Új hozzászólás Aktív témák
-
Tikakukac
titán
Ez pont olyan biztosító pedig
De most nem 20k-t kellett volna jégkárra fizetni, hanem kicsit magasabb kategóriát és hirtelen megfordultak a dolgok
Eastman: én szeretem elintézni tisztán a dolgokat, amennyire csak lehet. Évente csak a saját káromon tanulás millás feletti összeg. Ez ezzel jár, így számolok. A biztosítások meg azzal járnak, hogy néha fizetni is kell. Akkor dolgozzák át, vegyenek fel még 6000 elemzőt, nekem mindegy. Csak ne reszeljük ezt a dolgot, mert nagyon nem szeretem az egyértelmű dolgok tekerését.
-
Tikakukac
titán
válasz
nyisziati #141 üzenetére
Fürdőszoba elázásos sztorink volt most frissen. Már a szomszéd kertjében vizelő kutya is előkerült, mint ok, hogy miért nem fognak ezért meg azért fizetni. Kérdeztem a csókát, hogy kit ajánl, aki ki tudja a csempe mögötti falat cserélni, ha már azt nem fizetik, csak nézett rám, én megkérdeztem megint és jött megint a bullshit válasz helyett
Hatalmas, a jogászok-biztosítósok azok, akik tényleg olyan, mintha egy párhuzamos világban élnének.
-
Ghoosty
őstag
Mert nem Totalcar-os a cikk, hanem vezess.hu-s.
"És végül „az előírt sebesség meg nem tartása” kategória száma: 118 baleset."
Nekem a magánvéleményem, hogy erős a korreláció az abszolút gyorshajtók és a balesetes relatív gyorshajtók között, de ezt sajnos nem tudom alátámasztani és nem is hiszem, hogy igazán mérhető.
-
Tikakukac
titán
Tehetsz az autóra vadsípot(<1k)
Meg matricát is, hogy "kérlek bambi, ne ugorj elém", mind a kettőnek hasonló lesz a hatékonysága. Átcsatornázom hozzád a helyi kenyeres kocsi vezetőjét. Ott 6 darab vadsíp van/volt az autón. Nekem a lökhárítók és törések mennyiségéből ítélve nem úgy tűnik, hogy érdekli az állatokat a dolog. Sajáton is volt. Rókát, vaddisznót és őzet garantáltan nem érdekelte, ők nonstop ugrabugráltak a kocsi elé. Le is lett szedve, ha már törik a kocsi, legalább rendesen mosni tudjam addig.
és köthetsz kiegészítő biztosítást is.
Meg hurkot a nyakamra is. Azzal legalább megspóroljuk azt a biztosítós meg jogi agyhalált ami egy ilyen esettel jár. Bővebb sztorikért Totalcar és Vezess. Na ott van a valóság. A jog és a papír mindent elbír, bezzeg mikor minden egyértelmű indul a mandula és kiderül, hogy senki földje volt az autópálya is és ott sem fizetünk. És bonyolultságban egy sima mezei közút huhuu, na ott van csak vergődés.
-
Tikakukac
titán
0.000000000001km/h és fölötte pedig igen. Márpedig annyival legalább fogsz haladni, ugyi? Ebben azért egyetértünk, ugye? Annyival azért szoktak haladni a kocsik az úton, nemde?
De mennyivel egyszerűbb kiszaggatni egy részletet egy példából és arra felhúzni a szalmabábot. Na ez a falra hányt borsó biturbo. A vadtábla azért jó, mert sokkal olcsóbb, mint a vadháló. Ezt sem értik sokan.
-
válasz
#90088192 #135 üzenetére
"Ugyan azt mondjuk, ha te megállsz a kitáblázott szakaszon, akkor a TE hibád, barmi is történik az autód és a vad között
bármilyen helyzetben
"
Értsd már meg, hogy akkor nem valósul meg a veszélyes üzem.Látod, ezért mondom, hogy falra hányt borsó neked bármit magyarázni.
-
#90088192
törölt tag
-
-
#90088192
törölt tag
Hello
Tudom nem vagyok a kedvenced, de lehet segíthetek elmagyarázni:
A probléma az, hogy ha ki van táblázva, hogy vadveszély, akkor gyakorlatilag MINDEGY milyen sebességgel haladtál, ha a vad kárt tesz az autódban, az a TE hibád. Még akkor is a vad oldalról szaladt bele az autódba(álltál egy helyben pl).
Ergo a helyi vadász társaság teljesen abnormális privilégiumokat Élvez, vagyis a haszon az övék hiszen az elütött vadat be kell szolgáltatnod, a kár meg a tied duplán, hiszen a vadat is ki kell fizetned, meg a saját járművedben keletkezett kárt is.(Legutóbbi ismereteim alapján, ha ez változott akkor tárgytalan)
Szerinted ez normális(nem kekeckedő hangnem)?
-
Tikakukac
titán
Nincs harag, de a #79-et magyarázd már el még mielőtt másba kapunk bele, mert azt még mindig nem értem/értjük.
A tanuláság amúgy tényleg egyszerű: eddig mindig mákom volt, egyszer nem lesz. A lényeg, hogy mindenképpen én fogok sz0pni. Ha arcon pörgök, akkor is. Megelőzés: vagy én vadhálózok ki vagy a kocsival nem hagyom el az udvart. Micsoda opciók
-
Tikakukac
titán
Mondjuk olyan dolgokat írsz, amit senki sem vitatott vagy írt le vagy úgy egyáltalán?
Igen, a gyorshajtáson belül van a relatív gyorshajtás. Kár, hogy ez az egész mire leér a végső számokig és a "mit miért csinálunk" nyilatkozatokig, addigra már egy kalap alá kerülnek. Pedig hajhaj, mennyire de más a 2 dolog.
Ezen belül külön kedvencem, hogy megtörtént eseményeket számítógépes szimulációval és több éves bírósági vergődéssel pontoznak le. Mikor neked volt 2 füled, 2 szemed és kb. a segged ott a helyszínen. De majd mi megmondjuk, hogy hát miért nem mentél 10,2km/h-val kevesebbel. Mert b@zdmeg full világos volt, fasza út és így is a megengedett alatt voltam. Ebből lesz 90 helyett 70-60-50-40-30-10-0.00001km/h. Erről írtam fentebb, hogy full állóra fékeztem a kocsit és képes volt a vad így is nekem jönni. Tanulság: soha nem nyerhetsz -
Tikakukac
titán
Szerinted a gonosz helyszínelők azt csinálják, hogy a user amikor elszáll a kanyarban akkor csak ráhúzzuk gumiszabályt és kész a statisztika?
Vagy ezt, hogy?
Az egész világra kiterjedő szabad kőműves hálózat működik helyszínelőknek álcázva?
Szerintem kérdezd meg hogyan működik ez. Én megtettem. Nincsenek kőművesek, se szabadok, se italosak, egyszerűen instant repül be a pipa a megfelelő rovatba. Ennyike.Tilos gyorsabban menni mint amit a KRESZ megenged. Pont.
Ezzel nem tudom ki vitatkozott. Pont.Ahol olyanok a viszonyok még az elméleti maximummal sem szabad menni.
Erről ugatok, hogy ez milyen szinten szabályozatlan és durván statisztika rontó, de hagyjuk. Nem akarod ezt te megérteni, csak terelsz már sokadjára. -
válasz
Tikakukac #122 üzenetére
Szerinted a gonosz helyszínelők azt csinálják, hogy a user amikor elszáll a kanyarban akkor csak ráhúzzuk gumiszabályt és kész a statisztika?
Vagy ezt, hogy?
Az egész világra kiterjedő szabad kőműves hálózat működik helyszínelőknek álcázva?Tilos gyorsabban menni mint amit a KRESZ megenged. Pont.
Ahol olyanok a viszonyok még az elméleti maximummal sem szabad menni. -
Tikakukac
titán
A balesetnek van oka. A sebesség megválasztása a sofőr feladata, alkalmazkodni kell a látási és útviszonyokhoz.
Köszönöm, hogy leírod azt, amiről beszélünk egy ideje. Igen. Ezért írtam, hogy tökéletes gumiszabály, ha baleset van és nem 0-val ment az autó akkor relatív gyorshajtása volt és mehet a statba. ahol betolják mellé azokat a gyorshajtókat, akik nem férnek a bőrükbe. De mikor jövök az egésznek a levezetésével, akkor megy a röhögcse. Pedig én csak valóságba ültetek valamit.
Ez nagyon komplex nézetet igényel, amikor sokan azt sem képesek megérteni, hogy ne menj 50/90/110/130-tól gyorsabban.
Ez konkrétan magát Istent igényli. -
Tikakukac
titán
A relatív gyorshajtás sehol sem mérhető, csak a baleset után bizonyítható.
Ugye? Mintha kiadnék egy terhességi tesztet, ami a gyerek megszületése után használható100%-os hatékonyság, maximális agyhalál.
Nem is értem, hogy kiket büntetnek, ha az emberek nálunk betartják a sebességhatárokat. Mármint 50-nél csak 68-cal mennek.
Én értem, hogy sok a gyorshajtó hülye, de azt is, hogy miért így készülnek a statisztikák. Lásd szegénység eltüntetése csettintésre, szintén by KSH. -
Tikakukac
titán
Már hogyne lenne elvárható. Mivel tonnaszám rombolják a vadak a kocsikat és erre az a megoldás, hogy tábláznak a fiúk, ezért mikor 1,6 millás kár lett a 2 napos Toyotában megkérdeztem már a kopszokat, hogy mi ilyenkor a megoldás akkor. A válasz ez volt: ha nem tudtál megállni, akkor gyorsan mentél. Ha 5-el mentél és úgy kapott el valami, akkor 4.9-el kellett volna menni. Vagy 4.89-el stb. stb. egészen 0-ig.
Szóval pont de. A gumiszabályok pont erre valók, ez egy tipikusan agyhalál elv.
-
Tikakukac
titán
Ha megtörténik egy baleset és a kocsi nem állt, akkor relatív gyorshajtása volt. Ennyi a titok. Erre alapozva ügyesen mosva a statisztikát lehet radarokat is venni csillió pénzekért és szórni vele mindent és mindenkit.
Esti vezetéseknél szoktam azon agyalni, hogy vidéken otthon mi lenne az a sebesség, ami nem lenne relatív gyorshajtás, ha vaddal találkoznék. Rájöttem, hogy a nulla. Mert a vaddisznó a kocsinak oldalról is nekiment már egyszer. Álló kocsival
Nagy móka ez a témakör is.
-
nyisziati
veterán
válasz
#90088192 #105 üzenetére
+D1rect.
Szerintem kár vitatkozni, valahol mindkettőtöknek igaza van.
Nyugaton nyugisabb az élet, nem hajtja az embert űzött vadként az állandó pénzhiány, ezért nyugisabb a közlekedés is. Persze van ott is egy-két száguldozó, okoznak is időnként balesetet, de valahogy mégse olyan feszült cirkusz a közlekedés, mint nálunk.
Ha majd itt is meglesz az 1000 euró átlagfizetésként (úgy értve VALÓS összegként, nemcsak statisztikailag)., akkor itt is szépen lenyugszanak a kedélyek.
Most a létbizonytalanság tüzeli azt a türelmetlenséget (szerintem), ami miatt konstans életveszély Magyarországon közlekedni. Meg gondolom van még egy-két ok.
Persze a szigorúbb ellenőrzés se árt, de a JÓ ÉLETKÖRÜLMÉNYEKKEL kézenfogva kellene ennek történni.
-
brd
nagyúr
DUI: akkor nagyjából egyetértek, bár én pl. picit spicesen (=pár sör, vagy max. fél liter bor) is tudok úgy vezetni, mint más, kevésbé felkészült.
(De nem gyakran teszem, kb. 5 évente 1x és akkor sem európai körutat teszek, csak mondjuk 2-3 km-t főúton). Így itt is inkább azt büntetném keményebben, ha ilyen állapotban balesetet is okoz az illető (legyen az bármilyen súlyos).
A súlyos balesetek többségét 3 fő szabályszegés okozza:
Legalábbis szerinted. (Tudom, a rendőrség is a gyorshajtást szajkózza.) Valójában meg kb. így oszlik meg:
- 80% figyelmetlenség, nem törődömség (nem veszik figyelembe a körülményeket, pl. jeges/rossz út, többet gondolnak magukról/autójukról, mint ami a valóság) - hogy ez éppen gyorshajtás közben történik, az mellékes, persze az eset súlyosságán változtat;
- 15% szabályok nem ismerete;
- 5% minden más (rosszullét, műszaki hiba stb.). -
#90088192
törölt tag
A probléma ott van, hogy nem fog működni. Mivel minden alól kibúvót találtak eddig is, ez sem működik máshogy.
Ami megoldást hozna, maga a jármű korlátozása.
Fogadjunk ez neked nem tetszik.Itt kezdődik a baj, mert a szabadság jogok.(bocsánat üzleti érdek)
Ha mindenki max 50LE járművekkel rohangálna GPS vagy annak megfelelő sebesség mérés/korlátozás támogatással (kivéve áruszállítás ahol arányosan a cipelt teherrel növekedne a teljesítmény, de GPS ugyan úgy) akkor megoldódna a probléma. Nem lehetne elbújni.
Engem nem zavarna sőt örülnék neki
-
DUI(Driving under the influence. Most commonly alcohol.) : beakármizve vezetni. Felőlem mindenki annyit iszik és vagy cuccozik amennyit és ahogy akar.
De amint autóba ül, onnantól a többi ember életével is játszik.A súlyos balesetek többségét 3 fő szabályszegés okozza:
-gyorshajtás
-elsőbbség meg nem adása
-szer hatása alatt vezetniNálunk nemzeti sport a gyorshajtás és én vagyok a hülye aki szerint ezt nem kéne csinálni.
-
brd
nagyúr
Sokan egyszerűen azt sem tudják, hogy a gyalogosnak a zebrán elsőbbsége van.
Ezt még édesanyám és a 9 éves unokaöcsém is tudja, pedig egyiknek sincsen jogosítványa. Akinek van és ezt nem tudja, az kb. olyan, mintha egy programozó nem tudná, hol kell bekapcsolni egy számítógépet. Erre a utal a második mondatod is: tudják ők nagyon jól, csak magyarázzák a bizonyítványt. A vizsga ettől függetlenül nem lenne felesleges, csak ezt nem oldja meg.
Mi az a DUI?
Én a trafikat is átállítanám sebességhatár +5km-re.
Minek? Részesedésed van a bevételből? Önmagában a sebességtúllépés nem okoz balesetet. Inkább azokat kellene jóval erősebben büntetni, akik akár csak egyértelmű, de relatív sebességtúllépés miatt okoznak balesetet (fogház 1 hónap-szintű, vagy ilyesmi) és ezt széles körben reklámozni, hogy mindenki tudjon róla.
-
Sokan egyszerűen azt sem tudják, hogy a gyalogosnak a zebrán elsőbbsége van.
Meg akarják magyarázni, hogy hát nem is, mert neki is meg kell győződni, hogy biztonságos az átkelés.Igenis be kellene ültetni az embereket 10 évente a 2 vizsgára.
Akik meg már képtelenek biztonságosan autót vezetni, annak elvenni a jogosítványát.
Nyilván ez leginkább az öregekre jellemző.A DUI pedig automatikusan eltiltást vonna maga után min. 1 évre + min. fél évi jövedelem mint büntetés(de legalább 1mFt), nincsen mérlegelési lehetősége a bíróságnak sem.
Én a trafikat is átállítanám sebességhatár +5km-re.
-
bkercso
nagyúr
válasz
nyisziati #96 üzenetére
De nem ez volt a kérdés, hanem, hogy miért nem bénáznak annyit.
A gyanakodást meg a figyelmetlenek és szabálytalanok kivédésére írtam. Pl. autópályán még folyamatos előzésnél is az előttem haladó holtterében a féken tartom a lában és a dudán a kezem, előtte meg a tükörbe nézek. Jöttek már ki elém nagy tempónál úgy, hogy satuzni kellett, de nem lett baj hál' Istennek.A felelős társadalomhoz meg az kell, hogy az emberek ne legyenek kisemmizve, meglopva, elnyomva. Az elmúlt 500 év hatásai nem fognak elmúlni attól, hogy "Figyeljünk egymásra tudatosan!".
Ebben a hazai gusztustalan Uram-Bátyámban azt nem meri egy egész osztálynyi szülő a tanárnőnek megmondani, ha tanulási nehézség van karantén alatt az alsósával, mert nem tartanak órát a tanárok. "Minden rendben, egyedül tanul a gyerek!" - aztán vagy min. 7 családnál mégsem így van a 10 FB-on megkérdezettből.
Sokan, talán a legtöbben életszerűtlen, előre nem vivő csak hátráltató szempontok alapján gondolkodnak még legmélyen is. Ezért sokszor kiábrándult, passzív vagy idegbeteg, aki normális és valamiért mégsem szökött még meg. -
nyisziati
veterán
"Amúgy Ausztriában, UK-ben vagy Németo-ban miért nincs ennyi tökkelütütt istenverte idióta?
Ilyen extremitásokkal nem találkozom."
Sok oka van.
Jobbindulatúak, jó a fizetésük, emiatt nem rohannak sehova stb.És főleg, hogy TUDATOSABBAK az emberek. Nem a törvénytől félnek, hanem maguktól belátják hogy azért tartják be a törvényeket, mert az őket is védi.
Nem gyanakodva, riadt tekintettel néznek szét maguk körül, hogy "jaj ki lát, ki akar feljelenteni, ki akar megbüntetni?", hanem tudatosan betartja a törvényt, hogy ne okozzon bajt a többi embertársának.
És ha a többiek is így gondolkodnak, akkor létrejön az a fajta felelős társadalom, ami végülis a célja lenne a társadalomépítésnek. -
nyisziati
veterán
Megoldható lenne simán, csak értelme nem sok. Valahogy kiszenvednék a vizsgát, ha nem elsőre, akkor többedikre, de az még menne.
Viszont a normális, nyugis, nem idegbeteg sofőrökre napi szinten van szükség.
Mondom ezt úgy, hogy dolgoztam futárként meg kínálóautósként is.
A futárszolgálatnál volt olyan, aki halálra gázolt egy nőt.
Többektől bevonták a jogsit fél évre. Egyikük be se vitte, vezetett úgy tovább. Már majdnem lejárt az eltiltása, mire a rendőrség bevitette vele a jogsit, úgyhogy 2 hétig anélkül vezetett.Egy másik srác 11 hónapja volt a cégnél, amikor megszerezte a 22 pontot és bevonták a jogsiját.
Helyette én vezettem egy darabig.Én nyugisabb vagyok, de 2 szabálytalan megfordulással én is összeszedtem 8 pontot 1 hónap alatt.
Pénzbüntetésként mindenki számíthatott havonta 30-60 ezer forintra. -
bkercso
nagyúr
válasz
nyisziati #92 üzenetére
Tikakukac +1
A közlekedésnek van egy ritmusa. Ahogyan a metróhoz kígyózó tömegben sem állok le a cipőmmel bénázni, így illene egymásra tekintettel lenni autón, biciklin ebből a szempontból is.
Vannak, akik egyszerűen annyira bizonytalanok (minden bizonnyal, mert nem vettek elég órát), hogy szó szerint félnek, miközben vezetnek. Ezért vagy sem, de se a tükröt, se a holtteret nem nézik, de még a kereszteződést is csak, ha már megálltak előtte. Jól beláthatő kereszteződésnél az elsőbbségadás táblánál olyan satut nyomnak, hogy öröm. Ha megyek feléjük főúton 70-el, akkor jönnek ki elém, amikor már jó közel vagyok. Ha hegyről jövök le 50-el, kifordul elém a parkoló csaj az út mellől keresztbe az úton, mert megfordulna.
Azt meg be sem kell mutatni, hogy jobbról előzésre miért van szükség hosszas villogás és folyamatos előzetes indexelés után, kb. minden egyes autópályázásnál; a rövideknél is.
Kiengedni is félek magam elé egy roncsot, mert aztán szagolhatom, és szívhatok miatta, hogy senki más sem engedi majd ki. Ha ilyen megy a sorban, az roncsonként +1-2 perc egy beállt úton. És sajna ezekből rengeteg van.Erre nem megoldás, ha engem leszedálnak - szerintem. Eddig is kivédtem ezeket; nem eszementül megyek gyorsan, csak ahogy a ritmus engedi, közben félve az ilyenektől és mindenkire gyanúsan tekintve...
Amúgy Ausztriában, UK-ben vagy Németo-ban miért nincs ennyi tökkelütütt istenverte idióta?
Ilyen extremitásokkal nem találkozom. Oké, a tempó van, ahol nyugisabb, de a bénázás felé is hiányzik a véglet valahogy.
-
nyisziati
veterán
válasz
Tikakukac #91 üzenetére
Kéne pszichológiai teszt sofőröknek. Meg egy visszajelzési rendszer, hogy okoztak-e balesetet türelmetlenségre visszavezethetően.
Ha igen, akkor mint az Equilibriumban, minden reggel kötelezően beadatni nekik egy nyugtató injekciót. Körzetis nővérke szépen a vérvételesek előtt beadná neki, aztán mehet vezetni. -
Ghoosty
őstag
Gyanítom, el tudott indulni, csak nem olyan gyorsan, ahogy te szeretted volna.
Ha lehúzódik a sávba, ahol neki tilos lennie, akkor megbüntethetik. Én sem húzódnék le. (Bár nem is nagyon biciklizek.)"Sok tahó autós"
Azokra gondolsz, akik ledudáljak a szabályosan közlekedőket, mert nem úgy indulnak ahogy nekik tetszik?
Rutintalan közlekedők szerves részei a közlekedésnek. Senki sem úgy születik, hogy rutinja van. Azt meg kell szerezni. Valakinek kevesebb, valakinek több idő kell.
-
bkercso
nagyúr
Ez oké, de ha elindulni sem tud, miért nem húzódik le 30cm-t, mikor minden autós indul a lámpánál? Üres buszmegállók voltak mellette...
Sok tahó autós a sok tosza, logikátlan és rutintalan lassú közlekedő borít ki napi szinten, ahogy erről a pszichológusok is elkezdtek beszélni. Ha biciklis, nem olvassa el a kreszt, ha autós, lefizeti a vizsgabiztost, aztán bénázik mindenki örömére.
Az önvezető autó után az önvezető biciklit is meg kéne valósítani. -
bkercso
nagyúr
válasz
nyisziati #84 üzenetére
Hozzátartozik, hogy rengeteg a h...e, akik indokolatlanul feltartanak és a kreszt sem tudják. Múltkor a Bosnyák térnél egy nő beállt biciklivel az autósok közé, pont elém, és ott bénázott magas fokozatban indulással, miközben jobbra volt tőle egy egész buszsáv. Bevallom, én is megengedő jóindulattal ledudáltam, kissé határozottan.
-
bkercso
nagyúr
Hát az M3-on pl. hónapokig tátongottak akkora kátyúk, amikbe már nem mertem 100-al belemenni (többel sem
).
Sok olyan fűúton járok napi szinten, hogy már nincs hol vezetni a kerekeket, hogy ne rázzon ki az út a kocsimból.
Ez így ebben a formában konkrétan nagyon veszélyes. Esőben meg nem mesz menni, mert félsz, hogy melyik tócsától törik ki a kereked.Bringások:
Belakták az új bringasávokat... Megnézem, hogy a kiskörúton hányat fognak elütni az egy sávba kényszerített autósok! -
DeFranco
nagyúr
-
Tikakukac
titán
Ma fékezés nélkül ment át 3 bringa is a zebrán a telipiroson. Az ő szoftverük is gondolom kér majd egy kis csiszolást.
-
Eastman
addikt
(Szét fogtok szedni érte, ezért felmentésként azzal kezdem, hogy csak egy infót hallotok általam, én is rettenetesnek tartom a hazai utak, utcák állapotát.)
Dolgoztunk egy útmérnök házán egyszer aki a beszélgetéseink során „lap szélén” közölte, hogy egy átlagos napos téli napon hazánk egy átlagos úttestének felületén napi kb. tizennyolcszor fagy meg és olvad vissza a fekete aszfalt a rajta lévő, és a repedésein beszivárgó vízzel együtt. Tehát nem feltétlenül „kilopták belőle az anyagot”, hanem a Lángoktól Ölelt sajátságos éghajlatából fakadóan is a kiszámíthatóbbnál gyorsabban károsodik az útfelület. Aztán utólag lehet tömködni mint Willy Wonka fogait, aki már aznap a forró csokira harapja a jéghideg csokifagyit.
Lehet, hogy sima „ügyvéd dumát” tolt le nekünk, és a „kitérdekelez-gyorsanjavicccsákmeg” a népszerűbb álláspont, de mégis elgondolkodtató. Nyilván Izlandon és Marokkóban is tudnak használható aszfaltot készíteni, csak valamiér' nálunk nem.
-
bkercso
nagyúr
válasz
nullpoint #66 üzenetére
Német és amerikai autópályákon már szinte kötött pálya van egy Mo-i városi úthoz képest.
Kátyúkerülő algoritmussal pl. nem tudom, hogy állnak. 1-1 úthibá talán még elkerülnek a mai kocsik, de egy Bp-i úton még az embernek is össze kell kapnia magát, ha nem akar keréktörést.
-
nullpoint
őstag
Először csinálják meg a kötöttpályás közlekedést mindenhol önvezetőre, azután amikor (ha egyáltalán
) az már megy 30 éve balesetmentesen akkor nekiállhatnak önvezető autót fejleszteni újra...
-
bkercso
nagyúr
Alukálni biztosan nem mernék benne.
-
válasz
Viktor0610 #59 üzenetére
A menetrend az ilyen esetekben kb az, hogy a végén kiderül, hogy az autó megmentette a hülye életét.
-
Még mindig a cikkben írtakra hagyatkozom.
"Ennek tükrében némileg meglepetés, hogy a Tesla 53 éves sofőrje túlélet a balesetet, amit azonban vélhetően elsősorban a teherautó elhelyezkedésének és rakományának, illetve végső soron a vakszerencsének, valamint saját, utolsó pillanatban történt reakciójának, mint sem a jármű önvezető vagy legalábbis balesetelkerülő képességeinek köszönhetett."Nekem ebből az jön le, hogy a sofőr fékezett, de abban igazad van, hogy valójában bármi történhetett.
-
válasz
Viktor0610 #54 üzenetére
Ha belegondolsz, nem állít valótlant.
Mert az autó valóban nem fékezett, csak a sofőr.Valójában fogalmunk sincs. Simán lehet, hogy az automata vészfékezés (ami az Autopiloton felül van) kapcsolt be.
-
nyisziati
veterán
-
bkercso
nagyúr
-
-
válasz
Viktor0610 #45 üzenetére
A cím teljesen valótlant állít.
Mostanában nagy divat, hogy hazudunk valami orbitálisat a címben, aztán megmagyarázzuk. -
t72killer
titán
válasz
Viktor0610 #47 üzenetére
-
-
t72killer
titán
válasz
Viktor0610 #45 üzenetére
->#36, a Teslák nem önvezetők, hülye a névadás/marketing.
-
Én úgy értelmeztem a cikket, hogy az ember fékezett.
"Ennek tükrében némileg meglepetés, hogy a Tesla 53 éves sofőrje túlélet a balesetet, amit azonban vélhetően elsősorban a teherautó elhelyezkedésének és rakományának, illetve végső soron a vakszerencsének, valamint saját, utolsó pillanatban történt reakciójának, mint sem a jármű önvezető vagy legalábbis balesetelkerülő képességeinek köszönhetett."
-
A videón látszik, hogy fékez az autó.
Cím:"Megint fékezés nélkül rohant egy Tesla egy nyilvánvaló útakadályba"2020, amikor bárki lehet úJsÁgÍrÓ.
-
Ja, igen, belenéztem a pcfórumos cikkbe és látom, hogy Sting ügyesen összekeverte Kínát meg Tajvant - a baleset Tajvanban történt.
-
szaszyka
senior tag
A mai szpíkzone-ban Vályiék valami olyasmit mondtak, hogy állítólag később beismerte a sofőr, hogy ő vezetett, nem az autopilot...
-
Azt hittem, mostanra mindenki tudja, hogy:
1. A Tesla Autopilot NEM önvezető rendszer, csak egy nagyon felokosított tempomat.
2. Ismert problémája (nem csak az Autopiloténak, hanem az összes többi hasonló cuccnak), hogy az úton álló akadályokat nem ismeri fel (illetve nyilván felismeri, de ezeket direkt kiszűrik, mert rengeteg false positive is van, amik teljesen használhatatlanná tennék a cuccot). Olyannyira ismert, hogy egyrészt ez benne van a kézikönyvében, másrészt meg még én is tudom, hogy benne van a kézikönyvében, pedig nincs Teslám és mostanában nem is lesz.
-
brd
nagyúr
válasz
nyisziati #34 üzenetére
Most írtam, hogy még mit kellhet figyelni egy járművet vezető entitásnak egy közúti körforgalomban, nem olvastad? Persze, zárt pályán ez remekül működik, ahogy már többen is írtuk, de nem ott kellene tudnia közlekednie.
Ha 20+ év tapasztalat alatt nem jutott el oda a világ legnagyobb közúti forgalomban szerzett adataival bíró rendszere (a saját járművei adatai), hogy egy álló furgonnak biztosan ne menjen neki, amire egy 6 éves gyerek is képes egy kerékpárral (persze, az nekimehet, de az fizikai ügyetlenkedés és nem az elkerülés szándékának a hiánya), akkor mire számítanak az ilyen rendszerekben bízók...? -
nyisziati
veterán
Ha megnézed a videót, jól látszik, hogy a pályán is csak a felezővonalat és az útszéli záróvonalat figyeli. Ezek kék vonallal vannak a HUD-on jelölve.
Ennél többet egy körforgalomban se kell figyelni.A parkoló autó nem "látása" meg instant tarkólövés. Ezeket a dolgokat már a '90-es években elkezdték kikísérletezni a Mercedes, Volvo stb. fékasszisztenseinek fejlesztésénél.
-
brd
nagyúr
válasz
nyisziati #31 üzenetére
Az nem is a videóra vonatkozott, hanem úgy általában az önvezető rendszerekre. De hát látod, még jelenleg sem képes erre, mert biztos amerikában nincsen ilyen furgon, ezért nem ismerte fel (nem tudta mihez hasonlítani).
Persze, ezt írom én is, ha vannak jól érzékelhető jelek, azokat nagyszerűen tudja követni, a baj ott kezdődik, amikor ezek nincsenek és olyasmire kellene támaszkodnia, ami újdonság (ill. inkább nem létezik) a számára. Hogyne lenne bonyolultabb a közúti forgalomban egy körforgalom? Keresztben zebra, átszaladó kutya, hülyén viselkedő autóstársak... ezekkel nem mindig fogja tudni, hogyan kellene viselkedni, pl. egy kutyát is inkább azért nem akar elütni egy normális ember, mert tudja, hogy az fájna neki. -
nyisziati
veterán
Te valamit félreértesz. Itt szó nincs "érzésekről".
Itt ÉSZLELT útakadályról van szó (a videóban), amit ki kéne kerülni (parkoló autó).Vagy a körforgalom esetén felfestett útburkolati jelek, amiket követni kéne. Ez sima észlelés-felismerés-követés, teljesen jól automatizálható folyamat. Vannak gyártelepek, ahol az automata targoncák a fölfestett jeleket követik, egy körforgalom nem bonyolultabb ettől.
-
llax
senior tag
válasz
nyisziati #25 üzenetére
Nem feltétlenül gondot jelent, hanem sok manőver egyszerűen nincs engedélyezve, akkor sem, ha elvben már képes lenne megoldani.
Pl. itt az EU-ban kis túlzással sávtartó tempomatként működhet a rendszer.A teljesen, tetszőleges helyek között önvezető az nem túl közeli jövő... (mindenféle marketinggel ellentétben) Kötöttebb szituációkban közlekedő robotjárművek viszont ebben az évtizedben (akár az első felében) már jöhetnek.
-
brd
nagyúr
válasz
nyisziati #25 üzenetére
Aki azért tud gondolkozni és tudja hogyan működik egy számítógép, nem reménykedik ebben túlságosan.
Ameddig nem úgy állnak a készítők ehhez a témához, hogy egy-egy ilyen MI pl. úgy tekintsen "magára", ahogyan az ember (vagy legalább egy emlős, azaz legyen az alapfunkciókon kívüli agyműködése is, pl. szociális gondolatai) és legyen benne bedrótozva pár dolog (pl. a fájdalom érzetéhez hasonló és egy másik ilyen MI által által átélt fájdalom "átérzése", meg sok minden más hasonló, ami a fejlettebb élőlényként létezést jelenti; de ez hosszú téma), addig ezek max. annyit tudnak, hogy minták alapján az ahhoz hasonló helyzeteket felismerik, de mint az általad linkelt videóban is látni, ha olyannal találkozik, amire nincs mintája (pl. nincs felezővonal), meg van lőve, mert nincs mihez visszanyúlnia, nem tudja, hogy ha egy körforgalom közepén áthajt, akkor az bizony pl. fájni fog és sérüléssel jár.
-
bkercso
nagyúr
Hát mondjuk úgy, hogy pár óra / nap alatt mutatnak neki pár millió szituációt, amit sok millió km vezetés alatt gyűjtöttek össze?
Itt nem arról van szó, hogy a labda után rohanó gyerek takarásba került és elfelejtette a rendszer, hanem jóval banálisabb hibákról.Egyébként groteszk, hogy miközben nagyon durva radar- és MI-fejlesztésekről hallani a hírekben az önvezetéshez kapcsolódóan (is), a jelenleg elérhető rendszer mennyire kezdetleges.
-
brd
nagyúr
válasz
nyisziati #23 üzenetére
Miért, mit gondoltál? Hittél a marketingnek? Hogyan tudnának egy évmilliók alatt a túlélésre kifejlesztett rendszerrel (amelynek ráadásul egyedenként is plusz legalább 20 év kell a működése megkezdése után, mire biztonságosan vezetni tud) legalább közel hasonlót készíteni pár év alatt?
-
nyisziati
veterán
Nem gyűjtök klikket senkinek.
Előtérbe kerültek az elektromos és/vagy önvezető autók, de itt a Prohardveren gyakran késve reagálnak dolgokra. Már ha reagálnak egyáltalán. Holott itt egy publikus bétatesztelés zajlik, élő emberek részvételével, akik nem kevés pénzt leszurkoltak azért, hogy ennek a részesei lehessenek.A szám.tech. ipar szempontjából ez kb. olyan, mint a repüléstechnikában a holdraszállás. Csak ez a szemeink előtt zajlik - és balesetektől sem mentes. Ezért fontosnak tartom, hogy nyoma legyen itt is az eseményeknek. Pláne, hogy a MI szempontból különösen fontos, és errefelé felülreprezentáltak a szakemberek.
-
nyisziati
veterán
válasz
Klaus Duran #3 üzenetére
Na erre én is kíváncsi lennék. Szerintem nem hangsúlyozzák eléggé, hogy itt mindenki bétateszter.
-
brd
nagyúr
Valami komoly gond van az egész MI fejlesztő iparral, ha egy ennyire nyilvánvaló helyzet problémáját a MI gyengeségével magyaráznak. Mit lehet azon elrontani, hogy egyenes, sík úton ott egy kurva nagy, nem mozgó tárgy az autó előtt, amin nem fér át az autó? Még ha az optikai elemzés nem is tudja detektálni, hogy az ott útban van, ott a radar baszki', tán lassítani kellene legalább, nem?
tserrof77: Elsőre nekem is fékezésnek tűnt, de nem látok sem bólintást, sem lassítást az elsőnél, a második meg akár az úton lévő por/rakomány felvert felhője is lehet.
-
tserrof77
őstag
Nem kötözködni akarok, DE... megnéztétek rendesen a videót? 3 alkalommal is kiesebb-nagyobb füst jön a kerekektől, ergo úgy tűnik, hogy szerencsétlen autó próbált fékezni (vagy a sofőr) de megállni nem tudott. Ott valami más műszaki hibának is lennie kellett....
Szerintem...
-
válasz
démosthenés #17 üzenetére
A légzsák szerintem a Teslánál is hardveres alapon működik, egy gyorsulás(lassulás)érzékelő begyújtja a légzsák tölteteit, ha X értéknél nagyobb a lassulás.
Simán lehet hogy itt nem érte el a kritikus értéket a lassulás, mert "puha" részét találta el a teherautónak, illetve könnyen el is tudta lökni -
démosthenés
csendes tag
Ha tényleg, nem nyílt ki egy légzsák sem az elég érdekes. Gyanús hogy, mint fentebb írták rendesen megbuherálták a vezérlőrendszerét az autónak.
-
Eastman
addikt
Bízzunk abban, hogy az ISS-t és a Hubble-t kikerülik majd.
-
bkercso
nagyúr
Nekem is ez szúrt szemet.
Mert csak azt tudják a mai MI-k felismerni, amire betanították őket. Az üres utat kéne felismerniük inkább! Lehet, hogy meg kéne neki mutatni 1 millió üres útszakaszt, hogy ami nem olyan, ott fékezzen.
Egyébként a LIDAR 100-200m hatótávú, már az alapján is le lehetett volna fékezni.
-
"... annak ellenére, hogy az nem hogy egy gép, de egy ember számára is nyilvánvalóan jól láthatóan útban volt neki"
Szegény cikkírónál elég furcsán működik a logika, mert pont a gép az ebben az összehasonlításban, ami sokkal rosszabb eredményeket mutat fel.
@Agyturbina: azért az egy kicsit meredek hozzáállás, hogy az jó és helyes, ha a technikai haladás érdekében részesei lehetünk egy emberkísérletnek.
-
#90088192
törölt tag
Nekem mindig az jut eszembe, hogy a bulvár média, miert ezen rágódik, minek?
Ezt hívják úgy hogy fejlesztés, és azon szakaszában tart, hogy információt be kell gyűjteni. Ezt a hatóságok engedélyezték, bizonyos megkötésekkel.
Soha nem jutottunk volna el idáig sem, ha ez nem így történik.Szerintem a mai napig azon agyalnánk, hogy milyen veszelyes a váltakozó áram mert Edison, kb ilyen stílusban osztotta Teslát. Ja hogy az egyenáram is ugyan olyan veszelyes, sőt bizonyos szempontból rosszabb(Vízbontás).... Az lényegtelen
Vagyis kedves cikkíró, igazad van nem szabad kiengedni ezeket soha, kell hagyni téged vezetni, és megölni magad és másokat évi közel 1000-es nagyságrendben, megnyomorítani akit csak lehet és 10-9 nagyságrendű kárt okozni mert ez mar bevált.
-
bul07
nagyúr
Aha mint itthon, és még a totalcar reklámozza is őket
Okosba javítják a Tesla kocsikat közben semmilyen szoftvert nem ad ki a Tesla, így csak egy nyilvánvaló megoldás lehet feltörték a szoftverétAmúgy érdemes megnézni ezt a videót is
-
#33253120
törölt tag
Tesla, kína...
Azért érdekelne, hogy gyári fw futott a kocsin, vagy valaki okosban unlockolta a fizetős dolgokat, és/vagy rakott pár extrát ami esetleg ezt okozhatta.... -
MADKING
tag
Azert, mert elvonta a figyelmet "piros ruhas no" ...
-
Miért hülyék az emberek?
Mindenki tudja hogy nem tökéletes még a rendszer. -
Gondolom, reszelnek majd a szoftveren, aztán több pontosan ilyen nem lesz.
-
Azért arra kíváncsi lennék, hogy a vezető miért nem vette észre...
Új hozzászólás Aktív témák
- Spórolós topik
- E-roller topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- ASUS notebook topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali fotós kérdések órája
- LG LCD és LED TV-k
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Philips Hue – az okos lámpák királya
- További aktív témák...
- Szép HP EliteBook 840 G9 Fémházas Hordozható Érintős Ultrabook 14" -40% i5-1235U 32/1TB Iris Xe FHD+
- Logitech G935
- Creative Sound Blaster Live! 5.1-es digitális PCI hangkártya
- Rock Shox Recon Silver Air gyorszáras villa eladó (29-es)!
- ÚJ Nvidia RTX 5060/TI 8-16Gb GDDR7 DLSS4.0 Ryzen 7 5800X 16x4.7Ghz/32GB/512Gb/1TB M SSD/2ÉV gamer PC
- Lenovo magyar laptop billentyűzetre van szükséged? Akármelyik verzióban segítünk!
- Apple iPhone 13 Pro Max 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! Ajándék ROG Táska! Asus Rog Ally Z1 Extreme RC71L - 512GB SSD + 16GB LPDDR5
- Logitech G513 Carbon Tactile DE (3)
- AKCIÓ! Apple Mac Studio M1 MAX 2022 32GB 512GB számítógép garanciával, hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest