Új hozzászólás Aktív témák
-
thomasa
senior tag
Köszönöm, most volt időm a végére jutni
. Várom a DII. és DIII. hasonlóan monumentális történeteit és kulisszatitkait.
-
waverider
senior tag
köszi szépen Garth a kimerítő írást. respekt.
nekem a Diablo mindig is kedvenc marad, elmondhatatlanul sok órát játszottam velük - években mérhető - és főleg a második résszel.
várom csak várom a Diablo Immortalt a mobil platformra továbbra is... remélem egyszer végre valahára megjelenik vagy egy újabb Diablo... akkor veszek majd új hardvert is hozzá -
HoaryFox
őstag
Wow, rendes elfáradtam, amire a végére értem, sajnos én 3 éves voltam, amikor megjelent, sosem próbáltam egyiket sem, de nagyon tetszik az írás. Csak gratulálni tudok.
Köszönöm az élményt!
-
turbulencia8
őstag
Na jo, ezt ilyen cikk utan megveszem a GOG-on. Az iment emlitett varazsloval meg ugyse vittem vegig.
-
reelc
veterán
Ha valaki olyan hangulatba jött, hogy játszana is vele, de nincs meg neki, a GOG-on még 46 órán keresztül -15%, 7.69 EUR.
-
MageRG
addikt
Hú, Diablo. Rengeteget nyomtam, talán többet is, mint a második részt.
A kasztok közt nem nagyon volt balance, magas szinten a Sorcerer nagyon OP volt. Multiban csak friendly fire volt, nem egyszer harapott fűbe csapattárs egy rosszul elsütött chain lightning miatt...
Az is érdekes volt, hogy minél kisebb szinten tanultál meg egy varázslatot, a végén, 50-es szinten annál nagyobbat sebzett, mert a szintlépés is növelt rajta kicsit.
Na meg minden kaszt kicsit gyorsabban tudott valamit: a warrior csapkodni, a rogue lőni, a sorcerer varázsolni. Egyértelműen a varázslatok ütöttek a legnagyobbat
Arról nem is beszélve, hogy a végén a harcosnak volt kb. 500 hp-je, a varázslónak meg (mana shielddel) gyak 800+. Szóval megint sorcerer = OP.
A legtáposabb legit varázsbot a bountyful/arch-angel's staff of apocalypse volt. Ezt cserélgettem egy dragon's staff of wizardryvel.
Egyedül akkor volt szopó, amikor Hell/Hell-en jöttek a full mágiaimmunis szörnyek, de az Apoc azt is vitte. A harcosnak legalább nem voltak fizikai immunis ellenfelei...
És hogy irányíthatatlan volt? Bah...Ja, majd elfelejtettem: Csodálatos, részletes, kiváló cikk. Köszönöm!
-
Daelion
őstag
válasz
tibcsi0407 #132 üzenetére
Kani az ismerősen hangzik de nem játszottam ott.
Igen Gul volt a max aztán persze egymáson röhögtünk amikor kivágta az ilyen kuka szintű runákat hellen.
Rúnás dolgok jók voltak bár szerintem túlságosan is erősek voltak és szinte alapnak számítottak legtöbb karinak a végső buildjébe. 'Enigma,hoto,cta,infinity,stb'
Ezeket a rúnákat meg szinte csak másokkal való bizniszeléssel tudtam keríteni amit azért így mai fejjel már nem hiányolok mert nyűgnek érzem.Nekem talán 1.07 és 1.09 LoD volt a kedvenc verzióm.
D1-et meg csak 1x vittem végig a miheztartás végett,hogy azért tudjam miről van szó.
-
SaGa59
őstag
válasz
TeeBee73 #129 üzenetére
Parancsolj:
A Wizardry 7-et anno, mikor kijött, kezdő pc-s rpg játékosként két kollégával (mindhárman évek óta informatikusok, jóval túl a harmincon) játszottuk, este mindenki nyomta a saját gépén otthon, majd másnap reggel megbeszéltük, ki merre jutott, milyen térképet rajzolt, merre érdemes vagy kell menni, de vagy két hétig nem jöttünk rá, hogy a karakterek, ha nem adjuk rájuk a páncélt, egyszál tunikában verekszenek mindenkivel…
-
tibcsi0407
félisten
Én anno a Kani és a 6net szerveren töltöttem a fél életem. Százszámra nyomtuk az órákat a HBrun-ba, meg a rúnázásba a forge-nál.
Hiába volt meg az eredeti, engem a hazai szerverek és az ott található kemény mag jobban lekötött.
Egyedül a maphack volt legális, botért ugyanúgy repültél onnan is.
Egyszerre több karit áthúztunk classic-on hell-ig, ott konvertáltuk őket LOD-ba és törtük a rúnákat a forge-nál. Talán max Gul-ig tobta, már nem emlékszem rá.
Nekem a 3-ból pontosan az hiányzik, hogy rúnaszavakat kelljen kirakni, valamint a stat osztás is túl lett egyszerűsítve. Túlságosan 21. századi. -
Daelion
őstag
Na ez szép emberes írás.
Nálam is Diablo indította be a lavinát,II-ik része még általános sulis koromban '6-7. osztályos lehettem'
Akkor még nem volt netem tehát csak single player ment vagy átvittük gépet haverhoz lanozni.
Játékhoz semmit se értettem,angol tudás 0 tehát Hellen már nagyon szenvedett az első karim de attól függetlenül nagyon rákattantam és minden nap ezt játszottam suli után.
Másnap meg persze ment suliba a duma haverokkal,hogy ki milyen dolgokat talált a játékban és ennek meg volt a maga feelingje.Be lett kötve net valamikor 8-ik osztályos koromba és akkor kezdtem a rendes battle neten játszani.
Alapvetően ennek a játéknak köszönhetem,hogy elkezdett érdekelni az angol 'csak német volt ált suliba amit utáltam' és elkezdtem tanulgatni mert máshogy nem bírtam üzletelni a külföldiekkel.Akkoriban még szerettem másokkal is játszani és még mai napig van pár haverom akikkel azóta is tartom a kapcsolatot és ezt nem sok mindenkiről tudom elmondani.
Ők is jöttek D3-ba de csak futólagosan játszottak/játszanak vele meg az évek alatt én is inkább solo játékos lettem.Majdnem 7 évig ment D2 elég aktívan aztán jött egy két másik játék meg ugye D3 amit úgyszint megjelenés 1. napja óta játszom kisebb nagyobb szünetekkel bár amióta van Season csak ott játszom pár hetet minden Seasonba.
De ennyi év után ez is valami,hogy egyáltalán ennyire még vissza tud vinni a játék mert ilyen nincs sok nálam pláne mostanság amilyen játékok vannak 'alig érnek 1 végigjátszást..'Ez mellett persze játszottam talán minden 'ismertebb' ARPG-vel de nekem mindig a Diablo lesz az alap ebbe a kategóriában.
-
TeeBee73
veterán
válasz
somogyib #125 üzenetére
Nos, én is örültem, hogy a GoG-on nemrég sikerült bezsákolni az EoB 1-3-at. (Neki is kezdtem újra a II. résznek, az volt a kedvenc. Szépen megy Win10 x64 alatt.)
Egy Wizardry 7-nek még tudnék örülni. (Vagy egy LoL-nak. [Lands of Lore], mielőtt valami fiatal meggyanúsít, hogy LoL, az van. Az nincs. A Leauge... az nem az. Legalább is számomra.)
Témához: óriási köszönet a cikkért, szabadidő híján most sikerült befejezni az olvasást.
Klónokhoz: Nálam a Darkstone és a NOX vitt el még jónéhány órát a szabadidőből. A Titán Queest már más Éra. -
-
reelc
veterán
Köszönöm.
A lejáró licenszekre nem is gondoltam.
Pedig olvastam nem egy cikket, hogy ezért tűntek el játékok a Steamről (Transformers, Marvel), esetleg "csak" zenéket vágtak ki.A programozási dolgot azért említettem, mert a Windows 7 Microsoft támogatása lejár, és nem biztos, hogy akár ezt is beveszik majd cégek a kompatibilitás közé kiadáskor.
Mintha olvastam volna valahol, hogy egy kiadó be is jelentette, hogy nem támogatja a Windows 7-et. Nem találom.
Másrészt azért, mert vannak játékok, amiknek nincs már meg a forráskódja, így nemigen lesz új változatuk pl. a Diablo 2. Vagy hiányosan jelent meg, pl. Heroes 3 HD, kiegek nélkül. -
#33253120
törölt tag
Ez a cikk tetszett.
Köszönjük. -
Grath
HÁZIGAZDA
Nem, a tényleges programozási extramunka a legkevesebb, a GOG-nál szerintem a legtöbb problémára már van megoldás.
A legtöbb ilyen játékkal a probléma a jogok körül van, és ezeket három kategóriába lehet osztani:
-a kérdés, hogy melyik cég(ek)nél vannak a kiadási jogok.
-a licenszelt alapú játékoknál (eklatáns példa: filmfeldolgozások) a kérdés, hogy megvannak-e még ezek az alapvető jogok.
-egyéb licenszelt tartalmak hatályossága. Pl. zenék, autók, márkák, middleware programok, fontok, fegyverek, színészek stb.Az elsőként említett jogi kérdések mintapéldája a No One Lives Forever, ami csak azért nem kapható legálisan, mert mind a Warner (akikhez végül a fejlesztő került), mind az Activision (akikhez végül a kiadó került) erre vonatkozó iratai papíron, több száz fel nem dolgozott iratdoboz valamelyikében vannak. Vagy nem, ki a fene tudja, hogy a 2000-es eredeti szerződések a megannyi felvásárlást követően megvannak-e még. Viszont ennyi iratot átnézni iszonyú sok idő lenne, ami iszonyú sok pénzt jelent, amit senki nem akar megelőlegezni.
A másodikként említetta kérdéskör rengeteg játékot érint. Ha te a '90-es években megvetted teszem azt a Discworld vagy a Gyűrűk Ura regények jogait egy játékhoz, hát azt mondjuk 5 évre vetted meg - addig lehet gyártani és árulni a játékot, azt követően pedig (legalábbis ezt gondolták anno) senkit nem érdekel már egy régi játék. Ahhoz, hogy ezeket megint lehessen árulni, vadonatúj szerződést kellene kötni, és azt lefogadhatod, hogy nagyságrendekkel drágább lenne, mint 25-30 éve. (Főleg, hogy a Warner nyilván nem is adná (adhatná?) tovább az exkluzív Gyűrűk Ura-jogait, a Ubisoft a Tom Clancy-jogokat, az EA pedig a Star Wars-jogokat.)
Ami a harmadik kategóriát illeti, itt szinte minden, a valóságból engedéllyel (és pénzért) átvett dolog akadályt jelenthet. A leghíresebb példa talán az OutRun Ferrarija meg a Crazy Taxi zenéi, de millió hasonló dolog van - és a versenyjátékokat kifejezetten brutálisan érinti ez a kategória. A Need for Speed Porsche-része nem azért nem kapható, mert az EA egy szemét és az új részt akarja letolni mindenki torkán, hanem azért, mert ahhoz licenszelniük kellene megint vagy 20 eltérő Porsche autót, plusz amúgy a zenéket is.
-
reelc
veterán
Egyrészt a nosztalgia miatt lehet, másrészt az is fontos, hogy moddolható-e egy adott játék, mennyire van a közösség sorsára bízva? Az is fontos, a maga idejében jó játék volt? Netán újító? Vagy legalább hangulatilag volt olyan, mint semmi más?
Pl. a Diablo: The Hell modot vagy 15 éve készíti a fejlesztője. Van The Hell 2 is.
Az egyik legnépszerűbb mod a moddb-n a Brutal Doom, ami a Doomhoz (1993) készül.
A Counter Strike is Half-Life modként kezdte 1999-ben. Ahogy a DOTA múltja a Warcraft 3-as modig nyúlik vissza.
Ott az UT széria és a Quake 3 is, mind nagyban támaszkodott a közösségre ebben a tekintetben. Vagy pl. a TES: Morrowind, Oblivion, Skyrim. A mai napig megvan a bázisuk.Végre az Electronics Arts is beadta a derekát, és jön a Command & Conquer Remaster is. Ha nem szúrják el a fejlesztők, nem tudom elképzelni, hogy ne legyen sikeres.
-
Atól még meglepő, hogy ekkora kereslet van 20 éves játékokra (abszolút nem baj, csak meglepő).
A D2 volt talán, ami nekem nagyon nem jött be, de akkoriban már nem is játszottam talán. A 3 meg teljesen kimaradt. (Melyik volt az, amelyikben a karakter mozgásának semmi köze nem volt a körülötte levő környezet mozgásához?)
-
reelc
veterán
A GOGon van egy Community Wishlist.
A Diablo 1-et önmagában vagy a többi résszel együtt rengetegen kérték.
A D2 szinte biztos, hogy nem jön a GOGra, mert az kapható a Blizznél. A 3-ik sem, ugyanezért + mert kell hozzá a szerver. A Warcraft 3 sem fog jönni, mert most jön ki a felújítása.
De amit ezen kitételek mellett lehetett, a D1+Hellfire és a Warcraft 1-2 kijött, és senki sem számított rájuk! Csak szerették volna, ha jönne.A Blizzard sem hülye, csinált magának felújítást a Starcraftból és a Warcraft 3-ból.
A fentieket is figyelembe véve a Diablo 2 lóg ki a sorból, de arra mondták, hogy mégsem lesz felújítása, viszont a D4-et hasonló hangulatúra akarják csinálni.Mindenki örül, a Blizz újra eltudja adni a régen igen nagy sikert aratott játékokat.
A játékosok is örülnek, mert nem kell kínlódni a régi, valószínűleg jó karcos lemezeikkel, és korrekt áron olyan példányhoz juthatnak, amivel nem lesz gondja (eltekintve az esetleges egyedi hibáktól, de ez bármely játéknál előfordulhat).Amúgy is nagy divat a régi játékok újra kiadása. Pár hónapja összegyűjtöttem egy listába azokat, amikről tudtam.
-
-
reelc
veterán
Pedig egyértelmű volt a fogalmazás.
Igazad van.
Egy kis beleölt energiával és pénzzel mehetnének akár a GOGra, ma már ugye fizikailag ki sem kellene újra adniuk, kevesebb költséggel is járna. Már "más világ" van.Annak, hogy ez nem történik meg, gondolom játéksorozat esetében az is lehet az oka, hogy egyrészt dolgozni kellene vele. Mert kijött több Windows a megjelenésük óta, és a kompatibilitásra figyelni kellene, esetleg még a felbontásokat.
Másrészt azóta rengeteg új rész van, vegyed csak az új mikrotranzakciósat. Bármilyen jó is volt mondjuk az NFS: Underground 2.Nagyon tetszik a retro.land oldal, hiánypótló!
-
Grath
HÁZIGAZDA
Nem gondoltam, hogy ez a kis mondat váltja majd ki a legtöbb észrevételt
A "legálisan beszerezhetetlen" az olyan játékokra vonatkozik, amelyeket a jogtulajdonos már nem árul dobozosan és még nem árul digitálisan. Természetesen használt verziókat (majdnem) mindenből lehet venni, de egy-egy jó állapotú dobozos retro program simán lehet drágább, mint egy mai AAA játék - ráadásul a kínálat azért sehol sem végtelen.
Még ma is temérdek ilyen program van, jószerivel minden nagy PC-s kiadó 80-as, 90-es évekbeli felhozatalából. Black & White 1-2, Warlords 4, The Movies meg egy csomó licenszelt cucc (Discworld, Warhammer, Dune). Plusz szó szerint több száz akkori AAA cucc, ami most nem jut eszembe. A Blade Runner csak pár hete kapható digitálisan, az is ilyen volt.
-
reelc
veterán
Most mekkora piaca van?
A GOG-on folyamatosan ott van a Bestselling játékok élmezőnyében. Ahogy a Warcraft I & II Bundle is.
Nem tudom hány játék van a GOG-on, de ha azt nézzük, hogy mióta kijött volt sokáig első is, meg amúgy is Top10 vagy Top 20-as, gondolhatod hogy nem heti 50db eladást jelent.
4,6/5 az olyanok véleménye, akik megvették, és értékelték.A Windows váltást csak azért írtam, mert sok idő eltelt a megjelenés óta, a játékon már nem volt hivatalos support, és volt akinek meg kellett oldani a játék futtatását.
Szóval nem is azért írtam, hogy ez a beszerezhetőség kérdése. -
-
reelc
veterán
Azért volt legálisan beszerezhetetlen, mert nem lehetett kapni hivatalos boltokból.
Azért abba is gondolj bele, hogy 1996-os játék.
Szóval mondjuk 2014-ben nem tudtad megvenni. Sem hazai boltokban, sem külföldről rendeléssel, sem letöltve. Miért pont akkor? Mondjuk azért, mert ha régen kimaradt, és a Diablo 3 után kíváncsi voltál, honnan is indult a dolog. De írhattam volna korábbi dátumot is.
Plussz voltak Windows váltások szóval ahogy fentebb szó volt róla lehet buherálni is kellett, hogy futhasson rendesen.Ebayen, Amazonon stb. biztos volt marha drágán, meg innen-onnan másodkézből, de boltból sokáig nem lehetett megvenni.
Ami a letöltős változatot illeti, a Blizztől sem lehetett letölteni.
A Diablo II más tészta, az ha beszerezhetetlen is volt egy ideig, az jóval kevesebb idő volt.Nem egy 1990-es évekbeli játék járt hasonló módon. Miután évekkel hamarabb kifutottak a dobozos változatok, a következő felbukkanási hely a Steam lehetett 2003-tól, ha tisztázott volt a játékok jogi helyzete. Mert vannak játékok, amiknek elveszett a forráskódja, vagy nem tisztázott, hogy a digitális letöltésnek ki a jogtulaja (akkor még nem is voltak ilyen változatok, amikor kijöttek lemezesben), mert az eredeti kiadó már rég megszűnt.
Erre példa a No One Lives Forever sorozat. Most néztem, az első rész dobozosan használtan $69,99 az Amazonon. Ha tisztázódna a jogi helyzete, gondolom 10 EUR körül lenne a GOG-on, és vinnék mint a cukrot, mert jó játék volt. -
Aki a Diablo-val jétszott, annak még nem idegen az, hogy mókolni kelljen aahhoz, hogy valamit véghezvigyen.
Csak a 2000-es évek vége óta terjed ez a "semmihez nem kell semmit tudni, minden magától működik" nonszensz.
Azért egy Virtualbox és egy Win98 telepítés nem egy nagy feladat, páne ha kicsit utánanéz az ember. -
-
válasz
Hellwhatever #107 üzenetére
Azzal nem is vitatkoztam, de a játszhatatlanságon igen. Nem sok gondom volt az elindításával.
-
reelc
veterán
válasz
Hellwhatever #107 üzenetére
Ez így van.
Lemezen pl. Ebayen volt jó drágán.
A GOG változat teljesen váratlanul jött, és nagyon rendes volt a Blizztől, hogy a Hellfirét is hozzácsaphatták. Ugyanígy váratlan volt a Warcraft 1-2 megjelenése is ott.
Mert évek óta minden vonatkozó Blizz hír vagy pletyka (ami a régi játékaikat érintette) a Starcraft és a Warcraft 3 felújításról szólt, és a Diablo 2-ről ami végül nem készül el.
Az elődökről semmi hír sem volt. -
válasz
Hellwhatever #105 üzenetére
"A GOG-os megjelenés előtt kizárólag CD-n volt kapható " - és mindenki lewarezolta, szóval...
-
Hellwhatever
aktív tag
-
Igen hatalmas cikk lett, kellően sok részlettel, le a kalappal
"Noha a játék vagy másfél évtizeden keresztül szinte játszhatatlan és legálisan beszerezhetetlen volt, "
???? Játszhatatlan? A 2000-es évek elején egy P1/133 és egy K6-500 közötti 10Mbites LAN-on toltuk haverral... Vagy nem értem, mire vonatkozik... -
Sidaries
őstag
Nagyon jó írás. Habár eleinte én is a cikkben említett fanyalgókhoz tartoztam, amikor RPG-nek hívták, de mint akció rpg egyértelműen a legjobb volt. A Diablo 2-t a mai napig játsszuk.
-
pachito
őstag
Nagyon igényes írás, élveztem minden percét. Gratulálok hozzá és köszönöm!
-
XORANDOR
kezdő
Mármint nőttem fel. Persze Duke Nukem, Wolfenstein és társai sem maradtak ki
-
XORANDOR
kezdő
Könnyem kippatanik örömömben! Nagyon jó írás, nekem nagyon hiánypótló volt!
Lényegében D1, HL, Warcraft és AOE -n nőttem.
-
reelc
veterán
Leírom én is...
A Diablo első részét nem szerettem. Úgymond kötelezőként le akartam tolni a 2-ik rész előtt.
Diablo 1: íjásszal végigvertem a játékot.
Diablo 2: alacsony szinten próbálgattam a kasztokat, aztán íjász és csapdalerakó lettem. :) Gondoltam pár év alatt (nem folyamatos játékkal, csak pár havonta, mert nagyon hamar meguntam) elhúzom max. szintre. Nem jött össze. Sosem farmoltam a végtelenségig a bossokat + azt a pár helyet. Halálra untam volna. Nem botoztam, kizárólag szólóztam. A kaput az tette be, hogy akkor még nem lehetett pontokat visszavonni, rossz irányba fejlesztettem, és semmit sem ért a legfelső fokozaton a karim, amibe nagyon sok órát öltem. Akkoriban nem nagyon volt netem, buildekről nem tudtam.
Friss patchekről sem tudtam éppen ezért. Rúnaszó? Valamit bepakoltam a kardba, hátha jó lesz.
Később meg már nem érdekelt, mert képbe jött a: Titan Quest. Íjászt raktam össze leírás alapján, és a legnehezebb fokozatot farmoltam a sztori végigvitele után. Szerettem. Kipróbáltam más hasonló játékokat is.
Diablo 3: Rábeszéltek munkatársak. Belépek klánba, toljuk együtt, jó lesz. Egy ideig így is volt, aztán volt aki lerakta, volt aki más klánba ment, stb.
Crusival kezdtem, de a munkatársak nagyon meggyőzőek voltak a DH Marával, így átálltam. Korábban próbálgattam mindenfélét, de a DH-nál kötöttem ki mindig.
Messze a 3-ik részbe fektettem a legtöbb órát, mert nem volt (a 2.0 után csatlakoztam) olyan kínlódás, mint a 2-ik rész. Lehetett variálni a skillleket pontok nélkül. A fentiek fényében nekem megváltás volt. A grafikával se volt semmi bajom. Igen sok óra után egyre kevesebbet játszogattam vele Aztán megismertem a Grim Dawnt. Stb.
A Diablo 3-at a Season Journey miatt előveszem szezonkezdésekkor.
A Diablo 2-őt tavaly próbáltam egy MODdal (Median) aztán eszembe jutott, mekkora kínlódás is a D2 az erényei mellett, így nem folytattam.
Az első részhez meg ahogy írtam nem igazán kötődtem soha. De az írás nagyon tetszett, a hivatkozott oldalról már elolvastam mást is, igazi hiánypótló oldal! -
SlayerSub
tag
Köszönöm a cikket, profi, olvasmányos, nosztalgikus volt. Tényleg mintha 15 évvel ezelött bújtam volna a szombámban az 576-ot vagy Gurut, visszahozta letűnt gyermekkorom boldog hangulatát.
Számomra is a Diablo sorozat jelenti "a számítógépes játékot", megszámlálhatatlan órát öltünk bele az 1-2 részben, a 3.-ba már sajnos jóval kevesebbet.
-
Koszonjuk a cikket, nagyon jo es erdekes olvasmany volt!
-
shifty!
senior tag
Eszméletlen jó írás volt, nagyon köszönöm!
Nekem a D1 csak érintőlegesen élmény, mai napig a D2+LoD a meghatározó, visszarángató erő, de a történet, a kialakulás, a háttérsztorik, Breivik alakja így még sokkal közelibbnek érződik. -
jokeph
nagyúr
Nagyon jó írás, hiánypótló.
Bár én egyik Diablo-val sem játszottam (nekem túl bonyolult, én megrögzött SC játékos voltam/SC2 játékos vagyok), ennek ellenére is élvezet volt olvasni. -
Amerigo57
őstag
A Diablo II az egyik legjobban sikerült PC játék .
Aki nem volt katona , és főleg nem volt éles helyzetben,
ahol a valóságban is visszalőttek,
azoknak maradt a Battlefield sorozat.
Köszönet a cikkért . -
#00137984
törölt tag
Dupla ment.
Valami érdekességet azért ideszúrok...
Duplázás szintén megmaradt a Diablo 1-ben, de sajnos az inventory 4x10 mérete szintén az eredeti maradt. -
#00137984
törölt tag
Természetesen az eredeti Diablo kiadásokra (1.09 patch) ez szintén igaz lehet.
-
#00137984
törölt tag
Ez is egy olyan régi játék, ahol a frissebb OS gondot jelenthet. Megjelent GOG-ra, de a játékon alig változtattak, ezért némelyik konfigon hibásan futhat. 64bit-es windows színkezelési és a rundll.32 hiba a legismertebb, de ezeregy egyéb gond előfordulhat (mentések elvesztése vagy rossz betöltése és a driveres kifagyások).
-
#00137984
törölt tag
Egy fontos kiegészítés még hiányzik nekem a tartalmas cikk végéről...
Diablo 1 jelenlegi állapota a játékosok szerint és a frissebb OS viszonyitásában.
Érdemes még újra végigjátszani Win7 és Win 10 rendszereken, és vannak-e olyan akadályok amit érdemes megismerni. Vagy engedjük el a Diablo 1-et, mert körülményes lehet úgy játszani mint régen... -
reelc
veterán
A Diablo IV-nek van topikja, elég sok infó elhangzott már ott a Blizzcon óta.
Nem értek egyet, újítsanak bátran!
Legyenek kreatívak. Ott egy csomó ember, meg pénz, használják ki.
Rift-GR remélem nem lesz és Paragon rendszer sem.
Transmog gondolom lesz, mert miért hagynák ki - engem amúgy hidegen hagy.
Gem lesz és rúnaszavak is.
Bounty helyett remélem sima questelés lesz. Ne kelljen már a jutalomért 5 questet lenyomni megint, és főleg ne partyban.
Elite ellenfél - biztos lesz, miért ne lenne? De lehet majd másképp hívják, champion stb. mindegy mi a neve, a mob fölötti kategória. Minden ARPG-ben van.1 héttel a Blizzcon előtt leírtam, mit várok el a következő résztől. Amikor írtam, akkor még csak pletykaszinten volt, hogy bejelentik.
-
saelin
veterán
válasz
Sirandrish #73 üzenetére
Vajon mi fog megmaradni a D3-ban felvezetett új játékelemekből az új részben? Transmog, gem-ek, rift, bounty, elite ellenfelek stb. Jó lenne ha maradnának és ezekre jönnének pluszban az új elemek. Attól félek hogy megint újra akarják gondolni a szériát... Az 1-2 még rendelkezett közös gyökerekkel, de a 3. rész egy teljesen új "IP" szinte. Videók alapján a diablo 2-re akarnak most hajazni, de a harmadik részben megismert fluid harcrendszerrel. Ami teljesen új lesz benne az a előre generált overworld map, ilyet talán utoljára a Sacred című játéktól láttam. Gondolom így könnyebb lesz eventeket alkalmazni és afféle hub-ként is funkcionál majd. Áh, nagyon várom már mit fognak belőle kihozni. Remélem a negyedik rész sikeres lesz és hosszú-hosszú ideig fogják támogatni, mert a harmadik részt nagyon hamar magára hagyták...
-
quiller
csendes tag
Első osztályú munka, köszönjük szépen! Craddock könyvét tényleg érdemes elolvasnia, akit bővebben érdekel a téma, de magyarul ilyen részletes leírás eddig nem létezett erről. Örök hálánk, Grath!
-
sheep
addikt
Így kell megírni egy részletes és mégis olvasmányos cikket, gratula hozzá!
Bár én sosem játszottam a Diablo egyik részével sem mert nem érdekel ez a játékstílus, de maga a cikk lekötött, jó volt olvasni.
Szívesen olvasnék több cikket is a hőskorból! -
Vesa
veterán
A cikk kiváló, köszönjük!
A játéktól viszont sikítva menekültem már 25éve is, az össze-vissza csapkodós, idétlen, irányíthatatlan harcrendszerével együtt.
Ezzel együtt, a nosztalgikus részek miatt kifejezetten jó volt olvasni a cikket. -
blackmacs
senior tag
Köszönöm,élmény volt olvasni!Bár személy szerint nem játszottam az első résszel csak a másodikkal,ott kapcsolódtam csak be a pc-s játékok korába,ennek ellenére nagyon érdekes írás lett!Grat hozzá és remélem lesz még ilyen több is,kíváncsian várom a folytatást!
-
AtHoS
nagyúr
Köszönöm az írásba fektetett időt és szorgalmat
Sosem jutott időm arra, hogy háttér történetekkel foglalkozzam, inkább élveztem a zenekarok albumait, jobbnál-jobb dalait, játékfejlesztők engem érdeklő kiváló avagy kevésbé kiváló alkotásait, ha éppen jutott rá egy kevés időm.
Érdekes volt olvasni - egy ma már számomra nem létező - a valamikor hétvégi lanpartikon összeverődött baráti társaság egyik legkedveltebb játékának kialakulásáról szóló történetet. Visszaidéződött bennem, az akkori hangulat, jókedv, a beszólt poénok, "aranyköpések", egymás froclizási. Már ezért megérte végigolvasnom ezt nem rövid történelmi "összefoglalót"
-
tibcsi0407
félisten
Igazi minőségi írás!
A mai napig a Diablo sorozat az egyetlen olyan játék, ami le tud kötni. -
Deck
titán
válasz
Sirandrish #73 üzenetére
Igen, félre. Így teljesen egyetértek veled!
-
Aranygyerek
aktív tag
Köszönöm az írást . Itt az idő egy kis Diablózásra.
-
somogyib
őstag
Ezt a játékot sose szerettem, de ez a cikk a történetéről nagyon jó.
-
Sirandrish
legenda
Szerintem valamit félreértettél...egy szóval nem mondtam hogy rossz a D3...sőt...imádom!
3K+ órám van benne, és a mai napig vissza vissza megyek.
Ez azonban nem változtat a tényen hogy az eredetihez képest, most olyan 26milliószor könnyebb, és igazán már semmiért sem kell küzdeni..És nem baj a gearharácsolás...a diablo és a hozzá hasonló játékok mindig is erről szóltak...ezért (is) szeretjük
-
#00137984
törölt tag
A cikkre 10 pontot adok...
Megemliteném a kedvenc Diablo klón játékaimat: Torchlight I -II.
-
#00137984
törölt tag
Picit elérzékenyültem, mert PC-re ez volt életem első RPG játéka. Időrendben az Far Cry 1 és a DooM 3 FPS korszakom csak ezután következett. Jelenleg nálam az 1.09 változat (+Hellfire) + magyaritás változatban van meg... RG300 konzolon szintén kötelezően ott van, a Hexen és a Heretic diszkiséretében.
-
DjFlanker
aktív tag
Na emberek, irány akkor retro.land, és napi kikapcsolódásnak a Napi Retro Land ugyanitt, ott is fantasztikus találatok vannak szoftver, hardver, gaming témakörben.
Grathnek meg már többször volt szerencsém elmondani személyesen hogy mennyire leborulok előtte a retro.land miatt (is) -
reelc
veterán
Lehet kicsit félreértetted Sirandrisht. Ha jól tudom valamivel a játék kiadása után kezdett játszani a Diablo 3-mal.
Teljesen helytálló amit írt. Tapasztalta az egész játék evolúcióját.
Azt, hogy honnan indult és mivé lett.Én kb. 1 évvel a RoS kiadása után csatlakoztam. Már a könnyített verzióval találkoztam.
Nagyon egyszerű gearelni a karit, ahogy írtam. Jelenleg kb. 30 óra alatt a Season Journey feladatait is végig lehet tolni egyedül. Egy szezon kb. 90 napig tart.
A Diablo 3-nak az a titka, hogy a helyén kell kezelni. Más, mint a többi.
A másik dolog az, hogy másképp látja az, aki beletolt többezer órát, és másképp, aki mondjuk 200 órát.
A 2.0 patch után az került egyre jobban fókuszba, hogy minél erősebbek lettek a karik, és folyamatosan + nehézségi szinteket kapott a játék, ahelyett, hogy rendesen kibalanszolták volna. Elég lenne megint 7-8 nehézségi szint maximum.
Most komolyan, senki se magyarázza meg nekem, hogy miért jó 20 nehézségi szint? Teljes szettel egy csomót át is lehet ugrani.
Szóval igen hamar el lehet érni a T16-os szintet, afölött már csak magasabb GR-ek vannak, ami meg már nem farmolós szint.
A másik nagy változás volt, hogy kikerült az AH (aukciós Ház) még korábban. Utána kezdték emelni a dropratet, és értéktelenedett el a gold a játékban.A Diablo 1-2 titka meg szerintem az, hogy a maga idejében értékelte a legjobban az ember őket. Amikor az első rész úttörő volt, majd amikor a Diablo 2+LoD-dal letettek valami olyat az asztalra, ami még sokáig etalon volt. Aztán más cégek is elkezdtek minőségibb játékokat letenni az asztalra. A Diablo 3 kiadása után a Blizznél is a WoW majd az OW, meg gyakorlatilag mindenmás, csak nem a Diablo
lett a priorítás, mert az AH kivétele után már nem termelt folyamatosan pénzt.
-
kalozhun100
őstag
Köszönöm, hogy megismertetted velem a Diablo keletkezésének részletes körülményeit.
-
Deck
titán
válasz
Sirandrish #51 üzenetére
Ha kihívást akarsz ne vedd fell a jobb cuccokat vagy nyomd a HC módot, vagy mindig a legnagyobb nehézségen játsz.
Borzasztó jó a D3 gameplaye, nagyon egyben van a játék. Elhiszem, hogy a nosztalgia miatt szeretik sokan az 1,2-öt de ránéztem és messze elis fogom kerülni őket. Ha valakinek az tetszik játszon azokkal.
Ha az endgame-be megy a "gearharácsolás" az miért baj? Sok játékba nincs is endgame. Vagy nincs értelme? Ha ennyire leegyszerűsíted akkor egyik játéknak sincs semmi értelme. Mi baj a D3-al? A grafika? Olyan mint a Zelda mi?
Az, hogy jól fut? És nem mint a PoE..
Nekem tetszik így ahogy van és várom a 4.részt. -
Grath
HÁZIGAZDA
-
Grath
HÁZIGAZDA
-
vasskos
csendes tag
Köszönjük az írást, igazán tartalmas lett. Érdekes volt olvasni a háttérsztorit.
-
Atyavilág, ezt nyomtatva kellett volna kiadni. ilyen minőségű írást még csikó koromban olvastam szerintem , meg Cifu űrhajós cikkei ilyenek.
nagy köszönet érte! még most sem hiszem el hogy ez itt megjelent! Minőségi,csak szuperlatívuszokban lehet róla nyilatkozni! köszönöm! -
saelin
veterán
válasz
Sirandrish #44 üzenetére
D3 nehéz? Leveszed normal-ra és semmi nem öl meg ahogy fejlődsz. Ha esik lego, akkor egyenesen gyerekjátékká válik.
-
"A C64-es Master of Magic-hez képest nem túl sok újdonság van benne"
De. Azt pár hónapja sikerült végigvinnem (és kiderült, hogy kb. három-négy óra alatt megvan teljesen nulláról, térkép nélkül indulva is) és teljesen más a feelingje. Ezt az axonometrikus realtime klikkelgetős rougelike játékmenetet a Diablo hozta, azt másolták a kortársak, a MoM ilyen szempontból elég visszhangtalan maradt (már ha nem számítom a Lord of Dragonspire-t). -
nyakdam
aktív tag
Köszi, nagyon jó írás!
-
saelin
veterán
17. oldalnál folyt.köv. Ez hosszabb mint amire számítottam. Elképesztően szép munka!
-
reelc
veterán
válasz
Sirandrish #44 üzenetére
Igen, olvastam ilyeneket, akkor még nem játszottam vele.
A jelenlegi, pár éves állapotot írtam le, mert ugye csak ez van, régebbi patch alól nem lehet játszani. -
De jó, hogy létezik a Grim Dawn, mert remekül visszahozza a Diablo 1 hangulatát, csak még jobban is. Ráadásul van hozzá egy ingyenes 10 GB-os Diablo 2 mod is, amit nagyon eltaláltak!
-
Silenzio
addikt
válasz
Sirandrish #39 üzenetére
Filmanatómia, nem tudom hányadik kötet.
-
reelc
veterán
A Diablo 3+RoS kieg teljesen más tészta.
Anélkül, hogy sokat írnék: ennyi nehézségi szint van, és mondjuk 30 óra játék után túl is léped ezeket, a Greater Rift játékmódban van ezeknél jóval fentebb.
Már nem a sztori módban, hanem adventure módban megy a fejlődés. Gyorsabb. -
ddekany
veterán
Ez egy számomra ilyesztő megállapítás, hogy D1-ben mennyire gyengék vagyunk az elején, a D3-hoz képest. D1-ben végig szinte lehetlen volt meghalni, mután megvolt már némi rutin benne. Kb. mintha az erdeti perma death-osra tervezett játékegyensúly maradt volna meg. D2-ben Durielig (vagy talán 1-2 másik főnökig) ugyancsak igen bénának vagy pechesnek kell hozzá lenni, hogy az ember elfeküdjön. D3-at nem próbáltam, de ez már valami, ha tényleg ezek alá mentek. Na mindegy. (Persze D1-hez ott a Mordor féle The Hell mod (nem a hivatalos Hellfire, semmi köze hozzé), ha valaki kiegyensúlyozottabb nehézséget akar.)
-
Silenzio
addikt
Azta, ez hosszabb, mint amiket én szoktam írni. Bár épp most adok le egy 100+ oldalast képregényfilm témában.
Ha kész, el is olvasom eme monstre Blizzardológiát.
-
jookomak
őstag
Köszi a cikket!
A Diablo volt az első rommájátszott játékom pc-n, ezt követte a második, és a harmadik rész. Jó érzés volt nosztalgiázni, nagyon jól megírt tartalom! -
savior
őstag
a 94-es meg a 19-es warcraft kep kozott alig ban kulonbseg,
-
akaido
addikt
Ez az agyatlan- megyek a labirintusban oszt aki jön hentelem- type játék volt az Enterprise-on a Wizards Lair, és imádtam, az 1980-as évek végén.
-
Archttila
veterán
válasz
Sirandrish #32 üzenetére
Ahh az 2000 be volt, akkor voltam katona
Nah de nem offolok tovabb -
Archttila
veterán
válasz
Sirandrish #30 üzenetére
97-98-ba?
-
#72042496
törölt tag
Az utóbbi években talán összesen sem olvastam olyan terjedelemben cikkeket ezen az oldalon, mint amennyit ez az áttekintő egyedül felölelt. Információban gazdag, kiváló stílusú írás, egy üde színfolt.
Végig lekötött, élveztem; köszönöm a belefektetett munkát!
-
VIC20
őstag
Azért ez így túl általános, pl. az Operation Wolf-ot sem lehetne (vagy csak nagyon erőlködve lehetne) mondjuk a Wolfenstein vagy a Doom/Quake elődjének tekinteni.
Ez az Diablós agyatlan menjünk-a-labirintusban-és-gyilkolásszunk viszont egy az egyben ugyanaz, mit az elődöknél. Plusz elem az üzletelgetés a faluban, de annak idején nálam épp ez a dolog volt az, ami megölte a szimulációt.
-
reelc
veterán
Akkor ajánlok kettőt, hátha még nem ismered őket.
Régen PC Guru mellékletek voltak a Doom legendája 1-2 c. könyvek. Gondolom használtan fellelhetőek néha.
A másik: a CoV (Commodore Világ) sztori. A kiírás szerint egy 2011-es rendezvényen készült.(#25) VIC20: Most ez olyan dolog, hogy akkor legelső autós játék óta se fejlődtek sokat az autós játékok, meg a Commodore-os King's Bounty óta semmi érdemleges nem történt ezzel a szériával meg a Heroes of M&M-mel sem.
Csak kicsit jobban néznek ki.
Nyilván minden játékot le lehetne csupaszítani az alapokig.
Csak belenéztem a linkedbe, nem olvastam el mindent.
Azért szerintem ne keverjük azzal, hogy hasonló játékok képviselőinek az alapjai hasonlóak - ez nem azt jelenti, hogy a későbbiekben nincs sok újdonság. -
VIC20
őstag
Méghogy műfajteremtő?!
A C64-es Master of Magic-hez képest nem túl sok újdonság van benne, pedig az '85-ös. Sőt: [link] (a 176. oldaltól).
Viszont a cikk sok érdekességet tartalmaz, köszönet érte!
-
Én az első részt csak tiszteletből és kiváncsiságból játszottam végig, de a diablo 2 után játszva már nem tudtam ennél jobban elmélyülni benne.
Viszont az írás remek volt!
Gondoltam felnézek a fórumra napi első cselekedetnek, aztán megláttam ezt a cikket és elkezdtem olvasni.
Végül az lett hogy végigolvastam, nagyon tetszett és már nagyon éhes lettem. -
akaido
addikt
A PC Gurus minőségnél is jobb! Köszönjük szépen!
Ha már retro: A Dyna Blasterrel kezdtem a PC-s időszakot, máig nem tudom megunni.
Előtte Enterprise, C +4 -
Bounti
aktív tag
Köszönet a remek cikkért!
Én még, ha jól emlékszem, az Új Alaplap nevű újságban olvastam a bemutatót (gépem még nem is volt)...
-
fuze
őstag
Fú én sosem játszottam vele, nekem kimaradt. Viszont imádom az ilyen sztorikat, nagyon érdekes volt. Konkrétan a Vakondok 4 dokumentumfilmre emlékeztetett a cikk. Hasonló élmény! Köszi!
-
reelc
veterán
Később csapták hozzá.
Igen, jó húzás volt, hogy kiadták GOGon.
Hangulatos, úttörő, függéseget okozható játék.Mondjuk már biztos nem venném meg. A maga idejében jó volt, de azóta sok minden volt a műfajban.
Pár hónapja bepróbálkoztam a Diablo II-vel, egy modot is próbáltam, de aztán eszembe jutott mennyire gyötrelmes is volt a DII loot rendszere anno és azóta nekem sincs már hozzá annyi türelmem, mint fiatalon, így hagytam. -
And01
aktív tag
A GOG-on a hellfire verzióval van fenn. (bár lehet a kiadáskor nem igy volt)
Éppen akciós ha valaki kedvet kapott.
Grat a cikk-hez -
arfer
senior tag
A Castle of the Winds-ről miért nem esett szó? Az ki van zárva, hogy a Diablo-nak semmi köze ne legyen hozzá
. Erről tud valaki valamit?
-
hemaka
nagyúr
Nálam az első rész kimaradt, de jó volt olvasni róla, köszi a cikket.
-
reelc
veterán
Köszönöm, érdekes volt.
-
kecsawi
senior tag
Nagyon jó volt ezt olvasni, szép emlékeket is felidézett.
-
leslieke
Jómunkásember
Szép összefoglaló!
-
koby11h
őstag
Hát ezt nem semmi volt végigolvasni. Sok emléket hozott fel és fura így mögé látni is. Köszi!!!
-
IreN!CuS
őstag
Köszi az írást 10/10
-
válasz
twollah1976 #2 üzenetére
Nagy öröm amúgy, hogy kiraktátok ide ezt a cikket, így hátha több emberhez is eljut, mert elképesztően minőségi munka ez Grath-től.
-
Viktor77
titán
Hát igen, aki nem olvas IDDQD-t és Retrolandet...
-
XCube
tag
Nagyon jó írás, az ilyeneket hiányolom manapság
.
Egy észrevétel:
6. oldal, Warcraft kép aláírás: "A kép bal oldalán az első Warcraft látható, 1994-ből"
A képen a Warcraft II látható 1995 végéről.
-
.LnB
titán
Azt a betyárját Grath! Ebben aztán van meló. :)
-
GodGamer5
addikt
Köszi! Az ilyen visszatekintéseket mindig öröm olvasni.
-
Jacek
veterán
Huh ez nagyon jó volt, köszönöm!
-
atike
nagyúr
Köszönöm ezt a cikket, élmény volt olvasni!
Mérföldkő volt, így igaz - ezen nőttem fel... Stílust teremtett.
A II (és a LoD) volt az amelyik felül tudta múlni szerintem... A III és a mindenféle klónok a nyomába sem értek...
A zene, az animációk, a hangulat, a játékmenet... Nagyon de nagyon bejött.
Ezen jót mosolyogtam:
"míg Schaefer ezt a tesztszobát szépítgette, addig Brevik az UFO: Enemy Unknownt hackelte, hogy a kódból megismerje annak minden titkát."Na igen, Ufo, Warcraft, Dune 2, Starcraft... Volt még egy pár nagyágyú annak idején...
-
twollah1976
őstag
Vegre valami kifejtos iras, ami a jatek keletkezesenek a tortenetevel foglalkozik.
Ilyenbol tobbet olvasnek az oldalon. -
Sirandrish
legenda
Ezzel el leszek egy darabig..
Új hozzászólás Aktív témák
- Magic Trackpad legújabb fajta, lightning csatlakozóval
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3437, 100% Akkumulátor
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 256GB 1év garancia
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF VG27AQ 165Hz QHD IPS 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy A50 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest