Új hozzászólás Aktív témák
-
sirály12
őstag
Nem értem a kirohanásod, a mondandódban felhozott dolgokról.
Először is nem vagyok atomenergia ellenes, nincs ezzel semmi gondom. Tehát nyílt kapukat döngetsz. Mutass olyat a hozzászólásomban, ahol azt írom, hogy nem kell atomerőmű.
Alaperőművekre szükség van, ezt egy normálisan gondolkodó sem látja másként! Az atomerőmű, mint olyan jó erre a feladatra. A napelemek a szél és egyéb zöldenergiás beruházások ezek mellé kellenek. Ez eddig is így volt.Azt pedig így senki nem mondta, hogy csak napelemekkel kell energiát előállítani, tehát ez a kezdés amit ideszösszentettél innnentől értelmét is veszti:
"Most isten látja lelkemet, hogy nem akarlak megbántani, de szerintem az elsők között leszel aki nekiáll verni a tamtamot, ha a szokásos októberi hidegpárna 6-7 hete alatt a naperőművek nem termelnek annyi áramot sem, hogy a hűtődet eltartsa, nemhogy a fűtést, vagy az autód töltését megoldja."Mi lenne, ha nem akarnál szavakat adni a számba, vagy dolgokat belemagyarázni a mondandómba, csak azért, mert úgy könnyeben tudsz érvelni arra, amit megálmodtál?
Arra részre, ahol ez EU-n belül csak egyes országokba akarsz napelemet rakni, csak annyit mondok, hogy ez gyerekes vágyálom, és az is marad! Az egyes országok energiafüggetlensége állami és taktikai érdek. Mellesleg mi szükség lenne erre, mert értelme nem sok lenne. Amit nyernél a naposabb órák számának növekedésével(termőterület esetleg, de minden országban van olyan terület, ahol rosszabb minőségű földek vannak), azt elveszítenéd a szállítás veszteségeivel! Tehát ez finoman szólva is butaság!
A többi részére nem térnék ki a mondandódnak, mert vagy ehhez illeszkednek, vagy magánvélemények.
-
válasz
t72killer #89 üzenetére
Erre itt van ez:
[link]
Ez nagyon szép és nagyon jó, de nézzük meg jobban.
Törökország? Szíria? Egyiptom? Irak, Szaúdiak, stb?
Még talán Marokkó meg Tunézia az ami talán okés (Marokkó már ráállt az EU-s szállításra, és kezdi betegre keresni magát, pont mint Norvégia).
Meg lehetne ezt oldani, de a baj az, hogy azokkal és azoknak kellene megoldani akiknek a problémája ez.
Az emberek...
Ez kb lehetetlen.
Ha valami globális tudati sokk nem fog történni (E.T. megjelenik, vagy nem tudom, megnyílik a föld és Gaia kikukucskál rajta, stb) itt nem lesz változás, sőt... -
Most isten látja lelkemet, hogy nem akarlak megbántani, de szerintem az elsők között leszel aki nekiáll verni a tamtamot, ha a szokásos októberi hidegpárna 6-7 hete alatt a naperőművek nem termelnek annyi áramot sem, hogy a hűtődet eltartsa, nemhogy a fűtést, vagy az autód töltését megoldja.
Jelenlegi rendszerünk, sőt, életünk elképzelhetetlen stabil, mindig rendelkezésre álló energiaforrás nélkül.
Persze nyáron más a helyzet (bár a nagy meleg ugye a pv termelékenységének is erőteljesen árt), de a bolygónk helyzete, mozgása, mint inerciarendszer sajnos meghatározza az életünket. Tök örömteli, hogy volt olyan nyári nap, amikor a hazai pv farmok a felhasználás 35 százalékát megtermelték. Hidd el, hogy örülök neki, addig sem a mátrai erőmű termelte az áramot barnakőszénből...
Ezzel kár vitatkozni.
Azzal is, hogy az EU jelenleg nem alkalmas arra, hogy közösségi felelősséget vállaljon a közös, EU határain belüli független energiaellátásra. Ezerszer több értelme lenne Spanyolország, Olaszország, Görögország déli, sziklás területeire, mint Hamburg meg Stockholm mellé tenni a pv paneleket, csak jelenleg az idiotaság miatt senki nem fogja meglépni, hogy az energiabiztonságát feladja olyan országokra, akik mondjuk jövő héten kilépnek... főleg az orosz gázos ráqrás után. De mondom még egyszer, leolvadna a hűtőd, vernéd a tamtamot. Mert utána boltba sem tudsz elmenni, mert nincs mivel, meg amúgy sincs értelme, mert a kamiont nem tudták feltölteni este, mert sajnos a Duna vízhozama nem tette lehetővé az elegendő áram termelését, és még azt a kevés vizet is kiszedték az akkugyárak...
Nem tudom, hogy érted-e a problémát így dióhéjban összefoglalva.
A sok méregzöld bezáratja az atomerőműveket, de közben stopoil, és stb.
De megértem, mert persze, le kell jönni az olajról, mert fogy, egyre nehezebb felhozni, stb stb stb, csak a probléma ott van, hogy az emberi primitivség, és agyi alulfejlettség miatt ez nem mostanában fog megvalósulni.
Mondok egy aktuálpolitikai tényt. Ukrajna eddig csak az usától 40 milliárd dollárnyi támogatást kapott, közben az iter mindenkitől összesen kb 20at ha jól emlékszem.
És szvsz sokkal több értelme lenne ha a megújuló energiaforrásokkal a légköri co2ből kezdenék el a folyékony üzemanyagot csinálni, és a fel nem használtat visszatolni oda, ahonnan az olaj kijött.
Csak ugye ez megint érdekekbe ütközik...
Félre ne értsd, tök jó dolog a pv, tök jó dolog a villanyautó, de ennek is, mint minden másnak is, megvan a maga felhasználási területe.
A dpf/egr/adblue/src-off autó nem való városba (meg úgy kb sehova sem, de ugye emberi alulfejlettség), a villanyautó meg nem való Budapest-Berlinre. Legalábbis százmilliós nagyságrendben.
Fizikai korlátok, hogy aztán a megújuló energiaforrásokkal keletkezett összevissza termelés rendszerirányítási és ingadozás kezelési agyrémébe bele se menjünk.A villany városba/helyközire való, a belsőégésű meg országbeli/közire, és tehervontatásra.
Ha lenne pénzem rá, én teleraknám a tetőt napelemmel/kollektorral, a kertbe beásnék egy vákumdobozos lendkereket, amit kellene, az eltartja árammal.
Csak ugye ez megint egyén szintjén tök jó, de rendszerszinten már problémás gondolkodás, mert az sem úgy van, hogy kihúzom a szabályzórudat a blokkból, és azonnal van áram, és ugye a tamtam hamarabb indul. És leesik a fesz, elfüstöl a tvd, pcd, stb, akkor megint tamtam...Ezerszer bonyolultabb dolog ez mint ennek a fórumnak a keretei engedik kifejteni.
Annyi a lényeg, hogy gondolkodni kell, és mivel a probléma globális, csak globális válasszal lehet rá válaszolni.
Pont. -
sirály12
őstag
válasz
t72killer #89 üzenetére
A németeknél elég kevés szahara van, ha jól tudom. Tehát amit kérsz, az kicsit nehézkes lenne.
Minden ország törekszik az energiafüggtelenségre, és ez egyre jobban így van. Nem realista dolog, hogy csak ezért egy másik földrészre akarsz egy technológiát száműzni.
Na meg a napelemek alatt lehetne például növényeket termeszteni, mint ahogyan azt például Japánban is teszik sok helyen. Vannak növények, amik a direkt napsütést nem annyira kedvelik.
Lehet tenni tetőkre, és olyan földekre, amik művelésre nem vagy korlátozottan alkalmasak ahogyan írtad is. De szerintem ezt majd felismerik, és ebbe az irányba mennek el. Szerintem, Németországban is van erdősítési program(ha jól tudom), de azért ezt sem kell túltolni. -
sirály12
őstag
A PV panel minimum 20 évig ad áramot, az olaj meg amit finomítgatsz, az csak egy azaz egy alkalommal! Egy napelem az élettartama során mennyi áramot is termel ezalatt? Az meg, hogy hová telepítik nem a panel vagy a technológia hibája, hanem emberi hülyeség, lehetne a házak tetejére is.
De a logikád lehetne folytatni: Mennyi fém szerkezet kell egy olajfúró toronyhoz, csővezetékhez, finomítóhoz és egyéb infrastruktúrához? Még belegondolni is nehéz. Szerintem ez így öngól, nem gondolod? -
Pv panel 200-220kwh/m², plusz (alapanyag)szállítás, tartoszerkezet, kábelek telepítése, transzformátor, inverter, elektromos hálózat bekötése, réz bányászás, stb. Ehhez az oszlopok, kábelek, daruk, teherautók, etc etc etc.
Külön jó pont, hogy nagyrésze termőtetületre kerül. -
válasz
Hieronymus #70 üzenetére
perszepersze, 40éves baromság, hogy egy kiépült rendszer védi a fennmatadását és nem kíván változást
de biztos véletlen, hogy tesla volt az úttörő és nem audi... tuti!
semmiféle diktatúra nincs abban, ha drága az eautó.
így jártunk. magánrepcsi se jár mindenkinek, hálistennek.t72killer: jah mert a gőzgép az ugyanolyan cikk volt, mint ma az autó, ki ne emlékezne a gigantikus gőzgép konglomerátumokta, éshát a korszak is 1:1 a mostani lenyomata
almát almával, kérlek.
-
sirály12
őstag
Tudod mennyi áram kell ahhoz, hogy az olajból dízel és benzin legyen és a kúton legyen? Ha ezt nem kellene oda áldozni, akkor abból sok millió autó kényelmesen mehetne napi 100km-t is. Ráadásul az energiatermelés évről évre tisztább, egyre több megújulóval. A mostani rendszer is szétkúrja a talajt és a vizeket, vagy az nem számít? Tudod mennyi vizet szennyez el a olaj kitermelése és mennyi víz kell még amíg eljut az autókig? Sok, nagyon sok!
Az alapanyagok szintjén pedig egy nem elektromos autó is sokszor nagyon közel van a 2 tonnához vagy meg is haladja, mert ilyen batár kocsikat vesznek az emberek, ez kell sajnos.
Az akkupakkot újrahasznosítják, így majd egyre kevesebb új nyersanyag kell, ha lesz mit újrahasznosítani, mert sajnos(szerencsére) közel sincs elég még, mert nem halnak olyan könnyen, mint ahogy sokan szeretnék. Az új akkukban ráadásul egyre kevesebb a ritkaföldfém is. Szépen lassan tisztul a folyamat. Viszont az, hogy az összes embert megváltoztatjuk, hogy ne fogyasszon, az nem menne, sajnos. Így marad az, hogy átállunk egy kevésbé szennyező módra."Szóval ez az egész egy kuuuurva nagy önámítás, egy parasztvakító neonfény, egy übernagy lehúzás."
Ez a hozzáállás inkább az önámítás!
Egy elektromos autó az életciklusa alatt bizonyítottan sokkal tisztább, mint egy belsőégésű! Ezt már minden valamirevaló autógyártó is elismeri. -
NoZoli
tag
Jobb is, ha befejezed, súlyosan félre vagy informálva. És nem fogadsz be semmi újat, de még csak utána sem nézel.
"kb ugyanakkora környezeti terhelést jelent mint a mostani üzemeltetése"
Nettó baromság. De azóta sem kerestél hozzá forrást, csak ontod a baromságot."és akkor még nem beszéltünk arról, hogy az áram miből lesz az akkupakkba, az ehhez tartozó hálózatfejlesztési igény miből lesz fedezve... "
Elég sok helyen nőnek ki a földből a megújulók. Példának okáért egy friss: Több órán át csak megújuló energiát használt Görögország
A hálózat miatt, nem neked kell aggódnod, hanem a szolgáltatónak. Ezért szed be egy igen tetemes összeget. Az elmúlt, 20-30 évben összegyűlt, sok-sok klímát is bírja, bármilyen hihetetlen is."Nincs idő ennek a transzkontinentális rendszernek a kiépítésére, egész egyszerűen azért, mert mire a végére érünk, az ökoszisztéma összedől."
Nyilván, de erről nem a villanyautó tehet. De a villanyautó hozzátesz ahhoz, hogy ne kb. 30 év múlva tötrénjen ez, hanem 55 év múlva. Annyival több idő van kitalálni a frankót. Vagy belátni, hogy minden kis dolgot, egyszerre kellene csinálni a bolygó megmentéséért."Az meg messziről jön, öreg erőműből aminek szar a hatásfoka, és az onnan kijövő 1kwh mire az akksiba kerül, lesz kb 0.55. Az meg jelenleg javarészt fosszilisből jön."
Nettó baromság. Példának okáért:
Villamosenergia-mérleg [gigawattóra]
Így termelt áramot Magyarország 2021-ben"Ez meg gyorsítja azt a folyamatot, ami miatt fél év aszály van"
Leginkább, az gyorsítja meg, hogy nincsenek erdők, amik megkössék a nedvességet, párologtassanak és újra csapadék keletkezzen. Nem véletlen, hogy az Alföld volt legjobban kitéve az aszálynak. Ha főleg a fosszilis energiahordozók elégetésén múlna, Kína már sok évvel ezelőtt, teljesen kiszáradt volna. -
Füleske
addikt
Szerintem már most sokkal jobb, a legfontosabb viszont, hogy van benne fejlődési potenciál. Amit kb. le is írtál, hogy hol lehetne. Míg a belső égésűben már nincs.
Fogalmunk sincs, hogy hol fog tartani a világ, akár 2080 - ban. Szerintem ha tartjuk az ütemterveket, a fejlesztéseket, és nem lesznek nagyon váratlan körülmények (pl. atomháború), akkor nem lesz világvége. -
Mert az ökoszisztémában minden mindennel összefügg, és ahogy dőlnek össze a rendszerekben lévő alrendszerek az emberi baromság miatt, úgy válik ettől az összefüggés-rendszertől még sérülékenyebbé az, ami megmaradt, a mi életünk pedig ettől a rendszertől függ.
És hiába próbáljuk kiváltani az alapvetően óriási környezeti megterheléssel járó olaj alapú tárdalomban a belső égésű motorokat villanymotorra, ha az ahhoz tartozó akkupakkok/motorok/töltőegységek/infrastruktúra (réz) gyártása/telepítése kb ugyanakkora környezeti terhelést jelent mint a mostani üzemeltetése, és akkor még nem beszéltünk arról, hogy az áram miből lesz az akkupakkba, az ehhez tartozó hálózatfejlesztési igény miből lesz fedezve...Szóval ez az egész egy kuuuurva nagy önámítás, egy parasztvakító neonfény, egy übernagy lehúzás.
A villanyautó a városi közlekedésbe való. Oda hibátlan. Kis akksival, kis súllyal. Erre a nagyrész mit vesz? 2.5 tonnás szart, mert arra van ződrendszám...
Nincs idő ennek a transzkontinentális rendszernek a kiépítésére, egész egyszerűen azért, mert mire a végére érünk, az ökoszisztéma összedől.Azt a kevés nyersanyagot ami van, meg kellene becsülni, de egészen addig amíg az emberi fejekben nem történik változás, és nem történik fogyasztás-csökkenés (drasztikus) addig a villanyautót is meg lehet baszni, mert abba is energia kell, hogy menjen, és ha sokat megy a paraszt, akkor sok áram kell. Az meg messziről jön, öreg erőműből aminek szar a hatásfoka, és az onnan kijövő 1kwh mire az akksiba kerül, lesz kb 0.55.
Az meg jelenleg javarészt fosszilisből jön. Ez meg gyorsítja azt a folyamatot, ami miatt fél év aszály van, ami miatt a vízi erőművek sem mennek, ami miatt a francia atomot sem tudják hűteni, erre mi a Dunára építünk még 2 gigawattnyi atomot, meg olyan gyárakat amik 20k m3 vizet vesznek ki. Ugyanezt a tiszán is, amin már idén is át lehetett menni száraz rövidgatyával... és akkor azt mondja a tag, hogy legalább lesznek munkahelyek. Deqrvajó. A talajt szétkúrjuk, a talajvizet dettó szétkúrjuk, a vízfolyásokat ugyanúgy, és a többit hagyjuk is.De mondom, befejeztem a kommentelést ide. Se időm, se kedvem nincs ezt sokkal alaposabban kifejteni.
-
Füleske
addikt
A magyar helyzetet (amiről szól a linkelt videód) mi alapján vetíted ki a bolygóra? Itthon minden hasonlóan működik, ez nem az akku/villanyautó hibája. Amúgy ezt a videódban is elmondják.
#62t72killer : mármint neked megfelelő. Nem vagyunk egyformák, a többségnek megfelelő lenne a mostani is, maximum nem tud róla.
-
Hieronymus
veterán
"a robbanómotoros autó köré akkora (gazdasági-politikai)hatalom társult, hogy nem csoda, hogy szinte csak erőszakkal lehet változtatni...."
Ezt kb negyven éves baromságot mikor felejtjük már el.
Az autógyártók el akarják adni a termékeiket. Ha a vásárló SUV-t akar, akkor azt gyártanak. Ha elektromosat, akkor azt gyártanak. Ha nem azt gyártanak, amit a vásárlók akarnak, akkor mennek a konkurenciához a vásárlóik.
Az elektromos járművek legyártott mennyisége folyamatosan növekszik. Az egy járműre jutó költségek csökkennek. Ezzel együtt az elektromos járművek ára csökken, a belsőégésű motorral szerelt járművek ára emelkedik.
[I.... én a megoldást abban látom, hogy csak eautót lehet majd venni, amit pedig kevesen engedhetnek meg maguknak, probléma "megoldva""
A diktatórikus megoldások, látom közkedveltek.
Nyilván eljutunk oda, hogy az új járművek forgalomba helyezésének EURO feltételeit már lesznek képesek teljesíteni a belsőégésű motorok De ehhez nem kell diktatúrázni. -
Támogatást és adókedvezményt annyi minden kap, felsorolni is nehéz lenne.
Az elv jó: ne szennyezze halálossá a nagyvárosban torlódó dzsillió autó kipufogógáza a levegőt. De ahogy írod később, ez újabb/más gondokat szült/szül.Szerintem a brutálisra dráguló e-autózás megoldja egyébként magát az autózásos problémát.
A filléres roncsdízelek sosem oldották volna meg....#57 t72killer
a robbanómotoros autó köré akkora (gazdasági-politikai)hatalom társult, hogy nem csoda, hogy szinte csak erőszakkal lehet változtatni.... én a megoldást abban látom, hogy csak eautót lehet majd venni, amit pedig kevesen engedhetnek meg maguknak, probléma "megoldva"#62 t72killer
a bp-krk -re autót vásárlókat fossssssssá kell adóztatni, nem kérdés. halott koncepció, hogy az évi 1-2 út miatt ilyen rohadalom batárakkus suvokkal "lehet" közlekedni#65 t72killer
hallgatlak. mikor/hogyan?
egyébként ezzel sincs gond, csak akkor FIZESS 10x adót.
... de van bé tervem: anyós jöjjön el vonattal a reptérről! -
t72killer
titán
-
t72killer
titán
A "megfelelő" akkumlátor a mostani legjobbakhoz képest:
- 5x gyorsabban tölthető ÉS
- 5-10x jobb a fajlagos kapacitása (azaz egy 100kilós akksival meglegyen a Budapest-Krk, vagy egy hét melóba járás) ÉS
- feleannyiba kerül egy ilyen 1000km hatótávú egység, mint egy mostani 80kWh-s darab -
sirály12
őstag
Azért szerintem Te is látod, hogy ezt egy kicsit(nagyon) eltúlzod.
Szerencsére akiknek ez a munkája majd megoldják ezeket a problémákat, mint eddig is.
Fejlődni pedig kell, mert a stagnálás a mai világban egyenlő az önkéntes halállal. Munkahelyek is kellenek. Mit mondjak még? -
sirály12
őstag
válasz
t72killer #57 üzenetére
Abban igazad van, hogy a koncepció 150 éves, de csak nem olyan régen állnak rendelkezésre a megfelelő akkumulátorok annak elterjedéséhez! Azért ólom akkuval nem hiszem, hogy sokan vennék ezeket az autókat.
Az ingyen töltés , ingyen parkolás, stb. el fognak tűnni. Nem ezek miatt vesznek ma már sokan villanyautót. Ez csak a bevezetési időszak miatt van. Ha úgy tetszik ösztönzés, hogy minél többen belekóstoljanak ebbe is.
-
nyerek01
tag
Szerencse, hogy nem sokat számít a véleményed.
Persze te biztos okos vagy és logikusan gondolkozol, zseniális ötleteid vannak stb. Aztán nem foglalkozik veled senki ( na jó, mi itt elolvasunk téged az Itcafé fórumon ).Valahogy azért csak megtervezték eddig is ezeket a beruházásokat, mûködnek szépen a Világ többi részén is.
Én inkább bízok bennük és elfogadom, hogy jobban értenek hozzá mint te egy random kommentelô. -
Hát, akkor válaszd azt.
Az ne érdekeljen, hogy nem lesz csapvíz, meg nem lesz mivel locsolni a földeket, így meg nem lesz mit enni, és az agrárium végleg letérdelt, mert ezek triviális dolgok, valóban.
Ami mondjuk el kellene, hogy indítsa a vészcsengőt az az, hogy ha ez napi 20k köbméter vizet vesz ki nyáron is, amikor megint fél éves aszály van, 45 fok, és a Dunára még ráépítik paks2-t is, akkor mi a rákos lóhere fogja hűteni az erőművet, hogy áramot termeljen az akksidba.
Nem túl bonyolult logikai lánc, hogy ha alacsony a vízszint a mederben, de abból még jó kurva sokat ki is veszünk akkugyártás címszóval, akkor a maradék még melegebb lesz, és azzal meg pláne nem lehet hűteni 4 gigawattnyi erőművet. De spoiler, kettőt sem.
Arról nem beszélve, hogy a hajózás, ökoszisztéma megfőzése, meg ilyenek aztán szóba se kerüljön.
De persze nincs gáz, majd csinálunk szénből áramot (már ha lesz mivel hűteni azokat is) meg felcsavarjuk Ajkát, jó lesz az is áramot termelni, kvázi beletölteni a bakonyi erdőket az akksiba.
Végső soron tök logikus.Lehet, hogy egyszerűbb lenne felfuttatni a szintetikus üzemanyag gyártását, azt belekeverni a kőolajos üzemanyagba, és nem azért beszántani millió hektárt, hogy ott kamuzöld bioüzemanyagnak valót termeljünk...
Ne legyen igazam azzal kapcsolatban, hogy el fog jönni az az idő, mint volt a nyolcvanas években... Nagyfater vett egy Akai vhs-t és mindenki hozzánk járt videózni.
Nemsokára ugyan ez lesz, csak a szomszéd háznál álló transzformátor miatt majd autót tölteni járnak ide...
Mindegy, igazából lényegtelen ezzel időt eltölteni.
Úgyis az lesz amit kitalált pár fasz iparmágnás, és igazából úgyis tök mindegy már. 2100ig összeomlik a civilizáció, de simán lehet, hogy 2080ra.
Addig még basszuk szét amit lehet, éljük fel ami maradt, annál kisebb az esélye hogy ez a faj megmarad ezen a bolygón.
Hátha a következő értelmesebb lesz. -
t72killer
titán
A villanyautók modern generációja 10+éve piacon van, a koncepció pedig 150(!!!) éves. Azóta is csak úgy marad életben, hogy a robbanómotorost sz.rrá adóztatják minden fronton, a villanyos meg ingyen használja a közjavakat (út, parkoló), sőt, sok helyen adófizetői pénzen még meg is tankolják. És még így is masszív ráfizetés.
-
sirály12
őstag
Hány ilyen vagy ettől elrettentőbb videót keressek neked az olajkitermelés és finomítás ellen?
Ha meg választani kell, hogy egy ilyen gyár itthon vagy külföldön épüljön fel, akkor azt választanám bármikor, hogy itt. Lesz is Nyíregyházán is szeparátorgyár és Dedrecenben akkugyár. A nyiregyit már el is kezdték építeni.
-
sirály12
őstag
válasz
Hieronymus #53 üzenetére
Ebben egyetértünk. Minden változik, a villanyautó is idejétmúlt lesz valamikor. De ahogy írtad is jelenleg ez a legjobb megoldás.
-
válasz
AssAssynn #25 üzenetére
Az, hogy Musk kirakatember vagy sem - mindegy; kvázi a motorja volt az elektromosra átállásnak. Miért nem ölte meg a "lobbi" még időben? Tudod, amikor a JELEN/JÖVŐ még a dízel/benzines volt
Szerintem azért nem, mert az egész teóriád egy összeesküvés-hülyeség.
Nicola esetében nem tudom honnan veszed ezt az imázst. Szegényen azért halt meg, mert elég nehéz ember volt, feltaláló és nem túl ügyes üzletember. Rengeteg "termékét" eladta, ahol nem kerüt szóba az ingyenes közkincsé tétel. Nekem első benyomásom az volt, h egy "sima" kapitalista volt, csak nem alakultak szerencsésen a dolgai (kőkemény konkurrenciája volt, sokszor tisztességtelenül).
Magyarországon kapitalizmus van, néhány komcsi elemmel. De ha nem csak ez a kettő létezik (gyakorlatilag), akkor miért erre a kettőre vezetjük vissza az ittoni helyzetet?
A nagyvárosi ember kb az egyetlen akit érdekel, hogy mi lesz: a vidékiek leszavaztak az akkugyárakat toló fideszre. Amikor azonban az a döntéshelyzet, hogy a városban haldokoljanak-e 2 millióan vagy egy pártízezres városkát érintsen ESETLEG probléma, nem kérdés melyik a helyes döntés. EU vagyunk, számon kell kérni a környezetvédelmet az akkugyáron, ennyire egyszerű, ez még(!) nem a kínai vadnyugat.
-
Hi!King
őstag
válasz
AssAssynn #24 üzenetére
Nem a lobbi nem akarja a hidrogént, hanem egyrészt nem annyira egyszerű a technológia, mint elsőre hangzik, a töltőállomások létesítése drága és nagy a biztonságigénye, másrészt mint az elektromos esetében is, nagyon nagy a belépési szint töltőállomás lefedettségben, amikortól kezdve már elér egy kritikus tömeget a potenciális userek száma, hogy be tudjon robbanni.
Az elektromos sem a benzinlobbi miatt nem tudott befutni, hanem azért, mert nem volt még olyan célcsoport, akinek megfeleltek volna a régebbi elektromos autók a korlátozott hatótáv és ritka töltési lehetőség miatt. Azóta sokat fejlődött a technológia. És nem, nem azért nem fejlődött korábban, mert nem akarta senki, meg elnyomta a benzinlobbi, mert közben rengeteget fejlődtek más ágazatok miatt az aksik, csak sokáig még ez kevés volt, mostanra kezd elég lenni.
Bár szvsz amire autót kellene használni, és ez nem a legforgalmasabb útvonalak mentén a munkába járás, ami sokkal hatékonyabban megoldható lenne jó tömegközlekedéssel, ott még most sem elég, de 10-15 év múlva már az lesz.
-
-
NoZoli
tag
válasz
t72killer #45 üzenetére
Üzletileg, nem nagyon éri meg senkinek a tömegközlekedés. A buszos légszennyezés, szerintem elfogadható lenne (pláne, karbantartott, esetleg hibrid járművekkel), mert egy személyre lebontva, jóval kevesebb a károsanyag, mintha mind autóba ülne. És azért, mert nem olvasol róla, lehet, hogy vannak fejlesztések a tömegközlekedésben. Csak messze nincs akkora hírértéke, mint pl. egy új autó bemutatójának. Hacsak nem, politikai töltete van.
Szerintem, a vadkapitalista nyugaton, van olyan pocsék helyzetben az egézségügy, hogy az ügyelet megy ki a gyerekhez. Így, tényleg szükségtelen az éjszakai tömegközlekedés.
-
t72killer
titán
Ez a tömegközlekedés-dolog sehogy se akar felnőni a XXI.századhoz. Menetrend, hely és energiaigény, buszoknál légszennyezés. Valahogy a múlt század második fele volt az, amikor igazán fejlesztették: kijött a TGV, Shinkanzen, ICE, egymás után húzták fel a metrókat a nagyvárosokban, stb. Azóta nagy kuss, ha véletlen születik egy új metróvonal, az 10év lakodalmasmenet tánccal majd rakás minőségi problémával.
Azt is be kell látni, hogy a tömegközlekedés jelenlegi koncepciója vidéken teljesen életképtelen. Ha Budipesten, Frankfurtban, Zürichben este 11-kor be kell ugranom a gyerekkel az ügyeletre, akkor felszállok egy buszra és megtehetem. Kiskunhátsóborzasztón, Obercseresznyéshausenben meg du. 7kor elment az utolsó busz én meg hívjak taxit./ha meg van busz késő este, akkor 2 utas kedvéért hajtanak benne egy 30L/100km fogyasztású dízelmotort.
-
NoZoli
tag
válasz
Hieronymus #41 üzenetére
Nézz meg egy lakótelepi parkolót, este! Amikor, már a fáról is autók lógnak, nem hiszem, hogy mind futár/szállító lenne.
-
NoZoli
tag
"Sok pénzt tennék arra, hogy csak európa összes autóját/buszát/kamionját villanyosítani nem lenne elég a Föld lítiumkészlete."
Diktálhatom a számlaszámomat? Ugyan, most lesz 5 éves a cikk, de azóta annyi változott, hogy még több lelőhelyet fedeztek fel. És persze, ebben nincs benne az, hogy az akkuk ~90%-a újrahasznosítható!"...és arra, hogy a WTW száma az elektromos autónak kb annyi mint a belsőégésűnek."
Na, erre dobhatnál egy forrást! Ezt még te sem hiheted el... -
Hieronymus
veterán
"Nem a városi kisautózást kell támogatni, hanem a tömegközlekedést!"
Ez nem egymás rovására fejleszthető megoldások, hanem egymás kiegészítői.
Étel vagy akármi más kiszállítását nem lehet tömegközlekedéssel megoldani. És a tömegközlekedésig is el kell jutni valahogy, például az elővárásokba(n). -
lemaradt a regisztrálva szó.
mindegy.
ettől függetlenül akkor is kivitelezhetetlen.
vagyishát, jobban belegondolva igazából mindent lehet, kérdés, hogy van-e értelme ekkora baromságot csinálni, amikor ott a kiépjtett infrastruktúra, és a szintetikus üzemanyag működik.
dehát a baromságnak nincs határa.ettől függetlenül akkor is áll amit mondtam.
van az euban kb 300 millió személyautó, meg 5-6 millió villanyos. De oké, nézzük optimistán, 10.
300 millió vs 10.
3%.
marginális.
5 millióval meg 1.5%.
ezeknek egy jó része szerintem második autónak van tartva, ezért nem napi szinten töltik.és a legviccesebb, hogy ez nemhogy nem menti meg az ökoszisztémát az összeomlástól, hanem rúg bele még egyet. vagy kettőt.
-
Jól van, okos vagy
Egy kérdés még így a végére.
Láttál már autópályát? Nem ilyen magyar szart, hanem mondjuk egy német 3-ast, vagy olasz 4-est, ahol percenként 2-600 autó megy el a két irányban, nyilván napszak/évszakfüggően.
Erre még rájön 5-20 busz, meg egymás seggébe lógó kamionok. (utóbbin nem túl ritka a Trieszt-Ventimiglia "összefüggő" sor.)
Én már láttam, azért tudom, hogy az amit te látsz, az nem a teljes kép, és ebből vonod le a nagyívű következtetéseidet amivel próbálsz itt okos lenni. Sok pénzt tennék arra, hogy csak európa összes autóját/buszát/kamionját villanyosítani nem lenne elég a Föld lítiumkészlete.Amit mondasz, hogy töltők itt és ott, az még mindig marginális mennyiség az üzemanyagkutak/pisztolyok számához, és a belsőégéű motorok által hajtott gépszámhoz képest.
Mondom, marginális.
Amikor majd nem egy-kétszázezer ilyen autó lesz, hanem ötven-százmillió, akkor majd térjünk vissza az elektromos hálózatra, és arra, hogy a WTW száma az elektromos autónak kb annyi mint a belsőégésűnek. Tudod, transzformálási, szállítási veszteség a hálózaton, váltó-egyenáram konverzió,, töltési-hajtási veszteség, stb. -
NoZoli
tag
Nem Hanula hülye, hanem baromságokat tud mondani. Főleg, ha elektromobilitásról van szó. De hát, neki a "100 éve folyamatosan reszelgetett technológiából" van a pénze, hithűen hisz benne, nem is kell mást várni tőle.
Igen haver, az irány ez és elég jól haladunk felé. Pont erről beszélek, marhára nem vagy képben a dologgal. Ahogy azzal sem, hogy minek kellene 100 férőhelyes töltő? Hány darab, 100 férőhelyes benzinkút van jelenleg? De akár, csak 50 férőhelyes?
Hiába ironizálsz! Csak nézzed meg, ezelőtt kb. 6 évvel, hány töltő volt Magyarországon és utána, nézzed meg a mostani kiépítettséget! Meg fogsz lepődni! És lám, az elektromos hálózat sem omlott össze! Milyen érdekes... már-már csoda! Tessék informálódni, mert így eléggé komikus a tudatlanság! -
Aha, oké, Hanula hülye, de legalább mi helikopterek vagyunk
Te haver, figyelj már, 5-10 perc alatt 200km-nyi áram egy 300km-es akkupakkba?
Ez mondjuk egy autópálya melletti 100 férőhelyes parkolóba beálló 100 autóval számolva hány megawattnyi teljesítményt igényel?
Kiterjedt töltőhálózat?Most, hogy mondod, láttam is a minap az OBI-ban, töltőhálózat-magot és palántát, elhinted, pár hét és kinő belőle a töltőpont, transzformátorral, combom vastag betáppal, töltőkkel, mindennel. Azt hiszem még akciós is volt
Ez pont olyan elképzelés, mint "az oroszok majd eladják a földgázt knának"
Persze, a gázvezetékmagot is láttam már, elszórom, meglocsolom, pár hét és abból is kinő a gázvezeték, kompresszorállomásokkal, mindennel. Tiszta buli... -
NoZoli
tag
Hanula baromságait, hagyjuk már...
Nem a városi kisautózást kell támogatni, hanem a tömegközlekedést!
Amúgy, marhára nem vagy képben az elektromos autózás fejlődésével. Nem kell gigawattórás kapacitás és 1000 km hatótáv, ha kiterjedt a töltőhálózat és nagy teljesítménnyel használható. Tehát, elég a 300 km-es hatótáv, ha 50-100 km-ként van töltő, amiknél 5-10 perc alatt, újabb 200 km tölthető az autóba. -
Annyi üzemanyagcellához honnan szerzel annyi nemesfémet?
Egy redundáns rendszer egy apró fogaskerekét megváltoztava azt remélni, hogy az egész rendszer működése gyökeresen megváltozik, hát az elég hiú ábránd.
Ahogy a Hanula mondta, látott olyan rendszereket, ahol a kidolgozók büszkén hírdették, hogy (tübb)ezer euroval megspórolnak 1tonna co2-t. Közben meg ha a 40-50 éves (szén)erőművek ugyanennyi idős, de 60-70 éves tervezésű turbináit lecserélnék újra, akkor 2 euróban lenne egy tonna co2. Gazdaságilag melyik ésszerűbb?Ez az egész elektromos autózás egy majdnem szín és vegytiszta baromság.
Egyetlen dolog ami ésszerű, és támogatni kellene, az a városi kisautózás.
De ezt elmondod a plebsnek, hogy innentől nincs városi 2.5 tonnás kamuhibrid-zöldrendszámos csatahajó, hanem tessenek 1 tonnás kiskocsival járni, olyan lázadás lenne, hogy csak pislognál. Tudod, itt, a Balaton mellett is qrvára beépítés-ellenes mindenki, de csak az után, hogy a saját panorámás villája elkészült
És nyugodt lehetsz, hogy ha lesz is ezzel a greenwashinggal áttolt globális villanyautózás, akkor mindenki a létező legnagyobb akkupakkot fogja választani, aminek akkora co2 lábnyomna van (a vegyi és környezetrombolásról nem beszélve), amit jó eséllyel sose dolgoz le az autó.
Ez az egész ugyan úgy pár iparmágnás józan észen és logikus érvrendszereken erőszakkal áttolt ökörsége, mint a "kapcsoljuk le az atomerőműveket mert azok rosszak, és fúj".
Ez a faj megérett a pusztulásra, és egy dolog amiben reménykedni lehet az az, hogy minél hamarabb megtörténik, mert a jelenlegi (már így is eléggé szétbarmolt) ökoszisztémában annál kisebb kárt okozunk. -
BandiT85
aktív tag
válasz
Hieronymus #30 üzenetére
"A Diesel motoroké jobb, de hidrogénnel csak az Otto motor üzemeltethető."
Üzemanyagcella?Amúgy a legtöbb mindenben igazad van, hidrogént akkor lenne csak érdemes bontani, ha tényleg nem tudunk mit kezdeni a felesleges árammal. Max teherszállításban tudom elképzelni a hidrogén-üzemanyagcellás hajtást, ott lenne hely tartálynak, mindennek. Csak hát nem nagyon lehet hidogént tankolni...
Fúziós erőmű? Én 85-ös vagyok, remélem megérem egy pluszos fúziós erőmű működését.
De lehet hogy Paks2-nek is örülni fogok.
-
Hieronymus
veterán
válasz
AssAssynn #24 üzenetére
"Maradjunk a hidrogénnél, ez jó példa. A Toyota tegyük fel nyomja ezerrel, de nem áll mögé az EU, az államok, a nagybevásárlóközpontok, nem pakolják tele hidrogéntöltőkkel a fél országot. Pedig, ha megtennék, nyilván többen vásárolnának olyat."
A hidrogén tökéletes példa.
A hidrogén hajtású autó nem olcsó.
Ha akarsz magadnak egy saját töltőállomást, az már drága. Nem kicsit drága.
A hidrogén pofátlanul gyorsan szökik meg az autó tartályaiból. De legalább veszélyesebb baleset esetén, mint minden más energia hordozó.
Kárpótlásul a belsőégésű motorok hatásfoka nem túl izmos. A Diesel motoroké jobb, de hidrogénnel csak az Otto motor üzemeltethető.A hidrogén nem a járművekbe való. A napközben keletkező, megújuló energiaforrásokból származó felesleges energiát lehet vele eltárolni későbbi felhasználásra. Magasabb hatékonysággal lehet felhasználni a hidrogént, mint a jármű motorokban.
Ráadásul egyre közelebb kerülünk a fúziós energia termeléséhez. Az elektromos járművek optimálisak az így keletkező elektromos energia felhasználásához.
Szóval maradjunk a realitásoknál. Az álmodozás nem vezet sehova.
-
nyerek01
tag
Ne menj Norvégiába mert a végén még okosabb leszel.
Nem Magyarország a Világ. Senkit nem érdekel az itteni aluvezetékes hulladék.
Az iránymutató országokban van erre kapacitás és fejlesztik is ezeket.
Valahogy a Világ működését nem Taktaharkány alsó vagy Uganda felső helyi adottságai határozzák meg.
Tehát a fejlett Európai országok, a tehetősebb USA államok, Kína szépen elvan az elektromos autókkal és a sok napelemmel.( ez nem azt jelenti, hogy nincs probléma Magyarországon! ez azt jelenti hogy lényegtelen )
-
Magyarországon jelenleg a tetőre rakott pv panelek is gondot okoznak a hálózat működében, kérdem én, hogy mi lenne, ha rászabadulna 4-500.000 (vagy egymillió) villanyautó mint fogyasztó? Föleg a régi aluvezetékes, 40-50 éves transzformátorral ellátott részeken?
-
Füleske
addikt
válasz
AssAssynn #24 üzenetére
Dehogynem tették, rengeteg próbálkozás volt: [link]
Mint már írtam, tömeggyártott lítium akku nélkül esélye sem volt a belső égésűvel szemben.
"California electric car maker Tesla Motors began development in 2004 on the Tesla Roadster, which was first delivered to customers in 2008.[83] The Roadster was the first highway legal serial production all-electric car to use lithium-ion battery cells, and the first production all-electric car to travel more than 320 km (200 miles) per charge."
Nem is volt az olyan régen, ugye?Hidrogén:
Japán, 2003: [link] "a japán vezetés víziója szerint az országban 2020-ra mintegy ötmillió üzemanyagcellás járműnek kellene forgalomban lennie"
Japán, 2021: [link] "Toyota Miraiból ma világszerte 11 ezer van forgalomban, belföldön csupán 3700, és a többségük a kormányzati flottához tartozik"
"a japán kormány szorgosan invesztálja a pénzt a hidrogénenergiába, a 2020-as költségvetésben 70, a 2021-esben 85 milliárd jent különítettek el a hidrogénenergiára, egyebek mellett technológiai fejlesztésekre, hidrogéngyártásra, valamint hidrogéncellás járművek vásárlásának támogatására, illetve hidrogénkút-hálózat fenntartására és bővítésére."
Szóval hazai pályán is bukta van, a sok beleszórt állami pénzzel együtt. Szerinted miért van ez így? -
AssAssynn
addikt
Nézd, annyit kérdezel, nem akarok ennyi energiát ebbe a topikba fektetni.
Musk: egy kirakatember, teljesen mindegy, hogy ő, vagy más van a porondon. Ugyanakkor a Teslát nem csak, hogy el nem nyomják, hanem pont támogatják, mivel egyrészt amcsi cég, másrészt része a nagy elektromos átállásnak.
Nicola Tesla életéről sok van a neten: szegényen halt meg, a találmányait ingyenesen, az emberiség érdekében akarta felhasználni. Hát nem ez lett belőle.
Mo.-on mi van, kapitalizmus, vagy kommunizmus? Mindenki mást mond, a politikai irányultságának megfelelően. De talán igazából egyik sem. Akkor még sem csak ez a két véglet létezik.
Az utolsóra csak annyi, hogy pont ez a baj a nagyvárosi emberrel, nem érdekli, hogy a várostáblán kívül is van-e élet, vagy mi történik, csak neki legyen ott jó. -
AssAssynn
addikt
Nyilván a legelején nem volt olyan fejlett a technológia, mint most, de akkor is fejleszthették volna ezerrel, és eljuthattak volna egy vállalható szintre. Nem tették.
Maradjunk a hidrogénnél, ez jó példa. A Toyota tegyük fel nyomja ezerrel, de nem áll mögé az EU, az államok, a nagybevásárlóközpontok, nem pakolják tele hidrogéntöltőkkel a fél országot. Pedig, ha megtennék, nyilván többen vásárolnának olyat. Nem is fogják megtenni, amíg a lobbi nem akarja a hidrogént, hanem a jelenlegi elektromosat. És látszik, hogy itt még a Toyota is kiskutya, mert akik a fő csapásirányokat kijelölik, azokhoz képest a legnagyobb autógyártók is kismiskák.
-
Füleske
addikt
válasz
AssAssynn #18 üzenetére
Nem, a technológiai fejletlenség nyomta el az elektromos autót. Lassúak voltak, kis hatótávval, lassú töltéssel. Nem volt meg az elterjedéséhez szükséges versenyképes technológia. Ma már ez létezik, és egyre inkább fejlődik, vannak benne lehetőségek. A jelenlegi hidrogénes technológia bukásához elég megnézni az eladásokat. Pedig a Toyota nyomja a dolgot, a legnagyobb autógyártó. Ki akadályozza meg, hogy bemenjél a szalonba és vegyél egyet? Másfél év alatt itthon üzembe helyeztek 5 darabot, szerintem ezek is inkább szalonautók lehetnek.
-
válasz
AssAssynn #19 üzenetére
Elon Muskot is hogy megölték! Meg hallani, hogy a hidrogénlobbinál is hullanak az emberek........ javárj, semmi ilyesmi nem történt.
Na, mi történt Teslával? Megölték 86 évesen?
(most gugliztam ki)
Amennyit olvastam róla, kapitalista volt, szal nemnagyon értem mire célozgatsz.Szerintem csak kapitalizmus és kommunizmus van kb jelenleg a világban, ill. ezek különféle gyakorlati megvalósulásai. Te még mikről tudsz? (ezt a tudást kivételesen tényleg vágyom!)
#20 AssAssynn
miért jobb a nagyváros levegőjét, azaz a tüdődet közvetlenül szennyezni, mint egy istenhátamögött hely mezejét? (amit ráadásul TALÁN lehet kevésbé szennyezni, ellenkezőleg a nagyváros levegőjével, amit a robbanómotor, fűtés, stb kb "mindenképpen" tönkrevág) -
AssAssynn
addikt
válasz
Hieronymus #16 üzenetére
Szerintem inkább mérgezzük a nagyvárosok levegőjét, mint az elektromos autókhoz szükséges áram, plusz gyártási folyamatok során keletkező káros anyagokkal a mezőket.
Jó, ez gonosz volt, de talán érted.
-
AssAssynn
addikt
Ha tudnék is jobbat, vagy elnyomnának, vagy felvásárolnának, vagy megölnének így első tippre, úgyhogy nem biztos, hogy ez annyira "kár".
Amúgy hogy is volt Teslával (nem a mostani névbitorlóval), aki ingyenesen akarta hozzáférhetővé tenni a tudását, hogy a világot egy jobb hellyé tegye?
Ha szerinted csak kapitalizmus vagy kommunizmus létezik, ne is menjünk tovább. -
válasz
Hieronymus #16 üzenetére
+valszeg a teleportért sokan kifizetnék a 10x árat is
+emellett megspórolnánk 9x a K+F árát.....lehet picit nyereségesebb lenne a projekt
(pláne ha feltételezzük, hogy még a GONOSZ kapitalizmusban sem minden versenytárs éri el egyszerre a 10. szintet... de nyilván a fiókban hagynám a teleportot és nekiállnék majomkodni a teszla meg a bmw ellen..... hiszen kapitalizmus van, itt nem akarunk egyből nagyot nyerni... oh, wait!)
-
Hieronymus
veterán
válasz
AssAssynn #11 üzenetére
"Ha 1-ről a 10-re ugrunk, akkor csak 1x-es a profit, és nincs hová fejlődni. Ha 1-ről csak 2-re, majd 3-re, és így tovább 10-ig megyünk, akkor lassabban jutunk el a plafonig, és addig ráadásul van is idő új technológiák felfedezésére, ..."
OK. Fejlesszük ki a teleportációt.
Azért van némi probléma a teleportálással. Fogalmunk sincs hogyan kellene csinálni. Addig marad az elektromos autózás.
Talán nem a mai formája a végleges. Jobb lenne ha menet közben lehetne felvenni az energiát és akkumulátorról maximum 100 kilométer hatótávolság elegendő. Ha lemegyünk a töltés képes útról, ne álljon le azonnal a jármű.
Vagy inkább ne csináljunk semmit és a nagyvárosok levegőjét továbbra is erőteljesen mérgezzük. -
válasz
AssAssynn #11 üzenetére
Ha legalább megnéztél volna 1-2 videot a hidrogénhajtás témában, értenéd, hogy az nem a következő lépcső... (anno annak tűnt, mára nem)
És hűdenagy jós vagy, amikor megmondod, hogy lesz majd jobb is az elektromosnál
Én ezt amúgy a benzinesek idején is tudtam ám!
Kár, hogy nem tudod mi lesz az...... pedig ha tudnád, sőt, te találnád fel/terjesztenéd el, és te bezzeg bizonyosan ingyen hozzáférhetővé tennéd mindenki számára, te nem vagy "kapitalista", neked az évtizedes K+F is ingyé' lenne, sőt - azon is nyernél(egyébként kommunizmusban vajon miért nem nagyon pörgött az innováció? pedig az mennyivel jóságosabb, mint a büdös kapitalizmus, minden rossz forrása!
és megannyi jobbat ismerünk, mégse vezetjük be sehol, semelyiket...)
-
Füleske
addikt
A hidrogén az autózásban már megbukott (eddigi formájában).
"az elektromos autókat sem most találták fel ám"
Tömeggyártott lítium akku nélkül ma sem lenne sok elektromos autó, csak pont annyi, mint száz éven keresztül. Kis sorozatú elektromos autó próbálkozások folyamatosan voltak, ahogy mostanában (30 éve) is a hidrogénnel (amihez szintén hiányzik az áttörő, kulcsfontosságú technológia, ha egyáltalán valaha lesz ilyen) -
AssAssynn
addikt
válasz
thiclyoon #10 üzenetére
Nem kell nagyon idősnek lenni, hogy ismerje az ember azt a kapitalista gondolkodást, hogy addig nem dobják be az új technológiát, ezzel ellehetetlenítve a korábbit, amíg abból ki nem szedték a részüket. Itt a lényeg csak az, hogy folyamatos "fejlődés" legyen felmutatva, és minden egyes lépcsőfoknál meglegyen a megfelelő profit. Ha 1-ről a 10-re ugrunk, akkor csak 1x-es a profit, és nincs hová fejlődni. Ha 1-ről csak 2-re, majd 3-re, és így tovább 10-ig megyünk, akkor lassabban jutunk el a plafonig, és addig ráadásul van is idő új technológiák felfedezésére, másrészt pedig, és ez a lényeg, akkor nem 1x-es a profit, hanem 9x-es. Gondolj csak arra, hogy az elektromos autókat sem most találták fel ám.
-
thiclyoon
aktív tag
Még jó, hogy jelen rendszerben aki ilyen versenyelőnyt tudna már most ("újabb technológia"), az egyedül "gombolhatna le mindenkit", így meg se kéne osztania a profitot
vajon miért nem teszi ezt senki, ha már most rendelkezésre áll? Ha meg nincs még kész, akkor mit kéne szerinted csinálni, maradni a benzinnél?
-
AssAssynn
addikt
Nyugi srácok, előbb le kell gombolni az egész emberiséget az elektromos autókkal, bármennyire is nem megoldás a jelenlegi rendszerük, és ki kell maxolni a profitot. Majd, ha ez megvan, utána szabad csak bemutatni és elterjeszteni az újabb technológiát (hidrogén?), hogy azzal is legombolhassanak mindenkit.
-
V.Milán
aktív tag
válasz
Glaz-dozfhut #7 üzenetére
Jogos, úgytudom ott vannak marslakók is, és a mérete miatt elfér rajta sok gyár.
-
Remélem ezt a németek is tudják, mert elég gyatrán állnak töltőkkel! Ami van, az is maximum 50kW-os, de inkább fele. Ionity 150 km-en belül nincs. Ja, de Ausztriában 70km-re!
-
Because
őstag
A nagy elektromos őrületben már csak el kell dönteni melyik kontinens áldozzuk be az akkumulátorgyártás oltárán és meddig akarjuk a bolygó vízkészletét használni.
-
1dude
senior tag
Évek óta készülök az elektromos autózásra, de még mindig nem húzták ki a lottószámaimat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Spórolós topik
- E-roller topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- ASUS notebook topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali fotós kérdések órája
- LG LCD és LED TV-k
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Philips Hue – az okos lámpák királya
- További aktív témák...
- Szép HP EliteBook 840 G9 Fémházas Hordozható Érintős Ultrabook 14" -40% i5-1235U 32/1TB Iris Xe FHD+
- Logitech G935
- Creative Sound Blaster Live! 5.1-es digitális PCI hangkártya
- Rock Shox Recon Silver Air gyorszáras villa eladó (29-es)!
- ÚJ Nvidia RTX 5060/TI 8-16Gb GDDR7 DLSS4.0 Ryzen 7 5800X 16x4.7Ghz/32GB/512Gb/1TB M SSD/2ÉV gamer PC
- Bomba ár! Dell Latitude 7490 - i7-8GEN I 16GB I 256-512SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Jogtiszta Microsoft Windows / Office / Stb.
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! HP 15S-FQ1045NH 15 FHD notebook - i5 1035G1 16GB DDR5 512GB SSD Intel Graphics WIN10
- Eladó karcmentes Realme 8 4/64GB / 12 hó jótállással
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest