Új hozzászólás Aktív témák
-
Kroni1
veterán
éljen!
-
kovy79
őstag
1 pályázó... Gondolom az a "T" lesz évi 20-30 millióért...
Miért van megint rossz érzésem, ha a MÁV és a pályázat szót egy mondatban látom?
(persze ne legyen igazam) -
kenwood3
addikt
én időnként sokat utazom , nem bánnám ha a máv is megoldaná ezt és nem lenne dögunalom az utazás...sztem jó ötlet csak minél hamarabb legyen
-
#06658560
törölt tag
Ja, ölre mentek érte, utána meg sírt a szájuk, hogy a piktogram ellenére is megpróbálták, s elszállt a notijuk töltője, akkuja, rosszabb esetben valami belső eleme. Azok a vagon elején, végén levő konnektorok takarításhoz vannak, s direktben kapják a delejt a nagyfesz vonalról, zavarszűrés, miegymás nélkül. Fázishatárnál meg olyan tüskéket nyelnek be, hogy öröm nézni.
#184 dabadab: látszik, hogy nem ismersz jó kamatozású betéteket.
-
#06658560
törölt tag
Látszik, hogy te sem utaztál még DB járaton. Van wifi az ICE-ken, keményen fizetős, szó szerint rablás kategória. pontosság, tisztaság sem állja meg a helyét, különösen, ha az ember nem csak a kirakatjáratokat ismeri. Fűtés, műszaki karbantartás is rendkívül hiányos, klíma dettó, az a megoldás pedig, hogy az ISE-re álló utasokat is felengednek nagyon felelőtlen.
Morden: a németek sem garantálnak semmit, menetidőt, pontosságot sem.
-
Peat;)
veterán
Ez a hír egy tendencia első/második fecskéje, mely alapján egyre több és több járaton fogják bevezetni a wifit, elkezdte a volán pár járaton, elkezdik itt elkezdik amott. Most te 6 millióról beszélsz, de ez az ár érték arány x év múlva, nagyobb tenderekkel, bürokratikusabb hozzáállással, egyéni érdekeltségek megjelenésével, alvállalkozók hálózat karbantartásának megbízásával stb (ők sokkal többet ki tudnak találni) mindenki sejtheti merre tolódik el, mint minden létező dolog a tömegközlekedésben. Az hogy ráléptek erre az útra, miközben ugyanazon szervezet(most volán) egyik buszáról télen le kell vakarni a jeget belülről hogy kilássak, vagy éppen30 fok van benn és okádja a vastag füstöt a busz, kabátot pedig nincs hely levenni, egy kettősséget ad. Ez kb olyan mint ha egy jelzálogos eladósodott cigizik. Semmit nem számít szinte...de maga az elv, ami a fórumban látszódik hogy sikeresen ki lett ütve az emberekből.
Vagy éppen a közeledő buszbeszerzési pályázatnál majd a pár %-al kedvezőbb árú king long kínai buszokat fogják preferálni, mint mondjuk a magyar gyártmányokat, mert abból a pár milliárdból megteremthető a következő években a teljes wifi lefedettség a járatokon. De ne legyen igazam, biztos csak mindenféle hasra csapásból gondolom ezek esetleges valószínűségét.
Így önmagában a hírrel nekem sincs bajom. De ne csak magát a hírt nézd, hanem amit előrevetíthet, remélhetőleg már kicsit más gondolkodás fogja jellemezni ezt a témát és nem az eddig jellemző költségsokszorozódás. -
Suker10
tag
Valóban létezik. Sheriff a neve, ráadásul embereken tesztelték. Azért nem alkalmazták, mert azon felül, hogy komoly égési sérüléseket okoz, valószínűleg erős rákkeltő hatása is van. A másik gond az, hogy a fémeket túlságosan felmelegítette a mikrohullám és feszültséget indukált bennük. Amikor véletlenül feltalálták magát a sütőt, szintén katonai célokra használták a rádióhullámokat. A hangágyút a németek fejlesztették ki a világháború alatt, de leállították, mert használhatatlannak bizonyult.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Létezik is valami, ami erős hőérzetet kelt pár másodperc után a bőrön, és ha tovább használják, akkor sérüléseket is okoz. Azt meg nem mondom, hogy milyen hullámot használnak hozzá.
Viszont olyat már láttam felvételen, hogy ház ablakába kitették a kibekkelt mikrót, és ráfordítva az ATM-re, a rajta futó windows azonnal kék halált dobott, mert mindenféle kósza áramokat keltett a vezetékekben.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Gondoltam, hogy erre gondolsz. Pl. a Balatonon mikor nyári csúcsforgalom volt, megesett, hogy kibekkelték a mikró biztonsági kapcsolóját, hogy egyfolytában süljön a wimpi, ne kelljen időt veszteni az ajtó kinyitásával. Sült is, meg a faszi keze is (égési sérülések), aki pakolta be a kaját. Bekerült vele a híradóba is anno.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
A mikrohullám sem ionizáló sugárzás. A hőhatás nem ezzel függ össze, nem roncsoló hatású.
szerk:
Microwaves do not contain sufficient energy to chemically change substances by ionization, and so are an example of nonionizing radiation. Vagyis a mikrohullámok nem bontják szét a kémiai kötéseket úgy, mint ahogy az ionizáló sugárzások teszik. -
moha21
veterán
ez így nem igaz wifi is majd ugyanolyan hullámhosszúságú, mint a mikrohullámú sütő magnetronja és az azért keményen roncsol.
Csak a wifi sokkal gyengébb nem kW-os teljesítmény van benne, de attól még melegíti a sejteket csak elvileg elhanyagolható mértékben.#187) dabadab : Nem pesszimizmusból, egyet nem értésből ír az ember.
Gyesev ok legyen internet ott azért viszonylag rendben van minden.
De az tényleg elgondolkoztató MÁV-nál légkondi, wifi kell WC meg nincs...vagy olyan amilyen és azért 4 órás úton lehet a WC prioritása előtérbe kerül.:>
-
nuke7
veterán
valaki nekem azt mondta - vagy olvastam neten, pont emiatt - hogy nagy különbség van az ionizálo és nem-ionizálo sugárzás között. (az egyik károsabb az élő szervezetre mint a másik) és a telefonok meg a wifi és az ilyenek, az nem ionizálóba tartozik ami elvileg nem gáz...
-
"Tegyék akkor félre a lóvét."
Hogy ez nekik nem jutott eszükbe! Ha a GySEV ezt az évi hárommilliót szorgalmas félrerakná, akkor röpke 1700 év alatt összejött volna neki az az 50 milliárd, amit most költött a Sopron - Szombathely - Szentgotthárd vonal korszerűsítésére.
Most komolyan, legalább belegondolsz ezekbe, mielőtt leírsz ilyeneket?... -
Suker10
tag
Pont ezért írtam. Az egymásra gyakorolt hatásukat nem ismerjük. Konkrétan pl. az MTA állásfoglalása alapján minden elektromágnes hullám hatással van az élő szervezetekre. Inkább az a kérdés, hogy egy ilyen kocsi mennyire viselkedik Faraday-kalitkaként.
Valamennyire biztosan, de pl. telefonálni tudsz. A mobilnetet zavarja, ezért is jobb, ha egy forgalomirányítón keresztül használják. Akkor látszik igazán, ha egy lakatlan területen van a vonat és nincs a közelben torony. Ilyenkor a telefon jobban elkezd dolgozni és próbál csatlakozni valamilyen bázisállomáshoz, amit a vonat váza tovább nehezít. Pár éve elromlott a vonat egy teljesen lakatlan területen a puszta közepén (nem alagútban). Próbáltam telefonálni, de nem volt térerő és így SMS-t sem lehetett küldeni. Annyira megterhelte, hogy kb. 30 perc után lemerült a telefon. Ilyen esetben az internet sem elérhető. Előfordult ennél sokkal rosszabb is a határ mentén. Ott a telefont a szomszédos cellák zavarták. Legalább 4 idegen szolgáltatóhoz akart csatlakozni. Az eredménye az lett, hogy 1 hétig nem lehetett elérni, mert folyamatosan szolgáltatót váltott. Az SMS-t egy hét után kaptam meg.
Ezen okok miatt sem tudják garantálni a tökéletes megbízhatóságot. -
PazsitZ
addikt
Remélhetőleg nincs ilyen a Bécs-Pest, meg a főbb vonalak IC vonatain.
De mondjuk egy Pest-Lökösháza vonalon már bőven.
De a mire van pénz vonalon megemlíteném például, hogy bár utazóközönség van, a városunkban 2 éve mégis aláírást kellett gyűjteni, hogy télre legyen fűtés az állomáson. Azóta persze már nincs ilyen gond, egyáltalán nincs fűtés(#181) Kassadin: Konnektor? Még annyira nem kerestem, de lehet van. Hogy ez nekem nem jutott eszembe.
-
moha21
veterán
Igazad van. De ők külön cég a MÁV is efelé tervezget.
Igazából nem az internettel van problémám, hanem azzal, hogy jó magyar módra kívül szép legyen a vonat meg minden nyugati extra legyen, amúgy meg már lassan életveszélyes és rohadt lassú.
Itt a vadkelet durva a helyzet.:>Szerintem mondjuk renbe lehetne hozni a WC-ket is mert finoman szólva sem EU színvonal.. nekem az fontosabb, mint a net és az nem kerül milliárdokba.
-
Kassadin
addikt
válasz
CPT.Pirk #173 üzenetére
Oké értem, de ha vonatozol, elvileg oda jutsz ahova akarsz.
Robert17: Nem senki se gondolja ezt. De nem ártana valamikor elkezdeni. Nem akarok belemenni, hogy az állam mikre költ teljesen feleslegesen, interneten lehet elég példát találni(10 millióért 10 soros tanácsadás meg a többi ugye).
-
ro_bert17
őstag
Ugye senki sem gondolja komolyan, hogy Magyarorsági vasút helyzetét, pikk-pakk lehetne korszerűsíteni? Mondjuk egy reggel fel kel a vezér, és úgy dönt, hogy na most x milliárdból kicseréljük az elavult vágányhálózatot. Más nap reggel meg úgy dönt, hogy az összes személyszállító vasúti kocsit kicseréli újra. Stb., stb.,...
A másik: a személyszállítással foglalkozó üzletág, úgy dönt, hogy megrendel x összegért, egy szolgáltatást. Jelen esetben a wifit.
Ők nem is rendelhetnek meg pályakorszerűsítést, mert a világon semmi közük hozzá. Kicsit szélsőséges példa, de olyan, mintha vennél egy notebookot mobilnetes kártyával, és reklamálnál hogy nincs mindenhol az országban rendes 3G-s térerő! -
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
Kassadin #169 üzenetére
Egy buszos példával tudok élni, mentünk túrázni az Óbánya völgybe, és a szomszéd városig vitt a távolsági busz. Menet közben vettük észre, hogy van wifi, felcsatlakoztam, googlemaps indít, és erre mit látok? Kvázi fél percenként frissítve mutatta a helyzetemet, mint egy gps. Ennek hála rájöttünk, hogy az "autóbusz állomás" az egy darab tábla az út szélén, és ott szálljunk le, miután a sofőr közölte, hogy nem fog megállni a menetrend szerinti megállókban, csak a város közepén (wtf?). Onnan meg a maps miatt tudtuk, hogy merre kell elindulni a sok kis utcán, ahol az életben nem jártunk még.
Persze vasúton ilyesmi nem fordul elő, ennek ellenére tényleg egy olyan fejlesztés, ami kis befektetéssel hoz jó eredményt.Most én is írhatnám, hogy dobják ki az IC-ket, mert nyáron mikor megállóban áll az IC, akkor nincs elég energia működtetni a klímát, stb.
Sokkal sokkal többet kellene félretenni mint 3 v. 30 millió, hogy valami eredménye legyen. Aminek jobban örülnék mint a wifinek, az egy 230V-s konnektor a kocsikban. Bizony mikor Pécs - Szombathely távolság 4,5 óra gyorsvonattal, akkor lenne mire használni az áramot. Persze ez már MÁV téma, nem Gyesev... -
Alexios
veterán
De ezzel nem vitatkozik senki, hogy nincsenek nagyobb gondok. Viszont ennyi pénzből NEM lehet mást csinálni, nem lehet új mozdonyokat, vonatokat venni, nemlehet felújítani a sineket, mint korábban olvashattad a takarítókat se igazán lehetne kifizetni belőle.
Kassadin: Nem arról, van szó, hogy nem bírnak ki 2és fél órát internet nélkül. Ez egy kényelmi szolgáltatás. Nem létszükséglet. Én pl. a MÁV helyében csak az első osztályra vezetném be a netet, talán kicsit csábítóbb lenne, és többen vennének oda jegyet. Ugyanis most az első és másod osztály között az üléshuzat kivételével semmi különbség nincs. (tényleg, mint mondtam pont tegnap utaztam, odafele 1. oszt., vissza másodosztályon, és a huzat színén kívül semmi különbség nem volt, amiatt meg nemfogok többért jegyet venni..)
-
tényleg hihetetlen... mert értem én, csak - adott szempontból - nem érdekel az érvelés, mivel nem értek teljesen egyet a dologgal! részint elfogult - lehet - az, aki adott vonalakon és járatokon utazik, és ki is tudja használni az ingyenes wifi nyújtotta lehetőségeket, viszont én a másik oldal vagyok, aki ritkán utazik, és "korlátlan" mobilinternettel rendelkezik, ezért nem különösebben fontos az ingyenes wifi, ellenben nagyon sok problémát látok például a máv háza táján, ami arányában sokkal több embert érint hátrányosan, mint amennyit kedvezően az igyenes wifi! lehet ezen vitatkozni, csak mindenki másként látja...
-
Alexios
veterán
válasz
Kassadin #164 üzenetére
wifinek kb semmi köze a komforthoz de mindegy. Eddig nem volt, és szerintem senki se tett panaszt.
Igen, csak, hogy 2011 van, persze nem ez legyen a legfontosabb, de az, hogy 5 éve nemvolt, és nem érdekelt senkit, teljesen más, mint az, hogy ma mi van. Főleg mikor mindenkinek okostelefonja és laptopja van.. Igenis hozzátartozik a komfort-hoz az, hogy ha 2és fél órát utazok mondjuk, akkor tudok közben netezni.
Szimplán ilyen idiótaságokra költenek pénzt, amikor a máv híres arról hogy milyen jó anyagi helyzetben van. Ha van 6 millió erre, lehet hogy lenne több vasúti kocsikat újítani vagy 21.századi vasútállomásokat létesíteni.
De most mi ez a lehet, hogy lenne több?
Ennyi erővel lehet, hogy lenne több felújítani mindent, és új kocsikat venni. Az a helyzet, hogy ez a 6 millió inkább nekünk sok pénz, nem a máv költségvetésének.
Pazsitz: konkrétan pont tegnap mentem IC-vel szegedre, és egyiket se igazán tapasztaltam.. Lehet, hogy személyvonaton így van, de IC-n nem, és egyelőre ezt az IC-kre akarják bevezetni
-
PazsitZ
addikt
Oké, csak kicsit vicces a hatás, hogy a vonatot széteszi a rozsda, az ajtók nem nyílnak ki, vészfékszelepet az utas segítségével szereli meg a kaller, hogy továbbmehessen a vonat, a "szekrény" részek lógnak.
De olyanokra, mint gprs, wifi, meg sztrájk, bőven van pénz és idő. -
Kassadin
addikt
Érdekes hogy nem látsz túl az eléd rakott dolgokra. Nem arról van szó hogy 6 millióból nem lehet kicserélni Mo. egész sínhálozatát, ezt anélkül is tudom, hogy te leírnád.
Szimplán ilyen idiótaságokra költenek pénzt, amikor a máv híres arról hogy milyen jó anyagi helyzetben van. Ha van 6 millió erre, lehet hogy lenne több vasúti kocsikat újítani vagy 21.századi vasútállomásokat létesíteni.Mi 1,5 órát szoktunk utazni ic-vel, ezt kb észre se lehet venni, és már abonyban is vagyunk. A wifinek kb semmi köze a komforthoz de mindegy. Csak kérdezzd meg a szüleid/ismerőseid, mit várnának el a mávtól, milyen legyen. Ha azt mondják elsőnek hogy kell a wifi, akkor tökön szúrom magam.
-
-
Alexios
veterán
válasz
Kassadin #158 üzenetére
beszarás, hogy még mindig nem érted, hogy ennyi pénzből NEM lehet új mozdonyt venni, nem lehet csinálni kb semmit. Így viszont akik legalább az IC-n közlekednek komfortosabban tehetik meg. Tudja jól mindenki, hogy milyen a vasút helyzete, de ha egyszerűen ez olcsón kivitelezhető, akkor miért ne? Mert rohadnak a sínek öregek? Fel lehet újítani ennyi pénzből. Nem? Akkor miről beszélünk?
-
Khelben
nagyúr
Az ic-t már évek óta 1047-esek húzzák a gysevnél, nem v43-asok.
-
nuke7
veterán
a siemens desiro vonatokon is lesz wifi majd..?
annak is lenne értelme sztem...
Suker10 (#143): akkor ne utazz villamossal, metróval, trolival, vonattal, stb.LoL
-
Jarod1
veterán
2 hete érkrzett vissza a tesóm Zalából és ő mondta, hogy a keletiben és látta a Gyesev vonat wifijét, bár inkább azzal kéne foglalkozni hogy Zeg Pest táv még mindig 4 óra, és már nem kapcsolgatnak Bobánál...
-
rep3at
őstag
Pozitív lépésnek tartom, a hosszú buszutazásokon is jól jött eddig, a vonatozást pedig egyenesen imádom és ezentúl még a netről sem kell lemondanom. A késések meg a kosz egy másik dolog, most az ICkről van szó.
-
moha21
veterán
Jó ez van internet+légkondi a vonatokon, csak maga a mozdony rohad ( nem az a baj kívül, hanem belül is pl. a transzformátor benne ). A kocsik is rohadnak a pálya is. Nem baj lesz internet. Állva úgyis azt csinál az ember internetezik.
-
matykooo
aktív tag
Egyébként csak megjegyzésnek írom, kétlem, hogy ha wifi lenne az IC-ken, az ami több nyereséget generálna... aki eddig is hétről hétre azzal utazott ezután is azzal fog, aki meg néha néha azután is azzal fog... őszintén szerintem nagyon kis % lesz az, aki azért fog éppen arra felszállni mert van wifi, ergo nyereség szempontjából nulla az értéke! (Szerintem)
Persze az is lehet, hogy a Máv ezzel fog kimászni a több csilliárdos adósságából -
Zewa
senior tag
Én bevallom őszintén egy kicsit félek ettől.
Iszonyatos lovéból lesz meegcsinálva és kérdéses milyen lesz.
Minden esetre én várom tőle legjobbakat hátha..... -
Kassadin
addikt
Mi elég ritkán vonatozunk(évi 3-4 alkalom), ha van IC, akkor azzal, ha nincsen akkor személyvonattal. A kettő között ég és föld a különbség, nem is véletlen fizetsz többet hogy ic-vel utazzál. Utaztunk már haza pestre személyvonattal is, és teljesen normális volt, attól függetlenül hogy szétvolt karistolva az üveg, de ezen sose lepődök meg, van aki megragad a 10 éves agyi szinten(graffiti dettó).
Lennének fontosabb dolgok is a mávnál,de úgy látszik a wifi az első, nem az hogy tisztább legyen, pontosabb, nagyobb átlagsebesség legyen minden vonalon stb. -
Már többször kérdeztem: mi olyanra, aminek legalább annyi haszna van, mint a wifinek?...
Az van, hogy ez a wifis projekt tulajdonképpen ingyen van: egyrészt az az évi hárommillió eltörpül a GySEV éves költségvetésében, ami kb. 25 mrd, másrészt meg ez valószínűleg olyan beruházás, ami simán behozza az árát. -
-
"és néhány takarítót alkalmazni már csak nem olyan eszméletlen nagy összeg lenne, nem?"
Egyetlen minimálbéres takarítónak csak a munkabérköltsége évi 1,2 millió forint, ha nagyon minimálisan számolok egyéb költségeket, akkor 3 millió / 2 év, vagyis a komplett GySEV-es wifis projekt költségéből két darab minimálbéres takarító jön ki. Szerinted a kettő közül melyiknek van szemmel látható eredménye?
(#134) KAMELOT: Neked ugye nem erősséged a fizika meg a biológia?...
-
KAMELOT
titán
Nem elég hogy már minden sugároz még mozgó állapotban is sugárzásnak leszünk kitéve
-
több okot is írtam, hogy nekem miért nem fáj!
dabadab; régen úgy működött, hogy a megyeszékhelyekről induló személyvonatok túlsó végállomásán is volt foglalkoztatva néhány takarító, akik kitakarították a(z) - visszaindulásig akár több órát is - ott várakozó szerelvényeket, de ez több helyen is megszűnt, gyakran koszosan indulnak vissza a szerelvények, és csak a nagyobbik végállomáson takarítják ki! a régi állapotot visszaállítani, és néhány takarítót alkalmazni már csak nem olyan eszméletlen nagy összeg lenne, nem?
csak egy szemet szúró példát írok; aggtelekre azért még utaznak vonattal miskolc felől - és vissza - túristák vonattal, és sok a panasz, hogy nagyon koszosak belülről (is) a kocsik, főként amikor visszafelé vonatoznak! -
Alexios
veterán
de mond már meg, hogy ennyi pénzből mit tudott volna máshol fejleszteni? ezt korábban már levezette valaki, de ennyi pénzből nem lehetett mást csinálni. Ha pedig minimális ráfordítással legalább az ic utazóknak jobb lehet az miért fáj? Nem ettől marad szar a személyvonatok minősége, még mindig nem a takarítás helyett költ erre.
-
fejlesszen csak, ahol eleve vesztseséges, arra ne költsön, olyan vidéki vonalakon, ahol hétköznap alig van utas, oda nem kell wifi, de a tiszta környezet, és a pontos közlekedés annak a néhány embernek is imponálna! esetleg nőne az utasok száma is? lehet...
tényleges nyereséget? hát, a fene tudja...majd kiderül a jövőben!
-
az, amit korábban már oda-vissza feszegettek többen is!
nem vonják el máshonnan, de tolhatták volna másra is - ha nem is sokat lendítene más területen adott átcsoportosítás...
részint értem én, hogy az új dolgokból több a "haszon", de akkor is!
ja, amúgy sem különösebben érdekel, mert egyrészt van nagyobb mobilnetem, másrészt nem kimondottan szeretem a nyitott wifi kapcsolatokat, és főként azért, mert ritkán utazok vonattal! -
Alexios
veterán
akkor mi a baj azzal, hogy az ic-re bevezették? Komolyan, mindenki felhozza, hogy így késik a személy, koszos, hideg stb.. Értem én, hogy szar a helyzet általában, de itt nem arról volt szó a hírben, hogy a máv elvonja a takarítóktól a pénzt, hogy(idézve) a köcsög kockák tudjanak netezni
-
8nemesis8
veterán
Éppen ideje volt már.
Bár én sajnálom, hogy nem Szeged Bp-közötti szakaszon tesztelnek.... -
Atos23
senior tag
Egyébként nem lenne rossz nagyobb vonalakon a 230V gyakoribb, mondjuk két üléssoronkénti biztosítása sem. Az okés, hogy a kocsi elején és végén van ilyen dugalj, de azokért küzdelem folyt a laptopokhoz már 2008-ban is, amikor gyakran jártam Pécs-Eger vonalon. Ez egy majdnem hat órás út, ennyi akkuidő sem akkor nem volt, sem ma nem jellemző még elterjedten.
-
Atos23
senior tag
Durva a két szolgáltató közti árkülönbség
-
v!ct0y
veterán
Inkább legyen wifi mint tiszta az ülés. Majd állva nyomom. Ha egyátalán felférek a vonatra.
-
matykooo
aktív tag
válasz
julius666 #116 üzenetére
Na akkor kb te is érted, h miről akarok karattyolni... és nem az internetelérés nekem a vesszőparipám
Azt is belátom, hogy amit én leírtam az nem csettintésre megy, és egyik napról a másikra, illetve nem 2forint ami kerektve már nulla... ezt belátom, és megértem...
De, az hogy végülis semmi nem változik évtizedek óta, az azért elég szar dolog nem?Ja és ezt a Desirot n úgy képzeld el, hogy egy végtelenhosszú mozdonysereg, van rajta 2, szóval nem nagy, és a környékről, illetve innen helyből rohadt sokán járnak Debrecen iránába hétvégenként!
Na mind1
-
julius666
addikt
válasz
matykooo #115 üzenetére
de ha neked is fixen állnod kellene a csomagod mellett minden héten 2 órát, úgy, hogy a másik ember a szádba füledbe liheg, akkor lehet te is "kicsit" mérgesebb lennél a hiperszuper Desirora...
Én konkrétan hetente kb. 1× fel sem férek a vonatra, nem mert inkább várok fél órát mint hogy nyomorogjak, hanem konkrétan fizikailag nincs hely már a vonaton hogy ember felférjen. Sima személy, nem Desiro. Mondjuk a tömegnyomort hál' istennek nekem csak fél órát kell élveznem.
Mifelénk csúcsidőben nem is járatnak Desiro-t, így arról nem tudok nyilatkozni mennyivel kevesebb/több ember fér rá.
Amúgy arról volt szó, hogy a mobilnet-elérést viszonylag olcsón meg lehet járatonként oldani és valószínűleg vissza is hozza az árát, sőt, hasznot hoz. Azt, hogy koszosak a vonatok, meg sz*rul járnak, illetve hogy kevés jár, sokkal drágábban lehetne orvosolni, konkrétan kb. az egész MÁV-infrastruktúrát le kéne már cserélni. Ezeket a régi kocsikat már senki se fogja neked normálisan kipucolni, hogy ne legyen késés/több járat mehessen normális infrastruktúra kéne illetve normálisabb járműpark. Ezekhez képest a mobilnet elérés filléres költség. Akkor meg már miért ne erre költsenek, miért döntsék olyanba ugyanazt a pénzt ami csak bármiféle látszat nélkül elnyeli?
-
matykooo
aktív tag
fuuuu ember... rohadtul nem ez a problémám, mint írtam, látszik nem olvastad, nem ellene vagyok ezt kb 3x írtam le, mivel ha lenne IC-ken amikkel esetlegesen én is járok, simán használnám én is... látom ezt nehezedre esik megérteni moderátor létedre....
Az hogy dögöljön meg a szomszéd tehene, ez nem én vagyok, mert hidd el én is szeretném hogy javuljon sokminden, és nem vagyok úgy vele, ha nekem nincs akkor másnak se legyen, nem vagyok egy fösvény utolsó ember amit ezzel a kis megjegyzéssel akartál ecsetelni! Legalábbis nem tartom magam annak!
Szóval hagyjuk is a témát, mert ez kb se eleje se vége szituáció...A Desirors visszatérve, szerintem ti sem örülnétek neki ha a szokásos személyvonat helyett, egy fele akkora vonat menne, és a Mátészalka előtti állomáson már tele van az egész! Szóval nem erről van szó, hogy nem örülök neki, mivel szép van ilyen is
de ha neked is fixen állnod kellene a csomagod mellett minden héten 2 órát, úgy, hogy a másik ember a szádba füledbe liheg, akkor lehet te is "kicsit" mérgesebb lennél a hiperszuper Desirora... mint mondtam nem tudom hol laktok és mit láttok, és már ezt is mondtam bátran ajánlok egy körútat erre! Szerintem meglepődnétek! A végén pedig had mondjam el mégegyszer nem a WIFIVEL van a bajom kb ötödjére írom, hanem mással, és tudom, hogy nem erről szól a téma, de akkor felteszem a kérdést, hogy miért éppen nem arról szól amiről én beszélek? Ez persze nem a ti hibátok, és erről nem ti ítélkeztek...
De fogadni merek ha erről lenne szó a fórumon, olyan mértékben szarnátok bele, hogy füstölne!
Szóval ennyi a véleményem! Remélem érthető volt, és nem jöttök megint a hülyeségekkel, hogy dögöljön meg a szomszéd tehene meg stbÉljen a vonatokon a WI-FI!
-
Fulmi
senior tag
Nemetorszagban mar van egy ideje... kesesek nincsenek, a vonatok modernek, tisztak. az emberek hozzaallasa pedig europai nem, magyarorszagi... ezen a teren egy ~15 ev lemaradast elkonyvelhet az orszag. eljen magyarorszag
-
Suker10
tag
válasz
matykooo #104 üzenetére
Tapasztalatból mondom, hogy nem jobb a helyzet. Történnek furcsa dolgok. A két legfejlettebbnek tartott vonalon is rengeteg a késés. Inkább legyen újra InterPici. A miskolci InterPici hangulatát egyik vonat sem tudja visszaadni. Az jóval több volt egy egyszerű vonatnál. A felfogás tényleg nem jó. Sokan a vonatok állapota miatt gondolják meg magukat. Ezen nem segítene a hálózat. Még nagyobb lesz a különbség. Átszállásnál biztosan feltűnik az utasnak. Valóban olcsó ez a megoldás a gyenge minőség ellenére is, de a MÁV-nak ez nem ennyibe fog kerülni, az biztos. Itt a forgalomirányítón kívül nincs más hálózati elem.
-
Forceman
tag
Nem olvastam el semmit a hírből , de már ezt gondolom : HOLY F*CKING FLYING S*IT!
-
AMD Power
titán
Ennek nagyon örülök!
-
-
Morden24
nagyúr
válasz
#06658560 #106 üzenetére
amortizációt beleszámoltál? akkor is ilyen jó a helyzet?
Nyilván nem, de ha alapul veszem az autó egy év alatt megtett kilométerszámát, és abból meghatározom az említett út miatt megtett részarányt, akkor relatíve minimális szám jön ki, tehát a teljes igénybevétel eléggé csekély része.
német világban a vonat drágább egy embernek is, mint az autó, mégis dugig van.És nem feltétlen gyorsabb, s nincs ingyen wifi sem.
Ha majd garantálják a menetidőt, az indulási időpontot, a kulturált körülményeket, illetve nem akarnak olyan pofátlan kisttílű módon meglopni, hogy a bankkártyával kifizetett jegyemet ha nem veszem át az utazás előtt 20 vagy 30 perccel a kis touchcsos panelnál, akkor letörölnek (persze a jegyet kifizettem, de azért még lazán eladják másnak), akkor majd én is örömmel dőlök hátra. Addig viszont akkor veszem igénybe őket, ha jobban járok/muszáj.
-
#06658560
törölt tag
válasz
Integrale #71 üzenetére
A Railjet az GYSEV vonat?
Julius666: elvárható? öhöm, végül is, ha azt nézem, tényleg elvárható, mint a D-Bahn ICE-in is.
Morden24: amortizációt beleszámoltál? akkor is ilyen jó a helyzet? Amúgy van erre érdekes infóm, német világban a vonat drágább egy embernek is, mint az autó, mégis dugig van.És nem feltétlen gyorsabb, s nincs ingyen wifi sem.
-
Alexios
veterán
válasz
matykooo #104 üzenetére
Értem én, hogy mi a bajod, de te nem érted, hogy itt most nem arról van szó, hogy inkább erre költenek ahelyett, hogy rendbeszednék a vonatokat. Ennyi pénzből jóformán semmit se lehetne csinálni. Ettől még ugyanúgy csinálhatná a máv azt amit kéne. Amúgy ha a desiro is zavar, hát.. Másoknak meg az a baja, hogy 30 éves vonatok közlekednek, mindenkinek nem lehet megfelelni
De én inkább utazok Desiro-val, stb, mint mással, ugyanis sokkal kultúráltabb, gondolom a kamera miatt nem is rongálják annyira.
-
matykooo
aktív tag
látom te sem érted az én problémámat ezzel kapcsolatban... nem a wifi zavar engem, hidd el ha ilyen lenne, valószínűleg én is használnám...
Mint ahogy írtam, nekem a gondolkodással van bajom... nem tudom ti hol, merre laktok és esetetkben milyen vonatokat láttok... én itthon a leselejtezett 100millió éves szutykokat látom csak (kivétel most van egy csúcsszuper hipermodernnek kikáltott jól kinéző, ámde rohadtul nem hasznos valami vonatféle, mert negyed annyi ember nem fér el benne, mint amennyinek elvileg kellene [link] róla beszélek)Engem ez zavar igazán, és nem az, hogy most lesz személyvonaton vagy nem lesz, mert leszarom örülök, ha nem esik rám az ablak...
Szóval mégegyszer, nem a wifivel van bajom, és hogy lesz vagy nem lesz internet... legyen... de akkor teremtsenek is megfelelő alapot hozzá minden téren... és ne csak "külföldiába" hanem az ország minden részén....külföldia alatt pl a Dunántúlt értem
-
Alexios
veterán
-
matykooo
aktív tag
ajánlanék neked is egy Hajdú B. - SzSzB - BAZ megyei túrát... kétlem, hogy első vágyad a wifi lenne maradjunk ennyibe...
Nem a szaros kiszámolt 730-tal van nekem bajom, hanem magával ezzel az elv-vel, hogy normális vonatunk nincs, de legyen rajta wifi is...
Jó persze most Dunántúlról beszélünk, mint ahogy te is emltetted Sopron - Budapest...
A két országrész között óriási különbségek vannak (Dunántúl és Tiszán innen)
Szóval, újra ajánlanék egy kis körtúrát erre... és talán te is belátnád, hogy én miről beszélek, ami nem a 730ft -
Peat;)
veterán
Buszoknál is elindult, pár járaton. Ezt onnan tudtam meg, hogy ki volt téve egy nagy wifi matrica a volánon, hogy milyen jó fejek lettek az utassal, amikor ki akartam próbálni mégsem talált netet. Nem csodálkoztam, lerobbanó félben lévő buszok jutnak nekünk, a honlapon le is vannak írva a kiváltságos helyzetű járatok...de matrica az kellett minden s*ar buszra.
Mondjuk nálunk amúgy se lenne értelme, mert max hazafele lehetne használni, főleg ha túlórázik az ember. Reggel annak lehet örülni, ha az előző nap megtisztított cipő nem lesz lapos, és kivasalt ing nem cafatokban fog lógni mire leszáll a buszról, avagy a sertéseket több jog illeti meg a vágóhíd felé mint az embereket a magyar tömött tömegközlekedés járatokon. (és még van pofájuk mondani a kocsisoknak hogy rakják le a kocsit, na akkor már én is utálni fogom őket, mert vagy ők vagy én férek fel a buszra...)
Én is úgy érzem, hogy nem az internet az ami nekem igényként eszembe jut a tömegközlekedéssel kapcsolatban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Redmi Watch 5 - formás, de egyszerű
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Parfüm topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- LEGO klub
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- DELL Universal Dock D6000 docking station (452-BCYH) (DisplayLink)
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 64GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
- iPhone 15 Pro 128GB Black Titanium Új eredeti Apple akkuval, USA model
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest