-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
-
Arlekim
aktív tag
válasz fero02 #18268 üzenetére
Kíváncsian figyelek, hogy vajon mire gondolsz. Nem szeretnék bele hifit, új metálfényt, meg alufelnit. A belvárosban lakom, naponta 2szer b.sszák rá az ajtót, minden nap moshatom az ablakot a por miatt...
Windows 95 was unable to detect your keyboard. Press F1 to retry or F2 to abort.
-
lujó55
őstag
válasz fero02 #18594 üzenetére
jaaa, így már értem
a Skoda 100 óta egy autómmal sincs semmi elektromos probléma, mondjuk az is marha aki a vizes motorra ráíndít.
Sorrend: bespriccelik olajoldó adalékkal, majd lemossák sterimobbal 55 fokon. Aztán lefújják valami fehér habbal, ugyanígy az alvázt is, majd azt is lefújják sterimobbal. Ezután sűrített levegővel kifúvatják az egészet csontszárazra. Ez 45 perc. Ezt követi a külső mosás, szárítás, meg kinek még mi kell. -
lujó55
őstag
válasz fero02 #18596 üzenetére
nos, nekem muszáj volt, mert úgy nézett ki a motortér, mintha felrobbant volna az olajteknő.
a nagyérzékenységű elektronikák műgyantába vannak ágyazva, ha szeretném se tudnám a diódákat piszkálni, víz se jut be. a gyújtáselosztó a régi skodámnél kalapácsos volt, azért nem indult, mert rövidzár állt be ha egy picit párásabb volt az idő. már a 601-es trabi motor elektronikája is IP67-es volt.
ami veszélyes lehet, az a fényszóró, de ha jól van zárva nincs gond. anyám yarisa olyan tiszta, mintha még új lenne. mondjuk nem is veri fel a vizet a kerék a motortérbe, mert van egy komolyabb padlólemez. ott a mosást csak a sós lé miatt kell elvégezni, de a motort nem szükséges, csak az alját. -
_seth_
veterán
válasz fero02 #18722 üzenetére
Ahogy az etanolt úgy a gázt is kivégzik idővel...
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
lujó55
őstag
válasz fero02 #18722 üzenetére
Matolcsi mikor megy már el dolgozni és abból megélni?
Akkora sok hülyeséget beszél, hogy már rajta röhög a fél EU.(#18723) _seth: Várható volt, sajnos.
(#18725) zolikaDB: itt nyugodtan trollkodhatsz. de most komolyan! én szoktam keverni, mert jobban megy tőle a kocsi, de tisztán nem tudom használni, mert rángat, erőtlen. olvasd el a hozzászólásaimat.
[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
válasz fero02 #18908 üzenetére
Hallod, ez nagy volt! Minden szóval egyetértek. Az enyém egy megkímélt, nem kitaposott belű példány, de nincs mit szépíteni, ilyen. Amikor bent ültünk négyen: én (110kg), öcsém (135kg), haverunk (60kg), kutya (26kg volt akkor), simán éreztem, h az 1.3 tonnás kasztnival ez kicsit sok lesz annak a motornak. Meglódulni nem nagyon tudott, arra elég, h utazzunk egy adott tempóban, előzgetni meg nem kell. Amikor lakott területre érek, van forgalom, meg kanyargózni kell, elsőbbséget adni, akkor klíma szigorúan kikapcsol, több erő van, lakott terülen kívül, 80-90-re felgyorsulva klíma ki, akkor már úgysem váltok el.
Ennyi. Ez a kocsi jó, nekem kezdőautónak főleg, de tudom, h legközelebb (ha megélem és lesz rá pénz), ilyen pici motorral még városi közlekedésre sem.
Hiába a 16 szelep, a 90LE.
neduddki: nekem jó így, ahogy van, lehúzott ablakkal is kibírom azt a napi 15km-t.
"Tapasztalatok" a közelmúltból (klíma nélkül):
- legújabb generációs Octavia kombi, 1.6 dízel, tiptronic váltó: nem akart meglódulni, szerintme kicsi és gyenge az a motor ahhoz a nagy bódéhoz (vicc, ha Superb kombiba is raknak ilyen motort)
- második generációs Octavia szedán, 1.4 benzin, manuál váltó: a 75LE-s motor dinamikusabb picit, mint az Astránál, komfortosabb, kényelmesebb ülések, finomabb váltó, jobb fék
- Toyota Hiace 2.5 TDi, 5 személyes kisbusz, alap kasztni: húz, mint a barom[ Szerkesztve ]
-
1F2X5
csendes tag
válasz fero02 #18908 üzenetére
De igen. Apámnak 2.0pd 170lovas passatja van. Megy ám szépen. Amikor megvettem az astra-t bő 1hónapja piszok lomha volt. Ezt sikeresen megoldottam azzal, hogy "kikormoltam"
2-ben 5km-en keresztül 5.500-as fordulaton mentem. Aztán sokkal pattogósabb lett az autó.Ennek ellenére jövőre tervezem lecserélni egy A3/Ibiza 1.8T vagy 1.9pd-re.
28-ig külföldön vagyok. Ritkán/nem leszek net közelben.
-
Calogero
addikt
válasz fero02 #18908 üzenetére
2 dologra tudok gondolni (minden bántás nélkül persze):
- vagy nem mentél még olyan autóval, amivel valóban lehet dinamikusan közlekedni
- qrvára leszarod, hogy hogy megy az autó és nincs igazán igényed jobbraÉn a második eset vagyok....
Én nem kapcsolgatom ki/be a klímát, be van állítva a megfelelő fok, és teszi a dolgát.
Az ablakok szerintem akkor voltak lehúzva utoljára, amikor rákerült a fólia 2009-ben.[ Szerkesztve ]
-
lujó55
őstag
válasz fero02 #19115 üzenetére
ne kötekedj vele, jobban tudja, mint te, hogy a dízel HDi az szar. ellenben a jó régi T-modell, na az igen. nem baj az se ha füstöl, csak minél régebbi legyen, mert azok az igazi autók azok még mindig mennek! nézd meg mennyi van belőlük a magyar utakon. mondjuk a németeknek már nem kell, de bizony azok nagyon jók lesznek nekünk...
-
zolikaDB
veterán
-
bambano
titán
válasz fero02 #19118 üzenetére
hdi-ben alacsony fordulaton nyomaték... főleg a kisebbikben... közkeletű tévedés. a totalcarosok is mindig szidják, hogy a dízelekkel könnyű lefulladni.
ráadásul ha felfelé kapcsolgat, a keréken leadott nyomaték folyamatosan kisebb lesz.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz fero02 #19123 üzenetére
ne tedd nevetségessé magad, végülis kik azok, akik mindig tesztautóval járnak... lehet, hogy egy konkrét autót három napig tesztelnek (nem, minimum egy hétig), de egy technológiát (hdi, tdci) évekig hajtanak, több tapasztalatuk van benne, mint annak, aki megvett egy autót és utána azzal jár.
Másrészt meg minden turbós autó gyenge alacsony fordulatszámon, ez a turbó, ezen nincs mit vitatkozni. végülis ha elfogadjuk a maga módján kitételt, akkor igazad van. a magad módján...
"Meg amúgy is, kik azok, hogy el kellene fogadnom a véleményüket?": lol. made my day.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
zolikaDB
veterán
válasz fero02 #19125 üzenetére
Csikós: egy rakat oreg Merci, de meg Pontom is.
Karotta: van valami Datsun, amibol driftverda lesz faragva, a tobbit nem vagom.
Winkler: USA-bol behozott Ford Explorer (borult kint, igy olcson megkapta), szinten import Cougar, amit sok eve restauralnak.
Ez fejbol, a tobbit nem tudom pontosan, de "normalis" autoja keveseknek van.Mod - Jim: ez igy van, irtam is, h pl a Skodak fosra sikerultek.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz fero02 #19125 üzenetére
mondom, hogy nem pár hetet használja, hanem évekig.
"Azért megnézném, hogy milyen privát autóik vannak.": nyugodtan nézd meg, elég részletesen megírják a flottájukat."Semmi köze ennek a turbóhoz.": nem, persze, biztos nincs köze, hogy amíg fel nem épül a turbónyomás, addig halott mind. Nyilván a bmw se ezért rak 2-3 turbót egy rendesebb motorba, mert anélkül is elég nyomatékos alul...
Oké, tegyél egymás mellé két összehasonlítható motorú kocsiról grafikont. Tehát ne az 1.2-es szabadszívású benzinest mérd össze a 2.0 cdti-vel vagy a 2.0 hdi-vel, mert az nem egy kategória.
"A dízel alacsony fordulaton nyomatékosabb, mint a benzin.": ez még akkor se biztos, hogy igaz lenne, ha nem lenne benne túlzó általánosítás. De van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz fero02 #19128 üzenetére
Most jó nagy hülyeséget kérdeztél. Ennyi erővel mindkettőről mondhatnánk, hogy dízelek is. Az első generációs HDI és a legújabb sem ugyanaz, ugyanis például teljesen eltérő környezetvédelmi normákat kell teljesítenie.
Nekem meg van CR Octavia céges autónak. És teljesen halott.
Az 1.4 HDI vs. 1.4 TwinPort: Nekem jelentősen több nyomatékom van, mint Bambanonak. Alap fordulaton is. Ennek ellenére jól lelépne a lámpánál.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
bambano
titán
válasz fero02 #19132 üzenetére
"Ha mérőpadon egymás mellé tennél két egyforma ccm-es motort": de ilyet te emlegetsz először, én nem ezt mondtam. Én két összehasonlítható motorról beszéltem. Ha velem akarsz vitatkozni, akkor arra válaszolj, amit én írtam. Tehát oké, legyen 1.4-es, de a benzinesen is legyen ugyanakkora túlnyomást produkáló turbó. Na ezek már talán összehasonlíthatók.
Az pedig, hogy alacsonyabb fordulatszámon éri el a maximumát, kb. semmit nem jelent, mert a dízel addigra nagyjából le is pörög, a benzinest meg még lehet forgatni. Ez max. annyit jelent, hogy gyorsulási versenyen az első 10-20 méteren szerez a dízel valamennyi előnyt, de utána jön a habverés, és szépen lemarad, mint a borravaló. És megint csak hangsúlyoznám, hogy összehasonlítható autókról beszélek, nem 2 literes cdti vs. 1.2-es htp.
"A dízel alacsony fordulaton nyomatékosabb, mint a benzin": ebben az a túlzó általánosítás, hogy ebben a formában minden autóra vonatkozik. Mivel a ma kapható autók gyakorlatilag vagy dízelek vagy benzinesek, és semmi kikötést vagy megszorítást nem tettél, ezért minden autóra vonatkozik. Következmény: elég egy ellenpélda és az állításod hamis. Engedjünk már össze egy 1.6 hdi pözsót meg az új m5-ös bmw-t...
Ha már karcolgatjuk a matematikát, statisztikai szempontból semmit nem jelent, hogy neked sikerült olyan autót venni, amivel 260 Mm alatt nem volt semmi gond. A szórásba belefér.
Igen, a dízel kb. 1800-nál eléri a maximális nyomatékát, utána 2700-2800 környékén már el is hagyja azt. Kénytelen vagy váltani. A benzines ezzel szemben 1800-on még inkább döglött, mint nyomatékos, viszont ha átlépte a 2500-3000 közötti tartományt, akkor megindul, mint a barom, és húz 6500-ig. Szóval neked legalább kétszer kell váltanod, míg a benzinesnek egyszer sem.
""mondom, hogy nem pár hetet használja, hanem évekig." Ezt nem vagyok hajlandó elhinni.": ezt nem is kell elhinni, legalábbis nekem nem, mert én ilyet nem állítottam, csak nem tudsz olvasni. Én azt állítottam, hogy hasonló vagy azonos technológiájú autókkal járnak évekig, nem pedig azt, hogy ugyanazzal a példánnyal, mivelhogy itt motorokról van szó. A kétliteres opel dízel akkor is két literes opel dízel, ha más-más autókban kapják meg. Például az insigniának is vezették gyakorlatilag az összes változatát, erről ők is írnak. Tehát van alkalmuk megítélni a motort.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
fero02
veterán
válasz fero02 #19236 üzenetére
Övé! _seth_ és a konkrét post, amiben láthattad a képet.
-
narancsnn
senior tag
-
TasiA
senior tag
válasz fero02 #19535 üzenetére
PD technológia sosem volt Opelben, meg semmiben, csak VW motorban. Az egy mehanikus szerkezet, semmi köze nincs az elektromos nagynyomású befecskendezéshez,. Közvetlen befecskendezés, pedig azt jelenti, hogy nem szívócsőben történik a befecskendés, hanem direktben a dugattyú égésterében. Ehhez meg pláne nincs köze az 1.7-es motornak, de még a H Astrájénak sem. Ne keverjük a szezont a faszo**al!!!
[ Szerkesztve ]
-
erikke17
őstag
válasz fero02 #19508 üzenetére
Áhh ez az autó egyszerűen tökéletes úgy ahogy van.. Gyönyörű környezetbarát maga a technológia is amit alkalmaztak egyszerűen mesteri, csak ugye a borsos ár..
De kipróbálnék egy ilyet...||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
_seth_
veterán
válasz fero02 #20047 üzenetére
Nagy havi törlesztő, magas fogyasztás... ki bírná tankolni?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
őstag
válasz fero02 #20118 üzenetére
A bàrdin néztem én is. Két mérettel szerelték az autóm. Azt néztem, hogy az egyik méretnél megadtak felszereltség kódot, de nem tudom, hogy az enyémnek mi lehet a kódja. Àllítólag, ahoz, hogy ki vegye a hûtôt nagyon le kell bontani az elejét.
[ Szerkesztve ]
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
-
őstag
válasz fero02 #20120 üzenetére
Nekem kell még mennem az autóval addig, azért nem bontotta le, na meg halomban állnak nála az autók. A bárdinak a programja volt neki feltelepítve. Abban is lehet? Akkor az is lehet, hogy én hívom fel a bàrdit és diktàlok alvázszàmot?
[ Szerkesztve ]
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs