-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Danex
addikt
válasz yodamester10 #222681 üzenetére
De amúgy szemezgettem a GTE-vel, sőt... viszont nem tudom tölteni egyáltalán, 3kW-os max töltési sebességgel pedig egyik boltnál se parkolnék emiatt órákat.
Ott viszont megint csak rosszat hallottam, a 7es GTE-ről fixen, hogy ez a villanymotorral egybeépített DSG nem egy életbiztosítás és javítása se olcsó.
Ez a 8-asban javítva lett vagy csak az akksi mérete növekedett?
Redditet olvasva elsőre lebeszéltek a töltés nélküli használatról. -
Danex
addikt
üdv, segítségeteket kérném, mert kezdek elveszni a VAG-nak a 2.0 TFSI motorjai között.
Tudom, hogy van belőle 3(3.5?) generáció, de amit infót találtam, ott pl több éves átfedések voltak a generációk között.
Kinézettek között MK2 TTS - MK3 TT, MK7 Golf GTI és nagyon talán S3 (2014) lenne. (Igen tudom ezek eléggé más autók )
Kérdés, hogy melyiknél melyik az ajánlott választás amivel nem futhatok nagyon lyukra vagy mi az a km amik után már számolni lehet a problémákkal, illetve azok mennyire megelőzhetőek (és drága ez)? (tudom nem tudhatjuk melyik hogy volt hajtva)
Előre is köszönöm! -
Danex
addikt
Hello, hogy látjátok ez a vezérműtengely jónak néz ki a rossz felbontás ellenére ?
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
válasz bitpork #152740 üzenetére
Közben kiderült, hogy a vezérlés is ugrott 3 fogat, így szelepek is cserélve lesznek, illetve a vezérműtengelyek is szar állapotban vannak azok is csere.
Mondtam nekik ,ha már cserélik inkább megvenném az újat és akkor tudom, hogy a következő néhányszárezer km-en ezekkel nem lesz gond, de bontóból szerzik majd be.
-
Danex
addikt
válasz bitpork #152738 üzenetére
Mikor vásárolták akkor az előző tulaj mondta, hogy kb 3 éve volt cserélve és nem mentek vele csak kevés km-t (ezt lekérdeztük a központból), de mivel számlát nem tudott mutatni erről így tervben volt a csere, de 1 hetet (100-150km-t) nem bírt ki(vasárnap vették, szombaton történt).
Most természetesen minden szíj, feszítő, vízpumpa cserélve lesz.
-
Danex
addikt
válasz bitpork #152736 üzenetére
Olajfolyást láttak az egyik porlasztócsúcstól meg, hogy olajos volt lent a borítás, ami a szíjakat takarta fedő nem lett levéve vásárláskor.
Mivel a maradványok gyakorlatilag szivacsos állagúak voltak valószínűleg az olaj már jól megdolgozta a szíjat.
Egyik reggel még elment a boltig, majd hazajövet alapjáratnál indítás után be is állt az egész, indítózásra meg se moccant a motor, a vezérlés elvileg ép, a hosszbordások amik ilyen szép spagettivé váltak.
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
Hello, ismerős tervez venni egy 2002-es Passat-ot B5.5 1.9 pdTDI-t. Automataváltós kiadás.
Mi az amire kiemelten figyeljünk?
Váltónál nyilván ne rángasson, padlónál ne legyen bizonytalan. Van VCDS-em, de nyilván csak egy autoscan erejéig van meg a tudásom hozzá
Autó már melegen érkezik, tehát hidegindítást már nem fogunk tudni vizsgálni.
-
Danex
addikt
Üdv, ismerősnek a 2010-es Skoda Octáviáját kanyarodás közben egy kamion végigszántotta, hogy a vezetőoldali ajtó ki se nyílt (kerékívet rágyűrte az ajtóra). (első kerékívtől kezdve a hátsó kerékívig).
Csak így gyors érdeklődésképpen, ennek a 4 elemnek a cseréje nem dobhatja GTK-ra a kocsit? (Képem még nincs)
-
Danex
addikt
válasz diablo1984 #145948 üzenetére
Ha jól tudom ilyen minusz 30-35fokra szokták belőni.
-
Danex
addikt
válasz focvis #145783 üzenetére
Teszi a dolgát , aránylag gyors (még úgy is, hogy kínai ócska telefonom van). Néha a Waze nem kapcsol át éjszakai üzemmódba, mikor a kocsi automatikája már átvált éjszakára.
De arra, hogy a szokásos útvonalakon a jelezze a trafit / torlódásokat tökéletes, plusz ha már unalmas a rádió akkor mehet a Spotify. Annyi, hogy a Suzukiban kicsit alacsonyan van talán a képernyő, így ha a navit nézed akkor teljesen kiesik az út a látásodból, ellenben az ablakba rakott navi-val.
De cserében nyáron nem izzik fel 55fokra a telefon a napon.
(Bár még a mai napig nincs egyezség a szervizeknél, hogy most akkor frissíthetnek-e vagy sem. Valahol pénzt kérnek érte, valahol nem is tudnak róla, valahol meg még a telefonodra is felrakják az AA apk-ját , annyi, hogy kiszökött a frissítés publikus kezekbe is így sokan így szereztük meg.)
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
Nem tudom, hogy volt-e már linkelve, de azon beszartam mikor 3D-ben nézhetted körbe a kocsidat parkolásnál
-
Danex
addikt
válasz grizlisandor #145430 üzenetére
-
Danex
addikt
válasz i-sti #145056 üzenetére
Autót cseréltem inkább , amúgy emlékszem tavaly mindenkinek hasonló élménye volt, mondjuk nekem rátett egy lapáttal, hogy automata volt emiatt csak kigyorsításkor volt 1600 felett a fordulat kb és tök egyenes megállás nélküli út (főút - falu -főút -falu) így semmi terhelést nem kapott a motor.
Amikor volt hozzá hangulatom manuálban váltogattam, de nem csak én vezettem a kocsit, meg hát ne manuálozzak már egy automatában... a sport meg 3000-3500ig pörgette az 1-est, hidegen az rosszabb lett volna.
-
Danex
addikt
válasz grizlisandor #144865 üzenetére
Azt hittem ,hogy valami noname autókereskedés. Mikor a Jettát beszámították a suzukiba ott nem volt ilyen bizományozás, arra tudok gondolni, hogy valami lehet a kocsival és ha bizományba veszed akkor a kereskedésnek semmi garanciális felelőssége nincs, mivel gyakorlatban azzal állsz szerződésben aki beadta nekik.
De javítsatok ki, ha rosszul vagyok informálva.
-
Danex
addikt
válasz Miertvansote #144844 üzenetére
Igazából a miértre szeretnék rájönni, tehát ha nem európai körúton jársz és szeretnéd kihagyni a drága országokat, mi értelme van szárazig menni a tankkal?
Haszna annyi, hogy ~1000km-re számolva 5-8perccel kevesebb időd megy el tankolásra az életedből, meg ha szerencséd van a sok szart a tank aljáról elkezdi beszívni az üzemanyagpumpa.
Illetve senkinek se adja, de bármikor jöhet úgy, hogy nagyon kéne sietni a kocsival és pont akkor porzik a tank?
Amúgy elmész tankolni mikor villant a lámpa csutkáig, megnézed mennyi ment bele, illetve megnézed, hogy mekkora az autód tankja (használati útmutatóba benne szokott lenni)
(#144842) grizlisandor
Azt hiszem, hogy az előző héten volt a TotalCar-on egy cikk, ahol ugyan ezzel a bizományi megoldással, adásvételi hiányosan (konkrét ár megszabása nélkül) lett árulva az autó és a vevő 1,2misi javítást kapott.Ráadásul az eredeti bizományon amikor átvették a tulajt azon rajta volt, hogy füstöl a motor, amit az új vevő kapott azon már nem.
Az ilyen cigánykodást kerülném, általában neked semmi hasznod, nekik meg sok, viszont ha szar van már csak széttárt kezeket lát az ember.
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
válasz Speeedfire #143751 üzenetére
Hogy szerintem a legtöbb rossz vélemény/tapasztalat a sima 95-ös benzin alapján jön létre és nagy valószínűséggel az ultra prémium üzemanyagok között nem lesz eget verő különbség.
Ezalatt a 95-ösnél sokkal megosztóbbak a tapasztalatok, mert pl borsodban az Auchan benzinben 1,5 akár 2%-kal is több a bioüzemanyag aránya egy Budapesti kútéhoz képest. Illetve ugye vannak helyek (kevés), ahol nem a MOL alap-üzemanyagból készül. De a többit már leírták.
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
válasz Speeedfire #143749 üzenetére
A 100-as elég merőben különbözni szokott a sima 95-től és ott a legtöbb nem is MOL alapanyagból dolgozik (MOL-nál azért gondolom mol )
-
Danex
addikt
válasz zsolt19900 #143651 üzenetére
Az nem egy teljesen hétköznapi szorítóbilincs?
-
Danex
addikt
válasz diablo1984 #143570 üzenetére
De nem is szabad homokba dugni a fejed, van amit meg lehet előzni a hiba korai felismerésével (vagy időben eladni ) ,bár pontosan tudom mit érzel, mert a Jettá-t én is hasonló okokból adtam el ,hogy elvesztettük a bizalmat iránta.
Bár hozzájön ehhez, hogy nem tájékozódtunk előtte körbe eléggé és bután mentünk bele modern dízelbe pálya nélküli használtra.
-
Danex
addikt
-
Danex
addikt
válasz i-sti #143547 üzenetére
Mert olcsó és mert mire ezt is elkezdi csipegetni addigra eladja... / még a 90-es években nagy autós volt és azoknál ez nem okozott úgy gondot.
Sajnos utóbbi kategóriával van tapasztalatom, aztán mióta külön olvasgatok meg olvasom az itteni bölcseleteket csak verem a fejemet a falba, hogy miket csinálnak.
(pl olajleeresztésnél járassuk a motort legalább 3500-as fordulaton, hogy az utolsó deciliter régi olaj is kifolyjon.)
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
válasz diablo1984 #143457 üzenetére
Hát csak fordulat legyen meg ott is
-
Danex
addikt
válasz Mágus2 #143329 üzenetére
Hm, család kérdése még messze van, így inkább az utóbbi kategória, de azt is ésszel, tehát nem lenne mindig megtaposva, csak néha egy kicsit
Kivitelből én személy szerint a kombit mindenféleképpen elhagynám, a szedán az határeset de inkább a coupe/ferdehátúak lennének a célpont.
Mert inkább néznék egy öregebbet amit szépen rendbe rakok az árkülönbözetből, mintsem egy sokkal drágább újabbat legalábbis eddig így gondolom ez köszöni meg jobban.
-
Danex
addikt
Az első szériás 1.8T audi TT (225lovas) mennyire ajánlott / nem ajánlott? Motorkódból van egy jó pár ahogy néztem, illetve elvileg a 2000-res évek utánit kéne nézni, mert ez előtt magas sebességnél rosszul viselkedett a kocsi vagy mi.
Egy lightos szoftnak is megtartanám az esélyét a jövőjében, elvileg emiatt a 225 paci jobb vétel lehet alapnak a 185-tel szemben (nagyobb gyári turbó, meg talán erősebb ez meg az)
-
Danex
addikt
-
Danex
addikt
válasz aliali #143151 üzenetére
Jó gumi, jó sofőr a legtöbb értelmes helyen el lehet menni vele.
4 kerék ad egy plusz, de gyakran csak túl nagy önbizalmat a sofőrnek amit az elektronika se old meg.
Plusz ha felfekszik a hasa akkor mindegy, tehát biztosan jobb, de függ attól is, hogy merre laksz. De egyszerűbb otthon maradni a nagyon szar időben.
Szóval jó, de nem mondanám úgy fontosnak, hogy nélküle nincs esélyed vagy ,hogy mert van már mindenhol el tudsz menni.
-
Danex
addikt
válasz CharlieDrop #143037 üzenetére
Plusz a legtöbb hibrid az olyan, hogy odalépsz neki egy kicsit és a mákdaráló felpörög 5-res fordulatra darálni majd össze vissza leáll-elindul.
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
válasz zsolt19900 #143021 üzenetére
Vitara is már csak rövid ideig lesz elérhető az elpusztíthatatlan 1.6szívóval, aztán már az is csak az 1.0T vagy 1.4T-vel lesz elérhető ami már megint nem biztos, hogy ajánlott rövidtávra, viszont a kiépítésből adódó hasmagasság a parkoláskori padkázás ellen sokat segít
Off-off
-
Danex
addikt
-
Danex
addikt
válasz molnarpeter #141032 üzenetére
Én a lithiumos zsírt hallottam, hogy jó lehet.
A sima WD40 leszárad róla hamar.
-
Danex
addikt
válasz simonjoe #140218 üzenetére
Az a baj, hogy sokan a legolcsóbbat veszik, ha picit olvasott akkor can-bus ready-t. Ha többet akkor nem rak bele led-et, mert a can-busos leolvad a kocsiban (kivéve a nagyon drágát, amihez külön ellenállás van).
Itt is kijön az olcsón legyen prémium autós világításom.
Itt az olcsó elrettentő példa
-
Danex
addikt
válasz zsolt19900 #140102 üzenetére
30km-en amíg bemegyek a suliba napi szinten jön velem 3-4 ember főleg idős aki reflektorral megy nappal vagy egy hegynek a tövében állította be a tompítottat...
De ugyan ez vezetési szokásban is szörnyűek vagyunk nem csak karbantartásban, pedig előbbihez pénz se kell.
Beleáll a seggembe, hogy megelőzzön (nem mentem lassan), de amúgy csúcsforgalom van és kb 6-8km -t jön így...
Olyan előzésbe ment bele tegnap egy ember, hogy kanyar, és majd megelőzz a tanulósofőrt meg a dömpert... hát nem jött össze és mindenki állóra fékezett. (és a dömper utána le is fordult azonnal).
-
Danex
addikt
Pillanatnyi fogyasztásmérő alapján azzal is lehet spórolni, ha nem magas sebességi fokozatban, alacsony fordulatról gyorsítasz ki és lassan éred el a kívánt sebességet, hanem kipörgetsz egy kisebb sebességi fokozatot kb középtartományig és fele annyi idő alatt éred el a sebességet.
-
Danex
addikt
válasz diablo1984 #139671 üzenetére
Egy laikus akinek nincs pénze a kopó alkatrészek cseréjére ne vegyen ilyen autót egyedül (vagy amúgy sem), hanem vigyen valami normális szakit, annak meg van kábele és remélhetőleg ért is hozzá.
Persze az is érthető amit mondasz, hogy aki nem ért hozzá az ne is magyarázzon, na de hát közel 10M szakember hazája vagyunk
Sajnos a közelemben is sokan vannak, hogy 3M-s autó, de olajcsere az csak 2 évente legyen inkább, kabinszűrő meg nem is létezik, mert hát 7ezer a szenes és nem kell az, hogy menjen a kocsi, meg gumiból is jól van az még nyáron lejárom a télit, aztán nézek valami 5 éves 50%-ost...
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
válasz bartucz911 #139337 üzenetére
Nagyon amatőrként mondanám, hogy nézd meg az olajbetöltő nyílást, hogy olajnál látsz-e valami gyanúsat, vagy a nívópálcán.
-
Danex
addikt
válasz grrpowa #138958 üzenetére
Hát inkább adnék a kezdőnek 140lovast kocsit, mintsem egy 60 lovasat.
Ha egy buszt előz és véletlen nem úgy mérte fel a szembejövő távját akkor a 140-essel még mindig több esélye van mint egy 60-assal.
A legtöbb baleset amúgy szerintem emiatt van, hogy egyedül utaznak az emberek a 60-80lovas járgányokkal, majd mikor jön a nyár, haverok beülnek, meg megy a klíma is és egy furgont már nem bírnak megelőzni.
-
Danex
addikt
válasz Jamby18 #138872 üzenetére
Egy szívóbenzinest forgatni kell, még dízelt sem vált el az ember 2000-res fordulatnál.
Pörgesd ki jobban, meg váltáskor nyomd annyira a gázt, hogy legalább 1400-1500as fordulat meglegyen kuplungolás közben.
Turbós benzines / dízeleknél is 1500-as fordulat felett kezdegél rendesen jönni a nyomaték, egy szívó 1000-es fordulaton jó hogy szenved.
-
Danex
addikt
-
Danex
addikt
válasz simonjoe #138600 üzenetére
az előző hsz-em félrement azért a kihúzás
Az ilyen csoda dolgokban sosem hiszek.
Jobb teljesítmény, kisebb kopás, kevesebbet fogyaszt, sőt visszafordítja a kopást is...
Mint a mekis kaja amitől fogysz, minél többet eszel
Ha lenne ilyen szuper lötty, akkor a gyártók szerintem inkább csinálnának gagyibb motorokat és mondanák, hogy kötelező szerviz csak ezen drága VW$$.$ lötty mehet bele amin még pluszba profitálhatnának a kispórolt motoron felül.
-
Danex
addikt
válasz do3om #137760 üzenetére
Mikor megvettük a Jettát 4 évesen 170K km-el mi is ebben reménykedtünk, hogy 5-6 évig jó lesz.
Sajnos mint az autós világba frissen belépve (német, fiatal autó, elmennek ezek 300K-t) jó vételnek tűnt, aztán minél többet olvasgattam, főleg itt, meg aztán a félmilliós Mechatronika hiba 2 héttel a gari lejárta után arra jutottunk ,hogy inkább menjen el.
Már bármi hangot adott a kocsi azt figyeltem mikor villan fel valami ami minimum 200eFt, így már nem is vezettem szívesen, valahol elment a bizalom.
1.5évig volt nálunk, kifizettünk ez idő alatt kb 700-at hitelbe, meg ugyanennyit szervizre és még akkor se kuplung a DSGben, se porlasztók, se DPF, turbo stb ami valahol 200-250eKM között előjön.
Ezek közül a kettős tömegű hallható volt, a 2. sebességet és érezni lehetett, hogy csúsztatja és néha mocorgott oda-vissza egy picit a fordulatszám is ami elvileg injektorra utalhat.
Annyi "mázli" volt, hogy 1.5év alatt kb csak 200ezret bukott a kocsi az árából (nem számolva a szervizeléseket) így beugrónak jó volt az aláírásomban szereplő Offos kocsihoz. (nincs DMF és elvileg EGR sincs így nem kokszolódik, aztán meg kiderül mennyire tartós )
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
válasz bitpork #137730 üzenetére
Hát szerintem ha 1 napja van nála akkor a márkaszerviz ki tud állítani róla véleményt ,hogy 200km és 1 nap alatt nem megy tönkre egy váltó. (szerintem)
Nálam legalábbis ha nem 3 hónap meg 4K km lett volna a váltóban akkor kiállították volna, hogy hát ez így rossz, de ennyi időre már nem tudták.
Egy próbát szerintem megér, mintsem zsebbenyúlást.
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
válasz Kiskokó #137106 üzenetére
De valahol meg a régi citromos automatáknak is megvan a megbízhatósági szépségük.
Nekem ugye a száraz DSG-nél nagyon nem tetszett az, hogy 52-nél már 1100-as fordulaton gyilkolódott a rendszer, meg, hogy kb 5km/h-nál már beváltotta 2. sebességet jó hosszan csúsztatva a kuplungot.
Persze 0 km autóként pont leszarhatná az ember, mert mire szétkopik el kell adni, csak mint 2. vásárló már mint kötelező ráköltésként kell vele számolni.
-
Danex
addikt
Ha jól tudom VCDS-el illik légteleníteni a rendszert.
-
Danex
addikt
válasz AsusBoy #136532 üzenetére
Legelső dolog talán, hogy a 30ezres olajcsere periódus helyett 10-15ezer legyen, függően a használat helyétől és módjától.
Ne terhelje alacsony fordulaton (1500 alatt ne legyen a fordulat).
Meg induláskor egy picit járjon a motor mielőtt valóban elindulna, leállításkor meg úgy szintén várjon egy kicsit mielőtt leállítaná azt.
-
Danex
addikt
válasz CharlieDrop #136413 üzenetére
Szerintem az összes(legtöbb) automatánál a mechanikai pöcök megoldást használják, aminek biztos nem a legjobb, ha meg kell tartania az egész kocsi súlyát.
-
Danex
addikt
Ezt olvastam, hogy ilyet szoktak beépíteni, ez imitálja indulás után néhány másodperccel, hogy megnyomtad a gombot. (Példa videó)
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
válasz artiny #136119 üzenetére
Nekem mikor a váltót csinálták a kocsin közbejött néhány gubanc nekik, azt mondták ,hogy gyakorlatilag megszívták olyan szempontból, hogy napokat dolgozott vele a szaki, viszont a keretidőnek meg csak néhány óra van megadva emiatt nem számolhattak el több órát miatta az irányomba
Na most egy maszek azt mondja, hogy fúú a tervezettnél legalább 3* annyi időbe telt a dolog (xyz miatt) ezért ennyi lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest