Új hozzászólás Aktív témák
-
-
drkbl
őstag
És akkor emlékezzünk meg azokról is, akik ezt a felületet VPN nélkül elérhetővé tették a világnak...
-
Hiftu
senior tag
Szerintem is a Siemens leginkább a kenőpénziparban jó.
Alapvetően állami megrendelésekre rendezkedtek be, ott meg ebben kell jónak lenni. -
MaUser
addikt
Ah kicsit félreérthető voltam, a menekülőajtó a homlokfalon van.
Legjobb tudomásom szerint azt csak a peronon állva engedte volna nyitni a rendszer, illetve ott férnek hozzá kívülről, ha erővel kell kinyitni. Nyilván az alagútban bennragadva nem tud senki kimenni a hibásan mozgást érzékelő és ezért zárt szerelvényből, így a menekülőajtó külső vésznyitása sem megoldható. Index fórumon egyébként jól elvitatkoznak ezeken.
-
MacCaine
őstag
A Siemens egy vicc. Nagyon jól mondja joghurt fórumtárs, nokiásdobozban nagyon jó, de egyébként a süllyesztőben lenne a helye annak a cégnek...
-
válasz
#65675776 #26 üzenetére
A Combino azzal nyerte meg a pályázatot (a hivatalos pontozás szerint), hogy az alu szerkezet miatt könnyebb, és nem terheli meg annyira a sínpályát. Aztán amikor a többi helyen futó Combinoban elkezdett megrepedezni az alu, akkor áttervezték az egészet acélvázasra. Amitől persze jelentősen megnőtt a szerelvény tömege, ergo épp azt bukta, amivel befutó lett. (Arról nem is beszélve, hogy ettől kezdve nem is egy többszázas referenciával rendelkező típus került ide, hanem egy új tervezésű.)
Ugyanez a helyzet az Alstom fékrendszerrel is. A magyar szabályok már a pályázat előtt ismertek voltak, meg lehetett volna felelni nekik. (Lehet vitatkozni rajtuk, de én osztom a többiek véleményét, hogy az egy helyről vezérelt üzemi és vészfék rendszer nem két független fék.) Természetesen a szegfűsök és a madarasok részéről már le volt zsírozva, hogy bármit átvesznek, de aztán a narancsosok jöttek, és velük meg nem. Hát kerestek valami indokot belekötni, és (politikától függetlenül, hiszen még a francia bíróság is nekünk döntött!) sikerült neki. Aztán persze ment néhány nokiásdoboz arrafelé is, és hirtelen engedékenyebb lett az NKH.
-
dabadab
titán
válasz
#56573440 #33 üzenetére
Illetve a kezdeti beállításokat vagy maga a Siemens végzi el, vagy az általa betanított technikusok, szóval az megint csak a Siemens sara, hogy nincs ott az ajánlott procedurák közt 40-es betűmérettel, bolditalicaláhúzottpirosszínnel hogy "változtasd meg a default jelszót".
-
#56573440
törölt tag
válasz
#65675776 #26 üzenetére
" Az egy dolog, hogy szakember telepíti. A biztonsági beállításokat viszont a megrendelőnek illene meghatároznia, nem pedig a telepítést végző gyári szakembernek. Ha a megrendelőt ennyire érdekli, akkor ne a gyártóra kenjük már a problémákat."
a megrendelő általában nem tudja hogy mennnyire fontos dolog ezen jelszavak megváltoztatása, valamint fingja nincs az egészhez by default. innentől nem tudom miért akarod ráverni a történetet. ez olyan mintha jönne az ablakos, és valami apró paramétert nem tudsz megadni amikor szerelik be pl milyen magasan legyen a kilincs, erre minden rögzítés nélkül bevágják aztán csá. ne vicceljünk már egy ember aki ilyen gépeket telepít nem hagyhat ilyen biztonsági réseket. pont
-
MaUser
addikt
válasz
#65675776 #30 üzenetére
Utolsó gondolatok ide, ezért már ne keressünk más helyet: Pont az a lényeg, hogy bizonyos beruházási méret fölött nincs globális szabvány. Egy német szerelvényt sem tudnál üzemeltetni a párizsi metróban. A metro nem azért drága, mert extra igényeink vannak (valahol mindenképpen kell változtatni, mert még országokon belül is mások a követelmények/helyi lehetőségek), hanem mert valaki engedte, hogy ennyibe kerüljön.
Amikor nagy lett a baj, Klados valamennyire helyrerakta a franciákat, ugye hirtelen elkezdtek beleférni a költségvetésbe a tervek és már nem kértek többet az építők. Aztán őt is kikezdték (az egyébként tudásához mérten nevetséges) fizetése miatt és lemondott látva a viszonyokat.
Btw, csak egy gyors példa a pénzszórásra a most befejezett Mészáros utca "felújítása"... Gyakorlatilag bő 100m újraaszfaltozása és némi festék kemény 63mFt-ba került.
És az a durva, hogy már fel sem tűnik senkinek, mekkora összeg ez. Ebből két körforgalmat fel lehet építeni a nulláról...
Szerk.: Bár az eddigi bpi felújításokhoz képest a BKK által elkezdett koncepció egy fényévnyi ugrás. Pl. már ellenőrzik(!) a leterített aszfaltot és garanciát kérnek, ami eddig valahogy mindig kimaradt.
-
dabadab
titán
válasz
#65675776 #26 üzenetére
"Persze egyből a gyártó a felelős csak és kizárólag, aki nyilvánosságra hozza, annak semmi felelőssége."
Igen. Ezt a Siemens rettenetesen elkúrta, ahogy a Stuxnet esetén is (ott annyival cifrább volt a helyzet, hogy pár alkalmazásba beledrótozták a default jelszót, így gyakorlatilag meg se lehetett változtatni). Az, aki a XXI. században olyan rendszert ad ki, amihez default admin jelszó van, az rettenetesen alap és súlyos hibát követ el, az egész egyszerűen nem opció, hogy - akár részben is - másra tolja át a felelősséget.
Egyébként - ha már felhoztad - ezt a hülyeséget a Siemens nyilván szépen leírta a cucc dokumentációjában (ami nem különösképpen titkos, sima technikusok is megkapják), szóval gyakorlatilag saját maguk hozták nyilvánosságra.
-
#65675776
törölt tag
Tök jó, hogy ennyire egyedi alagutaink vannak. Aztán csodálkozunk, hogy nekünk mindent jelentősen drágábban akar eladni mindenki, mert a szabványos megoldásokat nem tudjuk, illetve többnyire nem vagyunk hajlandóak használni. Erről természetesen csak mi nem tehetünk, mindenki más igen.
Na de ez itt off, ha találsz rá valami megfelelő topicot felőlem ott folytathatjuk.
-
MaUser
addikt
válasz
#65675776 #28 üzenetére
A hiper-szuper számítógépes rendszer (igen, az ami a fékeket is működteti) ha mozgó járműnek érzékeli az álló járművet, akkor csak kívülről engedi nyitni az ajtókat. Eddig ez logikus is lenne, csakhogy már az első NKH-s vizsgálatnál kiderült, hogy ez itthon nem jó, mert ha tűz üt ki az alagútban a jármű rendszere meghülyülhet és nem engedi nyitni az ajtókat (mozgást érzékel állás helyett), de nincs hely kívülről nyitni sem az ajtókat az itthoni alagutakban... Csak el kellett volna olvasni az Alstom-nak, hogy milyenek is a mi alagútjaink, de akkor ugye nem lehetett volna a máshová tervezett metroszerelvényeket ide elsózni a magyar szabványok igényelte lényegi újratervezés nélkül (legalább is erről pletykáltak anno sokat, hogy ez a rengeteg hiba forrása és az, hogy a régi városvezetés máshová kérte az "extrákat" vö. francia választott bíróság és elfogadtak a típusajánlatot, ami nem felelt meg már akkor sem a magyar szabványoknak/követelményeknek...).
Persze ez és az olyasmik, hogy az első tesztelt példányokon véletlenül el lehetett indítani a szerelvényt javíthatóak, de az egész projektről a hibák nagy száma miatt lerí, hogy ez "átnyomásra" lett rendelve, ala Combino klíma nélkül oda, ahol nyáron nem ritka a 38°C sem...
-
-
#65675776
törölt tag
válasz
#56573440 #23 üzenetére
Egy dolog. Ettől még minden rendszerben vannak beépítve ilyen megoldások. Nem csak a Siemens-nél. Maximum annyi, hogy kicsit bonyolultabb is lehetne. De alapértelmezésben valahogy el kell érni, és amíg nincs elsőre konfigurálva ez is ad valamiféle védelmet. Egészen addig, amíg egy okos médium világgá nem kürtöli, hogy mi is az alapértelmezés. Persze egyből a gyártó a felelős csak és kizárólag, aki nyilvánosságra hozza, annak semmi felelőssége.
Az egy dolog, hogy szakember telepíti. A biztonsági beállításokat viszont a megrendelőnek illene meghatároznia, nem pedig a telepítést végző gyári szakembernek. Ha a megrendelőt ennyire érdekli, akkor ne a gyártóra kenjük már a problémákat.
ellenor: Vannak nemzetközileg, mindenhol elfogadott szabványok. Ezeknek megfelel. Nem a műszaki tartalom miatt nem lett megadva a típusengedély, hanem csak. Politika van mögötte, nem szakma.
-
jerry311
nagyúr
Azt magyarazza mar el valaki, hogy miert kell ilyen rendszerekhez internetes hozzaferesi lehetoseg?
Eleve egy zart halozatban kellene mukodjenek... -
#56573440
törölt tag
válasz
#65675776 #20 üzenetére
nem hiszem hogy alapvetően összehasonlítható. ezeket szakemberek telepítik, valszeg siememstől, és nem az a ciki hogy az egységsugarú user nem foglalkozik a jelszóval. a következmények tekintetében meg pláne nem. az egyik oldalon max felnyomják és kizárnak vagy lopják a neted, a másikban meg egy városrész vízellátását lehetetlenítik el...
-
ellenor
csendes tag
válasz
#65675776 #20 üzenetére
A Combinokkal nem csak nálunk volt probléma.
Egyébként az ajtós ügy nem kitalált dolog, nem a körúti igényekre volt tervezve az ajtó vezérlése.Típusengedélyt kellett szereznie az Alstomnak, tényleg micsoda kicseszés már...
megfelel a világon minden előírásnak és szabványnak aha, mert a világon mindenütt ugyanazt a szabványt használják, oké..
-
#65675776
törölt tag
És ez mennyivel nagyobb biztonsági rés, mint a routerek esetén az alapértelmezett admin/admin felhasználónév/jelszó páros?
.tnm: Érdekes, hogy a Combino-kkal es leginkább csak nálunk van probléma. Ahogy az Alstom-féle fékrendszer is megfelel a világon minden előírásnak és szabványnak, csak nálunk nem jó.
-
hallari
tag
-
MaUser
addikt
Értem én, de az ilyeneket tipikusan úgy használod, hogy tesztre fordítod a projektet, így esélytelen bármilyen keveredés is. Alapvető configmanager feladat. Ilyen hiba előfordulása hihető egy kétszemélyes garázsbt weblapjában/szoftverében, de egy komoly cég komoly rendszerében az ilyen esélytelen. (Vagy én dolgoztam eddig rossz helyeken.
)
-
Jester01
veterán
És miért is lógnak ezek az interneten vajon?
-
A német precizitás....
-
MaUser
addikt
Az csak bennem merül fel, hogy nincs olyan programozó, aki magától ilyenre írna meg egy sw-et? A kérdés inkább az, hogy ki kérte meg a Siemens-t, hogy ilyen legyen ez a rendszer.
-
-
hallari
tag
-
Talán elgondolkodnék, ha egy ilyen szintű rendszerben, ilyen gagyi jelszavakat raknék be alapértelmezettnek, és ha nem jó a user által bepötyögött kedvenc számsora, akkor visszaáll 100-ra
-
noisia
aktív tag
Informatikával, telekommunikációval foglalkozó cég lévén ez nagyon ÉGŐ !
-
Ilyen ez a Siemens. Jó kis dolgokat csinálnak, csak a bejutás nem megfelelő bennük. (lásdmég Combino
)
-
#56573440
törölt tag
ha ez igaz akkor az nagyon kemény... gondolom a gyártó meg nem fog olyat mondani hogy igaz, hanem sunyiban javítgatja amit talál aztán ráhúzza hogy hoax.
-
Mókás ez a hír, ha igaz
.
Én pl. 32karakteres generált jelszavakat szoktam használni (éljen a KeePass) és néha belefutok olyan problémába, hogy azért kell rövidebb jelszót használnom, mert a regisztrációs oldalon nem lehet beírni x-nél hosszabbat.
A legviccesebb eset az volt, amikor hagyta egy oldal megadni a 32 karakteres jelszót, de bejelentkezéskor csak 30-at lehetett beírni, így kizártam magam.
Üdv,
Sopi -
Novo
csendes tag
ha a felhasználó a gyenge alapértelmezett jelszó helyett egy újat ad meg, ám abban szerepel egy speciális karakter is, akkor a rendszer automatikusan visszaállítja a „100”-at.
te jó ég
-
blueMerle
veterán
Azért ez a Rios név egy picit humoros, a PH szemszögéből nézve
Új hozzászólás Aktív témák
ph Egy szoftvermérnök hazugsággal és megtévesztéssel vádolja a Siemenst, akiket állítólag ő már rég figyelmeztetett a biztonsági résekre.
- Tudományos Pandémia Klub
- Elektromos cigaretta 🔞
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple asztali gépek
- Diablo IV
- Milyen videókártyát?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HTPC (házimozi PC) topik
- További aktív témák...
- Apple Watch Nike S6 44mm Space Gray LTE, ajándék új szíjakkal, üvegfóliával és ütésálló tokkal!
- BenQ MW523 3D DLP Projektor, 3000 ANSI lumen, 143 óra üzemidő + 2db 3D szemüveg + Ingyen posta
- 16" macbook pro m1pro.
- (új, bontatlan) Kingston 8GB DDR4 3200Mhz CL22 (Foxpost:+1400Ft)
- Új állapotú ASUS TUF Gaming A15 FA507NU - Ryzen 5 7535HS, 15.6FULL HD 144Hz, 1TB SSD, 32GB
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
- Samsung Galaxy Z Fold5 / 512 GB / 12 GB RAM / 1év Garanciával / Gyári Független
- AKCIÓ! MSI B365M i5 8600 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB CM MASTERBOX Q300L Zalman 600W
- PS5 konzolod megvásároljuk: Budapest, Kecskemét, Szeged, Debrecen vagy akár GLS futárt küldünk!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest