Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
veterán
A visszafele tamogatas ugy lenne az igazi, ha elozo gen konzolokra lenne egy aruhaz, mint a play, vagy tarsai. Ide pedig ellenorzott tartalmakkal fel lehetne tolteni kezdo, vagy magukat megmutatni akaro csapatok munkait.
Ezekbol pedig ami slager lesz, mehetne az aktualisra is. -
Amúgy felhívnám a figyelmet arra, hogy ugye az M$ az felhő-alapú játékokban látja a jövőt. Ott simán ráció lehet a 8K@60FPS is. Ok, kell hozzá vagy 500MBit/s sávszélesség is...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Wesder
félisten
válasz #06658560 #93 üzenetére
Vegye, aki gyüjteni akarja, nekem nem hiànyzik. Meg itt a sima lemezes verzióról volt szó amúgy is.
FHD@240 az még finomabban hangzik, de szerintem max 120 lesz, ha egyàltalàn megcsinàljàk.
[ Szerkesztve ]
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
Wesder
félisten
válasz hombre[EU] #90 üzenetére
Ja. Így értem, viszont szerintem felesleges kettészedni, vagy új szolgàltatàst indítania, ugyanis a 3 közül a Sony-nak van jekenleg egyedül működő streamingje.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
hombre[EU]
veterán
A kérdōjel azért,mert nem ismerjük a hivatalos playstation terveket a jövōre nézve. A Now most egy hybrid megoldás, ha xboxból indulunk ki akkor egy gamepass/xcloud szolgáltatás. Streamelsz és/vagy letöltöd (ps3 kívül,mert azoknál nincs download).
Elképzelhetō,hogy a Now megmarad régi játékok könyvtárának (gp) és jön mellé egy új brand (ps cloud) ami az aktuális gameket streameli[ Szerkesztve ]
Life, Uh, Finds A Way
-
Wesder
félisten
válasz SunMount3r #85 üzenetére
Egy darab lemezes jàtékom sincs, mert fillérekért megy a digitàlis ha az ember ügyes. Amint le tudtam cserélni a lemezes jàtékaimat digitàlisra dobtam is ki a kukàba az összeset. Tököm szenvedjen az eladàsukkal. Ha az X-ből is lenne discless, akkor arra cseréltem volna az S-t anno.
Pàr példa.
Metro Exodus Gold 5k ft
FH4 Ultimate Upgrade 7k ft
Metro bundle 700ft
Division 1 Gold 900ft
RDR2 Ultimate 15k
Dying Light The Following 4.5k
Agent of Mayhem Complette Edition 2.5k
Bioshock Collection 6k
Alien Isolation Complette Edition 2k
Borderlands: THC 4kEzeknél a lemezes sem volt olcsóbb, akkor meg minek?
Persze aki szereti gyüjteni meg rendezgetni azt megértem és elfogadom.[ Szerkesztve ]
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
Csapoati
nagyúr
válasz SunMount3r #87 üzenetére
Igen, mivel PC-n a Steam miatt gyakorlatilag már évekkel ezelőtt kihalt a használt játékok csereberéje, miközben konzolon ez még most is él is virul. Kérdés, hogy meddig?
tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.
-
Csapoati
nagyúr
válasz SunMount3r #83 üzenetére
Jelenleg csak S van meghajtó nélkül. Viszont a lemez nem dísz, arról települ a játék (bár ugye a day 0 patchek néha több gigásak...), és kéri is a gép, ha játszani akarsz. Ha nem lesz lemezes nextgen gép, akkor ugrik a használt játékok piaca gyakrolatilag. Régóta akarják ezt a kiadók amúgy.
tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.
-
Wesder
félisten
válasz SunMount3r #83 üzenetére
S-ből van discless verzió. Egyértelműen abba nem tudsz lemezt berakni, és a tokban lemez van nem kód.
[ Szerkesztve ]
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
SunMount3r
nagyúr
Szeretném kérdezni a jelenlegi meghajtó nélküli X-ről, hogy tényleg olyan jó ötlet-e: Ha esetleg jönne valami jó akció bárhol egy játék lemezes változatára akkor puff. Jól gondolom? Vagy ez is úgy működik mint PC-n a Steam-es játékoknál, hogy a lemez csak dísz, vagy nincs is benne lemez, csak a "letöltő kód"? Vagy van ilyen is, meg olyan is?
-
Wesder
félisten
1080p@120 4K@60 és 8K@30
Bàr a 8K fassàg. Legyen meg az első kettő és jó lesz a nextgen.ribizly
Én màr 1080p és 4K között sem làtok nagyon különbséget X-en, mert szar a szemem.[ Szerkesztve ]
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
Wesder
félisten
válasz hombre[EU] #48 üzenetére
A PSNow mitől kérdőjeles? Most szerződtek a Microsoft-tal hogy fejlődjön a szolgàltatàs.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
DudeHUN
senior tag
Muszáj is volt, mert nagyon sok mínuszt termelt a PS3. A Sony majdnem beleroppant, hogy a gaming üzletág sem megy. A BD és a Cell tényleg jó elképzelés volt. De a multi címek gyengébbek voltak és mindenki csak szívott vele, hogy az X360 szintjét elérjék a játékokkal. A belsős címek persze jók voltak. De ott is inkább a fejlesztőké az érdem mintsem a Sony-é. Mert a Halo 4 grafikailag bebizonyította, hogy a a Cell meg az RSX ereje mekkora marketing volt a 360-hoz képest.
Gamer for Life
-
VTom
veterán
Én nem tudom, hogy mit szedtek be a marketingesek, mikor a 8K-t beleálmodták a történetbe én inkább a natív 4K 60-120FPS-re tippelek, figyelembe véve, hogy a One X 6TFlops-szal tudja a 4K 30-at.
Meglátjuk, kíváncsian várom.Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
-
Sinesol
veterán
Pedig az a helyzet a hozzaszolasaidbol árad a fanboyság, totál mellőzöd a logikát a következtetéseidnél, meg sem próbálnád objektiven nezni a dolgokat. Az is honnan jön, hogy Geforce nem alkalmas konzolnak? Lol Mar nem azert de jelenleg is epul ra konzol. Alapbol kb majd mindenre epitheto konzol ( x86, arm, ibm, zöld/piros vga) a kerdes az, hogy adott korulmenyek kozt kinek mi éri meg.
[ Szerkesztve ]
-
ribizly
veterán
Ez a sejtésem nekem is sajnos. Egyszer sem hangzott el egyik bemutatón sem a 8k és akár a 60/90/120/144 fps sem. Én valahogy így képzelem el ezt majd:
1080p@120fps
4k@60fps
8k@30fpsKiindulva abból, hogy eddig már voltak címek, amelyek képesek voltak a 1080p (talán natív, de lehet az sem igaz) @60fps-re, a 4x-es sebesség kb. ennyire lesz elég.
|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
VTom
veterán
Igen, az egész cikk tipikus felületesség, vagy csúsztatás a részéről.
A CPU-ra mondják, hogy 4x erősebb, mint a korábbi gen, a 120fps-re meg egyáltalán nem mondják, hogy 8K felbontáson fogja tudni a konzol, azért Abu jobban ért a szakmához, minthogy ilyen hülyeségeket leírjon...
8K 120fps = 4db 4K kijelző egyenként 120 FPS-sel... elég komoly számítási teljesítmény kellene ehhez.
A videoban azt mondják, hogy akár 120FPS-t tud, és akár 8K felbontást. 8K-n 1000%, hogy max 30fps lesz, gondolom az is csak pár játékban.
Pláne, hogy más oldalak beszámoltak a 14.36 TFLOPs teljesítményről.Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
-
Carlos Padre
veterán
Lényegtelen a miért, az állítás az volt, hogy az AMD szar, mert két évvel a megjelenés után elavult, bezzeg az nvidia.
A választást meg eleve eldöntötte, hogy az nvidia még a leggyengébb xbone szintet sem tudja alulról sem karcolni jelenleg, a GeForce alkalmatlan konzolokba, új architektúrát meg nem fognak kifejleszteni emiatt. Persze van az a pénz, a de te kifizetnél 1500 eurót egy olyan gépért, ami nem éri el a nextgen konzolok teljesítményét, csak mert nvidia és nem amd?Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
félisten
válasz Carlos Padre #66 üzenetére
neked erről szól minden AMD defense nvidia@ Intel haterség kb ennyi é s mindent erre vetítesz le. ezt megspékeled személyeskedéssel, mellőzöl minden tényt.
Ps3 nem volt elavult a maga hardverével a BR lejátszó képességével, a messze előremutató CPU val, egyre erősebb lett ahogy megtanulták programozni a Cellt, és egyre több terhet vett le a GPU válláról .
A generáció vége fele PS3 egyre jobb lett és egyre szebb játékok jöttek ki rá.
Switched is szapulod mert nvidia semmi másért azt természetesen figyelmen hagyod, hogy milyen minőségű játékok jelennek meg rá .
Nem írtam hogy nvidia kellene a konzolokba sehol, emeld ki légy szíves ezt a hozzászólásomat. Attól hogy AMD van bennük lehetne éppen más is hasonlóan jó hardverrel,de fontosabb a kompatibilitás és az APU olcsón gyártható könnyen programozható egybe megoldás. Ezt próbáld felfogni fanboyoskodáson kívül,de úgy sem fog menni.
Szenvedett az RSX miatt . nevetséges . 10 évig gyártották.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
[CsuCsu]
őstag
válasz Carlos Padre #66 üzenetére
A Switch hardvere azert nem korszeru, mert garasoskodik a Nintendo. Van az a penz, amiert az Nvidia is adna eros, modern hardvert, de a Nintendo mindig is fukar volt ilyen teren.
Persze az AMD SoC megoldasa akkor mar megfelelobb lenne a sajat CPU miatt. Nem a GPU miatt nyertek ujra tendert, a teljes APU adja nekik az elonyt.
[ Szerkesztve ]
-
Carlos Padre
veterán
válasz kikikirly #59 üzenetére
Dehogy van igaza, csak a saját
igazátkorábbi hozzászólasát védi a tényekkel szemben. Olvasd csak vissza, nvidia kellene a konzolokba, mert a szar amd két évvel a megjelenés után már elavult, bezzeg az istencsászár nvidia, az milyen jó volt blablabla... Amiből annyi az igazság, hogy az nvidia megoldásai nem két évvel a megjelenés után avultak el, hanem már megjelenés előtt. A Ps3 is szenvedett az rsx miatt az xbox360al szemben amíg a fejlesztők ki nem tanulták a cellt, de a Switchben lévő soc sem egy korszerű megoldás.Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
DudeHUN
senior tag
Dehogynem. Ugyanez ment a fórumokon 2007-2008 környékén. A Crysis után meg végképp. Sőt előtte lévő genekben is. PC magazinokban is ment a sírás a PS2/GC/Xbox időkben a konzolok miatt, hogy visszafogják a játékokat. Sőt. Anno látványban ez még nagyobbnak is hatott.
Az viszont tény, hogy az X360 megjelenésének első évében nagyon odavert hardveresen (több magos proci, PC-ben még nem létező GPU, viszonylag sok RAM). PGR3, Gears...[ Szerkesztve ]
Gamer for Life
-
DudeHUN
senior tag
? Azért fejlesztőket is kérdezz már meg a PS3 GPU-ról. Pont, hogy nem volt erősebb, mint a 360-ban lévő ATI. Volt, amiben hatékonyabb volt, de a 360-ban lévő egy modernebb GPU volt és ott volt még az EDRAM. Nem véletlen hisz az RSX egy B terv volt már a Sony-nak anno. Nem veletlen, hogy a multiplat játékok a PS3-on alacsonyabb felbontásban futottak. Amíg a Cell nem lett jobban kihasználva látható hátrányban voltak a PS portok. Rosszabb felbontás és framerate. Aztán ez javult. Sőt, ha a PS3 volt a lead platform, akkor néha már jobban festett 1-2 cím a Sony gépén a gen végén.
Gamer for Life
-
ribizly
veterán
Akkor nem is volt ilyen fejlődés. Most két év alatt 60+%-al növekedik a HW nyújtotta teljesítmény. Azzal pedig sok jó dolgot lehet már tenni. De láthatólag most is már inkább a feature set meg magasabb felbontás/framerate amit igyekeznek elérni.
|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
félisten
válasz kikikirly #59 üzenetére
így van ezt írtam én is feljebb, hogy spórolt a 2 cég.[link] Egyáltalán nem AMD sara ez.
Egyáltalán nem rossz a ps4 hardvere csak elavult idő előtt,sőt már kijövetelkor is problémákkal küzdött FHD képfelbontással sok címben. A ps3 előremutatóbb volt szerintem, de mellékes ez ma már, történelem. Nekem is van Ps4 Prom, szeretem a játékokat rajt.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
kikikirly
senior tag
válasz Carlos Padre #57 üzenetére
Ps3-nál igaza vam b.-nek, a Cell processzorokat szidták, a nehéz programozhatóság miatt.
b.
Ahogy a Switchnél sem az Nvidia hiábája hogy a Nintendo csak annyi pénzt szánt a hardverre hogy első genes Tegrára futotta ,úgy nem az AMD hibája hogy a beigért FullHD 60FPS nem volt meg csak a FullHD 30FPS PS4-en.One hardveresen még gyengébb lett,hagyjuk.Másrészt a Pro konzolok nem csak az alacsony hardveres teljesítmény, hanem a 4K-ra való igény miatt is jelentek meg a piacon.,,Látjuk milyen szar játékok születtek rá és milyen rosszul néznek ki még mindig."
Ja mert a PS4-en baromi ronda játékok futnak.Uncharted 4 azért nem néz rondán se,God Of War,és a multiplatform címek se rondák sima PS4-en.Meg annyira nem vált be az AMD hardver hogy a kövi genre nem is nagyon kerestek más hardver szállítót,pedig Cifu kommentje alapján az hogy NV-nek nincs Semi-Costum részlege ,nem áthidalhatatlan probléma.Ahogy a visszafelé kompatibilitás se.
Szerk: Nvidiával az a gond hogy nincs saját CPU-ja, igy árba nem tud versenyezni AMD-vel.
Mostani generációnak a GPU-jával nincs probláma,Jaguár magos CPU-k viszont kevesek lennének még egy generációra.Zen 2-vel viszont papíron minimum egálba van az Intellel, és a konzolnál nem játszik az alacsonyabb piaci részesedés a játékok optimalizálásánál.Nehezen tudok elképzelni ár-érték arányba jobb ajánlatot.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Carlos Padre #57 üzenetére
Hülyeség.A cell miatt igényelt speciális programozhatóságot a PS3 nem a GPU gyorsító miatt ami az edram kivételével gyorsabb volt mint a konkurencia 360 ban...
Látjuk milyen szar játékok születtek rá és milyen rosszul néznek ki még mindig."miközben az összes lehetséges konkurencia nem tud komolyabb teljesítményt felmutatni egy Switchnél/Shieldnél."
hát persze hisz olyan szar GPU kat fejlesztenek, hogy alig vannak jelen a piacon és a laptopokba autóiparban sem kell skálázni abszolút.
Xbox one és ps4 szépen teljesít, igazolta ezt a 2 évre rá bejelentett ps4 pro és az Xbox one x.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Carlos Padre
veterán
A Ps3as szép emlékei a cellnek köszönhetőek, nem az rsxnek, a kezdeti időkben főleg, de később is a multiplatform címek sokszor szarabbul néztek ki ps3on az rsx miatt, mert elavult volt, de cserébe legalább jól megdobta a gép árát. Ehhez képest a xbone/ps4 szépen teljesít a mai napig, miközben az összes lehetséges konkurencia nem tud komolyabb teljesítményt felmutatni egy Switchnél/Shieldnél.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
hombre[EU]
veterán
nekem te ne magyarázz
Nem piszkálom többet a buborékod,esküszömLife, Uh, Finds A Way
-
Oliverda
félisten
válasz Carlos Padre #54 üzenetére
A két piacnak semmi köze egymáshoz, hasonlóságok sincsenek. A konzol legfeljebb arra lehet jó, hogy promózzák a gaming "üzletágat", illetve azon belül is a majdani diszkrét GPU-kat, számottevő profit nincs benne. Ha sikerül időre összerakni a 7 nanométert és egy normálisabb architektúrát, akkor lehet esélyük.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz hombre[EU] #52 üzenetére
Lol. Egyrészt pont a konzoloknál totál irrelevánsak az ilyesfajta sebezhetőséget, másrészt amire oda jut az Intel, hogy megpályázzák a ~2022/23-as modelleket, addigra ezeket már bőven kijavítják.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
félisten
válasz Carlos Padre #49 üzenetére
jah xbox classic/ Playtation 3/ Nintendo Switch. Ezzel szemben van egy Playstation 4 és xbox one. AZ ATI jó cég volt, amíg volt.
Szerintem az Xbox és a PS4 gyenge hardvere volt egy hatalmas baklövés,a miért ki kellett adni egy X és egy Pro verziót.
Se a classic se a Ps3 nem avult el olyan hamar mint az One .EZ mondjuk a 2 nagy cég fukarsága volt a hardveren,de mellékes.
Playstation 3 szerintem a legjobb Ps volt a Ps1 után függetlenül milyen hardver volt benne.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Oliverda
félisten
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Carlos Padre
veterán
Nem nagyon emlékszem ilyen kombóra, inkább az IBM-ATI párosok hagytak maradandó emléket, nvidia csak egy maradt meg, a Ps3, de az meg nem két évvel a megjelenés után avult el, hanem már jóval a megjelenés előtt. A Sony pályafutásának legnagyobb baklövése volt az nvidia rsx.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
hombre[EU]
veterán
Illetve szerves része lesz a mainstream cloud gamingnek
xcloud/psnow(?),stadiaLife, Uh, Finds A Way
-
-
Sinesol
veterán
válasz Carlos Padre #44 üzenetére
Nem annyira meggyőzésről, hanem inkább arról van szó, hogy kb. az egyetlen opció, más nem nagyon gyárt custom chipeket, vagy nincs egyben cpu és vga architekturaja, esetleg nem ad teljes dokumentációt, stb.
-
válasz Carlos Padre #44 üzenetére
Figyelembe véve, hogy az nVidia a GPU-ira épített üzletéből másfélszer akkora forgalmat és tízszer akkora nyereséget termelt, mint a teljes AMD, CPU-stól, GPU-stól, Semi-Customostól, a siker fogalmát viszonylagosnak nevezném. Hogy a konzolok piaca az övék, az szép, de a jelek szerint nem dőlt ettől még zsákszámra a pénz a kasszába...
Félreértés ne essék, én nem védem az nVidiát. Az AMD-t ekézem, mert ahogy az Intel a CPU-knál, úgy az AMD a GPU-knál lőtte tökön saját magát. Én a versenynek örülnék. Ami terén elég szomorú, hogy leginkább az Intel dVGA megjelenésétől várom személy szerint azt, hogy végre újra verseny legyen...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Sinesol
veterán
Igen, pontosan erre céloztam.
Az meg külön beégés volt, hogy a jövőállónak kikiáltott GCN a kevés parancsmotor miatt később semmire sem volt jó dx12 alatt, nem is támogatta rendesen és talán csak a GCN3-al lett valóban használható, DX12 képes. Szal eladták nagy újításnak a kártyákat, miközben valójában ugyanarra volt jó, mint a konkurrens.[ Szerkesztve ]
-
válasz Carlos Padre #41 üzenetére
Szerintem Sinesol arra célzott, hogy a GCN és a világmegváltó DX12 konkrétan évekig pár techdemo szintű játékon kívül sehol sem hozott látványos hasznot. Szóval a jövőbemutatás gyakorlata egy kissé lábon lett lőve...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Carlos Padre
veterán
Mintha most látnád először, hogy az nvidia, meglátván valami új, jövőbeli trendet gyorsan piacra dobja a saját, semmivel nem kompatibilis megoldását mint áttörő újítást, hogy mire kijön a szabványos megoldás, addigra megpróbálja a saját megoldásához láncolni a fejlesztőket és a vásárlókat.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
ribizly
veterán
Nem hiszem, hogy lesz itt kiömlősebben nagy verseny. Mindenkinek lesz szépen egy PS-e meg egy XBOX-a (vagy erős PC) és le vannak fedve az exkluzív címek. Még hozzávesszük a Nintendo Switch-et és akkor aztán már tényleg nem marad ki cím. A MS nagyon jól teszi, hogy a két platformot közelebb hozza.
A hw (pl. nvidia megjelenése) kérdése meg szerintem kb esélytelen. Nem tudnának akkorát ütni, mert azt ki lehet már majd hozni az új konzolokból nvidia nélkül is.|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
Sinesol
veterán
Az a helyzet, hogy lényegtelen milyen felesleges fejlesztések vannak benne, inkább butaságnak tűnik, mint zseniálisnak az, hogy olyan funkció van benne, aminek gyakorlatilag semmi értelme az adott pillanatban. Aztán persze később kisebb beégés volt, hogy DX12 alatt alig támogattak valamit a nagy DX12 ready kártyák, amik annyira jövőállóak voltak. Az elméleti számítási teljesitmény ugyanúgy főleg csak epénisz méregetésre jó, a lényeg, hogy a valóságban mire képes a kártya.
Képességek terén azt mondanám, hogy számomra nem azt jelenti a fejlett, hogy telezsúfolják minden kacattal, amire nagyrészt senkinek sincs szüksége és nagyrészt elfelejtődik.[ Szerkesztve ]
-
Dvix
senior tag
válasz Carlos Padre #32 üzenetére
Köszi! Nem tudtam csak 1 éve van konzolom
-
laceszgamer
addikt
válasz Carlos Padre #35 üzenetére
Mondjuk igaz, Detroit ilyen tekintetben tényleg kilóg kicsit.
Dovahkiin, Dovahkiin naal ok zin los vahriin wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal! Ahrk fin norok paal graan fod nust hon zindro zaan Dovahkiin, fah hin kogaan mu draal!
-
Carlos Padre
veterán
válasz laceszgamer #34 üzenetére
A Detroitnál valószínű, sokat dolgoztak az optimalizáláson, de a másik kettőnél nem hiszem, azokba ps4en sem fektettek túl sok energiát a hardver kihasználására, ps3ról portolták.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
laceszgamer
addikt
válasz Carlos Padre #33 üzenetére
Heavy Rain és társaira leszek iylen tekintetben kíváncsi, ugye XO-nál alapvetően MS-nek is érdeke a jó PC-s futás, de kíváncsi vagyok, hogy egy PS4-ről portolt játék esetében is kijön-e úgy majd a különbség mint az említett FH4-ben.
Dovahkiin, Dovahkiin naal ok zin los vahriin wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal! Ahrk fin norok paal graan fod nust hon zindro zaan Dovahkiin, fah hin kogaan mu draal!
-
Carlos Padre
veterán
Ne írj ilyeneket mert mindjárt jön bé kolléga megsértődni
Egyébként ez az új PC-s game pass nagy lökést adhat az AMD-nek, mert a forza horizon 4 megmutatta mire lehet számítani, a konzolrol áthozott játékokhoz érdemes elgondolkodni rajtuk az nvidia helyett.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
laceszgamer
addikt
Ahhoz, hogy ez megtörténjen, azért gondolom egy elég tetemes tőke is kéne, most így hirtelen ami utolsó játék eszembe jut AMD-s logoval az elején az a Far Cry 5, de gondolom akkor a New Dawn is, NV logot viszont sokkal több játéknál látni.
Igazából NV-nek ez mindig ment, mármint igyekeztek magukat így bebiztosítani, bár legalább akkora botrány mint anno a Crysis 2-nél volt, már nem született, viszont azért nyilvánvaló, hogy igyekeznek úgy alakítani a dolgokat, hogy a saját hardvereiken jobban menjenek, kicsit piszkos megoldás, de működik.
Na de mielőtt NV haternak tűnnék, most is az van, de volt sok Radeonom is, lehet a kövi is az lesz majd, még elválik pár év múlva.
Dovahkiin, Dovahkiin naal ok zin los vahriin wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal! Ahrk fin norok paal graan fod nust hon zindro zaan Dovahkiin, fah hin kogaan mu draal!
-
Carlos Padre
veterán
Teljesen logikus, hogy így lesz. Korábban a Microsofttól jött a hír, hogy két konzollal indítják a nextgent, ahol a kisebb konzol az Xnél gyengébb lett volna, de a legújabb pletykák szerint dobta ezt az egyébként elmebeteg ötletet és csak az erősebb konzol jön ki.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
illetve volt egy nagyon eros Nvidia lobbi, hogy ez ne tortenjen meg.
Egyszerűen csak támogatnia kellett volna az AMD-nek a fejlesztőket. Egy időben csinálták, ugyebár. Aztán elfogyott a pénz, kevésbé tudták csinálni, ehelyett az új technológia fejlesztő-platformjait nyújtották. De miért álljon neki egy játékfejlesztő a Mantle-ra fejleszteni, ha maréknyi hardware-en túl más nem hasznája ki?
Az AMD is rájött erre, csak kissé későn. Óriási szerencséjük (és munkájuk) lehetett abban, hogy a Vulkan-ként újraszületett a Mantle.
De ahogy a jelen állapotok is mutatják - egyfelől a VGA-k piaci helyzete, másfelől, hogy jelenleg az nVidia mutat inkább előre az RTX-el -, még mindig csak próbálják utólérni az eseményeket...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
[CsuCsu]
őstag
válasz laceszgamer #22 üzenetére
Ez igy igaz. A GCN egy zsenialis architektura, es kepessegkben laposra verte az Nvidiat mar evekkel ezelott. Mar akkor DX12 ready volt, amikor meg nem is letezett az API.
Ami miatt az Nvidia jott ki jobban az az, hogy ezeket a kepessegeket nem hasznalta ki senki, kulonben mas hardveren nem futottak volna a szoftverek, illetve volt egy nagyon eros Nvidia lobbi, hogy ez ne tortenjen meg. Az AMD ott hibazott, hogy ezt nem latta elore, es a modern architekturara es compute kepessegekre tette fel az osszes lapjat, pedig a kimenetel elegge varhato volt. Az Nvidia pedig a butacska, de brute force GPU-javal lenyomta az AMD kartyakat optimalizacio hijan. Az AMD kepessegek teren meg most is egy fejlettebb architektura, de PC-n ennek soha nem fogjuk elonyet latni, viszont a konzol profital.
-
tothl
addikt
Hardveresen már rég nincs akkora eufória, mint régen. Egy konzol mindig az aktuális szintnek megfelelő hardvert kapja, az idő a tényező csak, nincsenek nagy különbségek, max ha az egyik 1 évvel később jelenik meg mondjuk, de ezt igyekeznek kerülni.
A lényeg a szimpátián van, a hozzá adott szolgáltatásokon, kivitelezésen és exkluzív tartalmakon. -
válasz kikikirly #23 üzenetére
Arról nem beszélve hogy a GCN baromi jól skálázódik lefele,ezt az APU-k biz nyitották.
Én fordítva nézném: nincs (nem volt) igazán olyan iGPU fejlesztés, ami jobb lett volna nála. Figyelembe véve, hogy az Intel mit össze bénázott ezzel, vagy hogy az nVidia a saját fejlesztéseit milyen tág keretek között tudja skálázni, én bizony élek a gyanúval, hogy a Pascal vagy a Turing még jobban skálázódik...
A konzolok fogyasztási tartományába pont baromi erős az AMD.
Itt most megint csak indirekt példákat tudunk hozni. Az Intel alacsony fogyasztású platformokon éveken (évtizedeken?) át hülyére verte az AMD-t. Talán most fog megfordulni ez a trend - de ehhez is az Intel nekifutásból öntökönlövése kellett.
A Jaguar magokról sok mindent el lehet mondani, de hogy Teljesítmény / Watt téren kiemelkedőek lennének, azt éppen nem. Azt is tegyük hozzá, hogy az AMD sötét korszakában született, amikor a GloFo megrekedt a 28nm-en, miközben az Intel kihozta a 22nm-es gyártástechnológiát.
Semi-costum részleg nélkül nehéz lenne Nvidiának/bárkinek beépíteni a saját hardverébe a Sony/Microsoft Ip-ket,már pedig ezek nem kevés boost-ot adnak a konzolnak.
Azért ilyenkor gondolkozz már el, hogy a Playstation 3-ba hogy is sikerült akkor az nVidia-nak a Sonyval együttműködve létrehoznia a RSX-et? Vagy az első XBox-hoz az NV2A-t....
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Dvix
senior tag
a fenti aggodalmaimat felteszem egy másik fórumra szálra bocsi A hozzászólásom utolsó harmada érvényes jó?
[ Szerkesztve ]
-
Dvix
senior tag
Remélem nem lesz az a hülyeség, hogy full online kell legyen a másik konzol, hogy bírjál játszani, mint most ha van 2 konzolod. Lesz valakinek PS5 elsődleges, és PS4-el mondjuk ne tudjon offline módban nyomulni és visszafele. Én csak az ilyen hülyeségektől félek.
Az AMD meg tud tervezni nyílván, az APU technológia már rendesen kinőtte magát.[ Szerkesztve ]
-
kikikirly
senior tag
válasz laceszgamer #22 üzenetére
Arról nem beszélve hogy a GCN baromi jól skálázódik lefele,ezt az APU-k biz nyitották.
A konzolok fogyasztási tartományába pont baromi erős az AMD. Semi-costum részleg nélkül nehéz lenne Nvidiának/bárkinek beépíteni a saját hardverébe a Sony/Microsoft Ip-ket,már pedig ezek nem kevés boost-ot adnak a konzolnak.Visszafele kompatibilitást, ha nagyon akarják megoldották volna Nvidia&IBM stb kombóval is.De még csak hir se volt arról hogy puhatolóznának máshol(Valamelyik újság kreált egy hírt csak hogy legyen mit kitenni a címlapra,nem ide tartozik.).
[ Szerkesztve ]
-
laceszgamer
addikt
Azért itt nem igazán lehet azt alapul venni, hogy a PC_s iparban mire képesek a VGA-k, ha csak a papírt néznénk például a Radeon VII és a 2080Ti ugyanakkora számítási teljesítményre képes, a gyakorlatban meg ugye azért van különbség köztük játékokban.
Konzol esetében meg azért ezt ki tudják küszöbölni és a lehető legoptimálisabban kihasználni a kártyákat, a jelenlegi konzolokban sincs PC-s szemmel nézve, főleg VGA terén olyan kegyetlen erős hardver, mégis igazán szép játékokat ki képesek hozni belőlük, simán mert adott hardverre kell csak optimalizálniuk.
Dovahkiin, Dovahkiin naal ok zin los vahriin wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal! Ahrk fin norok paal graan fod nust hon zindro zaan Dovahkiin, fah hin kogaan mu draal!
-
válasz CsonkaImo #14 üzenetére
Élek a gyanúval, hogy a fejlesztők egy jó része márpedig így fog az új helyzetre tekinteni.
Sőt, azzal a gyanúval is élek, hogy a Sony és a Microsoft is így fog tekinteni a helyzetre, és a PS4 / PS4 Pro illetve az XBox One S és X is gyártásban marad, legfeljebb újabb kiadásokat (hardware revíziókat) élnek meg. Ezek lesznek az "olcsó" konzolok, az új Box és PS pedig a "drága".Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
pepeno1
tag
válasz Carlos Padre #17 üzenetére
Az nVidia Shieldje pedig nem lett akkora durranás, mint ahogy azt a cég várta volna.
[ Szerkesztve ]
Azért mert a kacsa nem tud úszni, még nem a víz a hülye.
-
pepeno1
tag
Az exkluzivitás egyre inkább abban fog kimerülni, hogy az adott cím az egyik vagy a másik konzolra jelenik meg az adott pillanatban, de 6-12 hónap múlva megjelenik a másikra is. Azért a fejlesztőknek nem tudnak, vagy nem akarnak annyit fizetni a konzolgyártók, hogy teljesen exkluzív maradjon egy játék. A játékkészítők meg nem annyira naivak, hogy csak az egyik platform mellett kötelezzék el magukat.
Azért mert a kacsa nem tud úszni, még nem a víz a hülye.
-
#06658560
törölt tag
válasz CsonkaImo #14 üzenetére
Tisztában van vele szerintem. De amikor megjelenik egy új generációs konzol, akkor a fejlesztők nem azonnal dobnak el mindent, amit a korábbiakra fejlesztettek hanem egy ideig párhuzamosan jelennek meg játékok mindkettőre. Vagyis igaza van, lesz hat hardver, amire fejleszteni kell.
-
titán
No lám, csecse dobozos pécé?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Sinesol
veterán
A Zen 2 sokat dob nyilván, viszont pl. az Arm is sokat erősödött, el tudnám képzelni, hogy egy IBM/ARM+next gen Nvidia alapú nagykonzol kemény gyomrost adjon a két nagynak mondjuk 2021-ben. Annál nem kell nagyobb reklám egy új konzolnak, minthogy a nemrég bevezetett nextgen gépeket oda vissza alázza képminőségben.
Ha a mostani, fél chipnyi shaderből is csúcskategóriás Nvidiat csak behozza a Navi, az kb. azt jelenti, hogy lassan 2 gen lemaradásban lesznek. Ugyanúgy az Intel nemsokára jövő grafikus kártyája is könnyen lehet nagy dobás, mivel minden kötöttség nélkül kerül fejlesztésre. Persze mindez csak spekuláció, de nagyon úgy tűnik, hogy kényszerpályán van az AMD vga fejlesztése és egyre inkább lemaradnak, ami előbb utóbb megbosszulja magát.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Hát igen a kompatibilistást nem véletlenül erőltetik, nem ( csak) azért hogy jó legyen a játékosnak, hanem azért hogy legyen sok elérhető játék már a startkor. Szóval ez valahol inkább az ő érdekük ( is) de abban nagyon igazad van, hogy így a legtöbb játék eleinte még visszafogottan használja ki az új hardvert. Főleg ha igaz ez a 20 TFLOPS ( amit kétlek).
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Sinesol
veterán
Mondjuk hosszabb távon van árnyoldala is, egyre több játék lesz ami egyik vagy másik konzol exkluziv lesz, hiszen azonos hardver mellett csak a szolgáltatások, játékok különböztetik meg a két gépet. A Microsoft is egyre inkább ráfekszik a témára, hogy sok exkluzívuk legyen, afelé haladunk, hogy a piac egyik felét ezzel, a másik felét azzal a géppel érhetjük csak el, emiatt valószínűleg drágulnak majd a játékok is, ráadásul megszűnik az eladás is, mivel a jövőben csak digitális forgalmazást terveznek. A másik negativum lehet, hogy a kompatibiláshoz való ragaszkodás miatt ellehetetlenülnek az igazán nagy dobások, áttörések.
Pl. videokartyak kapcsán is láthatjuk, hogy az Nvidia mekkora előnybe kerül azzal, hogy új architektúrát fejleszt a régi foltozgatása helyett. HA pl. az RTX-et hanyagolják és a teljes mag csak a megszokott shaderekből áll, kb. porba alázzák az AMD-t. Ugyanugy az Intel is ott cseszte el, hogy a régit foltozgatta, míg az AMD friss ropogós architektúrával simán behozta őket.
[ Szerkesztve ]
-
antikomcsi
veterán
A kompatibilitás elismerésre méltó, és fontos dolog ez nem vitás. De valószínű, hogy most sem adta volna ugyan úgy oda senki más a hardverét, mint az előző generációnál sem. Így nem is volt kérdés ez most igazából.
A nagy konzolpiacból láthattuk mennyit profitot termelt az elmúlt években az AMD, a többiek nem hülyék, nincsenek beoltva pénz ellen.
-
Csapoati
nagyúr
A verseny híve vagyok úgy általában (nem úgy, mint a pár évvel ezelőtti fejlesztési miniszter ), de úgy gondolom, hogy tényleg nagyon fontos a visszafelé kompatibilitás, és az első napi teljes X1/PS4 kínálat nagyon is kell a sikeres rajthoz.
tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.
-
Pont ezt a témát nem feszegeti a cikk. Meg úgy még sokan mások sem.
A probléma az, hogy már most is két-két hardver van (Xbox One S / X illetve PS4 / Pro), most ezek mellé jön két harmadik. Eddig a konzolokon általában egy célhardverre kellett fejleszteni, most meg már háromra (izé, hatra). Azzal együtt, hogy egyszerűbb azért a fejlesztők élete (hiszen sok a hasonlóság közöttük), már most is mókásak a videók ill. képek, ahol a játékok képminőségét vetik össze - S / X illetve PS4 / Pro között. Ez is szintet lép jövőre.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
"Ha körbenézünk, akkor PS5-be sem találunk jobb alternatívát, legalábbis ami árban is szóba jöhetnek. Mert mi van még, az Intel max CPU-ban elég erős, az NVIDIA meg ütős GPU-t tudna adni. Ha a kettőt összerakjuk akkor ugyanazért az árért nem jönne össze jobb hardver"
Nem tudhatod , nem találhatunk e jobb alternatívát se azt hogy ezért az árért nem jönne e ki jobb hardver mert ezzel nem vagy tisztában.
Nvidia IBM kombó elég halálos szerverekben ráadásul ott Nvidia maximálisan ki tudja használni power alapon kártyáinak a tudását, mert nincs beszorítva bizonyos licenszek közé, amivel ő nem rendelkezik.
Mint a cikk is írja döntő volt a visszafele komatibilitás. Még szerintem minimum 3 évig a mostani gent piacon tartják és közben el kezdik fejleszteni az új generációs játékokat is. Nem hátrány, ha egy játék egyből 90 milliós bázist ér el nem pedig csak pár millióst ez döntő tényező."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Ragnar_
addikt
Pedig szerintem Intel+Nvidia 1200 dodóból is kihozta volna ugyanazt
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
KKaresz45
senior tag
... vagy inkább senki nem adta oda a hardverét annyiért amennyiért az AMD.
-
MODERÁTOR
Eleve nem véletlenül nyerte meg a jelen generációt az AMD az APU-s megoldásával. Ha körbenézünk, akkor PS5-be sem találunk jobb alternatívát, legalábbis ami árban is szóba jöhetnek. Mert mi van még, az Intel max CPU-ban elég erős, az NVIDIA meg ütős GPU-t tudna adni. Ha a kettőt összerakjuk akkor ugyanazért az árért nem jönne össze jobb hardver, drágán meg nem viszik a játékkonzolokat. Lehetne esetleg Intel+AMD, de mi értelme lenne neki a Zen 2 mellett? Szóval nem véletlenül nem volt itt versenyeztetés.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo IdeaPad 1 15AMN7 - 15,6"FHD - Ryzen 5 7520U - 8GB - 256GB SSD - Win11 - 1+ év garancia
- Lenovo ThinkPad X1 Carbon 6th gen., I7-8650U, 16GB RAM, 256GB, FHD IPS, 2 év garancia, számla!
- Creality Ender 3 V2 3D nyomtató, fejlesztett, zárt nyomtatótérrel
- Zenbook Pro 17 27% 17.3" FHD IPS Ryzen 7 6800H 16GB 512GB NVMe ujjlolv gar
- Edifier R2750DB BT 136W RMS, akár 2.1 rendszerben
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest