Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mr.Skynet

    senior tag

    Sziasztok!

    Pár hete vagyok tulaja egy 2007-es gyártású Astra H 1.3 CDTI Z13DTH kombinak, az alábbiakat sikerült kiíratni a fék-gáz pedál benyom + gyújtásos megoldással:
    010807
    024312
    021708
    070406

    Azt kell mondjam nekem ezek nem sokat mondanak, opelmuhely.com -on megnéztem mik lehetnek, de nem igazán tudom pontosan mi mire utalhat. Utóbbinak örültem az első három után egy picit, hogy az talán nem von maga után 1 évnyi fizetést. Kérlek írjatok ezekre nekem "emberi" nyelven valamit. Előre is köszi! :R

  • Mr.Skynet

    senior tag

    válasz diablo1984 #68751 üzenetére

    A kérdés jogos, csak nem akartam instant egy regényt írni. Őszinte leszek, még keresem a hibáit, nem merek vele nagyon cirkálni, mert nagyon keveset tudok a járgányról, illetve nem hiszek a volt tulajnak, mert a klímával átvágott, szóval a bizalom elszállt... :((( Egyébként sok km van benne, 314ezer, de ez legalább egész biztos, hogy valós.

    A hűtővíz szivárog, úgy hoztam haza saját lábán, hogy a kiegyenlítő tartályból éppen szinte mondhatni elfogyott a víz pedig 1,5 óra alatt itthon voltam. Ha jár a motor ennyi fogy, ha nem jár akkor napi ~1dl maximum csöppen el. Csak sötétben munkából hazaérve garázs nélkül az udvaron a fagyban tudom piszkálni az autót esténként, illetve 7végente amikor legalább nappali fény van. A szivárgásomat baromi nehezen de 100% biztosra megtaláltam, egy kb 3mm-es hajszálvékony repedés van a termosztát házon amit csoda, hogy megtaláltam, ez szerintem cserés ahogy van, bár mondtak olyat, hogy ragasszam meg és átmenetileg kibírja, de nem szeretnék kókányolni. Ha a hűtővíz fogyásnak esetleges túlmelegedésnek (nálam még nem volt), lehet köze valamelyik hibakódhoz, akkor remélem ez lehet az.

    Olaj szivárgás van valahol, a karter környékén indul, amit a menetszél szétver minden felé hátra, piros tömítő pasztával megsuszterolták az olaj leeresztő csavar környékén a teknőt, körbe a kartert tartó 10-12 csavar körbe is elég olajos, befurakodtam magam a szomszédhoz aknára, szerettem volna a már megvett vadiúj teknőt feltenni, de rájöttem, hogy nem jártam elég alaposan utána, mert a karter csavarjaihoz nem férek hozzá mert benyúlik oldalról a karter alá talán a kettőstömegű vagy a váltó nem tudom mi lehet már az ott, de nem férek hozzá a karter minden csavarjához, a kipufogós rezonátor cső is kicsit útban van de azt még le tudnám bontani, de így nem tudom kicserélni szerszámok és rutin nélkül ennyire nem vagyok autó guru, első autóm lett ez az Astra. Olaj egyébként nem vészesen fogy, de nagyon zavar, hogy látom, hogy szivárog, bár most nagyon alaposan körbenéztem, remélem, hogy nem a főtengely szimering miatt szivárog csak megzavar, hogy minden olajos, nem egyértelmű honnan jön pedig próbáltam kimosni becsületesen a motorteret brigivel....

    Ezen kívül a váltó karom szoros, talán a bowden lehet a ludas, de még nem tudtam biztosra kideríteni.

    Sajnos nem tudom, hogy gyárilag volt-e tempomat az autóban, de jelenleg az index kar nem tempomatos, ellenben megnéztem és nem csak benne van a kuplung kapcsoló, de be is van kötve.

    Egyébként meglepően jól pöcre indul -16 fokban sem rázkódott rommá az autó nem dadorászott mint a céges 2012-es 3 hengeres 1,3-as Corsa vagy a hasonló motorral szerelt 2009-es 1,3-as Combo, én meg is lepődtem milyen szépen indul nagy hidegben. Még apukám Passat 1,9 pdtdi-je is jobban dadog. Amúgy jól megy, de még nagyon keveset jártam csak vele 400km max. Turbó működése jól hallható, 2000-2500rpm körül egyértelműen susog, de sajnos olajfilmesek a levegős dolgok, szóval már szórja az olajat. Egr szelep ügyben még nem tudok mit mondani.

    Jelenleg a kis szervizen van túl az autó amit most 7végén csináltam rajta, Castrol Edge Turbos 5W40-es full szintetikus olajat töltöttem bele, eddig annyi az észrevétel ezzel, hogy nemtom milyen olaj volt benne korábban (állítólag 10w30), de ezzel ahogy beröffen a motor szinte azonnal eltűnik az olajnyomás piros lámpa, a régi benne lévő olajjal ~2sec-ig világított az olajnyomás jelző.

    Fék-rázó padon volt az autó vásár után pár nappal, szilent csere javasolt, de a szerelő szerint még nem vészes, nem is ragaszkodott a cseréhez, de majd erre is sort kerítek. A rádió egy x-akta, kiveszem a kulcsot és szól tovább, nem kapcsol ki, sima CD30-as 9 gombos, szerintem valamit elbarmoltak a kábelezéssel vagy nem tudom mi lehet vele.

    Elnézést a regényért, de ebben tényleg benne van minden amit tudok :B

    Szerk.: hibát nem jelez folyamatosan egyébként, csak én próbáltam a pedálos módszerrel kideríteni van-e valami gondja, hátha... hát van.

    [ Szerkesztve ]

  • Mr.Skynet

    senior tag

    válasz diablo1984 #68810 üzenetére

    Nekem eddig mindenki azt mondta, hogy nyugodjak meg, mindenki észreveszi és egyértelmű brutális csörgéssel indul hidegen, ha a lánc a végét járja, de ha már nagyon az utolsó pillanataiban van akkor melegen is csilingel. Utána szakad, és akkor a motort nyugodtan tekinthetem javíthatatlannak, ahogy te is mondtad. Ezek szerint minden előjel nélkül ez mégis gondol egyet és csak úgy elszakad? Sose volt a családban láncos autó, mindegyik szíjas volt, nekem ez teljesen új dolog. Az is biztos egyébként, hogy ez még sose kapott új láncot meg a vele járó dolgok cseréjét. Most akkor erről mi az igazság? Mikor kell ezt cserélni?

    Hibakódokról gondolom az nem deríthető ki, hogy mióta vannak jelen, olvastam olyat valahol, hogy 15-20 indítás után bizonyos kódokat elfelejt, ebből nemtom mi igaz. Akku sarú levétellel nem lehet elfelejtetni-törölni? Csak op-com vagy tech2 tudja ezeket törölni?

    Doggy dog: holnap megnézem, köszi az infót!

    [ Szerkesztve ]

  • Mr.Skynet

    senior tag

    #68811 Doggy dog: szóval megnéztem, valóban át lehet állítani és most úgy megy ahogy megszoktam, kulcs kihúz és rádió kikapcsol, köszi!

    #68834 mohabá 007: figyelgetni fogom mire, hogy reagál. Jelenleg még ismerőssel is egyeztetnem kell, hogy van-e neki op-com, de majd rendelek magamnak is szerintem, mert úgy tűnik nem árt ha van :B

    Op-com -ból van valami kikötés, hogy milyet szabad rendelni külföldről? Vagy esetleg belföld? Ezek mind kínai klón cuccok? Ha igen mivel tud kevesebbet mint egy eredeti? 2007-es Astra H Z13DTH -hoz kellene majd.

Új hozzászólás Aktív témák