissza a véleményeket, de legalább fogd kézbe, próbáld ki az E-PL3-at, mielőtt megveszed. Nagyon pici az a gép, nagyon össze vannak zsúfolva a kezelőszervei, emiatt nehézkes lehet a tükörreflexeshez képest a gombok elérése, pontos benyomása.
-
Studi
addikt
Mondhatjuk úgy is, hogy jött egy még jobb ötlet. :-)
Egyébként egyetértek a felettem szólóval, aki használja még a rendszert, az a nagyon jó minőségű, szép képű objektívek miatt teszi elsősorban. Ezeknek a gépeknek/objektíveknek az árban megfelelő Canon/Nikon párjuk azért mind kép, mind építési minőségben lemaradt. De az Oly a tükör nélküli rendszer mellett tette le a voksát, és teljes vállszélességgel amögé állt. Így viszont az Oly és Panasonic által kialakított/használt m43 rendszer igen erős a tükör nélküli szegmensben, messze a legnagyobb váz és objektív kínálattal rendelkeznek. -
Studi
addikt
Mint rendszer sajnos az. Nem fognak már belépő szintű tükörreflexest gyártani, hozzá való alapobival, kistelével, ebben biztos vagyok. Ez független attól, hogy dobnak-e ki olyan high-end, esetleg félprofi (vélhetően mirrorless) vázat, ami jól kezeli a 4/3 obikat, és optimális esetben megoldott lesz vele a PDAF.
-
Studi
addikt
Yongnuoval óvatosan, nem megy a fényerő automatikus vezérlése, gyakorlat nélkül hamar meg lehet utálni is!
Az Oly FL-36-ost is meg lehet csípni néha jó áron, és igaz, hogy az a legjobb választás a vezérlés szempontjából: majdnem tud mindent, amire szükséged lehet. Az FL-36R jelzésű pedig mindent tud (a vezeték nélküli vakuvezérlés a különbség) Viszont ezeken nincs segédfény, ezért nem ajánlottam első körben.A Metz sokkal olcsóbb, a fényerőt TTL mérés alapján automatikusan állítja, és dönthető a feje. A forgatást valóban nem tudja, de ez a gyakorlatban kisebb probléma.
-
Studi
addikt
Mehetett piszok az AF érzékelőre. Itt egy kép, hogy hol találod, ahova a piros vonal megy. Szedd le a lencsét, és azt a területet valami fújós tisztítóval próbáld óvatosan megtisztítani. (NE sűrített levegőssel!!!)
-
Studi
addikt
válasz aldebaran #5518 üzenetére
Expo szám kiolvasás képekkel: [link]
A dupla kit kb 75e körül érhet mostanában, de ha nem szeretnéd sokáig árulni, akkor ebből lehet, hogy lefele kell menned majd. A 70-300-at 65-70 körül szokták hirdetni, de végül szerintem ezek is alá mennek ennek az árnak. És ezek a jó állapotú darabokra vonatkozank sajnos.
-
Studi
addikt
válasz aldebaran #5532 üzenetére
Szerintem az állapot többet számít, mint az expo-szám. A tüköraknába kerülő piszok sokkal jobban eszi a finom mechanikai részeket, mint sokezer expo. Mondjuk E-5xx-eket lehet venni 10-15k expoval is sokat, de ettől függetlenül ha a Tied szép állapotú, akkor semmi gond nincs vele.
(sajnos az expo-számot pont ugyanolyan tévesen kezelik mifelénk, mint kocsiknál a km-óra állást. Ez csak egy szám, nem baj, ha alacsony, de az igazi állapot nem ezen múlik)
-
Studi
addikt
Ez itt e régi tükörreflexes gépek topicja, érdemes inkább itt érdeklődni.
[ Szerkesztve ]
-
Studi
addikt
Nagylátóban sajnos nincs olyan nagy választék, a Zuikoknak igazából egyetlen valós alternatívája van, a Sigma 10-20-as. Ezt az e-bayen lehet csak levadászni, itthon még nem láttam eladót. (igazából nem eladót se ) Mire ideér erősen megközelíti, sőt, jó eséllyel meg is haladja a 100e Ft-ot. Ennél olcsóbban szokott menni itthon még a Zuiko 9-18 is, azok 80 körül már megszerezhetőek a 4/3-os gépekre.
Az M42-es adaptereknél az AF valóban csak visszajelzést jelent, ezekben az obikban nincs automatikus élességállítás. Portrézni az 50/1.8-50/1.4 obik közül lehet válogatni, és telékre vannak még jó megoldások (Sonnar/Takumar 135-ösök például).
-
Studi
addikt
Sajnos nem, ez a szet nemigen ér ennyit manapság. Ha nagyon bőven számolok, akkor a váz max 25, az alapzoom 15, a telezoom 20 körül szokott lenni, az összesen 60 + kiegészítők. 70-ért már 510-520-as dupla kitek szoktak lenni, amik beépített stabilizátorosak, és tudnak élőképet. A kiegészítők kupacban max 15 körül emelhetnek az egész értékén, többet nem nagyon.
A váz "ereje" az a Kodak érzékelő, sokan kedvelik ezt a régi szenzort, emiatt szokták keresni az E-300-400-500 és E-1 vázakat. A telezoomod pedig a jobb fajta, fényerősebb, és kicsit szebb rajzolatú is, mint az újabb testvére. De ez sajnos lényegében nem emel sokat az áron.
Én 85-90-ért próbálnám legfeljebb eladni, és nem szomorkodnék, ha 75 körül menne csak el.
-
Studi
addikt
válasz madmike #5575 üzenetére
Ez szerintem több, mint furcsa, ilyesmi hibával én még nem találkoztam. Lehet, hogy egy frissítés segít rajta, lehet, hogy akár egy másik memóriakártya használata is megoldja a problémát, de lehet, hogy komolyabb a gond. Emiatt árfüggő, hogy érdemes-e megvenni. E-510-es, 520-as dupla kiteket meg lehet csípni már 70-75 körül szerintem, így nyilván ezzel az azonosítatlan hibával ezalá kell mennie az árnak.
Szakszervizes javításra viszont nem nagyon számíthatsz, mert elvileg átalánydíjas, és nagyon drága.
De egy előzetes kérdést megérhet, az Olympus Mintabolt a magyar szervízhely, csörögj rájuk, hogy hallottak-e már ilyen hibáról. -
Studi
addikt
válasz sebgutkopf #5587 üzenetére
Szerintem én is használtam 16-ossal. Az E-30-ban biztosan az van. Márkából meg Sandisk, Kingston és Transcend fordult meg nálam, egyikkel se volt gond.
-
Studi
addikt
Optikailag azonos a két verzió, ezeken a vázlatokon jól is látszik: régebbi verzió és az újabb.
A II. verzió elvileg lekerekítettebb blendével rendelkezik, így picit szebb vele a bokeh, és a Live View alatti élességállításon gyorsítottak. A direkt összehasonlító tesztek alapján amúgy nüansznyi a különbség a kettő között. Az újabb verzió elég ritkán beszerezhető itthon. (és ezt nem azért mondom, mert nekem van egy eladó I-es... )
-
Studi
addikt
Profi vázakra szoktak várható élettartamot, esetleg garanciát vállalni a gyártók. Az E-30 még nem ez a kategória az Oly besorolása szerint. A tudása amúgy nagyon rendben van, nekem méretre is ideális. Az enyém valahol 20k körül tarthat, de volt már vígan működő E-500-an is 60k-val.
Keveset használom, fontolgattam az eladást én is, de nagyon lementek már az árak. Ez persze neked jó. -
Studi
addikt
Szia!
Mindenekelőtt egy jó erős körtepumpával/blowerrel fújj bele a tükörakna aljába, mert nagy valószínűséggel az AF szenzorok ra szennyeződés került. Érdemes a gépet fejjel lefelé tartani közben, hogy ne a szenzor felé terelődjön a mocsok. Ha szerencséd van, akkor ezzel kész is lehet.
Az 520-as vázak jó állapotban 30-35e Ft-ért szoktak menni, és az áruk lefele mozog erősen. A rendszeren belül még mindig előrelépés lehet akár egy E-620-as, akár egy E-30-as. Utóbbi nagyon komoly gép, sok AF pont, két vezérlőtárcsa, kihajtható-forgatható LCD, kényelmes fogás (főleg ha sokat telézel). Sajnos a szenzora nem túl friss, de azért el lehet vele lenni. A 620-as is jó gép, több fókuszponttal dolgozik, mint az 520-as, szintén kihajtható kijelzős, az egyetlen gyenge pontja a fogása, sajnos még az 520-asnál is kisebb markolatot tettek rá.
-
Studi
addikt
A memkártya fedelénél van valahol egy pici mikrokapcsoló, próbáld megpiszkálni, szerintem beragadt. E-500-nál nekem simán működött ez a módszer.
szerk: sőt, gyakorlatilag az összes nálam megfordult tükrös Olynál ment ez (330, 400, 500, 510, 520, 30), kivéve az E-5-öst, ott már az újabb, PEN-eknél is alkalmazott módszer megy (menü, lcd fényerő állításnál).
[ Szerkesztve ]
-
Studi
addikt
Más rendszert.
Sajnos a fix alapok nem a 4/3 területe, gyakorlatilag háromféle létezik: van egy Olympus Zuiko 25/2.8 palacsinta obi: nem tökéletes képminőség, de a kitobiknál jobb, pici méret, ekv 50mm-es gyújtótávolság.
Létezik egy Leica 25/1.4, perfekt minőség, de sajnos még drágább is, mint a m43-os kistestvére, és nem túl könnyű beszerezni, klasszikus ekv 50mm ez is.
Létezik egy Sigma 24/1.8-is, ez ekv 48mm, sehol nem láttam még ilyet, de talán e-bayről néha lehet lőni.+1-ként van a Sigma 30/1.4, ez néha tényleg felbukkan, nyitva kicsit lágy, de vállalható a képe, masszív felépítés, korrekt darab, de ár/érték arányban szerintem a 14-54-es zoom sokkal jobb, és képminőségre sem marad nagyon el.
-
Studi
addikt
A 40-150/3.5-4.5 az tényleg nagyon szép képű obi, szerettem én is.
Sajnos fillérekért mennek manapság el ezek a készletek. De a 14-54 tényleg relatíve olcsó már, és nagyon szép képe van, az a 14-45-ös kitobihoz képest elég jó előrelépés. Vagy egy 25/2.8-at láttam mostanában hirdetésben, talán itt a hardveraprón. -
Studi
addikt
Szia!
Azért vagyunk még egy páran!
Szép obi gyűjtemény ez, az 50-500-as igen ritka darab. A helyzet az, hogy a két rendszer eltérő élességállítást használ. A 4/3-os vázakon fázis-érzékelés alapú élességállítás van, míg a m4/3-os vázak legtöbbjén kontraszt alapú. Ez más motorizált mozgásokat is igényel az objektívektől. Van átalakító, megy is fele az élességállítás, de sajnos a 4/3-os obik elég lassan fókuszálnak a mikrós vázak legtöbbjén.És hogy miért a legtöbbjén? Mert van egy kivétel, az Olympus E-M1 szenzorán vannak fázis-érzékelést tudó területek, így ez az egy mikrós váz a saját sebességükön kezeli a 4/3-os objektíveket is. Sajnos ez jelenleg az Olympus egyetlen valóban profiknak szánt váza, és ez az árán is megmutatkozik.
-
Studi
addikt
Nem tudom ismered-e az Olympus Mintabolt teddpróbára akcióját? Egy korrekt kaució mellett ingyen ki lehet próbálni az aktuális gépeiket egy hétig. A korlátozás mindössze annyi, hogy egyszerre egy objektívet és egy vázat tudsz elhozni. Érdemes előre egyeztetni velük, hogy mit, mikor szeretnél kipróbálni. (nem tudom, hogy 4/3-mikro4/3 konvertert tudnak-e adni mellé, de ha szépen mosolyogsz és elmondod milyen obit szeretnél próbára tenni tán még örülnek is a tapasztalataid megosztásának... )
Neked mindenképp a keresős vázak között érdemes válogatni, az E-M1 a top, az kezeli teljes értékűen az objektívjeid. Ami még van, az az E-M5, E-M10, ezekkel a fókusz biztos lassabb lesz, de olcsóbb, korrekt vázak. Az E-M5 már használtan is szokott lenni.Egy másik tipp: ha veszel bármi Olympus apróságot a Mintaboltban (ez sajnos csak Budapesten él), akkor 8e Ft-ért vehetsz egy Prémium Klub tagsági kártyát, amivel viszont minden későbbi vásárlásodra kapsz 15% kedvezményt. Ez egy váz vásárlásánál azért elég szép megtakarítás tud lenni.
-
Studi
addikt
Nagyon rövid ideig volt csak Pana 14-50-esem, de ilyesmit én nem tapasztaltam, vagy legalábbis nem volt feltűnő. Az biztos, hogy az összehasonlításoknál a 14-54-em képe még nyitott blendénél is élesebb volt, mint a Panáé, hát még azonos blendén.
Félreállítást sem tapasztaltam a Zuikotól, de ha ez van, és következetesen mindig azonos irányba téved (hasonló gyújtótáv/tárgytávolság esetén például mindig front vagy backfókuszos) akkor az E-30-al lehet finomhangolni is az autófókuszt. Nekem szerencsére nem volt ilyen gondom egyik obival sem, mert elég hosszadalmas, macerás a procedúra.
-
Studi
addikt
válasz plömplöm #5708 üzenetére
Ennek sajnos többféle oka lehet, és a típus már annyira régi, hogy ha jól tudom a javításával nem is foglalkozik a márkaszervíz. De ha foglalkozna is, az annyira sokba kerülne, hogy nem érné meg. Ha mindkét obival csinálja, akkor vélhetően a zárban van valami probléma. Ez lehet a fényméréssel, de lehet a rekeszvezérléssel is. Esetleg vakuzni szeretne, de nincs vaku felnyitva/feltéve.
Ha nagyon szeretitek a rendszert, és az objektívet, akkor lehet gondolkozni egy hasonló, vagy egy kicsit modernebb váz vásárlásán hozzá. Ezek állapottól függően~25e Ft körül már beszerezhetőek. Több modell, és generáció is szóba jöhet. Ha érdekel szólj, és kivesézem a lehetőségeket.
A két obi egyébként nekem nem volt kedvencem, nem túl gyorsak, és rettenetes a minőségérzetük. A képminőségüktől sem voltam hanyattesve. De persze az a fontos, hogy nektek tetszen a képminősége.
A másik út persze egy új váz mellett egy új rendszer választása, de ez erősen zsebbenyúlós lenne, főleg, ha használtátok mindkét obit felváltva, azaz szükségetek van a teleobira is.
-
Studi
addikt
válasz plömplöm #5710 üzenetére
Igazából nem ez a sok, inkább az évek, amik mögötte vannak.
A probléma a vázcserével az, hogy a legújabb gépek is legalább 7 évesek, így persze bármi előfordulhat velük. De egy jó állapotú váz még akár évekig is kiszolgálhat. Az e-bayes árakat felejtsd el szerintem, itthon olcsóbb.
A lehetőségeket többféle szempontból lehet vizsgálni. A legrégebbi vázak Kodak CCD szenzort használtak, ilyen a ti E-400-asotok is. Hátrányuk, hogy kisebb a felbontásuk, és picit jobban zajosodnak az érzékenység emelésével. Előnyük, amiről híresek is, az egy nagyon szép, "Olympusos" színvilág. Ezek a vázak az E-300, E-400, E-500, valamint az E-1. Az első háromnak nincs semmi különleges extra tudása, a kialakításban vannak különbségek. Ez általánosságban is igaz: az E-4xx modellek kicsik, markolattal nem rendelkeznek. Könnyűek, ám a fogásuk kevésbé komfortos. Az E-3xx modellek speciális porro keresősek, ezeknek az oldalán van a kereső, nem az objektív vonalában. Igazából semmi különös jelentősége, előnye nincs. Az E-5xx modellek markolatosak, picit nagyobbak, mint az E-4xx-ek, viszont kényelmesebb a fogásuk. Áruk 20-25e Ft körül, állapottól függően. Az E-1 a rendszer legelső modellje, ennek a legalacsonyabb a felbontása, ellenben ez abszolút mértékben profi váz, annak minden előnyével (elpsztíthatatlan, időjárásálló kialakítás, lapát nagy kézzel remek fogás akár nagy objektívek használata esetén is) és hátrányával (nagy, nehéz). Én amúgy ezek közül a Kodak szenzoros vázak közül az E-1-et venném már csak, 25-30e Ft körül már megcsíphető.
Az újabb, Panasonic CMOS szenzorral szerelt gépekből picit bővebb a választék. Itt is meg vannak a fenti vonalak: az E-410, 420, 450 a kicsi vázak, fogásuk teljesen azonos a tietekével. Pár új funkció van bennük, de egetverő különbség nincs. Amit érdemes megjegyezni, hogy az új szenzorral a "Live view" funkció is belépett, azaz a hátsó LCD-n is lehet nézni a képet exponálás előtt. Ez még elég kezdetleges, és nem túl gyors működésű. Az E-330 porro keresős, egyetlen extrája, hogy a hátsó LCD-t ki is lehet hajtani, így föld közeli makróképeknék, vagy a tömeg feje fölött fotózva is láthatsz nagyjából valamit.
Az E-510, és E-520 modellek lehetnek viszont számotokra amolyan sweet-pointok. Ezek a picit nagyobb, markolatos vázak. A legfőbb extrájuk az a vázba épített optikai stabilizátor. Az áruk ezeknek is ~25-30e Ft körül szokott mozogni. Múlt héten épp láttam egy eladót, de most nem lelem.Efölött van még néhány modell (E-600, E-620, E-30, E-3, E-5), de azok drágábbak (50e+-tól), ennyit már csak akkor tennék a rendszerbe, ha komolyabb objektívekkel rendelkeznék.
Ami a legfőbb gond lehet, hogy ezeket a gépeket anno nagyon jó kitekben, vagy dupla kitekben árulták. És most a legtöbbet így is lehet apróban megtalálni, nagyon ritka a különálló váz. E-1 szokott lenni egyedül, de a többi modell inkább kitobikkal. Ami a jó hír viszont, hogy az áruk annyira azért nem elszált: mostanában az E-510, E-520 dupla! kitek is szoktak felbukkanni 50e Ft körül. Nagyon fontos, hogy ennyiért a duplát érdemes venni, a 14-42/3.5-5.6 és 40-150/4-5.6 obikkal. Ez például ha jó állapotban van, akkor jó vétel. Persze ekkor még meg kell válnotok valamelyik két objektívtől. A Sigma 18-50-etek, és az 50-200 kb 8-10 és 12-15e Ft körül ér használtan, és hasonló áron, mondjuk 10-12 és 15-18 körül a két Olympus kitobi. Szóval egy ilyen dupla kit megvételéhez bele kell egy kis adok-veszekbe menni.Ami általános igazság: az exposzám az csak egy szám, nincs valós jelentősége. Ami sokkal fontosabb, az az állapot: legyen szép, tiszta, karc és gombamentes, szemmel láthatóan karbantartott, és nagyon fontos, hogy fókuszáljon pontosan közelre is, távolra is. És persze így is rejt némi kockázatot az ügy, mert öreg gépek, előjöhetnek nyavaják.
Első lendületből ennyi jutott eszembe, de szoktam erre járni, kérdezz még bátran.