Új hozzászólás Aktív témák
-
subset
senior tag
Ezekben az aszályos időkben....
-
Somatom
veterán
Nem beszéltem szabálytalanságról. Pl. autópálya felhajtóknál biztos láttad már, hogy a kamion mindíg padlón gyorsít és a pályán haladó kamion behúzódik a belső sávba, hogy helyet adjon a besoroláshoz. Ez szokás, kollegalitás, ami sehol nincs a Kresz -ben. Ha van egy emelkedős felhajtó, a pályán haladó nem húzódik be és ezért a robotkamionnak le kell lassítania, akkor utána már esélye sem lesz. Vajon a mögötte, rá várakozó személyautósok kire fognak haragudni?
Vagy, mi lesz a Kresz megszegésével? Biztos láttad már, hogy esténként hogy állunk meg a parkolókban. Ha megtelt a halszálka, akkor mögé állunk, aztán meg a kihajtón, a korlát mellé. Ez szabálytalan, de a rendőrök szemet hunynak, mert tudják, hogy kevés a parkoló és másképp esélyünk sincs. Ha a robotkamionba az van programozva, hogy nem szegheti meg a Kreszt, akkor hogy áll meg? Erre azt szokták írni, hogy a robotkamionnak nem kell megállnia. Lehet, hogy neki nincs szüksége rá, de attól még a rakodóhelyek nem lesznek háromműszakosak és sok helyre nem is lehet éjszaka behajtani (pl. egész Svájcban tilos éjszaka közlekedni). -
bambano
titán
az, hogy valaki keresztbe akar tenni a robotkamionnak, szerintem, nem problémás. az önvezetés miatt úgyis lesz rajta egy rakás kamera, aminek a képét rögzíteni szokás, és probléma esetén elküldik a központba. majd ott szépen megnézik és indítanak egy büntető eljárást a vétkessel szemben.
-
bambano
titán
"Viszont attól, hogy egy csapágy a fészkében forog, az ABS szenzor nem fog szögelfordulás-különbségből adódó hibát jelezni": de, fog.
én nem állítottam olyat, hogy az önvezetés minden problémáját megoldom itt ma délután ötig
én azt állítottam, hogy ezt a konkrét hibát detektálni lehet.
ugyanúgy nem állítottam, hogy egy defekttel tudnak bármit kezdeni. -
Somatom
veterán
Tudom, hogy van ilyen, de az teljesen más szitu. Ráadásul egy pótkocsinál normál körülmények között is előfordulhat, hogy a tengelyek között szögelfordulás-különbség lép fel. Viszont attól, hogy egy csapágy a fészkében forog, az ABS szenzor nem fog szögelfordulás-különbségből adódó hibát jelezni. De, tegyük fel, hogy jelez és letilt! Autó kihúz egy parkolóba, ott megáll. Éjszaka ráesik a hó. Azt ki fogja reggel letakarítani? Mondhatnám úgy is, hogy dugóba került az önvezető, lekéste az időablakát, másnapig várakoznia kell és közben leszakad a hó. Ki fogja reggel letakarítani, megláncolni és kiszabadítani a kamiont?
-
aujjobba
addikt
Minel bonyolultabb az a szoftver, annal tobb hibalehetoseget hordoz.
Legtobb szoftveres problemara csak pislognak a szervizekben, mert nem programozok ulnek ott tobbnyire, ergo legkesobb a vegfelhasznalonal nagyon megnovekedhetnek a koltsegek.
Regebben volt egy sorozat a Totalcar-on egy motordiagnosztikaval foglalkozo emberrel, aki probalt megoldast talalni a mindenfele szoftveres vezerleshez kapcsolodo problemakra.
Szinten totalcar-on olvashatsz teszteket/velemenyeket a menetkozben esetleg autopalya kihajton 'hajtaslanc hiba' uzenettel megallo gepekrol.
Onvezeto auto: meregdraga porhintes ami jelenleg ezzel kapcsolatban tortenik. Nezheted a YT videokat az amcsi/nemet/stb. Teljes Onvezeto Rendszer felhasznalokrol hogyan amuldoznak amikor magatol megy az auto, mikozben vegig a kormanyon a kezuk es a gepuk siman athajtana a keritesen ha nem fogja meg.
A vegere annyit, hogy lassan mar napjainkban is megfizethetetlen egy uj auto, tobbnyire a rengeteg szenzor es beepitett szoftver vegett, de persze nyilvan erdemes ezt tovabb is fokozni.
-
bambano
titán
értem, tehát szerinted ahhoz képest, hogy van egy fordulatszám mérésen alapuló tpms a szerelvényen, az, hogy egyéb hiba detektálására is használják az információt, az nagyon megnövelheti a költséget...
maradjunk annyiban, hogy ez a gondolat orbitális marhaság.különös tekintettel arra, hogy egy önvezető autóban az önvezetés önmagában mekkora szoftver.
-
aujjobba
addikt
'pár sor szoftver. annyira nem növelheti a költséget' - az a par sor szoftver olyan dolgot vegez, ami kapcsolodik az eletvedelemhez. Ennel fogva azt tobb embernek le kell ellenorizni, szimulatoron tesztelni, alaposan dokumentalni, majd elesben egy autoba beepitve is tesztelni. Szoval de, nagyon megnovelheti a koltseget.
'nem érdemes két centért ócskább alkatrészt venni' - hogyne, nem erdemes, csak az a gond, hogy a millio szenszort es a hozzajuk kapott szoftvert nekem mint vegfelhasznalo ki kell fizetnem, holott nekem mint human sofor semmi szuksegem se tablafelismero kamerarendszerre es szoftverre, se havazaserzekelore, se egyeb ilyesmire.
-
bambano
titán
alapvetően egyetértek, de azért van ellenvéleményem is.
például egy csomó autón úgy működik a keréknyomás ellenőrzés, hogy az abs jeladó fordulatszám jeléből következtetnek a nyomás csökkenésére. abs jeladó kötelező, a többi meg pár sor szoftver. annyira nem növelheti a költséget. persze, minden potenciális hibaforrás, pláne, ha verik a kétcentest a fogukhoz.
én is tudok egy rakás hasonlót, rögtön itt van a defekt. én elég gyakran látom defekt nyomait a sztrádán, szerintem ezt muszáj kezelni.oké, "semmi baja az autónak", akkor mi legyen? menjen tovább hibás menetbiztonsági rendszerrel? és ha ráfut egy síkos útszakaszra és meg kell állnia, mit csinál abs nélkül? a fuvart megrendelő érdeke a fontosabb vagy a többi utazóé?
szerintem ha komolyabb baj van a szekérrel, álljon le. majd rádöbbennek az autógyártók (teherautót is beleértve), hogy nem érdemes két centért ócskább alkatrészt venni.
-
Somatom
veterán
Tegyük fel, hogy így van! Sztem kapásból tudnék 10 hasonlót mondani, amit meg kéne oldani. Egyrészt ezek mind költségnövelők, másrészt potenciális hibaforrások. Símán lehet, hogy kutya baja az autónak, csak az érzékelő hülyült meg. Önvezető letilt, autó megáll, áru rajta, fuvar teljesítetlen.
-
bambano
titán
ha egy kerékre ekkora ellenerő hat, hogy forog a csapágy a fészkében meg kigyullad a zsír, akkor az érzékelhető különbséget jelent a blokkolásgátló jelében.
az, hogy ezt akarják-e érzékelni vagy megcsinálták-e, egy külön történet. de mivel az önvezető autónak a defektet is érzékelnie kell valahogy, meglepne, ha nem lenne ilyen funkció benne vagy bele tervezve. -
cog777
senior tag
Persze hogy meg lehetne csinalni, ahogy sok mindent. Gyakorlatban meg vagy budget megoldas szuletik (ami vagy mukodik, vagy nem), vagy aranyarat kernek a rendszeres karbantartasert cserebe. (vagy otvozik a kettot
)
Cikkhez:
Szerintem itt is standard szabvanyokat kellene bevezetni, mint pl a toresteszten, vagy por es vizallosag teszten.
Definialni a tesztek korulmenyeit, tobb fokozatot, kategoriat bevezetni stb.Aztan majd lehetne mondani mit bir es garantal a rendszer. Kicsit is szakmaban dolgozo ember elore meg tudja mondani, hogy a havazas es az eso nagy kihivas a csak kamerakbol allo rendszereknek , ergo nem artana radar ami atlat valamennyire az eson es a havon.
-
Somatom
veterán
Más problémák is vannak. Pl. az árverseny. Az én német főnököm is megszexuálná a felmenőit 10 Euróért. Még a gyári fejegységet is kispórolta és vmi egypálcást rendelt az autóba. A gyártók pedig a minőségen faragnak. A vadi új vontatóban már nem működik az ablakmosó, a kihangosító eldobálja a párosítást, stb., stb. Én felül tudom bírálni a különböző hibákat addig, amíg bekönyörgöm magam egy szervízbe. De, a robot nem lesz ilyen toleráns.
De, mondok mást. Egyszer este leparkoltam és a tükörbe nézve láttam, hogy vmi fénylik hátul. A pót első tengelyében odalett a csapágy és már lángolt a zsír. Gyorsan eloltottam, éjszaka kihűt, reggel rampára álltam, lerakodtam, az üres pót felhúzta azt a tengelyt és elgurultam szervízbe. Egy önvezető kamion hogyan oltotta volna el? -
nemlehet
őstag
Ugyan ez a "robotok és AI a dolgozók nagy részét kiváltja majd". Manager wetdream, de a realitás azért még nem ez.
A képzettséget nem igénylő munkákat nem éri meg kiváltani a legtöbb helyen szimplán gazdasági okokból.
A bonyolult munkákat nem nagyon lehet kiváltani műszaki okokból.
A kreatív munkákat meg megint nem lehet kiváltani mert az "AI" nem elég rugalmas és nem tud interpretálni.
Nyilván nem mondom, hogy soha nem fog eljönni ez az idő és tudom hogy ezerrel megy a gépesítés a termelésben, de amikor arról beszélnek hogy hamarosan majd AI írja a programokat és nem kellenek programozók meg hogy majd már 2030 előtt megszűnik a sofőr szakma akkor azért mosolyognom kell.
Ahol nem lehet kontrollálni a körülményeket ott azért még nagyon sok behozni valója van az automatizálásnak.
Mondom ezt úgy hogy nagyon várok egy jól megvalósított önvezető rendszerre, mert nekem nem élvezet a dugóban araszolás meg 3 kocsi van a családban pedig 95%-ban 1 is elég lenne ha haza lehetne küldeni miután bevitt dolgozni. -
Somatom
veterán
-
beef
őstag
Ennek a tesztnek úgy lenne értelme, ha tudnánk, hogy ezek kamerás és/vagy radaros rendszerek? Melyik mennyire hatékony?
A Teslákban pl. van egyáltalán radar alapú rendszer vagy csak kamera?
Egyébént meg mit vártak, hogy a fizikát meghazudtolva fognak jól teljesíteni? -
bambano
titán
nem csökken a hatékonysága, hanem kikapcsol.
szerk: ráadásul nem csak eső miatt, hanem egy rakás dolog miatt is kikapcsol. -
Somatom
veterán
2021 -es DAF kamionról tudok nyilatkozni.
1. Ha tempónál, balos ívben, jobb szélen megcsillan valami, akkor jobb esetben üvölt, hogy veszély, rosszabb esetben vészfékez. Nem tudom, hogy mi lesz, ha egyszer emiatt telibe vernek hátulról.
2. Nem kell ahhoz havazás. Egy közepes esőben már kiírja, hogy "a távolságérzékelő szennyezett". Onnantól nincs sávelhagyás figyelmeztetés, ráfutás figyelmeztetés és a tempomat is megszűnik. Havazásban ez pár perc alatt bekövetkezik. -
salapp
addikt
Ééés....meglepődtek.
-
pusszycat
nagyúr
Mi a helyzet erős, sűrű hófúvásban?
Új hozzászólás Aktív témák
- Mozilla Firefox
- E-roller topik
- Ingatlanos topic!
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Hardcore café
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- GL.iNet Flint 2 (GL-MT6000) router
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...
- 10 GB-os RTX 3080 OEM
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3040, 96% Akkumulátor
- Acer TravelMate P214 i3-1115G4 8GB 256GB 14" FHD 1év garancia
- HIBÁTLAN iPhone 13 512GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3076, 100% Akkumulátor
- JBL Xtreme 3/4 akciós áron eladó!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest