-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lajos1966
tag
válasz ToMmY_hun #72849 üzenetére
Az alany ezek szerint egy Z16XER motoros Astra.A fenti jelenség gyakorlatilag típus probléma.Első körben a szolenoid szelepeken lévő szűrőket szokták eltávolítani (ha még a gyári,ugyanis csak a bejáratási időszakig van szerepe).A második fokozat a fenti szelepek cseréje (kb.25-35 ezer Ft/db típustól függően).A harmadik lépcső a változó szelepvezérlésért felelős fogaskerekek cseréje (kb.50-70 ezer Ft/db).Nagyjából ennyi.Ennél a motornál (és a többi XER-nél is) nagyon(!!!) fontos az olajcserék időbeli betartása (max.10 ezer km !!!!),és a gyári előírás (Dexos2).
Ha valaki figyel ezekre a dolgokra a motor teljesen probléma mentes lesz! -
Lajos1966
tag
válasz ToMmY_hun #72857 üzenetére
Érdekes amit írsz,mivel 2008-ban már nem gyártottak XEP motort.Ezek szerint az autó legjobb esetben is 2007-es,abból is első félévben gyártott.
Amit írtam,abból az XEP motorra semmi nem áll,egyetlen ilyen alkatrész sincs benne.Viszont akkor lehet,hogy hidrotőke lesz esetleg,ahogy mások is gyanítják.Mondjuk az olajminőségre az a motor is kényes. -
Lajos1966
tag
válasz Graphics #74349 üzenetére
Nekem 16 évig volt B Corsa X12XE motorral,ami gyakorlatilag csak 1 hengerrel több,mint az X10XE.A tünetek,amiket írtál (torpanások stb),leginkább a légtömegmérő hibájára utalnak.Esetleg az EGR-t is érdemes lenne kipucolni,ami némileg macerás,mivel a vízet is le kell hozzá engedni.Elméletileg mindkét esetben kéne sárga lámpát (check engine-t) kapni,de a gyakorlatban szinte csak az alkatrészek teljes halála esetén lesz ebből valami.Mivel nem olcsók az alkatrészek (ráadásul tapasztalat,hogy csak a gyári a jó!!!!),így kéne találni olyan Opeles emberkét,akinek hasonló motorú autója van és onnan átszerelni egy próba erejéig.Bontóból nem szabad venni,mert nem véletlenül vannak ott (saját tapasztalat szintén,4 légtömegmérőt is próbáltam az évek során,mind szar volt)!
2. lambdaszonda ennél a motornál még természetesen nincs. -
Lajos1966
tag
válasz Luck Dragon #76708 üzenetére
Egy jó tanács:a szerelés után a kupakot cseréld le gumis verzióra (Cromax-ba kb.900 Ft).Mielőtt viszont a kupak a helyére kerül az egész fészket tömd tele gépzsírral.Ettől fogva nem kell félni többet a korróziótól.Ha marad a műanyag kupak és nincs zsír,akkor rövid idő múlva kezdődik elölről a móka.Pár év után az Opel rájött,hogy ez a dolog szériahiba és az újabb H Astrákon már gyárilag gumiból van a kupak.
[ Szerkesztve ]
-
Lajos1966
tag
válasz Doggy dog #76754 üzenetére
Rosszul tudod,sajnos felülről kapja a vizet a motorháztető vezeti oda. A műanyag kupak meg nem rugalmas és a réseken keresztül a víz megtalálja az utat.A gumi rugalmas és jól zár.Nem véletlen,hogy a gyár is változtatott!
Különben mivel magyarázható,hogy aki már megcsinálta a változtatásokat,annak megszűnt a jelenség?
Egyébként ez a téma egy másik Opel fórumban évek óta ki lett vesézve.[ Szerkesztve ]
-
Lajos1966
tag
válasz dhavady #77796 üzenetére
Magam is sokat szenvedtem ilyen hibával,igaz nekem X12XE-s motorom volt,de csak 1 henger a különbség.A hibát ott vétetted,hogy gyári helyett utángyártott légtömegmérőt vettél (soha nem lesz jó).Csak és kizárólag gyári vagy Bosch légtömegmérőt kell venni!!Abból is kizárólag a te motorodhoz valót,mert ugyan elmegy a C Corsa légtömegmérőjével is,de nem lesz tökéletes!Ugyanez igaz a lambdaszondára is!!Bontókat és használtakat messze kerüld (én 3x futottam bontós légtömegmérőbe és 1 sem volt jó).Tudom,hogy kissé drága,de nincs jobb megoldás.Próbálj valakit keresni esetleg,akinek van kedvezménye.Én lehet,hogy visszatenném az eredeti lambdaszondát,mert a szegény keverék oka is nagy valószínűséggel a légtömegmérő lesz.
Plusz én még a helyedben az EGR szelepet is kitakarítanám.Az is szokott rángatást,kihagyásokat okozni.[ Szerkesztve ]
-
Lajos1966
tag
válasz dhavady #77811 üzenetére
Az természetes,hogy némileg jobbnak érzed a tüneteket,hisz a rossz alkatrészeknél még egy utángyártott is jobb.De 15 év Corsa használat (és rengeteg szerelő tanácsa után én azt tanácsolom) mindenképp gyárira (vagy Bosch-ra) kell váltani.Azért,mert ezek tudják a gyári paramétereket teljesíteni igazából.
Az Opel autók általában az alábbi alkatrészekből többnyire a gyárival teljesítenek a legjobban:
-gyertya
-légtömegmérő
-EGR szelep
-lambdaszonda
-trafó.
Biztos elmennek más gyártók termékeivel is,de sok-sok tapasztalat ezt mutatja.Valószínűleg az alkatrészek listája sem teljes. -
Lajos1966
tag
válasz athomi #81203 üzenetére
Ez a járgány egy kb.Essentia felszereltség (fényezetlen kilincsek,visszapillantó).Ami érdekes,hogy a kédergumi szakadt a vezető oldalon,a kiegyenlítő tartály vajon miért olyan csúnyán szürke?Német importhoz képest nagyon "fapad" (alap kijelző,manuális klíma,nincs kartámasz,nincs első ködlámpa,a műszerfal óráin nincs króm keret).A multikormányon az egyik görgő simára kopott.
-
Lajos1966
tag
válasz Luck Dragon #81278 üzenetére
Nem inkább az 1,4-re gondoltál?Azt pályán (meg máshol is) talán még jobban kell pörgetni szegénykét,hogy menjen is már valamennyire.Azért csak van köztük 15 ill.25 LE különbség motorváltozattól függően.Kombi esetén a súly miatt még hatványozottabb a kérdés.
[ Szerkesztve ]
-
Lajos1966
tag
válasz athomi #81317 üzenetére
Szerintem szép állapotú és viszonylag jól felszerelt ez a járgány.Azt mindenképp figyelembe kell venni,hogy használt autóról beszélünk,tehát hibátlan állapotút találni szinte lehetetlen.Én lehet,hogy bevállalnám (persze a döntés úgyis a tiéd).Vétel előtt azért egy állapotfelmérést ajánlatos lenne csinálni.Ennyit találtam róla:http://ecat24.com/opel/catalog/vinsearch
-
Lajos1966
tag
válasz amargo #81476 üzenetére
Néha-néha egy-egy alvázmosás nem árt a gépnek!Ez az autó az esőn kívül ott nem igazán volt takarítva.Ha az én autómat a hólánc így lerendezné,rögtön vinném javíttatni és nem várnám,hogy tovább dolgozzon a korrózió a sérült felületeken.Csak így hirtelen.Az autót összességében kell nézni.Hiába szervizelem minőségi alkatrészekkel motorikusan és műszakilag,ha közben el van hanyagolva a karosszéria.
-
Lajos1966
tag
válasz Wiz Khalifa #81478 üzenetére
Én viszont vevőként azt feltételezhetem,hogy a motor emiatt sokkal jobban terhelve volt.Bárki mondhatja,hogy sok-sok év alatt csak egyszer volt ráakasztva utánfutó.A dolgokat mindig meg kell vizsgálni az összes aspektusból!
[ Szerkesztve ]
-
Lajos1966
tag
Én simán elfogadom,ha mást nem zavar egy vonóhorgos autó.Viszont azt is elvárom,hogy más is fogadja el az én szempontjaimat.Volt ismerősöm aki csak azért szereltetett vonóhorgot az autójára,hogy védje a járgány hátulját (nem is volt utánfutója).De ezt adott esetben a vevő honnan tudhatná biztosan?
-
Lajos1966
tag
válasz Wiz Khalifa #81484 üzenetére
Az alvázon szerinted nincs nyoma egy vonóhorognak? A forgalmiról már nem is beszélve.
-
Lajos1966
tag
válasz mohabá 007 #81494 üzenetére
Garancia természetesen semmi!
Ellenben minden józanul gondolkodó ember joggal feltételezheti,hogy egy vonóhorgos autó nagyobb igénybevételnek van kitéve "élete" során,mint egy horog nélküli.Ebben talán egyet érthetünk szerintem.
Azok a vonóhorgok az esetek nagy többségében ugyanis nem véletlenül kerülnek fel.[ Szerkesztve ]
-
Lajos1966
tag
válasz athomi #81560 üzenetére
Hideg indításnál hallottad az ún. "traktor"-hangot.Később már nem jelentkezik,mert felépül az olajnyomás.Ez sajnos az XER-motor "sajátossága".
A hidegindítás utáni magasabb pill.fogyasztás teljesen természetes jelenség,hiszen a hideg motor dúsabb keveréket kér.Ahogy melegszik a motor,azzal arányosan le is csökken ennek a mértéke (nálam 0,6-0,7 között szokott lenni). -
-
Lajos1966
tag
válasz < DominuS > #81710 üzenetére
Trafóból gyári a legjobb,de szerintem a Delphi is gyári beszállító.
-
Lajos1966
tag
válasz athomi #81895 üzenetére
A lényeg a Dexos2.Ezen belül használhatsz 0W30,0W40,5W30 és 5W40 viszkozítású olajokat.
Valamiért sok ember fejébe beégett a bűvös 5W30,pedig azon kívül is van világ .Ráadásul nem árt néha tanulmányozni az autóhoz adott használati utasítást.Vannak benne hasznos leírások. -
Lajos1966
tag
válasz diablo1984 #82015 üzenetére
Amennyiben nem lánc és nem is hidrotőke,akkor nagy valószínűséggel a kissé kopott injektorokat hallod zajosnak (most alapjárati helyzetről beszélünk).Sajnos nagyon is létező jelenség.Egy régi módszerrel lehet jobban behatárolni a zaj forrását:fogsz egy hosszabb csavarhúzót pl. és egyesével az injektorokhoz teszed az egyik végét,míg a másik végét a füledhez teszed.Könnyű kiszűrni a zajos injektorokat.
-
Lajos1966
tag
válasz Luck Dragon #82065 üzenetére
Átnéztem a leírást.Ugye a 10W40 olajat nem engedted beletenni?
-
Lajos1966
tag
válasz Luck Dragon #82105 üzenetére
A leginkább ajánlottak :Zimmerman,Ate.Aztán jön a Textar,TRW,Ferodo,Brembo (feltéve,hogy nem hamisított).Általában a féknyereg H Astra esetén Ate,így nem lehet rossz a fékbetét sem hozzá.Bár én tavaly hátra Textar tárcsa-betét kombót szereltem és teljesen rendben van.
-
Lajos1966
tag
Z-s motorokba csak 0W-s és 5W-s motorolaj való,abból is Dexos2 besorolású.A helyedben inkább a motort raknám rendbe és nem az olajokkal szórakoznék.A 15W-s motorolajtól akár még a motor is beállhat extrém esetben (a kis olaj járatokat a vastag,sűrű olaj elzárja és nem lesz keringés).
[ Szerkesztve ]
-
-
Lajos1966
tag
válasz toth_janika #84284 üzenetére
Amennyiben XER motor van az autódban,az tökéletes alap a turbósításhoz utólag is.Ne kérdezd,hogy mennyibe kerül (biztos nem olcsó).
-
Lajos1966
tag
válasz Bandita4141 #84312 üzenetére
Egyébként úgy ellenőrizted,ahogy a gépkönyv szerint kell? Üzemmeleg motor,leállítás után kb. 5perccel.Nekem nagyon furcsa volt először.
-
Lajos1966
tag
válasz speedernet #86048 üzenetére
Én a legfelsőt vettem,amikor cseréltem.
http://csergowebshop.hu/reszletes-kereso?tt=1&t=22682&e=20060&y=2007&c1=10102&c3=10522 -
Lajos1966
tag
válasz speedernet #86052 üzenetére
Nagy vonalakban ennyi.Kis műszaki érzékkel oldalanként 5-10 perc.Mikor kihúzod a szelepeket,akkor tarts alájuk egy rongyot,hogy az esetleg kifolyó olaj arra csepegjen.
-
Lajos1966
tag
válasz speedernet #86072 üzenetére
Csodálkozom rajta,hogy elforognak a szűrők.Az enyémen nem forognak el,sőt még rá is csodálkoztunk a szerelő sráccal mikor próbaképpen levettük,hogy be van pattintva a szeleptestbe.
-
Lajos1966
tag
válasz ricsi8800gt #86075 üzenetére
Az XER motorokban nincs hidrotőke.Az olaj viszkozitás rendben van,de ugye a Dexos2-re figyeltél?Nem feltétlenül ad mindig hibakódot a szelephibára........az már a végső eset.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mastroweld Evobasic mini-140i inverteres hegesztő eladó
- Deltaco Smart Home SH-LE27 RGB Színes WIFI okos izzó E27 9W Tuya Smart 3db
- NITEBIRD WB2 Smart WI-FI-s okos meleg fehér LED izzó E27 / 230V / 8W Tuya Smart 2db
- Új LED izzó 12V , MR16, 4x1W / Philips PL-C 2P kompakt fénycső 18W / Osram G24 10W
- Új, nem használt LUX Testboy TB Profi III LED+ fázisceruza - 1 hét próbagarival! -