Új hozzászólás Aktív témák
-
Sajnos eladósorba került a kicsikém költözés miatt. Ha esetleg van köztetek érdeklődő, akkor várom a javaslatokat. Az autó azóta átesett egy végleges generálon, és egy apróbb folton kívül teljesen makulátlan az autó. Roszdamentes, tökéletesen megy, megbízható, keveset fogyaszt, nem füstöl stb...
-
Üdv!
Köszönöm hozzászólásod, szintén ilyen érzések járkálnak bennem is, amikor meglátok egy szép állapotú 32B-t. Látom, Te sem viccelsz, ha szerelésről van szó, további sok sikert, majd lehet a későbbiekben kereslek egy-két alkatrészforrás ügyében
Üdv, és neked is sok kitartást.
-
papasat
csendes tag
HEllo!
NAgyon megörültem mikor rátaláltam az írásodra. Nem gondoltam hogy vannak mások is itthon akik nekiálltak egy 32B-nek.Tetszik az irány amit követsz, hogy megtartod az autó gyári mivoltát gondolok itt a kárpitra stb.
Én most egy mindegy 1,5 éves felújítási/restaurálási folyamat végéhez értem el. Igaz még mindig nem mondom hogy végeztem, mert ezt sosem lehet befejezni.
Ha gondolod akkor nézd meg a képeket amiket a felújítás közben készítettem:[link]
Jelenleg igy áll az autó:[link]
Remélem találkozunk majd valami találkozón, vagy valahol, és kitartás a továbbiakban!! -
Márk
senior tag
Hali!
A ti verdátokban milyen elöl a féktárcsa és a fékbetét?
Csak azért kérdezem, mert a mi verdánk az 81 októberi kiadású, és még a 73-78-ig gyártott ős Passat, ill. Golf I-es 10mm-es féktárcsája van benne, a fékbetét az meg szintén a Golf I-é, illetve az ős Passaté. Gondolom, hogy mikor beindult a gyártás, még volt ilyen raktáron a VW-nél, aztán úgy gondolták, hogy jó lesz az is bele.
Üdv.: Márk
-
Márk
senior tag
Hali!
Tegnap volt egy hete hogy kicserélték a váltócsapágyat, mondom bemászok a verda alá, és megnézem, hogy mi a helyzet. Nagyon minimális váltóolaj van a váltó alján (hogyha a csapágycsere előtti mennyiséget veszem 100%-nak, akkor ez a mennyiség kb. 10%), szépen szárazra töröltem a váló alját, és most reménykedem, hogy esetleg csak a váltó házán lévő mélyedésekből fújta ki a menetszél az aljára az előző állapotban ottmaradt olajat.
Bár hogyha jobban belegondolok, én ezzel a minimális folyással is ki tudnék békülni, ugyanis a szerelő azt mondta, hogyha még mindig folyik az olaj, akkor le kell szedni a kocsiról a váltót, és úgy megnézni, hogy miért folyik, az pedig nem kis munka lenne.
Üdv.: Márk
-
Váltóolajjal kapcsolatban, megkérdem édeapámat, mert én még nem cseréltem benne
ezekszerint több mint 100-120e km a ciklus, de hogy pontosan mennyi... A kettes fokozat idő eltti elhasználódása, nehézkes használata szerintem azon egyszerű okból ilyen, mert ha belegondolsz a legtöbb beindítás után melyik sebességbe teszed be először, na meg legtöbbször menetközben... szerintem a 2-es. De ez scak az én teóriám. Persze lehet a 3M kódú váltónak egy típushibája is
De örüljünk neki, hogy ebben csak a kettes nehézkes egy picit. Vezettem nem egy 15 éves opelt (astra, corsa, omega), illetve fiat-ot, ahol nem csak a 2-est, hanem az összes fokozatot vagy nagyon nehezen, vagy túl könnyen vette be az autó, úgy értem, hogy mintha egy jó nagy kuktányi csülkös tárkonyos rántásos bablevesben kavargatnád a fakanalat
(természetesen a hsz ezen része teljes mértékben a márkaelfogultságom agyszüleménye
)
-
Köszönöm a hsz-t, látom sokan várják már (köztül én a legjobban) a turbó beépítését, de az is egy nagy zsákbamacska lesz, mint ahogy ez a motor is volt először, amit a cikk idejében tettünk bele. Megvárom, amíg jóra fordul az idő, mert a kocsi nem fér be a garázsba, ha szereljük, na meg beindítani sem egy 5 csillagos wellness program csukott garázsajtóknál
Remélem, nem fog olajat fogyasztani a turbo miatt, nem fogja kinyirni az új szelepeket. Gondolkoztam egy intercooleren, mert azért a hűs (200-250 fok helyett 80-100
) levegő csak használ a szelepeknek, meg a dugóknak. A Golfot is öröm szerelgetni, már ha szándékozod. Persze találj egy olyan öreg golfot, ami annyira makulátlan, hogy ne kelljen hozzányúlni
-
Kazimír
őstag
Félve merek itt hozzászólni, mert nem vagyok szakértő a témában
Csak gratulálni akartam a cikkhez, amit most olvastam el (+ az összes hsz-t). Örülök, hogy jó karban őrzöd a technikát.
Ha egyszer majd lesz pénzem és lehetőségem, én egy régi Golfot szeretnék venni.. -
Márk
senior tag
Hali!
Nálam a hidigindítás úgy van 0 fok alatt, hogy kihúzom a dúsítót, izzítok, majd miután kialszik az izzítást jelző lámpa, megvárom hogy lekattanjon az izzítórelé. Ezt eljátszom egymásután max. 3-szor, és a 3. izzítás után önindítózás, de nem engedem el az önindítóval azonnal ahogy beröffent a motor (általában elég egyszer áttekernie és már el is kapja) mert akkor úgy rángatózik mintha csak három hengere menne (ezt nem tudom hogy miért csinálja, adagolósnál voltam vele, bemérte az adagolót ami hibátlan, és az előtöltés is akkora amekkora kell, a porlasztócsúcsok is hibátlanok), hanem megvárom azt a hangyafasznyi plusz időt amíg viszonylag kisimul a járása, az önindítóval akkor engedem el. Magyarán amikor hallom, hogy elkapta, még egy minimális ideig tekertetem az önindítóval.
Fateroméknak persze ezerszer elmondtam, hogy egy hangyányi ideig hagyják, hogy miután elkapta, hagy forgassa az önindító, de mintha a falnak beszélnék
, és mikor hallom hogy olyan háromhengeresen "gyilkolják", a szívem majd megszakad
, ezért azt találtam ki, hogy vagy kirohanok előttük és én beindítom, vagy egyszerűen hogyha aznap vidéken van dolgom én megyek a Passattal, illetve hogyha otthon van másik autó, akkor szépen megkérem őket hogy menjenek azzal, a Passatot hagyják békén.
A váltó olajcsere periódusa szerinted hány km?
Vajon hideg időben miért csak a 2-est veszi nehezen?
Időközben benéztem a váltó alá, szép száraznak tűnt minden, annak ellenére hogy a szerelő Nyárlőrincen lakik, az Kecskeméttől cirka 20-25 km, és amikor egy hétig itthon állt a kocsi a garázsban, látszott a váltó alján, hogy álló helyzetben is folyatja az olajat.
Üdv.: Márk
-
Látom váltószitu hasonló
Utánanéztem a váltónak:Egyes fokozatok attetele valto teljes attetele
______2N______3M______2N_______3M______________
_1 fok_3.45455__3.45455__14.20202_14.20202
_2 fok_1.78947__1.94444__7.35673__7.99383
_3 fok_1.13333__1.28571__4.65926__5.28571
_4 fok_0.82857__0.90909__3.40635__3.73737
_5 fok_0.68421__0.72973__2.81287__3diffi 4.11111 4.11111
Szóval az a váltó tényleg hosszabb fokozatokkal rendelkezik. Nem hiszem, hogy szeretné a 1,6szívó.
Hidegben án a következőket teszem: Hidegindítú kihúz, izzít (elszámol 5-8ig), beindit, de úgy, hogy ne rötön akkor engedd el, amikor rákap a motor, és berobban először, hanem 2-3-4 robbanás erejéig, de természetesen rá se indítózzál. Ez azért kell, mert habár beindul nekem elsőre is, de rángatózik, meg nagyot füstöl, ha nem így indítom. Utána kiszállok, lekaparom a jeget, vagy elszívok egy blázt ;). Édesapáddal sajnos nem tudok egyetérteni, hidegen hajtani egy öreg dízelt közösség elleni büntett.
A gl5-öt oly módon érdemes használni igen. De nem lesz olcsó mulattság.
Üdv!
-
Márk
senior tag
Hali!
Megint tanultam újat tőled. Én eddig nem is tudtam, hogy a benzines mociból fejlesztették ki a dieselt, akkor ezekszerint kedveli a fordulatszámot (én eddig azt hittem, hogy szenvedés neki), bár azt megfigyeltem, hogy dízel mivolta ellenére igazán akkor szedi a lábát, hogyha harmadikban ki van húzatva 70-80-ig, bár ilyet nagyon ritkán csinálok vele, csak akkor hogyha sietek vagy "őrültködni" van kedvem vele.
Visszajött a kocsi a szerelőtől, azt mondta, hogy mostmár szerinte jó lesz, ugyanis eddig az volt a baj, hogy mivel lógott a csapágy, az egész differenciálmű a váltóban oldalirányú imbolygó mozgást tudott végezni, de mivel ki lett cserélve az ominózus csapágy, így remélhetőleg nem fog folyni többet az olaj sem, és mostmár a diffi sem fog imbolyogni benne. Természetesen kapott két új forgásirányos féltengelyszimmeringet is, meg zsír új benne a váltóolaj is. Szerinted egyébként mennyi ezer kilométerenként kell a váltóban olajat cserélni?
Említetted, hogy hideg időben alig lehet kettesbe rakni, amikor voltak a jó kis -5 és hidegebb fokok, szívtam vele én is és volt úgy hogy nem is erőltettem, hanem egyesből rögtön hármasba raktam, igaz hogy csúsztatni kellett hozzá a kuplongot, de elfogadta a motor, vagy pedig egyesben volt, kuplung be, egyesből ki, majd nagyon lassan kettesbe be, legalább 6-7 másodpercbe tellett, mire bevette üresből kettesbe, de én megfogadtam, hogy nem fogom erőltetni, majd beveszi szép lassan. Egyébként csak a kettesnél csinálja hogyha még hideg a váltóolaj, hogyha már bemelegedett, akkor nincs semmi gond.
Amikor hideg az idő, mondjuk olyan 0 és -10 fok között van, akkor te hogyan szoktad melegíteni a motort? Én úgy szoktam, hogy beindítom, és amíg kaparom a jeget róla, hagyom hogy hagy járjon alapjáraton, hagy melegedjen. Faterom viszont azt mondja hogy hülyeség, szerinte úgy kellene, hogy előre lekaparom a jeget róla, beindítom, és miután bekapcsoltam a biztonsági övet, utána már lehet is vele indulni szépen lassan. Neked mi ebben a témában az álláspontod?
Ez a GL5-ös dolog egyelőre csak egy távoli szép álom, mert fateromékkal még együtt lakom, és kerek perec kijelentette, hogy ide hozzá még egy kocsit be ne merjek hozni. Igazából nem értem az aggodalmát, ugyanis az udvarban bőven elférne még egy kocsi, másrészt van egy üres garázs a ház alatt, amit csak a Passat tud használni, mert csak az nem veri oda az orrát, hogyha állok le vele, szóval hogyha lenne még egy Passat, akkor azzal leállnék a garázsba, tehát így nem nőne meg az udvarban álló autók száma sem. Egyébként a GL5-öt én sem mindennapi használatra szánnám, hanem mondjuk csak hétvégente ill. ünnepnapokkor vagy utazásra nyáron hogyha szép idő van, mert én bizony esőben ill. hóban elő nem venném.
Üdv.: Márk
-
A turbóval megvárom a jó időt, szar volt motort cserélni, ki-be emelgetni 0-5 fokban. Szerencsére az én váltómból nem folyik az olaj, vele sosem volt probléma, illetve egy pici igen, hogy ha hideg a váltó olaj, akkor kettesbe nagyon finoman kell berakni, különben a szinkron gyűrűk csúnyán csinálnak. Ha jól tudom, igen az enyémben is 3M kódú van, ami nagyon is passzol az 1,5-1,6 szívódieselhez, mivel pörgős motor. Ez a VW első (illetve az az 1,5ös) személyautó diesele, amit tulajdon képen egy benzines terveiből készítettek, így rövid löketű pörgös motor, ezért van benzinesen magas fordulaton, 3000 körül a teljesítmény csúcsa. Hosszabb váltóval csak kínlódni fog szerintem, tény hogy nagyobb lesz a végsebessége, de nem elég az egész M1-es mire eléred azt
, tudom. Talán a fogyasztása lenne kisebb, de (mondom saját vélemény) szerintem a 3M-es baló hozzá. A GL5 automata nagyon jó választás, ha nem akarod, csak vasárnaponként elvinni a fagyizóba, akkor ideális
, de én tuti nem barátkoznék meg a 10-12 literes átlagfogyasztással. Mellesleg, mint privátban is említettem, ha arra az ominózus gl5-re gondolsz, amit mutattál nekem, akkor annyiért csak akkor éri meg, ha tényleg eredeti mondjuk minden benne, és vagy olyan megszállott, hogy az autó értékének közel 3szorosád fizesd ki érte, hogy használni is tudd. Üdv!
Drukkolok a váltóhoz!
-
Márk
senior tag
Hali!
Nos hogy áll a turbóbeépítés?
Sajnos az én váltómból folyik az olaj a jobboldali féltengelynél, és hiába cseréltünk féltengelyszimmeringet, semmi változás nem történt. Ma kiszedte a jobbos féltengelyt a szerelő, és kiderült hogy a váltóban lévő kúpgörgőscsapágy lóg, de szerencsére itt Kecsón az első csapágyboltban tudtak adni olyan kúpgörgőscsapágyat amilyen kell a váltóba, igaz hogy nem volt olcsó (8440 Ft), de SKF, nekem meg ennyit ér a minőség.
Holnap pakolja össze a szerelő, + még lecseréli benne a váltóolajat is, remélem mostmár így jó lesz a váltó, nem fog folyni belőle az olaj.
A ti kocsitokban milyen kódú váltó van? Az enyémben 3M. Gondolkodok, hogy majd később lecserélem 2N-esre, ilyen volt az 1,8-as benzineseken, ennek a váltónak hosszabak az áttételei mint a mostani 3M-esé. Már csak az a kérdés, hogy mit szólna hozzá a jó öreg 1,6 szívódiesel? Az biztos, hogy kevesebbet forogna, de elvileg nem is gyorsulna úgy mint a rövidebb 3M-es váltóval, igaz?
Üdv.: Márk
U.I.: Visszatérve az automataváltóra, azért én szívesen birtokolnék egy GL5-ös Passatot akár egy ilyen 3 sebességes automatával is.
-
Márk
senior tag
Hali!
Az a 155km/h autópályán volt, csak kíváncsi voltam, hogy mennyi a vége neki, egyébként meg 100-zal szoktam járni vele országúton, hogyha szökőévente meg egyszer kiszabadulok vele a pályára, akkor 110-120-szal szoktam hajtani. Remélem hogy így hosszú életű lesz.
Miért dobtátok ki a fasza automataváltót meg a benzines mocit a Passatból? Nekem minden vágyam egy GL5-ös Passat automataváltóval, nagyon szívesen kipróbálnám, sőt vennék is egyet a mostani mellé.
Üdv.: Márk
-
Hehe most az enyém is 54 ló 102 Nm, JR kódú, de remélem azért nem szoktad kínozni 155-el
Azért az már jócskán 4500 körül fordulat, a 3500 max, ami egészséges, egy olyan kényelmes 110km/h. Válatócsere ebben is volt, mert autmatával lett véve, benzines motorral, így került bele az 1,5ös szívódízel és a manuális váltó. 426000km-el még menni fog sokat remélhetőleg
. Használd egészséggel, mint, ahogy én is használom az enyémet mostmát az új motorral. Nemsokára írok egy új cikket a nemrég vásárolt motor felújításáról, illetve a nemsokára esedékes turbo felszereléséről (illetve kap majd egy intercoolert is, a szelepek kímélése érdekében). Üdv!
-
Márk
senior tag
Hali!
Az én Passatomban most 426.000 km van, sima 1,6D 54 lóval 102NM-rel (ez még a hidrotőke nélküli motor, a szelepállítás ilyen lapkákkal történik), a végsebessége az óra szerint 155 km/h. 180.000 km-rel vettük 1992 júniusában Baján, állítólag Svájcból került az országba.
Ezalatt az idő alatt volt rajta egy komplett váltócsere, mert a fater munkatársa kölcsönkérte utánfutót húzni, majd mikor végzett a dolgával, visszahozta, hogy kicsit recseg a váltó
. Másnap reggel mikor akartunk menni vele, se előre, se hátra nem volt hajlandó mozdulni
.
A motor ezalatt a kilométer alatt egyszer lett meggyűrűzve, mert már ette az olajat, kétszer volt rajta hegerfejtömítés cserélve(az első alkalommal ugye a gyűrűzés vonta maga után), másodszor pedig 350.000 kilométernél az egyik szombat reggel észrevettem, hogy olajos a hűtővíz. Nosza szétkapta a szerelő, és mondta hogy átégett a hengerfejtömítés, a hengerfejnek szerencsére kutya baja volt. És ha már kicserélte a hengerfejtömítést, akkor már kapott a gép új szelepszárszimmeringeket, szelepvezetőket, kipufogó- ill. szívósortömítést, magyarán ki lett cserélve az összes tömítés, ami ott azon a környéken ill. a hengerfejen van.
Én 10.000 kilométerenként cserélek benne olajat, ezelatt az idő alatt nem kell bele utántölteni, igaz hogy viszonylag drága Shell Helix Super 15W40 olajat rakok bele (a sárga flakonosat), plusz még kap Metabond olajadalékot is, de szerintem megéri a pénzt, mert a gép meghálálja a törődést. Mióta nálunk van (cirka 16 éve lesz idén júniusban), úton még nem hagyott ott, pedig kilométer az van benne rendesen.
És most jön a slusszpoén. Igen, az enyém is kormol, de a zöldkártyán mindig átmegy. Adagolósnál már voltam vele, azt mondta, hogy az adagoló jó, előtöltés is jól van beállítva, porlasztócsúcsok is faszák. Akkor miért kormol? Igaz, hogy csak akkor csinálja, hogyha hirtelen letaposom, hogyha fokozatosan gyorsítok, akkor szinte csak alig-alig kormol.
A fogyasztása az meg egyenesen szenzációs, 4,6-5 liter között változik, télen hogyha sokat megyek vele városban, akkor bekapja az 5,5-6 litert, de ez a max.
Úgyhogy nem is akarom eladni, terveim szerint együtt megyünk majd a temetőbe is....
Üdv.: Márk
-
Gyenge olajnyomás, némi édeskés szagú kipufogógáz (csekély olajfogyasztás) miatt lett felújtva. Dugattyúk, szelepek, felfúrás, stb... Nálam az olajfogyasztás tabutéma, az előző motor is, igaz hogy elhalálozott, de olajat nem fogyasztott sosem, csak kormolt a rossz porlasztás miatt.
-
Márk
senior tag
Hali!
Ennek igazán örülök, jó látni, hogy vannak még olyan emberek mint te, hogy vigyáznak az öreg verdára, és nem számíttatják be 800.000-ért valamilyen ma újonnan kapható műanyag fostalicskába, azok meg majd leadják a bontóba, és vége.
2006 júliusában a kecskeméti Suzuki Jansik autóháznál volt sokkoló élményem, ugyanis a hátsó udvarrészen a parajosban, ahol a törött illetve bontásra ítélt autókat tárolták, állt kettő 32b passat is, az egyik sima 1,6 benzin volt bordó színben, a másik pedig - ezt sajnáltam a legjobban - egy ezüstmetál, fekete belsejű GL5 volt, amiben az 5 hengeres Audi motor van, de gondolom neked ezt nem kell bemutatnom. Hát mit mondjak, a szívem majd megszakadt érte, mert nem volt szétrohadva, csak a hátsó kipufogó volt leszakadva róla, és a jobb első sárvédőn látszott, hogy csúnyán javítva volt, meg a motorháztető is. Ennyi baja volt csak. Remélem hogy aki leadta, az boldog az új Suzukijával
. Be is mentem a szalonba megkérdezni a használtautós kolegát, hogy eladó-e az ezüst Passat, de csak ingerülten aztmondta, hogy nem. A k*rva anyád!
2007-ben, mikor ismét elmentem, már nem volt ott egyik sem, béke poraikra, R.I.P.
Majd este dobok fel képeket róluk, mert csináltam jó párat a helyszínen
.
Üdv.: Márk
U.I.: Hogyha van kedved, nézz át a Melyik a kedvenc autód topikba, raktam fel pár fasza Passatos videót.
-
Szervusz! Igen, elkészült a "csoda". Volt egy kis affér az 1,6os motorral, emiatt fel let újítattva
Így most a kasztni, futómű, motor gyk. új állapotban van. A turbot picit később teszem rá, amikor már jobb lesz az idő. Műszakin gond nélkül ment át, még meg is dícsérték. Köszönöm az érdeklődést
Üdv!
-
7600 GS
addikt
Ismerek egy csávót,akinek 402 ezer van a Volvo V70 T5-sében.4 éves a kocsi.És nem volt még vele különösen nagy gond.Mellesleg nekünk is T5-ünk van,csak nekünk 2000-res évjárat.Nekünk 230000 van benne.És nagyon meg vagyunk vele elégedve.Úgy gondolom a VOLVO még ma is tud autót gyártani.A többi autógyártó ma már úgyérzem hogy erősen ócsít.Esetleg a Lexus nem.Röviden,tömören ENNYI!Ja,mellesleg a T5-ös 260 lovas.
-
válasz
venember83 #80 üzenetére
Köszönöm!
Vettünk új főtengely csapágyakat, tömítéseket, kipufogót a turbós üzemhez. Lassan belekerül a turbo, és az a minimális olajfogyasztás is el fog tünni, és akkor nagyon kis baba motor lesz
-
venember83
nagyúr
Jo munka, barcsak tobb ilyen ember lenne s akkor hasznalatban maradnanak ezek a valodi autok s nem venne boldog-boldogtalan a gyarilag sz_r, uj muanyag vackokat, amik 5-8 ev utan rendeltetesszeruen szetesnek vagy egy vagyonba kerul belejuk minden s nem is nagyon van miert szeretni oket.
Nem mintha sokat szamitana, de ezzel kivivtad a tiszteletem
-
Zewa
senior tag
Bocs az offért de egy Dizelmotorra én is rámerek rakni egy pohár vizet
-
Niquis
aktív tag
Most látom csak, hogy én ismerem Önt, señor Kartács!
Gratulálok az új autóhoz!
Gyanús is volt, hogy az emesenen is valaki rebornolt Passatokról ír.
-
VR6-Fan
veterán
az ottani viszonyoknak megfele persze, de azt se feledjük hogy ott náluk azért a fapados Mustang egy "népautó", csak nálunk ekkora kuriozum..
meg persze 5 milkából kapsz egy fullos 4-es Golf hiper szuper TDI-t(170 paci, edizön modell..., tényleg benne van minden), de még se új autó és azért a mustang azért még is filingesebb, annak aki azt szeretiDonK:tévedsz audiba volt ez is az is volt sima régi 10v-sből is 2,2/2,3. volt a 20V-sekből is de ott az 2,2-es már csak az S2-esekben volt(vagy 100-asok..), és a 2,3-as volt szívóba és az Rs2-esekben meg 1-2 quattroban volt a Turbos 315 pacis verzió
(uhh kicsit kusza lett remélem azért értelmezhető
)
-
Nekem is tetszik külsőre, de ennyi. Más nem fog meg benne, erős (benzinkályha) motort egy akármilyen futóműre én is rá tudok pakolni a garázsomban, ott a csörlő, meg az akna (túlzás amit írok term., de tessék érzékelni az ironiát). Tény, hogy nagyon feelinges, de akkor inkább egy Charger, az nagyobb
-
Archer
őstag
"soha nem tudtak rendes autókat gyártani" -Ugye ezt nem komolyan mondtad?
Mod: A Mustang soha sem a csúcsteknikáról szólt, hanem a tömény "bunkóságról", erőről. Az új Mustangokat a merev hátsó híd vagy a viszonylag puritán belső ellenére is viszik mint a cukrot. Nekik más a fontos egy autóban mint az Európai embernek. -
VR6-Fan
veterán
nem rég bele akadtunk egy kettes golfban amiben garantált 30e km volt.. 1.8b, automata váltó, napfénytető, zőld ablakokm klíma és elektromos ablakok(tető is volt elektromos) hiányoztak belőle ja és a kezdetleges ABS, meg az MFA..
ja teszem hozzá gyári fékbetéek, szijjak az autón elöször beleültem, szó szerint új szaga volt!
-
válasz
wiggen123 #53 üzenetére
Köszönöm mindenkinek az elismeréseket, a javításokat, és a tanácsokat. Azért az túlzás, hogy majdnem ugyanolyan, de ha megfigyeled, maga az ajtó kilincs echte ugyanaz
. Majd nem sokára frissítem a cikket egész alakos képekkel, közkívánatra, meg néhány aktot is
(a kocsiról
)
-
Rick4
félisten
válasz
afterburner_ #49 üzenetére
mondjuk ott abból kell kiindulni, hogy egy kamion motorra a gyári gari 400.000 kmig szól. szal talán nem meglepő, hogy ennél többet kibír..
-
Zewa
senior tag
Grt
Tettszett a cikk emg az auto is.. Esetleg az egyész vasról raknál fel pár "egész" képet?
Vkie mlitette hogy amcsiban mien "régi" technologiákat használnak fel... És?! Kocka Ladákat is gyártották sokaig(2006 i g ha jol tom). Nem a legmodernebb de egyszeru & olcso.
Vaterom régi munkás autoja 1 hengerfej cserével elment ~400-450e km-t (360nal megalt az ora) /Skoda 120L/
-
wiggen123
senior tag
Nekem is tetszett az írás, várom a folytatást.
Azon meglepődtem, hogy az ajtó belűlről majdnem ugyanolyan mint a 4-5 éves passátunké.
-
Flagstaff2
senior tag
Amerikában és tőlünk nyugatabbra sokminden másképp van. Pölö olyan autókat is becsben tartanak ami nálunk alig van és az is olyan hogy... Pölö 240/260-as és 740/760-as Volvo,ebből az amcsikhoz gyártottak kupét is 780 néven amiből jurőp nem is kapott... Szal egy echte amcsi filmben ha más nem a háttrében feltűnik ezek közül valamék és nem ám olyan állapotban ahogy itt nálunk kinéznek ezek a jobb sorsra érdemes járgányok. :-(
-
zolle
tag
ez gyönyörű!!! gratula hozzá. VW dieselt mindenkinek!
-
gorlin
őstag
Kiváncsi leszek ezek az újabb motorok amiket mostanában gyártanak mennyire lesznek képesek.Szerintem közel sincs bennük ennyi.
Gratulálok a cikkhez,nagyon jó ilyet olvasni.Bár az egy kicsit meglepett hogy 400e kilométeres motort tettek bele,de ezek szerint ennél a típusnál ez még csak a bejáratás kilométerei -
Male
nagyúr
Jó volt ilyet is olvasni itt, de... nem lehetne néhol finomítani kicsit?
Mert pl "Ekkor a motorhoz nem volt nyúlva, mert akkor űgy tünt, hogy nem kellett bántani." elég rosszul hangzik.... inkább "Ekkor a motorhoz nem nyúltunk, mert akkor úgy tűnt, nem kell bántani.", stb.
-
kovy79
őstag
Jó cikk, gratula! Én is várom a folytatást!
VR6-Fan: egy Syncro-s cikk valóban jöhetne!
-
Vamp
senior tag
IMÁDOM a régi autókat, olyannyira, hogy inkább megnézek egy ősrégi 1500-ös Ladát, vagy egy bogarat, mint "megcsodáljam" a helyi jófej gyerekek 4-es Golfját, meg a Quattrós Audijaikat.
Ezért is tetszett nagyon az írás, alig várom már, hogy jogsit csinálhassak, s beülhessek életem első autójába (terveim szerint az egy 1-es Suzuki lesz). A karbantartást sosem sajnálom majd tőle, itt, mindenki előtt a PH!-n megígérem.
Anno Totalcaron olvastam valami Suzukiról (ha már a VW-ről van szó, hehe), ami 800E km-t ment mindenféle motorikus probléma nélkül (1989-es modell). Ennyire jól megcsinálták anno a motorokat, hogy 5-600E-t is simán bele lehet pakolni? Egyik ismerősömnek 3 éves Yarisa van, 1,4-es motorral, és már 5(!)-ször járt szervízben, csak a motor miatt.
-
Rick4
félisten
ne töröltess semmit, nekem az nem fáj szívbemarkolóan, ha valaki elmondja a véleményét valamiről (ami történetesen nem egyezik az enyémmel) és nem ettől kezdek el toporzékolni, részemről vannak érvek, oda kell tenni pro és kontra, sosem születik konszenzus, ha csak elbeszélünk egymás mellett...
-
jaja, elég az OFF-ból, Rick4 kolléga nem írt nagy hülyeségeket, csak megvédte a márkát amit szeret, és ez így van rendjén. Én provokáltam a cikkemben lévő mondattal, és es elnézést kérek tőle, ha nem is értek vele egyet. Továbbiakban a hasonló jellegű hsz-eket modival kitöröltetem. Köszi!
-
VR6-Fan
veterán
tudom hogy elég sok mindentől függ, de ebből lehet következtetni a legjobban a motor állapotára. a 20-21 baros értéket konkrétan tapasztalatból írom (gyűrűzés után 1,6TD emelt turbo, adagoló nyomással, őnidítóval forgatva, úgy 27 fok lehetet
, fordulat számtól nem függ a tényleges kompresszió mert minden teljes ütem "0"-ról iddul és "0"-val végzödik) )
-
VR6-Fan
veterán
"nem rossz ötlet szerintem, az egyeseken volt 1-2 limitált szriánál rendelhető a plusz müszereztség
pl bratyom cabriojában van egy feszültség/olaj hő/víz hő óracsoportinkább arról mesélj, 1937ben volt e a volkswagennek olyan modellje, amiben szériában ott volt a klíma..
okok vélemény nyilvánitás, ha nem idézed be a hozzászólásom egy részét akkor nem is szólók...
de még most is tovább flémelsz ha valami bajod van velem vagy a német autokkal(jelzem egyiknek sincs semmi közze a topikhoz) azt privátban vagy mailban tedd felém.
továbbiakban az ilyen h.sz. nem reagálnék... -
Omega81
senior tag
>> Ide is <<, ha még nem tetted meg.
-
Igen, tudtam, hogy benzinesből van. Logikus is, mert kis löketű pörgős motor. De jó látni, hogy tudnak még ilyet az emberek
. Az a 20 bar-os kompresszió, amit Te írtál, egy relatív szám, mely megadja, hogy mekkora végnyomást lehet elérni a motorban nem beindított állapotban, ha kívülről hajtják. Ez sokmindentől függ, motorállapotától, hőmérséklettől, fordulkatszámtól. De jót írtál, kifejezetten jót.
-
VR6-Fan
veterán
na most meg vagyok keverve
szerintem te a sürítési arányt írtad le.. bár lehet tévedek, sőt...kompresszió alatt én most azt értem hogy konkrétan mennyi van egy adot hengerben
mert úgye 20bar környékén van a kompresszió (diselnél akkora a kompresszió) akkor úgye kérdéses hogy hova és mennyit tőlt a turbo...de lehet hogy a ezeknél a "kezdetleges" motoroknál fejeték volna meg meg még a turbo nyomással, bár ezt nem hiszem mivel közel 1bar a tényleges turbo nyomás.
amúgy tutad hogy anno a VW az 1.5-ös benyás motorból fabrikálta szükség megoldás képpen az 1,5D-t?
[OFF]Rick4:nem tudom mivel vivatam ki ezt az ellen szenvet, meg azt sem értem hogy mineksz jösz egy olyan topikba ahol az általád lenézet német autók vannak. vagy csak szimplán ekkora tapló vagy
?
amúgy valami bizonyítékot a 37-es széria klímáról... ill remélem tudod hogy van olyan VW model amit több mint 30 éve gyártanak név és minimális technika változtatás nélkül
ja és tesszem hozzá Amerikában nagyobb tisztelete van az europai autóknak mint az ottaniaknak...[/OFF] -
Rick4
félisten
-
Igen, ezért jó ha az ember ismer olyan bontósokat, akik nem szarnak a cuccaikra, és nem nézik hülyének az első perctől az embert. És igen, én is így gondoltam, egy manométer (olajnyomás) óra, meg egy Turbó nyomás óra. Nagyobb zene már nem lesz benne, mint ami most van benne, csak azért van, ha ingázok vele Pestre, akkor legyen mi szóljon, ne unatkozzak
, nem szándékozom hangnyomás versenyekre menni
-
VR6-Fan
veterán
ezért jó hogy ha az embert hivják a bontosok amikor beérkezik az árú és ha különösen érdekel cucc-ról vna szó akkor mi vagyunk az elsők
kicsit értek hozzá amolyan kibic modon...(sokat vagyok a mühelyben
)
igazándiból Golf párti vagy abból is kettes(van is itthon egy syncro.., na jó meg egy építet VR6-os is, de az nem saját
, na jó meg egy egyes VR6 is, az meg családban van.. a fránya benzin mánia)
nem rossz ötlet szerintem, az egyeseken volt 1-2 limitált szriánál rendelhető a plusz müszereztség
pl bratyom cabriojában van egy feszültség/olaj hő/víz hő óracsoport
gondolom nem lesz a passatban nagy zene én a fesz mérő helyére tenném a turbo nyomás, esetleg az olaj hőt(ha emelkedik azt úgy is látni fogod a vízen..) tennék egy olaj nyomás mérőt -
Igazad van valószínüleg, de erről csak akkor tudok kontrétat mondani, ha
Képeket akkor tudnék mutatni, ha otthon lennék, tekintve, hogy lejráa zöldkártya hamarosan, így nem akarom még használni nagy üzembenm, na meg egy frissen cserélt motor, ami zsákbamacskaként lett véve, azért kell még idő hozzá. Szóval ha otthon leszek, akkor csinálok képeket. Sokat nem kell várni, mert a sok szét/össze szereléstől egy csomó fül nincs meg el van törve (mit érdekli a munkást, hogy lóg a tetőkárpit stb.) Amit csak tudunk megpróbálunk visszahozni a gyári állapotába, DE!. És ez egy fontos DE. Ha elmész egy bontóba, hogy neked gumicsíkok kellenek 32b-hez, akkor vagy szemberöhög, vagy azt mondja, hogy vidd az egészet (ajtók, esetleg az egész autót
), illetve azt mondja, hogy vigyed akkor is mivel találod szemben magad? Hogy ott áll X éve a sárban kitéve a téli hidegnek, a nyári melegnek, esőnek viharnak, és ezek akis alkatrészek eltünnek, eltörnek, összemennek, kitágulnak. Így is akkora meló volt mire találtunk egy olyan műszerfalat, ami felül nincs kettérepedve, mert a VW csak később döbbent rá, hogy mi lenne, ha nem két féle Műanyagból csinálná a műszerfalat, hanem hasonló tágulásitényezőjűből, így talán nem reped szét
NA mind1. Ha jártas vagy benne (márpedig annak tűnsz) tudod, hogy a 32B-nek 2 Din helye van felül a műszerfalban, ahol az egyik a hőmérséklet, ventillátor stb... a másik meg az autorádio helye. Nos mivel a fejegység leköltözött a hamutartó helyére, így az felül üres maradt. Gondolkozom rajta, hogy pusztán diagnosztikai, és bajmegelőzési célból, oda kéne rakni egy Manométert, meg egy Turbonyomás jelzőt, hogy ha baj van, tudjam.
-
Rick4
félisten
nos mondjuk nem is kell a jó merev hidat összehasonlítani egy gömbölyű A6os alu lengőkarjaival (amiből egyet havonta tuti cseréltetni kell 30K-ért) de a mustang odakint újonnan 3.6 milla átszámolva, nézz körül, mennyivel kapsz komolyabbat ennyiért.(talán egy jól- ugyanúgy felszerelt suzukit) .nekem is merev hidam van, na azzal aztán semmi baj nincs, kissé jobban ráz úthibáknál, mint szeretném, de 16 éve teszi a dolgát. odaát kissé másképp gondolkodnak, nem feltétlen a csúcstechnikára hajaznak, de elmennek azok is többszázezret, nagyon nem is hallottam olyan amcsi gépről, ami 500K alatt ment volna. azt nem tudom, hogy az enyém galvanizált-e vagy sem, de 16 éves korában nincs az alján rozsda, (tényleg vicces, de nincs, még csak megszürkülve sem akart) pedig alvázvédő sincs, egyszerűen nem rohad. ja, és ha abból indulok ki, hogy a magyar ember nem ismeri az amerikai autót, fél tőle, ezért lehet olcsón venni, a vw pedig erősen túlárazott volt eddig is, most is. az enyémhez egy gyári kilincs 2ezer ft, , fékbetét 4500ft, vízpumpa 5500ft, enyhén szólva is vicces árak, főleg hogy nem kell olyan sűrűn cserélni..na de mindegy is, akinek nincs ilyen autója, az nem is tudja hogy működnek a dolgok...na mindegy,, nem köpködni akartam, csak rákérdeztem. egyébként én is többre becsülöm a rendben tartott régebbi autókat, mint az új eldobósokat..
-
Turbó felszerelését én is várom!
Grat!btw, De Loreantól messze van, az sose rohad 8))))
-
VR6-Fan
veterán
felettéb érdekes mert emlékeim szerint a dugoval csökkentetek kompressziot a turbosoknál, bár az egész család örök életében benzines volt, abból is V6-osok
biztos hogy jobb lesz a turbos mint a szívó, ha végre nem is menet dinamikában biztos, meg azért azt a 70lóvat is lehet hegyezni elég rendesen, mint ahogy ezt gyárilag is teték.
amúgy 1.9TDI-n nem gondolkoztatok?
(ill a belsőről tudnál majd képeket mutatni, abból az ajtó kárpitból itélve igen jó állapotó lehet
)
kimegy a világból még hozzá tenném:régi 1,8-asokat(K-jettornikok, a E-jettes hengerentiket) és kiemelt képpen a VR6-osokat 600-700e km után még gyűrűztünk és még vagy 200 van a motorban
(pedig előző gazdája nem éppen rendeltetés szerüen használta..), bocsi hogy megint beleszóltam és előhoztam a benyásokat
-
Igen, jó meglátás, féltem is, hogy valaki magára veszi, de őszintén szólva én arra gondolok, hogy egy Mustangban vagy, hasonló Value Sportcar-ban olyan megoldások vannak, ami 15 évvel ezelőtt is már elavultnak számított (gondolok én itt a merev hátsó hídra pl.) 16 éves amerikai autót, 16 éves némettel összehasonlítva már azért más a helyzet, az Audik 85óta a VW-k kicsivel későbbtől már galvanizáltak, így azok sem rozsdásodnak, és egy 90/110 lovas mechanikus TDI esetleg egy SDI kimegy a világból, azt nem fogja egyik republikánus csoda sem megkérdőjelezni.
-
Rick4
félisten
pedig soha nem tudtak rendes autókat gyártani ..mármint az amcsik? nekem volt, hogy egyszerre 3db golfom volt, 100as audi, 126os merci, volt egy jópár alattam. most egy 16 éves amcsi verdám van, kicsivel túl a 300ezer kmen, katsznizni, hegesztgetni nem kell, ami kopik, azt cserélem, és megyek vele. akkor mi ez, ha nem autógyártás? ezzel egy év latt annyi gondom nem volt mint a németekkel egy hónap alatt....de biztos nekem jött össze másképp, mint kellett volna..
-
Nem, ez most elvileg (és gyakorlatilag is) erősebb, mert az 1,5D mint írtam 50LE és 86Nm volt, az 1,6D szívóként 54LE és 104Nm, érezni is lehet, hogy könnyedebben "gyorsul"
. Egy ugyanilyen kombi passatban volt előtte, előtte meg Golfban valoszinuleg, mert JR blokkot nem rakta passatban, pláne nem '86-osat. Az 1.6TD 70 lovas és 136Nm, tehát igazából az 1.5 D-hez képest majd másfélszeres nyomatéka és közel 40%-os teljesítménytöbblete van. Reméljük a legjobbakat, a hetekben kerül majd bele a Turbó, csak legyen meg hozzá minden.
-
VR6-Fan
veterán
akkor valoszínüleg azért mert kevés a kompresszi, úgye mert a turbosnál elkell venni
tehát akkor ez elvileg most gyengébb mint az 1.5-ös.
amúgy miből származik a motor? mert lehet 75/80(/90 ha járt hozzá cooler bár ezek gyárilag nagyon ritkák voltak, 1-2 régi 80-as Audiban, néhány GTTD 2-esben)lovas
-
VR6-Fan
veterán
jó látni(olvasni) hogy tán még 20 évesnél is idősebb gépeket máig szeretik és tisztelik
(ha jól emlékszem akkor Kínába még gyártják a B2-es passatot:S)
az írás szerintem pont jó hangmérsékletű, se nem komolya szakmai, se nem túl poénos.
Turbosításnál dugot mindent cseréltek nem? nem lett volna jóbb kapásból egy Turbosat keresni vagy esélytelen?
(vagy én értetem félre és Turbos motor lett véve, csak egyenlőre a leőmlő hiánya miatt szivó ként lett bele rakva.)
-
Azért írtam az autóról, mert ezeknek a régi VW-knak itt Közép/Kelet-Európában nincs nagy kultúrájuk. Sajnos ezt az autót mindig létrával a tetjén, szériafelszereltségként 4-5 festékes overálos úriember társaságában tekinthető meg, holott Nyugat-Európában sokkal jobban becsülik, sőt Amerikában még jobban, ami mint tudjuk régen a lehetőségek országa volt, most a hülyék paradicsoma. De ott aztán igen szakértő módon kezelik ezeket az autókat, hatalmas fórumok szolnak róla, pedig soha nem tudtak rendes autókat gyártani
-
KrAt
veterán
Nagyon jó írás, én várom a turbós történetet is
Majd priviben jöhet: mennyiben fájt a kasztnismeló és a festés?
Lassan remélem nekem is aktuális lesz, kiváncsi vagyok, mibe fáj
Amúgy ismerős, mi is a kocsi árát (többszörösen) ráköltöttük, mert szeretjük
Öröm látni, hogy vannak még ilyen emberek
-
csak egy megjegyzés: De Lorean, lásd pl a wikipediában
Új hozzászólás Aktív témák
- Spórolós topik
- E-roller topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- ASUS notebook topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali fotós kérdések órája
- LG LCD és LED TV-k
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Philips Hue – az okos lámpák királya
- További aktív témák...
- Szép HP EliteBook 840 G9 Fémházas Hordozható Érintős Ultrabook 14" -40% i5-1235U 32/1TB Iris Xe FHD+
- Logitech G935
- Creative Sound Blaster Live! 5.1-es digitális PCI hangkártya
- Rock Shox Recon Silver Air gyorszáras villa eladó (29-es)!
- ÚJ Nvidia RTX 5060/TI 8-16Gb GDDR7 DLSS4.0 Ryzen 7 5800X 16x4.7Ghz/32GB/512Gb/1TB M SSD/2ÉV gamer PC
- QNAP TS-870U-RP 8 lemezes Rack NAS
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 8xxx 9xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- BESZÁMÍTÁS! ASRock Z370 i7 9700KF 16GB DDR4 512GB SSD RX 7600 XT 16GB ZALMAN I3 NEO ADATA 600W
- Jo Nesbo: LEOPÁRD (nem olvasott)
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 Touch - i5-6300U I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest